Kan ie weer lullen over Borsato en Ail B en Moeder Monique.quote:
Die komen later vanavond met een update.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:19 schreef PinkLow het volgende:
Portugal er ook uit? Of is dit enkel een gerucht.
Ik weet niet waarom, maar erger me ook het meest aan deze landen. Vooral Zweden en Noorwegen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Wij juichen niet meer voor Scandinavië.
Eenschquote:Op donderdag 4 december 2025 19:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar erger me ook het meest aan deze landen. Vooral Zweden en Noorwegen.
Zweden verbaast me niets. Noorwegen schreeuwt vaak maar durft nooit acties te ondernemen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Wij juichen niet meer voor Scandinavië.
Ik gok dat dit het is? Anders hadden we het wel eerder gehoord denk ik. Misschien IJsland en België nog, maar weet niet.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:22 schreef PinkLow het volgende:
Nou ik ga even afwassen om dan hopelijk hier straks te kunnen lezen dat nog 10 landen zich hebben teruggetrokken.
Ja, bij Cyprus of Azerbeidzjan is het toch meer “our expectations were low…”quote:Op donderdag 4 december 2025 19:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar erger me ook het meest aan deze landen. Vooral Zweden en Noorwegen.
Mwah, met al die Oost-Europese landen erbij heeft Oekraïne ook goede kans.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:29 schreef Dave het volgende:
Want wat ze ook sturen, winst voor Israël lijkt me nu een zekerheidje.
Ik hoop in ieder geval dat er zoveel kosten bijkomen nu dat heel veel landen en de EBU snappen wat je krijgt als je een valsspeler beloondquote:Op donderdag 4 december 2025 18:48 schreef Aadrianus het volgende:
Ik hoop van harte dat Israël volgend jaar het festival definitief om zeep helpt. EBU verdient het.
Is dat de man die nu praat bij Eva?quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef NailQueen het volgende:
Ah ik heb eindelijk een gezicht bij Reetveger
Dus gewoon een livestream op NPO start en op een bijkanaalquote:
Lijkt mij ook de meest passende oplossing.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dus gewoon een livestream op NPO start en op een bijkanaal
Man, die Reetveger met z'n triomfantelijke bakkes... ook nog even noemen dat Davina Michelle er echt wel klaar voor was. En dan dat wijf ernaast die zegt "maar het gaat toch om de muziek, niet om politiek". JA DAAROM MOET ISRAËL JUIST NIET MEEDOEN STOMME TRUT!quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef NailQueen het volgende:
Ah ik heb eindelijk een gezicht bij Reetveger
Altijd van die onzin, dit soort statements.quote:
Ik heb echt nog geen idee wat ik wel of niet ga kijken.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:57 schreef Momo het volgende:
Gaan mensen nog nationale finales kijken of enkel Sanremo?
Sanremo sowieso. De rest moet ik nog even zien. De afgelopen jaren genoot ik meer van het NF seizoen dan ESF zelf.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:57 schreef Momo het volgende:
Pssst extra stembiljetten voor de volgende verkiezingen? Extra doping voor je sport?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:01 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het toch bijzonder om te zien hoeveel mensen geen moeite hebben met stemmanipulatie. Je zou bijna gaan denken dat ze geen idee hebben wat er allemaal is gebeurd.
Dan helpt het niet dat als er een "expert" als Reetveger wordt uitgenodigd hij daar helemaal niks over zegt. Sterker nog, hij benadrukt alleen maar dat Nederland een soort roepende in de woestijn is, en dat we eigenlijk niet zo moeten zeuren en gewoon moeten meedoen. Ja, dan snapt mevrouw Van Zetten uit Tiel natuurlijk ook niet wat het probleem is.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:01 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het toch bijzonder om te zien hoeveel mensen geen moeite hebben met stemmanipulatie. Je zou bijna gaan denken dat ze geen idee hebben wat er allemaal is gebeurd.
En ook dit was Stefan Raatgever.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef spitskool het volgende:
Taco zegt dat Omroep Max het volgens sterke geruchten wil overnemen volgend jaar (in 2027 dus). Omroep Max… ga weg man
Ja, ik denk dat er veel mensen zijn die denken dat het alleen maar draait om wat er in Gaza aan de hand is en dat ze niet op de hoogte zijn van de misdragingen van de Israëlische delegatie en de stemmenmanipulatie.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:01 schreef Cyan9 het volgende:
Het is dan ook veel makkelijker om maar wat te roepen. Eigenlijk best treurig.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat er veel mensen zijn die denken dat het alleen maar draait om wat er in Gaza aan de hand is en dat ze niet op de hoogte zijn van de misdragingen van de Israëlische delegatie en de stemmenmanipulatie.
Nationale finales > Eurovisie.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:57 schreef Momo het volgende:
Tja, als je dat wel opbrengt in NWS dan is het antwoord "Ach het is wat'. Net alsof hun graag zouden willen zien dat mensen vals spelen in iets dat ze zelf graag kijken.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat er veel mensen zijn die denken dat het alleen maar draait om wat er in Gaza aan de hand is en dat ze niet op de hoogte zijn van de misdragingen van de Israëlische delegatie en de stemmenmanipulatie.
Ik vermoed dat het vooral wordt misbruikt om bepaalde politiek overtuigingen kracht bij te zetten. Wat dat betreft ben ik blij dat er ook genoeg mensen zijn die wat verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja, als je dat wel opbrengt in NWS dan is het antwoord "Ach het is wat'. Net alsof hun graag zouden willen zien dat mensen vals spelen in iets dat ze zelf graag kijken.
Ik ben hartstikke pro Oekraine, maar als hun met het stemsysteem zouden fucken, zou ik ook zeker niet blij zijn.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het vooral wordt misbruikt om bepaalde politiek overtuigingen kracht bij te zetten. Wat dat betreft ben ik blij dat er ook genoeg mensen zijn die wat verder kijken dan hun neus lang is.
Maar dat is dan ook maar een bijzaak. Wat Israël deed, was niet volledig verboden en de regels zijn ondertussen aangepast.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Eens. Zelfde geldt voor ander wangedrag, daar zou gewoon naar gehandeld moeten worden.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke pro Oekraine, maar als hun met het stemsysteem zouden fucken, zou ik ook zeker niet blij zijn.
Zal Eurovision in Concert nog doorgaan?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Barcelona pre party gaat niet door.
Daar is nog wat voor te zeggen bij een losstaand incident. Dat zijn we inmiddels wel ruimschoots voorbij.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook maar een bijzaak. Wat Israël deed, was niet volledig verboden en de regels zijn ondertussen aangepast.
Als dat is gedaan, zou je zeggen: zand erover en verder gaan.
Maar dat gebeurde niet. Goh.
Denk wel eigenlijk, zitplaatsen waren al uitverkocht. Barcelona had de ticketsale nog niet geopend.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zal Eurovision in Concert nog doorgaan?
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef spitskool het volgende:
Taco zegt dat Omroep Max het volgens sterke geruchten wil overnemen volgend jaar (in 2027 dus). Omroep Max… ga weg man
Doet er voor Spanje (en Ierland en Slovenie) niet zoveel toe, het is een extra stok om mee te slaan.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daar is nog wat voor te zeggen bij een losstaand incident. Dat zijn we inmiddels wel ruimschoots voorbij.
Dan krijg je zo een reeks Shalalie reïncarnatiesquote:Op donderdag 4 december 2025 20:15 schreef Em31 het volgende:
[..]misschien kunnen we beter maar meteen een paar jaar niet meer meedoen.
En Cornald Maas is weer presentator. Die heeft zijn inkomens nu hard nodig. En Krista Siegfrids (quote:Op donderdag 4 december 2025 20:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk wel eigenlijk, zitplaatsen waren al uitverkocht. Barcelona had de ticketsale nog niet geopend.
Dat is jouw mening ja. Waarvan akte.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Doet er voor Spanje (en Ierland en Slovenie) niet zoveel toe, het is een extra stok om mee te slaan.
'Toevallig' zijn het de Europese landen die voor de erkenning van Palestina zijn.
Dat alleen al maakt deze boycot uitermate politiek.
Zowat de hele Nederlandse media laten dat steeds achterwege. Behoorlijk bizar.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dan helpt het niet dat als er een "expert" als Reetveger wordt uitgenodigd hij daar helemaal niks over zegt. Sterker nog, hij benadrukt alleen maar dat Nederland een soort roepende in de woestijn is, en dat we eigenlijk niet zo moeten zeuren en gewoon moeten meedoen. Ja, dan snapt mevrouw Van Zetten uit Tiel natuurlijk ook niet wat het probleem is.
Fake news Em.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:15 schreef Em31 het volgende:
Hoop het niet... en dat we of het geld terug krijgen of dat ons kaartje geldig blijft voor 2027 wanneer iedereen in liefde en normaal mee lan doen aan eurovisie.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zal Eurovision in Concert nog doorgaan?
Het was niet één dingetje he met Israël de laatste jaren. Het is nogal een waslijst met nul consequenties, waar andere deelnemers (NL bv) na één overtreding zonder bewijs al naar huis gegooid werd. Dat kan niet. Of je wappert bij elke overtreding door elk land met je regelboekje, of bij geen enkel. Niet bij de één wel na 1 onbewezen incident en bij de ander na een hele lijst mét bewijs niet. Dan gaan anderen protesteren. En terecht.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook maar een bijzaak. Wat Israël deed, was niet volledig verboden en de regels zijn ondertussen aangepast.
Als dat is gedaan, zou je zeggen: zand erover en verder gaan.
Maar dat gebeurde niet. Goh.
Ik hou mijn kaartje nog even. Ik weet echt nog niet wat ik wel en niet ga doen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:19 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Hoop het niet... en dat we of het geld terug krijgen of dat ons kaartje geldig blijft voor 2027 wanneer iedereen in liefde en normaal mee lan doen aan eurovisie.
Dat heeft dan ook alles met de hoofdsponsor te maken.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was niet één dingetje he met Israël de laatste jaren. Het is nogal een waslijst met nul consequenties, waar andere deelnemers (NL bv) na één overtreding zonder bewijs al naar huis gegooid werd. Dat kan niet. Of je wappert bij elke overtreding door elk land met je regelboekje, of bij geen enkel. Niet bij de één wel na 1 onbewezen incident en bij de ander na een hele lijst mét bewijs niet. Dan gaan anderen protesteren. En terecht.
Zou net zo zijn als het Bulgarije ofzo was geweest.
Klopt. Vanochtend ook een "analyse" op de NOS-site, heel verhaal, maar het belangrijkste argument om Israël uit te sluiten wordt niet genoemd. Ik neem maar aan dat het journalistieke luiheid is en geen opzet, al weet ik niet wat erger is want je geeft nu de fanatieke pro-Israël figuren wel extra munitie om eens even lekker die woke Hamas-supporters bij Avrotros aan te vallen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zowat de hele Nederlandse media laten dat steeds achterwege. Behoorlijk bizar.
Sturen we The Catsquote:Op donderdag 4 december 2025 20:15 schreef Em31 het volgende:
quote:Op donderdag 4 december 2025 20:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh ik zag Jan Slagter Cornald al vervangen.
quote:Op donderdag 4 december 2025 20:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En ook dit was Stefan Raatgever.
Maar een ESF met commentaar van André van Duin & Janny van der Heijden.
Ja dat kan dus niet.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook alles met de hoofdsponsor te maken.
Toch leuk dat Nederland op de valreep nog een editie mocht winnen voordat het een beetje klaar was met het ESF als serieus fenomeen. Voorlopig, tenminste.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:29 schreef Greys het volgende:
Nou ja het wordt wel spannend in mei jongens. Drie keer raden wie er wint!
Ze kunnen die puntentelling eigenlijk net zo goed overslaan dit keer.
Vervolgens een ongekende propagandashow in Duitsland.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:29 schreef Greys het volgende:
Nou ja het wordt wel spannend in mei jongens. Drie keer raden wie er wint!
Ze kunnen die puntentelling eigenlijk net zo goed overslaan dit keer.
En in Tel Aviv ook nog, of all places.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch leuk dat Nederland op de valreep nog een editie mocht winnen voordat het een beetje klaar was met het ESF als serieus fenomeen. Voorlopig, tenminste.
Nah dat wil ik ze niet aan doenquote:Op donderdag 4 december 2025 20:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En ook dit was Stefan Raatgever.
Maar een ESF met commentaar van André van Duin & Janny van der Heijden.
Het is beter als je nooit antwoord op deze vraag zal krijgen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wie is Victor Vlam? En waarom heeft hij zo'n verschrikkelijke artiestennaam?
Wat een rare logica. Waarom moeten de gasten van Eva de Avrotros-opinie delen? Het is Fox News niet, meneer de Amerika-expert.quote:
Dit stukje snap ik nog steeds niet. Even los van wel/niet mee eens, wat is procedureel de gedachtegang achter dit?quote:Op donderdag 4 december 2025 18:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
De EBU was slim, als de nieuwe regels werden aangenomen werd daar niet meer los over gestemd.
quote:Op donderdag 4 december 2025 20:34 schreef Strani het volgende:
Voor Spanje is dit de eerste keer dat ze niet meedoen sinds het debuut in 1961. Toch bijzonder. Vraag me ook af wat het betekent voor Benidorm Fest verder. Weinig reden om dat nog te houden natuurlijk maar het zou me toch niet verbazen als ze het wel doen.
Ja bizar he? De EBU koos heel uitgekookt voor 'als het merendeel het eens is met de vernieuwde regels bedoelen ze daar vast óók mee dat ze het ermee eens zijn dat Israël meedoet want zonder hen waren die aanpassingen niet eens nodig'. Heel smerig. Want als ik daar bv namens NL had gezeten had ik prima vóór die nieuwe regels kunnen stemmen (want sowieso beter, voor iedereen en het hele festival) maar tegen deelname van Israël. Het kan heel goed los staan. Maar de EBU is een smerige doortrapte organisatie dus dan krijg je dit.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit stukje snap ik nog steeds niet. Even los van wel/niet mee eens, wat is procedureel de gedachtegang achter dit?
Alsof je in een groep gaat stemmen over waar je naartoe gaat op vakantie, maar bij uitkomst X ga je dan niet meer stemmen op waar we morgen gaan eten ofzo? Ik snap de correlatie tussen die dingen niet
Het is zoals die Spaanse omroepbaas eerder zei: welk ander land zou zich dit gedrag kunnen veroorloven op Eurovisie? Het hele festival wordt om hen heen georganiseerd: ze moeten meedoen, maar mogen niet winnen, en er worden speciale regels ingesteld zodat ze zich een beetje gedragen en de propaganda een beetje binnen de perken blijft. Het is geen songfestival, maar een Israël-festival.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik zat net in de auto terug van de masseur en toen overviel me toch het gevoel dat dit uiteindelijk de enige juiste beslissing is. Niet alleen vanwege het politieke/humanitaire karakter, maar vooral ook omdat KAN in 2024 een enorme sfeerbepalende kutdelegatie was en in 2025 aantoonbaar met manipulatie en politiek bijna won. Dat je daar als EBU echt geen ene fuck aan doet qua straffen maar alleen wat regels aanpast geeft aan hoe verrot die bende is.
Ondertussen hoop ik van harte dat een van de deelnemende landen een Palestijnse act kiest, gewoon om de boel nog verder te verzieken voor de EBU en de ORF.
De vraagstelling was dusdanig gesteld dat omroepen niet meer hoefden te verantwoorden waarom ze KAN/Israël wel willen toelaten, dat haalt de angel eruit voor alle communicatie afdelingen van de omroepen die nog zaten te twijfelen. Als er wel een rechtstreekse stemming was hadden ze in beide gevallen iets uit te leggen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit stukje snap ik nog steeds niet. Even los van wel/niet mee eens, wat is procedureel de gedachtegang achter dit?
Alsof je in een groep gaat stemmen over waar je naartoe gaat op vakantie, maar bij uitkomst X ga je dan niet meer stemmen op waar we morgen gaan eten ofzo? Ik snap de correlatie tussen die dingen niet
Alles om te voorkomen dat ze Israël eruit moeten gooien.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga in ieder geval niet naar Wenen voor een kleine 800 EUR aan kaarten. Of ik niet ga kijken weet ik nog niet... maar de zin om het te volgen is op dit moment in ieder geval nihilquote:
Ja.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alles om te voorkomen dat ze Israël eruit moeten gooien.
Paar weken geleden stond al in een enquête dat er 35 landen mee gaan doen volgend jaar, dus nu kun je wel stellen dat dit allemaal al vaststond.
Ken je die mop van die man die naar Parijs ging?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:01 schreef NailQueen het volgende:
Tussen alle chaos heb ik even gemist: Wat was de uitslag van die ingelaste Israel stemming?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Maar je slaat een stapje over, want Israël maakte het ESF vorige keer al volledig politiek doordat hun eigen overheid (!) een dure stemcampagne voor het Songfestival kocht. Dat anderen daar vervolgens ook politiek op gaan reageren kan je dan natuurlijk niet meer voorkomen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:49 schreef summer52 het volgende:
Taco Zimmerman zijn uitleg om als Avrotros niet deel te nemen aan het Eurovisie Songfestival. En ik wil best begrijpen dat de Avrotros het allemaal goed bedoeld want Israël heeft achter de schermen zich niet van zijn sterkste kant laten zien en heel wat steken laten vallen. En de EBU heeft teveel door de vingers gezien.Maar volgens de Avrotros draait het ESF niet om politiek maar om de artiesten en de muziek. Maar wat is Taco zijn eerste punt...
Bekijk deze YouTube-video
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |