En dat, uiteraardquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef Phaidra het volgende:
Dat hadden we dan denk ik wel gehoord.
Zo zielig, mijn zoon mocht van mij ook met de bus (voor deze ene keer) maar ze rijden pas vanaf 09.00quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier mail van school, morgen beginnen ze een uur later. Prima, heeft ie genoeg tijd om door de sneeuw naar de bushalte te baggeren want no way dat ik in de auto stap![]()
Aaaahquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:33 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zo zielig, mijn zoon mocht van mij ook met de bus (voor deze ene keer) maar ze rijden pas vanaf 09.00![]()
Hij moet wel om 08.35 aanwezig zijn.
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
AaaahZou handiger zijn geweest als school er rekening mee had gehouden en een uurtje later was begonnen. Misschien doen ze dat alsnog?
Onze oprit is best ruim, met een beetje aanschuiven zouden we er 4 auto's op kwijt kunnen, maar het is geen oprijlaan gelukkigquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Onze oprit is daar echt te groot voor, daar gaan we niet eens aan beginnenHier liggen de wollen dingen lekker in de sneeuw schoon te worden
Zou zomaar kunnen dat ze het nog aankijken hoor. Slaat ook nergens op dat het morgen droog blijft, die baggerzooi ligt er en is voorlopig nog niet weg.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?
Volgens Buienradar is het morgen droog en +2 graden, maar ja dat zegt ook niet alles..
We zijn net even naar de ´grote´ weg gelopen, daar kan hij prima fietsen. Binnendoor kom je er met de fiets niet doorheen, we stonden tot de enkels diep in de sneeuw
Handig voor je enorme truck!!quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik straks ook een enorme oprit heb 😍
Nou ja het is een leuke oprit daar 😆quote:
Als het daar nu ook 1 x per 4 jaar sneeuwt, valt het wel mee qua onderhoud.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja het is een leuke oprit daar 😆
Die moet wel sneeuw vrij voor de honden!
Nee op drie kwartier zit een wintersport gebied, die bergen hebben elk jaar wel sneeuw. Maar dat lijkt me heerlijk daar!quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als het daar nu ook 1 x per 4 jaar sneeuwt, valt het wel mee qua onderhoud.
En een broek en sneeuwdichte schoenen. Met alleen een jack heb je het nog koud.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nog even op Vinted een goed ski jack zoeken denk ik maar alvast.
Je kan beter even wachten tot na de voorjaarsvakantie. Dan is er amper meer vraag naar en verkopen mensen hun oude skilkleding. Nu is er veel meer vraag naar.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nog even op Vinted een goed ski jack zoeken denk ik maar alvast.
Hier is al duidelijk dat er moegen en overmorgen online les wordt gegeven. Ik voel me ook weer helemaal in de covidmodusquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:05 schreef vencodark het volgende:
Middelbare school van zoon is morgen nog steeds dicht. Kunnen ze net zo goed vrijdag ook meepakken.![]()
De basisschool gaat vooralsnog wel open.
Ik liep om 8:08 de deur uit en het was gewoon licht. Het licht zie je wel veel eerder dan de zon op is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:05 schreef Troel het volgende:
NOuja, het meest idiote vind ik dus dat ze om 9.10 moeten beginnen, maar dat ze met daglicht mogen fietsen, terwijl de zon pas om kwart voor 9 opgaat ofzoDus voordat je het daadwerkelijk over daglicht hebt, ben je wel een tijdje verder. Bedoel, check dat dan even zeg maar
Dat viel me daarstraks ook op inderdaad. En zeker met de sneeuw. Dan oogt alles nog veel lichter dan normaal ook.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik liep om 8:08 de deur uit en het was gewoon licht. Het licht zie je wel veel eerder dan de zon op is.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Stroomstoring op Schiphol
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ring-impact-vluchten
Dochter moet over een kleine twee uur landen. Het mag niet he![]()
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar meequote:Op woensdag 7 januari 2026 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?
Volgens Buienradar is het morgen droog en +2 graden, maar ja dat zegt ook niet alles..
We zijn net even naar de ´grote´ weg gelopen, daar kan hij prima fietsen. Binnendoor kom je er met de fiets niet doorheen, we stonden tot de enkels diep in de sneeuw
is al weer opgelost. was 1 minuut.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Stroomstoring op Schiphol
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ring-impact-vluchten
Dochter moet over een kleine twee uur landen. Het mag niet he![]()
Nou...quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
is al weer opgelost. was 1 minuut.
zo te zien landt ze nog steeds op tijd.
Zou ik ook doen iddquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar mee.
Nou, dat. Maar tis een bizarre reis geweestquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:25 schreef hilliebillie het volgende:
Hopelijk kunnen ze gewoon landen mush, zonder omwegen en dergelijke.
Was vanmorgen om 8.00 op het nieuwsquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar lezen jullie dat die stroomstoring is opgelost? NH nieuws meldde 4 minuten geleden in een update, nog steeds storing?
Nee joh, die 5km! Ik zag op de stalkapp dat hij binnen 20 minuten op school was, dus niet eens gek veel langer dan normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar mee.
Toen begon iequote:Op donderdag 8 januari 2026 09:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Was vanmorgen om 8.00 op het nieuws
Oh boyquote:Vannacht en morgen sneeuw in het noorden, regen in rest van het land
Het lijkt morgen een heftige dag te worden door grote sneeuwval. Zeker als je in het noorden woont, specifiek ten noorden van de lijn Alkmaar-Enschede. Daar kan aankomende nacht en morgenochtend 10 tot 15 centimeter sneeuw vallen en gaat het ook nog eens hard waaien.
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoorquote:
Ik las dat op NOS, hopelijk kunnen ze gewoon landen ze zijn straks weer lekker thuis!quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar lezen jullie dat die stroomstoring is opgelost? NH nieuws meldde 4 minuten geleden in een update, nog steeds storing?
Hoera!quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ze zijn geland![]()
[..]
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ze zijn geland![]()
[..]
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoor
quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit maar ff in een spoiler...
Ze doen ook maar hun best he...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk hebben ze dat niet willens en wetens gedaan... Shit happens en aan boord kan er meestal heel veel opgelost worden. Makkelijker dan vanachter een balie.***
Kom op, bij het omboeken zien ze de leeftijden toch? Je boekt ook als gezin? Dat het 2x2 is, oke prima, das geen probleem. Maar dat ze een baby op een losse stoel, apart boeken? Nee, dat gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in, al is een foutje menselijk. Dit is gewoon te absurd voor woorden. En dan nog gedoe krijgen bij de gate omdat zn mama bij hem wilde zitten? Nah, dit kan echt niet. Als ze het zonder gedoe hadden opgelost, oke, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan bij de gate.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:44 schreef BE het volgende:
[..]
Ze doen ook maar hun best he...
Natuurlijk hebben ze dat niet willens en wetens gedaan... Shit happens en aan boord kan er meestal heel veel opgelost worden. Makkelijker dan vanachter een balie.
Het is ook opgelost maar met veel gedoe. En dat laatste is echtquote:Op donderdag 8 januari 2026 10:53 schreef Phaidra het volgende:
Maar vaak kan er aan boord toch wel iets geregeld worden met de persoon die naast jou is geplaatst? Of shuffelt de stewardess ter plekke wat. Individuele mensen zijn meestal echt wel bereid om wat consessies te doen als het betekent dat een baby alleen komt te zitten (en anders zou ik zeggen tegen de persoon naast de baby: 'Good luck' en genieten van mijn rust- zal je zien hoe snel het is opgelost).
Maar natuurlijk is het absurd dat het gebeurt. Is een gevolg van het feit dat iedereen tegenwoordig moet betalen om samen te kunnen zitten.
Wij gingen vorige week de interne vlucht in Canada voor de zomer boeken. 80% van het vliegtuig nog leeg, maar onze default plekken lagen mijlenver van elkaar vandaan. Ze doen het gewoon expres voor extra inkomsten. En dan kan je niet alleen 2 kinderen verplaatsen naar naast jouw stoel. Nee, zodra je 1 stoel verplaatst, moet je voor het verplaatsen van alle stoelen betalen.
Tsjongejonge zeg... Geen enkel excuus nog wel...quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kom op, bij het omboeken zien ze de leeftijden toch? Je boekt ook als gezin? Dat het 2x2 is, oke prima, das geen probleem. Maar dat ze een baby op een losse stoel, apart boeken? Nee, dat gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in, al is een foutje menselijk. Dit is gewoon te absurd voor woorden. En dan nog gedoe krijgen bij de gate omdat zn mama bij hem wilde zitten? Nah, dit kan echt niet. Als ze het zonder gedoe hadden opgelost, oke, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan bij de gate.
En ruilen met de 2 stoelen bij elkaar had ook niet gekund want dan had kleinzoon van 2,5 alleen gezeten. Dus, nee. Geen enkel excuus hiervoor.
En weet je, ik ben heel coulant, ik weet dat er fouten gemaakt kunnen worden, ik zal de laatste zijn om daar stennis over te schoppen. Maar dit, no way.
Mooi op tijd; school is morgen dicht.quote:
Dat is jouw mening, prima. Mijne is anders. Je boekt hoe dan ook, geen baby apart, in z`n uppie op een losse stoel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:12 schreef BE het volgende:
[..]
Tsjongejonge zeg... Geen enkel excuus nog wel...![]()
![]()
Ik heb altijd zo'n medelijden met het luchtvaartpersoneel...
Duizenden mensen gepikeerd en moe (en terecht he, het is vast heel kut om dagen op een vliegveld te moeten wachten, oh wacht... jouw dochter zat gewoon in een hotel toch? ) moeten omboeken, je stinkende best doen om mensen zo snel mogelijk weer thuis te krijgen en dan krijg je dit soort gezeik over je heen. Natuurlijk is het totaal onlogisch, maar echt... take a chill pill... Het is toch opgelost?
Zorg minderquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:17 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Mooi op tijd; school is morgen dicht.
Ja hoor, zeker mag je daar wel iets van vinden. En als ouders daar ter plaatse flink balen en erop staan dat het opgelost wordt. Maar dat jij hier nog even secundair heel verontwaardigd gaat lopen doen snap ik gewoon niet helemaal.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, prima. Mijne is anders. Je boekt hoe dan ook, geen baby apart, in z`n uppie op een losse stoel.
En juist omdat zij lekker in hun hotel hebben kunnen blijven zitten, zijn ze ook heel relaxed aan de terugreis begonnen. Geen gezeik vanaf hun kant verder. Tenzij je erachterkomt dat je baby alleen zit. Mag je daar dan wat van zeggen en mag je dan willen dat het wordt opgelost, zonder gedoe vanaf de vliegmaatschappij?
[..]
Zorg minder
Nou ja, ik dacht dus ook dat baby's helemaal nooit een eigen stoel hadden. Maar ik ben ook maar 1 keer wezen vliegen met een kind onder de 2 en dat was een relatief klein stukje (2 uur denk ik?).quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu heb ik geen ervaring met vliegen hoor maar als pa en ma en peuter een stoel hadden, dan is het toch baby op schoot en vliegen maar?! Of denk ik nu te simpel?
Evt financiële dingen kun je dan later wel afhandelen.
Er was voor hem een stoel geboekt en betaald, maxicosi was mee zodat hij veilig vervoerd kon worden. 9 uur op schoot...neh.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu heb ik geen ervaring met vliegen hoor maar als pa en ma en peuter een stoel hadden, dan is het toch baby op schoot en vliegen maar?! Of denk ik nu te simpel?
Evt financiële dingen kun je dan later wel afhandelen.
Ik doe niet verontwaardigd, ik vind het bizar dat dit dus gewoon kan. En in eerste instantie niet normaal werd opgelost.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:40 schreef BE het volgende:
[..]
Ja hoor, zeker mag je daar wel iets van vinden. En als ouders daar ter plaatse flink balen en erop staan dat het opgelost wordt. Maar dat jij hier nog even secundair heel verontwaardigd gaat lopen doen snap ik gewoon niet helemaal.
Nope, was geboekt plus betaaldquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht dus ook dat baby's helemaal nooit een eigen stoel hadden. Maar ik ben ook maar 1 keer wezen vliegen met een kind onder de 2 en dat was een relatief klein stukje (2 uur denk ik?).
In dat geval is de fout dus meer dat de baby een stoel toegewezen heeft gekregen terwijl er anders 1 extra persoon mee had gekund.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |