Het feit alleen al dat de president zich daar zo mee bezig houdt geeft aan wat een belangrijk propagandamiddel Eurovisie is voor Israël.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hóe kunnen ze ook hier weer mee wegkomen. Het is echt De Grote Israël Show geworden. Maar als een NLse deelnemer een keer de verkeerde kant op wijst mot ie naar huis. Het is zó erg en oneerlijk allemaal dit dat ik serieus hoop dat Israël enorm wint in mei en in de zeven jaren erna en dat de hele EBU daardoor naar z'n moer gaat.
En geen enkele schaamte ook om dit te delen. Er komen toch geen consequenties dus geheim houden is niet eens nodig. Ongelofelijk.quote:Op donderdag 4 december 2025 23:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat de president zich daar zo mee bezig houdt geeft aan wat een belangrijk propagandamiddel Eurovisie is voor Israël.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:17 schreef Fred_B het volgende:
De druiven voor Raadgever zijn nog steeds enorm zuur. Hij heeft nu een soort artikel in het Parool gezet dat nog het meest lijkt op hoe in de Sovjetunie een heel andere werkelijkheid beschreven werd.
Achter een betaalmuur, dus alleen een fragment:En deze dwaas mag dan continu hier alles 'duiden'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Israëlische regering heeft niets 'gemanipuleerd'. Dat betreft simpelweg ongefundeerde aantijgingen.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:31 schreef Sableheart het volgende:
Daarnaast, toch maar een reactie op het nieuws.
Allereerst, een terechte beslissing van de landen die zich nu terugtrekken. Het gedrag van de Israelische delegatie en de manipulatie vanuit de Israelische regering in de afgelopen twee edities vormt een ernstige bedreiging voor het apolitiek zijn van het festival, en de voorgestelde regelwijzigingen gaan niet voldoende zijn om dat probleem op te lossen. Ik verwacht volledig dat er volgend jaar opnieuw een reclamecampagne komt vanuit de Israelische overheid (deze keer alleen zonder directe medewerking van de delegatie) en dat we opnieuw een zwaar vertekenende televote gaan zien. Dat is voor mij voldoende reden om niet mee te doen tot de EBU daadwerkelijk de situatie weer op orde heeft.
Tegelijkertijd is de manier waarop de EBU haar regels afdwingt al langere tijd een probleem. Azerbeidzjan manipuleert stemmen? We vegen het onder het tapijt en spreken ze streng toe. In de juryvote in de halve finale worden stemmen uitgewisseld? We doen alsof er problemen zijn met de verbinding zodat we de straf van het schrappen van de juryvote niet publiekelijk hoeven te maken. Wanneer is een inzending te politiek? Dat hangt af van of het overeenkomt met de politieke mening die bij het merendeel van de leden leeft. Die manier van de regels handhaven leidt tot problemen zodra er significante verschillen van mening zijn, En dat is een situatie waarop de EBU, ondanks de gebeurtenissen van anderhalf jaar geleden, nog steeds niet goed voorbereid is.
De manier waarop deze stemming verliep, in combinatie met het bovenstaande, zorgt er voor dat ik bang ben dat de EBU haar zaakjes niet op de middellange termijn op orde gaat krijgen. Het beste wat we kunnen hopen is dat de situatie in Gaza voldoende stabiliseert dat de Israelische regering het niet langer nodig vindt om het ESF op deze manier als propaganda instrument in te zetten.
Een andere manier waarop ik Nederland terug zie keren, is als een andere omroep voor 2027 de deelname wil overnemen. De druk vanuit de Nederlandse pers is er groot genoeg voor, en het festival heeft voldoende uitstraling om het voor sommige omroepen de moeite waard te maken, zeker met de druk van de bezuinigingen die er ook meespelen. Als een andere omroep volgend jaar tegen AvroTros zegt: "als julie niet willen meedoen, doen wij dat wel", dan zie ik AvroTros ook nog wel overstag gaan.
Maar voor nu, terechte beslissing, al doet het pijn dat Nederland niet meedoet.
Ongeïnformeerde idioten? Over wie heb je het nu precies?quote:Op donderdag 4 december 2025 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat ze dan de Mona Keizers van dit land over zich heen krijgen met daarbij een kudde briesende ongeïnformeerde idioten. Met dank aan onze ESF 'journalisten'.
Wat we vooral zien is dat bepaalde landen kopje onder gaan, het Songfestival gaat gewoon door mét Israël als deelnemer.quote:
Als er een blinde, compleet ongefundeerde hetze tegen een land gevoerd met als bedoeling dat land uit te sluiten zal dat een tegenreactie krijgen. Wellicht moet je het probleem zoeken bij de mensen die insteken op de uitsluiting van een land, niet de tegenreactie.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:25 schreef Momo het volgende:
En online zie weer overal mensen die zeggen alsnog weer zoveel mogelijk te stemmen voor Israël met alle devices. Wel raar nu er nog geen artiest of nummer is. Maar straks weer allemaal beweren dat het het beste nummer was.
Op zich is dat wel de tactiek die je moet toepassen. Zie Trump: hij heeft ongeveer elke dag een Watergate, maar hij doet het gewoon in het openbaar en blijkbaar kom je er dan gewoon mee weg. Voor Israël geldt hetzelfde: wat moeten ze in vredesnaam nog meer doen om geboycot te worden? Dan hoeft dit soort gekonkelfoes dus ook niet in het geheim.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
En geen enkele schaamte ook om dit te delen. Er komen toch geen consequenties dus geheim houden is niet eens nodig. Ongelofelijk.
En altijd met een zeer objectieve, weloverwogen kijk op de zaak. Israel good, everyone else bad.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:31 schreef Momo het volgende:
Jeetje de Israël webcare heeft nu ook ESF gevonden. Net als toen ineens WLR toen Israël besproken werd.
Gabe heeft aangekondigd met een video te komen maar dat heeft nog tijd nodig want alles moet nog (bij heel veel mensen) landen. En beslissingen moeten gemaakt worden voor wat ze willen doen met hun kanaal en zo. Wat wel en wat niet. Ik hoop dat het kritische geluid van een Gabe en een Stuart wel blijven want je ziet nu al dat de Raatgevers en dagjestoeristen heel makkelijk het gedraai en geblaat van Martin Green en consorten overneemt, want dat krijgt de meeste aandacht.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gabe komt vast ook wel met een video. Maar het valt me op dat hij al een tijdje stil is.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gabe komt vast ook wel met een video. Maar het valt me op dat hij al een tijdje stil is.
Volgens mij staat in de wet dat zaken zoals het ESF net als de OS altijd uitgezonden moeten wordenquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:10 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik snap niet dat het überhaupt nog uitgezonden gaat worden als we zo principieel willen zijn. Doe dan ook gewoon mee.
Met NTR.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:06 schreef Momo het volgende:
Songfestivalweblog.nl meldt trouwens dat NOS songfestival gaat uitzenden.
De RTBF hep nooit geen geld, dus die laten zich deze winstgevende avonden echt niet afnemen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:18 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd wat België gaat doen, poll op hln.be is redelijk duidelijk wat publiek denkt.
[ afbeelding ]
Altijd wel grappig dat mensen in NWS die zaten te juichen dat er meer geld bespaard ging worden nu.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De RTBF hep nooit geen geld, dus die laten zich deze winstgevende avonden echt niet afnemen.
Nou ja, als dat niet het geval was is het ook prima te volgen via YouTube. Heb ik dit jaar een avond gedaan, ging vlekkeloos.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met NTR.
https://nos.nl/artikel/25(...)s-evenementen-en-ntr
Gelukkig ook nog wel goed nieuws zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |