Je wilt niet weten voor hoeveel dit op zal gaan. Het zou mij niet verbazen als het wel eens de helft kan zijn van alle migranten uit zulke landen, als niet meer.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Om van twee walletjes te eten. Een veilig land, een eigen huis, een uitkering. En dan vooral binnen zitten en de westerse samenleving verafschuwen.
Die hebben niet dezelfde sociale voorzieningen. Je krijgt hier als gezin met drie of vier kinderen zo duizenden euro's toegeworpen. Dat is voor mensen uit zulke landen een vetpot natuurlijk. Jarenlang is er ook misbruik gemaakt door migranten die dan zogenaamd nog een aantal kinderen in het herkomstland hadden. Ook dat wordt nu pas sinds een jaar of vijftien strenger gecontroleerd, helaas gaat het nog altijd geregeld mis: Marokkaanse vaders steken kinderbijslag in eigen zak.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Er is ook veel welvaart in landen als Qatar, VAE, Saoedi-Arabië en Koeweit. Bovendien ligt dat dichterbij hun normen & waarden.
En dan boos worden als er een streep door de toeslagen/uitkeringen gaat. Zelfreflectie kennen ze niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die hebben niet dezelfde sociale voorzieningen. Je krijgt hier als gezin met drie of vier kinderen zo duizenden euro's toegeworpen. Dat is voor mensen uit zulke landen een vetpot natuurlijk. Jarenlang is er ook misbruik gemaakt door migranten die dan zogenaamd door drie of vier kinderen in het herkomstland hadden. Ook dat wordt nu pas sinds een jaar of vijftien strenger gecontroleerd, helaas gaat het nog altijd geregeld mis: Marokkaanse vaders steken kinderbijslag in eigen zak.
Ze zijn gekomen toen daar een burgeroorlog was. Lijkt me een prima reden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het meest schrikbarende aan dit verhaal is dat die vader dus nu probleemloos weer in Syrië woont. Je vraagt je af waarom al die mensen dan hierheen zijn gekomen als men daar gewoon weer kan wonen en zoals we weten zijn er ook genoeg Syriërs die daar op vakantie gaan.
Ja, gelukkig is niet iedereen zo. Ik ken hier in Zweden een man die als tiener zonder ouders vanuit Afghanistan is gevlucht. Hij dient inmiddels vrijwillig in het Zweedse leger, uit waardering voor het land dat hem zoveel geboden heeft.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je wilt niet weten voor hoeveel dit op zal gaan. Het zou mij niet verbazen als het wel eens de helft kan zijn van alle migranten uit zulke landen, als niet meer.
Jup. Zo zijn zequote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:22 schreef HSG het volgende:
[..]
En dan boos worden als er een streep door de toeslagen/uitkeringen gaat. Zelfreflectie kennen ze niet.
Ik begreep dat ze analfabeet is.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, ze zou dat bericht niet zelf verstuurd hebben. Komt dat even goed uit zeg!![]()
Goede comment ergens daaronder trouwens:
[..]
Enig idee hoeveel landen je gepasseerd bent om vanuit Syrië en Joure uit te komen?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:24 schreef Viv het volgende:
Ze zijn gekomen toen daar een burgeroorlog was. Lijkt me een prima reden.
dit ja. en het vervolgens raar vinden dat veel mensen het eigenlijk wel gehad hebben met "diversiteit" en "inclusie"quote:Op maandag 12 januari 2026 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is echt meer dan walgelijk
Wat ik ook dus in het diepste van mijn hart niet begrijp, waarom doen we hier niets aan als overheid??? Dit kun je niet toelaten in onze samenleving
Ze moeten de gevangenis in. En het is natuurlijk ook niet zo dat dit gemiddeld zo vaak gebeurd dat er we goedlopend beleid op kan worden gevoerd. Een vreselijke moord met vreselijk lange gevangenisstraffen. Je kunt niet veel meer doen, lijkt me.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is echt meer dan walgelijk
Wat ik ook dus in het diepste van mijn hart niet begrijp, waarom doen we hier niets aan als overheid??? Dit kun je niet toelaten in onze samenleving
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |