Ik verbaas me helemaal nergens meer over. Deze ouders hebben geen kleurtje, dus dan gaat de rechter er met gestrekt been in en kan zich dan ineens heel goed inleven in de doodsangsten van Niels van der Laan Hoofdpiet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het zou me hogelijk verbazen als de rechter en het OM er straks voor zorgen dat deze ouders aan de hoogste boom opgeknoopt worden. Vandaar dat niet meteen duidelijk was dat het je daarom ging.
minininininininininininiquote:Op vrijdag 5 december 2025 10:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik verbaas me helemaal nergens meer over. Deze ouders hebben geen kleurtje, dus dan gaat de rechter er met gestrekt been in en kan zich dan ineens heel goed inleven in de doodsangsten van Niels van der Laan Hoofdpiet.
Ik vind het niet heel knap om iets te maken dat kinderen totaal niet begrijpen. Maar ik dwaal een beetje af. Het idee was leuk, de uitwerking liet in mijn ogen een paar steken vallen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:51 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook de bedoeling en daarom is het knap gemaakt.
Hoort er ook bij, blijkbaar, in de actuele maatschappij om doodsbedreigingen te ontvangen. Dan pas hoor je er helemaal bij.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel knap om iets te maken dat kinderen totaal niet begrijpen. Maar ik dwaal een beetje af. Het idee was leuk, de uitwerking liet in mijn ogen een paar steken vallen.
Sinterklaasjournaal is mede leuk vanwege de link met actualiteiten en een acteur doodsbedreigingen sturen is onacceptabel. Dat spreekt voor zich.
Lijkt me ook wel terecht. Ik kan me niet vinden in de verhaallijn maar ik voel wel mee met Niels van der Laan (ik druk me nu zachtjes uit) Die kerel staat daar uiteindelijk ook maar met goede bedoelingen om er iets van te maken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik verbaas me helemaal nergens meer over. Deze ouders hebben geen kleurtje, dus dan gaat de rechter er met gestrekt been in en kan zich dan ineens heel goed inleven in de doodsangsten van Niels van der Laan Hoofdpiet.
Onzin. De zwarte schmink heeft niets met huidskleur te maken. Die frame was ontzettend makkelijk gemaakt. De zwarte schmink heeft vele lagen van herkomst. Geen ervan is huidskleur. Ik sta daarom achter degenen die als een zwarte Zwarte Piet de intocht willen vieren. Zij zijn NIET de feest verstoorders. Dat waren, en zijn, KOZP en hun helper whiteys. Ik ga er zelfs vanuit dat Zwarte Piet een terechte terugkomst gaat maken de komende jaren.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
KOZP is gestopt, er is een verandering gekomen in het feest, namelijk dat piet niet meer zwart is, maar in meerdere of mindere mate roetvegen heeft.
Degenen die nu het feest verstoren, zijn degenen die ongevraagd toch als volledig zwartgeschminkte piet, de gewone lokale sintintocht verstoort.
Zelfs???? The f*ck. Er zijn vele gekleurde medelander kindertjes die ontzettend veel plezier beleven aan de traditionele Zwarte Piet. Die helemaal geen 'racisme' ervaren.quote:Er wordt echt nog genoeg geld uitgegeven met sinterklaas, hoor, ben maar niet bang.
De enige echte grote verandering is de kleur van piet. Die eigenlijk, behalve de pro en contra's die tegenover elkaar stonden, vrij soepeltjes is verlopen. Er lopen geen kinderen bij de psych omdat het zo moeilijk was om over te stappen op een minder zwarte piet ofzo. Ze leven allemaal nog, zetten allemaal hun schoentje nog, en krijgen allemaal nog cadeautjes. En nu hebben zelfs kinderen met een kleurtje plezier in het sinterklaasfeest.
Neequote:Op vrijdag 5 december 2025 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoort er ook bij, blijkbaar, in de actuele maatschappij om doodsbedreigingen te ontvangen. Dan pas hoor je er helemaal bij.
Dus wat dat betreft...
Er zijn inderdaad kinderen met een kleurtje die de traditionele piet ook leuk vonden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Onzin. De zwarte schmink heeft niets met huidskleur te maken. Die frame was ontzettend makkelijk gemaakt. De zwarte schmink heeft vele lagen van herkomst. Geen ervan is huidskleur. Ik sta daarom achter degenen die als een zwarte Zwarte Piet de intocht willen vieren. Zij zijn NIET de feest verstoorders. Dat waren, en zijn, KOZP en hun helper whiteys. Ik ga er zelfs vanuit dat Zwarte Piet een terechte terugomst gaat maken de komende jaren.
[..]
Zelfs???? The f*ck. Er zijn vele gekleurde medelander kindertjes die ontzettend veel plezier beleven aan de traditionele Zwarte Piet. Die helemaal geen 'racisme' ervaren.
Typische reactie weer van iemand die het meent beter te weten voor de gekleurde medemens. (zie mijn eerdere post - het saviour complex).
En dit weet jij hoe precies?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er zijn vele gekleurde medelander kindertjes die ontzettend veel plezier beleven aan de traditionele Zwarte Piet. Die helemaal geen 'racisme' ervaren.
Oooh ik snap 'm.quote:Typische reactie weer van iemand die het meent beter te weten voor de gekleurde medemens. (zie mijn eerdere post - het saviour complex).
Het zou jou niet verbazen als een rechter in Nederland de doodstraf uitspreekt?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het omgekeerd is. Er zijn veel kinderen met een kleurtje die de traditionele piet leuk vonden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad kinderen met een kleurtje die de traditionele piet ook leuk vonden.
Er waren echter ook veel kinderen met een kleurtje voor wie dat niet zo was.
Prima toch dat zij het nu ook leuk hebben?
Ik heb overigens geen saviour complex. Ik heb me er allang bij neergelegd dat een groot deel van de mensheid niet te redden is.
Wij gaan het hier niet over eens worden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het omgekeerd is. Er zijn veel kinderen met een kleurtje die de traditionele piet leuk vonden.
En er zijn inderdaad kinderen met een kleurtje voor wie dat niet zo was.
En voor die paar kinderen moet het feest op de schop.
En dan ook nog om oneigenlijke reden, waarbij er geen dialoog mogelijk is, waarbij men zich niet laat informeren hoe het nou echt zit met die zwarte schmink, waar ook de media zich 100% schuldig aan maakt, etc etc. Uit 1 van de onderzoeken, die van de ombudsman, is ook nog eens gebleken dat de kinderen van kleur die 'racisme' ervaarden voornamelijk kinderen waren van activistische ouders.
Het afnemen van een belangrijk deel van de traditie (het zwart) riekt. En niet zo'n beetje ook.
Verder, zie mijn onderschrift.
Verkeerde topic sjakiequote:Op vrijdag 5 december 2025 10:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Onzin. De zwarte schmink heeft niets met huidskleur te maken. Die frame was ontzettend makkelijk gemaakt. De zwarte schmink heeft vele lagen van herkomst. Geen ervan is huidskleur. Ik sta daarom achter degenen die als een zwarte Zwarte Piet de intocht willen vieren. Zij zijn NIET de feest verstoorders. Dat waren, en zijn, KOZP en hun helper whiteys. Ik ga er zelfs vanuit dat Zwarte Piet een terechte terugkomst gaat maken de komende jaren.
[..]
Zelfs???? The f*ck. Er zijn vele gekleurde medelander kindertjes die ontzettend veel plezier beleven aan de traditionele Zwarte Piet. Die helemaal geen 'racisme' ervaren.
Typische reactie weer van iemand die het meent beter te weten voor de gekleurde medemens. (zie mijn eerdere post - het saviour complex).
Nou, een maat van mij is zo zwart als roet en die heeft geen problemen met ZP, zijn kinderen ook niet.quote:
En hij spreekt hij natuurlijk wel namens alle gekleurde mensen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, een maat van mij is zo zwart als roet en die heeft geen problemen met ZP, zijn kinderen ook niet.
Hij stoort zich wel aan die blanke figuren die namens hem het woord doen....
Dat zeg ik niet, ofwel?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En hij spreekt hij natuurlijk wel namens alle gekleurde mensen.
Sprak Toine55 namens de gekleurde mensen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zoals hij zijn er genoeg die er geen moeite mee hebben.
NWS / De Zwarte Piet-discussie #203 alles weg!quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, een maat van mij is zo zwart als roet en die heeft geen problemen met ZP, zijn kinderen ook niet.
Hij stoort zich wel aan die blanke figuren die namens hem het woord doen....
Klinkt juist als een uitstekend idee!quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
het is natuurlijk complete onzin dat mensen die misschien niet weten waar de d of de t moet geen mening over iets zouden mogen hebben
Klopt helemaal. Je kan voor een kleuterklas gaan staan, je omkleden tot Sinterklaas en nog geloven ze dat Sinterklaas daar opeens staat.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef knoopie het volgende:
En de conclusie is, het maakt ze allemaal niks uit. Zelfs kinderen die al lang niet meer in sinterklaas geloven vinden het nog leuk om koortsachtig het sinterklaasjournaal te kijken en hardop af te vragen of het allemaal wel goed komt. Al die details waar ouders zich zo druk over maken interesseert ze helemaal geen reet.
Yup.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef knoopie het volgende:
Wel weer grappig, al die mensen in dit topic die overduidelijk nog geen kinderen hebben, en op de bres springen om het sinterklaas-feest voor "ons" te redden...
De opmerking in het sinterklaasjournaal dat ouders in noodgeval sinterklaas en de pieten moet helpen is juist een super goed excuus voor als je per ongeluk door je kinderen betrapt wordt op het kopen van cadeautjes. Nu heb ik tenminste het excuus dat de hoofdpiet mij gevraagd heeft om te helpen. Denk in mogelijkheden, niet in problemen.
En bovendien, het maakt de kinderen allemaal geen reet uit. De meeste hebben al best snel, rond de vijf of zes jaar, in de gaten dat er iets niet klopt. Sinterklaas is tegelijk op TV en in het dorp, omdat hij niet overal hetzelfde klinkt, omdat niemand een schoorsteen meer heeft en waarom zou je in godesnaam met een paard over het dak gaan lopen?
En de conclusie is, het maakt ze allemaal niks uit. Zelfs kinderen die al lang niet meer in sinterklaas geloven vinden het nog leuk om koortsachtig het sinterklaasjournaal te kijken en hardop af te vragen of het allemaal wel goed komt. Al die details waar ouders zich zo druk over maken interesseert ze helemaal geen reet.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Je kan voor een kleuterklas gaan staan, je omkleden tot Sinterklaas en nog geloven ze dat Sinterklaas daar opeens staat.
Wel vond ik het sinterklaasjournaal dit jaar erg matig. Het verhaallijntje voor de kinderen met die puzzel sloeg eigenlijk nergens op. En de verborgen grapjes voor de ouders waren er ook niet echt. Hoop dat ze er volgend jaar wat betere schrijvers tegenaan gooien.
Maar als je er naar vraagt, dan zullen ze zeggen dat ze nog in sinterklaas geloven. Want ze weten niet zeker of ze ook cadeautjes krijgen als ze het toe zouden geven, dus dat risico durven ze dan niet te nemen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Yup.
Mijn oudste kijkt naar Even tot hier, een actualiteitenprogramma op de NPO, presentator is dezelfde kerel die Hoofdpiet speelt. Mijn jongste is 4 en had met zijn kop in de Duplo aan de stem meteen in de gaten dat het Hoofdpiet was. Ook de reclame van de Albert Heijn dat je daar goed schoencadeaus kan kopen bracht wat vragen teweeg. Kinderen merken echt heel snel en makkelijk dat de realiteit en fantasie elkaar ergens kruisen. Je moet lekker meebewegen en het allemaal niet zo serieus nemen, het geheim komt vroeg of laat uit, bij grote gezinnen vroeger dan later. Maar ze willen gewoon grappige filmpjes in het pietenpakhuis zien, pepernoten naar hun hoofd gesmeten krijgen en dit weekend nieuwe Hotwheels en knutselpakketten krijgen. Volgende week heeft niemand het er meer over.
Iemand die andere denkbeelden niet kan handeln lijkt dat vast een goede oplossing. Ik vind het nietsquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Klinkt juist als een uitstekend idee!
Klopt, dat was ook de insteek.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef knoopie het volgende:
Wel weer grappig, al die mensen in dit topic die overduidelijk nog geen kinderen hebben en op de bres springen om het sinterklaas-feest voor "ons" te redden...
De opmerking in het sinterklaasjournaal dat ouders in noodgeval sinterklaas en de pieten moet helpen is juist een super goed excuus voor als je per ongeluk door je kinderen betrapt wordt op het kopen van cadeautjes. Nu heb ik tenminste het excuus dat de hoofdpiet mij gevraagd heeft om te helpen. Denk in mogelijkheden, niet in problemen.
En bovendien, het maakt de kinderen allemaal geen reet uit. De meeste hebben al best snel, rond de vijf of zes jaar, in de gaten dat er iets niet klopt. Sinterklaas is tegelijk op TV en in het dorp, omdat hij niet overal hetzelfde klinkt, omdat niemand een schoorsteen meer heeft en waarom zou je in godesnaam met een paard over het dak gaan lopen?
Zulke mensen zijn van een vergelijkbaar debiel niveau als 'mensen' (lees: genetische foutjes) die politici op willen knopen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En schrijven dit vervolgens gelardeerd met spel- en grammaticafouten op Internet.
Als je gvd zo bezorgd bent over je cultuur, neem dan tenminste de moeite om je moedertaal, de basis van je cultuur correct te schrijven. Dat maakt je tenminste iets geloofwaardiger.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ah..... het al oude truukje; De anders als incompetent wegzetten
Dat is nou het mooie van het Sinterklaasfeest. Het is ook van en voor mensen met iets minder opleiding en het is natuurlijk complete onzin dat mensen die misschien niet weten waar de d of de t moet geen mening over iets zouden mogen hebben
Sja, de ouders krijgen een bangmaakfolder in de bus en de kinderen worden bang gemaakt voor noodgevallen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef knoopie het volgende:
Wel weer grappig, al die mensen in dit topic die overduidelijk nog geen kinderen hebben en op de bres springen om het sinterklaas-feest voor "ons" te redden...
Hij snapt de clou van je post niet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je gvd zo bezorgd bent over je cultuur, neem dan tenminste de moeite om je moedertaal, de basis van je cultuur correct te schrijven. Dat maakt je tenminste iets geloofwaardiger.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit zijn gewoon dezelfde mensen die die folder over noodsituaties retour afzender sturen met allerlei wazige teksten op de envelop, die klagen over verkiezingsfraude omdat D66 heeft gewonnen "en dat kan nooit want iedereen op Feesboek stemde PVV!!!!111!!!!1111!" of die tijdens covid liever naar een dansleraar luisterden dan naar de wetenschap. Ik word soms best wel droevig van hoe de gemiddelde mens tegenwoordig is, maar wat doe je eraan.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je gvd zo bezorgd bent over je cultuur, neem dan tenminste de moeite om je moedertaal, de basis van je cultuur correct te schrijven. Dat maakt je tenminste iets geloofwaardiger.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moedertaalquote:Een moedertaal is een taal die tijdens de jeugd, zonder formeel taalonderwijs, wordt verworven. Kenmerkend voor moedertaalsprekers van een taal zijn de intuïties die zij hebben over wat in hun taal al dan niet gezegd kan worden.
De docenten zijn slechts vakkundig genoeg om zich in het Nederlands te kunnen uiten. Dus stop met het opdringen van het Nederlands aan leerlingen, want aan de voertaal van de docenten hebben de leerlingen niets.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand hier dat beweerd heeftquote:Op vrijdag 5 december 2025 09:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen aan de hoofdpiet uiten helpt in ieder geval niet mee aan de traditie in stand houden.
Was het maar een zelfverzonnen karikatuur.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:15 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Je wordt droevig van een door jezelf verzonnen karikatuur?
Wat sneu voor je.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit zijn gewoon dezelfde mensen die die folder over noodsituaties retour afzender sturen met allerlei wazige teksten op de envelop, die klagen over verkiezingsfraude omdat D66 heeft gewonnen "en dat kan nooit want iedereen op Feesboek stemde PVV!!!!111!!!!1111!" of die tijdens covid liever naar een dansleraar luisterden dan naar de wetenschap. Ik word soms best wel droevig van hoe de gemiddelde mens tegenwoordig is, maar wat doe je eraan.
Zou de wind niet wat uit de zeilen genomen worden als mensen meer het gevoel krijgen dat ze gehoord worden? Ik doel dan niet per se op de Sinterklaasklagers (hupsakee, ik verzin daar even een nieuw woord) Dreigen begint toch daar waar mensen denken het niet met woorden af te kunnen maar als je de woorden niet hebt of men wil ze niet verstaan....quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Was het maar een zelfverzonnen karikatuur.
Nou, wie zijn dan de mensen die acteurs in een programma voor kinderen met de dood bedreigen omdat de inhoud of vorm van het programma ze niet bevalt?quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:15 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Je wordt droevig van een door jezelf verzonnen karikatuur?
Dat zijn totaaldebielen die boos zijn door andere totaaldebielen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, wie zijn dan de mensen die acteurs in een programma voor kinderen met de dood bedreigen omdat de inhoud of vorm van het programma ze niet bevalt?
Weldenkende burgers met gezond verstand die gewoon een beetje bezorgd zijn?
Ik denk mensen waar het emmertje op overlopen staat waardoor je in de meest vreemde, onverwachte situaties met bedreigingen of geweld te maken krijgt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, wie zijn dan de mensen die acteurs in een programma voor kinderen met de dood bedreigen omdat de inhoud of vorm van het programma ze niet bevalt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb verder geen idee wie hem bedreigd heeft en wat voor figuur het zou moeten zijn... Weet jij het wel?quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
Het lijken me in elk geval figuren die niet instaat zijn een plotlijn in het Sinterklaasjournaal tot het einde te volgen, een knipoogje naar een overheidscampagne niet zien, en, tenslotte, niet zien dat de hoofdpiet zijn eigen falen aan het verdoezelen is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb verder geen idee wie hem bedreigd heeft en wat voor figuur het zou moeten zijn... Weet jij het wel?
Sinterklaas is dan ook een volksfeest wat niet voorbehouden is aan het elitaire gedeelte van de naastelkanderlevingquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het lijken me in elk geval figuren die niet instaat zijn een plotlijn in het Sinterklaasjournaal tot het einde te volgen, een knipoogje naar een overheidscampagne niet zien, en, tenslotte, niet zien dat de hoofdpiet zijn eigen falen aan het verdoezelen is.
Kortom, de intellectuele bloem der natie.
Ik heb wel smakelijk moeten lachen om die domme boomers die vonden dat het Sinterklaasfeest nu helemaal werd verklapt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het lijken me in elk geval figuren die niet instaat zijn een plotlijn in het Sinterklaasjournaal tot het einde te volgen, een knipoogje naar een overheidscampagne niet zien, en, tenslotte, niet zien dat de hoofdpiet zijn eigen falen aan het verdoezelen is.
De niet-elitaire doodsbedreigers mogen naar hartelust participeren: Vóór het behoud van het mooie kinderfeest, Dood aan de hoofdpiet! Met korte samenvattingen op TikTok van wat men niet begrijpt. Goed gedaan, kindervrienden!quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Sinterklaas is dan ook een volksfeest wat niet voorbehouden is aan het elitaire gedeelte van de naastelkanderleving
Zal bij degenen waar de kinderen slimmer zijn dan de ouders ook wel gebeurd zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb wel smakelijk moeten lachen om die domme boomers die vonden dat het Sinterklaasfeest nu helemaal werd verklapt.
Wat een verrassingquote:Op vrijdag 5 december 2025 17:52 schreef Jahr00n het volgende:
ik keur de actie af maar snap het wel
ik sta er neutraal in
Ehhhh, nee? Je ongenoegen uiten hoeft niet dmv doodsbedreigingen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:52 schreef Jahr00n het volgende:
ik keur de actie af maar snap het wel
ik sta er neutraal in
Vooral het eerste.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
maar als je de woorden niet hebt of men wil ze niet verstaan....
Ik moet het allemaal nog maar zien. Ik sta ondertussen nergens meer van te kijken, als het uberhaupt al gebeurd is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:44 schreef OllieA het volgende:
Een soort van Akwasi/van Zeijl gedrag bedoel je?quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:14 schreef OllieA het volgende:
De niet-elitaire doodsbedreigers mogen naar hartelust participeren: Vóór het behoud van het mooie kinderfeest, Dood aan de hoofdpiet! Met korte samenvattingen op TikTok van wat men niet begrijpt. Goed gedaan, kindervrienden!
Probeer je nu met een idioot als Akwasi het gedrag van dit soort volslagen idioten goed te praten?quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een soort van Akwasi/van Zeijl gedrag bedoel je?
[ x ]
[ afbeelding ]
Quote me even waar ik dit soort gedrag goed praat? Er wordt gesuggereerd dat eea wel uit een bepaalde hoek moet komen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
Probeer je nu met een idioot als Akwasi het gedrag van dit soort volslagen idioten goed te praten?
Ik vind het gedrag van beide zijden, zowel 'verontruste ouders' als KOZP etc, even verwerpelijk. Ideologisch schuimbekken, noem ik het.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een soort van Akwasi/van Zeijl gedrag bedoel je?
[ x ]
[ afbeelding ]
Van welke zijde deze bedreiging komt is nog afwachten. En het maakt mij idd ook geen flikker uit verder wie het doet, het is beide keren verwerpelijk.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:59 schreef OllieA het volgende:
Ik vind het gedrag van beide zijden, zowel 'verontruste ouders' als KOZP etc, even verwerpelijk. Ideologisch schuimbekken, noem ik het.
Het zijn twee kanten van dezelfde goedkope kermismedaille.
https://speld.nl/2025/12/(...)urnaal-niet-echt-is/quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:11 schreef havanagila het volgende:
De schrijver van dit gebeuren kan ook gewoon een plot bedenken waarbij het paard speciale wortels nodig heeft oid, ipv GEEN CADEAUTJES want de Sint is ziek, de pakjesboot afgebrand, het boek is kwijt, om te zorgen dat je publiek van kindertjes van 5 in paniek raken en koste wat kost het Sinterklaasjournaal MOETEN zien.
....en dan nog volhouden dat het Sinterklaasfeest gewoon nog hartstikke gezellig is.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:58 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zeven pagina's gelul over het feit dat de hoofdpiet uit het Sinterklaasjournaal wordt bedreigd...en serieus ook nog he
Is het ook, voor de kinderen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
....en dan nog volhouden dat het Sinterklaasfeest gewoon nog hartstikke gezellig is.
Uiteindelijk is het gewoon een doodsbedreiging aan het adres van NvdL. Waarom zouden we dat niet serieus bespreken?quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:58 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zeven pagina's gelul over het feit dat de hoofdpiet uit het Sinterklaasjournaal wordt bedreigd...en serieus ook nog he
Nee, het is een afkorting en het betekent internationaal netwerk.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een eigennaam, dus met hoofdletter. Bovendien is het internationaal usance om het met hoofdletter te schrijven.
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.quote:
Samenvatting: mensen die vroeger met een busje naar school moesten zijn verontwaardigd over een feestje dat voor kleuters is bedoeld en klagen over het mysterie dat wordt vernaggeld.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:06 schreef ZarB het volgende:
Ik heb net nog de hele samenvatting gekeken maar op welk moment het hele sinterklaasfeest verklapt wordt is me een raadsel. Zijn mensen dan echt zo achterlijk? Mensen die "snappen" dat er doodsbedreigingen zijnecht waar, wat een niveau. De "ik keur het niet goed maar snap het wel" types. Onbegrijpelijk.
Al die ouders die niet begrijpen hoe een kinderbrein werkt en daarom helemaal de pan uitflippen omdat ze vanuit zichzelf redeneren moeten zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor kinderen. Wat.een.treurnis.
Mijn 4 jarige weet niet dat er bedreigingen zijn. Hoe zouden kinderen aan die info moeten komen? Daarnaast heeft ze tevens geen flauw idee wat "met de dood bedreigen" betekent, al zoú ze het horen. Mijn kind en haar vriendinnetjes waren vooral bezig met: cadeautjes en pepernoten!quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.
Kinderen voelen dat.
Maar goed. Nevermind verder.![]()
Niet vervelend bedoelt, maar ik ben er ook wel klaar mee.
Gaat verder alles goed met je?quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.
Kinderen voelen dat.
Hier ligt het inpakpapier gewoon in het zicht en de pepernoten die over waren gaan gewoon in de trommel. Kinderen hebben dat niet door en zodra ze dat wel krijgen, is de tijd ook rijp dat ze de waarheid leren.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:06 schreef ZarB het volgende:
Ik heb net nog de hele samenvatting gekeken maar op welk moment het hele sinterklaasfeest verklapt wordt is me een raadsel. Zijn mensen dan echt zo achterlijk? Mensen die "snappen" dat er doodsbedreigingen zijnecht waar, wat een niveau. De "ik keur het niet goed maar snap het wel" types. Onbegrijpelijk.
Al die ouders die niet begrijpen hoe een kinderbrein werkt en daarom helemaal de pan uitflippen omdat ze vanuit zichzelf redeneren moeten zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor kinderen. Wat.een.treurnis.
Misschien dat er wel heel veel gebeurt in de huidige afleveringen, maar kinderen helpen met levenslessen is wel 1 van de eerste tradities! rondom sint en piet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:11 schreef havanagila het volgende:
De schrijver van dit gebeuren kan ook gewoon een plot bedenken waarbij het paard speciale wortels nodig heeft oid, ipv GEEN CADEAUTJES want de Sint is ziek, de pakjesboot afgebrand, het boek is kwijt, om te zorgen dat je publiek van kindertjes van 5 in paniek raken en koste wat kost het Sinterklaasjournaal MOETEN zien.
Sinterklaasjournaal is een woke complotquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:40 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Belachelijk dat deze piet met de dood wordt bedreigd. Dat gaat veel te ver natuurlijk.
Verder is het waarschijnlijk het best kinderen sowieso zo min mogelijk bloot te stellen aan de NPO. Je weet dat ze hun invloed uiteindelijk gaan aanwenden voor politieke doeleinden. Wat wel lastig is natuurlijk, want ze kunnen het ook op school of bij vrienden kijken.
Mijn kind was erbij toen we de cadeautjes kochten en ook het inpakpier kent ze. Ze denkt dat sint dezelfde heeft als wij en dat hij toevallig ook naar dezelfde winkel gaat. Het buurmeisje kwam met 3 zwarte stepen op haar wang piet spelen. Niks door. Op school speelde de stagiaire piet, dat had ze wel door. Toen zei ze: ze was hulppiet want sint en piet hebben het heel druk.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hier ligt het inpakpapier gewoon in het zicht en de pepernoten die over waren gaan gewoon in de trommel. Kinderen hebben dat niet door en zodra ze dat wel krijgen, is de tijd ook rijp dat ze de waarheid leren.
Ze gaan kozp de schuld geven, maar de ouders die nu het meest krampachtig blijven zorgen ervoor dat er steeds minder mensen zin hebben in die hele sinterklaas.
Wat mij verder nog opvalt is dat een zwarte piet er heel onwennig uitziet. Dit terwijl ik het hele feest niet anders beleef.
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijnquote:Op vrijdag 5 december 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
....en dan nog volhouden dat het Sinterklaasfeest gewoon nog hartstikke gezellig is.
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijn
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het gewoon een doodsbedreiging aan het adres van NvdL. Waarom zouden we dat niet serieus bespreken?
Is ook treurig, maar ik ga er vanuit dat het merendeel nog gewoon gezellig Sinterklaas viert (alle maatschappelijke ontwikkelingen omtrent dit feest daargelaten).quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.
Ik stel het me misschien een beetje te simpel voor maar zou er de situatie geweest zijn dat er een agent de aangifte opnam, waarbij de eerste vraag toen geweest is: Welke naam ga ik invullen? Niels van der Laan of Hoofdpiet?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.
Als je mij oplegt gedichten te maken bedreig ik je ook met de dood. Zelfde geldt voor surprises. Waarom is dat nog niet ter discussie gesteld?!?!?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijn
Dit, wij gingen op de scholen van zwarte piet 2014 naar roetveegpiet 2018, en na verhuizing 2020 weer terug naar zwarte piet en nu weer roetveegpiet 2024. Volgend jaar weer zwarte piet vermoed ik.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.
Sinterklaasjournaal is stiekem een van de betere satirische programma's op tv.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinterklaasjournaal is een woke complot
Het is ook wel raar dat een tv omroep ineens bepaalt dat Sinterklaas maar niet meer moet bestaan.quote:Op zondag 7 december 2025 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Ouders moeten niet liegen tegen hun kinderen .... dat Sinterklaas echt bestaat.
Zeg eerlijk dat het een jaarlijks spel is en gewone mensen zich verkleden als Sint en Piet.
Kinderen willen graag kadootjes en snoepjes, vinden het spel wel leuk om mee te doen en te zien.
Ik vermoed dat de doodsbedreigingen komen van mensen die het niet kunnen verkroppen dat mensen anders zijn
gaan denken over het schminken van de theaterfiguur zwarte Piet.
De hele verbeten zgn pietfans zien die verandering als een afbreken van Nederlandse cultuur.
En zo ook ziet iemand de subtiele opmerkingen van een piet-acteur.
hup....ga in de zak zitten
Er is niks bepaald. Er is niks door een acteur gezegd dat Sinterklaas niet bestaat of dat men moet stoppen metquote:Op zondag 7 december 2025 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook wel raar dat een tv omroep ineens bepaalt dat Sinterklaas maar niet meer moet bestaan.
Vind ik echt raar.
Nee, viel het mee ja?quote:Op zondag 7 december 2025 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is niks bepaald. Er is niks door een acteur gezegd dat Sinterklaas niet bestaat of dat men moet stoppen met
de kinderen voor de gek te houden
Dan heb je nog nooit van een Akwasi of van een van Zeijl gehoord.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |