Dan is het geen OV-bankjequote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:57 schreef Mushanga71 het volgende:
...en weer open.
Bankje zonder vertraging
School van mijn jongste zou morgen ook open lesdag hebben, daar hebben ze gisteren al besloten om die te verplaatsen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:03 schreef exode het volgende:
Morgen heeft B open lesmiddag op een Middelbare school. Ben erg benieuwd of dat doorgaat. Betreffende school is vandaag iig dicht en morgen wordt er hier veel sneeuw verwacht.
Ik heb geen auto morgen en fietsen doe ik echt niet dus het wordt bus (als die rijdt) of lopen. Lopen is 45 minuten zag ik. Er zijn iets van 10 kinderen uit groep 8 die erheen gaan dus ik heb even gepolst of carpoolen kan.
Nope, daaromquote:
Ik zag het op nos. Nog nooit van het bollendak gehoord, maar inderdaad, je wilt niet dat zoiets instortquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:19 schreef exode het volgende:
Het bollendak in Utrecht is dicht vanwege instortingsgevaar. Je moet er toch niet aan denken dat dat gevaarte naar beneden komt.
Klinkt niet ideaal inderdaad. Hier heeft een school open avonden in die week.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:02 schreef exode het volgende:
Open lesmiddag is geannuleerd en ze halen het in op 4 februari. De tweede en tevens laatste dag van de doorstroomtoets.
Kortom, ik ga maar even checken met de leerkrachten van B hoe 4 februari er eigenlijk uitziet. Hij heeft namelijk les tot 14 uur (of dus toets tot 14 uur) en de open lesmiddag is om 14 uur.
Nou vraag ik me sowieso af of het voor B wel handig is. Die is na alle Cito's helemaal kapot. Om daar achteraan 2 uur bij een Middelbare school te zitten waar hij best zenuwachtig voor is.
Ik kijk erop uit vanaf kantoor. Het is een bijzonder plein vol Jehova getuigen, krantenverkopers, verkopers, irritante jongeren en politie agenten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zag het op nos. Nog nooit van het bollendak gehoord, maar inderdaad, je wilt niet dat zoiets instort
Ah kijk, er wordt al naar een oplossing gekekenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:48 schreef exode het volgende:
Leerkracht van B heeft al een bericht gestuurd dat ze met de middelbare school contact op gaan nemen. Want inderdaad meerdere scholen hebben die dag doorstroomtoets.
Dat denk ik ook, het komt sowieso goed. Ben erg blij dat het morgen niet doorgaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef amaranta het volgende:
Middelbare school zal ook niet zomaar voor die datum kiezen. Daarna komen natuurlijk al de aanmelddagen en zitten ze ook met bepaalde deadlines. Ik denk dat het allemaal wel losloopt hoor
Sowieso zal die toets niet tot 14:00 uur precies duren.
Zag het net, tis nu een deukendakquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zag het op nos. Nog nooit van het bollendak gehoord, maar inderdaad, je wilt niet dat zoiets instort
Maar hoe vaak valt er dan ook zo'n bak sneeuw hier... Aan de andere kant, als architect zou je toch ook met zeldzame omstandigheden rekening moeten houden lijkt me...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zag het net, tis nu een deukendakLijkt me wel dat het opgelost gaat worden want als er bij regen veel waten in blijft staan, kan dat weer voor problemen zorgen. Het zag er leuk uit, maar rekening met sneeuw hebben ze niet gehouden tijdens het ontwerpen.
Pop-it dakquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:04 schreef exode het volgende:
Het dak is omgedoopt van bollendak naar Pop-it dak.
Mijn collega's gaan in ieder geval niet naar kantoor deze week.
Nou dat, op de tekentafel zag het er vast prima uit, de praktijk echter...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar hoe vaak valt er dan ook zo'n bak sneeuw hier... Aan de andere kant, als architect zou je toch ook met zeldzame omstandigheden rekening moeten houden lijkt me...
Nou ja, een jaar of 4 terug toch nog?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar hoe vaak valt er dan ook zo'n bak sneeuw hier... Aan de andere kant, als architect zou je toch ook met zeldzame omstandigheden rekening moeten houden lijkt me...
Vorig jaar toen Jacob werd geboren lag er ook zo een pak sneeuw hier en had ik ook Cheddar webij,quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou ja, een jaar of 4 terug toch nog?
Compleet uitzonderlijk is het in elk geval niet, zeker voor een langdurige bouw en project zou je dat toch kunnen incalculeren, me dunkt.
ik ken de naam van Bureau Utrechtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:49 schreef exode het volgende:
[..]
Ik kijk erop uit vanaf kantoor. Het is een bijzonder plein vol Jehova getuigen, krantenverkopers, verkopers, irritante jongeren en politie agenten.
Ik snap die naam... ik had er nog nooit van gehoord maar het doet wel denken aan een pop-it ding.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:04 schreef exode het volgende:
Het dak is omgedoopt van bollendak naar Pop-it dak.
Mijn collega's gaan in ieder geval niet naar kantoor deze week.
Huh?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb de kerstboom vrijdagmiddag afgetuigd. Hij moet alleen nog in de kist op het dak, maar ik ga nu echt het dak niet op. Dat komt volgende week wel ofzo.
Nee, maar als het is het zuiden kan vallen, kan dat ook in Utrecht. Maar misschien denk ik te simpel.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vorig jaar toen Jacob werd geboren lag er ook zo een pak sneeuw hier en had ik ook Cheddar webij,
Maar toen was het niet overal.
Basisschool hier ook.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Troel het volgende:
En de middelbare scholen zijn dicht morgen hier.
Ik werk morgen dus gewoon 😅quote:Goedemiddag collega’s,
Er bereiken mij berichten dat sommige scholen in de regio besluiten hun scholen morgen te sluiten i.v.m. de sneeuw. Overkoepelende organisatie 1 en overkoepelende organisatie 2 hebben samen het standpunt dat de scholen gewoon open blijven. Wij hebben, net zoals de zorg, een belangrijke functie om onderwijs en opvang door te kunnen laten gaan. Sowieso blijven wij altijd verantwoordelijk voor opvang voor kinderen.
Mochten er nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag.
Code oranje is in het hele land van 6 tot 16, behalve de Wadden en Limburg.quote:
Overijssel staat bij knmi 10-16. Maar dan moet hij door code oranje naar gym en huis. Niet ideaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Code oranje is in het hele land van 6 tot 16, behalve de Wadden en Limburg.
Het bollendak is volgens de architect prima sneeuwbestendig maar de bollen zijn niet hard genoeg opgepompt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Overijssel staat bij knmi 10-16. Maar dan moet hij door code oranje naar gym en huis. Niet ideaal.
Wij hebben een opbergkist op het dak (wat (nog) geen dakterras is) staan. Daar zit de kerstboom in.quote:
OH! Ik had al helemaal in m'n hoofd dat er één of andere kist op het scheve dak was bevestigdquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben een opbergkist op het dak (wat (nog) geen dakterras is) staan. Daar zit de kerstboom in.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:11 schreef amaranta het volgende:
Glijbankje is trouwens een viesss woord
Jaa, ik heb het gegons gehoord. Geen idee of het waar is hoor, we gaan het zien. Zo wel ff voor de tweede keer aflevering 8 afkijkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef amaranta het volgende:
Mushanga, ik weet niet of je TikTok hebt, maar er komt morgen?? een extra geheime aflevering van Stranger Things online
🤣🤣quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
OH! Ik had al helemaal in m'n hoofd dat er één of andere kist op het scheve dak was bevestigd![]()
Oké, tis nog niet zover. Dit is de vlucht die morgen aankomt, zij vliegen morgen pas. Dus voor nu even fingers crossed.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik keek net op Schiphol voor morgen en ik geloof dat de vlucht uit Orlando opnieuw geannuleerd is![]()
![]()
Oké, niet echt verbazingwekkend maar wel ongelooflijk kut.
Dat ja. Hier op de dorpsschool wordt gecommuniceerd dat ze open zijn, maar ouders mogen afwegen of de kinderen komen. Op een paar in het buitengebied na kan iedereen lopend naar school...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:02 schreef FlyingFish het volgende:
Als school dicht is gaan de kinderen waarschijnlijk alsnog daar op het veld spelen
Leuk! (Tenminste, ik neem aan dat ze dat leuk vindt). Bij ons is dat altijd groep 8 en wordt dat rond 11-11 bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:05 schreef Tink89 het volgende:
En mijn dochter is de schoolprinses met carnaval! De juf belde net. Ze is door het dolle heen. Nu nog een maand haar mond houden tegen klasgenoten en broertje. Fingers crossed dat dat lukt.
Hier is het groep 4.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Leuk! (Tenminste, ik neem aan dat ze dat leuk vindt). Bij ons is dat altijd groep 8 en wordt dat rond 11-11 bekend gemaakt.
Vriendin zei ook al, Parijs maar als ik dat van @exode dan lees...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Morgen toch 1e vrij, zodat iedereen bij daglicht kan vertrekken.
D zag op zijn rooster ook geen spannende vakken. Die ziet thuis blijven wel zitten..
@:Mushanga71 toch spannend. Misschien belanden ze in België of Duitsland, maar dat is altijd beter dan aan de andere kant van de oceaan blijven hangen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad: als ze het nu niet doet, wanneer dan wel?quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik weet dat het ingewikkeld ligt @:Schanu, en dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar dit lijkt mij het moment om je ziek te melden.
Mag ik hier +1 op doen? Als je zelf al aangeeft dat je niet nogmaals zo diep wil komen te zitten, is dit het moment om op de rem te trappenquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik weet dat het ingewikkeld ligt @:Schanu, en dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar dit lijkt mij het moment om je ziek te melden.
Misschien wat tennisrackets onder je voeten binden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:47 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Schanu, je bent een mens he, geen robot. Jij hebt zo'n enorm verantwoordelijkheidsgevoel en ziekmelden is niets voor jou, maar deze reactie zegt genoeg. Hoe lang wil je nog zo doorgaan? Pas op de plaats voordat je er straks nog veel langer uitligt lijkt me nu écht belangrijk![]()
Lekker laat, @:Nijna Al iets gehoord?
Ik zit al vanaf zondag binnen, durf de deur niet uit met dit weer. Bang dat ik verkeerd val en heup eruit knalt
Viel me ook op. Het zijn gewoon hints dat je niet moet blijven modderen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mag ik hier +1 op doen? Als je zelf al aangeeft dat je niet nogmaals zo diep wil komen te zitten, is dit het moment om op de rem te trappen.
Bedankt voor de tip, ga ik doen!quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:21 schreef exode het volgende:
Nijna, even onder je voet masseren, eventueel met je voet over een balletje heen rollen en je achillespees oprekken. Klinkt als te weinig demping in je schoen.
Ik vermoed dat je achillespees pijn doet als je erin knijpt, zacht masseren kan wat opluchten.
/Einde masseur exode wordt wakker
Neh, zit wel prima zoquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien wat tennisrackets onder je voeten binden.
@Schanu wat naar. Dit is gewoon allemaal te veel. Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande. Je hebt tijd en ruimte nodig om adem te halen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:26 schreef vlindertje89 het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:22 schreef Schanu het volgende:
Nog een kleine toevoeging: lieve Schanu, lees nou eens je dikgedrukte opmerking. En dan de schuin gedrukte dingen die je zegt. Mag ik eerlijk zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je vraagt en verwacht (véél) meer van jezelf dan redelijk is![]()
Ik ben blij dat die van mij niet naar school hoefden, vooral bij de oudste is het echt een rotplek om op te halen. Vrij smalle straat met 2 scholen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:46 schreef Kyara het volgende:
Oudste met de auto naar school gebracht toen alles nog goed begaanbaar was. Maar straks ophalen in de sneeuw chaos. Ik ben niet heel gelukkig met besluit van school om open te blijven. Ik verwacht straks ook chaos bij school met auto's om kinderen op te halen dus dat wordt nog leuk
Hier is de school naast een treinstation met parkeerterrein. Ik hoop dat daar nu niet veel auto's staan omdat de treinen niet/minder/weinig rijden. We zullen zien. Ik zag net wel dat code oranje tot 14.00 uur is en hij is om half 3 uitquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben blij dat die van mij niet naar school hoefden, vooral bij de oudste is het echt een rotplek om op te halen. Vrij smalle straat met 2 scholen.
Bij de jongste is een groot parkeerterrein vlakbij, ideaal. En ze hebben een kiss &ride strook, werkt ook prima, mits mensen niet aan het begin stoppen, maar netjes doorrijden tot het eind en aansluiten.
Wanneer verwacht je ook daadwerkelijk die kant op te kunnen? Moet er nog veel aan gebeuren of kun je er dan ook meteen in?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:19 schreef oh-oh het volgende:
@:Schanu, wat iedereen zegt, en een dikke![]()
Ik duw dus die buggy door de sneeuw en over het ijs en werd vanochtend wakker met het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen gereden is.
Mijn nek schouders armen, alles voelt echt kapot![]()
En toen ik met de honden ging kwam ik in een sneeuwstorm terecht maar ik krijg die lach toch al twee dagen niet van mijn gezicht
Hoe gaat het nu met jou?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
@:Schanu wat naar. Dit is gewoon allemaal te veel. Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande. Je hebt tijd en ruimte nodig om adem te halen.
En wat ook vaak tegen mij is gezegd: eerst voor jezelf zorgen voordat je ook een ander kunt helpen.
Sterkte!!
Mijn nichtje zit op dezelfde school maar woont op loopafstand. Op dit soort dagen toch wel handig!quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier is de school naast een treinstation met parkeerterrein. Ik hoop dat daar nu niet veel auto's staan omdat de treinen niet/minder/weinig rijden. We zullen zien. Ik zag net wel dat code oranje tot 14.00 uur is en hij is om half 3 uit
3 maart krijg ik de sleutel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wanneer verwacht je ook daadwerkelijk die kant op te kunnen? Moet er nog veel aan gebeuren of kun je er dan ook meteen in?
Uitstekende vraag.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:00 schreef Troel het volgende:
@:Schanu was gisteren een werkdag of een vrije dag?
Lekker dan, mededelen dat je niet komt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:46 schreef amaranta het volgende:
Hier belde de externe BSO met de mededeling dat ze niet kwamen. Dus mijn collega zei ja, hallo zo werkt dat niet.
Maar ze zijn dus niet geweest. Het ging maar om twee kinderen en die zijn nu door een ouder opgehaald. Maar vreemde gang van zaken.
Nou lekker makkelijk, jullie met een probleem opzadelen...quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:46 schreef amaranta het volgende:
Hier belde de externe BSO met de mededeling dat ze niet kwamen. Dus mijn collega zei ja, hallo zo werkt dat niet.
Maar ze zijn dus niet geweest. Het ging maar om twee kinderen en die zijn nu door een ouder opgehaald. Maar vreemde gang van zaken.
Onze oprit is daar echt te groot voor, daar gaan we niet eens aan beginnenquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Lekker dan, mededelen dat je niet komt.
Moet je die kinderen dan gewoon laten staan? Fijn dat een ouder ze kon ophalen...
Het sneeuwt gestaag door, ik had de oprit schoongeschoven, maar inmiddels kan ik opnieuw beginnen, straks maar weer ff buitenspelen
“Passen jullie even op? Drinken wij nog een warme chocomel”.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou lekker makkelijk, jullie met een probleem opzadelen...
Goed ideequote:Op woensdag 7 januari 2026 14:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb met zout een paadje naar de schuur gemaakt. Vind het wel goed zo![]()
En mocht ik naar buiten gaan, dan gaat er een pak zout mee.
Ja, school was nu ook vanaf 1 uur dicht. Was toch wel veel sneeuw. Johquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn nichtje zit op dezelfde school maar woont op loopafstand. Op dit soort dagen toch wel handig!
quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:27 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, school was nu ook vanaf 1 uur dicht. Was toch wel veel sneeuw. Joh
Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat Mushanga dit getypt had. Dus ik kwam bij dit stukje en ik dacht huh wie? Haar dochter of hoe zit dit nou? En waarom heeft ze collega’s thuis gebracht?quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:16 schreef exode het volgende:.
Mijn schatje is veilig thuisgekomen na een omweg om 2 collega's thuis te brengen.
Klopt. Daarom scrolde ik ook terug om te kijken of het inderdaad Mush was of iemand anders…quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:09 schreef Hupje het volgende:
Ik lees wel vaker posts zonder dat ik de username gezien heb. Vaak kan ik dan wel raden wie het getypt heeft. Vind ik wel grappigEen aantal mensen hebben zo'n herkenbare schrijfstijl.
Ja, leuk is dat hè.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:09 schreef Hupje het volgende:
Ik lees wel vaker posts zonder dat ik de username gezien heb. Vaak kan ik dan wel raden wie het getypt heeft. Vind ik wel grappigEen aantal mensen hebben zo'n herkenbare schrijfstijl.
Alleen al daarom is het gebruik van kloons eigenlijk overbodigquote:Op woensdag 7 januari 2026 17:09 schreef Hupje het volgende:
Haha wij kregen zowat dezelfde mailquote:Op woensdag 7 januari 2026 17:41 schreef Troel het volgende:
Maarja, net door de sneeuw geploeterd, want de jongste moest werken. Dus maar meteen ook boodschappen gedaan. Zijn school gaat morgen weer open, want dan moet iedereen weer veilig op school kunnen komen. Ze krijgen het eerste uur vrij zodat iedereen bij daglicht kan fietsen. Uhm, tja, uhm, dat werkt misschien als je IN de stad woont. Morgen dus maar even achteraan gaan, want de weg hier alleen al is echt niet leuk. We hebben eerst een kwartier aan het hek moeten sjorren om de poort open te krijgen (en die staat nu dus open, wat niet heel prettig voelt eigenlijk.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat Mushanga dit getypt had. Dus ik kwam bij dit stukje en ik dacht huh wie? Haar dochter of hoe zit dit nou? En waarom heeft ze collega’s thuis gebracht?
Nog niet maar de vlucht is (nog) niet geannuleerd én ze zijn fit to flyquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:29 schreef exode het volgende:
Mush, hoe gaat het met je dochter? Zit ze in een vliegtuig?
En dat, uiteraardquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef Phaidra het volgende:
Dat hadden we dan denk ik wel gehoord.
Zo zielig, mijn zoon mocht van mij ook met de bus (voor deze ene keer) maar ze rijden pas vanaf 09.00quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier mail van school, morgen beginnen ze een uur later. Prima, heeft ie genoeg tijd om door de sneeuw naar de bushalte te baggeren want no way dat ik in de auto stap![]()
Aaaahquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:33 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zo zielig, mijn zoon mocht van mij ook met de bus (voor deze ene keer) maar ze rijden pas vanaf 09.00![]()
Hij moet wel om 08.35 aanwezig zijn.
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
AaaahZou handiger zijn geweest als school er rekening mee had gehouden en een uurtje later was begonnen. Misschien doen ze dat alsnog?
Onze oprit is best ruim, met een beetje aanschuiven zouden we er 4 auto's op kwijt kunnen, maar het is geen oprijlaan gelukkigquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Onze oprit is daar echt te groot voor, daar gaan we niet eens aan beginnenHier liggen de wollen dingen lekker in de sneeuw schoon te worden
Zou zomaar kunnen dat ze het nog aankijken hoor. Slaat ook nergens op dat het morgen droog blijft, die baggerzooi ligt er en is voorlopig nog niet weg.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?
Volgens Buienradar is het morgen droog en +2 graden, maar ja dat zegt ook niet alles..
We zijn net even naar de ´grote´ weg gelopen, daar kan hij prima fietsen. Binnendoor kom je er met de fiets niet doorheen, we stonden tot de enkels diep in de sneeuw
Handig voor je enorme truck!!quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik straks ook een enorme oprit heb 😍
Nou ja het is een leuke oprit daar 😆quote:
Als het daar nu ook 1 x per 4 jaar sneeuwt, valt het wel mee qua onderhoud.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja het is een leuke oprit daar 😆
Die moet wel sneeuw vrij voor de honden!
Nee op drie kwartier zit een wintersport gebied, die bergen hebben elk jaar wel sneeuw. Maar dat lijkt me heerlijk daar!quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als het daar nu ook 1 x per 4 jaar sneeuwt, valt het wel mee qua onderhoud.
En een broek en sneeuwdichte schoenen. Met alleen een jack heb je het nog koud.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nog even op Vinted een goed ski jack zoeken denk ik maar alvast.
Je kan beter even wachten tot na de voorjaarsvakantie. Dan is er amper meer vraag naar en verkopen mensen hun oude skilkleding. Nu is er veel meer vraag naar.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nog even op Vinted een goed ski jack zoeken denk ik maar alvast.
Hier is al duidelijk dat er moegen en overmorgen online les wordt gegeven. Ik voel me ook weer helemaal in de covidmodusquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:05 schreef vencodark het volgende:
Middelbare school van zoon is morgen nog steeds dicht. Kunnen ze net zo goed vrijdag ook meepakken.![]()
De basisschool gaat vooralsnog wel open.
Ik liep om 8:08 de deur uit en het was gewoon licht. Het licht zie je wel veel eerder dan de zon op is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:05 schreef Troel het volgende:
NOuja, het meest idiote vind ik dus dat ze om 9.10 moeten beginnen, maar dat ze met daglicht mogen fietsen, terwijl de zon pas om kwart voor 9 opgaat ofzoDus voordat je het daadwerkelijk over daglicht hebt, ben je wel een tijdje verder. Bedoel, check dat dan even zeg maar
Dat viel me daarstraks ook op inderdaad. En zeker met de sneeuw. Dan oogt alles nog veel lichter dan normaal ook.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik liep om 8:08 de deur uit en het was gewoon licht. Het licht zie je wel veel eerder dan de zon op is.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Stroomstoring op Schiphol
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ring-impact-vluchten
Dochter moet over een kleine twee uur landen. Het mag niet he![]()
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar meequote:Op woensdag 7 januari 2026 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?
Volgens Buienradar is het morgen droog en +2 graden, maar ja dat zegt ook niet alles..
We zijn net even naar de ´grote´ weg gelopen, daar kan hij prima fietsen. Binnendoor kom je er met de fiets niet doorheen, we stonden tot de enkels diep in de sneeuw
is al weer opgelost. was 1 minuut.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Stroomstoring op Schiphol
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ring-impact-vluchten
Dochter moet over een kleine twee uur landen. Het mag niet he![]()
Nou...quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
is al weer opgelost. was 1 minuut.
zo te zien landt ze nog steeds op tijd.
Zou ik ook doen iddquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar mee.
Nou, dat. Maar tis een bizarre reis geweestquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:25 schreef hilliebillie het volgende:
Hopelijk kunnen ze gewoon landen mush, zonder omwegen en dergelijke.
Was vanmorgen om 8.00 op het nieuwsquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar lezen jullie dat die stroomstoring is opgelost? NH nieuws meldde 4 minuten geleden in een update, nog steeds storing?
Nee joh, die 5km! Ik zag op de stalkapp dat hij binnen 20 minuten op school was, dus niet eens gek veel langer dan normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar mee.
Toen begon iequote:Op donderdag 8 januari 2026 09:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Was vanmorgen om 8.00 op het nieuws
Oh boyquote:Vannacht en morgen sneeuw in het noorden, regen in rest van het land
Het lijkt morgen een heftige dag te worden door grote sneeuwval. Zeker als je in het noorden woont, specifiek ten noorden van de lijn Alkmaar-Enschede. Daar kan aankomende nacht en morgenochtend 10 tot 15 centimeter sneeuw vallen en gaat het ook nog eens hard waaien.
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoorquote:
Ik las dat op NOS, hopelijk kunnen ze gewoon landen ze zijn straks weer lekker thuis!quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar lezen jullie dat die stroomstoring is opgelost? NH nieuws meldde 4 minuten geleden in een update, nog steeds storing?
Hoera!quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ze zijn geland![]()
[..]
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ze zijn geland![]()
[..]
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoor
quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit maar ff in een spoiler...
Ze doen ook maar hun best he...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk hebben ze dat niet willens en wetens gedaan... Shit happens en aan boord kan er meestal heel veel opgelost worden. Makkelijker dan vanachter een balie.***
Kom op, bij het omboeken zien ze de leeftijden toch? Je boekt ook als gezin? Dat het 2x2 is, oke prima, das geen probleem. Maar dat ze een baby op een losse stoel, apart boeken? Nee, dat gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in, al is een foutje menselijk. Dit is gewoon te absurd voor woorden. En dan nog gedoe krijgen bij de gate omdat zn mama bij hem wilde zitten? Nah, dit kan echt niet. Als ze het zonder gedoe hadden opgelost, oke, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan bij de gate.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:44 schreef BE het volgende:
[..]
Ze doen ook maar hun best he...
Natuurlijk hebben ze dat niet willens en wetens gedaan... Shit happens en aan boord kan er meestal heel veel opgelost worden. Makkelijker dan vanachter een balie.
Het is ook opgelost maar met veel gedoe. En dat laatste is echtquote:Op donderdag 8 januari 2026 10:53 schreef Phaidra het volgende:
Maar vaak kan er aan boord toch wel iets geregeld worden met de persoon die naast jou is geplaatst? Of shuffelt de stewardess ter plekke wat. Individuele mensen zijn meestal echt wel bereid om wat consessies te doen als het betekent dat een baby alleen komt te zitten (en anders zou ik zeggen tegen de persoon naast de baby: 'Good luck' en genieten van mijn rust- zal je zien hoe snel het is opgelost).
Maar natuurlijk is het absurd dat het gebeurt. Is een gevolg van het feit dat iedereen tegenwoordig moet betalen om samen te kunnen zitten.
Wij gingen vorige week de interne vlucht in Canada voor de zomer boeken. 80% van het vliegtuig nog leeg, maar onze default plekken lagen mijlenver van elkaar vandaan. Ze doen het gewoon expres voor extra inkomsten. En dan kan je niet alleen 2 kinderen verplaatsen naar naast jouw stoel. Nee, zodra je 1 stoel verplaatst, moet je voor het verplaatsen van alle stoelen betalen.
Tsjongejonge zeg... Geen enkel excuus nog wel...quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kom op, bij het omboeken zien ze de leeftijden toch? Je boekt ook als gezin? Dat het 2x2 is, oke prima, das geen probleem. Maar dat ze een baby op een losse stoel, apart boeken? Nee, dat gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in, al is een foutje menselijk. Dit is gewoon te absurd voor woorden. En dan nog gedoe krijgen bij de gate omdat zn mama bij hem wilde zitten? Nah, dit kan echt niet. Als ze het zonder gedoe hadden opgelost, oke, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan bij de gate.
En ruilen met de 2 stoelen bij elkaar had ook niet gekund want dan had kleinzoon van 2,5 alleen gezeten. Dus, nee. Geen enkel excuus hiervoor.
En weet je, ik ben heel coulant, ik weet dat er fouten gemaakt kunnen worden, ik zal de laatste zijn om daar stennis over te schoppen. Maar dit, no way.
Mooi op tijd; school is morgen dicht.quote:
Dat is jouw mening, prima. Mijne is anders. Je boekt hoe dan ook, geen baby apart, in z`n uppie op een losse stoel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:12 schreef BE het volgende:
[..]
Tsjongejonge zeg... Geen enkel excuus nog wel...![]()
![]()
Ik heb altijd zo'n medelijden met het luchtvaartpersoneel...
Duizenden mensen gepikeerd en moe (en terecht he, het is vast heel kut om dagen op een vliegveld te moeten wachten, oh wacht... jouw dochter zat gewoon in een hotel toch? ) moeten omboeken, je stinkende best doen om mensen zo snel mogelijk weer thuis te krijgen en dan krijg je dit soort gezeik over je heen. Natuurlijk is het totaal onlogisch, maar echt... take a chill pill... Het is toch opgelost?
Zorg minderquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:17 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Mooi op tijd; school is morgen dicht.
Ja hoor, zeker mag je daar wel iets van vinden. En als ouders daar ter plaatse flink balen en erop staan dat het opgelost wordt. Maar dat jij hier nog even secundair heel verontwaardigd gaat lopen doen snap ik gewoon niet helemaal.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, prima. Mijne is anders. Je boekt hoe dan ook, geen baby apart, in z`n uppie op een losse stoel.
En juist omdat zij lekker in hun hotel hebben kunnen blijven zitten, zijn ze ook heel relaxed aan de terugreis begonnen. Geen gezeik vanaf hun kant verder. Tenzij je erachterkomt dat je baby alleen zit. Mag je daar dan wat van zeggen en mag je dan willen dat het wordt opgelost, zonder gedoe vanaf de vliegmaatschappij?
[..]
Zorg minder
Nou ja, ik dacht dus ook dat baby's helemaal nooit een eigen stoel hadden. Maar ik ben ook maar 1 keer wezen vliegen met een kind onder de 2 en dat was een relatief klein stukje (2 uur denk ik?).quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu heb ik geen ervaring met vliegen hoor maar als pa en ma en peuter een stoel hadden, dan is het toch baby op schoot en vliegen maar?! Of denk ik nu te simpel?
Evt financiële dingen kun je dan later wel afhandelen.
Er was voor hem een stoel geboekt en betaald, maxicosi was mee zodat hij veilig vervoerd kon worden. 9 uur op schoot...neh.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu heb ik geen ervaring met vliegen hoor maar als pa en ma en peuter een stoel hadden, dan is het toch baby op schoot en vliegen maar?! Of denk ik nu te simpel?
Evt financiële dingen kun je dan later wel afhandelen.
Ik doe niet verontwaardigd, ik vind het bizar dat dit dus gewoon kan. En in eerste instantie niet normaal werd opgelost.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:40 schreef BE het volgende:
[..]
Ja hoor, zeker mag je daar wel iets van vinden. En als ouders daar ter plaatse flink balen en erop staan dat het opgelost wordt. Maar dat jij hier nog even secundair heel verontwaardigd gaat lopen doen snap ik gewoon niet helemaal.
Nope, was geboekt plus betaaldquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht dus ook dat baby's helemaal nooit een eigen stoel hadden. Maar ik ben ook maar 1 keer wezen vliegen met een kind onder de 2 en dat was een relatief klein stukje (2 uur denk ik?).
In dat geval is de fout dus meer dat de baby een stoel toegewezen heeft gekregen terwijl er anders 1 extra persoon mee had gekund.
Dan ben je maar een watje, tochquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Na een hoop gedoe is gisteravond om 22.15 nog een bericht gekomen dat het idd een beetje krom was om een fysieke training door te laten gaan als er een thuiswerkadvies ligt. We kregen de mogelijkheid om niet te komen en een nieuw moment in te plannen. Nou vind ik er alsnog wat van dat je de beslissing om wel of niet te komen alsnog bij medewerkers legt ipv een duidelijk statement. Maar ik zit nu dus gewoon thuis te werken. Niks meer gehoord ook of de training helemaal verplaatst wordt of alleen voor het groepje 'watjes'.
Snap ik, zeker als je dan twee stoelen nodig hebt, is het wel handig als die naast elkaar zittenquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:54 schreef Phaidra het volgende:
Oh ik wist niet dat dat kon! Ik lees ook wel eens dat mensen met obesitas 2 stoelen kunnen boeken, maar zoiets kan volgens mij nooit zomaar online worden geboekt. Of kan je 2x je eigen gegevens invullen? Of moet dat telefonisch bij de klantenservice? Niet dat het voor mij relevant is, maar dat zijn van die vragen die me wel eens bezighouden.
Ja precies! En het voelt ook wel gemeen dat je dan in je uppie al 2 stoelen moet betalen maar dan ook nog extra moet dokken om ze naast elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Snap ik, zeker als je dan twee stoelen nodig hebt, is het wel handig als die naast elkaar zitten![]()
Of gewoon niet extra dokken en laat ze het maar oplossenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja precies! En het voelt ook wel gemeen dat je dan in je uppie al 2 stoelen moet betalen maar dan ook nog extra moet dokken om ze naast elkaar te krijgen.
Nouja, we vragen allemaal of ze alweer thuis enzo, dus ik vind het persoonlijk niet raar dat ze dit hier dan ook vermeld. Dan moeten we ook maar niet vragen naar dochterquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:33 schreef vencodark het volgende:
Mush: de verontwaardigde secundaire (zoals BE al zei), partij die hier uitgebreid komt klagen over iets wat allang is opgelost.
Neem nog een koude pizza, over 2 uurtjes is ie gereed.Tjonge jonge.
True, maar het beeld van haar outrage en wat allemaal totaal belachelijk is, komt niet overeen met de dingen die ze normaal ‘laat gebeuren’.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, we vragen allemaal of ze alweer thuis enzo, dus ik vind het persoonlijk niet raar dat ze dit hier dan ook vermeld. Dan moeten we ook maar niet vragen naar dochter
Och, als je niet tegen kritiek kan of als iemand het er niet mee eens is, kan je inderdaad beter niets posten.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Beter nog, ik zal dit soort zaken gewoon niet meer posten. Lesje geleerd
Komt omdat ik veel empathie heb voor mensen die hard werken en fouten kunnen maken. Als het mezelf betreft, haal ik daar mijn schouders over op, ook over koude pizza want die gooi ik gewoon even de oven in, geen probleem.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
True, maar het beeld van haar outrage en wat allemaal totaal belachelijk is, komt niet overeen met de dingen die ze normaal ‘laat gebeuren’.
Als ze zich nu altijd zo druk zou maken om de dingen die haarzelf gebeuren en die ze ook pikt.
Maar volgens mij zei ik het verder niet heel lelijk.
Nee, maar de dingen die normaal gebeuren, gaan om haar zelf. Nu gaat het niet om haarzelf. Ik laat ook meer met mij sollen dan dat ik met mijn kinderen laat sollen. Zo heel raar is het niet toch? En na een paar dagen stressen vind ik het totaal niet raar om even te ventileren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
True, maar het beeld van haar outrage en wat allemaal totaal belachelijk is, komt niet overeen met de dingen die ze normaal ‘laat gebeuren’.
Als ze zich nu altijd zo druk zou maken om de dingen die haarzelf gebeuren en die ze ook pikt.
Maar volgens mij zei ik het verder niet heel lelijk.
Oooh, daar kan ik heel goed tegen. Maar blijkbaar is het normaal en gebeurt het heel vaak dat een baby zonder ouder naast zich, in het vliegtuig gezet wordt. Dat wist ik niet, ik vlieg niet veel. Had me eerst even moeten inlezen, mijn fout. Goed wel dat ik dat nu weet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Och, als je niet tegen kritiek kan of het er niet mee eens is, kan je inderdaad beter niets posten.
Wie zei dat precies?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, daar kan ik heel goed tegen. Maar blijkbaar is het normaal en gebeurt het heel vaak dat een baby zonder ouder naast zich, in het vliegtuig gezet wordt. Dat wist ik niet, ik vlieg niet veel. Had me eerst even moeten inlezen, mijn fout. Goed wel dat ik dat nu weet.
Mag zeker!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar de dingen die normaal gebeuren, gaan om haar zelf. Nu gaat het niet om haarzelf. Ik laat ook meer met mij sollen dan dat ik met mijn kinderen laat sollen. Zo heel raar is het niet toch? En na een paar dagen stressen vind ik het totaal niet raar om even te ventileren.
Daar komt het wel op neer toch?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wie zei dat precies?
Nergens gelezen.
Nee hoor, wat tegengas is prima, ja knikkers hoeven van mij niet. Maar nogmaals, blijkbaar zijn zulke fouten normaal in de vliegwereld en mag ik daar niet over vallen. Oké dan.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mag zeker!
Alleen lijkt het er ook op dat er verwacht wordt dat ‘iedereen’ “ja en amen” zegt.
Ik bedoelde er zeker niet mee te zeggen dat ze dan maar niks moet schrijven of wat dan ook.
Nogal drastisch ook.
Ik hoorde het net pas he?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:27 schreef oh-oh het volgende:
Maar is het nu gebeurd dat die baby helemaal allleen zat?
Nee.
Dus eind goed al goed.
Je kan er ook enorm in blijven hangen en de rest van je leven boos blijven of zo.
Jouw feestje.
Overigens zie ik het ook niet als discussie?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:34 schreef Schanu het volgende:
Volgens mij deelde Mush hier 1 post met frustratie. Ongeacht of je die frustratie begrijpt of niet, is dit niet juist de plek waar we veilig moeten kunnen ventileren? De discussie die nu is ontstaan komt door reacties op Mush haar post, betekent mijn inziens niet dat zij er in blijft hangen, alleen dat ze haar punt duidelijker wil maken. Fijn dat je dochter thuis is Mush!
Veilig ventileren kan dus niet meer, zal ik ook niet meer doen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:34 schreef Schanu het volgende:
Volgens mij deelde Mush hier 1 post met frustratie. Ongeacht of je die frustratie begrijpt of niet, is dit niet juist de plek waar we veilig moeten kunnen ventileren? De discussie die nu is ontstaan komt door reacties op Mush haar post, betekent mijn inziens niet dat zij er in blijft hangen, alleen dat ze haar punt duidelijker wil maken. Fijn dat je dochter thuis is Mush!
Troel, wat fijn dat de behandeling bij de tandarts zo goed ging en dat ze de goede vulling meteen hebben kunnen plaatsen! Hopelijk kan je snel weer iets anders eten dan kwark
quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn kassen voor in mijn nieuwe tuin werden net bezorgd
Ik moet natuurlijk duizend praktische zaken regelen maar dat is ook allemaal erg leuk.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:42 schreef Schanu het volgende:
[..]wat een heerlijke voorbereidingen, genieten lijkt mij dat!
Tsssk, kan je niet wat lego gaan bouwen ofzo?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:41 schreef exode het volgende:
Ik ben blij voor je Troel, een meevaller met je tand!
Net had ik een energie uitbarsting dus de brandgang is volledig sneeuw en ijsvrij, de stoep en een deel van de stoep van de buren ook ready voor de sneeuwstorm en ijzelaanval from hell die morgen schijnt te komen.
Zo nog extra hout naar binnen halen voor de haard en hoppa moi is klaar voor binnen zitten en niets meer doen.
*jouw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:47 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Vencodark, het ging niet alleen over jou post he?
En nu hou ik erover op.
Ik heb heul veul Lego afgebrokenquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Tsssk, kan je niet wat lego gaan bouwen ofzo?Niets doen is ook zo, uhm, niets
(Grapje natuurlijk, af en toe niets doen is heerlijk en in jouw geval ook heel nuttig)
Ik zie hetquote:
Veel plezier! Je hebt je workout iig ook weer gehadquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb heul veul Lego afgebrokenTelt dat ook?
Ik ga lekker Dreamlight Valley spelen op de Switch. Ik heb nu overigens al spierpijn.
Is dat een bouwpakket of ga je met 4 vrachtwagens die kant opquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn kassen voor in mijn nieuwe tuin werden net bezorgd
Bouwpakket natuurlijk, ik ga niet eens een vrachtwagen vullen hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Is dat een bouwpakket of ga je met 4 vrachtwagens die kant op.
Leuke voorpret!
Ik had al een vermoeden dat het een bouwpakket was, maar mijn fantasie ging even op de loopquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bouwpakket natuurlijk, ik ga niet eens een vrachtwagen vullen hoor.
En ik ga ook niet veel kopen, daar zijn ook gewoon winkels maar ik ken daar mensen en die hebben wel een paar dingen doorgegeven die hier goedkoper zijn dan daar. Is niet zo veel maar dan hou ik daar rekening mee
Mensen die ik via FB ken, die wonen daar zelf net, we hebben al een afspraak staan, die waren die straat al voor me gaan bekijken.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had al een vermoeden dat het een bouwpakket was, maar mijn fantasie ging even op de loop.
Heb je bij jou in de buurt daar ook mensen wonen die je al kent? Spreek je Hongaars?
Huis, tuin, -keuken en oprit Hongaars.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mensen die ik via FB ken, die wonen daar zelf net, we hebben al een afspraak staan, die waren die straat al voor me gaan bekijken.
Hongaars is echt vet moeilijk, ik doe duolingo en dat gaat best lekker maar ik ga wel ook een cursus doen.
Ik pik talen wel echt heel snel op dus ik heb goede hoop dat ik snel mijn huis tuin en keuken Hongaaqrs onder de knie heb.
Ik vind dat eigenlijk zowel raar als zonde. Waarom zou je zelf niet correct behandeld willen/mogen/moeten worden? Je hebt net zo veel waarde als je kinderen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar de dingen die normaal gebeuren, gaan om haar zelf. Nu gaat het niet om haarzelf. Ik laat ook meer met mij sollen dan dat ik met mijn kinderen laat sollen. Zo heel raar is het niet toch? En na een paar dagen stressen vind ik het totaal niet raar om even te ventileren.
Sterker nog, door voor jezelf op te komen leren je kinderen dat ook.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk zowel raar als zonde. Waarom zou je zelf niet correct behandeld willen/mogen/moeten worden? Je hebt net zo veel waarde als je kinderen.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk zowel raar als zonde. Waarom zou je zelf niet correct behandeld willen/mogen/moeten worden? Je hebt net zo veel waarde als je kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Laat dat keuken nog maar weg trouwens 🤣quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Huis, tuin, -keuken en oprit Hongaars.
Ooh, zekerquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Gebeurtquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zie het![]()
Had een andere zin in mind: het was niet alleen die post van jou. Gebeurd met spreken ook wel es en dan krijg ik ook van die rare zinnen met stomme fouten
Kan beide, het is me gebeurd en het gebeurt mequote:
Is het niet dik? Bij mijn dochter werd het snel dik, en dat was gebroken. Ik zou ook denken gekneusd. Maar als je het echt niet vertrouwd gewoon bellen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:32 schreef Hupje het volgende:
Ego post, bijlees doe ik straks![]()
Ik weet, geen medisch advies op internet enzo. Maar, hoeveel zorgen moet ik me maken over iets gebroken? J is uitgegleden in de sneeuw en op zijn hand/pols gevallen. Hij kan niet knijpen met zijn hand zonder pijn (hij wijst dan naar wijsvinger, duim en richting pols). Hij kan wel zijn hele hand omdraaien (handpalm naar boven), al zijn vingers buigen, strekken en ronddraaien. Hij kan ook zijn hand plat zetten en er dan op drukken.
Ik neig zelf naar gekneusd, maar wil niet zo'n moeder zijn die er te licht over denkt
Een juf tegenspreken!quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kan beide, het is me gebeurd en het gebeurt me
Ik heb het recent 2x gehad met B. De ene x HAP, de andere x foto. De HAP vroeg of het dik was en of hij zelf zijn hand kon bewegen. Het was nee en ja en dat was reden om niet met spoed langs te komen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:32 schreef Hupje het volgende:
Ik weet, geen medisch advies op internet enzo. Maar, hoeveel zorgen moet ik me maken over iets gebroken? J is uitgegleden in de sneeuw en op zijn hand/pols gevallen. Hij kan niet knijpen met zijn hand zonder pijn (hij wijst dan naar wijsvinger, duim en richting pols). Hij kan wel zijn hele hand omdraaien (handpalm naar boven), al zijn vingers buigen, strekken en ronddraaien. Hij kan ook zijn hand plat zetten en er dan op drukken.
Ik neig zelf naar gekneusd, maar wil niet zo'n moeder zijn die er te licht over denkt
Als BHV’er schat ik op basis hiervan in dat het gekneusd is. Vooral dat draaien en er kracht op zetten zijn indicaties. Maar een polsgewricht heeft zoveel kleine botjes dat ik er wel een HAP-telefoontje aan zou wagen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:32 schreef Hupje het volgende:
Niet in deze zinsconstructie...quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
EMLA zalf! Kun je gewoon aanvragen bij de huisarts.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:24 schreef taxibabe het volgende:
Oh dat is echt heel anders!
Ik denk dat als er andere verpleegsters waren geweest dat het ook al anders was. Maar hij associeerde die vrouw ook gelijk met dinsdag dus dat hielp ook niet en ze kwamen niet eens in buurt van zijn arm met de naald. Ze konden praten als brugman, maar het was gewoon nee.
In eerste instantie wilde hij ook de kinderafdeling niet op, want hij herkende het nog van zijn operatie vorig jaar: 'ik wil niet nog een operatie'. Die zalf was ook echt een noodgreep. Mocht het nog een keer moeten gebeuren ga ik zeker kijken of ik die zalf via de huisarts al kan krijgen zodat ik die thuis al kan smeren/plakken.
Mijn broertje had ooit ook zoiets, achteraf bleek hij de de muis van zijn duim te hebben gebroken, maar mijn moeder dacht lang dat het gekneusd was en hij is dus pas een paar dagen later eindelijk naar de ha gegaan. Ik zou inderdaad even advies vragen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:32 schreef Hupje het volgende:
Veilig... laten we het wel even in het juiste perspectief houden he!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:34 schreef Schanu het volgende:
Troel, wat fijn dat de behandeling bij de tandarts zo goed ging en dat ze de goede vulling meteen hebben kunnen plaatsen! Hopelijk kan je snel weer iets anders eten dan kwark
Als mijn oma wielen had gehad dan zou ze een fiets zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:12 schreef taxibabe het volgende:
Mag ik ook nog even komen klagen?![]()
Nadat het bloedprikken dinsdag dus een beetje misging, heb ik een speciale afspraak ingepland op de kinderprikpoli in het ziekenhuis. Ik ging er van uit dat er dan dus wat meer aandacht zou zijn en die huidverdoving etc.
Nou .. het enige verschil was een iets grotere kamer met leuke muurschilderingen. De werkwijze was hetzelfde als dinsdag en ook toevallig dezelfde vrouw die kwam prikken. 1 groot drama dus, hij ging volledig in verzet. Uiteindelijk zijn we dus naar de kinderafdeling gebracht waar een orthopedagoog met hem aan de slag ging en uiteindelijk mocht ze 'tover'pleisters plakken met verdoving die eerst bijna een uur moesten inwerken. Toen duurde het nog een tijdje voordat hij echt vertrouwde dat het verdoofd was en kon er zonder problemen geprikt worden.
Afspraak stond om 13.00 uur en stonden pas om 15.00 weer buiten..
Waarom geen auto? Een classic car!quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als mijn oma wielen had gehad dan zou ze een fiets zijn.
Ik zeg het regelmatig tegen mijn groep 3ers (of andere leerlingen) die “zeuren” alleen zeg ik dan jeetje hashtag zwaarleven hoorquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:20 schreef BE het volgende:
Oh, en even nuanceren... dat liedje van Kaandorp... gaat echt niet voor iedereen op, ik lees hier echt heel veel hele verdrietige en schrijnende verhalen. Maar dus ook een heleboel gezeik en negativiteit om niks. En daar is het liedje voor bedoeld!
Verder alleen maar liefde, niks dan liefde!
Ik ook!quote:
Ik zag vanavond dat ze bij de apotheek zelfs vrij te verkrijgen zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
EMLA zalf! Kun je gewoon aanvragen bij de huisarts.
Nou .. precies dit..quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:12 schreef BE het volgende:
[..]Wat suf zeg!
Je zou toch verwachten dat die toverpleisters wat sneller tevoorschijn gehaald kunnen worden!
Joh, je neuriet en hangt er maar lekker een end in weg. Zegt toch echt meer over jou dan over mij want ik was er al lang klaar mee. Lekker het vuurtje oppokenquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:08 schreef BE het volgende:
Mosterd na de maaltijd, maar ik ga nog even door hoor!Ik was even druk, maar nog niet klaar.
Veel te lekker om er nog even in te blijven hangen.
[..]
Veilig... laten we het wel even in het juiste perspectief houden he!
Je ventileert maar een eind weg, maar dan moet je ook accepteren dat je af en toe wat tegengas krijgt. Vooral als negativiteit over van alles de overhand heeft (in mijn ogen dan!). En zeker als het dan zo'n uitzonderlijke situatie is en ik (!) vind dat je buitensporig loopt te tieren dan kan ik het niet laten om daar ook eens een keer wat van te zeggen in plaats van dat eeuwige 'ochochoch, wat heb je het toch zwaar, de hele wereld is tegen je'.
Ga ik even verder met het neurien van het OUD-bankjes-lijflied:
Bekijk deze YouTube-video
Ja en Denzel ook. Daar moet ik een verklaring voor regelen dat het geen handel is voor ik ga nog.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:39 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ook!
Ai ja dat is waar met mijn briljante koe idee. Dan maar een robotmaaier.
Gekke vraag misschien maar gaat je hele roedel mee de camper in oh oh?
Ja hallo, BE mag gewoon haar zegje doen en ventileren in dit veilige topic.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Joh, je neuriet en hangt er maar lekker een end in weg. Zegt toch echt meer over jou dan over mij want ik was er al lang klaar mee. Lekker het vuurtje oppoken, heb je nu een fijne avond? Ik gun het je
Denzel Hongarije.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja en Denzel ook. Daar moet ik een verklaring voor regelen dat het geen handel is voor ik ga nog.
😂quote:
Ah, dus zij mag haar mening geven, over mij maar ik mag niet mijn mening geven over haar. Duidelijkquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja hallo, BE mag gewoon haar zegje doen en ventileren in dit veilige topic.
Dat is, nondeju, helemaal niks opstoken.
Not what I said.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ah, dus zij mag haar mening geven, over mij maar ik mag niet mijn mening geven over haar. Duidelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |