abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219772145
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef Phaidra het volgende:
Dat hadden we dan denk ik wel gehoord :+.
En dat, uiteraard :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219772177
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Hier mail van school, morgen beginnen ze een uur later. Prima, heeft ie genoeg tijd om door de sneeuw naar de bushalte te baggeren want no way dat ik in de auto stap :{w

Zo zielig, mijn zoon mocht van mij ook met de bus (voor deze ene keer) maar ze rijden pas vanaf 09.00 :D
Hij moet wel om 08.35 aanwezig zijn.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219772220
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:33 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Zo zielig, mijn zoon mocht van mij ook met de bus (voor deze ene keer) maar ze rijden pas vanaf 09.00 :D
Hij moet wel om 08.35 aanwezig zijn.
Aaaah :{ Zou handiger zijn geweest als school er rekening mee had gehouden en een uurtje later was begonnen. Misschien doen ze dat alsnog?
If they say
pi_219772250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Aaaah :{ Zou handiger zijn geweest als school er rekening mee had gehouden en een uurtje later was begonnen. Misschien doen ze dat alsnog?
Tot nu toe niks gehoord, misschien morgenochtend?
Volgens Buienradar is het morgen droog en +2 graden, maar ja dat zegt ook niet alles..

We zijn net even naar de ´grote´ weg gelopen, daar kan hij prima fietsen. Binnendoor kom je er met de fiets niet doorheen, we stonden tot de enkels diep in de sneeuw O+
pi_219772386
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2026 14:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Onze oprit is daar echt te groot voor, daar gaan we niet eens aan beginnen ;) Hier liggen de wollen dingen lekker in de sneeuw schoon te worden :P
Onze oprit is best ruim, met een beetje aanschuiven zouden we er 4 auto's op kwijt kunnen, maar het is geen oprijlaan gelukkig ;) . Hij is alweer volgesneeuwd. Morgenochtend maar even zien hoe het eruit ziet, ik zit lekker in mn pyjama.

Vooralsnog worden de kinderen morgen vanaf het 3e uur op school verwacht. Ik ben benieuwd morgen, ik weet niet eens of ik op school kan komen maar dat zien we morgen wel. Ene school geeft om 7 uur een update, de andere school gaat er gewoon vanuit dat ze komen, maar kan natuurlijk nog een nieuw bericht komen.
Voordeel is dat de scholen dat samen beslissen dus als school 1 zegt dicht dan zou in principe school 2 ook dicht moeten zijn...
Fake it till you make it...
pi_219772387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Volgens Buienradar is het morgen droog en +2 graden, maar ja dat zegt ook niet alles..

We zijn net even naar de ´grote´ weg gelopen, daar kan hij prima fietsen. Binnendoor kom je er met de fiets niet doorheen, we stonden tot de enkels diep in de sneeuw O+
Zou zomaar kunnen dat ze het nog aankijken hoor. Slaat ook nergens op dat het morgen droog blijft, die baggerzooi ligt er en is voorlopig nog niet weg.

Hier is het rooster alweer aangepast. Geschoven met tussenuren waardoor ie nu om 10.15 op school moet zijn.
If they say
  woensdag 7 januari 2026 @ 19:51:38 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219772421
Ik bedenk me nu dat ik straks ook een enorme oprit heb 😍
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219772443
Jongste zou om 15.15u vrij zijn, maar nu hebben ze daar nog een uur wat ze 's morgens uit laten vallen achter geplakt, dus tot 4 uur naar school.
Vriendje heeft maar 2 uurtjes les, gelukkig beginnen ze alle drie om dezelfde tijd, dat scheelt weer heen en weer rijden.
Ik hoop dat vriendje morgen thuis kan komen en anders zit hij tot het weekend hier, ook prima.
Ik heb in elk geval pasta in huis, dus omkomen van de honger zullen we niet.
pi_219772460
Onze school was gewoon open, wel hadden sommige klassen vrij omdat de leraren niet op tijd en veilig op school konden komen, maar Simon kon wel naar school, zijn juf was er.
Na school een mega sneeuwpop gemaakt met een vriendje, maar die (de sneeuwpop) was na thuiskomst binnen een half uur al kapot gemaakt. Zo jammer.

@Schanu, heftige reactie, zorg goed voor jezelf. Je gezondheid is belangrijker dan werk. Dikke knuffel!
pi_219772590
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik straks ook een enorme oprit heb 😍
Handig voor je enorme truck!! *O*
pi_219772607
Middelbare school van zoon is morgen nog steeds dicht. Kunnen ze net zo goed vrijdag ook meepakken. :')
De basisschool gaat vooralsnog wel open.
pi_219772611
Het lijkt gvd wel corona all over again. _O-
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:06:23 #153
176471 oh-oh
pi_219772615
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:04 schreef vencodark het volgende:

[..]
Handig voor je enorme truck!! *O*
Nou ja het is een leuke oprit daar 😆
Die moet wel sneeuw vrij voor de honden!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219772636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou ja het is een leuke oprit daar 😆
Die moet wel sneeuw vrij voor de honden!
Als het daar nu ook 1 x per 4 jaar sneeuwt, valt het wel mee qua onderhoud.
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:11:25 #155
176471 oh-oh
pi_219772681
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
Als het daar nu ook 1 x per 4 jaar sneeuwt, valt het wel mee qua onderhoud.
Nee op drie kwartier zit een wintersport gebied, die bergen hebben elk jaar wel sneeuw. Maar dat lijkt me heerlijk daar!
( Groucho Marx )
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:12:54 #156
176471 oh-oh
pi_219772700
Ik ga nog even op Vinted een goed ski jack zoeken denk ik maar alvast.
( Groucho Marx )
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:14:14 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219772715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef oh-oh het volgende:
En een broek en sneeuwdichte schoenen. Met alleen een jack heb je het nog koud.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:20:11 #158
176471 oh-oh
pi_219772767
Ik heb hele goede snowboots en schoenen.
Maar idd mss is een skibroek ook wel wat!
Maar in Ozd zit een Kik. Die hebben dat spul ook.
( Groucho Marx )
pi_219772821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:12 schreef oh-oh het volgende:
Je kan beter even wachten tot na de voorjaarsvakantie. Dan is er amper meer vraag naar en verkopen mensen hun oude skilkleding. Nu is er veel meer vraag naar.
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:29:10 #160
176471 oh-oh
pi_219772882
Maar ik moet het wel voor maart hebben.
Daar is geen Vinted.
( Groucho Marx )
pi_219772905
Skijassen zijn niet specifiek warm, ze zijn vaak dunner dan gewone winterjassen. Wel waterdicht. Ik zou eerder thermokleding en een skibroek kopen. Lidl heeft ook goed spul voor weinig geld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 7 januari 2026 @ 20:34:21 #162
176471 oh-oh
pi_219772921
Oh die zit daar ook gewoon!

Ik wil ook zo een opblaasbare jacuzzi kopen 😎
( Groucho Marx )
pi_219772926
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:05 schreef vencodark het volgende:
Middelbare school van zoon is morgen nog steeds dicht. Kunnen ze net zo goed vrijdag ook meepakken. :')
De basisschool gaat vooralsnog wel open.
Hier is al duidelijk dat er moegen en overmorgen online les wordt gegeven. Ik voel me ook weer helemaal in de covidmodus :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219772995
Hier kregen we vanmiddag een mail dat het of teams lessen zouden worden morgen of school maar dat dat met de scholen in de regio besloten werd.

Het is dus school geworden. De oudste gewoon eerste uur en de jongste tweede. Maar dat was al zo. Dus helemaal geen aanpassingen daarin (voor ons ook niet nodig maar wellicht wel voor de genen die verder weg wonen).

Op zich wel blij dat het school is want morgen de hele dag vergadering en geen tijd om teams mee op te starten voor ze. En aangezien ze dat niet eerder gedaan hebben zullen er wellicht nog wat uitdagingen aan zitten (basisschool met corona was via een ander systeem en hielp ik ze ook met opstarten)
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:05:24 #165
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219773192
NOuja, het meest idiote vind ik dus dat ze om 9.10 moeten beginnen, maar dat ze met daglicht mogen fietsen, terwijl de zon pas om kwart voor 9 opgaat ofzo :P Dus voordat je het daadwerkelijk over daglicht hebt, ben je wel een tijdje verder. Bedoel, check dat dan even zeg maar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219773559
School van T is morgen ook weer open tenzij het ineens weer compleet omslaat.
Volgens mij is de sneejmuw hier aardig aan het smelten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219773822
Hier wordt gewaarschuwd voor platte daken vol sneeuw. Dat schijnt bij regen als een spons te werken. Er ligt op ons platte dak inmiddels 30+ centimeter aan sneeuw. Dus ik ga dat er morgen maar eens afbezemen. Weer eens wat nieuws, het dak sneeuwvrij maken.

Zagen bericht over Hal22, dat is echt een groot gebouw. Het lijkt erop dat er niemand binnen was gelukkig.
pi_219773962
Volgens mij heeft mijn man er geen 3 tellen bij stil gestaan dat onze dochter morgen gewoon weer school heeft. :+
And he didn’t ask…
Maar ik kom net thuis en ze is nog gewoon op.
Dat wordt lekker opstaan morgen. :+
pi_219774115
Oei venco, dat klinkt niet zo handig inderdaad 😅
pi_219775343
Hier vandaag ook even rust van de sneeuw, ik hoor het overal vanaf druppen. School is vandaag gewoon weer open. Morgen met " de storm des doods" zien ze weer verder, maar die gaat volgens mij grotendeels aan zuid Holland voorbij.
Ben wel even klaar met de sneeuw, mn brakke rug en klap-enkels moeten even bijkomen :')
S. 2014
J. 2016
pi_219775398
Blijkbaar had ik gisteravond om half 8 al een bericht van school van oudste dat ze vandaag en morgen dicht zijn.
Nu de school van jongste nog. Als het goed is trekken ze daar 1 lijn in als scholen, maar qua communicatie blinkt de een wel meer uit dan de ander.
pi_219775565
Stroomstoring op Schiphol

https://www.rtl.nl/nieuws(...)ring-impact-vluchten

Dochter moet over een kleine twee uur landen. Het mag niet he :'( :')
If they say
  donderdag 8 januari 2026 @ 08:47:36 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219775674
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2026 21:05 schreef Troel het volgende:
NOuja, het meest idiote vind ik dus dat ze om 9.10 moeten beginnen, maar dat ze met daglicht mogen fietsen, terwijl de zon pas om kwart voor 9 opgaat ofzo :P Dus voordat je het daadwerkelijk over daglicht hebt, ben je wel een tijdje verder. Bedoel, check dat dan even zeg maar ;)
Ik liep om 8:08 de deur uit en het was gewoon licht. Het licht zie je wel veel eerder dan de zon op is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219775691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik liep om 8:08 de deur uit en het was gewoon licht. Het licht zie je wel veel eerder dan de zon op is.
Dat viel me daarstraks ook op inderdaad. En zeker met de sneeuw. Dan oogt alles nog veel lichter dan normaal ook.

Maar goed hopelijk is iedereen veilig op school gekomen. Ik kom vandaag niet verder dan m’n zolderkamer. Dus zie alleen maar dat de weg hier nog helemaal wit is (maar doodlopend en wordt niet gestrooid hier. Dus geen idee wat de rest van de wegen is)
pi_219775789
Laat die noodpakketten maar komen, een deel van onze zonnepanelen is uitgevallen. (Ligt een bult sneeuw op dus heel begrijpelijk)

Ook wel typisch, de groep vrienden waar we zaterdag mee af hebben gesproken, daar heb ik eerder letterlijk mee ingesneeuwd gezeten. Toen was iedereen bij ons gestrand na een weekend Londen. Dat zijn wel topherinneringen.

Mush, hopelijk valt het mee!
pi_219775871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:

-O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219775886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]

Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar mee :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219775887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:31 schreef Mushanga71 het volgende:

is al weer opgelost. was 1 minuut.
zo te zien landt ze nog steeds op tijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219775946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Vicky het volgende:

[..]
is al weer opgelost. was 1 minuut.
zo te zien landt ze nog steeds op tijd.
Nou...
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-luchthaven-op-zwart

Vlucht staat in het schema nog wel op tijd. Maar afwachten...
If they say
pi_219775956
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Onze oudste moest vandaag ook weer naar school, er stond wel in de mail dat ze coulant zijn met laatkomers. Ik zou dan dus gewoon melden dat hij later komt vanwege bus en ze doen het er maar mee :P.
Zou ik ook doen idd :Y
Zoon vertrekt zo richting bus. Hier rijden ze nog op tijd maar das nu, weet maar nooit :')
If they say
pi_219775971
@Mushanga71 ik lees net dat de stroomstoring voorbij is.

School van jongste is wel open... tot zo ver 1 lijn trekken blijkbaar... gelukkig is man vrij. De leenauto heeft all season banden als het goed is, dus hij mag brengen en halen.

En met een beetje veel mazzel is onze eigen auto vandaag klaar... Het onderdeel was blijkbaar wel op voorraad, maar zou gisteren geleverd worden, of dat gelukt is is natuurlijk de vraag.
Maar man gaat zometeen bellen, de leenauto moet terug en zou mooi zijn als we dat in 1 ritje kunnen doen.
Eigenlijk moet de leenauto morgen voor 2 uur terug zijn, maar gezien de weersverwachting gaan we er maar niet op gokken om het morgen te doen :+ . En man moet morgen werken, als de auto nog niet terug is komt een collega hem halen, ik ben benieuwd, als we echt insneeuwen dan valt er ook weinig meer op te halen.
pi_219776006
Hopelijk kunnen ze gewoon landen mush, zonder omwegen en dergelijke.
pi_219776012
Waar lezen jullie dat die stroomstoring is opgelost? NH nieuws meldde 4 minuten geleden in een update, nog steeds storing?
If they say
pi_219776017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:25 schreef hilliebillie het volgende:
Hopelijk kunnen ze gewoon landen mush, zonder omwegen en dergelijke.
Nou, dat. Maar tis een bizarre reis geweest :D
If they say
pi_219776019
@Mushanga71 hopelijk landen ze veilig zo.

Jongste is ook naar school, 1e uur wel vrij. De weg was ook schoon. Dooi heeft een beetje ingezet. Kijken wat morgen brengt. Zitten op het randje regen/30cm sneeuw volgens de kaart.

Oudste zat achter zijn pc, corona flashback :D

En ik zit bij de tandarts. Geen gaatjes, nu alleen nog even langs de mondhygiëniste. Gelukkig zitten ze op 5 minuten schone weg fietsen.
pi_219776203
Stroomstoring opgelost *O*
If they say
pi_219776273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar lezen jullie dat die stroomstoring is opgelost? NH nieuws meldde 4 minuten geleden in een update, nog steeds storing?
Was vanmorgen om 8.00 op het nieuws
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_219776378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee joh, die 5km! Ik zag op de stalkapp dat hij binnen 20 minuten op school was, dus niet eens gek veel langer dan normaal.
pi_219776382
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:51 schreef Vicky het volgende:

[..]
Was vanmorgen om 8.00 op het nieuws
Toen begon ie ;)
Maar nu istie opgelost. Nog een half uur...
If they say
pi_219776462
quote:
Vannacht en morgen sneeuw in het noorden, regen in rest van het land
Het lijkt morgen een heftige dag te worden door grote sneeuwval. Zeker als je in het noorden woont, specifiek ten noorden van de lijn Alkmaar-Enschede. Daar kan aankomende nacht en morgenochtend 10 tot 15 centimeter sneeuw vallen en gaat het ook nog eens hard waaien.
Oh boy
pi_219776661
Yay, ze zijn geland *O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh boy
Echt he, het mag van mij nu wel stoppen hoor :{
If they say
pi_219776680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik las dat op NOS, hopelijk kunnen ze gewoon landen ze zijn straks weer lekker thuis!

Wij gaan zometeen de lichtjesboom in de voortuin opruimen, ik heb geen idee wat er komt qua weer, maar hij stond gisteren al behoorlijk te wiebelen in de wind en t is nu droog en man is vrij dus goed moment om dat ding op te ruimen.

Het dooit hier, zal wel niet allemaal weg zijn vanavond voordat de nieuwe lading komt :')
pi_219776719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoera! *O*

Ik baal een klein beetje. Ik houd van sneeuw O+ Maar ook van ijs en schaatsen.. en die twee gaan moeilijk samen. Nu wordt het KOUD vanaf het weekend, dus wie weet sta ik volgende week als een eckte Friezin op de ´redens´
pi_219776741
Dit maar ff in een spoiler... :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_219776746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
*O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219776753
Fijn dat ze er zijn mush! Lijkt me niet echt prettig zo verspreid zitten, maar ze zijn lekker weer in Nederland!!!!! *O*
pi_219776761
Een baby heeft toch normaal gesproken geen eigen stoel? Of is dat anders op lange vluchten? Ik dacht dat kinderen tot 2 jaar bij een ouder op schoot moeten...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219776763
Jaaa, superblij dat ze zonder problemen geland zijn, maar de reis zelf...echt 8)7
If they say
  donderdag 8 januari 2026 @ 10:44:45 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219776771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit maar ff in een spoiler... :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze doen ook maar hun best he...
Natuurlijk hebben ze dat niet willens en wetens gedaan... Shit happens en aan boord kan er meestal heel veel opgelost worden. Makkelijker dan vanachter een balie.
pi_219776812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:44 schreef BE het volgende:

[..]
Ze doen ook maar hun best he...
Natuurlijk hebben ze dat niet willens en wetens gedaan... Shit happens en aan boord kan er meestal heel veel opgelost worden. Makkelijker dan vanachter een balie.
Kom op, bij het omboeken zien ze de leeftijden toch? Je boekt ook als gezin? Dat het 2x2 is, oke prima, das geen probleem. Maar dat ze een baby op een losse stoel, apart boeken? Nee, dat gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in, al is een foutje menselijk. Dit is gewoon te absurd voor woorden. En dan nog gedoe krijgen bij de gate omdat zn mama bij hem wilde zitten? Nah, dit kan echt niet. Als ze het zonder gedoe hadden opgelost, oke, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan bij de gate.
En ruilen met de 2 stoelen bij elkaar had ook niet gekund want dan had kleinzoon van 2,5 alleen gezeten. Dus, nee. Geen enkel excuus hiervoor.

En weet je, ik ben heel coulant, ik weet dat er fouten gemaakt kunnen worden, ik zal de laatste zijn om daar stennis over te schoppen. Maar dit, no way.
If they say
pi_219776855
Maar vaak kan er aan boord toch wel iets geregeld worden met de persoon die naast jou is geplaatst? Of shuffelt de stewardess ter plekke wat. Individuele mensen zijn meestal echt wel bereid om wat consessies te doen als het betekent dat een baby alleen komt te zitten (en anders zou ik zeggen tegen de persoon naast de baby: 'Good luck' en genieten van mijn rust :+ - zal je zien hoe snel het is opgelost).

Maar natuurlijk is het absurd dat het gebeurt. Is een gevolg van het feit dat iedereen tegenwoordig moet betalen om samen te kunnen zitten.

Wij gingen vorige week de interne vlucht in Canada voor de zomer boeken. 80% van het vliegtuig nog leeg, maar onze default plekken lagen mijlenver van elkaar vandaan. Ze doen het gewoon expres voor extra inkomsten. En dan kan je niet alleen 2 kinderen verplaatsen naar naast jouw stoel. Nee, zodra je 1 stoel verplaatst, moet je voor het verplaatsen van alle stoelen betalen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219776906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:53 schreef Phaidra het volgende:
Maar vaak kan er aan boord toch wel iets geregeld worden met de persoon die naast jou is geplaatst? Of shuffelt de stewardess ter plekke wat. Individuele mensen zijn meestal echt wel bereid om wat consessies te doen als het betekent dat een baby alleen komt te zitten (en anders zou ik zeggen tegen de persoon naast de baby: 'Good luck' en genieten van mijn rust :+ - zal je zien hoe snel het is opgelost).

Maar natuurlijk is het absurd dat het gebeurt. Is een gevolg van het feit dat iedereen tegenwoordig moet betalen om samen te kunnen zitten.

Wij gingen vorige week de interne vlucht in Canada voor de zomer boeken. 80% van het vliegtuig nog leeg, maar onze default plekken lagen mijlenver van elkaar vandaan. Ze doen het gewoon expres voor extra inkomsten. En dan kan je niet alleen 2 kinderen verplaatsen naar naast jouw stoel. Nee, zodra je 1 stoel verplaatst, moet je voor het verplaatsen van alle stoelen betalen.
Het is ook opgelost maar met veel gedoe. En dat laatste is echt :N Was het opgelost zonder ellende, was het oke geweest maar dat was het dus niet.
Ze hadden de duurdere tickets geboekt plus als gezin bij elkaar.

Lekker verdienmodel wel :X

Ben toch maar wat blij dat ik gewoon helemaal niet vlieg :P
If they say
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:12:42 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219777030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kom op, bij het omboeken zien ze de leeftijden toch? Je boekt ook als gezin? Dat het 2x2 is, oke prima, das geen probleem. Maar dat ze een baby op een losse stoel, apart boeken? Nee, dat gaat er bij mij met de beste wil van de wereld niet in, al is een foutje menselijk. Dit is gewoon te absurd voor woorden. En dan nog gedoe krijgen bij de gate omdat zn mama bij hem wilde zitten? Nah, dit kan echt niet. Als ze het zonder gedoe hadden opgelost, oke, maar het is niet zonder slag of stoot gegaan bij de gate.
En ruilen met de 2 stoelen bij elkaar had ook niet gekund want dan had kleinzoon van 2,5 alleen gezeten. Dus, nee. Geen enkel excuus hiervoor.

En weet je, ik ben heel coulant, ik weet dat er fouten gemaakt kunnen worden, ik zal de laatste zijn om daar stennis over te schoppen. Maar dit, no way.
Tsjongejonge zeg... Geen enkel excuus nog wel... :{ -O-

Ik heb altijd zo'n medelijden met het luchtvaartpersoneel...
Duizenden mensen gepikeerd en moe (en terecht he, het is vast heel kut om dagen op een vliegveld te moeten wachten, oh wacht... jouw dochter zat gewoon in een hotel toch? ) moeten omboeken, je stinkende best doen om mensen zo snel mogelijk weer thuis te krijgen en dan krijg je dit soort gezeik over je heen. Natuurlijk is het totaal onlogisch, maar echt... take a chill pill... Het is toch opgelost?
pi_219777063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 10:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh boy
Mooi op tijd; school is morgen dicht.
pi_219777237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:12 schreef BE het volgende:

[..]
Tsjongejonge zeg... Geen enkel excuus nog wel... :{ -O-

Ik heb altijd zo'n medelijden met het luchtvaartpersoneel...
Duizenden mensen gepikeerd en moe (en terecht he, het is vast heel kut om dagen op een vliegveld te moeten wachten, oh wacht... jouw dochter zat gewoon in een hotel toch? ) moeten omboeken, je stinkende best doen om mensen zo snel mogelijk weer thuis te krijgen en dan krijg je dit soort gezeik over je heen. Natuurlijk is het totaal onlogisch, maar echt... take a chill pill... Het is toch opgelost?
Dat is jouw mening, prima. Mijne is anders. Je boekt hoe dan ook, geen baby apart, in z`n uppie op een losse stoel.
En juist omdat zij lekker in hun hotel hebben kunnen blijven zitten, zijn ze ook heel relaxed aan de terugreis begonnen. Geen gezeik vanaf hun kant verder. Tenzij je erachterkomt dat je baby alleen zit. Mag je daar dan wat van zeggen en mag je dan willen dat het wordt opgelost, zonder gedoe vanaf de vliegmaatschappij?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mooi op tijd; school is morgen dicht.
Zorg minder ;)
If they say
pi_219777336
Nu heb ik geen ervaring met vliegen hoor maar als pa en ma en peuter een stoel hadden, dan is het toch baby op schoot en vliegen maar?! Of denk ik nu te simpel?

Evt financiële dingen kun je dan later wel afhandelen.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 8 januari 2026 @ 11:40:26 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219777358
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, prima. Mijne is anders. Je boekt hoe dan ook, geen baby apart, in z`n uppie op een losse stoel.
En juist omdat zij lekker in hun hotel hebben kunnen blijven zitten, zijn ze ook heel relaxed aan de terugreis begonnen. Geen gezeik vanaf hun kant verder. Tenzij je erachterkomt dat je baby alleen zit. Mag je daar dan wat van zeggen en mag je dan willen dat het wordt opgelost, zonder gedoe vanaf de vliegmaatschappij?
[..]
Zorg minder ;)
Ja hoor, zeker mag je daar wel iets van vinden. En als ouders daar ter plaatse flink balen en erop staan dat het opgelost wordt. Maar dat jij hier nog even secundair heel verontwaardigd gaat lopen doen snap ik gewoon niet helemaal.
pi_219777384
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu heb ik geen ervaring met vliegen hoor maar als pa en ma en peuter een stoel hadden, dan is het toch baby op schoot en vliegen maar?! Of denk ik nu te simpel?

Nou ja, ik dacht dus ook dat baby's helemaal nooit een eigen stoel hadden. Maar ik ben ook maar 1 keer wezen vliegen met een kind onder de 2 en dat was een relatief klein stukje (2 uur denk ik?).

In dat geval is de fout dus meer dat de baby een stoel toegewezen heeft gekregen terwijl er anders 1 extra persoon mee had gekund }) .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219777414
Na een hoop gedoe is gisteravond om 22.15 nog een bericht gekomen dat het idd een beetje krom was om een fysieke training door te laten gaan als er een thuiswerkadvies ligt. We kregen de mogelijkheid om niet te komen en een nieuw moment in te plannen. Nou vind ik er alsnog wat van dat je de beslissing om wel of niet te komen alsnog bij medewerkers legt ipv een duidelijk statement. Maar ik zit nu dus gewoon thuis te werken. Niks meer gehoord ook of de training helemaal verplaatst wordt of alleen voor het groepje 'watjes' ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219777431
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Er was voor hem een stoel geboekt en betaald, maxicosi was mee zodat hij veilig vervoerd kon worden. 9 uur op schoot...neh.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:40 schreef BE het volgende:

[..]
Ja hoor, zeker mag je daar wel iets van vinden. En als ouders daar ter plaatse flink balen en erop staan dat het opgelost wordt. Maar dat jij hier nog even secundair heel verontwaardigd gaat lopen doen snap ik gewoon niet helemaal.
Ik doe niet verontwaardigd, ik vind het bizar dat dit dus gewoon kan. En in eerste instantie niet normaal werd opgelost.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 11:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nou ja, ik dacht dus ook dat baby's helemaal nooit een eigen stoel hadden. Maar ik ben ook maar 1 keer wezen vliegen met een kind onder de 2 en dat was een relatief klein stukje (2 uur denk ik?).

In dat geval is de fout dus meer dat de baby een stoel toegewezen heeft gekregen terwijl er anders 1 extra persoon mee had gekund }) .
Nope, was geboekt plus betaald ;)
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')