Filmpje via Dumpertquote:Grote brand en meerdere explosies in binnenstad Utrecht, minstens één slachtoffer gevallen
In de binnenstad van Utrecht hebben meerdere explosies plaatsgevonden en is een grote brand uitgebroken. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig in de binnenstad en helpen omwonenden met evacueren.
Rond 15.30 uur kwamen er meerdere meldingen binnen van explosies, waarna een grote brand uitbrak. De brandweer, politie en meerdere ambulances rukten meteen uit. Ook twee traumahelikopters zijn opgestegen.
Er zou tot nu toe minstens één slachtoffer zijn gevallen, meldt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht. De politie is in grote omtrek de omliggende straten aan het ontruimen. Mensen die zich in restaurants rondom de Mariaplaats bevonden, zijn gevraagd te vertrekken.
De politie houdt rekening met meer explosies. Dit vertelt een agent tegen een aanwezige verslaggever. ,,Er kan nog niks gezegd worden over de toedracht van de explosies'', aldus een politiewoordvoerster.
Er is grote schade in de omgeving, volgens ooggetuigen zijn er ruiten uitgeblazen door de klap. De drukgolf was in de wijde omtrek te voelen. ,,Ik woon aan de andere kant van het centrum en zelfs hier trilden de ramen van een explosie'', zegt omwonende Michiel op X.
Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekend. De hulpdiensten zetten een commandopost op, om beter samen te kunnen werken. Boven de binnenstad zijn grote rookwolken te zien.
quote:Mensen die in restaurants rondom Mariaplaats zaten te eten, zijn gevraagd deze te verlaten. Ook het conservatorium is leeggehaald. Tussen de winkels op de steenweg hangen rookwolken. Bewoners rondom Mariaplaats moeten binnenblijven.
quote:UPDATE 15:54 - AD meldt dat de politie rekening houdt met meer explosies: "De politie is in grote omtrek de omliggende straten aan het ontruimen. Zij kunnen niet uitsluiten dat er geen verdere explosies meer plaatsvinden en houden rekening met meer explosies. Dit vertelt een agent tegen een aanwezige verslaggever.
https://www.geenstijl.nl/(...)en-massaal-uitgerukt
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:05 schreef Gia het volgende:
Poeh, net steegje opgezocht op google earth, maar het is dus inderdaad een steegje. Kan makkelijk overslaan, dan.
Misschien moet Djayden daar even oprotten met zijn drone, gezien de verschillende helikopters die daar vliegenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:06 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)zet-van-hulpdiensten
Foto van bovenaf, het zijn een stuk of vier/vijf panden.
Knap dat je dat zo snel kan zien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gezien de beelden op geenstijl lijkt het een gasexplosie
Ja, zulke steegjes hebben we hier ook. Waren vroeger sloppenstegen, maar zijn nu kunstenaarswoningen. Heel mooi met blauwe regen en zo.quote:
net na de explosie:quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ x ]
Flink wat P2000 meldingenNiet best
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
O.a. AD Liveblog
https://www.ad.nl/binnenl(...)ad-utrecht~aded62eb/
[..]
Lastig te bereiken ook voor de brandweer zo te zien. Zeker met al dat puin in die steegquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:06 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)zet-van-hulpdiensten
Foto van bovenaf, het zijn een stuk of vier/vijf panden.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:12 schreef Momo het volgende:
De vriendinnen Puk, Feline en Isa waren aan het chillen in het trappenhuis van de parkeergarage
Ramen en gevels eruit? En dat is niet eens de straat van de explosiequote:Op donderdag 15 januari 2026 16:11 schreef Moonversion het volgende:
[..]
net na de explosie:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100142488_fadb4143
bewegende beelden hier
Begin de 2000s chillde we nog in een bubbelbad, nu in een trappenhuis. De jeugd heeft het niet makkelijk deze dagenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:18 schreef Durmada het volgende:
Vervelend voor Puk en Feline die lekker aan het chillen waren in het trappenhuis van de parkeergarage.
En Isa niet te vergetenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:18 schreef Durmada het volgende:
Vervelend voor Puk en Feline die lekker aan het chillen waren in het trappenhuis van de parkeergarage.
Hele flinke explosie door een gaslek dan, als je kijkt tot waar de ruiten stonden te trillen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:14 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een gaslek. Ik zit te ver van het centrum vandaan om er iets van gemerkt te hebben.
Ik woon er ongeveer 800 meter vandaan, maar moet zeggen dat ik geen explosie heb gehoord. Wel veel sirenes en helikopters.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:14 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een gaslek. Ik zit te ver van het centrum vandaan om er iets van gemerkt te hebben.
Kan niet echt veel kanten op in zo'n krappe ruimte, dus dat bouwt flinke druk opquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hele flinke explosie door een gaslek dan, als je kijkt tot waar de ruiten stonden te trillen.
"Haje da òk gezien daar diej'n explosie in Utrecht, zullen wel wir van die haatbaarden zèn, stel terroristetuig!"quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:25 schreef RipCity het volgende:
Ach het is wat vermaak zo aan het eind van de werkdag hè. Iig iets om over te praten bij het koffie apparaat
Rip Nijntjequote:Op donderdag 15 januari 2026 16:29 schreef William_Papadin het volgende:
Overigens Utrecht, missen we niet zoveel aan.
Dan moet je wel heel duidelijk aanwijzingen hebben voor meerdere slachtoffers.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:34 schreef Frutsel het volgende:
UMC Utrecht heeft het 'calamiteitenhospitaal' geopend
Is dat niet gewoon voorzorg?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel duidelijk aanwijzingen hebben voor meerdere slachtoffers.
Ik heb geen idee hoe snel dat gedaan wordt. Of dit uit voorzorg is of dat er aanwijzingen zijn voor bijv veel gewondenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Toevallig was hier maandag nog een item over bij het 8 uur journaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe snel dat gedaan wordt. Of dit uit voorzorg is of dat er aanwijzingen zijn voor bijv veel gewonden
Wow wat een heftig gedoe allemaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ramen en gevels eruit? En dat is niet eens de straat van de explosie
goede oefening anders.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Jammer. Anders had je mooi liveverslag kunnen doen voor ons in NWSquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:40 schreef The-BFG het volgende:
Was al op weg met de bus naar huis rond die tijd. Benieuwd of collega's de klap gehoord hebben. Ze hebben iig goed uitzicht erop..
Naja wss alleen de rook en eventueel vuur kunnen zien. En een eventuele trauma/politie heli kunnen zien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jammer. Anders had je mooi liveverslag kunnen doen voor ons in NWS
Als in de wijde omgeving ruiten gespongen zijn door de drukgolf, dan kun je er nog een flink aantal verwachten.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij vuurwerkramp in Enschede waren er ook best veel mensen met sneeën en andere kleine verwondingen.. Maar op die beelden zag ik in de winkelstraat niet zo snel gewonden lopen ook al was het glas eruit daar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:42 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik verwacht idd ook nog heel veel slachtoffers door kapotte ruiten.
Nogal een ramp van een ander kaliberquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij vuurwerkramp in Enschede waren er ook best veel mensen met sneeën en andere kleine verwondingen.. Maar op die beelden zag ik in de winkelstraat niet zo snel gewonden lopen ook al was het glas eruit daar.
Ja, ik weet het, ik heb dat zelf meegemaakt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal een ramp van een ander kaliber
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef Starhopper het volgende:
Haar kok is heengegaan en 50 meter er vanaf glas uit de ramen.
quote:Steffie van Dop werkt bij Taphuys. Alle gewonden werden verzorgd op het Mariaplein voor Taphuys, vertelt hij. Een collega ging om de hoek kijken en zag daar zo'n vijftig mensen in straat staan. Zij probeerden de brand te blussen. Toen ging de tweede explosie af.
Jij ook jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, ik heb dat zelf meegemaakt.
Zijn alleen maar woningen in die steeg zelf volgens mij.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef StephanL het volgende:
Al bekend wat er zit? Boven lijkt mij woningen
Klopt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:47 schreef Starhopper het volgende:
Rodekruis ook onderweg volgens NOS
Hopelijk waren ze niet thuisquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:47 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zijn alleen maar woningen in die steeg zelf volgens mij.
Gas van het volgende huis ernaast?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Is een gasexplosie nog wel reeel als er daadwerkelijk meer explosies waren?
quote:'We zijn meteen naar buiten gerend, het was heel heftig'
Sommige getuigen worden opgevangen in het pand van Prorail aan het Moreelsepark, ziet onze verslaggever ter plaatse.
Friso: "Ik zat op een dakterras in het pand ernaast met een vriend. Ineens echt een gigantische knallen. Ik denk dat het een gasexplosie was. Het was echt heel heftig. We zijn meteen naar buiten gerend, dat kon gelukkig nog wel. Echt heel erg geschrokken. Maar we hebben het er goed vanaf gebracht."
Een andere man die toevallig door de straat liep vertelt dat er zomaar ineens een gigantische knal was. "Ik werk in de buurt. Had pech dat ik daar liep. Ben echt nog in shock."
Ja, ik was aan het voetballen met andere kinderen op straat toen er ineens een enorme explosie was en ramen eruit vlogen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij ook jaOp het netvlies staat het. Zonovergoten zaterdagje.
Actie -> reactie?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Herkenbaar, ik stond in een parkje vlakbij de singel toen dat gebeurde...quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik was aan het voetballen met andere kinderen op straat toen er ineens een enorme explosie was en ramen eruit vlogen.
Ja, ik hoorde het ook. Die andere hadden pech want die hoorden niks…quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:42 schreef Starhopper het volgende:
Mees was koffietje aan het drinken aan het raam en hoorde harde knal en rook.
"we hebben geluk gehad dat we aan het raam zaten"
GelukNeejoh. Geluk dat het raam er niet uitgeklapt is
![]()
Ja precies wat ik ook dacht. Die 2e explosie maakt het wat vaag.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Ook niet naar het ziekenhuis ofzo, maar naar de thuisbasis, dus hopelijk valt het mee allemaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:54 schreef Starhopper het volgende:
Traumahelikopter vertrekt weer.
[ afbeelding ]
Ja en die kerel zei ook dat je het niet groter moet inschatten dan dat het isquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef kibo het volgende:
Toch maar één plof volgens een getuige op NOS
Of het is juist slecht nieuws?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ook niet naar het ziekenhuis ofzo, maar naar de thuisbasis, dus hopelijk valt het mee allemaal
Dat zegt helemaal niets, het is zeer zeldzaam dat een patiënt met de helikopter naar een ziekenhuis gaat, in de meeste gevallen gaat de trauma-arts (die met de helikopter kwam) mee met de ambulance naar het ziekenhuisquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ook niet naar het ziekenhuis ofzo, maar naar de thuisbasis, dus hopelijk valt het mee allemaal
Voor de rest zijn mensen hun huis kwijt en erger, maar verder valt het wel mee jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja en die kerel zei ook dat je het niet groter moet inschatten dan dat het is
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja en die kerel zei ook dat je het niet groter moet inschatten dan dat het is
Ja dit dusquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Voor de rest zijn mensen hun huis kwijt en erger, maar verder valt het wel mee ja
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:58 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets, het is zeer zeldzaam dat een patiënt met de helikopter naar een ziekenhuis gaat, in de meeste gevallen gaat de trauma-arts (die met de helikopter kwam) mee met de ambulance naar het ziekenhuis
Heb op de radio meerdere getuigen gehoord die zeggen dat er maar 1 knal wasquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:56 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja precies wat ik ook dacht. Die 2e explosie maakt het wat vaag.
Hoor de traumahelikopters hier overvliegen(woon nabij Bunnik)
Typischquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:50 schreef Starhopper het volgende:
NOS vraagt aan brandweer: Wat is jullie prioriteit?
Brandweer: Blussen van de brand.![]()
Maar mensen die echt dichtbij waren zeggen dat het er meer waren dus zullen wel kleine knallen zijn geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heb op de radio meerdere getuigen gehoord die zeggen dat er maar 1 knal was
https://www.anwb.nl/maa/vliegoperatie/traumahelikopter-inzetquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja en die arts gaat dan op de fiets terug naar Volkel?
Nee, de helikopter vliegt dan mee natuurlijk om de arts weer op te pikken en inzetbaar te zijn
quote:Keuze vervoermiddel
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
Precies.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Overigens: volgens mij kunnen ze het pand niet binnen dus de echt zwaargewonde dan wel dodelijke slachtoffers worden juist later dan eerder gevonden
Er zullen ook wel veel gewonden zijn door alle gesprongen ruiten denk ik? Veel glas overalquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Overigens: volgens mij kunnen ze het pand niet binnen dus de echt zwaargewonde dan wel dodelijke slachtoffers worden juist later dan eerder gevonden
Joh, maar de arts die meerijdt wordt altijd weer bij het ziekenhuis opgehaald door de heli.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:02 schreef Moonversion het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/maa/vliegoperatie/traumahelikopter-inzet
q
[..]is on you
Daar zullen ze vast een taxi voor bellen om hem weer thuis te krijgenquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Joh, maar de arts die meerijdt wordt altijd weer bij het ziekenhuis opgehaald door de heli.
Nopequote:Op donderdag 15 januari 2026 17:05 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Daar zullen ze vast een taxi voor bellen om hem weer thuis te krijgen
Waarom zouden ze? Dan is die heli niet inzetbaar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:05 schreef Moonversion het volgende:
[..]
En ondertussen heb je een helikopter die uren niet inzetbaar is want geen artsquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:05 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Nee, niet perse. Wel meerdere slachtoffers. Het calamiteitenhospitaal is nu uit voorzorg geopend en gereed om, indien nodig tientallen slachtoffers op te nemen en de zorg te bieden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik begreep dat het hele pand is weggevaagd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lijkt me ook een kwestie van "better safe than sorry", inderdaad. Je wilt ook niet overrompeld worden door een te grote toestroom aan patienten als het niet mee blijkt te vallen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:08 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Nee, niet perse. Wel meerdere slachtoffers. Het calamiteitenhospitaal is nu uit voorzorg geopend en gereed om, indien nodig tientallen slachtoffers op te nemen en de zorg te bieden.
Hier zijn jaarlijks oefeningen voor, om te zorgen dat dit gestroomlijnd wordt.
Binnen een uur worden verpleegkundigen van afdelingen opgeroepen en die zijn daar dus nu bezig.
"Er is net een huis ontploft en we zijn nu aan het evacueren"quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Goed beeld:
Bekijk deze YouTube-video
Supersneu voor die bewoners. T zijn geen goedkope panden daar en moeilijk te herbouwen vanwege monumentale status enzo van veel panden in de binnenstadquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Goed beeld:
quote:16.58 uur: Brand breidt zich uit
De brand die in het centrum van Utrecht is uitgebroken, breidt zich uit. Er is ook brand in een nabijgelegen bakkerij. De brandweer is bezig met de bestrijding ervan.
RTV Utrecht
Ja, dus?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Er is net een huis ontploft en we zijn nu aan het evacueren"
![]()
![]()
Ik zag net filmpjes vanuit een andere straat (vermoedelijk Springweg) de Visscherssteeg in gefilmd. In de steeg liggen heel veel stukken gevel.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:09 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ik begreep dat het hele pand is weggevaagd.
En meerdere explosies dus?
Het maakt die trauma arts anders wel uit hoe die thuis komt, want anders zijn de piepers koud als ie te laat thuis isquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jongens wat maakt het uit hoe de trauma-arts thuiskomt. Als je je nou hardnekkig moet laten voorstaan op dat soort kennis heb je echt weinig problemen in je leven
Prima uitleg voor de kijker, we zijn nu op de hoogtequote:Op donderdag 15 januari 2026 17:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Omdat ze nogal aan het filmen is
Dan zal de kapper links naast de bakker ook wel in de fik staan gok ik?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De bakker en andere winkels daar
Ik zou daar niet gaan staan met een paar van die handblussers...quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Goed beeld:
Voor nu zit ie er warmpjes bijquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En straks een arme bakker.
Waar zou jij wel gaan staan met een paar van die handblussers?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou daar niet gaan staan met een paar van die handblussers...
Nope, wegwezen. Wat denken ze ook daarmee te kunnen blussen?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou daar niet gaan staan met een paar van die handblussers...
De brandquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nope, wegwezen. Wat denken ze ook daarmee te kunnen blussen?
Altijd tegen Utrecht.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:13 schreef mitt het volgende:
@:Paul weer met z'n rotjes aan het spelen?
Prullenbakbrandje, Puch in de hens, hoekje van een bankstel, situaties waar je een grotere brand nog kan voorkomen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar zou jij wel gaan staan met een paar van die handblussers?
Als ik de beelden van dat filmpje vergelijk met Streetview, lijkt de explosie in het pand van Visscher steeg 1&3 te zijn geweest. Dit zijn de panden direct achter de bloemenwinkel en bakkerij.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De bakker en andere winkels daar
Uhmmm, er zijn meerdere traumaartsen beschikbaar per heli. De enige die niet in ruime voorraad is is de verpleegkundige (want heeft speciale opleiding voor navigatie), en die gaat niet met de patient mee.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Dan is die heli niet inzetbaar.
Ow. En waar zou je zonder handblusser gaan staan?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Prullenbakbrandje, Puch in de hens, hoekje van een bankstel, situaties waar je een grotere brand nog kan voorkomen.
Niet een pand waar de vlammen uit slaan en waar net een explosie is geweest, zonder dat je weet of er nog een 2e explosie kan volgen.
Oh jeetje, FC Utrecht straks ook failliet en een doorstart in de KKD.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:36 schreef halfway het volgende:
Dat wordt een kopie van Arnhem vorig jaar.
Ehmm nee. De enige reden dat een Trauma arts niet mee terug vliegt is als de patiënt medische hulp nodig heeft die alleen de trauma arts mag uitvoeren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Uhmmm, er zijn meerdere traumaartsen beschikbaar per heli. De enige die niet in ruime voorraad is is de verpleegkundige (want heeft speciale opleiding voor navigatie), en die gaat niet met de patient mee.
Dus, ja, de trauma heli gaat wel degelijk zonder arts weer naar de basis en de arts wordt wel degelijk door een ander voertuig teruggebracht.
Heb je AI gevraagd ofzo? Helikopter haalt echt in 99% van de uitrukken de arts weer op bij het ziekenhuis/traumacentrum.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Uhmmm, er zijn meerdere traumaartsen beschikbaar per heli. De enige die niet in ruime voorraad is is de verpleegkundige (want heeft speciale opleiding voor navigatie), en die gaat niet met de patient mee.
Dus, ja, de trauma heli gaat wel degelijk zonder arts weer naar de basis en de arts wordt wel degelijk door een ander voertuig teruggebracht.
Dat klinkt een beetje tegenstrijdig.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:50 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ehmm nee. De enige reden dat een Trauma arts niet mee terug vliegt is als de patiënt medische hulp nodig heeft die alleen de trauma arts mag uitvoeren.
https://ghorzhz.nl/partners/patient-met-traumahelikopter-mee/
Die panden zijn oud en hokkerig, veel houten bouwsels en verbouwingen en alles wat zonder vergunning ooit gebouwd is, is dus ook niet bekend bij de brandweer/gemeente.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als ik de beelden van dat filmpje vergelijk met Streetview, lijkt de explosie in het pand van Visscher steeg 1&3 te zijn geweest. Dit zijn de panden direct achter de bloemenwinkel en bakkerij.
En tja... Smal steegje, oude binnenstad, dichte bebouwing en nog moeilijker bereikbare achtertuintjes is helaas een groot risico op overslag. Zeker als je daarbij meeneemt dat die naastgelegen panden mogelijk/waarschijnlijk al deels beschadigd waren door de explosie. Op het filmpje zie je dat de woning aan de Visschersteeg nr5 ook deels is ingestort en het is in dat smalle steegje maar de vraag hoe de gevels tegenoverliggende woningen zich hebben gehouden tijdens de explosie en met al dat puin er tegenaan.
Ik verwacht ook dat de brandweer erg terughoudend is met het betreden van de panden ivm instortingsgevaar. Normaal zou je als er genoeg manschappen aanwezig zijn bij de naastgelegen panden 2 of 3 man met een waterslang naar binnen sturen om beginnende overslag te stoppen. Vanaf straat aan de voorkant de overslag naar de achterzijde van de bakkerij blussen/stoppen is niet heel effectief....
Dat klinkt mij niet echt logisch, als die arts in de ambulance bezig is zit de piloot duimen te draaien tot hij de arts weer kan ophalen? In mijn dorpje lande laatste de traumahelikopter en in de krant las ik dat de patiënt met die noodarts naar Nijmegen ging, de ambulance vloog terug naar Volkel. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat de helikopter in Volkel staat te wachten tot de noodarts weer vrij is, of dat er maar 1 piloot en 1 noodarts mee vliegt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Heb je AI gevraagd ofzo? Helikopter haalt echt in 99% van de uitrukken de arts weer op bij het ziekenhuis/traumacentrum.
En er is gewoon maar één team actief bestaande uit piloot, verpleegkundige en arts. Een tweede arts zou zeer onnozel zijn want die zou de hele dag niets doen. Aangezien de helikopters op een luchthaven staan en niet bij het ziekenhuis.
Jazeker vriendjequote:
Hmm ik volg ze via een app (ooit met drones gevlogen en wilde weten of zo'n helikopter er eventueel aan komt).quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat klinkt mij niet echt logisch, als die arts in de ambulance bezig is zit de piloot duimen te draaien tot hij de arts weer kan ophalen? In mijn dorpje lande laatste de traumahelikopter en in de krant las ik dat de patiënt met die noodarts naar Nijmegen ging, de ambulance vloog terug naar Volkel. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat de helikopter in Volkel staat te wachten tot de noodarts weer vrij is, of dat er maar 1 piloot en 1 noodarts mee vliegt.
Geen idee hoe dit werkt, maar alle scenario’s die ik hier boven lees hebben haken en ogen.
Arnhem met dat drugslab?quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:36 schreef halfway het volgende:
Dat wordt een kopie van Arnhem vorig jaar.
brand is grotendeels geblust. Valt niet veel te zienquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:08 schreef Bredemug het volgende:
Is er nergens een livestream te volgen ofzo ? maar dan met beeld
Een stukje duiding is altijd fijn. Net als ze zeiden dat brandstichting niet binnen hun kernwaarden paste, dat zet je toch aan het denken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:50 schreef Starhopper het volgende:
NOS vraagt aan brandweer: Wat is jullie prioriteit?
Brandweer: Blussen van de brand.![]()
Ja, dat kan, kan ook een verwardiër zijn, een aanslag of een gaslek. Op dit moment weer niemand nog iets.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:05 schreef summer2bird het volgende:
Zou het iemands voorraad illegaal vuurwerk kunnen zijn?
Een trauma arts gaat in principe niet mee in de ambulance maar stabiliseert de patiënt op locatie. Wanneer deze stabiel is, gaat de arts met de trauma heli terug, en de patiënt naar het dichtstbijzijnde gespecialiseerde ziekenhuis waar ze klaarstaan om de patiënt direct over te nemen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat klinkt mij niet echt logisch, als die arts in de ambulance bezig is zit de piloot duimen te draaien tot hij de arts weer kan ophalen? In mijn dorpje lande laatste de traumahelikopter en in de krant las ik dat de patiënt met die noodarts naar Nijmegen ging, de ambulance vloog terug naar Volkel. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat de helikopter in Volkel staat te wachten tot de noodarts weer vrij is, of dat er maar 1 piloot en 1 noodarts mee vliegt.
Geen idee hoe dit werkt, maar alle scenario’s die ik hier boven lees hebben haken en ogen.
Zeker, want je moet de juiste brand- en zuurstofverhouding hebben. Dat kan ook ontstaan na een explosie in compartimenten die nog onvoldoende zuurstof hadden of juist gevuld werd met gas na een explosie. Hier hoor je extra plof na de grote biem:quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Onzin. De arts stapt zeer regelmatig in de ambulancequote:Op donderdag 15 januari 2026 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een trauma arts gaat in principe niet mee in de ambulance maar stabiliseert de patiënt op locatie. Wanneer deze stabiel is, gaat de arts met de trauma heli terug, en de patiënt naar het dichtstbijzijnde gespecialiseerde ziekenhuis waar ze klaarstaan om de patiënt direct over te nemen.
Een trauma arts gaat niet in een ambulance aan een patiënt staan werken. Die dingen rijden indien nodig met 200 over de snelweg. Iedereen moet dan zitten in de gordels.
Dit weet ik van de hoofd trauma van het Erasmus Ziekenhuis, das een kennis.
Komt wel dichtbij zo.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:16 schreef Monolith het volgende:
Moest net even op en neer naar de supermarkt in HC. Op de Catharijnesingle flink wat afzettingen en hulpverleners. Verder geen grote chaos oid.
Dat is ook beschikbaar voor buren die nu per direct geen onderdak hebben. In dat calamiteitencentrum zit ook de stichting Salavage, medewerker namens de verzekering, brandweer en gemeente.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:29 schreef timmmmm het volgende:
Jeetje, een brand met 4 gewonden. Maar goed dat ons calamiteitenhospitaal geopend is.
Ik heb het idee dat de berichtgeving dit groter maakt dan dat het is.
Ik las hier boven juist iets andersquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een trauma arts gaat in principe niet mee in de ambulance maar stabiliseert de patiënt op locatie. Wanneer deze stabiel is, gaat de arts met de trauma heli terug, en de patiënt naar het dichtstbijzijnde gespecialiseerde ziekenhuis waar ze klaarstaan om de patiënt direct over te nemen.
Een trauma arts gaat niet in een ambulance aan een patiënt staan werken. Die dingen rijden indien nodig met 200 over de snelweg. Iedereen moet dan zitten in de gordels.
Opletten, dat is niet de trauma arts maar vaak een arts in opleiding.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Onzin. De arts stapt zeer regelmatig in de ambulance
quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Trauma-arts
Regelmatig valt in nieuwsberichten ook te lezen dat de trauma-arts meerijdt in de ambulance. ,,Dat gebeurt omdat de trauma-arts meer mag dan het ambulancepersoneel. Een trauma-arts mag ook een ademhalingsbuis aanbrengen en snijden.
https://www.ad.nl/dordrec(...)kopter-mee~aaf7cd97/
quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Opletten, dat is niet de trauma arts maar vaak een arts in opleiding.
Nou niet eigenwijs gaan lopen doen.
Klopt, kijk ff wie het schrijft.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik las hier boven juist iets anders
Als je iets niet weet. Reageer dan gewoon nietquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook meteen al ja, het nieuws (en NOS extra journaal) springt er wel ERG gretig bovenop.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:29 schreef timmmmm het volgende:
Jeetje, een brand met 4 gewonden. Maar goed dat ons calamiteitenhospitaal geopend is.
Ik heb het idee dat de berichtgeving dit groter maakt dan dat het is.
Jaja, het is zo belangrijk dat er een helikopter moet komen, en zo belangrijk dat er iemand extra in een ambulance mee gaat omdat de persoon zo zwaar gewond is (buiten de chauffeur en de vaste verpleegkundige) en dan sturen ze een arts in opleiding mee in die ambulance om het eventjes allemaal te regelen?quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Ik geef het op.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Jaja, het is zo belangrijk dat er een helikopter moet komen, en zo belangrijk dat er iemand extra in een ambulance mee gaat omdat de persoon zo zwaar gewond is (buiten de chauffeur en de vaste verpleegkundige) en dan sturen ze een arts in opleiding mee in die ambulance om het eventjes allemaal te regelen?
Daarmee zeg ik niet dat een arts in opleiding niets kan, maar hij weet ook niet alles om volledig trauma arts te zijn, waarom dan wel mee in de ambulance?
Ik denk dat we allemaal het niet weten en dat er te veel aannames gedaan worden door iedereen.
Het 'mooie' van 'het internet' is dat tijdens rampen een leger aan doorsnee mensen zich manifesteerden als ware kenners van de materie. Met de Corona-crisis als 'lichtend' voorbeeld, al die zelfverklaarde wetenschappers die over elkaar heen buitelden en elkaar bestookten met allerhande vage links naar allerlei soms vage onderzoekenquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Jaja, het is zo belangrijk dat er een helikopter moet komen, en zo belangrijk dat er iemand extra in een ambulance mee gaat omdat de persoon zo zwaar gewond is (buiten de chauffeur en de vaste verpleegkundige) en dan sturen ze een arts in opleiding mee in die ambulance om het eventjes allemaal te regelen?
Daarmee zeg ik niet dat een arts in opleiding niets kan, maar hij weet ook niet alles om volledig trauma arts te zijn, waarom dan wel mee in de ambulance?
Ik denk dat we allemaal het niet weten en dat er te veel aannames gedaan worden door iedereen.
En toch zou ik mn winkel niet zomaar onbeheerd achterlaten als de voorruit totaal gesprongen isquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeker, want je moet de juiste brand- en zuurstofverhouding hebben. Dat kan ook ontstaan na een explosie in compartimenten die nog onvoldoende zuurstof hadden of juist gevuld werd met gas na een explosie. Hier hoor je extra plof na de grote biem:
[ x ]
De traumaarts gaat mee naar het ziekenhuis. En de helikopter vliegt naar het ziekenhuis of naar landingsplaats in de buurt waar ze de arts weer oppikken. Hier in Alkmaar landen ze regelmatig bij het AZ stadion om de arts op te pikken na een inzet.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef het op.
De trauma arts gaat met de patiënt mee naar een ziekenhuis in de ambulance en pakt de fiets terug naar de helibasis… en wat doen we met de tweede rijder in de ambulance? Pakt die de bus?![]()
Fok logica.
Een ambulance heeft 2 zitplekken voorin en 1 of 2 achterin, de tweede rijder zal niet met de bus hoevenquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef het op.
De trauma arts gaat met de patiënt mee naar een ziekenhuis in de ambulance en pakt de fiets terug naar de helibasis… en wat doen we met de tweede rijder in de ambulance? Pakt die de bus?![]()
Fok logica.
Joh…quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Een ambulance heeft 2 zitplekken voorin en 1 of 2 achterin, de tweede rijder zal niet met de bus hoeven
quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Fok logica.
https://www.radboudumc.nl(...)pter-of-mmt-voertuigquote:In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
Maar sommige praten ook wel onzinquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Kratje HJ op een drugslab.quote:
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doenquote:
Ik denk niet dat het meevalt voor de getroffenen. Er is minstens één huis volledig ingestort en daarvan zijn de resten ook nog eens grotendeels verbrand. Daarnaast zijn er meerdere omliggende panden ernstig beschadigd door de explosie en wellicht intussen ook nog door brand- en bluswater.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heftige situatie! Ik hoop dat het voor de getroffenen allemaal meevalt.
Omdat juist die schuren onder een vergrootglas liggenquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doenKans dat iemand dat ontdekt is toch veel groter dan in een schuur op het platteland?
Het was idd in een woonblok en gezien de filmpjes en fotos zijn er wel meerdere die niet meer terug kunnen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het meevalt voor de getroffenen. Er is minstens één huis volledig ingestort en daarvan zijn de resten ook nog eens grotendeels verbrand. Daarnaast zijn er meerdere omliggende panden ernstig beschadigd door de explosie en wellicht intussen ook nog door brand- en bluswater.
Kortom: de getroffenen zijn voorlopig dakloos en een deel van tot al hun spullen kwijt.
Het enige wat mee kan vallen is het aantal slachtoffers wat nog níet is gevonden.
Op het platteland val je als "vreemdeling die er niet woont" ook veel sneller op dan in de stad. Aan een landweg kent (of in elk geval: herkent) iedereen de buren en hun auto's wel. In een stad valt een "vreemdeling" of een "auto van iemand die er niet woont" niet op. Er komen immers de hele dag door en ook nog 's nachts de nodige mensen die er niet wonen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doenKans dat iemand dat ontdekt is toch veel groter dan in een schuur op het platteland?
Dat zou inderdaad kunnen, en heeft niet zo veel met de leeftijd te maken. Als het een nieuw blok is waarbij de verdiepingsvloeren op de woningscheidende muren worden gelegd, dan zorgt instorting van die vloer op Nr 5 ook dat bij Nr Nr 7 de woningscheidende muur instabiel is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het was idd in een woonblok en gezien de filmpjes en fotos zijn er wel meerdere die niet meer terug kunnen.
Dit is een steegje met oudere woningen dus het zou zomaar kunnen dat dat hele blok op instorten staat
Vrij onnozele hypothese inderdaad. Maar goed. Mensen lijken zich vandaag de dag niet meer te beseffen dat dingen als een gasexplosie ook gewoon nog steeds voorkomen.quote:
Wel extreme verhalen voor een gasexplosie. Maar wel waarschijnlijker dan die spannende verhalen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrij onnozele hypothese inderdaad. Maar goed. Mensen lijken zich vandaag de dag niet meer te beseffen dat dingen als een gasexplosie ook gewoon nog steeds voorkomen.
Ik zal maar niet zeggen welk werk ik doe, maar het blijft me altijd verwonderen hoe mensen zomaar aannames op het internet de wereld in slingeren als zijnde de waarheid.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Welke extreme verhalen precies?quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:53 schreef mitt het volgende:
[..]
Wel extreme verhalen voor een gasexplosie. Maar wel waarschijnlijker dan die spannende verhalen.
Termen als gigantische explosie, aardbevingen ectera.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke extreme verhalen precies?
Ik woon op pakweg 800m afstand en ik heb niet eens wat gehoord, laat staan een aardbeving gevoeld.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:56 schreef mitt het volgende:
[..]
Termen als gigantische explosie, aardbevingen ectera.
Maar zie dat ze al uit gaan van een gaslek, en dat klinkt ook wel logisch.
Ik ook niet, is ook maar de interpretatie ervan. En het klinkt natuurlijk ook wat spannender allemaal.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik woon op pakweg 800m afstand en ik heb niet eens wat gehoord, laat staan een aardbeving gevoeld.
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al vaker gevoerd. Zinloos.
Arts gaat met taxi/OV naar huis en opereert in andere ziekenhuizen, wat jij wil.
Wat is het verschil tussen in principe en in de meeste gevallen?quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/mobiel-medisch-team-mmt
Wat voor werk doe je.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:53 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen welk werk ik doe, maar het blijft me altijd verwonderen hoe mensen zomaar aannames op het internet de wereld in slingeren als zijnde de waarheid.
Oei, waar was jij vanmiddag rond 15:30?quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:40 schreef Marsenal het volgende:
Er zit daar een kapper die heeft mijn haar eens compleet verneukt echt drie dagen voordat ik naar een hele ijdele bruiloft ging en zo hebben we allemaal wel ons eigen verleden met de Visscherssteeg. Never forget.
Nou als je deze ravage ziet, dan is het echt een godswonder dat er geen dooie zijn gevallen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 21:22 schreef Stupidisco het volgende:
Nieuwe beelden van de ravage:
https://youtube.com/shorts/ibK4fgXfElQ?si=IT1Q9mCkS-9sMsgA
[ x ]
Doet me erg denken aan die gasexplosie op Urk 10 jaar geleden. 0 gewonden terwijl er compleet huizenblok was weggeblazenquote:Op donderdag 15 januari 2026 22:29 schreef Vlinder het volgende:
Echt hè. "Maar" 4 gewonden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
6 gewonden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Doet me erg denken aan die gasexplosie op Urk 10 jaar geleden. 0 gewonden terwijl er compleet huizenblok was weggeblazen
https://www.destentor.nl/(...)ar-oorzaak~a9f972af/
Als dit 's nachts was gebeurd ... moet je toch niet aan denkenquote:Op donderdag 15 januari 2026 22:29 schreef Vlinder het volgende:
Echt hè. "Maar" 4 gewonden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Oh, is VI weer begonnen dan? Of bedoel je Oranjewinter?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:55 schreef Toine51 het volgende:
Bij VI zijn ze ook niet de snuggersten...
"Dat niemand een gaslek opmerkt"
"Ja, maar gas ruik je ook niet".....
Nee, daarom zit er ook een stofje in dat je het wel ruikt...
Oh dat kan ook. Hoorde Heléne dat zeggen tijdens het zappen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oh, is VI weer begonnen dan? Of bedoel je Oranjewinter?
Ja waarom denk je dat ik het heb weggehaald einsteinquote:Op donderdag 15 januari 2026 23:55 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Niet. Overal staat nog steeds mogelijke oorzaak
Da's best een stuk er vandaan!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:25 schreef Domnivoor het volgende:
Een groot gebied is nog steeds afgezet.
[ afbeelding ]
Ligt aan jou.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:05 schreef DefKu het volgende:
Dit soort dingen gebeuren laatste jaren steeds vaker, of ligt het aan mij?
Rotterdam Tarwekamp
Den Haag
Vlissingen laatst nog
Is dat de Springweg? Kan niet zo goed zien hoe dichtbij dit is. Maar de ravage ziet er groter uit dan de knal zo jaquote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ligt aan jou.
Biem is gefilmd door een fietser:
https://nos.nl/l/2598393
Carbid knalt nog harder
Ja, dat is de Springweg.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is dat de Springweg? Kan niet zo goed zien hoe dichtbij dit is. Maar de ravage ziet er groter uit dan de knal zo ja
Logisch, veel kapotte ruiten dus als ze het nu vrijgeven kan het plunderen beginnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:25 schreef Domnivoor het volgende:
Een groot gebied is nog steeds afgezet.
[ afbeelding ]
Instortingsgevaar misschien ook nog.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Logisch, veel kapotte ruiten dus als ze het nu vrijgeven kan het plunderen beginnen.
Ook ligt er overal glas op straat. Niet handig om dan winkelend publiek toe te laten.
Ik verwacht dat er eerst sporenonderzoek gedaan wordt en daarna de gemeente glas en dergelijke gaat ruimen. En dan geverifieerde bewoners en ondernemers eerst onder begeleiding binnen laat en kans geeft om ramen dicht te timmeren enz.
Het lijkt ook wel overal enkel glas daar als je de filmpjes bekijkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Logisch, veel kapotte ruiten dus als ze het nu vrijgeven kan het plunderen beginnen.
Ook ligt er overal glas op straat. Niet handig om dan winkelend publiek toe te laten.
Ik verwacht dat er eerst sporenonderzoek gedaan wordt en daarna de gemeente glas en dergelijke gaat ruimen. En dan geverifieerde bewoners en ondernemers eerst onder begeleiding binnen laat en kans geeft om ramen dicht te timmeren enz.
Altijd weer die bontkraagjes.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kat ziet eruit alsof hij er meer van weet
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kat ziet eruit alsof hij er meer van weet
Niet echt verbazingwekkend gezien de locatie toch?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Het lijkt ook wel overal enkel glas daar als je de filmpjes bekijkt.
Elk huis dat daar staat en hoger scoort dan een energielabel G zou mij verbazenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet echt verbazingwekkend gezien de locatie toch?
Het is geen 2020 nieuwbouwwijk waar iedereen dubbel of triple glas heeft.
Nee, maar mensen waren verbaast dat de ruiten daar sneuvelenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet echt verbazingwekkend gezien de locatie toch?
Het is geen 2020 nieuwbouwwijk waar iedereen dubbel of triple glas heeft.
Alsof je huizen niet kunt na-isoleren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:18 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Elk huis dat daar staat en hoger scoort dan een energielabel G zou mij verbazenDe enige vormen van isolatie die in dat soort panden zit zijn de woningen van de buren zelf.
Dat kan inderdaad prima. Wat je echter vaak ziet met dit soort panden is dat er sprake is van kamerverhuur / opgeknipte panden waarbij de eigenaar echt het minimaal noodzakelijke aan onderhoud lijkt te willen doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alsof je huizen niet kunt na-isoleren.
Natuurlijk kan dat wel maar ik heb in genoeg huizen in het centrum gewoond om te kunnen zeggen dat het over het algemeen niet best is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alsof je huizen niet kunt na-isoleren.
Die indruk krijg ik niet van wat ik zie op Google Streetview.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima. Wat je echter vaak ziet met dit soort panden is dat er sprake is van kamerverhuur / opgeknipte panden waarbij de eigenaar echt het minimaal noodzakelijke aan onderhoud lijkt te willen doen.
Ja, tuurlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel maar ik heb in genoeg huizen in het centrum gewoond om te kunnen zeggen dat het over het algemeen niet best is.
Veel van die oude binnenstad is monumentaal, daar kan geen dubbel glas in want je mag de kozijnen niet veranderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Het lijkt ook wel overal enkel glas daar als je de filmpjes bekijkt.
Geloof je me niet? Want ik heb echt in elke wijk in de stad gewoond door de jaren heen en in het centrum op best veel verschillende plekken. Dat lijkt me een betere bron dan een rondje op streetview. Maar goed, niet belangrijk, voor hetzelfde geld zijn al die panden inderdaad toevallig in bezit van iemand die net 10 miljoen heeft uitgegeven aan isolatie en duurzaamheid.quote:
Het zijn nooit allemaal studentenpanden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:01 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Geloof je me niet? Want ik heb echt in elke wijk in de stad gewoond door de jaren heen en in het centrum op best veel verschillende plekken. Dat lijkt me een betere bron dan een rondje op streetview. Maar goed, niet belangrijk, voor hetzelfde geld zijn al die panden inderdaad toevallig in bezit van iemand die net 10 miljoen heeft uitgegeven aan isolatie en duurzaamheid.
Zou ik ook nooit beweren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zijn nooit allemaal studentenpanden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)eeg-utrecht-explosiequote:Over de oorzaak van de explosie weet Quinten niets. De woning is op het gasnet aangesloten, maar Quinten tast in het duister over wat er verder gebeurd is. "De technische recherche doet nu onderzoek." Met zijn huisbaas heeft Quinten goed contact. "Ons huis is in supergoede staat, het is heel goed onderhouden en onlangs gerenoveerd."
Dubbel of triple glas kan ook sneuvelen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee, maar mensen waren verbaast dat de ruiten daar sneuvelen
quote:
De bewoners blijken Pepijn en Quinten te heten: een homoseksueel koppel die op het moment van de ontploffing op kantoor aan het werk waren.quote:
Doofpot, overduidelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 02:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De bewoners blijken Pepijn en Quinten te heten: een homoseksueel koppel die op het moment van de ontploffing op kantoor aan het werk waren.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)eeg-utrecht-explosie
Staat die weddenschap bij jullie nog steeds open?
Enorm open inderdaad !quote:Op zaterdag 17 januari 2026 02:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De bewoners blijken Pepijn en Quinten te heten: een homoseksueel koppel die op het moment van de ontploffing op kantoor aan het werk waren.
Dan hadden ze een popperslab, kan niet andersquote:Op zaterdag 17 januari 2026 02:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Alvast gefeliciteerd met je kratje bier!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |