abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 06:00:36 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220120962
quote:
LHB's breken met TQ+ en richten wereldwijd LGB International op

Lesbische, homoseksuele en biseksuele organisaties uit meerdere landen stappen uit de klassieke LHBT-beweging. Zij vinden dat grote LHBTQ+-clubs te veel bezig zijn met genderidentiteit en transgender-ideologie, en te weinig met problemen die specifiek homo- en biseksuele mensen raken. Daarom hebben ze een nieuw internationaal netwerk opgericht: LGB International, dat zich richt op de rechten van mensen die (ook) op hetzelfde geslacht vallen.

Volgens de initiatiefnemers doet de oude beweging haar oorspronkelijke werk niet meer. Ze wijzen erop dat homoseksualiteit in 64 landen nog steeds strafbaar is, dat veel staten huwelijken of partnerschappen tussen mensen van hetzelfde geslacht niet erkennen en dat discriminatie van homo’s en lesbiennes hardnekkig blijft. Toch, zeggen zij, richten grote LGBTQ+-organisaties zich vooral op genderideologie en minder op deze concrete problemen.

Frederick Schminke, de voorzitter van LGB International, stelt dat de clubs die ooit homoseksuelen vertegenwoordigden nu "volledig gewijd zijn aan genderidentiteitsideologie". Volgens hem raken de rechten van mensen die op hetzelfde geslacht vallen steeds verder op de achtergrond, terwijl "traditionele LGBTQ+-organisaties zich tegen elke vorm van logica hebben ingegraven". De nieuwe organisatie ziet zichzelf daarom als een bewuste breuk met die koers.

LGB International verenigt groepen uit 18 landen, waaronder Taiwan, Australië, Bulgarije en de Verenigde Staten. Het initiatief volgt het voorbeeld van de Britse LGB Alliance, die in 2019 ontstond. Op X kondigde de organisatie haar komst aan met de woorden: "Dit is een onafhankelijkheidsverklaring. Vanaf vandaag hebben lesbische, homoseksuele en biseksuele mensen een nieuwe wereldwijde organisatie."

In Canada is de LGB Alliance Canada opnieuw gelanceerd in het kader van dit internationale netwerk. Vanuit die hoek klinkt felle kritiek op organisaties zoals Egale Canada. Zij zouden politieke en financiële middelen vooral steken in genderidentiteitsactivisme, in plaats van eerst de rechten en veiligheid van homo’s en lesbiennes te verdedigen.

De woordvoerders van LGB International waarschuwen dat het herdefiniëren van de begrippen "man" en "vrouw" de wettelijke bescherming op basis van biologisch geslacht ondergraaft. Dit zou het lastiger maken om specifieke rechten voor vrouwen en voor homo- en lesbische mensen vast te leggen. Ook, zeggen zij, zorgt het voor spanning en vijandigheid wanneer gays en lesbiennes eigen ruimtes en ontmoetingsplekken willen behouden.

Bev Jackson, mede-oprichter van de Britse LGB Alliance, zegt dat de nieuwe beweging jongeren die op hetzelfde geslacht vallen een uitweg biedt. Volgens haar ervaren veel van hen druk om zich als "trans" te identificeren en medische of chirurgische ingrepen te ondergaan die zij later niet meer kunnen terugdraaien. LGB International zegt die jongeren een ander, meer kritisch perspectief te willen geven.

Voormalige leiders van de International Lesbian and Gay Association reageren positief op de lancering van LGB International. Zij noemen het initiatief een noodzakelijke correctie om rechten op basis van biologisch geslacht beter te beschermen. Daarmee groeit een openlijke scheiding binnen wat lange tijd als één LHBT-beweging naar buiten trad.

260215_1_001d3dd22072b6276e94d9ff6f9f14bb_800_241.pngLGB Alliance
LGB zijn seksuele geaardheden.
ALLE andere letters in dat alfabet hebben niets met geaardheid te maken, maar met persoonlijke gevoelens, gedragingen, kinks, fetishes en genderidentiteit. Het zijn simpelweg compleet verschillende dingen die eigenlijk totaal niet bij elkaar gegooid kunnen worden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 06:00:50 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220120963
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:17 schreef Viv het volgende:

[..]
En misschien nog niet eens zozeer de transgenders die zich simpelweg identificeren als het andere geslacht en na hun transitie voortaan als het andere geslacht door het leven gaan, maar specifiek de non-binairen/gender-fluïden/etc. Doordat zij blijven doordrammen over hun pronouns, genderneutrale voorzieningen en ageren tegen begrippen zoals "vrouw", verpesten ze het zowel voor de holebi's als voor transmannen en transvrouwen.

Groetjes,
Een persoon met een baarmoeder (zij/haar)

:')
of zoals de vvd het verwoordde: "persoon waaruit het kind geboren is", maar ook "chest feeder" wordt wel gebruikt.

Mensen met een baarmoeder
Mensen die menstrueren
Mensen die zwanger kunnen worden
Barende persoon

Dat is allemaal helemaal niet dehumaniserend joh.
pi_220120972
Als ik homo was zou ik ook niks met mensen te maken willen hebben die helemaal de weg kwijt zijn. Dat gedrag straalt toch af
pi_220120985
Was wel te verwachten. Duurde nog lang.

Maar het is ook totaal niet logisch.

(LHB) Lesbisch, homo, of biseksueel is een seksuele voorkeur. Alles wat daarna komt is een verzonnen identiteit. Dat staat totaal los van elkaar.
pi_220121007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:00 schreef Danny het volgende:

[..]
of zoals de vvd het verwoordde: "persoon waaruit het kind geboren is", maar ook "chest feeder" wordt wel gebruikt.

Mensen met een baarmoeder
Mensen die menstrueren
Mensen die zwanger kunnen worden
Barende persoon

Dat is allemaal helemaal niet dehumaniserend joh.
Zo simpel is het ook weer niet, want je hebt ook weer mensen met een mix van geslachtsorganen, maar goed heeft weinig met LGB te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220121012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Was wel te verwachten. Duurde nog lang.

Maar het is ook totaal niet logisch.

(LHB) Lesbisch, homo, of biseksueel is een seksuele voorkeur. Alles wat daarna komt is een verzonnen identiteit. Dat staat totaal los van elkaar.
Sowieso hebben de meeste LGB mensen niks met die "belangenorganisaties", dat zijn meestal idioten die lekker uit de staatsruif eten.
pi_220121034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sowieso hebben de meeste LGB mensen niks met die "belangenorganisaties", dat zijn meestal idioten die lekker uit de staatsruif eten.
Datzelfde geldt net zo goed voor die paar transgenders die ik ken.
Robert Moog died for our synths
pi_220121124
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Datzelfde geldt net zo goed voor die paar transgenders die ik ken.
Van de meeste transgenders merk je niks, die gaan gewoon stilletjes als man/vrouw door het leven.
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 07:12:14 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220121174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zo simpel is het ook weer niet, want je hebt ook weer mensen met een mix van geslachtsorganen, maar goed heeft weinig met LGB te maken.
Er is een zeer zeldzame afwijking waarbij mensen afwijkende geslachtskenmerken hebben inderdaad. Maar net als we gewoon stellen dat mensen 2 ogen, oren, armen en benen en tien tenen en vingers hebben terwijl er ook mensen geboren worden met aantallen die daarvan afwijken kunnen we natuurlijk gewoon stellen dat er biologisch gezien twee geslachten zijn, en daarnaast zeldzame aandoeningen die maken dat dat anders lijkt te zijn.
Geslacht is per definitie binair als je kijkt naar welke geslachtschromosomen er zijn. X = vrouwelijk chromosoom. Y = mannelijk chromosoom.
Er zijn niet meer 'smaken' dan dat. Heb je XX ben je normaliter vrouw. Met XY ben je normaliter man. Dat kun je verder uitdiepen tot het SRY gen. Dat gen zorgt voor mannelijke lichaamsbouw en kenmerken. Het hecht zich vrijwel altijd op het Y chromosoom. Soms hecht het zich op het X chromosoom en dan heb je een vrouw met mannelijke lichaamsbouw.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
je vergeet een paar letters.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van de meeste transgenders merk je niks, die gaan gewoon stilletjes als man/vrouw door het leven.
De meeste homo's ook. De meeste hetero's ook overigens.
Eigenlijk doen de meeste mensen dat. Het zijn alleen de excessen die de rest een slechte naam bezorgen.
pi_220121179
Kut discussie, wel eens met Danny
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_220121196
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:42 schreef bianconeri het volgende:

Kom op zeg, laten we nou niet doen alsof je de meeste homoseksuelen er niet zo uit kan pikken.
Als wij thuis TV kijken hebben we dat geregeld, dat we zeggen ah die is homo.
En dan later blijkt dat inderdaad.
.
OK, zeg Raymond Mens. Die straalt homo uit bij jou?
pi_220121197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 06:06 schreef Jahr00n het volgende:
Als ik homo was zou ik ook niks met mensen te maken willen hebben die helemaal de weg kwijt zijn. Dat gedrag straalt toch af
Binnen de homogemeenschap heb je ook zat mensen rondlopen waarvan je je sterk af kan vragen of ze wel helemaal honderd zijn. Vooral de types die het nodig vinden om van hun geaardheid een fetish te maken wat onder dezelfde noemer en vlag uitgestraald moet worden. Als ik homo was zou ik er goed pisneidig van worden als mijn geaardheid zo belachelijk gemaakt wordt door dikke lelijke mannen in fetish gear. En van een riant deel kun je je zelfs afvragen of ze wel ECHT homo zijn, of dat het puur fetish en kink is waar ze op af komen.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:30:27 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Binnen de homogemeenschap heb je ook zat mensen rondlopen waarvan je je sterk af kan vragen of ze wel helemaal honderd zijn. Vooral de types die het nodig vinden om van hun geaardheid een fetish te maken wat onder dezelfde noemer en vlag uitgestraald moet worden. Als ik homo was zou ik er goed pisneidig van worden als mijn geaardheid zo belachelijk gemaakt wordt door dikke lelijke mannen in fetish gear. En van een riant deel kun je je zelfs afvragen of ze wel ECHT homo zijn, of dat het puur fetish en kink is waar ze op af komen.
Ja of je laat die kerels lekker met hun hobby waar ze niemand mee lastig vallen.

Gaan haten op anderen om het haten is nogal vermoeiend.
pi_220121250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
En bij voetbalsupporters heb je dat niet?
pi_220121259
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja of je laat die kerels lekker met hun hobby waar ze niemand mee lastig vallen.

Gaan hatten op anderen om het haten is nogal vermoeiend.
Altijd dat domme 'ze vallen niemand lastig' argument weer :') Dat is toch helemaal de discussie niet, man?
pi_220121261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
En bij voetbalsupporters heb je dat niet?
Voetbalsupporters in fetishgear? :?
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:36:20 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121267
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Altijd dat domme 'ze vallen niemand lastig' argument weer :') Dat is toch helemaal de discussie niet, man?
Waarom zouden andere homo's dan pisnijdig op ze moeten worden?
pi_220121287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:34 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Voetbalsupporters in fetishgear? :?
Nee in debiele zwarte jasjes.
pi_220121289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet, ik kijk er vooral met verbazing naar.
pi_220121302
quote:

[..]
Omdat fetish =/= geaardheid. Net als dat trans zijn niets te maken heeft met geaardheid.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:44:31 #22
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_220121309
quote:

[..]
Je bent echt achterlijk als je dat zelf niet kan bedenken, doe maar beter je best.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:49:18 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Omdat fetish =/= geaardheid. Net als dat trans zijn niets te maken heeft met geaardheid.
Dat is het ook niet. Het is een subcultuur die uit de groep ontstaan is. Maar er is geen reden om daar nou zo kwaad van te gaan worden.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:50:23 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220121337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:44 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Je bent echt achterlijk als je dat zelf niet kan bedenken, doe maar beter je best.
Het is eerder achterlijk om je te gaan lopen opwinden over een subgroep homo mannen met een excentrieke hobby.
pi_220121339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:43 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Parafilie bedoel je.
...hier om je mars te breken.
pi_220121669
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:18 schreef nostra het volgende:

[..]
OK, zeg Raymond Mens. Die straalt homo uit bij jou?
Ken ik niet.
pi_220121679
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 19:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]
nou, inkoppertje hoor, komtie:

"Blijft toch wel heel opvallend.....

Die groep die zo sterk tegen is. Alles moet zooooo volgens in het eigen boekje zijn, alles moet maar daar binnenpassen.

Maar oh wee als je een net even wat anders wil, oh wee als je het ook maar ergens niet mee eens bent.
Owh wee als mensen anders denken zeg!

Tot zo ver het naastenliefde en verdraagzaam zijn :')
"

Je zou bijna zeggen dat:
[..]
Ik mag toch hopen dat je de ironie inziet als je dit soort berichten naast je andere posts zet hier. maar ik vraag het me af.. :P
Ik ben niet degene die anderen aanvalt op het hebben van een andere mening, dat doet het pro-clubje.
En ik ben duidelijk het niet eens met het gedrag. Maar ik val verder ze niet op de persoon aan en heb daar verder niets tegen.
pi_220121743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben niet degene die anderen aanvalt op het hebben van een andere mening, dat doet het pro-clubje.
En ik ben duidelijk het niet eens met het gedrag. Maar ik val verder ze niet op de persoon aan en heb daar verder niets tegen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:18 schreef gehenna het volgende:
Ik mag toch hopen dat je de ironie inziet als je dit soort berichten naast je andere posts zet hier. maar ik vraag het me af.. :P
nee dus
pi_220121755
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]
[..]
nee dus
Nogmaals:

Ik ben niet degene die jankt over alles en iedereen maar moeten accepteren en nemen zoals ze zijn.
pi_220121773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:12 schreef Danny het volgende:
Eigenlijk doen de meeste mensen dat. Het zijn alleen de excessen die de rest een slechte naam bezorgen.
Goh, dat geldt toch eigenlijk voor zoveel groepen mensen?

Dan is het toch vreemd dat je er toch voor kiest om deze groep enorm veel aandacht middels topics en nieuwsberichten geeft ten opzichte van de rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')