Dan is het geen OV-bankjequote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:57 schreef Mushanga71 het volgende:
...en weer open.
Bankje zonder vertraging
School van mijn jongste zou morgen ook open lesdag hebben, daar hebben ze gisteren al besloten om die te verplaatsen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:03 schreef exode het volgende:
Morgen heeft B open lesmiddag op een Middelbare school. Ben erg benieuwd of dat doorgaat. Betreffende school is vandaag iig dicht en morgen wordt er hier veel sneeuw verwacht.
Ik heb geen auto morgen en fietsen doe ik echt niet dus het wordt bus (als die rijdt) of lopen. Lopen is 45 minuten zag ik. Er zijn iets van 10 kinderen uit groep 8 die erheen gaan dus ik heb even gepolst of carpoolen kan.
Nope, daaromquote:
Ik zag het op nos. Nog nooit van het bollendak gehoord, maar inderdaad, je wilt niet dat zoiets instortquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:19 schreef exode het volgende:
Het bollendak in Utrecht is dicht vanwege instortingsgevaar. Je moet er toch niet aan denken dat dat gevaarte naar beneden komt.
Klinkt niet ideaal inderdaad. Hier heeft een school open avonden in die week.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:02 schreef exode het volgende:
Open lesmiddag is geannuleerd en ze halen het in op 4 februari. De tweede en tevens laatste dag van de doorstroomtoets.
Kortom, ik ga maar even checken met de leerkrachten van B hoe 4 februari er eigenlijk uitziet. Hij heeft namelijk les tot 14 uur (of dus toets tot 14 uur) en de open lesmiddag is om 14 uur.
Nou vraag ik me sowieso af of het voor B wel handig is. Die is na alle Cito's helemaal kapot. Om daar achteraan 2 uur bij een Middelbare school te zitten waar hij best zenuwachtig voor is.
Ik kijk erop uit vanaf kantoor. Het is een bijzonder plein vol Jehova getuigen, krantenverkopers, verkopers, irritante jongeren en politie agenten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zag het op nos. Nog nooit van het bollendak gehoord, maar inderdaad, je wilt niet dat zoiets instort
Ah kijk, er wordt al naar een oplossing gekekenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:48 schreef exode het volgende:
Leerkracht van B heeft al een bericht gestuurd dat ze met de middelbare school contact op gaan nemen. Want inderdaad meerdere scholen hebben die dag doorstroomtoets.
Dat denk ik ook, het komt sowieso goed. Ben erg blij dat het morgen niet doorgaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:57 schreef amaranta het volgende:
Middelbare school zal ook niet zomaar voor die datum kiezen. Daarna komen natuurlijk al de aanmelddagen en zitten ze ook met bepaalde deadlines. Ik denk dat het allemaal wel losloopt hoor
Sowieso zal die toets niet tot 14:00 uur precies duren.
Zag het net, tis nu een deukendakquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zag het op nos. Nog nooit van het bollendak gehoord, maar inderdaad, je wilt niet dat zoiets instort
Maar hoe vaak valt er dan ook zo'n bak sneeuw hier... Aan de andere kant, als architect zou je toch ook met zeldzame omstandigheden rekening moeten houden lijkt me...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zag het net, tis nu een deukendakLijkt me wel dat het opgelost gaat worden want als er bij regen veel waten in blijft staan, kan dat weer voor problemen zorgen. Het zag er leuk uit, maar rekening met sneeuw hebben ze niet gehouden tijdens het ontwerpen.
Pop-it dakquote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:04 schreef exode het volgende:
Het dak is omgedoopt van bollendak naar Pop-it dak.
Mijn collega's gaan in ieder geval niet naar kantoor deze week.
Nou dat, op de tekentafel zag het er vast prima uit, de praktijk echter...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar hoe vaak valt er dan ook zo'n bak sneeuw hier... Aan de andere kant, als architect zou je toch ook met zeldzame omstandigheden rekening moeten houden lijkt me...
Nou ja, een jaar of 4 terug toch nog?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar hoe vaak valt er dan ook zo'n bak sneeuw hier... Aan de andere kant, als architect zou je toch ook met zeldzame omstandigheden rekening moeten houden lijkt me...
Vorig jaar toen Jacob werd geboren lag er ook zo een pak sneeuw hier en had ik ook Cheddar webij,quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou ja, een jaar of 4 terug toch nog?
Compleet uitzonderlijk is het in elk geval niet, zeker voor een langdurige bouw en project zou je dat toch kunnen incalculeren, me dunkt.
ik ken de naam van Bureau Utrechtquote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:49 schreef exode het volgende:
[..]
Ik kijk erop uit vanaf kantoor. Het is een bijzonder plein vol Jehova getuigen, krantenverkopers, verkopers, irritante jongeren en politie agenten.
Ik snap die naam... ik had er nog nooit van gehoord maar het doet wel denken aan een pop-it ding.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:04 schreef exode het volgende:
Het dak is omgedoopt van bollendak naar Pop-it dak.
Mijn collega's gaan in ieder geval niet naar kantoor deze week.
Huh?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb de kerstboom vrijdagmiddag afgetuigd. Hij moet alleen nog in de kist op het dak, maar ik ga nu echt het dak niet op. Dat komt volgende week wel ofzo.
Nee, maar als het is het zuiden kan vallen, kan dat ook in Utrecht. Maar misschien denk ik te simpel.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vorig jaar toen Jacob werd geboren lag er ook zo een pak sneeuw hier en had ik ook Cheddar webij,
Maar toen was het niet overal.
Basisschool hier ook.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:41 schreef Troel het volgende:
En de middelbare scholen zijn dicht morgen hier.
Ik werk morgen dus gewoon 😅quote:Goedemiddag collega’s,
Er bereiken mij berichten dat sommige scholen in de regio besluiten hun scholen morgen te sluiten i.v.m. de sneeuw. Overkoepelende organisatie 1 en overkoepelende organisatie 2 hebben samen het standpunt dat de scholen gewoon open blijven. Wij hebben, net zoals de zorg, een belangrijke functie om onderwijs en opvang door te kunnen laten gaan. Sowieso blijven wij altijd verantwoordelijk voor opvang voor kinderen.
Mochten er nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag.
Code oranje is in het hele land van 6 tot 16, behalve de Wadden en Limburg.quote:
Overijssel staat bij knmi 10-16. Maar dan moet hij door code oranje naar gym en huis. Niet ideaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Code oranje is in het hele land van 6 tot 16, behalve de Wadden en Limburg.
Het bollendak is volgens de architect prima sneeuwbestendig maar de bollen zijn niet hard genoeg opgepompt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Overijssel staat bij knmi 10-16. Maar dan moet hij door code oranje naar gym en huis. Niet ideaal.
Wij hebben een opbergkist op het dak (wat (nog) geen dakterras is) staan. Daar zit de kerstboom in.quote:
OH! Ik had al helemaal in m'n hoofd dat er één of andere kist op het scheve dak was bevestigdquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben een opbergkist op het dak (wat (nog) geen dakterras is) staan. Daar zit de kerstboom in.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:11 schreef amaranta het volgende:
Glijbankje is trouwens een viesss woord
Jaa, ik heb het gegons gehoord. Geen idee of het waar is hoor, we gaan het zien. Zo wel ff voor de tweede keer aflevering 8 afkijkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef amaranta het volgende:
Mushanga, ik weet niet of je TikTok hebt, maar er komt morgen?? een extra geheime aflevering van Stranger Things online
🤣🤣quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
OH! Ik had al helemaal in m'n hoofd dat er één of andere kist op het scheve dak was bevestigd![]()
Oké, tis nog niet zover. Dit is de vlucht die morgen aankomt, zij vliegen morgen pas. Dus voor nu even fingers crossed.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik keek net op Schiphol voor morgen en ik geloof dat de vlucht uit Orlando opnieuw geannuleerd is![]()
![]()
Oké, niet echt verbazingwekkend maar wel ongelooflijk kut.
Dat ja. Hier op de dorpsschool wordt gecommuniceerd dat ze open zijn, maar ouders mogen afwegen of de kinderen komen. Op een paar in het buitengebied na kan iedereen lopend naar school...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:02 schreef FlyingFish het volgende:
Als school dicht is gaan de kinderen waarschijnlijk alsnog daar op het veld spelen
Leuk! (Tenminste, ik neem aan dat ze dat leuk vindt). Bij ons is dat altijd groep 8 en wordt dat rond 11-11 bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:05 schreef Tink89 het volgende:
En mijn dochter is de schoolprinses met carnaval! De juf belde net. Ze is door het dolle heen. Nu nog een maand haar mond houden tegen klasgenoten en broertje. Fingers crossed dat dat lukt.
Hier is het groep 4.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:08 schreef Hupje het volgende:
[..]
Leuk! (Tenminste, ik neem aan dat ze dat leuk vindt). Bij ons is dat altijd groep 8 en wordt dat rond 11-11 bekend gemaakt.
Vriendin zei ook al, Parijs maar als ik dat van @exode dan lees...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Morgen toch 1e vrij, zodat iedereen bij daglicht kan vertrekken.
D zag op zijn rooster ook geen spannende vakken. Die ziet thuis blijven wel zitten..
@:Mushanga71 toch spannend. Misschien belanden ze in België of Duitsland, maar dat is altijd beter dan aan de andere kant van de oceaan blijven hangen denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad: als ze het nu niet doet, wanneer dan wel?quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik weet dat het ingewikkeld ligt @:Schanu, en dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar dit lijkt mij het moment om je ziek te melden.
Mag ik hier +1 op doen? Als je zelf al aangeeft dat je niet nogmaals zo diep wil komen te zitten, is dit het moment om op de rem te trappenquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik weet dat het ingewikkeld ligt @:Schanu, en dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar dit lijkt mij het moment om je ziek te melden.
Misschien wat tennisrackets onder je voeten binden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:47 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Schanu, je bent een mens he, geen robot. Jij hebt zo'n enorm verantwoordelijkheidsgevoel en ziekmelden is niets voor jou, maar deze reactie zegt genoeg. Hoe lang wil je nog zo doorgaan? Pas op de plaats voordat je er straks nog veel langer uitligt lijkt me nu écht belangrijk![]()
Lekker laat, @:Nijna Al iets gehoord?
Ik zit al vanaf zondag binnen, durf de deur niet uit met dit weer. Bang dat ik verkeerd val en heup eruit knalt
Viel me ook op. Het zijn gewoon hints dat je niet moet blijven modderen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mag ik hier +1 op doen? Als je zelf al aangeeft dat je niet nogmaals zo diep wil komen te zitten, is dit het moment om op de rem te trappen.
Bedankt voor de tip, ga ik doen!quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:21 schreef exode het volgende:
Nijna, even onder je voet masseren, eventueel met je voet over een balletje heen rollen en je achillespees oprekken. Klinkt als te weinig demping in je schoen.
Ik vermoed dat je achillespees pijn doet als je erin knijpt, zacht masseren kan wat opluchten.
/Einde masseur exode wordt wakker
Neh, zit wel prima zoquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien wat tennisrackets onder je voeten binden.
@Schanu wat naar. Dit is gewoon allemaal te veel. Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande. Je hebt tijd en ruimte nodig om adem te halen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:26 schreef vlindertje89 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |