Pa moet gewoon een dronestrike koppen. Dat zou standaard moeten zijn voor iedereen die denkt zijn of haar straf te kunnen ontlopen door naar een land zonder uitleveringsmogelijkheden te vluchten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Patroon het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)r-beroep-tegen-straf
Beetje in Syrië zitten, waar vandaan je gevlucht bent omdat het daar te gevaarlijk is, en dan ook nog in hoger beroep gaan. Hopelijk komt er voor die vader en broers heel wat jaren bij.
Het staat er wel, maar de nadruk ligt inderdaad op de in hun ogen onterechte veroordeling van de twee zonen/broers.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat me vooral opvalt in het interview is dat de moeder eigenlijk alleen lijkt te huilen om de straf die haar twee zoons opgelegd hebben gekregen. Nergens lees ik hoe ze rouwt om de dood van haar dochter. Of dat ze de dood niet verdiende.
quote:described her profound grief over what happened to Ryan
quote:My children are in shock about the verdict on top of their distress about the murder of their sister.
quote:Finally Sumaia returned to the subject of her daughter's death, wailing: 'We miss her every day.
Inderdaad, hoger beroep zou je alleen in persoon op locatie moeten kunnen instellen. Dit is een rechtsstaat die zichzelf ondermijnt op deze manier.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:14 schreef Donna het volgende:
Echt bizar dat je in hoger beroep kunt gaan terwijl je op de vlucht bent. WTF.
Krokodillentranen vooral.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Het staat er wel, maar de nadruk ligt inderdaad op de in hun ogen onterechte veroordeling van de twee zonen/broers.
[..]
[..]
[..]
Inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad, hoger beroep zou je alleen in persoon op locatie moeten kunnen instellen. Dit is een rechtsstaat die zichzelf ondermijnt op deze manier.
Tolk zou idd kunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat ze een tolk mee hadden.
Wat me vooral opvalt in het interview is dat de moeder eigenlijk alleen lijkt te huilen om de straf die haar twee zoons opgelegd hebben gekregen. Nergens lees ik hoe ze rouwt om de dood van haar dochter. Of dat ze de dood niet verdiende.
Het zou kunnen dat ze dit wel heeft gezegd maar DailyMail dit allemaal niet heeft opgeschreven in het artikel, maar dat lijkt me niet.
Deze familie is gewoon compleet achterlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:05 schreef n__n het volgende:
Dit zal alleen maar toenemen, daar kiezen we immers massaal voor.
Nou ja, daar beschrijf je wel een groot probleem: wanneer mag je besluiten dat de opvoeding, cultuur, religie schadelijk zijn voor een kind. Zoals Ryan en haar zusjes zijn er nog tienduizenden meisjes die zich niet volledig mogen en kunnen ontplooiien.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Deze familie is gewoon compleet achterlijk.
Het werkelijke probleem is dat zulke families niet herkend worden en niet tijdig, al dan niet gedwongen, hulp krijgt.
Je moet ook niet vergeten dat dit gezin nu nog steeds meerdere opgroeiende kinderen geniet. Ik las iets over dat een van de kinderen zelfs nog op de basisschool wordt gebracht door de moeder. Als het een wit kindje was had het wrs al allemaal bemoeizorg gehad, maar omdat het 'maar syriers' zijn wordt het aan diens lot overgelaten.
Nou als moeders kind vermoord wordt door notabene haar eigen partner en ze er helemaal niet om rouwt vind ik dat een teken dat er iets goed mis is in dat gezinquote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ja, daar beschrijf je wel een groot probleem: wanneer mag je besluiten dat de opvoeding, cultuur, religie schadelijk zijn voor een kind. Zoals Ryan en haar zusjes zijn er nog tienduizenden meisjes die zich niet volledig mogen en kunnen ontplooiien.
Vroeger in mijn stichtelijke omgeving hadden we dat soort meisjes ook en daar werd wel op geageerd. Waarom zouden we Syrische, Turkse en Marokkaanse meisjes wel zo laten beperken? Die zijn niet minder getalenteerd en hongerig dan hun Hollandsche buurmeisjes.
Zo zitten die mensen in elkaar met hun geloof.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:06 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Nou als moeders kind vermoord wordt door notabene haar eigen partner en ze er helemaal niet om rouwt vind ik dat een teken dat er iets goed mis is in dat gezin
Dat vinden we in Nederland niet oke.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
Zo zitten die mensen in elkaar met hun geloof.
Mensen van de Jehova's getuigen behandelen hun kinderen ook zo als ze uit die gemeenschap stappen.
Nee dat klopt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:09 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Dat vinden we in Nederland niet oke.
Prima, maar dan moet ze maar terug naar land van herkomstquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:09 schreef maily het volgende:
[..]
Nee dat klopt.
Maar voor die moeder is dat dus wel "normaal" .
Ik word hier kotsmisselijk van.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Patroon het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)r-beroep-tegen-straf
Beetje in Syrië zitten, waar vandaan je gevlucht bent omdat het daar te gevaarlijk is, en dan ook nog in hoger beroep gaan. Hopelijk komt er voor die vader en broers heel wat jaren bij.
Dit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad, hoger beroep zou je alleen in persoon op locatie moeten kunnen instellen. Dit is een rechtsstaat die zichzelf ondermijnt op deze manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |