quote:Trump: elf doden bij Amerikaanse aanval op drugsboot bij Venezuela
Amerikaanse strijdkrachten hebben een schip beschoten dat volgens president Trump uit Venezuela kwam en was volgeladen met drugs. Bij de aanval zijn elf mensen gedood, schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In een video van de aanval, die online is gezet, is te zien hoe de kleine motorboot van een afstand onder vuur wordt genomen en vlam vat.
De aanval zou zijn gericht tegen de Venezolaanse drugsbende Tren de Aragua. Die is door Amerika aangemerkt als terreurorganisatie. Trump claimt in zijn bericht dat de groep onder controle staat van president Maduro en verantwoordelijk is voor onder meer drugshandel en moordpartijen, ook in de VS.
Waar de Amerikaanse aanval precies was, is niet duidelijk. Zowel Trump als minister Rubio van Buitenlandse Zaken houdt dat vaag. Rubio zegt alleen dat het in het zuidelijk deel van de Cariben was.
In augustus stuurde Amerika marineschepen richting Venezuela om de dreiging van Latijns-Amerikaanse drugskartels te bestrijden. President Maduro, die door de VS als grote drugshandelaar wordt gezien, noemde de Amerikaanse aanwezigheid in de regio de grootste bedreiging voor het Zuid-Amerikaanse continent in honderd jaar.
Bekijk deze YouTube-videoquote:"Staan voor grootste militaire dreiging in 100 jaar": waarom liggen er Amerikaanse oorlogsschepen voor kust van Venezuela?
"We staan voor de grootste militaire dreiging in 100 jaar." Daarvoor waarschuwt de Venezolaanse president Nicolás Maduro, nu de Amerikaanse president Donald Trump een volledig bewapende vloot naar de kust van Venezuela heeft gestuurd én een premie van 50 miljoen dollar op het hoofd van Maduro heeft gezet. Wat is er aan de hand?
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Venezuela lopen al weken op nadat Washington een aanzienlijke maritieme aanwezigheid heeft opgebouwd in de wateren rond Venezuela, in de Caraďbische Zee.
De Amerikaanse regering stuurde al zeker 7 oorlogsschepen, waarvan er zeker 5 raketten aan boord hebben die ook doelen op land kunnen raken. In totaal zijn er ook 4.500 manschappen aan boord én er zou ook een aanvalsonderzeeër gestuurd zijn.
Volgens de regering-Trump dienen de oorlogsschepen om internationale drugshandel en terrorisme te bestrijden.
Aanval op drugssmokkelschip
De Amerikaanse militaire aanwezigheid heeft al meteen iets opgeleverd. Vandaag kondigde Donald Trump op een persconferentie aan dat de VS een drugssmokkelschip heeft aangevallen in de Caraďbische zee dat vertrokken was vanuit Venezuela.
Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio voegt daar op X aan toe dat het gaat om een "dodelijke aanval", gericht op een "narco-terroristische organisatie".
Venezolaans president Nicolás Maduro is niet blij met de Amerikaanse aanwezigheid voor zijn kust. Hij verklaarde gisteren dat Venezuela geconfronteerd wordt met "de grootste militaire dreiging in 100 jaar".
Hij waarschuwde dat zijn regering klaarstaat om de republiek in staat van verdediging te verklaren, mocht er sprake zijn van een aanval
Troebele relatie
De relatie tussen de VS en Venezuela is al langer vertroebeld. De VS legt al decennia zware economische sancties op aan Venezuela en wil al sinds Chávez een regimewissel in het land. Die sancties hebben sterk bijgedragen aan de economische malaise in het land.
Tussen Trump en Maduro botert het al evenmin. Zo noemde de Amerikaanse president Maduro al meermaals een drugsbaron. Volgens hem zou de Venezolaanse president geholpen hebben om tonnen cocaďne via Venezuela te smokkelen naar de VS, in samenwerking met het drugskartel Cartel de los Soles en Colombiaanse guerrillagroepen zoals de FARC.
De VS erkent Maduro ook niet als legitiem president van Venezuela en belooft een premie van 50 miljoen dollar voor informatie die leidt tot zijn arrestatie.
Volgens Ryan Macbeth can Venezuela potentieel raketten installeren die de CS kunnen bereiken, en dat is voldoende om het land aan te vallenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:32 schreef xpompompomx het volgende: Wat heeft Venezuela de VS aangedaan dat dit zou moeten? Niks?
![]()
CNNquote:Colombian President Gustavo Petro called for the United Nations to “meet immediately” after explosions were heard in the Venezuelan capital of Caracas.
CNN reporters heard explosions in the city from approximately 1.50am local time (0.50aET) on Saturday. The reason for the explosions was not clear.
“Right now they are bombing Caracas. Alert the world, they have attacked Venezuela,” Petro wrote on X, shortly after 2 a.m. local time in Colombia.
Petro did not specify how he knew bombing had occurred. He did not specify who “they” were. Colombia is one hour behind Venezuela’s capital Caracas.
“They are bombing with missiles. The OAS (Organization of American States) and the UN (United Nations) must meet immediately.”
Hoezo?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:02 schreef Zwoerd het volgende:
Benieuwd wat de verdere stappen zijn. Ik had geen oorlog verwacht nog voor het WK
Vs is mede organisator, misschien dat dan de al 1.5 jaar opgejaagde en hierdoor geradicaliseerde immigranten uit Venezuela wel wat aanslagen daar gaan plegen een automotisch geweer koop je daar namelijk ook zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo?
Wat heeft het WK daarmee te maken?
Venezuela zal idd vast niet meedoen.
Dit is geen oorlog maar een speciale militaire operatie, uiteraard.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:02 schreef Zwoerd het volgende:
Benieuwd wat de verdere stappen zijn. Ik had geen oorlog verwacht nog voor het WK
Nou lijkt een echt grootschalige oorlog me 'boots on the ground' me ook niet direct voor de hand liggen, maar goed.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is geen oorlog maar een speciale militaire operatie, uiteraard.
Ik stelde die vraag vorige week op een Facebookgroepquote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Trump
Het volk dat op Trump heeft gestemd![]()
![]()
Lijkt mij ook niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou lijkt een echt grootschalige oorlog me 'boots on the ground' me ook niet direct voor de hand liggen, maar goed.
Jezusquote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:23 schreef Recce het volgende:
[ x ]
Behoorlijk wat helikopters die special forces vervoeren. Daarmee zouden ze een luchtbasis kunnen innemen waar dan transportvliegtuigen met troepen kunnen landen.
quote:
quote:Hezbollah-aanhangers hebben een crimineel imperium opgebouwd in Ciudad del Este, een stad in het zuiden van Paraguay, onder leiding van een hooggeplaatst lid van de terroristische organisatie. In Brazilië wordt Hezbollah niet erkend als terroristische organisatie, en in Paraguay werken overheidsfunctionarissen samen met Hezbollah-agenten, wat de organisatie helpt om in deze gebieden te blijven opereren.
Een ander zwaartepunt van de organisatie ligt in Venezuela, onder leiding van president Nicolas Maduro, dat in conflict is met het Westen. Hezbollah werkt samen met lokale overheidsfunctionarissen om macht en geld te vergaren, en op Isla Margarita in het land organiseert de organisatie militaire trainingen, naast drugssmokkel en andere illegale activiteiten.
De activiteiten van Hezbollah in de regio reiken ook tot andere landen: in Chili werden verdachte Hezbollah-activiteiten ontdekt in een haven in het land, en in Colombia wordt de organisatie verdacht van betrokkenheid bij drugshandel. De grote bedragen die Hezbollah verdient met zijn illegale activiteiten in Latijns-Amerika worden gebruikt om zijn terroristische activiteiten in het Midden-Oosten te financieren.
https://www.israelnieuws.(...)europa-en-zuid-ameri
Niet veel nee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:24 schreef nixxx het volgende:
Wat me opvalt in die filmpjes is dat er blijkbaar veel helicopters gebruikt worden. Heeft Venezuela geen luchtverdediging of zou dat allemaal al uitgeschakeld zijn?
Schijnbaar leven er ook iets van 15 miljoen Libanezen in Zuid-Amerika. Wist ik tot voor kort iig nietquote:
Die zal wel razendsnel onklaar gemaakt zijn, die luchtverdediging maakt weinig kans tegen Amerikaanse wapens.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:24 schreef nixxx het volgende:
Wat me opvalt in die filmpjes is dat er blijkbaar veel helicopters gebruikt worden. Heeft Venezuela geen luchtverdediging of zou dat allemaal al uitgeschakeld zijn?
Die dachten misschien dat het vandaag geen goede dag was om te sterven voor Maduroquote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet veel nee.
Waar de manpad crews waren weet ik ook niet.
Als hun master dat doet... als Trump berichten blijft delen over windmolens of pindakaas gaan ze zich daar druk om maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:20 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik stelde die vraag vorige week op een Facebookgroep
die gasten waren zo positief dat ik nog net niet gelyncht werd
ze haten dus echt de EU
Hostomel waren er tenminste nog een paar neergehaald.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zal wel razendsnel onklaar gemaakt zijn, die luchtverdediging maakt weinig kans tegen Amerikaanse wapens.
Idd een kopie van Hostomel. Een onthoofdingsaanval.
Nee. Dat is inderdaad niet duidelijk.quote:Het is niet duidelijk of de VS iets met de explosies van afgelopen nacht te maken heeft, maar Trump heeft verschillende malen gedreigd om in Venezuela ook aanvallen op land uit te voeren om drugshandelaren te stoppen. De VS heeft ook olietankers in beslag genomen.
Mooi verhaal weer, een nog betere smoes om aan te vallen.quote:
De wereld komt wel steeds meer in de fik te staan ja, doodeng.quote:
Infantino had het goed door. Geef Trump een zelfbedachte prijs en Orange Man is helemaal in zijn nopjes. Maduro was liever eigenwijs en deed niks en nu moet hij op de blaren zittenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:
Tja, ik zie Maduro ook graag verdwijnen, maar de grote Oranje leider heeft duidelijk niet veel geleerd van sommige voorgangers.
Die Nobelprijs voor de Vrede zal er nu zeker wel komen
Dit. En ik kan mij niet heugen wanneer dat goed uitgepakt heeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:43 schreef Monolith het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom die onzin over drugs nog wordt verkondigd, daar trapt toch werkelijk helemaal niemand in? Het is gewoon een zoveelste Amerikaanse poging tot regime change.
Op zaterdag 3 januari 2026 09:50 schreef vosss het volgende:
Is Steve online?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:51 schreef Raap het volgende:
Nog geen coverage op NPO1, hopelijk gaat Maestro ook gewoon door zometeen.
......OBAMA.......... BIDEN.........HILLARY CLINTON!!!!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt nu eerst samen afgestemd wat ze gaan zeggen als reactie.
Dus ik verwacht alvast veel reacties die nagenoeg kopieën van elkaar zijn.
Die dragen Maduro over het algemeen natuurlijk ook geen warm hart toe dus het lijkt me sowieso niet dat je daar een heel fel oordeel van hoeft te verwachten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. En ik kan mij niet heugen wanneer dat goed uitgepakt heeft.
Waar blijven overigens de reacties vanuit politiek Europa? Die zijn allemaal al lang en breed wakker.
Waarschijnlijk wordt nu eerst samen afgestemd wat ze gaan zeggen als reactie.
Dus ik verwacht alvast veel reacties die nagenoeg kopieën van elkaar zijn.
Aan Maduro gaat Venezuela niks missen, dat mag duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:32 schreef TheVulture het volgende:
Tja, ik zie Maduro ook graag verdwijnen, maar de grote Oranje leider heeft duidelijk niet veel geleerd van sommige voorgangers.
Die Nobelprijs voor de Vrede zal er nu zeker wel komen
Met als verschil dat de VS hier de rol van Rusland heeft, niet die van Europaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:52 schreef Momo het volgende:
Europa kan niet te hard oordelen nu er nog onderhandeld wordt over Oekraďne...
Waarschijnlijk hebben ze hier het model voor ogen van de laatste Panama-invasie in '89. Hopelijk hebben ze Hegseth voor de duur van deze operatie ergens in de Duplohoek gezet, want deze ingreep lijkt wel aanzienlijk meer escalatiepotentieel te hebben gezien de huidige geopolitieke verhoudingen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. En ik kan mij niet heugen wanneer dat goed uitgepakt heeft.
Wat denk ik heel belangrijk gaat worden om te beseffen is dat er geen waarheden of onwaarheden meer bestaan, of in ieder geval: ze doen er niet meer toe.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:43 schreef Monolith het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom die onzin over drugs nog wordt verkondigd, daar trapt toch werkelijk helemaal niemand in? Het is gewoon een zoveelste Amerikaanse poging tot regime change.
Ook hier: Invloedssferenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:00 schreef RamboDirk het volgende:
Uiteindelijk is dit niet anders dan Irak of Afghanistan. Ik dacht dat Trump met Amerika zich minder met de wereld wilde bemoeien?
Nouja, in zoverre dat een bondgenoot van ze zojuist WEER is aangevallen en ze weer geen zak doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:02 schreef Discombobulate het volgende:
Xi en Poetin hoeven zich nergens druk meer om te maken.
Ik begreep dat Machado (als zij dan de macht krijgt, ze is immers vrouw en heeft Trump de nobelprijs door de neus geboord) al min of meer had beloofd de oliestaatsbedrijven te privatiseren en de VS first dibs te geven. Het is allemaal best doorzichtig.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:43 schreef Monolith het volgende:
Belangen in Oekraďne en Taiwan zijn vele malen belangrijker.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, in zoverre dat een bondgenoot van ze zojuist WEER is aangevallen en ze weer geen zak doen.
Denk dat je in de war bent met andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vs is mede organisator, misschien dat dan de al 1.5 jaar opgejaagde en hierdoor geradicaliseerde immigranten uit Venezuela wel wat aanslagen daar gaan plegen een automotisch geweer koop je daar namelijk ook zo.
De wereld is allang verdeeld tussen die 3.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, in zoverre dat een bondgenoot van ze zojuist WEER is aangevallen en ze weer geen zak doen.
Waarmee precies?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:47 schreef Akathisia het volgende:
Zijn we al opgeroepen om de ABC-eilanden te verdedigen?
Ook de mildere maga's keren zo weer bij hoor.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:23 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of dit bij een aantal mildere MAGA´s toch niet goed valt, de diehard MAGA´s zouden Trump nog blijven steunen al zou hij live een kind vermoorden.
Stukje efficiëntie, dat moet ik ze nageven.quote:
Absoluut zeg.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:27 schreef skysherrif het volgende:
Ja, indien het echt waar is heel knap gedaan door Amerikanen.
Afgezien of het terecht was of niet.
Waar haalt hij het lef vandaan om een ander staatshoofd te ontvoeren?quote:
Drones richting een vakantiehuis van Poetin zou een regelrechte schande zijn, maar een president ontvoeren mag wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar haalt hij het lef vandaan om een ander staatshoofd te ontvoeren?
En wie is daar nu dan aan de macht? Het Amerikaanse leger?
niemandquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wie is daar nu dan aan de macht? Het Amerikaanse leger?
Als veel dictatoriale regimes één kenmerk gemeen hebben dan is het wel dat er altijd een nummer twee, drie of vier klaar staat om een mes in de rug te steken van de grote baas.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:31 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of er nog vriendjes van Maduro het willen overnemen en wat het leger daar gaat doen.
Klinkt nog niet eens zo gek. Nieuwe identiteit, wat plastische chirurgie en daarna z'n overgebleven jaren met de beentjes omhoog.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:34 schreef skysherrif het volgende:
Aluhoedje op:
Maduro heeft zich gewillig laten meenemen. Heeft een deal gesloten en zit de rest van zijn tijd daar ergens rustig uit.
Daarom dat we geen enkel schot van Venezuela hebben gezien. De rest was voor show.
Dessert Storm gemist?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:27 schreef skysherrif het volgende:
Ja, indien het echt waar is heel knap gedaan door Amerikanen.
Afgezien of het terecht was of niet.
Eigenlijk lijkt dit me de meest logische uitleg.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:34 schreef skysherrif het volgende:
Aluhoedje op:
Maduro heeft zich gewillig laten meenemen. Heeft een deal gesloten en zit de rest van zijn tijd daar ergens rustig uit.
Daarom dat we geen enkel schot van Venezuela hebben gezien. De rest was voor show.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat denk ik heel belangrijk gaat worden om te beseffen is dat er geen waarheden of onwaarheden meer bestaan, of in ieder geval: ze doen er niet meer toe.
@:Perrin haalde het ook al terecht aan, het denken in termen van Internationale Rechtsorde is echt voorbij. We gaan weer naar invloedssferen, en daarbinnen bepaalt de top-dog wát waarheid is en wat niet. Daar heeft iedereen die zich in die invloedssfeer bevindt zich tot te zetten. Punt.
Maduro is opgepakt en het land uitgebrachtquote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:55 schreef skysherrif het volgende:
Als Maduro niet gedood/gevangen is, is deze operatie mislukt imo.
echt?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maduro is opgepakt en het land uitgebracht
Nu wel handig dat ze het Internationale Strafhof en Internationale Gerechtshof niet erkennen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:38 schreef vosss het volgende:
WTF?! Ditt kan toch niet zomaar?!
Ofja, klaarblijkelijk wel, maar WTF?!
Maar dan is dit:quote:
Niet eens zo vergezocht.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:34 schreef Momo het volgende:
MAGA´s in de comments van Steve die oproepen hetzelfde te doen bij Groenland
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan is dit:
[..]
Niet eens zo vergezocht.
Ik kan er niet over uit dat er zoveel mensen zijn die dit gedogen, goedkeuren of zelfs toejuichen.
Dat is niet eens zo’n aluhoedje theorie, paar welen geleden al het nieuws dat de Amerikanen met Maduro aan het onderhandelen waren over zijn aftredenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:34 schreef skysherrif het volgende:
Aluhoedje op:
Kan best, maar dat geeft de VS niet het recht dit te doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Nouja als die Maduro heeft gevangen… Dat was wel een pretty bad guy.
Welnee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Venezuela heeft onder Biden de zware criminele gevangenen naar de VS gestuurd en daar hebben ze veel last van gehad.
Daar komt dit door.
Van Venezuela naar Denemarken is wel een gigantische stap. Dat is dezelfde soort theorie als dat Rusland de NAVO net zo makkelijk zou gaan aanvallen als Oekraďnequote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Venezuela heeft onder Biden de zware criminele gevangenen naar de VS gestuurd en daar hebben ze veel last van gehad.
Daar komt dit door.
Dat zeker. Putin zal het met het schaamrood op de kaken en strontjaloers aan zitten te kijken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef heywoodu het volgende:
Even los van wat we er verder van vinden, binnen een paar uur het land in en de president pakken en het land uit dirigeren is wel een fraai staaltje special forces-werk
Waarschijnlijk omdat in het verleden regime changes zo succesvol warenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan er niet over uit dat er zoveel mensen zijn die dit gedogen, goedkeuren of zelfs toejuichen.
Yo echt vet dude! Net als in de films hahaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:45 schreef UitStraling het volgende:
Zou wel vet zijn als ze Maduro en zijn vrouwtje een nekschot geven en boven zee uit de chopper werpen.
Groenland ligt veel te gevoelig om op dezelfde manier aan te pakken, Denemarken is op papier immers een bondgenoot van de VS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan is dit:
[..]
Niet eens zo vergezocht.
Ik weet niet of "vet" helemaal de juiste bewoording daarvoor zou zijn. Eerder iets voor een slechterik in een oude B-film.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:45 schreef UitStraling het volgende:
Zou wel vet zijn als ze Maduro en zijn vrouwtje een nekschot geven en boven zee uit de chopper werpen.
Sommige mensen komen maandag niet op het werk…quote:KLM: momenteel geen vluchten naar Curaçao, Aruba en Sint-Maarten
KLM kan op dit moment geen vluchten uitvoeren naar de Antilliaanse eilanden Curaçao, Aruba en Sint-Maarten omdat het luchtruim rond Curaçao is gesloten door de situatie in Venezuela. Dat meldt de luchtvaartmaatschappij in een verklaring. Ook naar Georgetown in het Zuid-Amerikaanse Guyana en Bridgetown op het Caribische eiland Barbados wordt momenteel niet gevlogen.
Heb je een lijstje van schurkenstaten waar ze dit nog meer moeten doen? Ik kan wel een lijstje opnoemen van dictators die niet onderdoen voor Maduro. Maar dan heb je kans dat 2027 halen een tamelijk ambitieuze doelstelling wordt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
Uitstekende zet dit van de VS. Dit soort schurkenstaten dienen met harde hand te worden aangepakt.
Ja, die probeerde Fidel te vermoorden, escaleerde de Vietnamoorlog, bracht de wereld aan de rand van een kernoorlog, invasie in de varkensbaai, rondneukerijen,quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef Montagui het volgende:
Dit doet Trump toch wel adequater dan destijds Kennedy.
Vooralsnog was dit voor de VS de prioriteit. Venezuela is natuurlijk een makkelijkere prooi dan bijvoorbeeld Rusland, Iran of China. Alhoewel recent Iran ook geen al te beste indruk maakte tegen Israël.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heb je een lijstje van schurkenstaten waar ze dit nog meer moeten doen? Ik kan wel een lijstje opnoemen van dictators die niet onderdoen voor Maduro. Maar dan heb je kans dat 2027 halen een tamelijk ambitieuze doelstelling wordt.
Hebben die landen ook olie?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heb je een lijstje van schurkenstaten waar ze dit nog meer moeten doen? Ik kan wel een lijstje opnoemen van dictators die niet onderdoen voor Maduro. Maar dan heb je kans dat 2027 halen een tamelijk ambitieuze doelstelling wordt.
Groenland is Europa. Dat gaat niet zo snel gebeuren.quote:
Een beetje... te makkelijk?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef Tarado het volgende:
Dit lijkt wel heel makkelijk gegaan te zijn
Geen geheim dat ze al een hele tijd bezig zijn om mensen daar om te kopen zodat ze Maduro op een presenteerblaadje aanbieden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:49 schreef Tarado het volgende:
Dit lijkt wel heel makkelijk gegaan te zijn
Dit heb ik altijd al eens willen zeggen.quote:
Dan hadden ze hem ook zelf af kunnen zetten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kerel had vrijwel geen steun meer.
quote:Grootste Reserves: Venezuela bezit circa 17% van de wereldwijde bekende oliereserves, meer dan de VS, voornamelijk in de vorm van zware olie.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit heb ik altijd al eens willen zeggen.
Logisch, die lijden al vanaf Chavez.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:53 schreef nixxx het volgende:
Venezolaanse collega van me heeft net thuis bier open getrokken om te vierenDie ziet het wel positief in
Ook een deal maken onder gigantische druk lijkt me eerder.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Van Venezuela naar Denemarken is wel een gigantische stap. Dat is dezelfde soort theorie als dat Rusland de NAVO net zo makkelijk zou gaan aanvallen als Oekraďne
Ik weiger te geloven dat dit soort belangen een rol speelt in de besluiten die Trump neemt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hebben die landen ook olie?
Niemand mist iets aan Maduro.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:53 schreef nixxx het volgende:
Venezolaanse collega van me heeft net thuis bier open getrokken om te vierenDie ziet het wel positief in
Myanmar aub.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vooralsnog was dit voor de VS de prioriteit. Venezuela is natuurlijk een makkelijkere prooi dan bijvoorbeeld Rusland, Iran of China. Alhoewel recent Iran ook geen al te beste indruk maakte tegen Israël.
Belarus vooral kalium, waaraan de VS nu een aanzienlijk tekort heeft omdat Canada dat sinds de tariffs naar andere landen dan de VS exporteert. Kalium is noodzakelijk voor de gehele Agri sector.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hebben die landen ook olie?
Mensen hebben vooral niet zon zin in een nieuwe La Violencia maar dan in Venezuela.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
En mensen die komen met teksten als 'Ja, maar de VS heeft het recht niet om dit te doen'_!
Dan snap je helemaal niets van hoe de wereld werkt en bekijk alles door een naďeve Westerse bril, gebaseerd op decennia van vrede wat in de geschiedenis van de mens een unicum is en blijkbaar het nodige zand in de ogen van de sommigen heeft gestrooid.
De realiteit is helaas dat niet elk conflict is uit te praten, soms moet er (als dit een niet al te risicovolle zet is) keihard worden ingegrepen. Gelukkig begint het weer meer de norm te worden om dit ook te doen. Dit had met een land als Iran ook al veel eerder moeten worden gedaan.
Nee dat is het motief van zakenman/dealmaker Trumpquote:
Dat is wel duidelijk. Vliegtuigen en helikopters vlogen ongehinderd over Caracas. Het leger van Venezuela heeft echt wel de middelen een helikopter neer te halenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kerel had vrijwel geen steun meer.
Welk conflict is er dan met Venezuela?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
En mensen die komen met teksten als 'Ja, maar de VS heeft het recht niet om dit te doen'
De realiteit is helaas dat niet elk conflict is uit te praten, soms moet er (als dit een niet al te risicovolle zet is) keihard worden ingegrepen. Gelukkig begint het weer meer de norm te worden om dit ook te doen. Dit had met een land als Iran ook al veel eerder moeten worden gedaan.
Ja, hij had zijn familie gesproken, die zijn ok, dus communicatie enz is ook nog mogelijk. Lijkt dan echt een heel beperkte aanval, misschien voornamelijk luchtverdediging en wat command en control uitgeschakeld zodat de helikopters veilig naar binnen en buiten kondenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Logisch, die lijden al vanaf Chavez.
Inderdaad. Al is het verwijderen van de boosaardige leider slechts stap één. Genoeg voorbeelden dat het er daarna nog erger wordt…quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Logisch, die lijden al vanaf Chavez.
Prachtig norm om andere landen binnen te vallen als een land daar belang voor ziet. Prachtig tot dat het niet in je voordeel is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
Gelukkig begint het weer meer de norm te worden om dit ook te doen.
Het is te hopen dat ze ons ook snel willen komen bevrijden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
En mensen die komen met teksten als 'Ja, maar de VS heeft het recht niet om dit te doen'_!
Dan snap je helemaal niets van hoe de wereld werkt en bekijk alles door een naďeve Westerse bril, gebaseerd op decennia van vrede wat in de geschiedenis van de mens een unicum is en blijkbaar het nodige zand in de ogen van de sommigen heeft gestrooid.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is te hopen dat ze ons ook snel willen komen bevrijden.
Ja ga ook nog simpen op de invasie van Rusland in Oekraine met honderdduizenden doden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef xzaz het volgende:
Rusland:
Zie je wel speciale operaties zijn nodig.
EU:
DIT KAANANNNNN NIET
VS:
Speciale operaties zijn nodig
EU:
: /
China:quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef xzaz het volgende:
Rusland:
Zie je wel speciale operaties zijn nodig.
EU:
DIT KAANANNNNN NIET
VS:
Speciale operaties zijn nodig
EU:
: /
Inderdaad, soms is dat nodig om kwaadwillende partijen of leiders af te stoppen. Dat is ook de reden dat wij vrij zijn als land en geen Duits spreken nu. Ik vind het vanuit dat oogpunt vreemd om dit te problematiseren. Hoe denk jij dat oorlogen of conflicten anders kunnen worden gewonnen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Prachtig norm om andere landen binnen te vallen als een land daar belang voor ziet. Prachtig tot dat het niet in je voordeel is.
Is het gek om het gedrag van de VS, toch een westers land, met een westerse bril te bekijken?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
Dan snap je helemaal niets van hoe de wereld werkt en bekijk alles door een naďeve Westerse bril
Irrelevant.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ga ook nog simpen op de invasie van Rusland in Oekraine met honderdduizenden doden.
Ik neem aan dat dat Machado zal worden, tenzij de VS niet verder heeft doorgedacht en een of andere generaal nu de macht weet te grijpenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Nou ben benieuwd welke despoot er nu op de troon geholpen wordt. Want zo gaat het altijd.
Er zit in het geheel géén kern van waarheid inquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het sarcastisch is; maar er zit wel een kern van waarheid in.
Bevrijden van wat precies?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is te hopen dat ze ons ook snel willen komen bevrijden.
Hij is natuurlijk dolblij dat Trump afzakt naar het niveau Poetin…quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is het gek om het gedrag van de VS, toch een westers land, met een westerse bril te bekijken?
Europa lijkt nooit wat te kunnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:52 schreef Momo het volgende:
Europa kan niet te hard oordelen nu er nog onderhandeld wordt over Oekraďne...
Als goed opgeleide Venezulanen dit een goede actie vinden, waarom is de NLse goegemeente dan zo verontwaardigt?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:53 schreef nixxx het volgende:
Natuurlijk wel, wie bepaald welke landen bevreid moeten worden?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zit in het geheel géén kern van waarheid in
Maria Corina Machado misschien?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Nou ben benieuwd welke despoot er nu op de troon geholpen wordt. Want zo gaat het altijd.
Maar jij denkt oprecht dat dit enkel zwart-wit is?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, soms is dat nodig om kwaadwillende partijen of leiders af te stoppen. Dat is ook de reden dat wij vrij zijn als land en geen Duits spreken nu. Ik vind het vanuit dat oogpunt vreemd om dit te problematiseren. Hoe denk jij dat oorlogen of conflicten anders kunnen worden gewonnen?
Dat is hier totaal niet ad orde. Niet dat Maduro een schatje is, maar dat is totaal niet het motief.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, soms is dat nodig om kwaadwillende partijen of leiders af te stoppen. Dat is ook de reden dat wij vrij zijn als land en geen Duits spreken nu. Ik vind het vanuit dat oogpunt vreemd om dit te problematiseren. Hoe denk jij dat oorlogen of conflicten anders kunnen worden gewonnen?
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef LXIV het volgende:
De tijd van de internationale rechtsorde is wel voorbij nu
Dat is een vrouw; gaat niet gebeuren want Trumpquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maria Corina Machado misschien?
Winnares van de Nobelprijs voor de Vrede 2025.
Daar heeft het wel alle schijn van jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zou wel het meest logisch zijn.
Welke logica is dit dan weer? Je zou juist de invasie van de Duitsers in Nederland als voorbeeld kunnen zien. Een land dat tegen hun wil wordt overgenomen door een ander land om hun gedachtegoed te verspreiden (nazi gedachte goed). De geallieerden kwamen juist met goedkeuring ons bevrijden daarvan. Als Duitsland ons niet was binnen gevallen was dat nooit nodig geweest.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou je dat ook maar eens doen bij niet-Westerse landen. Helaas gaan er dan ineens hele andere regels en wetten op, wat het omarmen van het door mij eerder benoemde wereldbeeld niet alleen naďef maar ook nog eens zeer hypocriet maakt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is het gek om het gedrag van de VS, toch een westers land, met een westerse bril te bekijken?
Omdat dit intern vanuit Venezuela moet komen niet vanuit een ander land.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als goed opgeleide Venezulanen dit een goede actie vinden, waarom is de NLse goegemeente dan zo verontwaardigt?
Ken je dan de situatie wel en weet je waar je over praat?
Wat een raar antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou je dat ook maar eens doen bij niet-Westerse landen. Helaas gaan er dan ineens hele andere regels en wetten op, wat het omarmen van het door mij eerder benoemde wereldbeeld niet alleen naďef maar ook nog eens zeer hypocriet maakt.
Die heeft zijn Nobelprijs afgepakt. Dus geen schijn van kans.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maria Corina Machado misschien?
Winnares van de Nobelprijs voor de Vrede 2025.
We weten nog niet hoe dat gaan uitpakken. Straks is het weer iedereen tegen iedereen.quote:
Dit, plus die heeft zijn felbegeerde prijsje en dat kan het ego van Trump nevernooit aan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is een vrouw; gaat niet gebeuren want Trump
Je kan blij zijn dat Maduro de dictator weg is maar ook zorgen maken over het internationale recht, snap je dat niet dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als goed opgeleide Venezulanen dit een goede actie vinden, waarom is de NLse goegemeente dan zo verontwaardigt?
Het gaat er vooral om dat het nu wellicht een actie is/lijkt die een land helpt, maar wie zegt dat bijv een invasie van Groenland niet de volgende stap is, of andere landen op het Zuid-Amerikaanse continentquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die hebben ook alle ruimte om te kiezen of protesteren zonder kogel in de kont.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat dit intern vanuit Venezuela moet komen niet vanuit een ander land.
Don Jrquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Colombia is nextquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat het nu wellicht een actie is/lijkt die een land helpt, maar wie zegt dat bijv een invasie van Groenland niet de volgende stap is, of andere landen op het Zuid-Amerikaanse continent
Dat hebben ze in Rusland en Noord-Korea en tientallen andere landen ook niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die hebben ook alle ruimte om te kiezen of protesteren zonder kogel in de kont.
Negotiated is als het zonder geweld gebeurt, lijkt me.quote:
Integendeel, het legt de vinger op de zere plek.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat een raar antwoord op mijn vraag.
Dat krijg je ervan als je jarenlang je eigen defensie gaat afbouwen, denkt dat je alles kan uitpraten en een expansionistische dictator in je achtertuin rustig zijn gang laat gaan.quote:
Hij is nu natuurlijk in extase en volle bewondering van Trump. Ofwel verminderd toerekeningsvatbaar.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat een raar antwoord op mijn vraag.
De tijd van het internationale recht is wel over.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan blij zijn dat Maduro de dictator weg is maar ook zorgen maken over het internationale recht, snap je dat niet dan?
Tijd om Trump te stoppen dus.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prachtig zeg internationaal recht weg tot dat jij bedenkt dat jij niet in de VS of China woont.quote:
Dat moet maar blijken als ze een staat worden van de VS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
Iedere Europese zwakke linkse deugsok kan weer lullen wat hij wil "boehoe mag niet hoor, dit kan toch niet zomaar, Orange man Bad" maar voor het Venezolaanse volk is dit natuurlijk wel een geschenk uit de hemel.
Dat was altijd al een schaamlapje maar nu zelfs dat niet eens meer.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef LXIV het volgende:
Dan hebben we leuk wat te bespreken op het forum toch.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
We weten nog niet hoe dat gaan uitpakken. Straks is het weer iedereen tegen iedereen.
Het gaat tegen alle internationale wetgeving in. Het is terrorisme.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
Iedere Europese zwakke linkse deugsok kan weer lullen wat hij wil "boehoe mag niet hoor, dit kan toch niet zomaar, Orange man Bad" maar voor het Venezolaanse volk is dit natuurlijk wel een geschenk uit de hemel.
Make Venezuela Great Againquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat moet maar blijken als ze een staat worden van de VS.
Dat is een 20e eeuws standpunt, welkom in de 21e eeuw.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan blij zijn dat Maduro de dictator weg is maar ook zorgen maken over het internationale recht, snap je dat niet dan?
En daar lijdt de bevolking onder de grote leider.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat hebben ze in Rusland en Noord-Korea en tientallen andere landen ook niet.
Onze kwaadwillende schurkenleiders natuurlijk.quote:
Ongetwijfeld zullen die er zijn gevallen, maar uiteindelijk bleven alle acties vgm beperkt wel tot militaire/economische doelen die mogelijk vooraf zijn geeavcueerd. Ook de helikopteractie was op het huis van de minister van defensie geloof ik en die leeft juist nog.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Negotiated is als het zonder geweld gebeurt, lijkt me.
Bevreidquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, wie bepaald welke landen bevreid moeten worden?
Moet Venezula worden bevrijd?
Moet noord-Korea worden bevrijd?
Moet Nederland worden bevrijd?
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar je praat tegen een van de grootste fantasten van dit forum.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk dolblij dat Trump afzakt naar het niveau Poetin…
Het gaat wel weer goed met de ad hominems op de zondagochtend zo blijkt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij is nu natuurlijk in extase en volle bewondering van Trump. Ofwel verminderd toerekeningsvatbaar.
Van WaPo:quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Welk conflict is er dan met Venezuela?
quote:Trump says Venezuela stole U.S. oil, land and assets.
The government of the oil-rich nation took control of its petroleum industry in 1976, nationalizing hundreds of private businesses and foreign-owned assets.
Maduro is een terrorist.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het gaat tegen alle internationale wetgeving in. Het is terrorisme.
Groenland, Taiwan, Polen.. Staan allemaal op het lijstje om bevrijd te worden.quote:
Beetje hetzelfde als wij de Amerikanen van Trump zouden bevrijden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
Dat zou helemaal goed zijn voor Venezuela.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat moet maar blijken als ze een staat worden van de VS.
Het klinkt aardig naďef om te denken dat de VS dit doet omdat ze het beste voor heeft met de bevolking in Venezuela.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
En het meteen op de man beginnen te spelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:10 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Usual suspects weer die dit goedpraten
Geen gezeik, iedere Venezolaan schatrijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou helemaal goed zijn voor Venezuela.
De enorme welvaart die de VS kan creëren als ze helpen die olie beter te exploiteren
Pot verwijt de ketel etc.quote:
Horseshoe theory weer bevestigdquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Integendeel. We kunnen juist een voorbeeld nemen aan het Amerikaanse beleid. Met wat meer realiteitszin over hoe de wereld werkt, had Oekraďne nu niet in een oorlog hoeven verkeren. Of neem Cyprus, het blijft bijzonder dat Turkije daar probleemloos de helft van heeft kunnen annexeren. Dat is immers ook gewoon een Europees land.quote:
concern trolling is toch gewoon de standaard modus operandi in het Kremlin?quote:
Volgende wordt Canada!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou helemaal goed zijn voor Venezuela.
De enorme welvaart die de VS kan creëren als ze helpen die olie beter te exploiteren
In een vakantieperiode haal ik de dagen ook wel eens door elkaar...quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het gaat wel weer goed met de ad hominems op de zondagochtend zo blijkt.
Het is zaterdag en ik walg inderdaad van figuren die zo geilen op de “sterke mannen” en geweld…quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het gaat wel weer goed met de ad hominems op de zondagochtend zo blijkt.
Poetin zal het stiekem alleen maar toejuichen dat de wereld verdeeld wordt in machtsblokken die in hun eigen achtertuin alles mogen doen wat ze zelf willen.quote:
Hitlervergelijkingen gaan niet op. Geeft precies aan dat het dus niet klopt wat er nu gebeurt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maduro is een terrorist.
Als de Amerikanen destijds Hitler omgelegd hadden had je dan ook zo soft gepiept?
Venezuela heeft destijds wel degelijk onwettig contracten opgezegd.quote:
Over 20 jaar heeft de EU dat denk ik ook door.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:04 schreef LXIV het volgende:
In de olierijke regio’s in de VS is de gemeenschap ook gemiddeld veel welvarender dus waarom niet ?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het klinkt aardig naďef om te denken dat de VS dit doet omdat ze het beste voor heeft met de bevolking in Venezuela.
Dit gaat om energie onafhankelijkheid, het maximale uit dat land halen wat eruit te halen valt.
Als de gemiddelde Venezolaan daar beter van wordt: leuk. Als dat niet zo is? Jammer, maar helaas.
[..]
En het meteen op de man beginnen te spelen.
Volgens mij zit hij internationale recht te verdedigen niet Maduro.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Horseshoe theory weer bevestigd![]()
Zo ver aan de linkerkant zitten dat de dictators begint te verdedigen.
Polen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Groenland, Taiwan, Polen.. Staan allemaal op het lijstje om bevrijd te worden.
Het valt inderdaad op dat als puntje bij paaltje komt, de usual suspects aan die kant van het politieke spectrum weer op verkapte wijze de kant van Venezuela en Maduro kiezen. Dit zagen we ook al tijdens de oorlog tussen Israël en Iran.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:12 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Horseshoe theory weer bevestigd![]()
Zo ver aan de linkerkant zitten dat de dictators begint te verdedigen.
Negiotiated als in dealtje gemaakt met de oppositie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Negotiated is als het zonder geweld gebeurt, lijkt me.
Jaloezie heet dat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is zaterdag en ik walg inderdaad van figuren die zo geilen op de “sterke mannen” en geweld…
Ik mag toch hopen dat de EU dan niet meer bestaat. Anders bungelen we waarschijnlijk helemaal onderaan de lijst, ver onder Verenigd Afrika oid.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Over 20 jaar heeft de EU dat denk ik ook door.
Dat is zoals altijd maar weer afwachten. Veel landen zijn er na een ingrijpen van de VS niet welvarender of vrediger op geworden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:08 schreef UitStraling het volgende:
Kan je iemand quoten hier die de persoon Maduro heeft verdedigd?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Polen?
[..]
Het valt inderdaad op dat als puntje bij paaltje komt, de usual suspects aan die kant van het politieke spectrum weer op verkapte wijze de kant van Venezuela en Maduro kiezen. Dit zagen we ook al tijdens de oorlog tussen Israël en Iran.
Binnen die kringen heeft men iedere keer opnieuw zeer veel moeite met het scheiden van goed en slecht en wordt gedreven door een naďef en hypocriet wereldbeeld dat eigenlijk anti-Westers is.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Polen?
[..]
Het valt inderdaad op dat als puntje bij paaltje komt, de usual suspects aan die kant van het politieke spectrum weer op verkapte wijze de kant van Venezuela en Maduro kiezen. Dit zagen we ook al tijdens de oorlog tussen Israël en Iran.
Binnen die kringen heeft men iedere keer opnieuw zeer veel moeite met het scheiden van goed en slecht en wordt gedreven door een naďef en hypocriet wereldbeeld dat eigenlijk anti-Westers is.
Geef mij één goede reden waarom Maduro niet vogelvrij zou moeten zijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zit hij internationale recht te verdedigen niet Maduro.
Dat zou geweldig zijn voor Canada. Waar erg geleden wordt aan nu al 5-6 jaar links prutbeleid en producten haast onbetaalbaar zijn.quote:
Internationale wetgeving is morsdood.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het internationale recht hebben de inwoners van Venezuela niets aan, dit sterke optreden wel, met blootvoets zingen in een paddenstoelenkring krijg je kanker niet weg, met een scherpe scalpel wel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zit hij internationale recht te verdedigen niet Maduro.
Volgende is Nederland!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn voor Canada. Waar erg geleden wordt aan nu al 5-6 jaar links prutbeleid en producten haast onbetaalbaar zijn.
En corruptie natuurlijk. Iets dat onder leiding van Trump nooit kan gebeurenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef MMaRsu het volgende:
Hij geeft het zelf gewoon toe
"ze hebben onze olie illegaal afgepakt en we willen het terug"
[ x ]
Mooi, dan kunnen we dat strafhof ook direct opdoeken. Was toch ook maar een politiek instrument.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Internationale wetgeving is morsdood.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Internationale wetgeving is morsdood.
Het is wat anders dan afganistan zuiveren van IS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is zoals altijd maar weer afwachten. Veel landen zijn er na een ingrijpen van de VS niet welvarender of vrediger op geworden.
Als de VS nu Harris had als president en Canada 5-6 jaar een rechtse premier had dan vond je dat weer vreselijk?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn voor Canada. Waar erg geleden wordt aan nu al 5-6 jaar links prutbeleid en producten haast onbetaalbaar zijn.
Trump zou eigenlijk moeten interveniëren in Nederland en zijn mattie Wilders als leider installeren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:18 schreef xzaz het volgende:
We moeten overigens ZO SNEL MOGELIJK een meerderheidskabinet hebben.
Die zijn natuurlijk een beetje jaloers dat de VS het wél kan.quote:
Het zou geweldig zijn als Canada wordt binnengevallen? Lees ik dat nou goed Lospedrosa?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar zijn ze al mee bezig.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trump zou eigenlijk moeten interveniëren in Nederland en zijn mattie Wilders als leider installeren.
Denk je dat Trump de oliegelden netjes gaat herverdelen onder het volk?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het internationale recht hebben de inwoners van Venezuela niets aan, dit sterke optreden wel, met blootvoets zingen in een paddenstoelenkring krijg je kanker niet weg, met een scherpe scalpel wel.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trump zou eigenlijk moeten interveniëren in Nederland en zijn mattie Wilders als leider installeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |