Bron: https://www.destentor.nl/(...)meter-tape~a960d65f/quote:OM: Ryan (18) stierf door verdrinking, was door vader vastgebonden met 18 meter tape
Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. Ze was vastgebonden met achttien meter tape, met daarop DNA van haar vader. Dit maakte het Openbaar Ministerie vrijdag bekend op een derde inleidende zitting in de zaak tegen de broers Mohamed Al N. (23) en Muhanad Al N. (25), die met hun vader worden verdacht van moord.
Justitie gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak. Ze zou een ‘te westerse’ levensstijl hebben gehad, tot woede van met name haar vader.
Het lichaam van de uit Joure afkomstige jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. ,,Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet.”
Volgens de aanklager blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt. Volgens het OM is het tapen door haar vader uitgevoerd, de 52-jarige Khaled Al N. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syrië.
De twee broers ontkenden tijdens een eerdere zitting in de rechtbank van Lelystad de moord op Ryan te hebben gepleegd. ,,Ik zou het nooit doen. Ik was er niet bij toen het gebeurde”, stelde de oudste broer destijds. ,,Mijn vader wel. Hij was alleen met haar.”
Bron: https://www.omropfryslan.(...)cht-door-verdrinkingquote:Openbaar Ministerie: Ryan (18) uit Joure om het leven gebracht door verdrinking
Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. De jonge vrouw, die in Joure woonde, was vastgebonden met 18 meter tape met DNA van haar vader.
Dit maakte het Openbier Ministerie vrijdag bekend op de derde inleidende zitting in de zaak tegen twee broers van Ryan. Zij worden, net als hun vader, verdacht van moord. Het OM gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak.
Verzet
Het lichaam van de jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. "Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet."
Volgens het OM blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden, omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt.
Het tapen werd door haar vader uitgevoerd, zegt justitie. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syrië.
Telefoons in het water
Ryan moet in bedwang zijn gehouden of buiten bewustzijn zijn geweest tijdens het vastbinden, zei de officier. Haar beide telefoons waren in het water gegooid. De telefoonhoesjes zijn in haar schoenen gestopt, die in het water zijn gevonden.
"Op het telefoonhoesje dat is gevonden in de linkerschoen van het slachtoffer zat een vingerafdruk van haar broer."
Het OM citeerde uit chats die familieleden naar elkaar stuurden rond de moord. In de telefoon van een van de broers is een gesprek gevonden tussen zijn broer en hun vader. Twaalf dagen voor de moord zei de broer: "Als zij aan het liegen is en ons nog meer gezichtsverlies gaat bezorgen, moet ze afgestraft worden."
Ryan zou zich in de ogen van haar familie te westers hebben gedragen. In de chats van haar familieleden werd ze volgens het OM letterlijk doodgewenst.
De vader schreef in de chats: "Ik hoop dat ze in een kist terugkomt" en "ze heeft een kogel in haar hart nodig en gif in haar lijf." Ryans moeder schreef: "Als God het wil, zullen we haar gewikkeld zien in een lijkwade. Ryan maakt de familie te schande en verdient de dood."
De volgende inleidende zittingen zijn op 25 april en 30 juni. De zaak wordt eind dit jaar inhoudelijk behandeld.
In dit soort geestelijk zieke hoofden staat familie, eigen vlees en bloed, nog een stuk lager dan het geloof.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan er met mijn hoofd niet bij dat je je eigen vlees en bloed om zou brengen en dat dus eigenlijk het gehele gezin (moeder, vader, broers) samen hebben gespannen om dit zo in gang te zetten. Ziek
Dat is de indoctrinatie van dat geloof. De schaamte naar je sociale omgeving toe omdat je kind 'te westers' is is belangrijker dan de liefde die je hebt voor je kind.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan er met mijn hoofd niet bij dat je je eigen vlees en bloed om zou brengen en dat dus eigenlijk het gehele gezin (moeder, vader, broers) samen hebben gespannen om dit zo in gang te zetten. Ziek
Elke dag als ik die moeder zie fietsen krijg ik de neiging om een stok tussen haar wiel te doen of iets naars te roepen.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Smerige lafaard.quote:
Precies. Wel een flinke jongen zijn als het gaat om een meid (helpen) vermoorden, maar vooral niet de consequenties willen, wat alles zegt over hoe goed hij weet dat hij fout zit. En dan vluchten als de mietjes die die lui allemaal zijn.quote:
Wat let je?quote:Op donderdag 27 november 2025 10:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Elke dag als ik die moeder zie fietsen krijg ik de neiging om een stok tussen haar wiel te doen of iets naars te roepen.![]()
![]()
Bah.
Ik ben wel fatsoenlijk opgevoed.quote:
Iets met bloed en koken.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben wel fatsoenlijk opgevoed.![]()
Maar vind het echt erg om te zien, de vrijheden die zij geniet, helemaal na wat er vorige keer naar buiten kwam wat ze allemaal gezegd (getypt) heeft over haar eigen kind. En dan hier ook gewoon mogen blijven wonen. Rot lekker op.
Ik ook niet, te bizar voor woorden ditquote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:29 schreef RamboDirk het volgende:
Gewoon straf in Syrie laten uitzitten. Niet moeilijk over doen.
Volgens mij hebben we als maatschappij geen enkel idee hoe wijverspreid dit gedachtegoed in onze samenleving aanwezig is.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
Het is om te kotsen, en je moet hier als de sodemieter opflikkeren als je wél hier wil wonen, maar vervolgens niet uit je bubbel wil komen en problemen hebben met 'westers'.
Ik heb er geen moeite mee als er mensen uit andere landen naar hier komen. Als het oorlogsvluchtelingen zijn, maar als het puur is om een beter leven of whatever, dan heb je te integreren, en dan heb je je aan te passen. Als je dat niet wil, en je wil wel alle voordelen maar geen nadelen, dan moet je er uit.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we als maatschappij geen enkel idee hoe wijverspreid dit gedachtegoed in onze samenleving aanwezig is.
Denemarken ook (dacht ik).quote:Op donderdag 27 november 2025 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee als er mensen uit andere landen naar hier komen. Als het oorlogsvluchtelingen zijn, maar als het puur is om een beter leven of whatever, dan heb je te integreren, en dan heb je je aan te passen. Als je dat niet wil, en je wil wel alle voordelen maar geen nadelen, dan moet je er uit.
Polen heeft dat goed bekeken.
Eens, het is bij de beesten af. Kinderen maken nu eenmaal hun eigen keuzes waar je het als ouder niet altijd mee eens zal zijn. En begreep dat vaders snel naar Syrië is gevlucht, dus het is nog een enorme lafbek ook. Dat alle verantwoordelijken maar mogen wegrotten in de hel en dat eigenlijk nog te humaan.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat er mij in deze meer om dat ze dus niet kunnen accepteren dat eigen kinderen of zus dus wel "verwesteren". Dat is op alle vlakken zo enorm fout. Dat ouders "ouderwets" zijn is nog tot daar aan toe, maar het is veel zorgelijker dat broers (twintigers) ook al zo geïndoctrineerd zijn.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee als er mensen uit andere landen naar hier komen. Als het oorlogsvluchtelingen zijn, maar als het puur is om een beter leven of whatever, dan heb je te integreren, en dan heb je je aan te passen. Als je dat niet wil, en je wil wel alle voordelen maar geen nadelen, dan moet je er uit.
In onze ogen wel. In die van hen niet. En dat is een groot probleem idd.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat er mij in deze meer om dat ze dus niet kunnen accepteren dat eigen kinderen of zus dus wel "verwesteren". Dat is op alle vlakken zo enorm fout.
D66 says no.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ik zo irritant vind aan dat "vluchten naar Syrie" is dat het de hele case van hun aanwezigheid hier überhaupt overhoop haalt. Dan moeten wij deze mensen opvangen, want in hun eigen land lopen ze gevaar, ondanks alle ellende en problemen en overlast die het met zich meebrengt, maar telkens weer als ze iets op hun kerfstok hebben dan 'vluchten' ze weer terug.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Eens, het is bij de beesten af. Kinderen maken nu eenmaal hun eigen keuzes waar je het als ouder niet altijd mee eens zal zijn. En begreep dat vaders snel naar Syrië is gevlucht, dus het is nog een enorme lafbek ook. Dat alle verantwoordelijken maar mogen wegrotten in de hel en dat eigenlijk nog te humaan.
Ja, wat een vreselijke man is hun vader toch. Hadden ze maar iets kunnen doen om deze daad, waar ze natuurlijk oprecht niets mee te maken hebben, te verhinderen he. Helaas.quote:
Maar ook de manier waarop.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Blijkbaar moest het zo. Walgelijk.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar ook de manier waarop.
Schiet je iemand neer, is het snel klaar. Maar in dit geval vastbinden, tape, verdrinken.
Statushouders gaan ook gewoon op vakantie die kant op. Dat hele asielsysteem is een gotspe. En genoeg volk dat het systeem nog kan verdedigenquote:Op donderdag 27 november 2025 10:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik zo irritant vind aan dat "vluchten naar Syrie" is dat het de hele case van hun aanwezigheid hier überhaupt overhoop haalt. Dan moeten wij deze mensen opvangen, want in hun eigen land lopen ze gevaar, ondanks alle ellende en problemen en overlast die het met zich meebrengt, maar telkens weer als ze iets op hun kerfstok hebben dan 'vluchten' ze weer terug.
Niet alleen deze zaak, zijn al tal van gevallen geweest van eerwraak hier door lieden uit die regio.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het zegt ook wel wat over de gangbare mores in zo'n land zelf, dat de (voormalige) inwoners het als een veilig toevluchtsoord zien als je elders aan het moorden bent geweest. En uit een land met zulke normen en waarden vangen we dan massaal mensen op, die zoals we aan oa deze zaak kunnen zien hun gewoontes gewoon meenemen.
Is denk ik niet te bewijzen op basis van appjes.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:12 schreef Molo het volgende:
Het is toch klinkklaar dat ze medeplichtig is??
Snap ik ook niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:12 schreef Molo het volgende:
Ik deze ultra walgelijke zaak snap ik dus ècht niet waarom die moeder niet vervolgd wordt.
En er waren nog andere minderjarigen in huis dacht ik, daar zou ik ook eens goed naar kijken of dat maatschappelijk wel wenselijk is
Ik ben geen juridisch expert ofzo, maar ik snap hier echt niks vanquote:Op donderdag 27 november 2025 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is denk ik niet te bewijzen op basis van appjes.
Of iig niet actief mee hoeven werken...quote:Op donderdag 27 november 2025 11:14 schreef SEMTEX het volgende:
Broers zijn dus sowieso medeplichtig, die hadden gedurende elk moment tegen hun vader in kunnen gaan.
Ja dat ben ik. Ze brengt er sowieso 1 (achterop de fiets) naar de basisschool. Ik weet niet of er nog meer kinderen zijn in die leeftijd. Ze fietst alleen terug en dan kom ik haar vrijwel elke dag tegen. Ik kan het plein van de (katholieke!) school vanuit huis zien.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Snap ik ook niet.
Een user hier zei eerder dat ze die moeder regelmatig ziet op het schoolplein met haar jonge kind(eren).
Ja, dit soort dingen gebeurt mij ook wel eens. Niks aan te doen.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:15 schreef Molo het volgende:
'helaas gebeurde dit'
Het is allemaal zo fatalistisch, geen eigen schuld, geen verantwoordelijkheid, bahhhh
Durfden ze niet of luisterden naar hun vader. Vader zijn woord is wet.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:14 schreef SEMTEX het volgende:
Broers zijn dus sowieso medeplichtig, die hadden gedurende elk moment tegen hun vader in kunnen gaan.
quote:
Whut.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat ben ik. Ze brengt er sowieso 1 (achterop de fiets) naar de basisschool. Ik weet niet of er nog meer kinderen zijn in die leeftijd. Ze fietst alleen terug en dan kom ik haar vrijwel elke dag tegen. Ik kan het plein van de (katholieke!) school vanuit huis zien.
Er is contact met de vader.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Weet niet of dit al gedeeld is hier?
https://www.ad.nl/binnenl(...)beheersing~a99f00ff/
Lijkt het wel op ja.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Gaat dit nu over het moment voorafgaand aan de moord?
En de linkse meute ons maar islamofoob noemen...quote:Op donderdag 27 november 2025 11:28 schreef Zoddie het volgende:
Niet alleen je dochter vermoorden, maar ook op de manier waarop en dan als ze al dood is dan haar nog varken noemen.
Dat is echt pure haat, naar je eigen dochter....omdat ze wat te westelijks was geworden.
Dan zet je meisjes als Ryan dus ook uit...quote:Op donderdag 27 november 2025 09:47 schreef Frutsel het volgende:
Tja...ook hier geldt dat als we ook maar iets het vermoeden of bewijs hebben dat gelovigen in Nederland op deze manier in elkaar steken of denken moet je ze gewoon meteen uitbannen. Die hebben hier niets maar dan ook niets te zoeken.
Rot op uit Nederland als je vindt dat we hier te 'westers' zijn en je je niet wil aanpassen of dit kan accepteren
In Syrië wordt eerwraak waarschijnlijk toegejuicht.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:57 schreef Momo het volgende:
Gevangenis in Syrie zal wel geen optie zijn
Ik dacht dat liegen onder ede strafbaar was.quote:
Het is dan ook een hele zieke cultuur waar ze uit voortkomen.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Powered by the duivel.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is dan ook een hele zieke cultuur waar ze uit voortkomen.
Die hele familie mag wel op een enkele vlucht richting Damascus worden gezet, ze deugen geen van allen.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:12 schreef Molo het volgende:
Ik deze ultra walgelijke zaak snap ik dus ècht niet waarom die moeder niet vervolgd wordt.
En er waren nog andere minderjarigen in huis dacht ik, daar zou ik ook eens goed naar kijken of dat maatschappelijk wel wenselijk is
Ja, en dat allemaal precies volgens de eerdere aanwijzingen van pa, met het dichtplakken van haar mond, haar vastbinden en verzwaren en wat niet. Vingerafdruk op telefoonhoesje van Ryan is van broer ook.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Het komt er dus op neer dat 1 broer en Ryan met de vader naar een afgelegen stuk zijn gereden en dat de vader met Ryan dus het pikkedonker in is gewandeld en alleen de vader haar dus daar ergens om het leven heeft gebracht door haar vastgebonden en al het water in te flikkeren.
Klinkt zeer onwaarschijnlijk dat pa alleen handelde.
Ik ben er bang voor, Pa neemt alle schuld op zich, lekker veilig in Syrie.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik mag toch potdomme hopen dat die broers een zeer zware straf gaan krijgen onder het mom van medeplichtigheid.
Die kans zit er in, al zijn er uit eerdere berichtgeving ook apps aanwezig van de broers richting de vader die zeiden dat ze afgestraft moet worden en zijn er vingerafdrukken van een van de broers gevonden op de telefoonhoesjes die in haar schoen waren verstopt en in het water gegooid.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:47 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor, Pa neemt alle schuld op zich, lekker veilig in Syrie.
Broers komen weg met wat lichte straffen omdat men niet kan bewijzen dat de broers hebben geholpen met het daadwerelijk doden van hun zus.
Hoeveel zijn dat er dan, hoe lang hebben die een status en op welke grond kregen zij een status? Kan je daarnaast proberen uit te leggen waarom x% iets moet bepalen voor de volledige 100% van een bepaalde groep buitenlanders en deze percentage logica niet toegepast mag worden op autochtonen?quote:Op donderdag 27 november 2025 10:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Statushouders gaan ook gewoon op vakantie die kant op. Dat hele asielsysteem is een gotspe. En genoeg volk dat het systeem nog kan verdedigen
Die cijfers worden ook niet (publiekelijk) bijgehouden, maar dat het voorkomt onder groepen uit Eritrea, Irak, Iran en Soedan was al paar jaar bekend, daar hebben vorige kabinetten ook verblijfsvergunningen ingetrokken. Maar dat zijn enkele tientallen. Echter kunnen ze na 5 jaar statushouder gewoon naturaliseren en zodra ze een Nederlands paspoort hebben dan zijn ze vrij om te reizen waar ze willen, inclusief hun thuisland, zonder gevolgen.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeveel zijn dat er dan, hoe lang hebben die een status en op welke grond kregen zij een status? Kan je daarnaast proberen uit te leggen waarom x% iets moet bepalen voor de volledige 100% van een bepaalde groep buitenlanders en deze percentage logica niet toegepast mag worden op autochtonen?
Ik hoor graag van je. Dat gaat alleen nooit gebeuren natuurlijk
Nee natuurlijk gaan ze niet allemaal op vakantie. Maar met name Eritreeërs en Syriërs staan erom bekend dat ze na het krijgen van hun papieren hier in groten getale vakantie gaan vieren of weer langere tijd gaan verblijven daar. Het lijkt me geen verkeerde zaak om de aantallen, namen en rugnummers boven tafel te krijgen en om verblijfsstatussen in te gaan trekken voor dit soort geintjes. Je bent gevlucht of je bent het niet en als je daar op vakantie kunt dan ben je niet gevlucht. Daar zouden prima kaders aan te stellen zijn.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeveel zijn dat er dan, hoe lang hebben die een status en op welke grond kregen zij een status? Kan je daarnaast proberen uit te leggen waarom x% iets moet bepalen voor de volledige 100% van een bepaalde groep buitenlanders en deze percentage logica niet toegepast mag worden op autochtonen?
Oke Syriers doen dat, waarbij we weten dat het regiem 360 graden gedraaid is. Mensen die door een Assad doodgemarteld zouden worden kunnen nu vrii rondlopen. Dat betekent niet dat zij tien jaar geleden onterecht asiel kregen of dat zij de hele wereld mogen bereizen behalve een gebied dat bijna vijf keer groter is dan Nederland. Verder wordt hetgedrag van die Syriers en Eritreeers geprojecteerd op Afghanen, Nigerianen, Zimbabwanen, Congolezen, Russen en weet ik veel wie nog meer behalve Oekrainers. Tussen die mensen kan gerust 7.000 km zitten, dat is van hier tot Rome, terug en dat drie keer. Die slaat natuurlijk nergens op.....quote:Op donderdag 27 november 2025 16:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee natuurlijk gaan ze niet allemaal op vakantie. Maar met name Eritreeërs en Syriërs staan erom bekend dat ze na het krijgen van hun papieren hier in groten getale vakantie gaan vieren of weer langere tijd gaan verblijven daar. Het lijkt me geen verkeerde zaak om de aantallen, namen en rugnummers boven tafel te krijgen en om verblijfsstatussen in te gaan trekken voor dit soort geintjes. Je bent gevlucht of je bent het niet en als je daar op vakantie kunt dan ben je niet gevlucht. Daar zouden prima kaders aan te stellen zijn.
Zo'n voorbeeld als deze vader die zich hier uitgeeft als vluchteling, zijn eigen kind verzuipt en dan daar doodleuk verder gaat met een fijn leven inclusief nieuwe vrouw, daar gaat het bloed van mensen terecht van koken. Nu heb ik niet de illusie dat het draagvlak voor vluchtelingen nog te redden valt binnen 10 jaar hier, maar zulke maatregelen zouden een goed en haalbaar begin zijn om het kaf van het koren te scheiden.
Kijk. Dit topic geeft heel veel kansen om je onderbuik te laten spreken. Heel veel vooroordelen worden hier bevestigd.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:39 schreef ZanneG het volgende:
Ik kijk er van op dat die lui in het Nederlands met elkaar appen / chatten en niet in het Syrisch.
Pa en de broers zullen er wel weer mee weg komen.
Arme meid.
Nou ja... 2/4 gaan brommen.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kijk. Dit topic geeft heel veel kansen om je onderbuik te laten spreken. Heel veel vooroordelen worden hier bevestigd.
Maar. "Ze zullen er wel weer mee wegkomen" is er daar niet een van.
Deze 3 gaan alle 3 voor heel lang brommen.
quote:
Ik wil wel een reactie geven hoor.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat een nare dood, je kan niet bewegen niets en dan langzaam stikken enkel een zwaar gestoord persoon kan dit een ander aandoen.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar ook de manier waarop.
Schiet je iemand neer, is het snel klaar. Maar in dit geval vastbinden, tape, verdrinken.
Hier prikt een rechter toch zo doorheen hoop ik.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/SaskiaBelleman/status/1994069159924101490
Ook alweer zo'n geloofwaardige verklaring.
Precies 138 meter aan rondjes.quote:
De indoctrinatie is intens.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:07 schreef Fietsenrek het volgende:
Hoe kan je als ouder je eigen kind vermoorden? Dan zitten er wel aardig wat steekjes los.
Alles vanwege een 'te westerse leefstijl'. Wat verwacht je dan in een Westers land lol.
quote:Op donderdag 27 november 2025 18:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De indoctrinatie is lam.
wat halen we toch voor gedachtegoed binnen zegquote:
Maar ondertussen wel een kind naar een katholieke school laten gaanquote:Op donderdag 27 november 2025 18:07 schreef Fietsenrek het volgende:
Hoe kan je als ouder je eigen kind vermoorden? Dan zitten er wel aardig wat steekjes los.
Alles vanwege een 'te westerse leefstijl'. Wat verwacht je dan in een Westers land lol.
"Er is een situatie waarbij vrouwen in hoge mate onveilig zijn op straat. Dit komt onder andere omdat er een groeiende groep is van mensen die geen respect hebben voor onbegeleide vrouwen die zich vrij gedragen. Er vallen doden en gewonden. Er is geen simpele oplossing en vervallen in racisme zal averechts werken, dus mensen maken een statement. Dat helpt niet direct, maar dat was ook niet de verwachting. Het gaat om de bewustwording. Hoe kan ik daar zo denigrerend mogelijk over doen en zo bijdragen aan vrouwenhaat?"quote:Op donderdag 27 november 2025 18:28 schreef FlippingCoin het volgende:
maar lekker de nacht opeisen stakkers.![]()
bla bla blaquote:Op donderdag 27 november 2025 19:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Er is een situatie waarbij vrouwen in hoge mate onveilig zijn op straat. Dit komt onder andere omdat er een groeiende groep is van mensen die geen respect hebben voor onbegeleide vrouwen die zich vrij gedragen. Er vallen doden en gewonden. Er is geen simpele oplossing en vervallen in racisme zal averechts werken, dus mensen maken een statement. Dat helpt niet direct, maar dat was ook niet de verwachting. Het gaat om de bewustwording. Hoe kan ik daar zo denigrerend mogelijk over doen en zo bijdragen aan vrouwenhaat?"
In dit geval zou ik het eerder als een verzwarende omstandigheid willen zien. Dat je uitgerekend in een land waar je aanklopt je je kind ombrengt omdat je aanstoot neemt aan het aanpassen aan de gewoonten van datzelfde land terwijl je je er bewust van bent en dan ook nog met grote voorbedachten rade.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Ies cultuur, moeten we respect voor hebben.
quote:Op donderdag 27 november 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende:
Verzin in elk geval een eigen grap, stakker
ik heb dat verzonnen juffiequote:Op donderdag 27 november 2025 19:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat in elk topic over geweld tegen vrouwen gepost moet worden of de nacht al opgeëist is.
De school zit pal naast de woning die ze eerst toegewezen kregen. Maar goed, er zit vlakbij ook een openbare school, dus vind het ook vreemd.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:53 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel een kind naar een katholieke school laten gaan
Beter een andere god dan goddeloosheid, is in sommige stromingen van de islam het gedachtegoedquote:Op donderdag 27 november 2025 22:05 schreef Donna het volgende:
[..]
De school zit pal naast de woning die ze eerst toegewezen kregen. Maar goed, er zit vlakbij ook een openbare school, dus vind het ook vreemd.
En het huis waar ze nu wonen staat ook tegenover een openbare school. Snap niet zo goed waarom ze nooit gewisseld zijn.
Klopt. Dat hoorde ik ook vaak van vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen hier. Ik schat dat van de kinderen met islamitische ouders zo'n 25% voor een christelijke school kiest hier.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Beter een andere god dan goddeloosheid, is in sommige stromingen van de islam het gedachtegoed
De minst erge optie zeg maar
Mooi.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Dat hoorde ik ook vaak van vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen hier. Ik schat dat van de kinderen met islamitische ouders zo'n 25% voor een christelijke school kiest hier.
Inmiddels is er ook een islamitische basisschool in de buurt maar die groeit minder hard dan verwacht. Een eerdere is zelfs omgevallen wegens gebrek aan belangstelling in de wijk met de meeste mensen met een islamitische achtergrond nota bene.
Nou, ik ken ook inmiddels een paar christelijke basisscholen in Den Haag iig waar ze met kerstdiner alleen halal eten serverenquote:
Ah. Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen ja.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Beter een andere god dan goddeloosheid, is in sommige stromingen van de islam het gedachtegoed
Eens ja.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, ik ken ook inmiddels een paar christelijke basisscholen in Den Haag iig waar ze met kerstdiner alleen halal eten serveren
Ik vind dat toch ook echt wel heel bijzonder, en niet zo mooi
Een openbare school is moderner en vaak net wat minder ‘netjes’. Dus een gelovig persoon kiest logischerwijs niet voor openbaar.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien bleven er anders teveel kinderen weg.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, ik ken ook inmiddels een paar christelijke basisscholen in Den Haag iig waar ze met kerstdiner alleen halal eten serveren
Ik vind dat toch ook echt wel heel bijzonder, en niet zo mooi
Dit is het Nederlandse recht: het is belangrijker dat deze mensen een tweede kans krijgen.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik mag toch potdomme hopen dat die broers een zeer zware straf gaan krijgen onder het mom van medeplichtigheid.
Het blijft een mensquote:Op donderdag 27 november 2025 23:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is het Nederlandse recht: het is belangrijker dat deze mensen een tweede kans krijgen.
Klopt dus niet, staat in de tekst. Op de telefoonhoesjes is DNA van 1 van de broers gevonden en ook vond 1 van de broers dat ze dood moest.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Lekker makkelijk dit, vader neemt de schuld op zich en zit lekker in Syrië.![]()
Gewoon doen, want ze keurde die moord stilzwijgend goed. Ze deed niets om het te voorkomen. Zelfs niet 112 gebeld.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Elke dag als ik die moeder zie fietsen krijg ik de neiging om een stok tussen haar wiel te doen of iets naars te roepen.![]()
![]()
Bah.
Christelijke scholen zouden geen aanhangers van een valse profeet moeten toelaten.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Dat hoorde ik ook vaak van vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen hier. Ik schat dat van de kinderen met islamitische ouders zo'n 25% voor een christelijke school kiest hier.
Inmiddels is er ook een islamitische basisschool in de buurt maar die groeit minder hard dan verwacht. Een eerdere is zelfs omgevallen wegens gebrek aan belangstelling in de wijk met de meeste mensen met een islamitische achtergrond nota bene.
Klopt! Inmiddels lopen we ACHTER op het buitenland! Nu kunnen we daar wat van leren!quote:Op donderdag 27 november 2025 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit zijn beesten en zij dienen als beesten gestraft te worden. Opknopen op de lichamen aan de varkens voeren.quote:
Moordenaars verdienen geen tweede kans. Deze al helemaal niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is het Nederlandse recht: het is belangrijker dat deze mensen een tweede kans krijgen.
Ik weet niet of dit in Nederland zo is maar zij heeft van de misdaad geweten en dit niet gerapporteerd. Dat is op de meeste plaatsen wel degelijk strafbaar als het om een dergelijk feit gaat.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is denk ik niet te bewijzen op basis van appjes.
Was een eis vanuit de islamitische ouders idd jaquote:Op donderdag 27 november 2025 23:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien bleven er anders teveel kinderen weg.![]()
Eens. Mo was een slager met vele veldslagen op zijn naam. Was gewoon een bloeddorstig beest die moordde waar hij maar kwam.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Christelijke scholen zouden geen aanhangers van een valse profeet moeten toelaten.
Wat doen zulke kinderen op een KATHOLIEKE school????quote:Op donderdag 27 november 2025 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Was een eis vanuit de islamitische ouders idd ja
Een christelijke school zou enkel moslims die de islam afzweren mogen toelaten.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Was een eis vanuit de islamitische ouders idd ja
Het erge is is dat dit niet het enige gezin zal zijn waar dit zo gaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat een sektarische doodscultus hebben we binnengelaten.
Daar moet dan wel hard bewijs voor zijn. Iemand dood wensen is iets anders.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit in Nederland zo is maar zij heeft van de misdaad geweten en dit niet gerapporteerd. Dat is op de meeste plaatsen wel degelijk strafbaar als het om een dergelijk feit gaat.
Het bewijs dat kinderen niet met religie in aanmerking moeten komen...quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat mij betreft zou de Nederlandse staat, om de Nederlandse eer te redden, deze hele familie uit moeten zetten, de broers nadat ze hun straf hebben uitgezeten en de rest meteen. Plus een flinke bom op het hoofd van pa in Syrië.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:04 schreef Donna het volgende:
[..]
![]()
Bah.
Dan zouden ze leeg zijn want alle profeten zijn vals.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Christelijke scholen zouden geen aanhangers van een valse profeet moeten toelaten.
Dat inderdaad. Het erge is ook dat de rest van de kinderen doodleuk bij deze ouders mag blijven en dat het onderwijs en de cultuur in Nederland is dat je je kind zo in je eigen zuil mag prakken, ook als je daar zo in doorslaat dat ze zelfs hun eigen brusjes doodwensen als ze tegen de stroom ingaan en basale mensenrechten willen claimen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 05:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het erge is is dat dit niet het enige gezin zal zijn waar dit zo gaat.
Echt hoor, allemaal eruit en nooit meer een voet in de hele Europese Unie. Ik ben persoonlijk al langere tijd voorstander van de herinvoering van de doodstraf en in deze zaak lijkt het me ook weer een prima oplossing.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Vraag me wel serieus af in hoeverre instanties nog gaan kijken naar die thuis situatie nu met moeder en andere kinderen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Het erge is ook dat de rest van de kinderen doodleuk bij deze ouders mag blijven en dat het onderwijs en de cultuur in Nederland is dat je je kind zo in je eigen zuil mag prakken, ook als je daar zo in doorslaat dat ze zelfs hun eigen brusjes doodwensen als ze tegen de stroom ingaan en basale mensenrechten willen claimen.
Maar is dit niet meer samenzwering tot moord? Het gaat over haar bloedeigen kind en er worden heel specifieke dingen genoemd om haar dood te maken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar moet dan wel hard bewijs voor zijn. Iemand dood wensen is iets anders.
Geen idee, maar ik denk dat het uiten van "zij moet dood" niet afdoende is om haar (de moeder of andere familieleden) onderdeel te maken van het criminele onderzoek.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:56 schreef Donna het volgende:
Maar is dit niet meer samenzwering tot moord?
Dat vind ik dus echt raar, want die gesprekken hebben daadwerkelijk tot haar dood geleid.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk dat het uiten van "zij moet dood" niet afdoende is om haar (de moeder of andere familieleden) onderdeel te maken van het criminele onderzoek.
Dat is simpelweg niet te bewijzen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:02 schreef Donna het volgende:
Dan heb ik jou toch aangezet tot moord?
Het is soms van de zotten wat er allemaal mag met kinderen in naam van cultuur/geloof. Een jaar of tien geleden had je die supergrefo die zijn 14 of zo kinderen van school weg hield want niet gristelijk genoeg en daar bleek ook een terreurcultuur binnenshuis te heersen tot aan mishandeling met zwaar gereedschap aan toe. Schande, straf, weet ik het. Vroeger hadden we onze mening ook klaar over dit soort "opvoeding" aan de rand van de Bijbelgordel.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt raar, want die gesprekken hebben daadwerkelijk tot haar dood geleid.
Als ik tegen jou zeg dat mijn buurvrouw dood moet, het moet snel, doe maar met een mes ofzo. En ze wordt 2 dagen later doodgestoken. Dan heb ik jou toch aangezet tot moord?
Het zal allemaal wel flink lastig in elkaar steken dan.
Uitzetten die hap.
En doe hun vrienden hier in het dorp er maar bij. Daarvan is 1 meid ook te Westers. Het is wachten op het moment dat zij ook dood in een kanaal ligt.
Die mensen zijn zo gek dat ze levensgevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het lijkt me sowieso huiselijk geweld om je kinderen op deze manier te dwingen zich te conformeren aan je geloof/cultuur. Het is de omgekeerde wereld om te doen alsof het geen huiselijk geweld betreft als het te maken heeft met religieuze voorschriften of cultuur.quote:Een andere deskundige concludeerde eerder dat het ook niet is uitgesloten dat er 'gewoon' sprake was van huiselijk geweld, een vader die zijn opstandige puberdochter niet aankon. #Ryan
Dat zeggen de deskundigen dus ook. Snap alleen het woordje ‘gewoon’ niet.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:19 schreef Qarrad het volgende:
https://x.com/SaskiaBelleman/status/1994338877499113804
[..]
Het lijkt me sowieso huiselijk geweld om je kinderen op deze manier te dwingen zich te conformeren aan je geloof/cultuur. Het is de omgekeerde wereld om te doen alsof het geen huiselijk geweld betreft als het te maken heeft met religieuze voorschriften of cultuur.
Doodnormaal, dochterlief is aan het puberen en je gaat met je familie overleggen hoe je haar om zeep kunt helpen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:19 schreef Qarrad het volgende:
https://x.com/SaskiaBelleman/status/1994338877499113804
[..]
Het lijkt me sowieso huiselijk geweld om je kinderen op deze manier te dwingen zich te conformeren aan je geloof/cultuur. Het is de omgekeerde wereld om te doen alsof het geen huiselijk geweld betreft als het te maken heeft met religieuze voorschriften of cultuur.
Grenzen zijn slechts door mensen verzonnen dus heeft deze sektarische doodscultus net zo veel recht hier te wonen als wij!quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Doet me ook denken aan dat voorval van die vader die zijn dochter aan een radiator had vastgebonden en zweepslagen op haar voeten had gegeven en onthoofdingen door de Taliban (of ISIS?) had laten zien omdat ook zij te westers aan het worden was.quote:Op vrijdag 28 november 2025 05:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het erge is is dat dit niet het enige gezin zal zijn waar dit zo gaat.
Wat dat betreft is deze zaak een extreem voorbeeld van hoe dat gaat in sommige gemeenschappen, dat iedereen zich roomser dan de paus voordoet en elkaar op nare wijze het vuur aan de schenen legt en tegelijk zelf probeert in de marge wat los te komen voor zichzelf.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Doodnormaal, dochterlief is aan het puberen en je gaat met je familie overleggen hoe je haar om zeep kunt helpen.
Dit gezin zouden ze moeten kunnen uitzetten. Te bizar voor woorden wat er allemaal gebeurt isquote:Op vrijdag 28 november 2025 08:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar is dit niet meer samenzwering tot moord? Het gaat over haar bloedeigen kind en er worden heel specifieke dingen genoemd om haar dood te maken.
Ik vind het echt van de zotte dat de helft van haar familie zich niet hoeft te verantwoorden. Laat staan dat ze hier nog gewoon wonen. Kan er echt niet bij.
Ik denk niet dat men op de Biblebelt zo snel binnen de familie zal overleggen hoe ze hun dochter om zeep moeten helpen zodra ze haar enkels laat zien.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat dat betreft is deze zaak een extreem voorbeeld van hoe dat gaat in sommige gemeenschappen, dat iedereen zich roomser dan de paus voordoet en elkaar op nare wijze het vuur aan de schenen legt en tegelijk zelf probeert in de marge wat los te komen voor zichzelf.
Dat oeverloze, seksueel gefrustreerde, controlerende en soms agressief en intimiderende geroddel en bekokstoof is precies wat wat je in die strengere gemeenschappen ziet.
Het verschil tussen een sekte en een religie is dat er bij een sekte iemand aan het hoofd staat die weet dat het allemaal onzin is. Bij een religie is die persoon overleden voordat de waarheid uitkwam.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:44 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Eens. Mo was een slager met vele veldslagen op zijn naam. Was gewoon een bloeddorstig beest die moordde waar hij maar kwam.
Zijn boekje "vrede" () schreef hij om zijn al even bloeddorstige hordes angstig te maken, zodat hij de macht kon grijpen. Dat lukte. En later bleek, dat het nog beter lukte dan hij had verwacht, want zijn boekje ging een eigen leven leiden en mondde uit in het islam-geloof. En dat was niet eens zijn bedoeling...
Nee, maar in extreme gevallen worden de kinderen wel degelijk beschadigd, mishandeld en weet ik het en dan heb je ook zo'n dynamiek dat mensen tegelijk slachtoffer als dader zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat men op de Biblebelt zo snel binnen de familie zal overleggen hoe ze hun dochter om zeep moeten helpen zodra ze haar enkels laat zien.
Dat dus... gewoon oprotten met dat hele gezin.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit gezin zouden ze moeten kunnen uitzetten. Te bizar voor woorden wat er allemaal gebeurt is
Goh, denk je?quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:43 schreef littlemindy het volgende:
Die vriend die haar met die broers mee heeft laten gaan zal zich ook wel k*t voelen.
Ze kunnen niet eens fatsoenlijk typen.quote:
Omdat ze fysiek niet aanwezig is geweest.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:02 schreef littlemindy het volgende:
Waarom wordt die moeder niet vervolgd?
Nieuwsuur heeft hem gewoon opgezocht (uiteraard met hoofddoek). Hij probeert zich niet eens te verstoppen en iedereen in zijn omgeving kent hem en weet wat hij gedaan heeft.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is contact met de vader.
Ja religie is kut. Full stop.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, maar in extreme gevallen worden de kinderen wel degelijk beschadigd, mishandeld en weet ik het en dan heb je ook zo'n dynamiek dat mensen tegelijk slachtoffer als dader zijn.
Hij zal wel als een held van het geloof gezien worden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nieuwsuur heeft hem gewoon opgezocht (uiteraard met hoofddoek). Hij probeert zich niet eens te verstoppen en iedereen in zijn omgeving kent hem en weet wat hij gedaan heeft.
Toch zal hij zijn straf in Nederland gewoon ontlopen.
Bekijk deze YouTube-video
Daar hebben we Saskia voorquote:Op vrijdag 28 november 2025 15:46 schreef Vlinder het volgende:
Kun je bij deze rechtzaken gewoon meekijken? Of bij de zaak van Lisa of het Pleegmeisje?
Lijkt me enorm interessant
Die volg ik inderdaad. Ze heeft altijd hele duidelijke reportagesquote:Op vrijdag 28 november 2025 15:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar hebben we Saskia voor
Ja, dat kan. Tenzij achter gesloten deuren (dat is zelden). Dus je kunt de strafzaak ook gewoon bijwonen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:46 schreef Vlinder het volgende:
Kun je bij deze rechtzaken gewoon meekijken? Of bij de zaak van Lisa of het Pleegmeisje?
Lijkt me enorm interessant
Ik denk dat er een heel groot grijs gebied is, maar dat we onszelf in de nesten hebben gedraaid doordat we te lang mee zijn gegaan in autochtone belangengroeperingen die alleen pal gingen staan voor de belangen van de mensen met een immigratie-achtergrond en hun religie uit eigenbelang, want alle argumenten die gebruikt kunnen worden daartegen zouden zich tegen henzelf gebruikt kunnen worden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja religie is kut. Full stop.
Neemt niet weg dat bepaalde religies / ideologieën schadelijker zijn dan anderen en dat die ook moeilijk samen kunnen gaan met andere.
Al besproken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stukje Rendac deze zaak @:RamboDirk @:de_boswachter @:Zipportal
Wist niet dat er nog zussen waren. Voor hun is dit verschrikkelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:49 schreef Momo het volgende:
Zussen vermoorde Ryan (18) vragen om arrestatie van hun vader: 'Wij leven in angst'
De zussen van de vermoorde 18-jarige Ryan hebben beiden gebruikgemaakt van hun spreekrecht tijdens de zitting in Lelystad. Hun vader en twee broers worden verdacht van het doden van hun zus Ryan. Haar lichaam werd vorig jaar gevonden in een moeras bij de Oostvaardersplassen.
De twee broers zitten vast, maar hun vader is naar Syrië gevlucht. "We vragen de Nederlandse overheid om hem te arresteren", zei een van de zussen. "Wij leven nog steeds in spanning en angst omdat hij vrij rondloopt."
Ze beschrijft hoe ze ook voor de dood van hun zus al bang waren voor hun vader. "Mijn vader, die nooit een vader is geweest zoals andere vaders, zorgde er altijd voor dat wij in spanning en angst leefden vanwege zijn gedrag en driftbuien."
Ze voegt daaraan toe dat hij hen herhaaldelijk met de dood bedreigde, maar dat geen van hen had gedacht dat dit ooit ook de werkelijkheid zou worden.
'Geen vaderliefde ervaren'
"Wij hebben onze zus en onze twee broers tegelijkertijd verloren", zegt de zus emotioneel. "We kunnen niets voor hen doen, dat is wat ons het meeste pijn doet." Ze noemt hen hun "veilige haven", waar ze altijd terechtkonden. Nu hebben ze niemand meer, zegt ze.
Haar zus beaamt dat als ook zij het woord neemt. "Toen mijn broers gevangen werden genomen, voelde ik me totaal onveilig." Ze zegt bang te zijn geworden voor harde geluiden sinds de arrestatie van haar broers.
Haar vader mist ze niet, zegt ze. "Ik heb nooit echt ervaren wat de liefde van een vader voor zijn kinderen betekent."
Nog altijd heeft ze veel steun aan haar broers, zegt de zus. Ze zegt dat bekenden uit angst afstand van de familie hebben genomen. De harde woorden van anderen over haar familie doen haar pijn, zegt ze. "Ik hoop dat mensen zich inleven voordat ze zich uitspreken."
Wat een vreemde post.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:54 schreef nixxx het volgende:
Beste wat we voor die zussen kunnen doen is moeders ook uitzetten
Deze zussen?quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:49 schreef Momo het volgende:
Zussen vermoorde Ryan (18) vragen om arrestatie van hun vader: 'Wij leven in angst'
De zussen van de vermoorde 18-jarige Ryan hebben beiden gebruikgemaakt van hun spreekrecht tijdens de zitting in Lelystad. Hun vader en twee broers worden verdacht van het doden van hun zus Ryan. Haar lichaam werd vorig jaar gevonden in een moeras bij de Oostvaardersplassen.
De twee broers zitten vast, maar hun vader is naar Syrië gevlucht. "We vragen de Nederlandse overheid om hem te arresteren", zei een van de zussen. "Wij leven nog steeds in spanning en angst omdat hij vrij rondloopt."
Ze beschrijft hoe ze ook voor de dood van hun zus al bang waren voor hun vader. "Mijn vader, die nooit een vader is geweest zoals andere vaders, zorgde er altijd voor dat wij in spanning en angst leefden vanwege zijn gedrag en driftbuien."
Ze voegt daaraan toe dat hij hen herhaaldelijk met de dood bedreigde, maar dat geen van hen had gedacht dat dit ooit ook de werkelijkheid zou worden.
'Geen vaderliefde ervaren'
"Wij hebben onze zus en onze twee broers tegelijkertijd verloren", zegt de zus emotioneel. "We kunnen niets voor hen doen, dat is wat ons het meeste pijn doet." Ze noemt hen hun "veilige haven", waar ze altijd terechtkonden. Nu hebben ze niemand meer, zegt ze.
Haar zus beaamt dat als ook zij het woord neemt. "Toen mijn broers gevangen werden genomen, voelde ik me totaal onveilig." Ze zegt bang te zijn geworden voor harde geluiden sinds de arrestatie van haar broers.
Haar vader mist ze niet, zegt ze. "Ik heb nooit echt ervaren wat de liefde van een vader voor zijn kinderen betekent."
Nog altijd heeft ze veel steun aan haar broers, zegt de zus. Ze zegt dat bekenden uit angst afstand van de familie hebben genomen. De harde woorden van anderen over haar familie doen haar pijn, zegt ze. "Ik hoop dat mensen zich inleven voordat ze zich uitspreken."
Lekker schijnheilig. Tenzij er nog meer zussen zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Deze zussen?
https://x.com/SaskiaBelle(...)18-meter-tape-2.html
Dat veranderd de zaak inderdaad.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Deze zussen?
We kunnen moeder familie hereniging met haar man geven, die is veilig in Syrië. En de zussen kunnen hier dan mogelijk nog gedeprogrammeerd worden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een vreemde post.
En ze kunnen hun moeder ook niet uitzetten. Hoe zie je dat voor je?
Misschien proberen ze nu hun eigen straatje schoon te vegen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Deze zussen?
Ook en die twee moordenaars vrij krijgen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien proberen ze nu hun eigen straatje schoon te vegen.
quote:We kunnen niets voor hen doen
Dit ja.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:09 schreef -river- het volgende:
[..]
Ook en die twee moordenaars vrij krijgen.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:08 schreef -river- het volgende:
De zussen en moeder deden net zo hard mee, die heksen willen gewoon de twee broers vrij hebben.
ja waarom denk je dat dit zo isquote:Op vrijdag 28 november 2025 16:13 schreef littlemindy het volgende:
Als die vader kan terugvluchten naar Syrië, hoezo is die hele asielaanvraag dan gehonoreerd/niet ingetrokken?
Eruit met die lui.
Idd. En die zussen en moeder gaan vrijuit, met hun krokodillentranen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:24 schreef -river- het volgende:
Eis 25 jaar voor moordvader en 20 jaar per stuk voor moordbroers, van mij mocht het wel meer zijn maar goed.
Het vierde beest is een interessant boek van klassiek historicus Tom Holland over het ontstaan van de Islam. Die is heel anders dan hetgeen de volgers van Mahomet voorgeschetst wordt.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:44 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Eens. Mo was een slager met vele veldslagen op zijn naam. Was gewoon een bloeddorstig beest die moordde waar hij maar kwam.
Zijn boekje "vrede" () schreef hij om zijn al even bloeddorstige hordes angstig te maken, zodat hij de macht kon grijpen. Dat lukte. En later bleek, dat het nog beter lukte dan hij had verwacht, want zijn boekje ging een eigen leven leiden en mondde uit in het islam-geloof. En dat was niet eens zijn bedoeling...
Dit is een strategie: door de vader juist overal de schuld van te geven kunnen kan de rest vrijuit gaan en aangezien de vader zich in Syrië bevindt kan die toch niet opgepakt worden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Deze zussen?
Enkel levenslang was hier afdoende geweest,quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:24 schreef -river- het volgende:
Eis 25 jaar voor moordvader en 20 jaar per stuk voor moordbroers, van mij mocht het wel meer zijn maar goed.
Mee eens.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Enkel levenslang was hier afdoende geweest,
Belachelijk dat zelfs in gevallen van eerwraak niet de maximumstraf opgelegd kan worden. Het laat enkel zien dat je kunt doorleven nadat je eerwraak gepleegd hebt en dat het leven van Rayan in Nederland van minder belang is dan een 2e kans voor de moordenaars.quote:
Over een jaar of 15 kunnen die twee gasten weer door gaan met moorden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Belachelijk dat zelfs in gevallen van eerwraak niet de maximumstraf opgelegd kan worden. Het laat enkel zien dat je kunt doorleven nadat je eerwraak gepleegd hebt en dat het leven van Rayan in Nederland van minder belang is dan een 2e kans voor de moordenaars.
En de gerechtelijke macht wast de handen in onschuld.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Over een jaar of 15 kunnen die twee gasten weer door gaan met moorden.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En de gerechtelijke macht wast de handen in onschuld.
Stukje D66-rechter.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:46 schreef Interloper het volgende:
25 jaar
Het doel is dus duidelijk weer aftrek wegens schaamtecultuur en bloedsuikerspiegel.
Nou ja, als zelfs het OM al vindt dat ze niet verder kunnen komen dan 25, dan zullen de rechters straks bij de uitspraak wel helemaal in hun nopjes zijn.quote:
O ja klopt dit was pas de eis.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:58 schreef Interloper het volgende:
[..]
Nou ja, als zelfs het OM al vindt dat ze niet verder kunnen komen dan 25, dan zullen de rechters straks bij de uitspraak wel helemaal in hun nopjes zijn.
Oh god zegquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:58 schreef Interloper het volgende:
[..]
Nou ja, als zelfs het OM al vindt dat ze niet verder kunnen komen dan 25, dan zullen de rechters straks bij de uitspraak wel helemaal in hun nopjes zijn.
De rechter zal wel strafkorting geven zodat de asielstatus niet in gevaar komt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Blijkbaar is al dat bewijs en de bekentenis niet genoeg. Bizar.
https://www.omroepflevola(...)k-onvoldoende-bewijsquote:De advocaat van Muhanad al N. heeft om vrijspraak gevraagd voor zijn cliënt. Volgens hem is er onvoldoende bewijs dat zijn cliënt betrokken is geweest bij de dood van de 18-jarige Ryan al Najjar en op de plaats delict is geweest.
Hij plaatste grote vraagtekens bij de bewijsvoering van het Openbaar Ministerie, dat de broers en vader van Ryan verdenkt van betrokkenheid. Ook volgens de advocaat van haar vader Khaled al N. heeft haar vader alleen gehandeld.
Ryan werd in mei 2024 dood gevonden in het water langs de Knardijk. Ze is door geweld om het leven gebracht.
Moord met voorbedachte rade
Tegen haar vader werd 25 jaar cel geëist voor moord met voorbedachte rade. De broers Muhanad en Mohammed al N. hoorden 20 jaar onvoorwaardelijk met aftrek van voorarrest tegen zich eisen vanwege betrokkenheid bij de dood van hun zusje.
De advocaat van vader Khaled, meester Albayrak, wees op de bekentenissen van zijn cliënt in de media en aan zijn vrouw op 4 juni. Toen was het onderzoek nog maar net begonnen en was er nog veel niet bekend.
"Mijn cliënt heeft er niet omheen gedraaid"
— Advocaat Albayrak
Vader Khaled gaf in een bekentenis aan zijn vrouw toe dat hij Ryan in een opwelling van boosheid gedood had. "Mijn cliënt heeft er niet omheen gedraaid", aldus de advocaat.
Worsteling
Uit onderzoek bleek dat er tussen Ryan en een tweede persoon een worsteling heeft plaatsgevonden op de plaats delict. Die worsteling was met Khaled, zei zijn advocaat ter zitting.
Hij zei dat hij zijn cliënt niet vrijpleitte, maar probeerde de gedragingen van zijn cliënt te duiden. Khaled zou hem gevraagd hebben aan te tonen dat alleen hij Ryan gedood heeft.
Opwelling
Volgens hem valt de dood van Ryan op geen enkele manier te rechtvaardigen, maar hij laat in het midden of het hier gaat om eerwraak.
Khaled zou in een opwelling gehandeld hebben, omdat Ryan gedreigd zou hebben de andere kinderen uit huis te laten plaatsen. Daarop zou Khaled volgens zijn verklaring zijn zelfbeheersing hebben verloren.
"Niemand heeft er iets mee te maken, iedereen is onschuldig", zou hij geschreven hebben aan zijn vrouw. "Ik heb alleen gehandeld."
Buitenzinnig geraakt
Toen hij Ryan zag, was hij volgens zijn advocaat niet meer van plan om Ryan te doden. Hij raakte buitenzinnig toen zij met het dreigement kwam.
Een deskundige zei afgelopen vrijdag dat Khaled mogelijk een wanhoopsdaad heeft begaan, en daar was de advocaat het mee eens.
Ook de advocaat van Muhanad, meester Mühren, zegt dat Khaled alleen gehandeld heeft. Hij noemde Khaled een chagrijnige, boze autoritaire man waar niemand tegen in durfde te gaan.
Vraagtekens
Hij plaatst veel vraagtekens bij het door het OM aangevoerde bewijs. Zo zegt het OM dat uit telefoongegevens blijkt dat Muhanad gelijktijdig met Ryan naar de plaats delict is gelopen, maar volgens advocaat Mühren kan dat helemaal niet worden vastgesteld.
Zo is Ryan volgens de advocaat vrijwillig met de broers meegegaan, die haar alleen thuis hebben willen brengen.
Onderweg naar Joure kregen de broers diverse opdrachten van hun vader door over wat ze met haar moesten doen. Zo zouden ze haar telefoons in een meer moeten gooien en moeten zorgen dat de "vissen haar opeten".
"Geen enkele opdracht uitgevoerd"
Volgens de advocaat is geen enkele opdracht uitgevoerd en hebben de broers meegepraat met hun vader om hem tot bedaren te brengen. Dat zou ook blijken uit een appje van Khaled dat later kwam: "Al deze meren en konden jullie niet van haar afkomen? Oké, stop maar, ik kom het afhandelen."
Eenmaal op de dijk aangekomen zou Ryan zelf ingestemd hebben om alleen met haar vader te praten en zijn ze daarna uitgestapt. Muhanad bleef achter, verklaarde hij.
Twijfels bij telefoongegevens
Het OM ziet de telefoongegevens van de broers en Ryan als groot bewijsstuk. Er is onderzoek gedaan naar de stappentellers op de telefoon en GPS-gegevens.
Die tonen volgens het OM aan dat de broers ook op de plaats delict zijn geweest, maar volgens de advocaat van Muhanad zitten daar te veel haken en ogen aan.
Zo zijn er grote verschillen tussen het aantal stappen dat Ryan heeft afgelegd en die Muhanad en Mohammed hebben afgelegd.
De telefoon van Ryan heeft op de dijk ook verbinding gemaakt met de hotspot van Muhanad en volgens het OM is er voor die verbinding een maximale afstand van tien meter nodig.
Buiten die tien meter zou de verbinding wegvallen, maar de advocaat zegt dat die voorwaarde nergens op de website van Apple te vinden is.
Forensische sporen
Ook bij het andere bewijs had hij zijn twijfels. Zo zijn er in Khaleds auto alleen aan de bestuurderskant forensische sporen gevonden en niet ook aan de passagierskant, waar Muhanad heeft gezeten.
Ook is er geen DNA van hem aangetroffen op het lichaam van Ryan, op de tape waarmee ze was vastgebonden en in de omgeving van de plaats delict.
Volgens de advocaat is er geen reden om te twijfelen aan de verklaringen van de broers dat ze Ryan alles hebben laten lezen en vader in de waan hebben gelaten dat ze zijn opdracht uitvoerden.
Verdriet
In familiechats werd Ryan vaak dood gewenst, maar volgens de advocaat veranderde de toon van de berichten toen bekend werd dat Ryan daadwerkelijk dood was. Haar zussen zouden verdrietige emojis hebben gestuurd.
De broers verklaarden meermaals tijdens eerdere zittingen dat ze hun zusje nooit wat zouden aandoen en dat Ryan hun lievelingszusje was.
Ook waren de broers zichtbaar aangedaan toen zij van haar dood hoorden en was hun moeder volgens de advocaat volledig ingestort en niet meer aanspreekbaar.
"Allemaal boze woorden"
De doodswensen waren volgens de advocaat dus allemaal boze woorden, maar ontelbare keren hadden ze geen enkele betekenis.
"Dat cliënt [Muhanad, red.] niet heeft gedood, staat wat mij betreft consistent vast", aldus de advocaat. Ook heeft hij volgens zijn advocaat niet samengewerkt met zijn vader.
Geen moord maar doodslag
Er was nog geen besluit genomen om Ryan te doden, aldus de advocaat. Volgens hem handelde Khaled in een opwelling. Daarom spreken de advocaten van Muhanad en Khaled van doodslag in plaats van moord.
quote:Op maandag 1 december 2025 13:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
https://www.omroepflevola(...)k-onvoldoende-bewijs
Wat een zieke insteek weerquote:Op maandag 1 december 2025 13:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jawel, de tape om Ryan heen zodat ze niet kon zwemmen.quote:"Mijn cliënt heeft er niet omheen gedraaid"
Ik snap dat een advocaat zijn werk moet doen, maar dit...quote:Op maandag 1 december 2025 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een zieke insteek weer
[..]
Jawel, de tape om Ryan heen zodat ze niet kon zwemmen.
Tha fuck jong.
Door de ondergrens heen gezakt. Hoe kun je je dit, als persoon, als menselijk wezen bedenken? Je hebt toch wel een beetje iets van waardigheid en fatsoen? Ook als advocaat?quote:Op maandag 1 december 2025 13:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik snap dat een advocaat zijn werk moet doen, maar dit...
Advocaat Albayrak... Zal vast een zelfde gedachtegang hebben wb eerwraakquote:Op maandag 1 december 2025 13:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik snap dat een advocaat zijn werk moet doen, maar dit...
Advocaat onwaardig dan.quote:Op maandag 1 december 2025 13:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Advocaat Albayrak... Zal vast een zelfde gedachtegang hebben wb eerwraak
Nee hoor, dit is een heel bekeken en bekend patroon bij eerwraak. De schuld wordt bij één familielid in de schoenen geschoven, bij voorkeur een minderjarige maar een dader die gevlucht is en buiten bereik van justitie is werkt ook prima.quote:
Ik steun deze motie.quote:Op vrijdag 28 november 2025 22:25 schreef Lenny77 het volgende:
Buiten gooien..
Dat hele gezin!
Doe maar een hereniging in Syrië
Eerwraak is ziek.quote:Op maandag 1 december 2025 13:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is een heel bekeken en bekend patroon bij eerwraak. De schuld wordt bij één familielid in de schoenen geschoven, bij voorkeur een minderjarige maar een dader die gevlucht is en buiten bereik van justitie is werkt ook prima.
En gooi die advocaat maar meteen mee buiten naar Syriëquote:Op maandag 1 december 2025 13:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En dit.quote:Op maandag 1 december 2025 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Door de ondergrens heen gezakt. Hoe kun je je dit, als persoon, als menselijk wezen bedenken? Je hebt toch wel een beetje iets van waardigheid en fatsoen? Ook als advocaat?
Je wil jezelf toch nog kunnen aankijken in de spiegel, voor de rest van je leven?
Lekker alles afschuiven op die vader, die lekker in Syrie zitquote:Als de rechters toch vinden dat de broers schuldig zijn, willen de advocaten dat meer rekening gehouden wordt met de dominante rol van de vader. Het Openbaar Ministerie eiste vorige week 25 jaar cel tegen de vader en 20 jaar tegen de broers.
Dat verschil zou volgens Mühren groter moeten zijn. „Met een andere, liefdevolle vader was mijn cliënt nooit in deze situatie gekomen. Nu riskeert hij een torenhoge celstraf terwijl zijn vader vrij rondloopt.”
Dat is altijd de tactiek bij die laffe ratten.. een minderjarige of iemand die gevlucht is alles in de schoenen schuiven terwijl iedereen er gewoon bij betrokken was.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:26 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Lekker alles afschuiven op die vader, die lekker in Syrie zitkansloze kut tactiek.
Wij hebben ook letterlijk slaag gekregen thuis en terreur meegemaakt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:26 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Lekker alles afschuiven op die vader, die lekker in Syrie zitkansloze kut tactiek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |