Herkenbaar, ik stond in een parkje vlakbij de singel toen dat gebeurde...quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik was aan het voetballen met andere kinderen op straat toen er ineens een enorme explosie was en ramen eruit vlogen.
Ja, ik hoorde het ook. Die andere hadden pech want die hoorden niks…quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:42 schreef Starhopper het volgende:
Mees was koffietje aan het drinken aan het raam en hoorde harde knal en rook.
"we hebben geluk gehad dat we aan het raam zaten"
GelukNeejoh. Geluk dat het raam er niet uitgeklapt is
![]()
Ja precies wat ik ook dacht. Die 2e explosie maakt het wat vaag.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Is een gasexplosie nog wel reeel als er daadwerkelijk meer explosies waren?
Ook niet naar het ziekenhuis ofzo, maar naar de thuisbasis, dus hopelijk valt het mee allemaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:54 schreef Starhopper het volgende:
Traumahelikopter vertrekt weer.
[ afbeelding ]
Ja en die kerel zei ook dat je het niet groter moet inschatten dan dat het isquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef kibo het volgende:
Toch maar één plof volgens een getuige op NOS
Of het is juist slecht nieuws?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ook niet naar het ziekenhuis ofzo, maar naar de thuisbasis, dus hopelijk valt het mee allemaal
Dat zegt helemaal niets, het is zeer zeldzaam dat een patiënt met de helikopter naar een ziekenhuis gaat, in de meeste gevallen gaat de trauma-arts (die met de helikopter kwam) mee met de ambulance naar het ziekenhuisquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ook niet naar het ziekenhuis ofzo, maar naar de thuisbasis, dus hopelijk valt het mee allemaal
Voor de rest zijn mensen hun huis kwijt en erger, maar verder valt het wel mee jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja en die kerel zei ook dat je het niet groter moet inschatten dan dat het is
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja en die kerel zei ook dat je het niet groter moet inschatten dan dat het is
Ja dit dusquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Voor de rest zijn mensen hun huis kwijt en erger, maar verder valt het wel mee ja
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:58 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niets, het is zeer zeldzaam dat een patiënt met de helikopter naar een ziekenhuis gaat, in de meeste gevallen gaat de trauma-arts (die met de helikopter kwam) mee met de ambulance naar het ziekenhuis
Heb op de radio meerdere getuigen gehoord die zeggen dat er maar 1 knal wasquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:56 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja precies wat ik ook dacht. Die 2e explosie maakt het wat vaag.
Hoor de traumahelikopters hier overvliegen(woon nabij Bunnik)
Typischquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:50 schreef Starhopper het volgende:
NOS vraagt aan brandweer: Wat is jullie prioriteit?
Brandweer: Blussen van de brand.![]()
Maar mensen die echt dichtbij waren zeggen dat het er meer waren dus zullen wel kleine knallen zijn geweest.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heb op de radio meerdere getuigen gehoord die zeggen dat er maar 1 knal was
https://www.anwb.nl/maa/vliegoperatie/traumahelikopter-inzetquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja en die arts gaat dan op de fiets terug naar Volkel?
Nee, de helikopter vliegt dan mee natuurlijk om de arts weer op te pikken en inzetbaar te zijn
quote:Keuze vervoermiddel
In de meeste gevallen wordt de patiënt per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Indien nodig rijdt de arts van het MMT met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Alleen als er belangrijke tijdwinst voor de gezondheid van de patiënt te behalen valt, wordt de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Ook als de patiënt ergens is waar de ambulance moeilijk kan komen (bijvoorbeeld op het strand of in een bosgebied), kan besloten worden de patiënt per helikopter naar het ziekenhuis te vervoeren. De MMT-arts neemt de beslissing hierover.
Precies.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Overigens: volgens mij kunnen ze het pand niet binnen dus de echt zwaargewonde dan wel dodelijke slachtoffers worden juist later dan eerder gevonden
Er zullen ook wel veel gewonden zijn door alle gesprongen ruiten denk ik? Veel glas overalquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Overigens: volgens mij kunnen ze het pand niet binnen dus de echt zwaargewonde dan wel dodelijke slachtoffers worden juist later dan eerder gevonden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |