abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219416962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb verder geen idee wie hem bedreigd heeft en wat voor figuur het zou moeten zijn... Weet jij het wel?
Het lijken me in elk geval figuren die niet instaat zijn een plotlijn in het Sinterklaasjournaal tot het einde te volgen, een knipoogje naar een overheidscampagne niet zien, en, tenslotte, niet zien dat de hoofdpiet zijn eigen falen aan het verdoezelen is.

Kortom, de intellectuele bloem der natie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 5 december 2025 @ 16:48:35 #152
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219416977
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:44 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het lijken me in elk geval figuren die niet instaat zijn een plotlijn in het Sinterklaasjournaal tot het einde te volgen, een knipoogje naar een overheidscampagne niet zien, en, tenslotte, niet zien dat de hoofdpiet zijn eigen falen aan het verdoezelen is.

Sinterklaas is dan ook een volksfeest wat niet voorbehouden is aan het elitaire gedeelte van de naastelkanderleving
  vrijdag 5 december 2025 @ 16:49:37 #153
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219416983
quote:

[..]

Ik heb wel smakelijk moeten lachen om die domme boomers die vonden dat het Sinterklaasfeest nu helemaal werd verklapt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219417125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:48 schreef the-eye het volgende:

[..]
Sinterklaas is dan ook een volksfeest wat niet voorbehouden is aan het elitaire gedeelte van de naastelkanderleving
De niet-elitaire doodsbedreigers mogen naar hartelust participeren: Vóór het behoud van het mooie kinderfeest, Dood aan de hoofdpiet! Met korte samenvattingen op TikTok van wat men niet begrijpt. Goed gedaan, kindervrienden!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 5 december 2025 @ 17:48:32 #155
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_219417412
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 16:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb wel smakelijk moeten lachen om die domme boomers die vonden dat het Sinterklaasfeest nu helemaal werd verklapt.
Zal bij degenen waar de kinderen slimmer zijn dan de ouders ook wel gebeurd zijn. oO/

Tis dankzij hoofdpiet wel meer gedoe/uitdaging die kinders op te lichten.
pi_219417431
ik keur de actie af maar snap het wel

ik sta er neutraal in
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:00:48 #157
319979 Fok-it
All is well
pi_219417494
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:52 schreef Jahr00n het volgende:

ik sta er neutraal in
Wat een verrassing
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:00:58 #158
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219417497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:52 schreef Jahr00n het volgende:

ik sta er neutraal in
Ehhhh, nee? Je ongenoegen uiten hoeft niet dmv doodsbedreigingen.
Zou wat zijn als iedereen zo door het leven ging.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:02:26 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_219417513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 15:10 schreef the-eye het volgende:

[..]
maar als je de woorden niet hebt of men wil ze niet verstaan....
Vooral het eerste.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:12:17 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219417623
quote:

Ik moet het allemaal nog maar zien. Ik sta ondertussen nergens meer van te kijken, als het uberhaupt al gebeurd is.
  vrijdag 5 december 2025 @ 18:16:31 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219417681
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 december 2025 17:14 schreef OllieA het volgende:

De niet-elitaire doodsbedreigers mogen naar hartelust participeren: Vóór het behoud van het mooie kinderfeest, Dood aan de hoofdpiet! Met korte samenvattingen op TikTok van wat men niet begrijpt. Goed gedaan, kindervrienden!
Een soort van Akwasi/van Zeijl gedrag bedoel je?

twitter

pi_219418785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ x ]

[ afbeelding ]
Probeer je nu met een idioot als Akwasi het gedrag van dit soort volslagen idioten goed te praten?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 5 december 2025 @ 19:30:26 #163
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219418832
De tering :{
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 5 december 2025 @ 19:40:53 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219419114
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 december 2025 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
Probeer je nu met een idioot als Akwasi het gedrag van dit soort volslagen idioten goed te praten?
Quote me even waar ik dit soort gedrag goed praat? Er wordt gesuggereerd dat eea wel uit een bepaalde hoek moet komen.
pi_219419476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ x ]

[ afbeelding ]
Ik vind het gedrag van beide zijden, zowel 'verontruste ouders' als KOZP etc, even verwerpelijk. Ideologisch schuimbekken, noem ik het.
Het zijn twee kanten van dezelfde goedkope kermismedaille.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 5 december 2025 @ 20:06:52 #166
338319 ZarB
Piña colada
pi_219419605
Ik heb net nog de hele samenvatting gekeken maar op welk moment het hele sinterklaasfeest verklapt wordt is me een raadsel. Zijn mensen dan echt zo achterlijk? Mensen die "snappen" dat er doodsbedreigingen zijn _O- echt waar, wat een niveau. De "ik keur het niet goed maar snap het wel" types. Onbegrijpelijk.

Al die ouders die niet begrijpen hoe een kinderbrein werkt en daarom helemaal de pan uitflippen omdat ze vanuit zichzelf redeneren moeten zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor kinderen. Wat.een.treurnis.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_219419662
De schrijver van dit gebeuren kan ook gewoon een plot bedenken waarbij het paard speciale wortels nodig heeft oid, ipv GEEN CADEAUTJES want de Sint is ziek, de pakjesboot afgebrand, het boek is kwijt, om te zorgen dat je publiek van kindertjes van 5 in paniek raken en koste wat kost het Sinterklaasjournaal MOETEN zien.
  vrijdag 5 december 2025 @ 20:56:15 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219420226
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 december 2025 19:59 schreef OllieA het volgende:
Ik vind het gedrag van beide zijden, zowel 'verontruste ouders' als KOZP etc, even verwerpelijk. Ideologisch schuimbekken, noem ik het.
Het zijn twee kanten van dezelfde goedkope kermismedaille.
Van welke zijde deze bedreiging komt is nog afwachten. En het maakt mij idd ook geen flikker uit verder wie het doet, het is beide keren verwerpelijk.
pi_219420692
Zeven pagina's gelul over het feit dat de hoofdpiet uit het Sinterklaasjournaal wordt bedreigd...en serieus ook nog he _O_
  vrijdag 5 december 2025 @ 22:33:13 #170
338319 ZarB
Piña colada
pi_219420908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:11 schreef havanagila het volgende:
De schrijver van dit gebeuren kan ook gewoon een plot bedenken waarbij het paard speciale wortels nodig heeft oid, ipv GEEN CADEAUTJES want de Sint is ziek, de pakjesboot afgebrand, het boek is kwijt, om te zorgen dat je publiek van kindertjes van 5 in paniek raken en koste wat kost het Sinterklaasjournaal MOETEN zien.
https://speld.nl/2025/12/(...)urnaal-niet-echt-is/
pi_219421034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 21:58 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zeven pagina's gelul over het feit dat de hoofdpiet uit het Sinterklaasjournaal wordt bedreigd...en serieus ook nog he _O_
....en dan nog volhouden dat het Sinterklaasfeest gewoon nog hartstikke gezellig is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219421549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
....en dan nog volhouden dat het Sinterklaasfeest gewoon nog hartstikke gezellig is.
Is het ook, voor de kinderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 december 2025 @ 00:46:44 #173
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219421554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 21:58 schreef Bill_Hillie het volgende:
Uiteindelijk is het gewoon een doodsbedreiging aan het adres van NvdL. Waarom zouden we dat niet serieus bespreken?
  zaterdag 6 december 2025 @ 02:08:20 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219421689
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is een eigennaam, dus met hoofdletter. Bovendien is het internationaal usance om het met hoofdletter te schrijven.
Nee, het is een afkorting en het betekent internationaal netwerk.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219422859
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 00:46 schreef Montagui het volgende:

[..]
Is het ook, voor de kinderen.
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.

Kinderen voelen dat.

Maar goed. Nevermind verder. :) :) Niet vervelend bedoelt, maar ik ben er ook wel klaar mee.
pi_219423070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:06 schreef ZarB het volgende:
Ik heb net nog de hele samenvatting gekeken maar op welk moment het hele sinterklaasfeest verklapt wordt is me een raadsel. Zijn mensen dan echt zo achterlijk? Mensen die "snappen" dat er doodsbedreigingen zijn _O- echt waar, wat een niveau. De "ik keur het niet goed maar snap het wel" types. Onbegrijpelijk.

Al die ouders die niet begrijpen hoe een kinderbrein werkt en daarom helemaal de pan uitflippen omdat ze vanuit zichzelf redeneren moeten zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor kinderen. Wat.een.treurnis.
Samenvatting: mensen die vroeger met een busje naar school moesten zijn verontwaardigd over een feestje dat voor kleuters is bedoeld en klagen over het mysterie dat wordt vernaggeld.

Een paar jaar later douwen ze hun kroost een telefoon in de handen en hebben ze geen idee welke mysteriën daar allemaal worden onthuld.

Maar goed, dan heb je je wel weer even als een inconsistente debiel kunnen opwinden. Alleen het busje mist nog.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:10:42 #177
338319 ZarB
Piña colada
pi_219423747
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.

Kinderen voelen dat.

Maar goed. Nevermind verder. :) :) Niet vervelend bedoelt, maar ik ben er ook wel klaar mee.
Mijn 4 jarige weet niet dat er bedreigingen zijn. Hoe zouden kinderen aan die info moeten komen? Daarnaast heeft ze tevens geen flauw idee wat "met de dood bedreigen" betekent, al zoú ze het horen. Mijn kind en haar vriendinnetjes waren vooral bezig met: cadeautjes en pepernoten!

Kinderen voelen die (volwassen) spanning alleen als hun ouders dat gaan projecteren op ze.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:18:16 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219423803
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Kinderen voelen dat.
Gaat verder alles goed met je?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219423962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:06 schreef ZarB het volgende:

Hier ligt het inpakpapier gewoon in het zicht en de pepernoten die over waren gaan gewoon in de trommel. Kinderen hebben dat niet door en zodra ze dat wel krijgen, is de tijd ook rijp dat ze de waarheid leren.

Ze gaan kozp de schuld geven, maar de ouders die nu het meest krampachtig blijven zorgen ervoor dat er steeds minder mensen zin hebben in die hele sinterklaas.

Wat mij verder nog opvalt is dat een zwarte piet er heel onwennig uitziet. Dit terwijl ik het hele feest niet anders beleef.
pi_219424014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:11 schreef havanagila het volgende:
Misschien dat er wel heel veel gebeurt in de huidige afleveringen, maar kinderen helpen met levenslessen is wel 1 van de eerste tradities! rondom sint en piet.
pi_219424048
Belachelijk dat deze piet met de dood wordt bedreigd. Dat gaat veel te ver natuurlijk.

Verder is het waarschijnlijk het best kinderen sowieso zo min mogelijk bloot te stellen aan de NPO. Je weet dat ze hun invloed uiteindelijk gaan aanwenden voor politieke doeleinden. Wat wel lastig is natuurlijk, want ze kunnen het ook op school of bij vrienden kijken.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:42:04 #182
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219424092
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:40 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Belachelijk dat deze piet met de dood wordt bedreigd. Dat gaat veel te ver natuurlijk.

Verder is het waarschijnlijk het best kinderen sowieso zo min mogelijk bloot te stellen aan de NPO. Je weet dat ze hun invloed uiteindelijk gaan aanwenden voor politieke doeleinden. Wat wel lastig is natuurlijk, want ze kunnen het ook op school of bij vrienden kijken.
Sinterklaasjournaal is een woke complot
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 6 december 2025 @ 14:07:05 #183
338319 ZarB
Piña colada
pi_219424736
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hier ligt het inpakpapier gewoon in het zicht en de pepernoten die over waren gaan gewoon in de trommel. Kinderen hebben dat niet door en zodra ze dat wel krijgen, is de tijd ook rijp dat ze de waarheid leren.

Ze gaan kozp de schuld geven, maar de ouders die nu het meest krampachtig blijven zorgen ervoor dat er steeds minder mensen zin hebben in die hele sinterklaas.

Wat mij verder nog opvalt is dat een zwarte piet er heel onwennig uitziet. Dit terwijl ik het hele feest niet anders beleef.
Mijn kind was erbij toen we de cadeautjes kochten en ook het inpakpier kent ze. Ze denkt dat sint dezelfde heeft als wij en dat hij toevallig ook naar dezelfde winkel gaat. Het buurmeisje kwam met 3 zwarte stepen op haar wang piet spelen. Niks door. Op school speelde de stagiaire piet, dat had ze wel door. Toen zei ze: ze was hulppiet want sint en piet hebben het heel druk.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_219428099
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijn ;)
pi_219428121
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat verder alles goed met je?
Ja, dank je wel. :)
pi_219428135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:43 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijn ;)
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.
pi_219428145
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 00:46 schreef the-eye het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het gewoon een doodsbedreiging aan het adres van NvdL. Waarom zouden we dat niet serieus bespreken?
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.
pi_219428194
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.
Is ook treurig, maar ik ga er vanuit dat het merendeel nog gewoon gezellig Sinterklaas viert (alle maatschappelijke ontwikkelingen omtrent dit feest daargelaten).
  zaterdag 6 december 2025 @ 23:10:43 #189
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219429517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.
Ik stel het me misschien een beetje te simpel voor maar zou er de situatie geweest zijn dat er een agent de aangifte opnam, waarbij de eerste vraag toen geweest is: Welke naam ga ik invullen? Niels van der Laan of Hoofdpiet?
  zondag 7 december 2025 @ 02:17:15 #190
338319 ZarB
Piña colada
pi_219430074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:43 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Als je mij oplegt gedichten te maken bedreig ik je ook met de dood. Zelfde geldt voor surprises. Waarom is dat nog niet ter discussie gesteld?!?!? :(
pi_219430095
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Dit, wij gingen op de scholen van zwarte piet 2014 naar roetveegpiet 2018, en na verhuizing 2020 weer terug naar zwarte piet en nu weer roetveegpiet 2024. Volgend jaar weer zwarte piet vermoed ik.

Teveel gedoe, wij doen hier thuis ons eigen ding.
pi_219430623
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Sinterklaasjournaal is een woke complot
Sinterklaasjournaal is stiekem een van de betere satirische programma's op tv.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 7 december 2025 @ 10:26:28 #193
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219431255
Absurdisme bereikt iedere dag een nieuw hoogtepunt.

Wanneer je dan nog denkt dit gedrag te moeten goedpraten of vergoelijken, dan wel een whatabout er tegenaan te moeten gooien dan spoor je gewoon niet, dan ben je zelf volledig ontspoord. Moeilijker is het niet.
pi_219431290
Ouders moeten niet liegen tegen hun kinderen .... dat Sinterklaas echt bestaat.
Zeg eerlijk dat het een jaarlijks spel is en gewone mensen zich verkleden als Sint en Piet.
Kinderen willen graag kadootjes en snoepjes, vinden het spel wel leuk om mee te doen en te zien.

Ik vermoed dat de doodsbedreigingen komen van mensen die het niet kunnen verkroppen dat men anders is
gaan denken over het schminken van de theaterfiguur zwarte Piet.
De hele verbeten zgn pietfans zien die verandering als een afbreken van Nederlandse cultuur.
En zo ook ziet iemand de subtiele opmerkingen van een piet-acteur.
oO/ hup....ga in de zak zitten oO/

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 07-12-2025 10:40:28 ]
pi_219431315
Denk je net dat KOZP is gestopt, krijg je dit _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219431337
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Ouders moeten niet liegen tegen hun kinderen .... dat Sinterklaas echt bestaat.
Zeg eerlijk dat het een jaarlijks spel is en gewone mensen zich verkleden als Sint en Piet.
Kinderen willen graag kadootjes en snoepjes, vinden het spel wel leuk om mee te doen en te zien.

Ik vermoed dat de doodsbedreigingen komen van mensen die het niet kunnen verkroppen dat mensen anders zijn
gaan denken over het schminken van de theaterfiguur zwarte Piet.
De hele verbeten zgn pietfans zien die verandering als een afbreken van Nederlandse cultuur.
En zo ook ziet iemand de subtiele opmerkingen van een piet-acteur.
oO/ hup....ga in de zak zitten oO/
Het is ook wel raar dat een tv omroep ineens bepaalt dat Sinterklaas maar niet meer moet bestaan.
Vind ik echt raar.
Zou er niemand om bedreigen natuurlijk.

NPO heeft gewoon alle “geheimen” verteld, zwarte piet die op het raam klopt is vaak de buurman.
En kados vind je vaak in de kast van je moeder op de slaapkamer.

Mag een publiek dat zelf nog bepalen?
Vakman pur sang
pi_219431361
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is ook wel raar dat een tv omroep ineens bepaalt dat Sinterklaas maar niet meer moet bestaan.
Vind ik echt raar.
Er is niks bepaald. Er is niks door een acteur gezegd dat Sinterklaas niet bestaat of dat men moet stoppen met
de kinderen voor de gek te houden
pi_219431366
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er is niks bepaald. Er is niks door een acteur gezegd dat Sinterklaas niet bestaat of dat men moet stoppen met
de kinderen voor de gek te houden

Nee, viel het mee ja?
Vakman pur sang
  zondag 7 december 2025 @ 10:48:24 #199
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219431414
Dit geeft wel weer aan hoeveel gestoorde mensen er inmiddels in dit rondlopen - en counting!
"Hoka Hey!"
pi_219431575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dan heb je nog nooit van een Akwasi of van een van Zeijl gehoord.

Zalig zijn de onwetenden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')