abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219763262
Oudste moet gewoon naar school. Die gaan pas dicht bij code rood. De meiden hebben wel sneeuwvrij. Maar die school heeft een groter verzorgingsgebied en gisteren waren er nogal wat kinderen gestrand omdat de bussen niet meer reden.
pi_219763272
Hier in Fryslân zijn de eerste drie uren uitgevallen, zodat school tijd heeft om de boel in de gaten te houden. Uiterlijk 08.30 horen we of de kinderen naar school moeten of niet.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219763325
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:11 schreef amaranta het volgende:
Glijbankje is trouwens een viesss woord
:+

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:39 schreef amaranta het volgende:
Mushanga, ik weet niet of je TikTok hebt, maar er komt morgen?? een extra geheime aflevering van Stranger Things online
Jaa, ik heb het gegons gehoord. Geen idee of het waar is hoor, we gaan het zien. Zo wel ff voor de tweede keer aflevering 8 afkijken 8-)

Mijn zelfontworpen converse Stranger Things all stars kwamen van de week binnen. Zoon heeft twee paar. En ik hou niet van hypes :') :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219763412
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik werk morgen dus gewoon 😅
Ik ook. Leerlingen wonen dichtbij alleen niet alle leerkrachten. Ik zie het morgen wel.
  FOK!Fotograaf dinsdag 6 januari 2026 @ 19:37:22 #55
148247 taxibabe
pi_219763624
Ik las dat de VO scholen morgen dicht zijn (Achterhoek). Van de basisscholen heb ik nog niks gelezen of gehoord.
pi_219763712
Weg, zie beneden ergens :P

[ Bericht 28% gewijzigd door Mushanga71 op 06-01-2026 20:03:54 ]
If they say
pi_219763773
Net bericht dat school van B en Juul morgen dicht is.
pi_219763806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
OH! Ik had al helemaal in m'n hoofd dat er één of andere kist op het scheve dak was bevestigd :') :')
🤣🤣

T begint vooralsnog het 3e uur (10.30, school in Delft)

Wat een gedoe @Mushanga71
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219763928
Ik wil ook dat onze school morgen dicht is! Extra dagje vrij *O* Maar ik weet dat er minimaal 3 juffen praktisch bij school in de straat wonen, dus slechte bereikbaarheid voor leerkrachten gaat niet echt op helaas…

Als school dicht is gaan de kinderen waarschijnlijk alsnog daar op het veld spelen :')
pi_219763937
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik keek net op Schiphol voor morgen en ik geloof dat de vlucht uit Orlando opnieuw geannuleerd is :'( :')
Oké, niet echt verbazingwekkend maar wel ongelooflijk kut.
Oké, tis nog niet zover. Dit is de vlucht die morgen aankomt, zij vliegen morgen pas. Dus voor nu even fingers crossed.
Al vermoed ze zomaar dat die alsnog geannuleerd wordt :')
If they say
pi_219764000
Hier had de jongste eerst bericht dat ze de keuze had, vervolgens stuurt de school een mail dat ze 3e uur beginnen zodat ze dan kunnen kijken wat ze doen. Maar goed de jongste gaat leren voor haar toetsen, een aantal docenten had ook al aangegeven niet te komen (uur rijden) dus ik vind het goed. Vriendje is intussen ook hier, ze gaan morgen aan de studie (zeggen ze).

School van de oudste ook 3e uur beginnen, we gaan het zien.
Fake it till you make it...
pi_219764372
Jongste vrij en oudste onlineles dat zorgen voor scheve gezichten.
pi_219764384
Morgen toch 1e vrij, zodat iedereen bij daglicht kan vertrekken.

D zag op zijn rooster ook geen spannende vakken. Die ziet thuis blijven wel zitten..

@Mushanga71 toch spannend. Misschien belanden ze in België of Duitsland, maar dat is altijd beter dan aan de andere kant van de oceaan blijven hangen denk ik.
pi_219764509
De basisschool en de middelbare communiceren morgen rond half 8 of ze open zijn.
In principe sluiten ze alleen bij code rood.

De middelbare heeft sowieso al sinds maandag een rooster waarbij ze pas om 9.00 beginnen en uiterlijk 15.30 vrij zijn. Zodat niemand door het donker hoeft.

Ik moet trouwens zeggen dat ik hier in Rotterdam Noord nog nooit zoveel sneeuw heb gezien. Meestal is hier weinig aan de hand. Ik heb op de auto gemeten en dat was 17 cm (vanaf maandag)…

De kids vinden het in ieder geval fantastisch!
  dinsdag 6 januari 2026 @ 21:05:04 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219764591
Hier ligt nu niks, morgen zou het moeten gaan sneeuwen. We gaan het zien… ik moet nogal veel km’s met de auto morgen (in totaal zo’n 160 km ofzo) en ik zie dat nu nog prima zitten, maar wacht voor de niet-verplichte dingen toch maar even af hoe het morgen gaat.

En mijn dochter is de schoolprinses met carnaval! De juf belde net. Ze is door het dolle heen. Nu nog een maand haar mond houden tegen klasgenoten en broertje. Fingers crossed dat dat lukt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219764613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:02 schreef FlyingFish het volgende:
Als school dicht is gaan de kinderen waarschijnlijk alsnog daar op het veld spelen :')
Dat ja. Hier op de dorpsschool wordt gecommuniceerd dat ze open zijn, maar ouders mogen afwegen of de kinderen komen. Op een paar in het buitengebied na kan iedereen lopend naar school...
Dat bericht kregen we ook van de school van J. We kijken morgenochtend, maar bijna 20 km oa over een dijk is misschien niet verstandig. Vriend kan prima thuiswerken, ik bepaal ook morgenochtend of ik mijn klanten afbel of toch kan gaan.
pi_219764622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:05 schreef Tink89 het volgende:
En mijn dochter is de schoolprinses met carnaval! De juf belde net. Ze is door het dolle heen. Nu nog een maand haar mond houden tegen klasgenoten en broertje. Fingers crossed dat dat lukt.
Leuk! (Tenminste, ik neem aan dat ze dat leuk vindt). Bij ons is dat altijd groep 8 en wordt dat rond 11-11 bekend gemaakt.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 21:28:59 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219764744
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:08 schreef Hupje het volgende:

[..]
Leuk! (Tenminste, ik neem aan dat ze dat leuk vindt). Bij ons is dat altijd groep 8 en wordt dat rond 11-11 bekend gemaakt.
Hier is het groep 4.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219764994
Wij kregen net ook bericht dat ze alleen bij code rood dicht gaan, maar dat ouders die het gevaarlijk vinden kinderen thuis mogen houden. Is het acceptabel om je kind thuis te houden van school vanwege ‘gevaarlijk’ en het dan de hele dag buiten te laten spelen op dat schoolplein? o:)

Wel trouwens opvallend hoeveel verschil er lokaal zit in sneeuwhoogte. Ik werk ca 12 km van mijn huis, en bij m’n werk waren vanmiddag de kleine wegen helemaal schoon met alleen wat drap in de goot, en alle stoepen ijsplaten. Vanmorgen vroeg lag er wel nog wat lichte sneeuw, en het heeft ‘s ochtends ook nog even gesneeuwd. Bij ons lag de hele straat nog vol met goede paksneeuw. Mijn auto had ook de dikste laag sneeuw er nog op, meer dan auto’s die al minimaal een dag stil stonden.

Wat leuk Tink! Gefeliciteerd! Is er ook een prins? Of is er altijd maar één van beide? Ik ken alleen prins carnaval (als term, geen idee wat het precies inhoud).
pi_219765139
Wat leuk Tink!

Ik was 1 jaar veldwachter en 1 jaar de nar. In de jeugdraad van elf. Fantastisch vond ik het.

Een collega is al sinds zaterdag bezig om thuis te komen. Ze is gestrand op het uitwijkvliegveld; Parijs.
Hopelijk gaat je dochter morgen echt naar huis Mush!
pi_219765314
Ik hoorde dat er nu ipv 120 maar 8 vliegtuigen per uur kunnen vertrekken. Echt een groot verschil. Echt rot als je ergens vastzit.

Oudste heeft geen les morgen, maar moet wel een sneeuwsculptuur maken van minstens 70 cm en daar een foto van opsturen _O-. Geniaal.

De basisschool is wel open, want geen code rood. Dat is natuurlijk meestal ook wel dichterbij. A’s leerkracht moet wel uit Den Haag komen, dus ik ben benieuwd of dat lukt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219765495
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Morgen toch 1e vrij, zodat iedereen bij daglicht kan vertrekken.

D zag op zijn rooster ook geen spannende vakken. Die ziet thuis blijven wel zitten..

@:Mushanga71 toch spannend. Misschien belanden ze in België of Duitsland, maar dat is altijd beter dan aan de andere kant van de oceaan blijven hangen denk ik.
Vriendin zei ook al, Parijs maar als ik dat van @exode dan lees... :{ Ze zitten nu iig nog gewoon in hun hotel en kunnen gaan en staan waar ze willen.
Morgen zal er wel meer duidelijkheid zijn. Hoop ik.

Zoon is weer es lekker bezig. Heeft een fruit allergie maar toch een stuk appel proberen he? Gelukkig heb ik anti histaminepilletjes :')

Leuke opdracht @Phaidra :D!
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 januari 2026 @ 06:07:56 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219766158
Leuke opdracht Phaidra

Gefeliciteerd tink

Mijn kind zei dit jaar. Mama de prins en prinses komen uit mijn klas, maar ik wil NIET dat je me opgeeft, want ik wil niet in de kou mee moeten met de optocht.
Gelukkig heeft kind net als wij niets met die poespas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219766430
School van de oudste heeft laten weten dat ze dicht zijn vandaag, nu nog wachten op bericht van de school van jongste (ik verwacht een zelfde soort bericht)... ze liggen in elk geval nog op 1 oor, de pubers (en het vriendje). Mijn man is naar zijn werk, ik zei nog neem wat toiletspul mee voor het geval dat. Maar dat vond hij onzin, dan komt hij wel lopend naar huis (bijna 8 km). We gaan het zien. In elk geval genoeg slaapplaatsen op zijn werk (ziekenhuis).
Fake it till you make it...
pi_219766443
Mush in Parijs is het nog erger qua sneeuw..

Ik heb nog niks van school gehoord, behalve dan de mail van gisteren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')