Samenvatting: mensen die vroeger met een busje naar school moesten zijn verontwaardigd over een feestje dat voor kleuters is bedoeld en klagen over het mysterie dat wordt vernaggeld.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:06 schreef ZarB het volgende:
Ik heb net nog de hele samenvatting gekeken maar op welk moment het hele sinterklaasfeest verklapt wordt is me een raadsel. Zijn mensen dan echt zo achterlijk? Mensen die "snappen" dat er doodsbedreigingen zijnecht waar, wat een niveau. De "ik keur het niet goed maar snap het wel" types. Onbegrijpelijk.
Al die ouders die niet begrijpen hoe een kinderbrein werkt en daarom helemaal de pan uitflippen omdat ze vanuit zichzelf redeneren moeten zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor kinderen. Wat.een.treurnis.
Mijn 4 jarige weet niet dat er bedreigingen zijn. Hoe zouden kinderen aan die info moeten komen? Daarnaast heeft ze tevens geen flauw idee wat "met de dood bedreigen" betekent, al zoú ze het horen. Mijn kind en haar vriendinnetjes waren vooral bezig met: cadeautjes en pepernoten!quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.
Kinderen voelen dat.
Maar goed. Nevermind verder.![]()
Niet vervelend bedoelt, maar ik ben er ook wel klaar mee.
Gaat verder alles goed met je?quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet als Piet met de dood wordt bedreigd. Er is veel te veel spanning rond dat feest.
Kinderen voelen dat.
Hier ligt het inpakpapier gewoon in het zicht en de pepernoten die over waren gaan gewoon in de trommel. Kinderen hebben dat niet door en zodra ze dat wel krijgen, is de tijd ook rijp dat ze de waarheid leren.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:06 schreef ZarB het volgende:
Ik heb net nog de hele samenvatting gekeken maar op welk moment het hele sinterklaasfeest verklapt wordt is me een raadsel. Zijn mensen dan echt zo achterlijk? Mensen die "snappen" dat er doodsbedreigingen zijnecht waar, wat een niveau. De "ik keur het niet goed maar snap het wel" types. Onbegrijpelijk.
Al die ouders die niet begrijpen hoe een kinderbrein werkt en daarom helemaal de pan uitflippen omdat ze vanuit zichzelf redeneren moeten zich afvragen of ze wel geschikt zijn voor kinderen. Wat.een.treurnis.
Misschien dat er wel heel veel gebeurt in de huidige afleveringen, maar kinderen helpen met levenslessen is wel 1 van de eerste tradities! rondom sint en piet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:11 schreef havanagila het volgende:
De schrijver van dit gebeuren kan ook gewoon een plot bedenken waarbij het paard speciale wortels nodig heeft oid, ipv GEEN CADEAUTJES want de Sint is ziek, de pakjesboot afgebrand, het boek is kwijt, om te zorgen dat je publiek van kindertjes van 5 in paniek raken en koste wat kost het Sinterklaasjournaal MOETEN zien.
Sinterklaasjournaal is een woke complotquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:40 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Belachelijk dat deze piet met de dood wordt bedreigd. Dat gaat veel te ver natuurlijk.
Verder is het waarschijnlijk het best kinderen sowieso zo min mogelijk bloot te stellen aan de NPO. Je weet dat ze hun invloed uiteindelijk gaan aanwenden voor politieke doeleinden. Wat wel lastig is natuurlijk, want ze kunnen het ook op school of bij vrienden kijken.
Mijn kind was erbij toen we de cadeautjes kochten en ook het inpakpier kent ze. Ze denkt dat sint dezelfde heeft als wij en dat hij toevallig ook naar dezelfde winkel gaat. Het buurmeisje kwam met 3 zwarte stepen op haar wang piet spelen. Niks door. Op school speelde de stagiaire piet, dat had ze wel door. Toen zei ze: ze was hulppiet want sint en piet hebben het heel druk.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hier ligt het inpakpapier gewoon in het zicht en de pepernoten die over waren gaan gewoon in de trommel. Kinderen hebben dat niet door en zodra ze dat wel krijgen, is de tijd ook rijp dat ze de waarheid leren.
Ze gaan kozp de schuld geven, maar de ouders die nu het meest krampachtig blijven zorgen ervoor dat er steeds minder mensen zin hebben in die hele sinterklaas.
Wat mij verder nog opvalt is dat een zwarte piet er heel onwennig uitziet. Dit terwijl ik het hele feest niet anders beleef.
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijnquote:Op vrijdag 5 december 2025 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
....en dan nog volhouden dat het Sinterklaasfeest gewoon nog hartstikke gezellig is.
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijn
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het gewoon een doodsbedreiging aan het adres van NvdL. Waarom zouden we dat niet serieus bespreken?
Is ook treurig, maar ik ga er vanuit dat het merendeel nog gewoon gezellig Sinterklaas viert (alle maatschappelijke ontwikkelingen omtrent dit feest daargelaten).quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.
Ik stel het me misschien een beetje te simpel voor maar zou er de situatie geweest zijn dat er een agent de aangifte opnam, waarbij de eerste vraag toen geweest is: Welke naam ga ik invullen? Niels van der Laan of Hoofdpiet?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.
Als je mij oplegt gedichten te maken bedreig ik je ook met de dood. Zelfde geldt voor surprises. Waarom is dat nog niet ter discussie gesteld?!?!?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ach ik heb gewoon een leuke Sinterklaasviering gehad hoor dit jaar met mijn familie niks bijzonders verder. Cadeautjes uitpakken, gedichtjes voorlezen, beetje pepernoten eten en gezellig samenzijn. Als men het zou kunnen relativeren allemaal kan het erg gezellig zijn
Dit, wij gingen op de scholen van zwarte piet 2014 naar roetveegpiet 2018, en na verhuizing 2020 weer terug naar zwarte piet en nu weer roetveegpiet 2024. Volgend jaar weer zwarte piet vermoed ik.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in, maar het is zo absurd ook dat ik er om moet lachen ook. Ik kan me tot op zekere hoogte heus wel inleven in mensen, maar je druk over maken over zoiets als volwassene met zulke serieuze gevolgen is wel echt een te ver van mijn bed show.
Sinterklaasjournaal is stiekem een van de betere satirische programma's op tv.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinterklaasjournaal is een woke complot
Het is ook wel raar dat een tv omroep ineens bepaalt dat Sinterklaas maar niet meer moet bestaan.quote:Op zondag 7 december 2025 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Ouders moeten niet liegen tegen hun kinderen .... dat Sinterklaas echt bestaat.
Zeg eerlijk dat het een jaarlijks spel is en gewone mensen zich verkleden als Sint en Piet.
Kinderen willen graag kadootjes en snoepjes, vinden het spel wel leuk om mee te doen en te zien.
Ik vermoed dat de doodsbedreigingen komen van mensen die het niet kunnen verkroppen dat mensen anders zijn
gaan denken over het schminken van de theaterfiguur zwarte Piet.
De hele verbeten zgn pietfans zien die verandering als een afbreken van Nederlandse cultuur.
En zo ook ziet iemand de subtiele opmerkingen van een piet-acteur.
hup....ga in de zak zitten
Er is niks bepaald. Er is niks door een acteur gezegd dat Sinterklaas niet bestaat of dat men moet stoppen metquote:Op zondag 7 december 2025 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook wel raar dat een tv omroep ineens bepaalt dat Sinterklaas maar niet meer moet bestaan.
Vind ik echt raar.
Nee, viel het mee ja?quote:Op zondag 7 december 2025 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is niks bepaald. Er is niks door een acteur gezegd dat Sinterklaas niet bestaat of dat men moet stoppen met
de kinderen voor de gek te houden
Dan heb je nog nooit van een Akwasi of van een van Zeijl gehoord.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook maar het is de eerste keer in mijn leven dat een Piet met de dood bedreigd wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |