Dan moet je wel heel duidelijk aanwijzingen hebben voor meerdere slachtoffers.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:34 schreef Frutsel het volgende:
UMC Utrecht heeft het 'calamiteitenhospitaal' geopend
Is dat niet gewoon voorzorg?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel duidelijk aanwijzingen hebben voor meerdere slachtoffers.
Ik heb geen idee hoe snel dat gedaan wordt. Of dit uit voorzorg is of dat er aanwijzingen zijn voor bijv veel gewondenquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Toevallig was hier maandag nog een item over bij het 8 uur journaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe snel dat gedaan wordt. Of dit uit voorzorg is of dat er aanwijzingen zijn voor bijv veel gewonden
Wow wat een heftig gedoe allemaalquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ramen en gevels eruit? En dat is niet eens de straat van de explosie
goede oefening anders.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Jammer. Anders had je mooi liveverslag kunnen doen voor ons in NWSquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:40 schreef The-BFG het volgende:
Was al op weg met de bus naar huis rond die tijd. Benieuwd of collega's de klap gehoord hebben. Ze hebben iig goed uitzicht erop..
Naja wss alleen de rook en eventueel vuur kunnen zien. En een eventuele trauma/politie heli kunnen zien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jammer. Anders had je mooi liveverslag kunnen doen voor ons in NWS
Als in de wijde omgeving ruiten gespongen zijn door de drukgolf, dan kun je er nog een flink aantal verwachten.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij vuurwerkramp in Enschede waren er ook best veel mensen met sneeën en andere kleine verwondingen.. Maar op die beelden zag ik in de winkelstraat niet zo snel gewonden lopen ook al was het glas eruit daar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:42 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik verwacht idd ook nog heel veel slachtoffers door kapotte ruiten.
Nogal een ramp van een ander kaliberquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij vuurwerkramp in Enschede waren er ook best veel mensen met sneeën en andere kleine verwondingen.. Maar op die beelden zag ik in de winkelstraat niet zo snel gewonden lopen ook al was het glas eruit daar.
Ja, ik weet het, ik heb dat zelf meegemaakt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal een ramp van een ander kaliber
quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef Starhopper het volgende:
Haar kok is heengegaan en 50 meter er vanaf glas uit de ramen.
quote:Steffie van Dop werkt bij Taphuys. Alle gewonden werden verzorgd op het Mariaplein voor Taphuys, vertelt hij. Een collega ging om de hoek kijken en zag daar zo'n vijftig mensen in straat staan. Zij probeerden de brand te blussen. Toen ging de tweede explosie af.
Jij ook jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, ik heb dat zelf meegemaakt.
Zijn alleen maar woningen in die steeg zelf volgens mij.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:45 schreef StephanL het volgende:
Al bekend wat er zit? Boven lijkt mij woningen
Klopt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:47 schreef Starhopper het volgende:
Rodekruis ook onderweg volgens NOS
Hopelijk waren ze niet thuisquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:47 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zijn alleen maar woningen in die steeg zelf volgens mij.
Gas van het volgende huis ernaast?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
Is een gasexplosie nog wel reeel als er daadwerkelijk meer explosies waren?
quote:'We zijn meteen naar buiten gerend, het was heel heftig'
Sommige getuigen worden opgevangen in het pand van Prorail aan het Moreelsepark, ziet onze verslaggever ter plaatse.
Friso: "Ik zat op een dakterras in het pand ernaast met een vriend. Ineens echt een gigantische knallen. Ik denk dat het een gasexplosie was. Het was echt heel heftig. We zijn meteen naar buiten gerend, dat kon gelukkig nog wel. Echt heel erg geschrokken. Maar we hebben het er goed vanaf gebracht."
Een andere man die toevallig door de straat liep vertelt dat er zomaar ineens een gigantische knal was. "Ik werk in de buurt. Had pech dat ik daar liep. Ben echt nog in shock."
Ja, ik was aan het voetballen met andere kinderen op straat toen er ineens een enorme explosie was en ramen eruit vlogen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij ook jaOp het netvlies staat het. Zonovergoten zaterdagje.
Actie -> reactie?quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
jaquote:Op donderdag 15 januari 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |