abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219728852
quote:
Trump: elf doden bij Amerikaanse aanval op drugsboot bij Venezuela

Amerikaanse strijdkrachten hebben een schip beschoten dat volgens president Trump uit Venezuela kwam en was volgeladen met drugs. Bij de aanval zijn elf mensen gedood, schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In een video van de aanval, die online is gezet, is te zien hoe de kleine motorboot van een afstand onder vuur wordt genomen en vlam vat.

De aanval zou zijn gericht tegen de Venezolaanse drugsbende Tren de Aragua. Die is door Amerika aangemerkt als terreurorganisatie. Trump claimt in zijn bericht dat de groep onder controle staat van president Maduro en verantwoordelijk is voor onder meer drugshandel en moordpartijen, ook in de VS.

Waar de Amerikaanse aanval precies was, is niet duidelijk. Zowel Trump als minister Rubio van Buitenlandse Zaken houdt dat vaag. Rubio zegt alleen dat het in het zuidelijk deel van de Cariben was.

In augustus stuurde Amerika marineschepen richting Venezuela om de dreiging van Latijns-Amerikaanse drugskartels te bestrijden. President Maduro, die door de VS als grote drugshandelaar wordt gezien, noemde de Amerikaanse aanwezigheid in de regio de grootste bedreiging voor het Zuid-Amerikaanse continent in honderd jaar.
quote:
"Staan voor grootste militaire dreiging in 100 jaar": waarom liggen er Amerikaanse oorlogsschepen voor kust van Venezuela?

"We staan voor de grootste militaire dreiging in 100 jaar." Daarvoor waarschuwt de Venezolaanse president Nicolás Maduro, nu de Amerikaanse president Donald Trump een volledig bewapende vloot naar de kust van Venezuela heeft gestuurd én een premie van 50 miljoen dollar op het hoofd van Maduro heeft gezet. Wat is er aan de hand?
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Venezuela lopen al weken op nadat Washington een aanzienlijke maritieme aanwezigheid heeft opgebouwd in de wateren rond Venezuela, in de Caraďbische Zee.

De Amerikaanse regering stuurde al zeker 7 oorlogsschepen, waarvan er zeker 5 raketten aan boord hebben die ook doelen op land kunnen raken. In totaal zijn er ook 4.500 manschappen aan boord én er zou ook een aanvalsonderzeeër gestuurd zijn.

Volgens de regering-Trump dienen de oorlogsschepen om internationale drugshandel en terrorisme te bestrijden.

Aanval op drugssmokkelschip
De Amerikaanse militaire aanwezigheid heeft al meteen iets opgeleverd. Vandaag kondigde Donald Trump op een persconferentie aan dat de VS een drugssmokkelschip heeft aangevallen in de Caraďbische zee dat vertrokken was vanuit Venezuela.

Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio voegt daar op X aan toe dat het gaat om een "dodelijke aanval", gericht op een "narco-terroristische organisatie".

Venezolaans president Nicolás Maduro is niet blij met de Amerikaanse aanwezigheid voor zijn kust. Hij verklaarde gisteren dat Venezuela geconfronteerd wordt met "de grootste militaire dreiging in 100 jaar".

Hij waarschuwde dat zijn regering klaarstaat om de republiek in staat van verdediging te verklaren, mocht er sprake zijn van een aanval

Troebele relatie
De relatie tussen de VS en Venezuela is al langer vertroebeld. De VS legt al decennia zware economische sancties op aan Venezuela en wil al sinds Chávez een regimewissel in het land. Die sancties hebben sterk bijgedragen aan de economische malaise in het land.

Tussen Trump en Maduro botert het al evenmin. Zo noemde de Amerikaanse president Maduro al meermaals een drugsbaron. Volgens hem zou de Venezolaanse president geholpen hebben om tonnen cocaďne via Venezuela te smokkelen naar de VS, in samenwerking met het drugskartel Cartel de los Soles en Colombiaanse guerrillagroepen zoals de FARC.

De VS erkent Maduro ook niet als legitiem president van Venezuela en belooft een premie van 50 miljoen dollar voor informatie die leidt tot zijn arrestatie.
Bekijk deze YouTube-video

Niet mijn OP.
pi_219728857
twitter

wat
  zaterdag 3 januari 2026 @ 08:41:09 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219728861
Hebben ze trouwens geen luchtalarm in Caracas?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219728867
pi_219728868
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 08:32 schreef xpompompomx het volgende: Wat heeft Venezuela de VS aangedaan dat dit zou moeten? Niks? :')
Volgens Ryan Macbeth can Venezuela potentieel raketten installeren die de CS kunnen bereiken, en dat is voldoende om het land aan te vallen
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219728873
Trump is echt knettergek geworden.

Die gast steunt misdadigers zoals Poetin en Netanyahu.
Veroorzaakt/heeft deel aan oorlog in Europa, Azië M-O, Afrika en Zuid-Amerika.

Knettergek.

Beetje bommen gooien op een onafhankelijk land :')
pi_219728875
Interessant overigens,

Ambassadeur voor Zuid Amerika van China was een uur geleden nog in Caracas.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 08:45:21 #8
438527 MissButterflyy
pi_219728880
Maduro heeft trouwens gisteren nog gezegd te willen onderhandelen met Trump over de olievelden en dat de Amerikanen er toegang tot krijgen.
pi_219728889
twitter
pi_219728895
Zijn we al opgeroepen om de ABC-eilanden te verdedigen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 3 januari 2026 @ 08:48:32 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219728898
Eerste keer dat een Zuid Amerikaans land wordt aangevallen door een Bananenrepubliek.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_219728901
twitter
pi_219728904
">twitter Topicstarter
twitter

Waarom zie ik geen Twitterberichten?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 3 januari 2026 @ 08:51:17 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_219728913
Geef die man een Nobelprijs _O_
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 3 januari 2026 @ 08:53:04 #15
438527 MissButterflyy
pi_219728922
twitter
pi_219728923
Trump doet dit om de oorlog daar te stoppen, wat een man. _O_

Ow wacht....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 3 januari 2026 @ 08:59:17 #17
438527 MissButterflyy
pi_219728938
quote:
Colombian President Gustavo Petro called for the United Nations to “meet immediately” after explosions were heard in the Venezuelan capital of Caracas.

CNN reporters heard explosions in the city from approximately 1.50am local time (0.50aET) on Saturday. The reason for the explosions was not clear.

“Right now they are bombing Caracas. Alert the world, they have attacked Venezuela,” Petro wrote on X, shortly after 2 a.m. local time in Colombia.

Petro did not specify how he knew bombing had occurred. He did not specify who “they” were. Colombia is one hour behind Venezuela’s capital Caracas.

“They are bombing with missiles. The OAS (Organization of American States) and the UN (United Nations) must meet immediately.”
CNN
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 09:01:37 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219728947
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219728948
Benieuwd wat de verdere stappen zijn. Ik had geen oorlog verwacht nog voor het WK
Цой жив
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:05:04 #20
438527 MissButterflyy
pi_219728956
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:02 schreef Zwoerd het volgende:
Benieuwd wat de verdere stappen zijn. Ik had geen oorlog verwacht nog voor het WK
Hoezo?
Wat heeft het WK daarmee te maken?
Venezuela zal idd vast niet meedoen.
pi_219728970
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoezo?
Wat heeft het WK daarmee te maken?
Venezuela zal idd vast niet meedoen.
Vs is mede organisator, misschien dat dan de al 1.5 jaar opgejaagde en hierdoor geradicaliseerde immigranten uit Venezuela wel wat aanslagen daar gaan plegen een automotisch geweer koop je daar namelijk ook zo.
pi_219728974
Moeten de ABC eilanden al geevacueerd worden?
pi_219728978
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:02 schreef Zwoerd het volgende:
Dit is geen oorlog maar een speciale militaire operatie, uiteraard.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219728984
Trump :')

Het volk dat op Trump heeft gestemd :') :') :')
Incelfrikandel
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:18:16 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219728991
pi_219728996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dit is geen oorlog maar een speciale militaire operatie, uiteraard.
Nou lijkt een echt grootschalige oorlog me 'boots on the ground' me ook niet direct voor de hand liggen, maar goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219728998
Van Reddit:

This is not an invasion, it is punitive expedition, political theater performed by the US military

THE REAL REASON FOR THIS IS AS A DISTRACTION, RELEASE THE FULL, UNREDACTED EPSTEIN FILES!

LOL.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_219729000
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Het volk dat op Trump heeft gestemd :') :') :')
Ik stelde die vraag vorige week op een Facebookgroep
:') die gasten waren zo positief dat ik nog net niet gelyncht werd :') ze haten dus echt de EU
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219729017
twitter

Behoorlijk wat helikopters die special forces vervoeren. Daarmee zouden ze een luchtbasis kunnen innemen waar dan transportvliegtuigen met troepen kunnen landen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:24:00 #30
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219729019
Wat me opvalt in die filmpjes is dat er blijkbaar veel helicopters gebruikt worden. Heeft Venezuela geen luchtverdediging of zou dat allemaal al uitgeschakeld zijn?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:24:59 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219729024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou lijkt een echt grootschalige oorlog me 'boots on the ground' me ook niet direct voor de hand liggen, maar goed.
Lijkt mij ook niet.
Amerikaanse burgers (buiten de MAGA cult) gaan dat niet pikken. Toch?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:26:07 #32
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219729027
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:23 schreef Recce het volgende:
[ x ]

Behoorlijk wat helikopters die special forces vervoeren. Daarmee zouden ze een luchtbasis kunnen innemen waar dan transportvliegtuigen met troepen kunnen landen.
Jezus :')
Dit lijkt hostomel 2.0 wel....

Amerika als betrouwbare bondgenoot is nu wel klaar.
pi_219729031
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 08:40 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

wat
quote:
Hezbollah-aanhangers hebben een crimineel imperium opgebouwd in Ciudad del Este, een stad in het zuiden van Paraguay, onder leiding van een hooggeplaatst lid van de terroristische organisatie. In Brazilië wordt Hezbollah niet erkend als terroristische organisatie, en in Paraguay werken overheidsfunctionarissen samen met Hezbollah-agenten, wat de organisatie helpt om in deze gebieden te blijven opereren.

Een ander zwaartepunt van de organisatie ligt in Venezuela, onder leiding van president Nicolas Maduro, dat in conflict is met het Westen. Hezbollah werkt samen met lokale overheidsfunctionarissen om macht en geld te vergaren, en op Isla Margarita in het land organiseert de organisatie militaire trainingen, naast drugssmokkel en andere illegale activiteiten.

De activiteiten van Hezbollah in de regio reiken ook tot andere landen: in Chili werden verdachte Hezbollah-activiteiten ontdekt in een haven in het land, en in Colombia wordt de organisatie verdacht van betrokkenheid bij drugshandel. De grote bedragen die Hezbollah verdient met zijn illegale activiteiten in Latijns-Amerika worden gebruikt om zijn terroristische activiteiten in het Midden-Oosten te financieren.

https://www.israelnieuws.(...)europa-en-zuid-ameri
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219729032
pi_219729038
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:24 schreef nixxx het volgende:
Wat me opvalt in die filmpjes is dat er blijkbaar veel helicopters gebruikt worden. Heeft Venezuela geen luchtverdediging of zou dat allemaal al uitgeschakeld zijn?
Niet veel nee.

Waar de manpad crews waren weet ik ook niet.
pi_219729039
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:26 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Schijnbaar leven er ook iets van 15 miljoen Libanezen in Zuid-Amerika. Wist ik tot voor kort iig niet
Maar goed, óók dit is dus mede weer voor Israël? :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:30:32 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219729043
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:24 schreef nixxx het volgende:
Die zal wel razendsnel onklaar gemaakt zijn, die luchtverdediging maakt weinig kans tegen Amerikaanse wapens.

Idd een kopie van Hostomel. Een onthoofdingsaanval.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:30:52 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219729044
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Niet veel nee.

Waar de manpad crews waren weet ik ook niet.
Die dachten misschien dat het vandaag geen goede dag was om te sterven voor Maduro
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:31:47 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729049
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:20 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik stelde die vraag vorige week op een Facebookgroep
:') die gasten waren zo positief dat ik nog net niet gelyncht werd :') ze haten dus echt de EU
Als hun master dat doet... als Trump berichten blijft delen over windmolens of pindakaas gaan ze zich daar druk om maken.
pi_219729050
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die zal wel razendsnel onklaar gemaakt zijn, die luchtverdediging maakt weinig kans tegen Amerikaanse wapens.

Idd een kopie van Hostomel. Een onthoofdingsaanval.
Hostomel waren er tenminste nog een paar neergehaald.
pi_219729053
Tja, ik zie Maduro ook graag verdwijnen, maar de grote Oranje leider heeft duidelijk niet veel geleerd van sommige voorgangers.

Die Nobelprijs voor de Vrede zal er nu zeker wel komen ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219729058
Chinooks. Kunnen wel 30+ troepen inzitten per stuk en daar waren er redelijk veel van in die andere video.

twitter
pi_219729080
Op nos.nl:

quote:
Het is niet duidelijk of de VS iets met de explosies van afgelopen nacht te maken heeft, maar Trump heeft verschillende malen gedreigd om in Venezuela ook aanvallen op land uit te voeren om drugshandelaren te stoppen. De VS heeft ook olietankers in beslag genomen.
Nee. Dat is inderdaad niet duidelijk.

De tering zeg. 8)7

Heel die mediakliek ligt in een stuip over hoe ze dit nu weer een positieve draai moeten geven. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219729084
Vrijbrief voor Xi. Succes Taiwan.
vosss is de naam,
pi_219729087
Zou me niets verbazen als de amerikanen ook wat mooie snufjes hebben op deze Special forces chinooks waardoor het heel lastig is voor Manpads om te locken.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:38:15 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729097
Oh nee drugs uhm oh olie
pi_219729099
Shit is aan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219729124
Ik snap sowieso niet waarom die onzin over drugs nog wordt verkondigd, daar trapt toch werkelijk helemaal niemand in? Het is gewoon een zoveelste Amerikaanse poging tot regime change.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:45:13 #49
438527 MissButterflyy
pi_219729133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:26 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Mooi verhaal weer, een nog betere smoes om aan te vallen.
Kom op zeg. Anders zou Israël zeker actie ondernemen.
pi_219729135
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:37 schreef vosss het volgende:
Vrijbrief voor Xi. Succes Taiwan.
De wereld komt wel steeds meer in de fik te staan ja, doodeng.
pi_219729139
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:
Tja, ik zie Maduro ook graag verdwijnen, maar de grote Oranje leider heeft duidelijk niet veel geleerd van sommige voorgangers.

Infantino had het goed door. Geef Trump een zelfbedachte prijs en Orange Man is helemaal in zijn nopjes. Maduro was liever eigenwijs en deed niks en nu moet hij op de blaren zitten :N
pi_219729164
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:43 schreef Monolith het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom die onzin over drugs nog wordt verkondigd, daar trapt toch werkelijk helemaal niemand in? Het is gewoon een zoveelste Amerikaanse poging tot regime change.
Dit. En ik kan mij niet heugen wanneer dat goed uitgepakt heeft.

Waar blijven overigens de reacties vanuit politiek Europa? Die zijn allemaal al lang en breed wakker.

Waarschijnlijk wordt nu eerst samen afgestemd wat ze gaan zeggen als reactie.

Dus ik verwacht alvast veel reacties die nagenoeg kopieën van elkaar zijn.
vosss is de naam,
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:51:57 #53
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_219729179
Nog geen coverage op NPO1, hopelijk gaat Maestro ook gewoon door zometeen.
leuk
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:52:00 #54
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219729180
Deze man meende recht te hebben op de Nobelprijs voor de vrede..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:52:33 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729183
Europa kan niet te hard oordelen nu er nog onderhandeld wordt over Oekraďne...
pi_219729188
[quote]15s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Waar blijven overigens de reacties vanuit politiek Europa? Die zijn allemaal al lang en breed wakker.

[quote]

Dat lijkt me wel verstandig.
Radio Espantoso
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:54:32 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729195
Iemand nog iets over de Epstein files?
pi_219729199
Als Maduro niet gedood/gevangen is, is deze operatie mislukt imo.
pi_219729201
Vredespresidentje :')
pi_219729202
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:51 schreef Raap het volgende:
Nog geen coverage op NPO1, hopelijk gaat Maestro ook gewoon door zometeen.
Is Steve online?
vosss is de naam,
pi_219729204
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:50 schreef vosss het volgende:

[..]

......OBAMA.......... BIDEN.........HILLARY CLINTON!!!! :'( :'( :'( ...........................EU :'( ...MIGRANTEN!!!!!!!! :'(((((((((

Edit: ik dacht dat je het over de reacties van het debiele maga volk had. Sorry nog niet helemaal wakker
Цой жив
pi_219729213
quote:

[..]

Die dragen Maduro over het algemeen natuurlijk ook geen warm hart toe dus het lijkt me sowieso niet dat je daar een heel fel oordeel van hoeft te verwachten.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:58:19 #63
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729221
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:

Aan Maduro gaat Venezuela niks missen, dat mag duidelijk zijn.
Maar dat Trump niet het beste voorheeft met de bevolking van Venezuela en daar puur zit om olie reserves veilig te stellen, dat mag ook duidelijk zijn.
Diezelfde bevolking gaat straks natuurlijk aan de bedelstaf van de VS, want van die miljarden aan olie die daar in de grond zit gaan ze bar weinig terug zien vloeien het eigen land in.
pi_219729223
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Is Steve online?
Tuurlijk.

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:00:11 #65
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219729229
Uiteindelijk is dit niet anders dan Irak of Afghanistan. Ik dacht dat Trump met Amerika zich minder met de wereld wilde bemoeien?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 januari 2026 @ 10:00:11 #66
284411 crew  heywoodu
pi_219729230
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:52 schreef Momo het volgende:
Met als verschil dat de VS hier de rol van Rusland heeft, niet die van Europa :+
pi_219729251
Xi en Poetin hoeven zich nergens druk meer om te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:03:27 #68
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219729255
quote:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze hier het model voor ogen van de laatste Panama-invasie in '89. Hopelijk hebben ze Hegseth voor de duur van deze operatie ergens in de Duplohoek gezet, want deze ingreep lijkt wel aanzienlijk meer escalatiepotentieel te hebben gezien de huidige geopolitieke verhoudingen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:07:57 #69
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729287
quote:
Wat denk ik heel belangrijk gaat worden om te beseffen is dat er geen waarheden of onwaarheden meer bestaan, of in ieder geval: ze doen er niet meer toe.
@Perrin haalde het ook al terecht aan, het denken in termen van Internationale Rechtsorde is echt voorbij. We gaan weer naar invloedssferen, en daarbinnen bepaalt de top-dog wát waarheid is en wat niet. Daar heeft iedereen die zich in die invloedssfeer bevindt zich tot te zetten. Punt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:00 schreef RamboDirk het volgende:
Uiteindelijk is dit niet anders dan Irak of Afghanistan. Ik dacht dat Trump met Amerika zich minder met de wereld wilde bemoeien?
Ook hier: Invloedssferen
Ja, Trump vindt dat de VS geen politie agentje van de wereld moet zijn. Maar wat hij daar feitelijk mee bedoeld is dat Azië en een deel van het M.O. de achtertuin van China maakt. Dat Oost-Europa, voormalige Sovjet Staten en een deel van het M.O. de achtertuin vormen van Rusland.
Blijft over de achtertuin van de Verenigde Staten: Noord Amerika, Zuid Amerika, West Europa, Centraal Europa, Noord Europa en Zuid Europa.

In dat licht beschouwd is deze inval heel goed te verklaren: De regering Trump is de achtertuin veilig aan het stellen, er liggen daar de grootste olievelden ter wereld. Dat maakt de V.S. voor nog eens minstens honderd jaar volledig onafhankelijk van Arabische Sjeiken etc en het gaat ze nog veel en veel rijker maken dan dat ze al waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-01-2026 10:24:24 ]
pi_219729291
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:02 schreef Discombobulate het volgende:
Xi en Poetin hoeven zich nergens druk meer om te maken.
Nouja, in zoverre dat een bondgenoot van ze zojuist WEER is aangevallen en ze weer geen zak doen.
pi_219729302
quote:
Ik begreep dat Machado (als zij dan de macht krijgt, ze is immers vrouw en heeft Trump de nobelprijs door de neus geboord) al min of meer had beloofd de oliestaatsbedrijven te privatiseren en de VS first dibs te geven. Het is allemaal best doorzichtig.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219729324
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nouja, in zoverre dat een bondgenoot van ze zojuist WEER is aangevallen en ze weer geen zak doen.
Belangen in Oekraďne en Taiwan zijn vele malen belangrijker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219729340
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vs is mede organisator, misschien dat dan de al 1.5 jaar opgejaagde en hierdoor geradicaliseerde immigranten uit Venezuela wel wat aanslagen daar gaan plegen een automotisch geweer koop je daar namelijk ook zo.
Denk dat je in de war bent met andere bevolkingsgroepen.

En wat betreft dat continent zou ik het dan voornamelijk (wel) verwachten van Brazilianen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219729347
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De wereld is allang verdeeld tussen die 3.
pi_219729361
twitter
pi_219729362
Weer een oorlog gestopt, wat een vredesduif is deze man *O*

Oh -O-
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:22:35 #77
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219729365
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 08:47 schreef Akathisia het volgende:
Zijn we al opgeroepen om de ABC-eilanden te verdedigen?
Waarmee precies? _O- die geven we met een strikje eromheen weg aan de VS bij de eerste vordering.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:23:37 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729372
Ben benieuwd of dit bij een aantal mildere MAGA´s toch niet goed valt, de diehard MAGA´s zouden Trump nog blijven steunen al zou hij live een kind vermoorden.
pi_219729375
twitter
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:24:16 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729376
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:24 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Dat is wel snel
pi_219729377
HOLY SHIT!
pi_219729378
pi_219729380
Daar waren die special forces dus voor.
pi_219729381
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:23 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of dit bij een aantal mildere MAGA´s toch niet goed valt, de diehard MAGA´s zouden Trump nog blijven steunen al zou hij live een kind vermoorden.
Ook de mildere maga's keren zo weer bij hoor.
Цой жив
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:26:04 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729391
quote:
[ x ]
Dat hadden die Venezolanen goed op orde dus, NOT.
pi_219729394
quote:
[ x ]
Stukje efficiëntie, dat moet ik ze nageven.
pi_219729395
Wtf
Цой жив
pi_219729401
Goeie operatie! 🥳
pi_219729402
Ja, indien het echt waar is heel knap gedaan door Amerikanen.

Afgezien of het terecht was of niet.
pi_219729405
Zo gaat nou een 3 dagen (uur) SVO @rusland.
pi_219729412
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:27 schreef skysherrif het volgende:

Absoluut zeg.
Цой жив
pi_219729414
Nu Putin ook nog even thuis ophalen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:29:47 #93
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_219729418
5 jaar durende frontoorlog voorkomen door deze meester strateeg _O_
leuk
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:29:54 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729421
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:29 schreef GerryDV het volgende:
Nu Putin ook nog even thuis ophalen.
Hij zou nog eerder Zelensky ophalen
pi_219729423
lolwut.

Eat your heart out George W. Bush.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 10:30:35 #96
5428 crew  miss_sly
pi_219729428
quote:
Waar haalt hij het lef vandaan om een ander staatshoofd te ontvoeren?
En wie is daar nu dan aan de macht? Het Amerikaanse leger?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:31:21 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729435
Ben benieuwd of er nog vriendjes van Maduro het willen overnemen en wat het leger daar gaat doen.
pi_219729440
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Drones richting een vakantiehuis van Poetin zou een regelrechte schande zijn, maar een president ontvoeren mag wel natuurlijk.
Ik denk dat er in Venezuela wat chaos zal zijn de komende weken
Цой жив
pi_219729441
quote:

[..]
niemand
pi_219729443
quote:
[ x ]
Dat is wel knap uitgevoerd dan :o
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:34:03 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729449
MAGA´s in de comments van Steve die oproepen hetzelfde te doen bij Groenland :')
pi_219729452
Aluhoedje op:

Maduro heeft zich gewillig laten meenemen. Heeft een deal gesloten en zit de rest van zijn tijd daar ergens rustig uit.
Daarom dat we geen enkel schot van Venezuela hebben gezien. De rest was voor show.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:34:37 #103
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:31 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of er nog vriendjes van Maduro het willen overnemen en wat het leger daar gaat doen.
Als veel dictatoriale regimes één kenmerk gemeen hebben dan is het wel dat er altijd een nummer twee, drie of vier klaar staat om een mes in de rug te steken van de grote baas.
Ik zou niet uitsluiten dat de VS op die manier aan de intel is gekomen over de exacte where abouts van Maduro vannacht.
Deze persoon zou dan zomaar komende dagen ineens boven kunnen komen drijven als de nieuwe baas, met backing van de VS.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:34 schreef skysherrif het volgende:
Aluhoedje op:

Maduro heeft zich gewillig laten meenemen. Heeft een deal gesloten en zit de rest van zijn tijd daar ergens rustig uit.
Daarom dat we geen enkel schot van Venezuela hebben gezien. De rest was voor show.
Klinkt nog niet eens zo gek. Nieuwe identiteit, wat plastische chirurgie en daarna z'n overgebleven jaren met de beentjes omhoog.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-01-2026 10:39:46 ]
pi_219729457
Da fuck, die Trump is echt de grootste strateeg en militair genie die ooit geleefd heeft _O_
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:34:57 #105
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219729461
Als Rusland dat niet mag waarom de VS dan wel?
pi_219729464
Trumps approval schiet de komende dagen weer de hoogte in, let maar op. Daarna zakt het weer langzaam terug richting de gebruikelijke 40%
Цой жив
pi_219729465
Om 17.00 onze tijd dus de pc? Ben benieuwd of 'ie Maduro laat zien.

Het is nu 4.30 in Mar-a-Lago. Of kan ik niet tellen, ben nog niet helemaal wakker. :')
pi_219729467
Lol ze hebben de president ontvoerd _O-
pi_219729468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:27 schreef skysherrif het volgende:

Dessert Storm gemist?
pi_219729473
quote:
Aluhoedje op:

Eigenlijk lijkt dit me de meest logische uitleg.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:36:46 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219729474
Schurkenstaten onder elkaar
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:37:06 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729478
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Wat denk ik heel belangrijk gaat worden om te beseffen is dat er geen waarheden of onwaarheden meer bestaan, of in ieder geval: ze doen er niet meer toe.
@:Perrin haalde het ook al terecht aan, het denken in termen van Internationale Rechtsorde is echt voorbij. We gaan weer naar invloedssferen, en daarbinnen bepaalt de top-dog wát waarheid is en wat niet. Daar heeft iedereen die zich in die invloedssfeer bevindt zich tot te zetten. Punt.
pi_219729480
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:36 schreef halfway het volgende:
Dessert Storm
Desert?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:37:57 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219729484
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:55 schreef skysherrif het volgende:
Als Maduro niet gedood/gevangen is, is deze operatie mislukt imo.
Maduro is opgepakt en het land uitgebracht
pi_219729487
WTF?! Ditt kan toch niet zomaar?!

Ofja, klaarblijkelijk wel, maar WTF?! 8)7
vosss is de naam,
pi_219729488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maduro is opgepakt en het land uitgebracht
echt?
pi_219729492
Geef die man de Nobelprijs voor de vrede.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:39:04 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219729495
Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:39:58 #121
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219729497
Nouja als die Maduro heeft gevangen… Dat was wel een pretty bad guy. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219729503
Dit doet Trump toch wel adequater dan destijds Kennedy.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219729506
quote:
86s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:38 schreef vosss het volgende:
WTF?! Ditt kan toch niet zomaar?!

Ofja, klaarblijkelijk wel, maar WTF?! 8)7
Nu wel handig dat ze het Internationale Strafhof en Internationale Gerechtshof niet erkennen.
US Congres is aan zet nu, voor zover die hier nog iets aan kunnen/willen doen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 10:40:53 #124
5428 crew  miss_sly
pi_219729509
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[..]

Maar dan is dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:34 schreef Momo het volgende:
MAGA´s in de comments van Steve die oproepen hetzelfde te doen bij Groenland :')
Niet eens zo vergezocht.

Ik kan er niet over uit dat er zoveel mensen zijn die dit gedogen, goedkeuren of zelfs toejuichen.
pi_219729513
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dan is dit:
[..]
Niet eens zo vergezocht.

Ik kan er niet over uit dat er zoveel mensen zijn die dit gedogen, goedkeuren of zelfs toejuichen.
twitter
pi_219729519
Venezuela heeft onder Biden de zware criminele gevangenen naar de VS gestuurd en daar hebben ze veel last van gehad.
Daar komt dit door.
Vakman pur sang
pi_219729520
quote:
Aluhoedje op:

Dat is niet eens zo’n aluhoedje theorie, paar welen geleden al het nieuws dat de Amerikanen met Maduro aan het onderhandelen waren over zijn aftreden
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 10:42:45 #128
5428 crew  miss_sly
pi_219729522
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Nouja als die Maduro heeft gevangen… Dat was wel een pretty bad guy. :o
Kan best, maar dat geeft de VS niet het recht dit te doen.

Want kennelijk bepaald Trump wat wel of niet kan. Dan kan hij voor iedereen gaan. Groenland by force. Canada inlijven. Wat hij wil moet maar kunnen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 10:43:23 #129
5428 crew  miss_sly
pi_219729529
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Venezuela heeft onder Biden de zware criminele gevangenen naar de VS gestuurd en daar hebben ze veel last van gehad.
Daar komt dit door.
Welnee.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 januari 2026 @ 10:43:43 #130
284411 crew  heywoodu
pi_219729531
Even los van wat we er verder van vinden, binnen een paar uur het land in en de president pakken en het land uit dirigeren is wel een fraai staaltje special forces-werk :P

Buiten dat er natuurlijk de kans is dat dit gewoon een deal was en Maduro ergens rustig verder kan leven en genieten zonder verdere gevolgen voor hem.
pi_219729533
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Van Venezuela naar Denemarken is wel een gigantische stap. Dat is dezelfde soort theorie als dat Rusland de NAVO net zo makkelijk zou gaan aanvallen als Oekraďne
pi_219729545
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welnee.
Natuurlijk niet. Maar je praat tegen een van de grootste fantasten van dit forum :P.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:45:43 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729550
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar komt dit door.
pi_219729552
Zou wel vet zijn als ze Maduro en zijn vrouwtje een nekschot geven en boven zee uit de chopper werpen.
pi_219729563
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef heywoodu het volgende:
Even los van wat we er verder van vinden, binnen een paar uur het land in en de president pakken en het land uit dirigeren is wel een fraai staaltje special forces-werk :P

Dat zeker. Putin zal het met het schaamrood op de kaken en strontjaloers aan zitten te kijken.
vosss is de naam,
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:47:22 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729565
Uitstekende zet dit van de VS. Dit soort schurkenstaten dienen met harde hand te worden aangepakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219729566
quote:
Waarschijnlijk omdat in het verleden regime changes zo succesvol waren :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:47:31 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729567
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:45 schreef UitStraling het volgende:
Zou wel vet zijn als ze Maduro en zijn vrouwtje een nekschot geven en boven zee uit de chopper werpen.
Yo echt vet dude! Net als in de films haha
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:47:49 #139
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729570
quote:

[..]
Maar dan is dit:
[..]
Niet eens zo vergezocht.

Groenland ligt veel te gevoelig om op dezelfde manier aan te pakken, Denemarken is op papier immers een bondgenoot van de VS.

Maar wat je langzaam wel aan ziet komen, nadat Denemarken een aantal jaar de tijd krijgt om de veroordelende politieke taal erop los te laten die nodig is, is een soort van "stille toegeving":
• “Vrijwillige” samenwerking
• Meer Amerikaanse bases, investeringen, invloed
• Mineralendeal, door alle partijen gepresenteerd als een positieve draai aan het verhaal "Het maakt Amerikanen, Groenlanders en Denen rijker en welvarender!"
• Feitelijk soevereiniteitsverlies zonder formele overdracht

En dan wellicht 20/30 jaar down the line gevolgd door een daadwerkelijke overdracht.

Als de VS echt wil dan ziet Denemarken zich meteen geconfronteerd met de strategische machteloosheid om daar ook maar iets tegenin te brengen.
En naar Europese partners hoeft ze niet te kijken, die hebben niks in de melk te brokkelen en zijn niet eensgezind.
pi_219729572
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:45 schreef UitStraling het volgende:
Ik weet niet of "vet" helemaal de juiste bewoording daarvoor zou zijn. Eerder iets voor een slechterik in een oude B-film.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:48:47 #141
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219729576
quote:
KLM: momenteel geen vluchten naar Curaçao, Aruba en Sint-Maarten
KLM kan op dit moment geen vluchten uitvoeren naar de Antilliaanse eilanden Curaçao, Aruba en Sint-Maarten omdat het luchtruim rond Curaçao is gesloten door de situatie in Venezuela. Dat meldt de luchtvaartmaatschappij in een verklaring. Ook naar Georgetown in het Zuid-Amerikaanse Guyana en Bridgetown op het Caribische eiland Barbados wordt momenteel niet gevlogen.
Sommige mensen komen maandag niet op het werk…
pi_219729577
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekende zet dit van de VS. Dit soort schurkenstaten dienen met harde hand te worden aangepakt.
Heb je een lijstje van schurkenstaten waar ze dit nog meer moeten doen? Ik kan wel een lijstje opnoemen van dictators die niet onderdoen voor Maduro. Maar dan heb je kans dat 2027 halen een tamelijk ambitieuze doelstelling wordt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:49:15 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219729578
Ben benieuwd of de VS wellicht al met mensen onder Maduro heeft afgesproken om de macht over te nemen.

Anders is er nu een machtsvacuum...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219729582
Venezolaanse gangmembers shooting
https://www.nbcnewyork.co(...)imes-square/6251437/
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:49:53 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219729584
Dit lijkt wel heel makkelijk gegaan te zijn
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:50:27 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219729594
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef Montagui het volgende:
Dit doet Trump toch wel adequater dan destijds Kennedy.
Ja, die probeerde Fidel te vermoorden, escaleerde de Vietnamoorlog, bracht de wereld aan de rand van een kernoorlog, invasie in de varkensbaai, rondneukerijen,
Maar Kennedy wordt als held gezien
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:50:30 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729595
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Heb je een lijstje van schurkenstaten waar ze dit nog meer moeten doen? Ik kan wel een lijstje opnoemen van dictators die niet onderdoen voor Maduro. Maar dan heb je kans dat 2027 halen een tamelijk ambitieuze doelstelling wordt.
Vooralsnog was dit voor de VS de prioriteit. Venezuela is natuurlijk een makkelijkere prooi dan bijvoorbeeld Rusland, Iran of China. Alhoewel recent Iran ook geen al te beste indruk maakte tegen Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219729596
Vakman pur sang
pi_219729597
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Hebben die landen ook olie?
pi_219729600
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Groenland is Europa. Dat gaat niet zo snel gebeuren.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:51:22 #151
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef Tarado het volgende:
Een beetje... te makkelijk?
pi_219729605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef Tarado het volgende:
Geen geheim dat ze al een hele tijd bezig zijn om mensen daar om te kopen zodat ze Maduro op een presenteerblaadje aanbieden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:52:09 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219729609
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ik weet het niet, we zullen later wel meer zien en horen.
pi_219729613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Dit heb ik altijd al eens willen zeggen. :+
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:52:27 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219729615
Kerel had vrijwel geen steun meer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219729620
Ladies and gentleman, we got him!!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:53:53 #158
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219729627
Venezolaanse collega van me heeft net thuis bier open getrokken om te vieren :D Die ziet het wel positief in
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:54:04 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219729631
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dan hadden ze hem ook zelf af kunnen zetten.
pi_219729633
Goed, dit is toch een heel stuk sneller gegaan dan verwacht.
Incelfrikandel
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:54:22 #161
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219729636
Dit is zeker toeval?

quote:
Grootste Reserves: Venezuela bezit circa 17% van de wereldwijde bekende oliereserves, meer dan de VS, voornamelijk in de vorm van zware olie.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:55:10 #162
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729642
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dit heb ik altijd al eens willen zeggen. :+
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:55:22 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219729645
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:53 schreef nixxx het volgende:
Venezolaanse collega van me heeft net thuis bier open getrokken om te vieren :D Die ziet het wel positief in
Logisch, die lijden al vanaf Chavez.
pi_219729647
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:54 schreef Zwansen het volgende:
Dit is zeker toeval?
[..]

Nee, dat is altijd al de inzet.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:56:31 #165
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_219729655
Trump god *O*
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_219729656
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Van Venezuela naar Denemarken is wel een gigantische stap. Dat is dezelfde soort theorie als dat Rusland de NAVO net zo makkelijk zou gaan aanvallen als Oekraďne
Ook een deal maken onder gigantische druk lijkt me eerder.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:56:50 #167
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219729661
NOS zonder bericht :')

zaterdag 3 januari 2026 @ 10:57:09 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729664
En mensen die komen met teksten als 'Ja, maar de VS heeft het recht niet om dit te doen'

:')_!

Dan snap je helemaal niets van hoe de wereld werkt en bekijk alles door een naďeve Westerse bril, gebaseerd op decennia van vrede wat in de geschiedenis van de mens een unicum is en blijkbaar het nodige zand in de ogen van de sommigen heeft gestrooid.

De realiteit is helaas dat niet elk conflict is uit te praten, soms moet er (als dit een niet al te risicovolle zet is) keihard worden ingegrepen. Gelukkig begint het weer meer de norm te worden om dit ook te doen. Dit had met een land als Iran ook al veel eerder moeten worden gedaan.
pi_219729666
Als ze Maduro hebben gevangen en weggevoerd is de operatie weliswaar erg efficiënt, de vraag is alleen met welk mandaat je denk te handelen om het staatshoofd van een ander land zo op te pakken.

Als er nog enige scepsis was dat de VS niet rap zijn afgegleden naar een autocratie dan is dit wel de bevestiging
pi_219729667
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik weiger te geloven dat dit soort belangen een rol speelt in de besluiten die Trump neemt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:57:18 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729668
quote:
Niemand mist iets aan Maduro.
De vraag is natuurlijk wat er voor in de plaats komt. Dat gaat de regering Trump bepalen en die geven natuurlijk geen ene fuck om Mien Dobbelsteen in Venezuela. Dat gaat enkel en alleen om harde olie dollars.
pi_219729670
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vooralsnog was dit voor de VS de prioriteit. Venezuela is natuurlijk een makkelijkere prooi dan bijvoorbeeld Rusland, Iran of China. Alhoewel recent Iran ook geen al te beste indruk maakte tegen Israël.
Myanmar aub.
pi_219729671
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Belarus vooral kalium, waaraan de VS nu een aanzienlijk tekort heeft omdat Canada dat sinds de tariffs naar andere landen dan de VS exporteert. Kalium is noodzakelijk voor de gehele Agri sector.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219729679
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
En mensen die komen met teksten als 'Ja, maar de VS heeft het recht niet om dit te doen'

Dan snap je helemaal niets van hoe de wereld werkt en bekijk alles door een naďeve Westerse bril, gebaseerd op decennia van vrede wat in de geschiedenis van de mens een unicum is en blijkbaar het nodige zand in de ogen van de sommigen heeft gestrooid.

De realiteit is helaas dat niet elk conflict is uit te praten, soms moet er (als dit een niet al te risicovolle zet is) keihard worden ingegrepen. Gelukkig begint het weer meer de norm te worden om dit ook te doen. Dit had met een land als Iran ook al veel eerder moeten worden gedaan.
Mensen hebben vooral niet zon zin in een nieuwe La Violencia maar dan in Venezuela.

NIemand hier heeft een hoge pet op van Maduro.
pi_219729680
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:54 schreef Zwansen het volgende:
Dit is zeker toeval?
[..]

Nee dat is het motief van zakenman/dealmaker Trump
pi_219729684
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat is wel duidelijk. Vliegtuigen en helikopters vlogen ongehinderd over Caracas. Het leger van Venezuela heeft echt wel de middelen een helikopter neer te halen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:59:06 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729685
quote:

Welk conflict is er dan met Venezuela?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 10:59:16 #178
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219729687
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja, hij had zijn familie gesproken, die zijn ok, dus communicatie enz is ook nog mogelijk. Lijkt dan echt een heel beperkte aanval, misschien voornamelijk luchtverdediging en wat command en control uitgeschakeld zodat de helikopters veilig naar binnen en buiten konden
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:00:08 #179
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219729692
Nou ben benieuwd welke despoot er nu op de troon geholpen wordt. Want zo gaat het altijd.
pi_219729697
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Inderdaad. Al is het verwijderen van de boosaardige leider slechts stap één. Genoeg voorbeelden dat het er daarna nog erger wordt…
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:00:34 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729699
quote:

Gelukkig begint het weer meer de norm te worden om dit ook te doen.
Prachtig norm om andere landen binnen te vallen als een land daar belang voor ziet. Prachtig tot dat het niet in je voordeel is.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:01:12 #182
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729703
Rusland:
Zie je wel speciale operaties zijn nodig.

EU:
DIT KAANANNNNN NIET

VS:
Speciale operaties zijn nodig

EU:
: /
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:01:33 #183
503714 SebbeSwensje
pi_219729705
quote:

Het is te hopen dat ze ons ook snel willen komen bevrijden.
Appears.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:01:54 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219729707
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219729710
twitter
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:02:27 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729711
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
8)7
Ik neem aan dat het sarcastisch is; maar er zit wel een kern van waarheid in.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:02:27 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef xzaz het volgende:
Rusland:

EU:
DIT KAANANNNNN NIET

VS:

EU:
Ja ga ook nog simpen op de invasie van Rusland in Oekraine met honderdduizenden doden.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:03:08 #188
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729717
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef xzaz het volgende:
Rusland:

EU:
DIT KAANANNNNN NIET

VS:

EU:
China:

Taiwan:
: / : / : / : / : / : /
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:03:13 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729718
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Prachtig norm om andere landen binnen te vallen als een land daar belang voor ziet. Prachtig tot dat het niet in je voordeel is.
Inderdaad, soms is dat nodig om kwaadwillende partijen of leiders af te stoppen. Dat is ook de reden dat wij vrij zijn als land en geen Duits spreken nu. Ik vind het vanuit dat oogpunt vreemd om dit te problematiseren. Hoe denk jij dat oorlogen of conflicten anders kunnen worden gewonnen?
pi_219729719
Maduro is opgepakt lees ik.
pi_219729724
quote:

Dan snap je helemaal niets van hoe de wereld werkt en bekijk alles door een naďeve Westerse bril
Is het gek om het gedrag van de VS, toch een westers land, met een westerse bril te bekijken?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:03:34 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ga ook nog simpen op de invasie van Rusland in Oekraine met honderdduizenden doden.
Irrelevant.
pi_219729726
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Nou ben benieuwd welke despoot er nu op de troon geholpen wordt. Want zo gaat het altijd.
Ik neem aan dat dat Machado zal worden, tenzij de VS niet verder heeft doorgedacht en een of andere generaal nu de macht weet te grijpen
pi_219729728
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:02 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Zou wel het meest logisch zijn.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:03:52 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219729729
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:02 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het sarcastisch is; maar er zit wel een kern van waarheid in.
Er zit in het geheel géén kern van waarheid in :N
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:03:59 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729730
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Bevrijden van wat precies?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:04:35 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219729734
De tijd van de internationale rechtsorde is wel voorbij nu
The End Times are wild
pi_219729737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Is het gek om het gedrag van de VS, toch een westers land, met een westerse bril te bekijken?
Hij is natuurlijk dolblij dat Trump afzakt naar het niveau Poetin…
pi_219729738
De USA zijn dus een soeverein land binnengevallen! Is hier al een tweede kamer debat over geweest? Hoeveel miljard gaan we sturen naar Venezuela? Wanneer mag Maduro de eerste en tweede kamer toespreken en krijgt hij applaus?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:04:59 #200
38496 Perrin
pi_219729742
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:52 schreef Momo het volgende:
Europa lijkt nooit wat te kunnen.
pi_219729744
quote:
Als goed opgeleide Venezulanen dit een goede actie vinden, waarom is de NLse goegemeente dan zo verontwaardigt?
Ken je dan de situatie wel en weet je waar je over praat?
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:03 #202
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729745
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er zit in het geheel géén kern van waarheid in :N
Natuurlijk wel, wie bepaald welke landen bevreid moeten worden?

Moet Venezula worden bevrijd?
Moet noord-Korea worden bevrijd?
Moet Nederland worden bevrijd?
pi_219729747
quote:
Maria Corina Machado misschien?

Winnares van de Nobelprijs voor de Vrede 2025.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:09 #204
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729748
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, soms is dat nodig om kwaadwillende partijen of leiders af te stoppen. Dat is ook de reden dat wij vrij zijn als land en geen Duits spreken nu. Ik vind het vanuit dat oogpunt vreemd om dit te problematiseren. Hoe denk jij dat oorlogen of conflicten anders kunnen worden gewonnen?
Maar jij denkt oprecht dat dit enkel zwart-wit is?
Goed vs kwaad?
Zonder achterliggende motieven?
Puur goed doenerij?

Kom op zeg...
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:10 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219729749
quote:

[..]
Dat is hier totaal niet ad orde. Niet dat Maduro een schatje is, maar dat is totaal niet het motief.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:27 #206
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219729753
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig maar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:29 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is een vrouw; gaat niet gebeuren want Trump
pi_219729755
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zou wel het meest logisch zijn.
Daar heeft het wel alle schijn van ja
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:55 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219729757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gelukkig maar.
8)7
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:55 #210
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219729758
Soevereine staat aanvallen en leiders ontvoeren is terrorisme.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:05:58 #211
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729759
quote:

[..]
Welke logica is dit dan weer? Je zou juist de invasie van de Duitsers in Nederland als voorbeeld kunnen zien. Een land dat tegen hun wil wordt overgenomen door een ander land om hun gedachtegoed te verspreiden (nazi gedachte goed). De geallieerden kwamen juist met goedkeuring ons bevrijden daarvan. Als Duitsland ons niet was binnen gevallen was dat nooit nodig geweest.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:06:16 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729760
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zou je dat ook maar eens doen bij niet-Westerse landen. Helaas gaan er dan ineens hele andere regels en wetten op, wat het omarmen van het door mij eerder benoemde wereldbeeld niet alleen naďef maar ook nog eens zeer hypocriet maakt.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:06:16 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729761
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als goed opgeleide Venezulanen dit een goede actie vinden, waarom is de NLse goegemeente dan zo verontwaardigt?
Omdat dit intern vanuit Venezuela moet komen niet vanuit een ander land.
pi_219729762
Over Russen gesproken, moet eerlijk zeggen dat ik toch wel smul van mijn telegramfeed, ze zijn vrij boos en jaloers.

zaterdag 3 januari 2026 @ 11:06:27 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219729763
Binnenkort 'bevrijdt' Poetin Estland?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219729765
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zou je dat ook maar eens doen bij niet-Westerse landen. Helaas gaan er dan ineens hele andere regels en wetten op, wat het omarmen van het door mij eerder benoemde wereldbeeld niet alleen naďef maar ook nog eens zeer hypocriet maakt.
Wat een raar antwoord op mijn vraag.
pi_219729766
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die heeft zijn Nobelprijs afgepakt. Dus geen schijn van kans.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:07:01 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219729769
quote:

[..]
Gelukkig maar.
We weten nog niet hoe dat gaan uitpakken. Straks is het weer iedereen tegen iedereen.
The End Times are wild
pi_219729771
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat is een vrouw; gaat niet gebeuren want Trump
Dit, plus die heeft zijn felbegeerde prijsje en dat kan het ego van Trump nevernooit aan.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:07:18 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729774
quote:

[..]
Je kan blij zijn dat Maduro de dictator weg is maar ook zorgen maken over het internationale recht, snap je dat niet dan?
pi_219729777
quote:

[..]
Het gaat er vooral om dat het nu wellicht een actie is/lijkt die een land helpt, maar wie zegt dat bijv een invasie van Groenland niet de volgende stap is, of andere landen op het Zuid-Amerikaanse continent
pi_219729780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Omdat dit intern vanuit Venezuela moet komen niet vanuit een ander land.
Ja die hebben ook alle ruimte om te kiezen of protesteren zonder kogel in de kont.
Vakman pur sang
pi_219729782
quote:
Don Jr ;)
pi_219729784
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het gaat er vooral om dat het nu wellicht een actie is/lijkt die een land helpt, maar wie zegt dat bijv een invasie van Groenland niet de volgende stap is, of andere landen op het Zuid-Amerikaanse continent
Colombia is next :9
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:08:31 #225
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729786
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja die hebben ook alle ruimte om te kiezen of protesteren zonder kogel in de kont.
Dat hebben ze in Rusland en Noord-Korea en tientallen andere landen ook niet.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:08:31 #226
38496 Perrin
pi_219729787
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:02 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Negotiated is als het zonder geweld gebeurt, lijkt me.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:08:36 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729788
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Integendeel, het legt de vinger op de zere plek.
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Europa lijkt nooit wat te kunnen.
Dat krijg je ervan als je jarenlang je eigen defensie gaat afbouwen, denkt dat je alles kan uitpraten en een expansionistische dictator in je achtertuin rustig zijn gang laat gaan.
pi_219729789
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hij is nu natuurlijk in extase en volle bewondering van Trump. Ofwel verminderd toerekeningsvatbaar.
pi_219729793
Iedere Europese zwakke linkse deugsok kan weer lullen wat hij wil "boehoe mag niet hoor, dit kan toch niet zomaar, Orange man Bad" maar voor het Venezolaanse volk is dit natuurlijk wel een geschenk uit de hemel.
pi_219729795
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan blij zijn dat Maduro de dictator weg is maar ook zorgen maken over het internationale recht, snap je dat niet dan?
De tijd van het internationale recht is wel over.
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:09:04 #231
38496 Perrin
pi_219729796
quote:

[..]
Tijd om Trump te stoppen dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:09:08 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729798
quote:

[..]
Gelukkig maar.
Prachtig zeg internationaal recht weg tot dat jij bedenkt dat jij niet in de VS of China woont.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:09:30 #233
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729801
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
Iedere Europese zwakke linkse deugsok kan weer lullen wat hij wil "boehoe mag niet hoor, dit kan toch niet zomaar, Orange man Bad" maar voor het Venezolaanse volk is dit natuurlijk wel een geschenk uit de hemel.
Dat moet maar blijken als ze een staat worden van de VS.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:09:38 #234
38496 Perrin
pi_219729802
quote:
Dat was altijd al een schaamlapje maar nu zelfs dat niet eens meer.
pi_219729803
Wat de fuck
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:09:47 #236
56749 BlaZ
pi_219729804
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
We weten nog niet hoe dat gaan uitpakken. Straks is het weer iedereen tegen iedereen.
Dan hebben we leuk wat te bespreken op het forum toch.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:09:49 #237
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219729805
quote:
Het gaat tegen alle internationale wetgeving in. Het is terrorisme.
Dit, dus.
pi_219729808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef xzaz het volgende:

[..]
Make Venezuela Great Again
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:10:16 #239
56749 BlaZ
pi_219729809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is een 20e eeuws standpunt, welkom in de 21e eeuw.
pi_219729811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat hebben ze in Rusland en Noord-Korea en tientallen andere landen ook niet.
En daar lijdt de bevolking onder de grote leider.
Venezanen krijgen dit kado.
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:10:29 #241
503714 SebbeSwensje
pi_219729813
quote:

[..]
Bevrijden van wat precies?
Onze kwaadwillende schurkenleiders natuurlijk.
Appears.
pi_219729814
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zullen die er zijn gevallen, maar uiteindelijk bleven alle acties vgm beperkt wel tot militaire/economische doelen die mogelijk vooraf zijn geeavcueerd. Ook de helikopteractie was op het huis van de minister van defensie geloof ik en die leeft juist nog.

Kan zijn dat er echt een miniem aantal slachtoffers is gevallen, wat sowieso goed nieuws zou zijn.
pi_219729816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, wie bepaald welke landen bevreid moeten worden?

Moet Venezula worden bevrijd?
Moet noord-Korea worden bevrijd?
Moet Nederland worden bevrijd?
Bevreid :D

@3rr0r
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:10:48 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729819
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Maar je praat tegen een van de grootste fantasten van dit forum :P.
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij is natuurlijk dolblij dat Trump afzakt naar het niveau Poetin…
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij is nu natuurlijk in extase en volle bewondering van Trump. Ofwel verminderd toerekeningsvatbaar.
Het gaat wel weer goed met de ad hominems op de zondagochtend zo blijkt.
pi_219729820
Usual suspects weer die dit goedpraten :|W
pi_219729822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 10:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Welk conflict is er dan met Venezuela?
Van WaPo:

quote:
Trump says Venezuela stole U.S. oil, land and assets.

The government of the oil-rich nation took control of its petroleum industry in 1976, nationalizing hundreds of private businesses and foreign-owned assets.
Incelfrikandel
pi_219729823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maduro is een terrorist.

Als de Amerikanen destijds Hitler omgelegd hadden had je dan ook zo soft gepiept?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:11:13 #248
38496 Perrin
pi_219729825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef -XOR- het volgende:
Binnenkort 'bevrijdt' Poetin Estland?
Groenland, Taiwan, Polen.. Staan allemaal op het lijstje om bevrijd te worden.
pi_219729826
quote:
Beetje hetzelfde als wij de Amerikanen van Trump zouden bevrijden.
pi_219729828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat zou helemaal goed zijn voor Venezuela.
De enorme welvaart die de VS kan creëren als ze helpen die olie beter te exploiteren
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:11:45 #251
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219729829

USA!!!! USA!!!! USA!!!! USA!!!! USA!!!! _O_
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:11:58 #252
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729831
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Van WaPo:
[..]

Heeft die daar een punt?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:12:03 #253
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219729832
quote:
Het klinkt aardig naďef om te denken dat de VS dit doet omdat ze het beste voor heeft met de bevolking in Venezuela.
Dit gaat om energie onafhankelijkheid, het maximale uit dat land halen wat eruit te halen valt.
Als de gemiddelde Venezolaan daar beter van wordt: leuk. Als dat niet zo is? Jammer, maar helaas.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:10 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Usual suspects weer die dit goedpraten :|W
En het meteen op de man beginnen te spelen.
pi_219729833
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De enorme welvaart die de VS kan creëren als ze helpen die olie beter te exploiteren
Geen gezeik, iedere Venezolaan schatrijk.
pi_219729835
twitter

(lol)
pi_219729839
cuba next?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:12:39 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

(lol)
Rusland :')
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 11:12:49 #258
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219729842
quote:
[ x ]

(lol)
Pot verwijt de ketel etc.

Daar gaat wel een afzetmarkt van Rusland.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:12:57 #259
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219729844
quote:

[..]
Horseshoe theory weer bevestigd :')

Zo ver aan de linkerkant zitten dat de dictators begint te verdedigen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:13:14 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tijd om Trump te stoppen dus.
Integendeel. We kunnen juist een voorbeeld nemen aan het Amerikaanse beleid. Met wat meer realiteitszin over hoe de wereld werkt, had Oekraďne nu niet in een oorlog hoeven verkeren. Of neem Cyprus, het blijft bijzonder dat Turkije daar probleemloos de helft van heeft kunnen annexeren. Dat is immers ook gewoon een Europees land.
pi_219729851
quote:
[ x ]

(lol)
concern trolling is toch gewoon de standaard modus operandi in het Kremlin?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:13:20 #262
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729852
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgende wordt Canada!
pi_219729855
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
In een vakantieperiode haal ik de dagen ook wel eens door elkaar...
pi_219729859
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is zaterdag en ik walg inderdaad van figuren die zo geilen op de “sterke mannen” en geweld…
pi_219729860
Nu nog even de Ayatollah omleggen om het Iraanse volk te bevrijden _O_
pi_219729864
quote:
[ x ]

(lol)
Poetin zal het stiekem alleen maar toejuichen dat de wereld verdeeld wordt in machtsblokken die in hun eigen achtertuin alles mogen doen wat ze zelf willen.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:14:13 #267
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219729867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Maduro is een terrorist.

Als de Amerikanen destijds Hitler omgelegd hadden had je dan ook zo soft gepiept?
Hitlervergelijkingen gaan niet op. Geeft precies aan dat het dus niet klopt wat er nu gebeurt.
Dit, dus.
pi_219729871
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef xzaz het volgende:

[..]
Heeft die daar een punt?
Venezuela heeft destijds wel degelijk onwettig contracten opgezegd.

Dat is echter geen goede reden om 50 jaar later maar te gaan bombarderen.
Incelfrikandel
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:15:06 #269
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219729873
quote:
Over 20 jaar heeft de EU dat denk ik ook door.
pi_219729875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het klinkt aardig naďef om te denken dat de VS dit doet omdat ze het beste voor heeft met de bevolking in Venezuela.
Dit gaat om energie onafhankelijkheid, het maximale uit dat land halen wat eruit te halen valt.
Als de gemiddelde Venezolaan daar beter van wordt: leuk. Als dat niet zo is? Jammer, maar helaas.
[..]
En het meteen op de man beginnen te spelen.
In de olierijke regio’s in de VS is de gemeenschap ook gemiddeld veel welvarender dus waarom niet ?
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:15:11 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729877
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Volgens mij zit hij internationale recht te verdedigen niet Maduro.
pi_219729880
quote:
[ x ]

(lol)

iets meer
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:15:50 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219729881
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Groenland, Taiwan, Polen.. Staan allemaal op het lijstje om bevrijd te worden.
Polen?
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Het valt inderdaad op dat als puntje bij paaltje komt, de usual suspects aan die kant van het politieke spectrum weer op verkapte wijze de kant van Venezuela en Maduro kiezen. Dit zagen we ook al tijdens de oorlog tussen Israël en Iran.

Binnen die kringen heeft men iedere keer opnieuw zeer veel moeite met het scheiden van goed en slecht en wordt gedreven door een naďef en hypocriet wereldbeeld dat eigenlijk anti-Westers is.
pi_219729883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Negiotiated als in dealtje gemaakt met de oppositie.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:11 #275
56749 BlaZ
pi_219729886
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is zaterdag en ik walg inderdaad van figuren die zo geilen op de “sterke mannen” en geweld…
Jaloezie heet dat.

Je walgt er zo van dat zelfs je username er een is.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:17 #276
503714 SebbeSwensje
pi_219729888
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Over 20 jaar heeft de EU dat denk ik ook door.
Ik mag toch hopen dat de EU dan niet meer bestaat. Anders bungelen we waarschijnlijk helemaal onderaan de lijst, ver onder Verenigd Afrika oid.
Appears.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:20 #277
38496 Perrin
pi_219729889
quote:
Dat is zoals altijd maar weer afwachten. Veel landen zijn er na een ingrijpen van de VS niet welvarender of vrediger op geworden.
pi_219729891
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Polen?
[..]
Het valt inderdaad op dat als puntje bij paaltje komt, de usual suspects aan die kant van het politieke spectrum weer op verkapte wijze de kant van Venezuela en Maduro kiezen. Dit zagen we ook al tijdens de oorlog tussen Israël en Iran.

Binnen die kringen heeft men iedere keer opnieuw zeer veel moeite met het scheiden van goed en slecht en wordt gedreven door een naďef en hypocriet wereldbeeld dat eigenlijk anti-Westers is.
Kan je iemand quoten hier die de persoon Maduro heeft verdedigd?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:35 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219729893
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Polen?
[..]

:')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:37 #280
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219729894
Hij geeft het zelf gewoon toe

"ze hebben onze olie illegaal afgepakt en we willen het terug"

twitter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:37 #281
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219729895
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Geef mij één goede reden waarom Maduro niet vogelvrij zou moeten zijn?

En kom niet aan met bla bla bla slippery slope.
pi_219729896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:13 schreef xzaz het volgende:

[..]
Volgende wordt Canada!
Dat zou geweldig zijn voor Canada. Waar erg geleden wordt aan nu al 5-6 jaar links prutbeleid en producten haast onbetaalbaar zijn.
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:56 #283
38496 Perrin
pi_219729898
quote:

[..]
Internationale wetgeving is morsdood.
pi_219729899
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Het internationale recht hebben de inwoners van Venezuela niets aan, dit sterke optreden wel, met blootvoets zingen in een paddenstoelenkring krijg je kanker niet weg, met een scherpe scalpel wel.
pi_219729903
The Great Big Day zal niet zo lang meer op zich laten wachten overigens, als je hem zo ziet
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:17:48 #286
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729904
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zou geweldig zijn voor Canada. Waar erg geleden wordt aan nu al 5-6 jaar links prutbeleid en producten haast onbetaalbaar zijn.
Volgende is Nederland!
pi_219729905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef MMaRsu het volgende:
Hij geeft het zelf gewoon toe

"ze hebben onze olie illegaal afgepakt en we willen het terug"

[ x ]
En corruptie natuurlijk. Iets dat onder leiding van Trump nooit kan gebeuren :')
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:07 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729907
We moeten overigens ZO SNEL MOGELIJK een meerderheidskabinet hebben.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:12 #289
503714 SebbeSwensje
pi_219729908
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mooi, dan kunnen we dat strafhof ook direct opdoeken. Was toch ook maar een politiek instrument.
Appears.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:14 #290
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219729909
quote:

[..]
:D leuk.
Dit, dus.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:20 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729911
Echt Zo SNEL MOGELIJK. Nu beginnen met praten.
pi_219729912
quote:

[..]
Dat is zoals altijd maar weer afwachten. Veel landen zijn er na een ingrijpen van de VS niet welvarender of vrediger op geworden.
Het is wat anders dan afganistan zuiveren van IS.
Dit is op het eigen continent en betrekken in de economische unie.
Vakman pur sang
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:37 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219729914
quote:

[..]
Als de VS nu Harris had als president en Canada 5-6 jaar een rechtse premier had dan vond je dat weer vreselijk?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:42 #294
56749 BlaZ
pi_219729915
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:18 schreef xzaz het volgende:
We moeten overigens ZO SNEL MOGELIJK een meerderheidskabinet hebben.
Trump zou eigenlijk moeten interveniëren in Nederland en zijn mattie Wilders als leider installeren.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:18:49 #295
38496 Perrin
pi_219729917
quote:
[ x ]

(lol)
Die zijn natuurlijk een beetje jaloers dat de VS het wél kan.
pi_219729918
quote:

[..]
Het zou geweldig zijn als Canada wordt binnengevallen? Lees ik dat nou goed Lospedrosa?
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:19:07 #297
503714 SebbeSwensje
pi_219729920
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:17 schreef xzaz het volgende:

[..]
Volgende is Nederland!
Oh please do!
Appears.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 11:19:08 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219729921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Trump zou eigenlijk moeten interveniëren in Nederland en zijn mattie Wilders als leider installeren.
Daar zijn ze al mee bezig.
pi_219729922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het internationale recht hebben de inwoners van Venezuela niets aan, dit sterke optreden wel, met blootvoets zingen in een paddenstoelenkring krijg je kanker niet weg, met een scherpe scalpel wel.
Denk je dat Trump de oliegelden netjes gaat herverdelen onder het volk?
Met je edgy puberteksten
  Moderator zaterdag 3 januari 2026 @ 11:19:17 #300
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219729923
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
:') :') :') :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219729925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 11:17 schreef xzaz het volgende:

[..]
Volgende is Nederland!
Dat zou geweldig zijn voor nederland!
Vakman pur sang