Correctquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:48 schreef franklop het volgende:
Met Bruna op de 10e, 12e en 18e denk ik?
Zo ongeveer ja.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:52 schreef franklop het volgende:
Skitalon iets langer dan een uur denk ik?
quote:Langlaufer baalt: wifi werkt niet
De Noorse langlaufer Johannes Klaebo is gefrustreerd: de wifi op zijn hotel kamer werkt niet, en dat terwijl hij voor ontspanning graag videogames speelt. "Het internetsignaal was iets te zwak gisteren. Nu moeten we ze aan het werk zetten en kijken of iemand het kan herstellen."
"Desnoods komt er iemand die me een kabel geeft, dan zijn de Spelen gered. Ik ben ervan afhankelijk dus ik ben bereid een hoop te betalen."
Diggins als ze er na de klassieke stijl nog goed bij zit. Verder iedereen uit Zweden vooral. Weng en Stadlober als outsiders, misschien ook een Finse.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:58 schreef franklop het volgende:
Ok ik heb laatste jaren vooral de live timings van Bruna gevolgd.
Wie zijn de favorieten nu?
Net hem tot koning van de Spelen gemaakt, krijg je ditquote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:00 schreef franklop het volgende:
Ah en Diggins nu aan laatste toernooi bezig toch? Als ik het me goed herinner van de socials
De mof is ook livequote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:02 schreef Redefine het volgende:
En de start, de start met Jan Roelfs.
Nouja zoals we gewend zijn bij de NOS de start net gemist.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:02 schreef Redefine het volgende:
En de start, de start met Jan Roelfs.
Heeft ze al een pin met haar geruildquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:04 schreef heywoodu het volgende:
Juichen voor Rosie Fordham ook natuurlijk
Geen idee maar ze heeft een Australische pin, weet niet of het van Fordham wasquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heeft ze al een pin met haar geruildtoch leuke bijdrage geleverd met haar schroeiprestatie tegen Jacque
Dat is alleen omdat Johaug er niet meer bij is en bij de eerste klim iedereen versmachtquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik krijg altijd van die Nascar vibes bij de klassieke stijl.
Wat denk je zelfquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:07 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo'n Roelfs nu echt langlaufen elk weekend kijkt of een week op de namen heeft gestudeerd.
Je bent positief met je week, die heeft vanochtend nog snel wat dingen doorgenomen van een blaadje vol met fouten gemaakt door een nepo stagiair die het ook nooit kijkt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:07 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo'n Roelfs nu echt langlaufen elk weekend kijkt of een week op de namen heeft gestudeerd.
Kuch Eurosport of HBOmaxquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:07 schreef Remco het volgende:
Die kijkt in een periode van vier jaar een handvol wedstrijden binnen twee weken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:07 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo'n Roelfs nu echt elk weekend langlaufen kijkt of een week op de namen heeft gestudeerd.
Die heeft gewoon even ChatGPT geraadpleegd 10 min voor de start.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:07 schreef Remco het volgende:
Ja nu niet meer neequote:
Droom aan Diggilenquote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:17 schreef franklop het volgende:
Ik sta ondertussen tomatensoep te maken. Dus voor wie wilt
Is wel met speelgoedtomaten gemaakt
Goed dat je het zegt, ik moet even wat tomatensoep uit de vriezer halen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:17 schreef franklop het volgende:
Ik sta ondertussen tomatensoep te maken. Dus voor wie wilt
Is wel met speelgoedtomaten gemaakt
Nietquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:19 schreef franklop het volgende:
Hoe gaan de Zweden dit nog verspelen?
Tja, die eerste 10km is wel waar zij het grootste verschil moet makenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:19 schreef Faraday01 het volgende:
Slind gaat gewoon op het vlakke op kop boren
Wat een onzinquote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:25 schreef franklop het volgende:
Ondertussen is de tomatensoep hier afgekeurd, want er zaten tomaten in
Struggels
Ook niet waar. Je moet gewoon heel erg hard je best doenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een onzin
Het geheim is gewoon dat je moet zorgen dat je sneller bij de finish komt dan de anderen, in minder tijd als het ware.
Vooral andere bindingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:28 schreef franklop het volgende:
Hoeveel anders zijn de skis voor klassiek vs vrije stijl @:heywoodu ?
Of is het vooral andere wax
Klassieke ski's zijn ook wat langer, en hebben aan de voorkant een bochtje omhoog zodat ze niet in de sneeuw gravenquote:
Toch ook het ingeslepen profiel, de kanten dus heel andersquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:28 schreef franklop het volgende:
Hoeveel anders zijn de skis voor klassiek vs vrije stijl @:heywoodu ?
Of is het vooral andere wax
Heb het idee dat de Noren nog wel wat kansen krijgen op medailles de komende 2 wekenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De tijden van Marit en Therese zijn voorbij
Niet geheel onmogelijk dat, net als op het WK vorig jaar, Noorwegen al het goud bij de mannen wint en Zweden al het goud bij de vrouwenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb het idee dat de Noren nog wel wat kansen krijgen op medailles de komende 2 weken
Blijft sowieso fascinerend hoe groot het verschil is in de breedte tussen de mannen en de meisjes bij zowel langlaufen als biatlon bij de Noren.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De tijden van Marit en Therese zijn voorbij
Helaas ook een plofjequote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:37 schreef heywoodu het volgende:
Ongelooflijk wat Kälin hier doet, wow.
Vanmorgen voor 10u al gedaan hier!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:49 schreef Faraday01 het volgende:
Hierna tot 4 uur alleen curling en freestyle skiën kwalificaties. Tijd om even zelf te gaan bewegen.
Loop zo wel naar waterkoker en weer terugquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:49 schreef Faraday01 het volgende:
Hierna tot 4 uur alleen curling en freestyle skiën kwalificaties. Tijd om even zelf te gaan bewegen.
15:15 beginnen de Voorbeschouwingen bij de NOS!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:49 schreef Faraday01 het volgende:
Ongeslagen Britten tegen de ongeslagen (weliswaar met 2 wedstrijden minder) Amerikanen is wel een leuke wedstrijd.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:49 schreef Faraday01 het volgende:
Achterlijke Italianen die tot 15.30u de supermarkt dicht gooien, daar heb ik toch niks aan. Heb ik zo twee uur tijd, moet ik straks alsnog doorlopen om op tijd te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:49 schreef Faraday01 het volgende:
Serieusquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:50 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
15:15 beginnen de Voorbeschouwingen bij de NOS!
Er zijn er nog maar 52 van de 70 in de racequote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hé daar loopt iemand, dat lijkt me niet ideaal.
Zal jij zien dat ze eerste rit nog missenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:52 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Serieus? Wat valt er 45 minuten lang te lullen over 3km rondjes schaatsen?
*47 minuten de NOS kennendequote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:52 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Gaat wel een kwartier aan reclameblokken vanaf.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:52 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
ook kut als je halverwege het parkoers wordt ingehaald.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn er nog maar 52 van de 70 in de race
Terugkijken op de afgelopen 5 Spelen, diepteinterviews met Groenewoud en Conijn, itempje over Antwanet en haar paarden (totdat ze beseffen dat ze niet meedoet) en dan schakelen naar Beune die Nuis een knuffel geeftquote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:52 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Tomaten?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Vanmorgen voor 10u al gedaan hier!
Wel nog even wat boodschappen halen
Daar zit nog wel een kwartier reclame bij hequote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:52 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Chili kruiden!quote:
Hier ga ik voor zitten.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Terugkijken op de afgelopen 5 Spelen, diepteinterviews met Groenewoud en Conijn, itempje over Antwanet en haar paarden (totdat ze beseffen dat ze niet meedoet) en dan schakelen naar Beune die Nuis een knuffel geeft
Dat infuus gaat niet vanzelf leeg.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Snap ik wel als je 16 uur lang op je kamer bent
Maar hoe kun je zo de controller in je hand gebruiken?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat infuus gaat niet vanzelf leeg.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar hoe kun je zo de controller in je hand gebruiken?
Nieuwe discipline op de zomerspelen?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat wordt dubbelschermen zometeen
MAXquote:Op zondag 8 februari 2026 12:30 schreef Dutch_view het volgende:
Op welke tv zender kunnen we dit bekijken?
Hakkinen?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mika zakt weg.
Altijd tegen Nederland
Dat de Russen enorm worden gemist in het langlaufen.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even gemist, maar over welk stukje?
Oh zo, zekerquote:Op zondag 8 februari 2026 12:48 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat de Russen enorm worden gemist in het langlaufen.
Dat vind ik dus totaal niet. We hebben het over en land dat honderdduizenden doden op zijn geweten heeft en zelfs geen enkele aarzelingen kent om de eigen soldaten te executeren als ze niet een bijna zekere dood ingestuurd willen worden. Veel van die sporters hebben bovendien banden met dat leger en/of steun uitgesproken voor dat regime.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:48 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dat de Russen enorm worden gemist in het langlaufen.
Ivo zegt dit wel vaker en maakt doorgaans duidelijk dat hij het puur op sportief gebied bedoeld. En ja, dat is gewoon zo: zonder een Bolshunov is het gewoon objectief veel minder interessant. Niet dat ik Poetinpijper Bolshunov er graag bij zou zien, maar sportief gezien wel.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus totaal niet. We hebben het over en land dat honderdduizenden doden op zijn geweten heeft en zelfs geen enkele aarzelingen kent om de eigen soldaten te executeren als ze niet een bijna zekere dood ingestuurd willen worden. Veel van die sporters hebben bovendien banden met dat leger en/of steun uitgesproken voor dat regime.
Ze missen staat (in ieder geval voor mij) wel los van of ze hier wel of niet zouden moeten zijnquote:Op zondag 8 februari 2026 12:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus totaal niet. We hebben het over en land dat honderdduizenden doden op zijn geweten heeft en zelfs geen enkele aarzelingen kent om de eigen soldaten te executeren als ze niet een bijna zekere dood ingestuurd willen worden. Veel van die sporters hebben bovendien banden met dat leger en/of steun uitgesproken voor dat regime.
Het is ook gewoonweg zelfkastijding vaak. Langlaufen en Kunstschaatsen zijn bijvoorbeeld simpelweg gedevalueerd.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sowieso mis ik de Russen op de winterspelen wat harder dan op de zomerspelen. Je merkt dan toch dat in sommige sporten wel weinig toplanden over zijn.
Je kan voor de uitsluiting zijn en tegelijkertijd vinden dat er minder competitie in de top is?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nog even los van hoeveel bloed landen als de VS en Israel en ook Nederland zelf aan hun handen hebben. Sport en politiek moet je gescheiden houden.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn mening hebben maar iedereen die zegt dat je sport en politiek niet mag vermengen lach ik keihard uit. Daarvoor hoef je alleen maar naar de toewijzing van toernooien te kijken.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ivo zegt dit wel vaker en maakt doorgaans duidelijk dat hij het puur op sportief gebied bedoeld. En ja, dat is gewoon zo: zonder een Bolshunov is het gewoon objectief veel minder interessant. Niet dat ik Poetinpijper Bolshunov er graag bij zou zien, maar sportief gezien wel.
Nou niet van die gekke dingen gaan zeggen he.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:55 schreef franklop het volgende:
Kan ik stellen dat de Noren favoriet zijn bij de estafette?
368 Noren zitten nu TV te kijken en te balen, want die hadden het beter kunnen doen.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:56 schreef H.Vviv het volgende:
Stenshagen eraf. Dat gaat geen 1,2,3 en 4 worden.
Helemaal mee eens. Sowieso kunnen de meeste sporters daar weinig aan doen, en richten ze vooral op het sportieve deel.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:56 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Nog even los van hoeveel bloed landen als de VS en Israel en ook Nederland zelf aan hun handen hebben. Sport en politiek moet je gescheiden houden.
Het gaat om de sporters, niet de hogere laag. Wat kunnen sporters doen aan de beslissingen van hun regering?quote:Op zondag 8 februari 2026 12:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn mening hebven maar iedereen die zegt dat je sport en politiek niet mag vermengen lach ik keihard uit. Daarvoor hoef je alleen maar naar de toewijzing van toernooien te kijken.
Een klein beetje maarquote:Op zondag 8 februari 2026 12:55 schreef franklop het volgende:
Kan ik stellen dat de Noren favoriet zijn bij de estafette?
Nou ja, dat sporters die openlijk op het podium de oorlog gaan staan vieren er niet bij mogen zijn vind ik ook wel prima, ook al is dat puur sportief gezien jammer.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:57 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Sowieso kunnen de meeste sporters daar weinig aan doen, en richten ze vooral op het sportieve deel.
Weinig maar daar gaat het ook niet om.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:57 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Het gaat om de sporters, niet de hogere laag. Wat kunnen sporters doen aan de beslissingen van hun regering?
Eens, als iemand openlijk hun steun uitspreken voor de oorlog moet die geweerd worden.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat sporters die openlijk op het podium de oorlog gaan staan vieren er niet bij mogen zijn vind ik ook wel prima, ook al is dat puur sportief gezien jammer.
Achter de safety car?quote:
Als je het parcours verlaat moet je terug en op dezelfde plek terug het parcours op. Dus ja, dit wordt een DQ.quote:
Doorgaans krijg je dan achteraf je waarschuwing of DQ (verkeerde techniek, afgesneden, etc), maar deze was wel heel erg opzichtig in beeld ook natuurlijk....we gaan het zien.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:02 schreef Redefine het volgende:
Worden ze bij een DQ snel eruit gehaald of pas achteraf?
Wie is de Franse Kemkers?quote:
Dus rondje van de zaak en het was wel ok geweest?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je het parcours verlaat moet je terug en op dezelfde plek terug het parcours op. Dus ja, dit wordt een DQ.
Voor zo ver ik weet wel ja, dan heb je je fout netjes hersteld.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dus rondje van de zaak en het was wel ok geweest?
Als het bij één vlaggetjesalarm blijft valt het mee, maar na nu niet meer nee want dan weet je de uitslagquote:Op zondag 8 februari 2026 13:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Spoileralarm in het langlauftopic.
Jij ging vol spanning kijken naar de kwalificatie?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Spoileralarm in het langlauftopic.
Ik heb de 1/8 finales nog op pauze staan.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij ging vol spanning kijken naar de kwalificatie?
Sowieso, want dan is het langlaufen al lang afgelopen.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kunnen we in ieder geval rustig naar het Biatlon kijken
Dat is morgen pasquote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Euh neequote:
Dat kijk je toch sowieso niet op de NOS met Haanquote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja die zijn 8 minuten geleden begonnenquote:Op zondag 8 februari 2026 13:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb de 1/8 finales nog op pauze staan.
Raak, Raak, nog een keer Raak.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat kijk je toch sowieso niet op de NOS met Haan
maar dan begint het pas dinsdag.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik erken gemengde onderdelen niet
Overmorgen okquote:Op zondag 8 februari 2026 13:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
maar dan begint het pas dinsdag.
Totdat de afterburners zo aan gaan.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Redefine het volgende:
Het is wel een stuk spannender dan bij de vrouwen.
De jets!quote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Totdat de afterburners zo aan gaan.
quote:
Mwah met Klaebo naar de streep gaan is niet veel anders dan wat we gisteren zagen qua spanning.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Redefine het volgende:
Het is wel een stuk spannender dan bij de vrouwen.
Bij de vrouwen waren zilver en brons toen ook al zeker he.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:13 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah met Klaebo naar de streep gaan is niet veel anders dan wat we gisteren zagen qua spanning.
Johannes Wiebes?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:13 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah met Klaebo naar de streep gaan is niet veel anders dan wat we gisteren zagen qua spanning.
Dat is waar.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij de vrouwen waren zilver en brons toen ook al zeker he.
Die lijkt wel de sterkste na Klaeboquote:Op zondag 8 februari 2026 13:13 schreef franklop het volgende:
Hoop eigenlijk dat Fransje met geel het podium niet haalt. Die had gewoon DQ moeten zijn
Gespaeldquote:
Yup ik ookquote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef H.Vviv het volgende:
Deloges die niet het parcours heeft afgewerkt pakt zilver. Ik heb daar een probleem mee.
Los van meningen: zijn mazzel kan zijn dat een protest in principe van AIN moet komen, maar of dat nou zo'n goede kans heeft...quote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef H.Vviv het volgende:
Deloges die niet het volledige parcours heeft afgewerkt pakt zilver. Ik heb daar een probleem mee.
Nederlandse taferelen daar in Noorwegen!quote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef Marcoss het volgende:
Geen sweep! Zijn dit de slechtste Spelen voor Noorwegen ooit?
Aan de andere kant daar wint die geen zilver door.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef H.Vviv het volgende:
Deloges die niet het volledige parcours heeft afgewerkt pakt zilver. Ik heb daar een probleem mee.
Op FOK.Forum.no is het topic al uit het vet gehaald.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:17 schreef Marcoss het volgende:
Geen sweep! Zijn dit de slechtste Spelen voor Noorwegen ooit?
Als je zo gaat jureren kunnen er een heleboel regels bij heel veel sporten overboord.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aan de andere kant daar wint die geen zilver door.
Had zich wat minder bezig moeten houden met zijn strijd tegen het toewijzen van startbewijzen aan kleinere landen.quote:
Vermoed top 24 of 32 door eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vergeet altijd het format van de sprint. Iedereen moet zich eerst individueel kwalificeren met een rondje over 1.5km? Gaat iedereen door? En hoe groot waren de starts daarna ook alweer? (6 man/vrouw per heat ofzo toch?)
4 jaar terug top 30 zie ik, 5 QFs. Beste 2 en 2 tijdsnelsten door naar de semi, waar weer beste 2 en 2 tijdsnelsten doorgaan naar de vinale.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Vermoed top 24 of 32 door eigenlijk.
Staat ook onder de startlijst van vandaag. De beste 30 gaan inderdaad doorquote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
4 jaar terug top 30 zie ik, 5 QFs. Beste 2 en 2 tijdsnelsten door naar de semi, waar weer beste 2 en 2 tijdsnelsten doorgaan naar de vinale.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |