quote:Schema
Donderdag 12 februari
09.30 - Mannen run 1 en 2
Vrijdag 13 februari
16.00 vrouwen run 1 en 2
19.30 mannen run 3 en 4
Zaterdag 14 februari
18.00 vrouwen run 3 en 4
Zondag 15 februari
18.00 Gemengde estafette run 1 en 2
Je hoorde Meylemans niet toen ze gedurende het seizoen wereldbekers won met beter materiaal dan het gros van het veld, heel raar.quote:Kim Meylemans erg ontgoocheld door “ongelijke strijd” in het skeleton: “Het doet pijn om te zien dat het resultaat niet in je eigen macht ligt”
Skeletoni Kim Meylemans heeft een mirakel nodig om zaterdag nog een olympische medaille te pakken. Na twee van de vier runs staat de 29-jarige Limburgse pas achtste. Dat zorgde voor zichtbare frustraties over de ongelijke financiële strijd. “Het doet pijn om te zien dat het resultaat niet in je eigen macht ligt.”
Money always wins...
Het ziet ernaar uit dat Kim Meylemans het beste seizoen uit haar carrière niet zal bekronen met een olympische medaille. Met haar eindzege in de Wereldbeker bewees de 29-jarige Limburgse dat ze de regelmatigste skeletoni is van het hele internationale veld, maar in Cortina d’Ampezzo wordt ze geconfronteerd met de wetten van het geld. Money always wins.
Na twee van de vier runs staat Meylemans pas achtste. De posities twee tot zes in de tussenstand worden ingenomen door drie Duitse en twee Britse vrouwen. Niet toevallig de twee landen die in de aanloop naar deze Winterspelen héél veel geld over de balk gooiden om met nieuw topmateriaal aan de start te staan. De Britten investeerden maar liefst vijf miljoen pond, de Duitsers ontwikkelden in het geheim een ultrasnelle slee.
Dat werd begin deze week al duidelijk tijdens de trainingsritten. Van de zeven wereldbekers dit seizoen won Meylemans er drie. Bij drie andere stond ze als derde op het podium, zo ook eind november tijdens de generale repetitie op de Eugenio Monti-piste van Cortina d’Ampezzo. Maar tijdens de oefenruns deze week finishte ze op diezelfde baan plots vier keer als achtste en twee keer als twaalfde. “Wij staan hier met hetzelfde materiaal als het hele seizoen aan de start, mijn concurrentes met een volledig nieuwe slee”, zuchtte Meylemans bij Sporza. “Wij hebben geen miljoenen om louter voor deze Olympische Spelen in de sport te steken, daar hoeven we niet onnozel over te doen. België is zowat het enige kleine landje dat nog probeert om te strijden tegen de topnaties. Daar ben ik trots op, maar het is een ongelijke strijd.”
Vrijdagnamiddag deed Meylemans wat ze kon tijdens haar twee runs. Met chrono’s van 57,70 seconden (zesde) en 57,62 seconden (achtste) deed ze twee keer beter dan haar beste oefenronde (57,80 seconden) eerder deze week en haar beste run in de wereldbeker (58,02 seconden), maar het bracht haar slechts naar de achtste plek in de tussenstand. “Ik startte twee keer goed met twee goeie pushes”, analyseerde ze correct. “Ik toonde twee goede runs, maakte geen grote fouten en heb alles gegeven. Ik kon niet veel beter doen dan ik gedaan heb, maar de anderen zijn gewoon oppermachtig. Dat is helaas de realiteit. Goed sleeën is door het verschil in budget niet genoeg”, verwoordde ze haar gevoel van onmacht.
Achterstand op podium is groot
Meylemans’ achterstand op leidster Janine Flock bedraagt al 0,84 seconden, een eeuwigheid in het skeleton. De 36-jarige Oostenrijkse, die als geen ander snelheid kan maken onderweg, biedt voorlopig als enige weerstand tegen de Duitsers en de Britten. Acht jaar geleden in PyeongChang stond Flock zelfs na drie runs aan de leiding, maar eindigde ze pas vierde na een slechte laatste run.
Om nog een medaille te behalen, moet Meylemans hopen op grote fouten van een handvol concurrentes. Ze ligt al 0,71 seconden achter op het virtuele brons van de Duitse Jacqueline Pfeifer. Onze landgenote heeft zaterdag om 18.00 uur en 19.35 uur nog twee runs om die kloof dicht te glijden, maar dat lijkt onbegonnen werk. Zo dreigt voor haar een herhaling van PyeongChang 2018, toen ze als enigszins naïeve debutante ook verrast werd door de plotse innovaties van de toplanden.
“Ik doe mijn hoedje af voor die landen hoor”, blijft Meylemans sportief. “Het hoort erbij. Het is knap hoe ze blijven innoveren. Maar als ik dezelfde fouten als hen zou maken tijdens mijn runs, sta ik nu niet eens in de top vijftien. Ik werk hier zo hard voor. Dan doet het pijn om te zien dat het resultaat niet in je eigen macht ligt. Ik loop al de hele week gefrustreerd rond.”
Toch weigert Meylemans de handdoek in de ring te gooien. “Ik ga zaterdag nog harder pushen. Ik zal vechten als een leeuw. Meer kan ik niet doen.”
En Flock heeft dan wel echt een wereldprestatie geleverd door met minder materiaal nog eerste te staan.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 04:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je hoorde Meylemans niet toen ze gedurende het seizoen wereldbekers won met beter materiaal dan het gros van het veld, heel raar.
Nou ja als ze nu een 55'er neerzet kan het nog.quote:
Hebben de Duitsers niet een betere slee dan Flock?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heb het gevoel dat bij skeleton foutjes minder ard tellen dan bij het rodelen.
Verschil tussen de twee sporten daarbij is wel enorm ja.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heb het gevoel dat bij skeleton foutjes minder ard tellen dan bij het rodelen.
Had ik ook toen ik dat had ja.quote:
Ik kan mij er sinds vorig jaar iets bij voorstellen. Had gelukkig geen pfeiffer, maar toen wel door een voedselvergiftiging op een moment dat ik (vermoedelijk) net maar beperkt fit was, dat anderhalve dag zelfs in bed liggen nog te vermoeiend wasquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had ik ook toen ik dat had ja.
Eens.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb wel een mening over dat dat materiaal zo hard lijkt te tellen.
Ideaal gezien zou je iedereen soortgelijke slee geven en dat je dan ook nog per run moet wisselen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is bij bobsleeen ook zo, ook jammerquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eigenlijk is het gewoon verbazingwekkend dat met het gedweep van de Olympische gedachte door de organisatie ze geen verplichting van hetzelfde materiaal toepassen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ideaal gezien zou je iedereen soortgelijke slee geven en dat je dan ook nog per run moet wisselen.
Een willekeurig paard zoals bij de vijfkamp.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ideaal gezien zou je iedereen soortgelijke slee geven en dat je dan ook nog per run moet wisselen.
Hopelijk dan geen weigerslee, anders dan zijn ze hun leven niet zeker.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:14 schreef superniger het volgende:
[..]
Een willekeurig paard zoals bij de vijfkamp.
Dan heet het Belgische skeletonteam zeker de Belgian Lions.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:17 schreef Zorro het volgende:
Een Belg met een leeuw op de helm. Erg verwarrend.
De leeuw is een belangrijk symbool voor België, vooral in de heraldiek. Het is afgeleid van het wapen van het Hertogdom Brabant en symboliseert kracht, soevereiniteit en onafhankelijkheid. De Belgische leeuw, ook wel de Leo Belgicus genoemd, is een gouden leeuw met rode klauwen en een zwarte achtergrond, en is een veelvoorkomend symbool in het nationale wapen en de vlag van België. De leeuw wordt vaak geassocieerd met de Vlaamse identiteit en staat voor trots en onafhankelijkheid in Vlaanderen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:17 schreef Zorro het volgende:
Bedankt ChatGPTquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:19 schreef Salina het volgende:
[..]
De leeuw is een belangrijk symbool voor België, vooral in de heraldiek. Het is afgeleid van het wapen van het Hertogdom Brabant en symboliseert kracht, soevereiniteit en onafhankelijkheid. De Belgische leeuw, ook wel de Leo Belgicus genoemd, is een gouden leeuw met rode klauwen en een zwarte achtergrond, en is een veelvoorkomend symbool in het nationale wapen en de vlag van België. De leeuw wordt vaak geassocieerd met de Vlaamse identiteit en staat voor trots en onafhankelijkheid in Vlaanderen.
Norris had dat ook wel eensquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:17 schreef Zorro het volgende:
Misschien dat een blauw schild ook nog kan helpen om de concurrentie te vertragen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:22 schreef Zorro het volgende:
Als Kimberly een beetje fatsoelijk stuurt kan ze nog wel wat winnen, deze bakken er weinig van.
Of gewoon zout strooienquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien dat een blauw schild ook nog kan helpen om de concurrentie te vertragen.
Of zand.quote:
Of een matje. Had Jorrit ook succes mee.quote:
Ja maar dat zie je zo hequote:
Even veel als in Nederland.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:25 schreef Felagund het volgende:
Hebben ze in Brazilie een skeletonbaan?
Die zat net nog bij het schaatsen, dus dat lijkt mij sterk.quote:
Nee dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die zat net nog bij het schaatsen, dus dat lijkt mij sterk.
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:06 schreef Redefine het volgende:
Daar zijn wij natuurlijk live bij, aldus Dione. Dat waren ze vandaag niet.
Tja...quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die eerste run niet live vond ik niet zo vreemd. Maar die tweede had wel gekund. En morgen zit de nabespreking run 3 ook in de weg dus betwijfel of ze dan wel live zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Is.quote:
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:32 schreef Redefine het volgende:
Dat de NOS er niet bij is, daar valt al wat over te zeggen, maar vooruit. Maar qua planning had het gewoon heel makkelijk gekund. En het is wel bijzonder matig dat je roept 'natuurlijk zijn we er live bij' en dan gewoon lekker gaan lullen over sport van een uur eerder of naar een item gaan en daarna naar reclame.Ik heb gewoon live gekeken bij de NOSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Tenzij ze al zijn weggeschakeld.quote:
NOS had een aparte stream zeker?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb gewoon live gekeken bij de NOS
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Live op de stream zeker.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jepquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
NOS had een aparte stream zeker?
Maakt het niet minder matig.quote:
Ik snap dat ze het doen vanwege de kijkcijfers, maar dat is niet het doel van de NPO. Die zouden juist aandacht moeten geven aan andere sporten. Dat ze veel praten rondom schaatsen en shorttrack vind ik nog wel terecht (doet men in elk land bij hun belangrijkste sporten). Maar de Nederlanders laten zien tijdens een OWS moet toch wel minimaal de doelstelling zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het stom dat bij de winterspelen de NOS echt alleen maar een fuck om het schaatsen geeft. Zeker omdat Bos de regerend wereldkampioen is. Natuurlijk is schaatsen de belangrijkste sport, maar de manier waarop vind ik wel leijk.
Alles behalve het schaatsen kijk ik op ES ja. Die doen het itt de zomerspelen echt prima. Tijdens de zomerspelen willen ze echt te veel schakelen om HBO Max te promoten waardoor je nooit lekker in een sport komt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:44 schreef Butterflower het volgende:
Ik kijk op Eurosport
Ging soepel van het schaatsen, naar nu het skeleton
Zo meteen door naar shorttrack
Bij de zomerspelen is ES inderdaad wel teveel het etalage kanaal voor de betaalfunctie. Bij OWS is het prima, al schakelen ze wel nog wat te vroeg al over naar de 'grote' sporten om te gaan voorbeschouwen. Maar verder doen die het heel goed ja.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alles behalve het schaatsen kijk ik op ES ja. Die doen het itt de zomerspelen echt prima. Tijdens de zomerspelen willen ze echt te veel schakelen om HBO Max te promoten waardoor je nooit lekker in een sport komt.
Gok dat ze wel live waren gegaan als Bos op medaillekoers zou liggenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het stom dat bij de winterspelen de NOS echt alleen maar een fuck om het schaatsen geeft. Zeker omdat Bos de regerend wereldkampioen is. Natuurlijk is schaatsen de belangrijkste sport, maar de manier waarop vind ik wel leijk.
19.44 uur heb ik staanquote:
Morgen nog het mixed team event genot, speciaal voor de landen met extra ronde ijzers.quote:
Hong had weinig noten op haar zang.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:43 schreef Felagund het volgende:
Dit gaat niet helemaal lekker voor Hong.
Nog wel de snelste tijd in heat 4 tot nu toe!quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hong had weinig noten op haar zang.
Goeden driftquote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:43 schreef Felagund het volgende:
Dit gaat niet helemaal lekker voor Hong.
Shorttrack, Schansspringen, Rodelen, Skeleton sowieso. En Biatlon natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke sporten hebben inmiddels al een mixed team event eigenlijk?
Ik doelde ook die van die voor de vrouwen. Dat er verplicht een teamonderdeel bij zit, wist ik alquote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgen nog het mixed team event genot, speciaal voor de landen met extra ronde ijzers.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welke sporten hebben inmiddels al een mixed team event eigenlijk?
Snowboardcross.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Shorttrack, Schansspringen, Rodelen, Skeleton sowieso. En Biatlon natuurlijk.
Alpine had er een maar die is weg. Freestyle Aerials en Snowboardcross hebben er ook 1. En curling eveneens. Mountaineering komt ook meteen binnen met een gemengd teameventquote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Shorttrack, Schansspringen, Rodelen, Skeleton sowieso. En Biatlon natuurlijk.
Kunstschaatsen ook.quote:
Als parallel reuzenslalom snowboarder zou ik hun internationale bond wel even vragen wanneer ze wakker orden.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alpine had er een maar die is weg. Freestyle Aerials en Snowboardcross hebben er ook 1. En curling eveneens. Mountaineering komt ook meteen binnen met een gemengd teamevent
Het is dat korfbal niet olympisch is.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
En dat zijn dan alleen de wintersporten. Zwemmen en Atletiek hebben in de zomer een gemengde estafette, Schieten heeft 2 gemengde onderdelen, Boogschieten heeft een gemengde landenwedstrijd. Judo heeft een landenwedstrijd met een gemengd team.. en dan mis ik vast nog een hoop.
Korfbal uiteraard, de bakermat van de gemengde sport.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
En dat zijn dan alleen de wintersporten. Zwemmen en Atletiek hebben in de zomer een gemengde estafette, Schieten heeft 2 gemengde onderdelen, Boogschieten heeft een gemengde landenwedstrijd. Judo heeft een landenwedstrijd met een gemengd team.. en dan mis ik vast nog een hoop.
Mocht dat olympisch worden dan maar gelijk een tweede variant erbij bedenken.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is dat korfbal niet olympisch is.
quote:
Wij zijn scherper dan de commentatorquote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:56 schreef Felagund het volgende:
Verlies ze nu een deel van haar slee?
Op Sporza hadden ze het wel door.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 19:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
[..]
Wij zijn scherper dan de commentator
Ivo van Harenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:00 schreef H.Vviv het volgende:
Commentaar op Eurosport vind ik wel heel goed. Probeert tenminste uit te leggen wat er goed gaat en vooral niet, in plaats van alleen maar naar de eindtijden te kijken.
Cleane run zou al heel fijn zijnquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:04 schreef Redefine het volgende:
Hopelijk kan Bos nog afsluiten met haar snelste run.
Ook echt een liefhebber.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:05 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Verreweg de beste Nederlandse commentator bij de sporten. Niemand komt bij hem in de buurt.
Was helaas de langzaamste van de vier.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:04 schreef Redefine het volgende:
Hopelijk kan Bos nog afsluiten met haar snelste run.
Eerst haar vriendin.quote:
Ik verwacht dat ze er binnenkort mee gaat stoppen eigenlijkquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Over vier jaar opnieuw proberen.
Plek 13 is wel symbolisch voor deze Spelen voor haar.quote:
Daar vrees ik helaas ook voor.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze er binnenkort mee gaat stoppen eigenlijk
Ik denk dat dit haar laatste jaar was ja. Jammer dat ze het niveau van de afgelopen jaren niet meer heeft kunnen halen, maar ontzettend knap om vijf jaar wereldtop te zijn in een sport waar Mevrouw van Zetten nog nooit heeft gehoord.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze er binnenkort mee gaat stoppen eigenlijk
Jan?quote:
Ze mag nog een keer?quote:
Kimberly in de "NOS LIVE" uitvoeringquote:
Re sled.quote:
Als straf voor de wissel op de 1000 meter?quote:
En toch wel mooi op wereldkampioene en olympisch brons op je cv te kunnen zettenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat dit haar laatste jaar was ja. Jammer dat ze het niveau van de afgelopen jaren niet meer heeft kunnen halen, maar ontzettend knap om vijf jaar wereldtop te zijn in een sport waar Mevrouw van Zetten nog nooit heeft gehoord.
Ja, aangezien de NOS alleen schaatsen uitzendt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kimberly in de "NOS LIVE" uitvoering
Zo'n sleetje heeft toch ook van die ijzers? Dat ze daar verschil in maken zeg.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, aangezien de NOS alleen schaatsen uitzendt.
Viking heeft ernstig verzaakt!quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zo'n sleetje heeft toch ook van die ijzers? Dat ze daar verschil in maken zeg.
Rondjes rijden op de slee kunnen ze nog best toevoegen op de OWS.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zo'n sleetje heeft toch ook van die ijzers? Dat ze daar verschil in maken zeg.
Ja, dit wordt geen verbetering van haar positie normaal gesproken.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:19 schreef Redefine het volgende:
Meylemans ook met haar slechtste run van de vier.
Zal wel teleurgesteld zijn gezien haar seizoen.quote:
Kan wellicht ook wat met baankwaliteit te maken hebben na 2 dagen runs eraf?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:19 schreef Redefine het volgende:
Meylemans ook met haar slechtste run van de vier.
Dat krijg je dan ook met een slee van de Action tegenover professioneel spul.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dit wordt geen verbetering van haar positie normaal gesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Een behoorlijk deel van het veld zet hier hun snelste run neer dus dat gaat niet opquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:20 schreef Moira het volgende:
[..]
Kan wellicht ook wat met baankwaliteit te maken hebben na 2 dagen runs eraf?
Uitstekende laatste run.quote:
Haar runs 2 en 4 veel beter dan 1 en 3.quote:
Het lijkt mij zwaar om iedere keer van huis te zijn voor een halve winter.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:28 schreef Viv het volgende:
Waarom zou Bos stoppen eigenlijk? Of is dit een sport waarbij de leeftijd veel invloed heeft?
Helaas is Flock de grootste bedreiging voor Flock zelfquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen grote bedreiging voor Flock
Niet voor haar doenquote:
Duistere zakenquote:
Wel mooi gezien Peyonchang.quote:
Andere tijden sport, oh wachtquote:Op zaterdag 14 februari 2026 22:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ooit krijgen we nog wel het echte verhaal van Bos te horen over dit seizoen
18:20 staat er.quote:
Dat is inderdaad wel erg stom. Dan haal je heel de snelheid uit het programma.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh dit gaat niet meteen achter elkaar door. Dit is nu al minder leuk dan de rodelestafette.
Ja, dit gaat denk ik anderhalf uur duren zoquote:Op zondag 15 februari 2026 18:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel erg stom. Dan haal je heel de snelheid uit het programma.
Ja, alsof ze bij skeleton opeens een minuut langer nodig hebben om de baan te verlaten.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dit gaat denk ik anderhalf uur duren zo
Waarom starten ze niet direct achter elkaar?quote:Op zondag 15 februari 2026 18:32 schreef Redefine het volgende:
Nu weer een kwartier wachten tot de Deense man mag starten.
Het zal waarschijnlijk wel vanwege de veiligheid zijn. Dat het langer duurt om de baan te komen dan bij rodelen. Maar zo groot is het verschil volgens mij niet. En alsnog duurt het daarna erg lang voordat de ander start.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom starten ze niet direct achter elkaar?
Ja Curt is barefoot.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wtf heeft ie nou geen schoenen aan?
De vrouw in de binnenbaan laten starten en de man in de buitenbaanquote:Op zondag 15 februari 2026 18:40 schreef Redefine het volgende:
Als je dit zo ziet, dan kan het schaatsen makkelijk met een mixed onderdeel komen. Gewoon beiden een individuele 500 meter laten rijden en de tijden bij elkaar optellen
De tijd in minuten dat het hele programma duurt?quote:
Allebei een helft?quote:Op zondag 15 februari 2026 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Florian hier een medaille wint moet hij die met Ro delen.
Twee keer de helft.quote:
De een de medaille, de ander het lintje en de coach het afgebroken pinnetje.quote:
Knap hoor.quote:
Ivo heeft nog wel een positief punt gevonden!quote:Op zondag 15 februari 2026 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is de slechtste run die ik heb gezien dit skeletontoernooi
Dit is zo'n onderdeel wat je met terugkijken in een half uurtje er doorheen jaagt.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:58 schreef Redefine het volgende:
Even getakt. Er zit net een kleine 90 seconden tussen de runs van hetzelfde team.
Ja. Net geëdit. Het vage is dat ze teams sneller na elkaar starten dan de tweede run binnen het team zelf.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is zo'n onderdeel wat je met terugkijken in een half uurtje er doorheen jaagt.
Kunnen we niet ook nog een combinatie van skeleton en rodelen doen dan? De een met het hoofd naar voren naar beneden en de ander met het hoofd naar achteren?quote:Op zondag 15 februari 2026 19:08 schreef zorro28 het volgende:
Wel teleurstellend dat ze niet samen op het sleetje na beneden gaan, mixed dubbel skeleton.
quote:Op zondag 15 februari 2026 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kunnen we niet ook nog een combinatie van skeleton en rodelen doen dan? De een met het hoofd naar voren naar beneden en de ander met het hoofd naar achteren?
Ik vermoed dat het je reactietijd + 0.55 penalty is ofzoquote:
En dan in een bobslee? Ice blind ride dan als naam.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kunnen we niet ook nog een combinatie van skeleton en rodelen doen dan? De een met het hoofd naar voren naar beneden en de ander met het hoofd naar achteren?
quote:Op zondag 15 februari 2026 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het je reactietijd + 0.55 penalty is ofzo
Wat Mexi zegt klopt dan.quote:
Dat valt op zich nog mee, dan verlies je 2 of 3 tiendenquote:
Ja, al was Flock nu niet echt te snel weg.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat valt op zich nog mee, dan verlies je 2 of 3 tienden
Als je eerst min en daarna plus doet wel jaquote:Op zondag 15 februari 2026 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat valt op zich nog mee, dan verlies je 2 of 3 tienden
Druk van de PL?quote:
Bundesligaquote:
En startmotor.quote:
Moeten we kiezen?quote:Op zondag 15 februari 2026 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopen we op GB of op Duitsland?
Het goede antwoord was Nee inderdaad.quote:
Kreher/Jungk lijkt mij wel leuk.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopen we op GB of op Duitsland?
Alternatief: Zou het wat uitmaken?quote:Op zondag 15 februari 2026 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het goede antwoord was Nee inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |