SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Nice!!quote:
Het is allemaal wel weer heerlijk stereotypischquote:Op maandag 26 januari 2026 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
Die Van de Poel heeft reacties op X uitgezet![]()
Weinig verrassend!quote:
Friesland,Groningen, Drenthe sneeuw.Centimetertje of 2 moet sowieso wel lukkenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:06 schreef fietsie het volgende:
Hier +1 tot morgenochtend 6:00 dus ik ga uit van nachtje regen. (Friesland)
Hier nog niet maar verwacht rond half 9 a 9 uur dat het hier toch wel moet gaan beginnenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:21 schreef Starhopper het volgende:
HET SNILT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier is het nu weer regen helaasquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier nog niet maar verwacht rond half 9 a 9 uur dat het hier toch wel moet gaan beginnenhopelijk is het gelijk sneeuw en zijn we morgen onverwachts ondergesneeuwd
Drachten nu ook(ijs)regenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in Zuid-Friesland regent het ‘warm’ water.
Matige sneeuwval nu, heeft iets van 10 min geregend,eerste cm is bijna binnenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik moet morgenmiddag naar Drachten rijden. Hopelijk dooit het daar dan flink.
Er viel eerst wat snagel, nu zit het wat richting sneeuw en het wordt witter.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik moet morgenmiddag naar Drachten rijden. Hopelijk dooit het daar dan flink.
Dit wordt morgen een barre, barre tocht naar de Wâldpykjesquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er viel eerst wat snagel, nu zit het wat richting sneeuw en het wordt witter.
Mooi daar latenquote:
Ik heb het naar het noorden geblazenquote:
Mooizo nu mag je stoppen met blazen anders gaat het te snel voorbijquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het naar het noorden geblazen
Daarom sneeuwt het daar nu. Want hier is de kou opgebokt.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 06:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemorgenn, klein laagje sneeuw zoals verwacht ik vind het prima
Het werd regen, beetje sneeuw, en weer regen zodat het weg was bij het opstaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Friesland,Groningen, Drenthe sneeuw.Centimetertje of 2 moet sowieso wel lukken
Haha, dan heb je hard geblazen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het naar het noorden geblazen
Daarom sneeuwt het daar nu. Want hier is de kou opgebokt.
De slee staat al weken stil in de tuin en wilde 'm net demonterenquote:
quote:
Dan moet je toch 'ns langs de huisarts denk ik.quote:Op woensdag 28 januari 2026 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Hahaha, zijn jullie nog steeds bezig met die sneeuw. Kan het me al bijna niet meer herinneren dat er sneeuw lag.
Helemaal prima. Opbokken met die troep.quote:
Dit voelt sinds lange tijd aan als een normale winter inderdaad.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier is het mooi wit.![]()
Ik vind dit toch een fijnere winter dan die regenwinter van twee jaar geleden. Of moet ik zeggen, zes maanden durende herfst.
Heb je niks aan, hier in Drachten cm of 2.Groningen en kop van Drenthe wat meerquote:Op woensdag 28 januari 2026 09:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het werd regen, beetje sneeuw, en weer regen zodat het weg was bij het opstaan.
Eindje noordelijker natte prut vanmorgen.
FLOPSHOWquote:Op woensdag 28 januari 2026 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Moet het nog zien hoor. Zie hier voor morgen drie natte vlokjes en 3 graden boven nul. En vrijdag zonnig en 7 graden. Zal wel meevallen allemaal. Ook 's nachts geen vorst.
In deze tijd zelfs aan de koude kant.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit voelt sinds lange tijd aan als een normale winter inderdaad.
Voor mijn gevoel veel kouder dan de afgelopen jaren. Redelijk wat dagen met vorst gehad, relatief veel sneeuw en zelfs een 5-6 ijsdagen hier.quote:Op woensdag 28 januari 2026 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit voelt sinds lange tijd aan als een normale winter inderdaad.
Hou die sneeuw verdomme bij je danquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo grappig dit dat als er in het noorden sneeuw ligt dat dit topic zo waar dood is, nu valt in de rest van het land sneeuw en het leeft weer op
Hier beetje poedersneeuw gehad vannacht, eind de middag/avond moet het weer goed wit worden
Ja het noorden hoort gewoon niet bij Nederland.quote:Op donderdag 29 januari 2026 07:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo grappig dit dat als er in het noorden sneeuw ligt dat dit topic zo waar dood is, nu valt in de rest van het land sneeuw en het leeft weer op
Hier beetje poedersneeuw gehad vannacht, eind de middag/avond moet het weer goed wit worden
Wijchen ook, maar wel echt pap-sneeuw. Sommige stukken ligt nietsquote:Op donderdag 29 januari 2026 05:16 schreef Mark-Hgl het volgende:
Alles is weer wit buiten. Rond Arnhem ligt er 2-3 cm verse sneeuw
Kon ik dat maar dan was alles voor bassie geweestquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou die sneeuw verdomme bij je dan
Ik mag hopen dat jij geen familie hier hebt wonenquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja het noorden hoort gewoon niet bij Nederland.
Tja dat heb je met de zuidelingen, zijn gewoon niks gewendquote:Op donderdag 29 januari 2026 08:34 schreef alpeko het volgende:
Wat vlokken sneeuw in het zuiden en iedereen op de weg is meteen weer in paniek
Ben je nog niet lid van het geheime FRL subforumquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |