SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Nice!!quote:
Het is allemaal wel weer heerlijk stereotypischquote:Op maandag 26 januari 2026 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
Die Van de Poel heeft reacties op X uitgezet![]()
Weinig verrassend!quote:
Friesland,Groningen, Drenthe sneeuw.Centimetertje of 2 moet sowieso wel lukkenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:06 schreef fietsie het volgende:
Hier +1 tot morgenochtend 6:00 dus ik ga uit van nachtje regen. (Friesland)
Hier nog niet maar verwacht rond half 9 a 9 uur dat het hier toch wel moet gaan beginnenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:21 schreef Starhopper het volgende:
HET SNILT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier is het nu weer regen helaasquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier nog niet maar verwacht rond half 9 a 9 uur dat het hier toch wel moet gaan beginnenhopelijk is het gelijk sneeuw en zijn we morgen onverwachts ondergesneeuwd
Drachten nu ook(ijs)regenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in Zuid-Friesland regent het ‘warm’ water.
Matige sneeuwval nu, heeft iets van 10 min geregend,eerste cm is bijna binnenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik moet morgenmiddag naar Drachten rijden. Hopelijk dooit het daar dan flink.
Er viel eerst wat snagel, nu zit het wat richting sneeuw en het wordt witter.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik moet morgenmiddag naar Drachten rijden. Hopelijk dooit het daar dan flink.
Dit wordt morgen een barre, barre tocht naar de Wâldpykjesquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er viel eerst wat snagel, nu zit het wat richting sneeuw en het wordt witter.
Mooi daar latenquote:
Ik heb het naar het noorden geblazenquote:
Mooizo nu mag je stoppen met blazen anders gaat het te snel voorbijquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het naar het noorden geblazen
Daarom sneeuwt het daar nu. Want hier is de kou opgebokt.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 06:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemorgenn, klein laagje sneeuw zoals verwacht ik vind het prima
Het werd regen, beetje sneeuw, en weer regen zodat het weg was bij het opstaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Friesland,Groningen, Drenthe sneeuw.Centimetertje of 2 moet sowieso wel lukken
Haha, dan heb je hard geblazen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het naar het noorden geblazen
Daarom sneeuwt het daar nu. Want hier is de kou opgebokt.
De slee staat al weken stil in de tuin en wilde 'm net demonterenquote:
quote:
Dan moet je toch 'ns langs de huisarts denk ik.quote:Op woensdag 28 januari 2026 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha, zijn jullie nog steeds bezig met die sneeuw. Kan het me al bijna niet meer herinneren dat er sneeuw lag.
Helemaal prima. Opbokken met die troep.quote:
Dit voelt sinds lange tijd aan als een normale winter inderdaad.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier is het mooi wit.![]()
Ik vind dit toch een fijnere winter dan die regenwinter van twee jaar geleden. Of moet ik zeggen, zes maanden durende herfst.
Heb je niks aan, hier in Drachten cm of 2.Groningen en kop van Drenthe wat meerquote:Op woensdag 28 januari 2026 09:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het werd regen, beetje sneeuw, en weer regen zodat het weg was bij het opstaan.
Eindje noordelijker natte prut vanmorgen.
FLOPSHOWquote:Op woensdag 28 januari 2026 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Moet het nog zien hoor. Zie hier voor morgen drie natte vlokjes en 3 graden boven nul. En vrijdag zonnig en 7 graden. Zal wel meevallen allemaal. Ook 's nachts geen vorst.
In deze tijd zelfs aan de koude kant.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit voelt sinds lange tijd aan als een normale winter inderdaad.
Voor mijn gevoel veel kouder dan de afgelopen jaren. Redelijk wat dagen met vorst gehad, relatief veel sneeuw en zelfs een 5-6 ijsdagen hier.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit voelt sinds lange tijd aan als een normale winter inderdaad.
Hou die sneeuw verdomme bij je danquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo grappig dit dat als er in het noorden sneeuw ligt dat dit topic zo waar dood is, nu valt in de rest van het land sneeuw en het leeft weer op
Hier beetje poedersneeuw gehad vannacht, eind de middag/avond moet het weer goed wit worden
Ja het noorden hoort gewoon niet bij Nederland.quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo grappig dit dat als er in het noorden sneeuw ligt dat dit topic zo waar dood is, nu valt in de rest van het land sneeuw en het leeft weer op
Hier beetje poedersneeuw gehad vannacht, eind de middag/avond moet het weer goed wit worden
Wijchen ook, maar wel echt pap-sneeuw. Sommige stukken ligt nietsquote:Op donderdag 29 januari 2026 05:16 schreef Mark-Hgl het volgende:
Alles is weer wit buiten. Rond Arnhem ligt er 2-3 cm verse sneeuw
Kon ik dat maar dan was alles voor bassie geweestquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou die sneeuw verdomme bij je dan
Ik mag hopen dat jij geen familie hier hebt wonenquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja het noorden hoort gewoon niet bij Nederland.
Tja dat heb je met de zuidelingen, zijn gewoon niks gewendquote:Op donderdag 29 januari 2026 08:34 schreef alpeko het volgende:
Wat vlokken sneeuw in het zuiden en iedereen op de weg is meteen weer in paniek
Ben je nog niet lid van het geheime FRL subforumquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier op de Veluwe ook wel weer 4/5 cmquote:
Heb je ook een kad of een hont?quote:
Een hont!quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je ook een kad of een hont?
Euhh nee? Stuur DM!!!!quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ben je nog niet lid van het geheime FRL subforum
Iedereen is daarquote:
WAAAR ik loop me suf te zoekenquote:
Was maar een grapje. Ik plaag je een beetjequote:
quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier op de Veluwe ook wel weer 4/5 cm
KlootViool dat je bentquote:Op donderdag 29 januari 2026 15:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was maar een grapje. Ik plaag je een beetjeSorry
quote:
Jup, dat sneeuwde opeens wel lekker door vannacht. Maar het smelt alweer weg nu, de grond is te warm.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier op de Veluwe ook wel weer 4/5 cm
Ja een dikke 9 vergeleken met andere winters.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:50 schreef michiel_merk het volgende:
Hele dag sneeuw gehad soms motsneeuw soms lichte sneeuw.in gras ligt een centimetertje of 5, straten worden nu pas weer wit. Tot nu toe een mooie winter hier in Friesland,hopelijk in Februari nog even op het ijs dan is het voor mij perfect.
Wat nu valt is gewoon motsneeuw, dat zijn hele fijne sneeuwvlokjes die zo lekker pijn aan je ogen doen als je op de fiets in de wind moet.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:56 schreef Beathoven het volgende:
Lichte sneeuw heet tegenwoordig motsneeuw?
Helemaal eens. Nog iets strengere temperaturen zou het nog afmaken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja een dikke 9 vergeleken met andere winters.
Een 7,5 omdat we nog niet echt op het ijs hebben kunnen staan, dat is nog wel een gemis dus februari! Werk aan de winkel!
Dan komt de cijfer 10 wel in zichtquote:Op donderdag 29 januari 2026 20:14 schreef mitt het volgende:
[..]
Helemaal eens. Nog iets strengere temperaturen zou het nog afmaken.
Morgen 6-8 graden. Stukken beterquote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zonnetje schijnt en het is weer wat zachter. We kunnen naar buiten!
Jij geluksvogel!!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef MissHobje het volgende:
Genieten nog even hoor![]()
[ afbeelding ]
Was redelijk blauw hier vandaag, maar jij hebt waarschijnlijk een veel beter temperatuur.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef MissHobje het volgende:
Genieten nog even hoor![]()
[ afbeelding ]
Vorig jaar hadden we eind februari al de eerste echte lentedag. Nog drie weken geduld dus.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was redelijk blauw hier vandaag, maar jij hebt waarschijnlijk een veel beter temperatuur.
Poh, blij als het voorjaar is en het langzaam weer acceptabel wordt buiten. Laatste wintermaand start zondag. Maart hopelijk vooral dubbele cijfers
Ja graad of 24/25 ..als ik terug ben nog weekje vorst lees ik net brrr en hopelijk gaan we dan snel naar de dubbele cijfersquote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was redelijk blauw hier vandaag, maar jij hebt waarschijnlijk een veel beter temperatuur.
Poh, blij als het voorjaar is en het langzaam weer acceptabel wordt buiten. Laatste wintermaand start zondag. Maart hopelijk vooral dubbele cijfers
Koud, nat en grijs.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:07 schreef THEFXR het volgende:
10 graden en de zon is toch weg
Hoe is het in het Noorden?
Motregen en 2 graden met een vieze koude wind, lekker is anders.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:07 schreef THEFXR het volgende:
Regen in de ochtend, nu 2 graden. Grijs pisweer zegmaar. En dat allemaal omdat ze bij het KNMI de kou hier niet willen hebbenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:07 schreef THEFXR het volgende:
Hier zostraks ook,leek wel een zomerse bui😆. Word een linke boel hier de komende dagen met ijzel en sneeuw.quote:Op zondag 1 februari 2026 16:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een regen valt er hier, wordt nog leuk als het vanavond weer gaat vriezen
Klopt hier komt nog wel een eerste code rood van het jaar aan.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:05 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier zostraks ook,leek wel een zomerse bui😆. Word een linke boel hier de komende dagen met ijzel en sneeuw.
Dat heb ik geweten ja... Ging op mijn plaat gisteravond, was ineens spekglad. Gelukkig is mijn hersencel niet beschadigd geraakt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 23:46 schreef Momo het volgende:
[ x ]
IJzel kansen weer voor maandag en dinsdag
Weer een tegenvallerquote:
Voor wie?quote:
Steeds maar weer die koers richting net-niet weer. Geen lente, geen winter.quote:
Tja deze winter wil gewoon niet lukken om de kou goed door te laten komen, dan mag ik hier nog blij zijn in het noorden, maar op het ijs staan is nog steeds niet aan de orde geweest. (Bedoel dan grotere wateren)quote:Op maandag 2 februari 2026 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Steeds maar weer die koers richting net-niet weer. Geen lente, geen winter.
Putto is het niet met je eens.quote:Op maandag 2 februari 2026 11:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja deze winter wil gewoon niet lukken om de kou goed door te laten komen, dan mag ik hier nog blij zijn in het noorden, maar op het ijs staan is nog steeds niet aan de orde geweest. (Bedoel dan grotere wateren)
Die putto mag zijn weerlijn wel mee het graf in nemen. Zulke personen lekker links laten liggenquote:Op maandag 2 februari 2026 12:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Putto is het niet met je eens.
Putto??quote:Op maandag 2 februari 2026 12:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Putto is het niet met je eens.
Rest van de maand dit weer is prima. Volle bak zon en 6-8 gradenquote:
Zon lacht ons al de hele dag toe?quote:Op maandag 2 februari 2026 15:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Man man![]()
Wat ben ik zat van dit klotenweer. Koud, vorst, akelige oostenwind. Sneeuw. Ijzel.![]()
En het eind komt maar niet in zicht.
Afgelopen weekend waren we in Gelderland, daar was het een stuk aangenamer. Hier in Drenthe wil die kou maar niet opbokken.
Het is ook best wel zuur dan te horen dat ze elders steeds dubbele cijfers hebben.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Man man![]()
Wat ben ik zat van dit klotenweer. Koud, vorst, akelige oostenwind. Sneeuw. Ijzel.![]()
En het eind komt maar niet in zicht.
Afgelopen weekend waren we in Gelderland, daar was het een stuk aangenamer. Hier in Drenthe wil die kou maar niet opbokken.
Ik hoop morgenavond okquote:Op zondag 1 februari 2026 17:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt hier komt nog wel een eerste code rood van het jaar aan.
Jup, dat merk ik vandaag al. Echt van die vrieswind, daarom wordt het zometeen ook gelijk koud zodra de zon weg is.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:22 schreef fotostarter het volgende:
7 graden maar die wind maakt het ijzig koud. Gadver
Hier in Drenthe nu -9 graden gevoelstemperatuur genot.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:22 schreef fotostarter het volgende:
7 graden maar die wind maakt het ijzig koud. Gadver
Nergens in Nederland is het warmquote:
Ja, dat is in elk geval positief. De zon. Maar mijn lijf trekt die kou niet meer. Stijf en stram.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zon lacht ons al de hele dag toe?
De eersten zaten hier alweer voorzichtig op het terras.
En die zaterdag dan helemaal, zowww. Lekker.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:04 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag wel schappelijke temperatuur
[ x ]
Ik zou het minder erg vinden als het einde van dit shitweer in zicht is. Maar dat wil maar niet lukken. Ik word er gewoon depri en chagarijnig van.quote:Op maandag 2 februari 2026 16:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is ook best wel zuur dan te horen dat ze elders steeds dubbele cijfers hebben.
Nu ligt de temperatuur hier meestal wel een stukje lager en dat is oke maar het verschil is idd nu wel heel lang groot.
Ik ben echt jaloers gewoon.
Dat kaartje hierboven geeft dan wel wat hoop.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:11 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik zou het minder erg vinden als het einde van dit shitweer in zicht is. Maar dat wil maar niet lukken. Ik word er gewoon depri en chagarijnig van.
Ik moet het nog zien hier in het noorden. Maar goed, het is februari, vaak de maand met echt winterweer. Wat wil ik ook eigenlijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:14 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat kaartje hierboven geeft dan wel wat hoop.
Nog 2,5 maand. Kom op je kunt het!quote:Op maandag 2 februari 2026 17:08 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat is in elk geval positief. De zon. Maar mijn lijf trekt die kou niet meer. Stijf en stram.
Bovendien heb ik buitendieren, sta je voor je werk al die waterbakken ijsvrij te maken in de kou en in het donker. Bah.![]()
Ik wil voorjaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 februari 2026 17:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nog 2,5 maand. Kom op je kunt het!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb dat ook met die dieren. Zo vervelend als steeds alles dicht vriest. Hier echt alleen begin van de maand maar 2 of 3 keer gehad dat het nodig was. Verder overdag in ieder geval weer boven nul. Echt niet mogen klagen deze winter. Heerlijk weer steeds.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:08 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat is in elk geval positief. De zon. Maar mijn lijf trekt die kou niet meer. Stijf en stram.
Bovendien heb ik buitendieren, sta je voor je werk al die waterbakken ijsvrij te maken in de kou en in het donker. Bah.![]()
Ik wil voorjaar.
Mazzelaar. Hier is het al weken ijshakken en/of sneeuwruimen.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met die dieren. Zo vervelend als steeds alles dicht vriest. Hier echt alleen begin van de maand maar 2 of 3 keer gehad dat het nodig was. Verder overdag in ieder geval weer boven nul. Echt niet mogen klagen deze winter. Heerlijk weer steeds.
Maar dat is dus in de Limburgs/Brabantse woestijn.
Dat was idd ook heel naar!quote:Op maandag 2 februari 2026 18:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Iedereen klaagt wel over de kou, maar toch heb ik liever dit dan die zeiknatte herfst van twee jaar geleden die een half jaar duurde.
Tja avond en nacht werk natuurlijk, dan zijn de meeste mensen binnen of van de weg af.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:19 schreef michiel_merk het volgende:
Code oranje voor het noorden morgen[ afbeelding ]
Nummertje 8 al weer van dit jaarquote:Op maandag 2 februari 2026 19:57 schreef Nijna het volgende:
Hoeveelste code oranje is dit deze winter... ik kan me niet herinneren dat we zo lang achter elkaar in geel/oranje hebben gezeten (kan het ook vergeten zijn).
Maar we gaan het weer zien...
Voor even, maar wat gebeurt er over 10 à 15 dagen? Het kan werkelijk alle kanten op van mild bij ZW-wind tot ijzig koud bij NO-wind. Vooralsnog ziet het er mild uit, maar de wind hoeft maar te veranderen en we kunnen de schaatsen weer uit het vet halen. Wel bijzonder hoe dun de scheidslijn tussen mild en kou des doods is.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:04 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag wel schappelijke temperatuur
[ x ]
Dan mag Noord-Holland, Flevoland, Utrecht, Overijssel en Gelderland ook wel code oranje als ik dit zie:quote:Op dinsdag 3 februari 2026 00:19 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wtf![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze nog even wa hten met code oranje uitgeven tot ze meer duidelijkheid hebben over de neerslag.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 07:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan mag Noord-Holland, Flevoland, Utrecht, Overijssel en Gelderland ook wel code oranje als ik dit zie:
[ afbeelding ]
Code thuiswerken in plaats van allerlei nietszeggende kleurtjes of getallenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog even wa hten met code oranje uitgeven tot ze meer duidelijkheid hebben over de neerslag.
Probleem is dat altijd wel wappies zijn die hier weer een probleem van maken als er een code oranje wordt uitgegeven en het uiteindelijk mee gaat vallen.
Hopelijk stappen ze snel over naar een nieuw waarschuwingsysteem
Heeft je hont geen jas aan met dit weer?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:31 schreef yvonne het volgende:
Hondje liep even daar het eind van de straat, toen moesten we oversteken, kreeg daar die koude wind om z'n oren en dribbelde weer naar huis 😂😂😂😂
Nope Jack Russel, zie die maar een jas aan te doen of aan te laten.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heeft je hont geen jas aan met dit weer?
Wat? In welk land leef jij?quote:Op maandag 2 februari 2026 23:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik snap niet waarom ze geen waarschuwing uitgeven voor zeer lage gevoelstemperatuur die mogelijk zelfs naar de -16/-17 gaat morgen ochtend.
Dat was met de sneeuwjacht toen wel anders, toen werd er wel een waarschuwing uitgegeven voor gevoelstemperatuur van -14 a -15.
Friesland, alleen de temps waren toch wat hoger dan verwacht.quote:
En nu moet je krabbenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:10 schreef ondeugend het volgende:
Grrrrrr
Badkamer en het toilet op oost in mijn meer dan 100 jaar oud huis
Ik heb de ijsbloemen op mijn billen staan!
Stond wel op nu.nl gisteravond vanaf 18:00. Dat er -13 oid verwacht werd in het noorden.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Friesland, alleen de temps waren toch wat hoger dan verwacht.
Ik zorg dat ik rond 12 uur thuis ben denk ik. Want ik vind ijzel echt engquote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog even wa hten met code oranje uitgeven tot ze meer duidelijkheid hebben over de neerslag.
Probleem is dat altijd wel wappies zijn die hier weer een probleem van maken als er een code oranje wordt uitgegeven en het uiteindelijk mee gaat vallen.
Hopelijk stappen ze snel over naar een nieuw waarschuwingsysteem
Ja, het ziet er een stuk vriendelijker uit dan het is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Code oranje in het noorden
Nog steeds zonnig hier @:haags
Ik was heel erg blij met die wind mee, want zelfs nu was het al snijdend koud op de fiets.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, het ziet er een stuk vriendelijker uit dan het is.
Godver wat een ijzige wind.
Had hem vanmorgen een kwartier tegen met 27 km/u op de fiets... dat is dus echt heel erg kut met half bevroren oog. Nu terug had ik hem mee, en dat is echt een enorm verschil.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was heel erg blij met die wind mee, want zelfs nu was het al snijdend koud op de fiets.
Veiligheid voor alles!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik rond 12 uur thuis ben denk ik. Want ik vind ijzel echt eng
Mooi. Het wip niet sneeuwen en de zon schijnt ook al niet, dan maar zachterquote:
Veel beter om in te werken ook. Tyfus kouquote:Op dinsdag 3 februari 2026 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mooi. Het wip niet sneeuwen en de zon schijnt ook al niet, dan maar zachter
Heb jij nog wat extra vrije dagen gekregen toen er laatst veel sneeuw lag of kun je dan binnen aan de slag?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel beter om in te werken ook. Tyfus kou
En alle buien die voor hier op de kaarten stonden, zijn als sneeuw voor de zon verdwenenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:36 schreef Arizona het volgende:
Ik werkte toch al lekker thuis vandaag, mijn vriend is zojuist naar huis gekomen. Hier in Twente is het nog -1. De neerslag komt precies net voor / rond de avondspits hier lijkt het, dus hij nam maar het zekere voor het onzekere.
quote:
Ik krijg niks, maar ze doen niet altijd heel moeilijk om een paar uurtjes. In principe is het eigen tijd. Wij vallen onder de recreatie cao en daar is weinig geregeld. Hoveniers cao is bijvoorbeeld 40 uur werken krijg je er 37 betaald. Die 3 uur per week bouw je op zodat je naar huis gestuurd kan worden bij dit soort weer. Of te nat of te heet. Al werk ik geen 40 uur :p.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb jij nog wat extra vrije dagen gekregen toen er laatst veel sneeuw lag of kun je dan binnen aan de slag?
Voor een beetje gladheidquote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:59 schreef Frutsel het volgende:
Code oranje nu ook in Flevoland en Overijzel
Het is een langetermijnverwachting, maar de kou des doods wordt na de 12e toch wat waarschijnlijker.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voor even, maar wat gebeurt er over 10 à 15 dagen? Het kan werkelijk alle kanten op van mild bij ZW-wind tot ijzig koud bij NO-wind. Vooralsnog ziet het er mild uit, maar de wind hoeft maar te veranderen en we kunnen de schaatsen weer uit het vet halen. Wel bijzonder hoe dun de scheidslijn tussen mild en kou des doods is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:19 schreef Starhopper het volgende:
Het is hier buiten ook best glad op sommige stukken
Zoals januari 2016,bijna een week ijzelquote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]geef maar een heel bak ijzel zodat we morgen niet naar het werk hoeven gaan
![]()
effe dagje ijsvrij is ook wel leuk
Blij dat ik gelijk doen. Ga je voor ons livestream opzetten?quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:08 schreef Skwish het volgende:
Mijn buurman heeft de auto al een tijd gestart, weet niet wat hij van plan is
Die van mij staat ook aan hoor, alvast het ijs maar van de ramen af, kan ik straks gelijk weg zodra het kanquote:Op woensdag 4 februari 2026 07:08 schreef Skwish het volgende:
Mijn buurman heeft de auto al een tijd gestart, weet niet wat hij van plan is
Door het NL Alertquote:
Hier ook, dikke rooie schrok zich een ongeluk.quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:06 schreef Skwish het volgende:
Niet te doen om buiten de lopen, zelfs de kat gleed uit
Hihiquote:
Mijn telefoon begon om 05.30 ook ineens te piepen omdat de KNMI app begon te waarschuwen voor Co de Roodt.quote:
Wat een raar figuur ben jij toch.quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
IJzel is wel mooi. Al die achterlijke mensen die nu de weg op gaan voor niet-cruciaal werk gun ik wel wat eenzijdige blikschade.
Je moet nu ff geen 112 nodig hebben...quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verlengt tot 12:00 uur.
Er is hier zelfs te glad om te strooien
Maar wat als iemand een hartaanval krijgtquote:Op woensdag 4 februari 2026 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet nu ff geen 112 nodig hebben...
ijzel is echt dikke troep. En wie gaat bepalen wat cruciaal is? Je kan niet zomaar even wegblijven ofzo. Met co de rood vast wel, maar ik vind ijzel nou niet echt mooi ofzoquote:Op woensdag 4 februari 2026 07:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
IJzel is wel mooi. Al die achterlijke mensen die nu de weg op gaan voor niet-cruciaal werk gun ik wel wat eenzijdige blikschade.
Vast wel een keer.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar wat als iemand een hartaanval krijgtKomt er dan geen ambulance
Koutist gonna koutistquote:Op woensdag 4 februari 2026 08:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
ijzel is echt dikke troep. En wie gaat bepalen wat cruciaal is? Je kan niet zomaar even wegblijven ofzo. Met co de rood vast wel, maar ik vind ijzel nou niet echt mooi ofzo
Tuurlijk kun je wel wegblijven. Code rood is duidelijk genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
ijzel is echt dikke troep. En wie gaat bepalen wat cruciaal is? Je kan niet zomaar even wegblijven ofzo. Met co de rood vast wel, maar ik vind ijzel nou niet echt mooi ofzo
Nee, heeft daar in dit geval niks mee te maken. Ik verbaas me gewoon over de onverantwoordelijk van mensen in zulke omstandigheden. Dat ze daar dan maar de gevolgen een keer van mogen inzien door bv. eenzijdige blikschade.quote:
Alles is een keuze, maar niet alles is zo simpel als jij denktquote:Op woensdag 4 februari 2026 09:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je wel wegblijven. Code rood is duidelijk genoeg.
Je leven wagen voor je werkgever is een keuze.
Die mensen vallen dan ook duidelijk onder cruciaal en die 'gun' ik dan ook geen schade, dat schreef ik ook.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alles is een keuze, maar niet alles is zo simpel als jij denkt. Jij werkt niet, dus mooi makkelijk.
Een ambulance medewerker zou naar z'n werk moeten en zegt ik kom niet. Dat kan vast niet zomaar. Dat is misschien cruciaal, maar hij moet er wel komen. Niet iedereen kan thuiswerken
Er zit ook nog een categorie tussen Jan die tv’s verpakt en een ambulancemedewerker. Die nog steeds naar het werk moet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die mensen vallen dan ook duidelijk onder cruciaal en die 'gun' ik dan ook geen schade, dat schreef ik ook.
Maar Henk die een paar dozen met TV's moet inpakken of Miep die naar het kantoor gaat, die zijn gewoon achterlijk.
Heeft verder niks te maken met of ik moet werken of niet. Je leven voor je baas (of als zzp'er voor een dagje inkomen) wagen kan er bij mij gewoonweg niet in. Zeker niet als je daarmee anderen in gevaar brengt. O.a. die cruciale hulpdiensten mogen dan te pas en te onpas voor zo'n klapmongool uitrukken.
Zeker. Maar de meeste mensen overschatten het belang van hun werk enorm.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Er zit ook nog een categorie tussen Jan die tv’s verpakt en een ambulancemedewerker. Die nog steeds naar het werk moet.
Maar deze discussie is al tien keer gevoerd.
Ik denk dat jij erg licht denkt over mensen met een veeleisende baas en het belang van werk en salaris. En dan merk je wel dat jij niet werkt.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker. Maar de meeste mensen overschatten het belang van hun werk enorm.
Dan zocht ik wel een baan waar ik niet voor een of andere jan doedel over ijs moest rijden. Sorry, maar mezelf in gevaar brengen of een (half?) dagje niet werken. Dat zou voor mij gewoon een nobrainer zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij erg licht denkt over mensen met een veeleisende baas en het belang van werk en salaris. En dan merk je wel dat jij niet werkt.
Dat lijkt me sterk, anderen schade toewensen, dan ben je echt niet goed bij je hoofd.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt, ik volg echter wel op gepaste afstand van jou.
Die mensen brengen anderen onnodig in gevaar door de weg op te gaan. Dan ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, anderen schade toewensen, dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
Dan wens je ze maar schade toe? Mafkeesquote:Op woensdag 4 februari 2026 10:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die mensen brengen anderen onnodig in gevaar door de weg op te gaan. Dan ben je niet goed bij je hoofd.
En 150 euro aan stookkosten in 2 maandenquote:Op woensdag 4 februari 2026 10:43 schreef fotostarter het volgende:
Blijft apart. In het noorden een en al ellende. Hier is het uit de wind heerlijk in de zon met 7 graden. Wat zou het schelen? 150 kilometer ongeveer 😂
quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verlengt tot 12:00 uur.
Er is hier zelfs te glad om te strooien
Verlengdquote:Op woensdag 4 februari 2026 10:36 schreef Dutch_view het volgende:
Code rood in Groningen verlengt tot 14:00.
Terwijl mensen in Maastricht waarschijnlijk op dat tijdstip op het terras kunnen zitten in het zonnetje met +12 graden![]()
Hier ook al idd...quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:06 schreef Skwish het volgende:
Niet te doen om buiten de lopen, zelfs de kat gleed uit
Koop een boot, werk je, bijna, dood.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tsja, proberen om het bolwerk in Dokkum te bedwingen terwijl er ijzel ligt...
[ afbeelding ]
Ik kom daar bijna dagelijks langsquote:Op woensdag 4 februari 2026 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tsja, proberen om het bolwerk in Dokkum te bedwingen terwijl er ijzel ligt...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |