abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2026 @ 18:51:03 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219843071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik geef het op.

De trauma arts gaat met de patiënt mee naar een ziekenhuis in de ambulance en pakt de fiets terug naar de helibasis… en wat doen we met de tweede rijder in de ambulance? Pakt die de bus? |:(
Fok logica.
De traumaarts gaat mee naar het ziekenhuis. En de helikopter vliegt naar het ziekenhuis of naar landingsplaats in de buurt waar ze de arts weer oppikken. Hier in Alkmaar landen ze regelmatig bij het AZ stadion om de arts op te pikken na een inzet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219843075
quote:

[..]
Ik geef het op.

De trauma arts gaat met de patiënt mee naar een ziekenhuis in de ambulance en pakt de fiets terug naar de helibasis… en wat doen we met de tweede rijder in de ambulance? Pakt die de bus? |:(
Fok logica.
Een ambulance heeft 2 zitplekken voorin en 1 of 2 achterin, de tweede rijder zal niet met de bus hoeven :')
pi_219843091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Een ambulance heeft 2 zitplekken voorin en 1 of 2 achterin, de tweede rijder zal niet met de bus hoeven :')
Joh… |:(
  donderdag 15 januari 2026 @ 18:54:35 #214
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219843095
Ik hoop een gaslek.
pi_219843104
quote:

[..]
Ik geef het op.

Fok logica.
quote:
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
https://www.radboudumc.nl(...)pter-of-mmt-voertuig
  donderdag 15 januari 2026 @ 18:58:22 #216
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219843112
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Jaja, het is zo belangrijk dat er een helikopter moet komen, en zo belangrijk dat er iemand extra in een ambulance mee gaat omdat de persoon zo zwaar gewond is (buiten de chauffeur en de vaste verpleegkundige) en dan sturen ze een arts in opleiding mee in die ambulance om het eventjes allemaal te regelen?

Daarmee zeg ik niet dat een arts in opleiding niets kan, maar hij weet ook niet alles om volledig trauma arts te zijn, waarom dan wel mee in de ambulance?

Ik denk dat we allemaal het niet weten en dat er te veel aannames gedaan worden door iedereen.
Maar sommige praten ook wel onzin ;). Vooral diegene die zegt een hoofdtrauma te kennen... Want buiten dat die patiënten overnemen van een MMT; hebben ze niks te maken met het reilen en zeilen van het MMT.
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 15 januari 2026 @ 18:59:07 #217
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_219843118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:54 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik hoop een gaslek.
Kratje HJ op een drugslab.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 15 januari 2026 @ 18:59:58 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219843124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doen :') Kans dat iemand dat ontdekt is toch veel groter dan in een schuur op het platteland?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219843129
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heftige situatie! Ik hoop dat het voor de getroffenen allemaal meevalt.
Ik denk niet dat het meevalt voor de getroffenen. Er is minstens één huis volledig ingestort en daarvan zijn de resten ook nog eens grotendeels verbrand. Daarnaast zijn er meerdere omliggende panden ernstig beschadigd door de explosie en wellicht intussen ook nog door brand- en bluswater.

Kortom: de getroffenen zijn voorlopig dakloos en een deel van tot al hun spullen kwijt.

Het enige wat mee kan vallen is het aantal slachtoffers wat nog níet is gevonden.
  donderdag 15 januari 2026 @ 19:04:35 #220
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219843158
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom zou je dat eigenlijk midden in de stad doen :') Kans dat iemand dat ontdekt is toch veel groter dan in een schuur op het platteland?
Omdat juist die schuren onder een vergrootglas liggen
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219843190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het meevalt voor de getroffenen. Er is minstens één huis volledig ingestort en daarvan zijn de resten ook nog eens grotendeels verbrand. Daarnaast zijn er meerdere omliggende panden ernstig beschadigd door de explosie en wellicht intussen ook nog door brand- en bluswater.

Kortom: de getroffenen zijn voorlopig dakloos en een deel van tot al hun spullen kwijt.

Het enige wat mee kan vallen is het aantal slachtoffers wat nog níet is gevonden.
Het was idd in een woonblok en gezien de filmpjes en fotos zijn er wel meerdere die niet meer terug kunnen.
Dit is een steegje met oudere woningen dus het zou zomaar kunnen dat dat hele blok op instorten staat
pi_219843248
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op het platteland val je als "vreemdeling die er niet woont" ook veel sneller op dan in de stad. Aan een landweg kent (of in elk geval: herkent) iedereen de buren en hun auto's wel. In een stad valt een "vreemdeling" of een "auto van iemand die er niet woont" niet op. Er komen immers de hele dag door en ook nog 's nachts de nodige mensen die er niet wonen.

Maar dit plekje in de binnenstad is niet heel makkelijk per auto toegankelijk. Dat maakt het plekje om logistieke reden weer wat minder handig voor een "hobbymatige productie faciliteit". En zo'n klein knus steegje kan in die drukke anonieme stad ook juist wel weer net zo'n plekje zijn waar alle buren elkaar kennen, in elk geval van gezicht waardoor een "vreemde" die het pand binnen gaat toch opvalt.
pi_219843358
quote:

[..]
Lastige plek wel.
-nee-
pi_219843376
Arts gaat veel vaker mee in de ambulance dan een patiënt mee in de helikopter.

Ambulance gaat dan naar 1 van de trauma centra, niet naar een "gewoon" regio ziekenhuis.

Trauma centra hebben allemaal een heliplatform en de arts wordt dan later ook gewoon met de heli weer opgehaald.

En achterin de ambu past best wel een extra verpleegkundige naast de trauma arts dus die hoeft niet met de fiets terug naar het ziekenhuis / ambulancepost :)
Voorheen Post ID 101472
pi_219843422
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Het was idd in een woonblok en gezien de filmpjes en fotos zijn er wel meerdere die niet meer terug kunnen.
Dit is een steegje met oudere woningen dus het zou zomaar kunnen dat dat hele blok op instorten staat
Dat zou inderdaad kunnen, en heeft niet zo veel met de leeftijd te maken. Als het een nieuw blok is waarbij de verdiepingsvloeren op de woningscheidende muren worden gelegd, dan zorgt instorting van die vloer op Nr 5 ook dat bij Nr Nr 7 de woningscheidende muur instabiel is.

Juist bij dit soort historische panden komt het nog wel regelmatig voor dat, ondanks de aaneengesloten gevels, de huizen afzonderlijk van elkaar gebouwd zijn. Soms met tientallen jaren er tussen. Dan heeft elk huis zijn volledig eigen draagconstructie en heeft het instorten van een vloer of muur bij huisnr 5 geen directe invloed op de constructie van Nr 7.

Op de verschillende beelden die online te vinden zijn, is te zien dat van Nr 3 weinig over is en dat Nr 5 waar dit pand samen komt met Nr 3 ernstige schade heeft. Het is dus niet ondenkbaar dat bij Nr 5 de draagconstructie ernstig beschadigd is en/of dat er vloeren zijn ingestort. Maar er is een reëele kan dat die instorting an sich geen invloed op de nrs 7 en verder heeft.

Wel heeft er een enorme explosie plaatsgevonden met drukgolf (luchtdruk). Dat kan schade aan het hele blok en omliggende panden hebben veroorzaakt. Door die explosie bij huisnr 3, zal zich op huis nr 5 ook een flinke zijwaartse druk hebben uitgeoefend in de constructie. Huisnr 5 is tegen nr 7 aangebouwd dus drukt daar ook tegenaan enzovoorts. Ook die druk kan schade hebben veroorzaakt, ondanks dat het mogelijk "op zichzelf staande maar tegen elkaar gebouwde" constructies zijn.
pi_219843574
quote:

[..]
Die durf ik wel aan .
pi_219843676
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Lastige plek wel.
Vrij onnozele hypothese inderdaad. Maar goed. Mensen lijken zich vandaag de dag niet meer te beseffen dat dingen als een gasexplosie ook gewoon nog steeds voorkomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219843694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vrij onnozele hypothese inderdaad. Maar goed. Mensen lijken zich vandaag de dag niet meer te beseffen dat dingen als een gasexplosie ook gewoon nog steeds voorkomen.
Wel extreme verhalen voor een gasexplosie. Maar wel waarschijnlijker dan die spannende verhalen.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219843696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Opletten, dat is niet de trauma arts maar vaak een arts in opleiding.
Nou niet eigenwijs gaan lopen doen.
Ik zal maar niet zeggen welk werk ik doe, maar het blijft me altijd verwonderen hoe mensen zomaar aannames op het internet de wereld in slingeren als zijnde de waarheid.
pi_219843703
quote:
12s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:53 schreef mitt het volgende:

[..]
Wel extreme verhalen voor een gasexplosie. Maar wel waarschijnlijker dan die spannende verhalen.
Welke extreme verhalen precies?
pi_219843743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Welke extreme verhalen precies?
Termen als gigantische explosie, aardbevingen ectera.

Maar zie dat ze al uit gaan van een gaslek, en dat klinkt ook wel logisch.
pi_219843754
quote:
12s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:56 schreef mitt het volgende:

[..]
Termen als gigantische explosie, aardbevingen ectera.

Maar zie dat ze al uit gaan van een gaslek, en dat klinkt ook wel logisch.
Ik woon op pakweg 800m afstand en ik heb niet eens wat gehoord, laat staan een aardbeving gevoeld.
pi_219843775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik woon op pakweg 800m afstand en ik heb niet eens wat gehoord, laat staan een aardbeving gevoeld.
Ik ook niet, is ook maar de interpretatie ervan. En het klinkt natuurlijk ook wat spannender allemaal.
  donderdag 15 januari 2026 @ 20:00:03 #234
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219843779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik heb deze discussie al vaker gevoerd. Zinloos.

Arts gaat met taxi/OV naar huis en opereert in andere ziekenhuizen, wat jij wil.
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/mobiel-medisch-team-mmt
pi_219843885
Als inwoner van Utrecht kan ik aan jullie bevestigen dat er inderdaad een gasexplosie en brand in het centrum van Utrecht plaatsgevonden hebben.

Graag gedaan. Laat de bedankjes in DM's maar achterwege. Tieten mogen wel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219844084
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/mobiel-medisch-team-mmt
Wat is het verschil tussen in principe en in de meeste gevallen?
pi_219844825
Nieuwe beelden van de ravage:
https://youtube.com/shorts/ibK4fgXfElQ?si=IT1Q9mCkS-9sMsgA

twitter

[ Bericht 84% gewijzigd door Stupidisco op 15-01-2026 21:56:06 ]
pi_219844873
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2026 19:53 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Ik zal maar niet zeggen welk werk ik doe, maar het blijft me altijd verwonderen hoe mensen zomaar aannames op het internet de wereld in slingeren als zijnde de waarheid.
Wat voor werk doe je.
pi_219844887
Mijn schoonzus was al helemaal aan het flippen en dacht dat de Russen ons aanvielen. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219845007
De verzekering zal de schade wel weer vergoeden.

Zal ook wel het motief zijn, gebeurt wel vaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')