De traumaarts gaat mee naar het ziekenhuis. En de helikopter vliegt naar het ziekenhuis of naar landingsplaats in de buurt waar ze de arts weer oppikken. Hier in Alkmaar landen ze regelmatig bij het AZ stadion om de arts op te pikken na een inzet.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef het op.
De trauma arts gaat met de patiënt mee naar een ziekenhuis in de ambulance en pakt de fiets terug naar de helibasis… en wat doen we met de tweede rijder in de ambulance? Pakt die de bus?![]()
Fok logica.
Een ambulance heeft 2 zitplekken voorin en 1 of 2 achterin, de tweede rijder zal niet met de bus hoevenquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef het op.
De trauma arts gaat met de patiënt mee naar een ziekenhuis in de ambulance en pakt de fiets terug naar de helibasis… en wat doen we met de tweede rijder in de ambulance? Pakt die de bus?![]()
Fok logica.
Joh…quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Een ambulance heeft 2 zitplekken voorin en 1 of 2 achterin, de tweede rijder zal niet met de bus hoeven
quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Fok logica.
https://www.radboudumc.nl(...)pter-of-mmt-voertuigquote:In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
Maar sommige praten ook wel onzinquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Jaja, het is zo belangrijk dat er een helikopter moet komen, en zo belangrijk dat er iemand extra in een ambulance mee gaat omdat de persoon zo zwaar gewond is (buiten de chauffeur en de vaste verpleegkundige) en dan sturen ze een arts in opleiding mee in die ambulance om het eventjes allemaal te regelen?
Daarmee zeg ik niet dat een arts in opleiding niets kan, maar hij weet ook niet alles om volledig trauma arts te zijn, waarom dan wel mee in de ambulance?
Ik denk dat we allemaal het niet weten en dat er te veel aannames gedaan worden door iedereen.
Kratje HJ op een drugslab.quote:
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doenquote:
Ik denk niet dat het meevalt voor de getroffenen. Er is minstens één huis volledig ingestort en daarvan zijn de resten ook nog eens grotendeels verbrand. Daarnaast zijn er meerdere omliggende panden ernstig beschadigd door de explosie en wellicht intussen ook nog door brand- en bluswater.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heftige situatie! Ik hoop dat het voor de getroffenen allemaal meevalt.
Omdat juist die schuren onder een vergrootglas liggenquote:Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doenKans dat iemand dat ontdekt is toch veel groter dan in een schuur op het platteland?
Het was idd in een woonblok en gezien de filmpjes en fotos zijn er wel meerdere die niet meer terug kunnen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het meevalt voor de getroffenen. Er is minstens één huis volledig ingestort en daarvan zijn de resten ook nog eens grotendeels verbrand. Daarnaast zijn er meerdere omliggende panden ernstig beschadigd door de explosie en wellicht intussen ook nog door brand- en bluswater.
Kortom: de getroffenen zijn voorlopig dakloos en een deel van tot al hun spullen kwijt.
Het enige wat mee kan vallen is het aantal slachtoffers wat nog níet is gevonden.
Op het platteland val je als "vreemdeling die er niet woont" ook veel sneller op dan in de stad. Aan een landweg kent (of in elk geval: herkent) iedereen de buren en hun auto's wel. In een stad valt een "vreemdeling" of een "auto van iemand die er niet woont" niet op. Er komen immers de hele dag door en ook nog 's nachts de nodige mensen die er niet wonen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doenKans dat iemand dat ontdekt is toch veel groter dan in een schuur op het platteland?
Dat zou inderdaad kunnen, en heeft niet zo veel met de leeftijd te maken. Als het een nieuw blok is waarbij de verdiepingsvloeren op de woningscheidende muren worden gelegd, dan zorgt instorting van die vloer op Nr 5 ook dat bij Nr Nr 7 de woningscheidende muur instabiel is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het was idd in een woonblok en gezien de filmpjes en fotos zijn er wel meerdere die niet meer terug kunnen.
Dit is een steegje met oudere woningen dus het zou zomaar kunnen dat dat hele blok op instorten staat
Vrij onnozele hypothese inderdaad. Maar goed. Mensen lijken zich vandaag de dag niet meer te beseffen dat dingen als een gasexplosie ook gewoon nog steeds voorkomen.quote:
Wel extreme verhalen voor een gasexplosie. Maar wel waarschijnlijker dan die spannende verhalen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrij onnozele hypothese inderdaad. Maar goed. Mensen lijken zich vandaag de dag niet meer te beseffen dat dingen als een gasexplosie ook gewoon nog steeds voorkomen.
Ik zal maar niet zeggen welk werk ik doe, maar het blijft me altijd verwonderen hoe mensen zomaar aannames op het internet de wereld in slingeren als zijnde de waarheid.quote:Op donderdag 15 januari 2026 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Opletten, dat is niet de trauma arts maar vaak een arts in opleiding.
Nou niet eigenwijs gaan lopen doen.
Welke extreme verhalen precies?quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:53 schreef mitt het volgende:
[..]
Wel extreme verhalen voor een gasexplosie. Maar wel waarschijnlijker dan die spannende verhalen.
Termen als gigantische explosie, aardbevingen ectera.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke extreme verhalen precies?
Ik woon op pakweg 800m afstand en ik heb niet eens wat gehoord, laat staan een aardbeving gevoeld.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:56 schreef mitt het volgende:
[..]
Termen als gigantische explosie, aardbevingen ectera.
Maar zie dat ze al uit gaan van een gaslek, en dat klinkt ook wel logisch.
Ik ook niet, is ook maar de interpretatie ervan. En het klinkt natuurlijk ook wat spannender allemaal.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik woon op pakweg 800m afstand en ik heb niet eens wat gehoord, laat staan een aardbeving gevoeld.
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al vaker gevoerd. Zinloos.
Arts gaat met taxi/OV naar huis en opereert in andere ziekenhuizen, wat jij wil.
Wat is het verschil tussen in principe en in de meeste gevallen?quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/mobiel-medisch-team-mmt
Wat voor werk doe je.quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:53 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen welk werk ik doe, maar het blijft me altijd verwonderen hoe mensen zomaar aannames op het internet de wereld in slingeren als zijnde de waarheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |