Filmpje via Dumpertquote:Grote brand en meerdere explosies in binnenstad Utrecht, minstens één slachtoffer gevallen
In de binnenstad van Utrecht hebben meerdere explosies plaatsgevonden en is een grote brand uitgebroken. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig in de binnenstad en helpen omwonenden met evacueren.
Rond 15.30 uur kwamen er meerdere meldingen binnen van explosies, waarna een grote brand uitbrak. De brandweer, politie en meerdere ambulances rukten meteen uit. Ook twee traumahelikopters zijn opgestegen.
Er zou tot nu toe minstens één slachtoffer zijn gevallen, meldt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht. De politie is in grote omtrek de omliggende straten aan het ontruimen. Mensen die zich in restaurants rondom de Mariaplaats bevonden, zijn gevraagd te vertrekken.
De politie houdt rekening met meer explosies. Dit vertelt een agent tegen een aanwezige verslaggever. ,,Er kan nog niks gezegd worden over de toedracht van de explosies'', aldus een politiewoordvoerster.
Er is grote schade in de omgeving, volgens ooggetuigen zijn er ruiten uitgeblazen door de klap. De drukgolf was in de wijde omtrek te voelen. ,,Ik woon aan de andere kant van het centrum en zelfs hier trilden de ramen van een explosie'', zegt omwonende Michiel op X.
Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekend. De hulpdiensten zetten een commandopost op, om beter samen te kunnen werken. Boven de binnenstad zijn grote rookwolken te zien.
quote:Mensen die in restaurants rondom Mariaplaats zaten te eten, zijn gevraagd deze te verlaten. Ook het conservatorium is leeggehaald. Tussen de winkels op de steenweg hangen rookwolken. Bewoners rondom Mariaplaats moeten binnenblijven.
quote:UPDATE 15:54 - AD meldt dat de politie rekening houdt met meer explosies: "De politie is in grote omtrek de omliggende straten aan het ontruimen. Zij kunnen niet uitsluiten dat er geen verdere explosies meer plaatsvinden en houden rekening met meer explosies. Dit vertelt een agent tegen een aanwezige verslaggever.
https://www.geenstijl.nl/(...)en-massaal-uitgerukt
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:05 schreef Gia het volgende:
Poeh, net steegje opgezocht op google earth, maar het is dus inderdaad een steegje. Kan makkelijk overslaan, dan.
Misschien moet Djayden daar even oprotten met zijn drone, gezien de verschillende helikopters die daar vliegenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:06 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)zet-van-hulpdiensten
Foto van bovenaf, het zijn een stuk of vier/vijf panden.
Knap dat je dat zo snel kan zien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gezien de beelden op geenstijl lijkt het een gasexplosie
Ja, zulke steegjes hebben we hier ook. Waren vroeger sloppenstegen, maar zijn nu kunstenaarswoningen. Heel mooi met blauwe regen en zo.quote:
net na de explosie:quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ x ]
Flink wat P2000 meldingenNiet best
[ afbeelding ]
[ x ]
[ x ]
O.a. AD Liveblog
https://www.ad.nl/binnenl(...)ad-utrecht~aded62eb/
[..]
Lastig te bereiken ook voor de brandweer zo te zien. Zeker met al dat puin in die steegquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:06 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)zet-van-hulpdiensten
Foto van bovenaf, het zijn een stuk of vier/vijf panden.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:12 schreef Momo het volgende:
De vriendinnen Puk, Feline en Isa waren aan het chillen in het trappenhuis van de parkeergarage
Ramen en gevels eruit? En dat is niet eens de straat van de explosiequote:Op donderdag 15 januari 2026 16:11 schreef Moonversion het volgende:
[..]
net na de explosie:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100142488_fadb4143
bewegende beelden hier
Begin de 2000s chillde we nog in een bubbelbad, nu in een trappenhuis. De jeugd heeft het niet makkelijk deze dagenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:18 schreef Durmada het volgende:
Vervelend voor Puk en Feline die lekker aan het chillen waren in het trappenhuis van de parkeergarage.
En Isa niet te vergetenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:18 schreef Durmada het volgende:
Vervelend voor Puk en Feline die lekker aan het chillen waren in het trappenhuis van de parkeergarage.
Hele flinke explosie door een gaslek dan, als je kijkt tot waar de ruiten stonden te trillen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:14 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een gaslek. Ik zit te ver van het centrum vandaan om er iets van gemerkt te hebben.
Ik woon er ongeveer 800 meter vandaan, maar moet zeggen dat ik geen explosie heb gehoord. Wel veel sirenes en helikopters.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:14 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een gaslek. Ik zit te ver van het centrum vandaan om er iets van gemerkt te hebben.
Kan niet echt veel kanten op in zo'n krappe ruimte, dus dat bouwt flinke druk opquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hele flinke explosie door een gaslek dan, als je kijkt tot waar de ruiten stonden te trillen.
"Haje da òk gezien daar diej'n explosie in Utrecht, zullen wel wir van die haatbaarden zèn, stel terroristetuig!"quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:25 schreef RipCity het volgende:
Ach het is wat vermaak zo aan het eind van de werkdag hè. Iig iets om over te praten bij het koffie apparaat
Rip Nijntjequote:Op donderdag 15 januari 2026 16:29 schreef William_Papadin het volgende:
Overigens Utrecht, missen we niet zoveel aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |