Bron: https://www.destentor.nl/(...)meter-tape~a960d65f/quote:OM: Ryan (18) stierf door verdrinking, was door vader vastgebonden met 18 meter tape
Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. Ze was vastgebonden met achttien meter tape, met daarop DNA van haar vader. Dit maakte het Openbaar Ministerie vrijdag bekend op een derde inleidende zitting in de zaak tegen de broers Mohamed Al N. (23) en Muhanad Al N. (25), die met hun vader worden verdacht van moord.
Justitie gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak. Ze zou een ‘te westerse’ levensstijl hebben gehad, tot woede van met name haar vader.
Het lichaam van de uit Joure afkomstige jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. ,,Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet.”
Volgens de aanklager blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt. Volgens het OM is het tapen door haar vader uitgevoerd, de 52-jarige Khaled Al N. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syrië.
De twee broers ontkenden tijdens een eerdere zitting in de rechtbank van Lelystad de moord op Ryan te hebben gepleegd. ,,Ik zou het nooit doen. Ik was er niet bij toen het gebeurde”, stelde de oudste broer destijds. ,,Mijn vader wel. Hij was alleen met haar.”
Bron: https://www.omropfryslan.(...)cht-door-verdrinkingquote:Openbaar Ministerie: Ryan (18) uit Joure om het leven gebracht door verdrinking
Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. De jonge vrouw, die in Joure woonde, was vastgebonden met 18 meter tape met DNA van haar vader.
Dit maakte het Openbier Ministerie vrijdag bekend op de derde inleidende zitting in de zaak tegen twee broers van Ryan. Zij worden, net als hun vader, verdacht van moord. Het OM gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak.
Verzet
Het lichaam van de jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. "Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet."
Volgens het OM blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden, omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt.
Het tapen werd door haar vader uitgevoerd, zegt justitie. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syrië.
Telefoons in het water
Ryan moet in bedwang zijn gehouden of buiten bewustzijn zijn geweest tijdens het vastbinden, zei de officier. Haar beide telefoons waren in het water gegooid. De telefoonhoesjes zijn in haar schoenen gestopt, die in het water zijn gevonden.
"Op het telefoonhoesje dat is gevonden in de linkerschoen van het slachtoffer zat een vingerafdruk van haar broer."
Het OM citeerde uit chats die familieleden naar elkaar stuurden rond de moord. In de telefoon van een van de broers is een gesprek gevonden tussen zijn broer en hun vader. Twaalf dagen voor de moord zei de broer: "Als zij aan het liegen is en ons nog meer gezichtsverlies gaat bezorgen, moet ze afgestraft worden."
Ryan zou zich in de ogen van haar familie te westers hebben gedragen. In de chats van haar familieleden werd ze volgens het OM letterlijk doodgewenst.
De vader schreef in de chats: "Ik hoop dat ze in een kist terugkomt" en "ze heeft een kogel in haar hart nodig en gif in haar lijf." Ryans moeder schreef: "Als God het wil, zullen we haar gewikkeld zien in een lijkwade. Ryan maakt de familie te schande en verdient de dood."
De volgende inleidende zittingen zijn op 25 april en 30 juni. De zaak wordt eind dit jaar inhoudelijk behandeld.
Het zijn ordinaire gelukszoekers.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:33 schreef DrDentz het volgende:
1 ding hieraan snap ik niet:
Als je zo boos bent dat je dochter westers gedrag vertoont, waarom ga je dan in een westers land leven? Als ik een bloedhekel heb aan Japanners ga ik toch niet in Japan wonen..
Punt is dat ze denken hun eigen achterlijke, middeleeuwse normen en waarden te kunnen behouden en dat iedereen hier dan maar rekening mee moet houden. Ze zijn non flexibel want ja: eer, gedrag en geloof is natuurlijk veel belangrijker dan je eigen kind. Waarom wordt dit soort schorem uberhaupt binnen gelaten? Het kan echt anders, zie Polen en Denemarken!!!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het zijn ordinaire gelukszoekers.
Als Nederland om de uitlevering van die vader vraagt dan zal Syrië ook ons om uitlevering vragen. Die hier in Nederland veroordeelde Syriers (niet die moordende vader) kunnen we niet uitleveren want we weten waar ze mogelijk terechtkomenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar die vader is niet eens uitgeleverd, die woont daar met een nieuwe vrouw en een winkeltje terwijl algemeen bekend is wat hij uitgevreten heeft. Ik acht de kans niet heel groot dat hij nu "gemarteld wordt totdat hij daar een lange, pijnlijke dood sterft".
de vraag stellen is hem vermoedelijk ook meteen beantwoorden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef oppiedoppie het volgende:
Hoeveel kinderen had die vrouw/moeder eigenlijk?
Nu dus 1 in de kist en 2 in de bak. Plus 'gescheiden' van haar man.
Hoe zullen ze dit gaan oppakken? Hoe kan die familie nu nog worden 'gecontroleerd' en in 'toom gehouden' nu alle volwassen mannen 'verdwenen' zijn. Kan maar een ding bedenken en dat is dat wat er nog over is van die familie ook terug gaat naar Syrie. Of zal hier nog meer (manlijk) familie wonen die die taak op zich kan nemen?
Ben ook heel benieuwd wat die moeder achteraf van dit alles vind. Of zouden ze zo rigide zijn dat ze denken dat het niet anders kon en dat alles Ryan haar schuld is?
Links denkt altijd dat iedere cultuur gelijkwaardig is ofzo, maar stellen tegelijkertijd voor vrouwenrechten e.d. te zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:22 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
de vraag stellen is hem vermoedelijk ook meteen beantwoorden.
Zieke cultuur
We weten dat toch? Moeder appte zelf dat Ryan dood moest.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef oppiedoppie het volgende:
Hoe zullen ze dit gaan oppakken? Hoe kan die familie nu nog worden 'gecontroleerd' en in 'toom gehouden' nu alle volwassen mannen 'verdwenen' zijn. Kan maar een ding bedenken en dat is dat wat er nog over is van die familie ook terug gaat naar Syrie. Of zal hier nog meer (manlijk) familie wonen die die taak op zich kan nemen?
Ben ook heel benieuwd wat die moeder achteraf van dit alles vind. Of zouden ze zo rigide zijn dat ze denken dat het niet anders kon en dat alles Ryan haar schuld is?
Links Nederland geeft altijd hoog op van vreemde culturen! Die vormen volgens hen een verrijking van Nederland.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Links denkt altijd dat iedere cultuur gelijkwaardig is ofzo, maar stellen tegelijkertijd voor vrouwenrechten e.d. te zijn.
Mensen snappen de wereld echt totaal niet
En dat zieke volk woont gewoon in West Europa.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:31 schreef Donna het volgende:
[..]
We weten dat toch? Moeder appte zelf dat Ryan dood moest.
Er zijn nog 1 of 2 zussen boven Ryan en nog 1 zus jonger dan Ryan. En een jongetje dat naar de basisschool gaat.
En vast nog meer.
Tja, dit is de grote spagaat binnen die contreien, maar dit zal men nooit willen erkennen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Links denkt altijd dat iedere cultuur gelijkwaardig is ofzo, maar stellen tegelijkertijd voor vrouwenrechten e.d. te zijn.
Ik denk juist van wel, want dit zijn de mensen waarmee wij ook in Nederland samen leven, maar die het niet kunnen hebben dat een ander anders denkt. Er zijn genoeg moslims/christenenen die anderen die ruimte wel gunnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:40 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ver van mijn bed show. Niks met dat soort mensen te maken
Profiteren.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat zieke volk woont gewoon in West Europa.
.. wat doet dat hier?
Links vindt dat iedereen gelijk is. Je kan net zoals howardroarks allerlei zaken verzinnen over waarom links zus of zo met moslims of andere culturen vindt of zo, het is gewoon niet zo moeilijk en die verzinsels dienen alleen maar de onderbuik.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:57 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Links Nederland geeft altijd hoog op van vreemde culturen! Die vormen volgens hen een verrijking van Nederland.
Links brein kortsluiting:quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef ludovico het volgende:
Hun kotsideologie proberen uit te breidenquote:
Ja ik weet dat die moeder dat appte maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu achteraf het nog een goed id vind.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Er zijn nog 1 of 2 zussen boven Ryan en nog 1 zus jonger dan Ryan. En een jongetje dat naar de basisschool gaat.
En vast nog meer.
Eigenlijk vreemd dat zij niet ook vervolgd is. Ze wist van de plannen en heeft niks gedaan om haar dochter te beschermen. Sterker nog, ze was het ermee eens. En is ze dan nog wel een geschikte moeder voor de minderjarige kinderen in dit gezin?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Links ziet religie als eilandjes. Toevallig is dit eilandje niet zo prettig, maar dat betekent niet dat het grootste gedeelte van de eilandjes ook zo is.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk wel, want zij geloven dat dit een juiste manier van handelen is. En daarom horen ze hier niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:01 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja ik weet dat die moeder dat appte maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu achteraf het nog een goed id vind.
Maar goed, wat mij betreft gaat die hele familie terug naar Syrië.
Ja dit. Heb het al eerder gezegd hier in het topic maar ik vind het gewoon zo ongelooflijk onbegrijpelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Eigenlijk vreemd dat zij niet ook vervolgd is. Ze wist van de plannen en heeft niks gedaan om haar dochter te beschermen. Sterker nog, ze was het ermee eens. En is ze dan nog wel een geschikte moeder voor de minderjarige kinderen in dit gezin?
Ik ga er vanuit dat ze op zijn minst onderzocht is in verband met de zorg voor de jongere kinderen en dan denk ik: wat moet je nog meer doen om de voogdij te verliezen dan je eigen kind om te laten brengen? Welke instantie heeft hier een stempeltje op gezet?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dit. Heb het al eerder gezegd hier in het topic maar ik vind het gewoon zo ongelooflijk onbegrijpelijk
In het belang van die kinderen èn de samenleving zou die vrouw vervolgd moeten worden
Dan is er het risico dat je een nieuwe Ryan wegstuurt, een meisje dat hier wel wilde slagen. Of een jongetje.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk wel, want zij geloven dat dit een juiste manier van handelen is. En daarom horen ze hier niet.
Natuurlijk is ze compleet ongeschikt, maar helaas is seksisme nog diep geworteld in de rechtsvervolging. Mannen slechte dader, vrouwen zielig slachtoffer.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Eigenlijk vreemd dat zij niet ook vervolgd is. Ze wist van de plannen en heeft niks gedaan om haar dochter te beschermen. Sterker nog, ze was het ermee eens. En is ze dan nog wel een geschikte moeder voor de minderjarige kinderen in dit gezin?
Ik lasquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dit. Heb het al eerder gezegd hier in het topic maar ik vind het gewoon zo ongelooflijk onbegrijpelijk
In het belang van die kinderen èn de samenleving zou die vrouw vervolgd moeten worden
Ik vind dat de moeder net als haar vent en haar zoons de dood verdient en ik ben bloed serieus. Ik begrijp dat ik er verder van af sta maar ik denk dat niemand een seconden twijfelt op de vraag of ik vervolgd moet worden.quote:Haar moeder zei: "Ryan maakt de familie te schande en verdient de dood".
Voor de jongens welquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Uiteraard heeft het niets met de islam te makenquote:Ook de moeder van Ryan liet zich niet onbetuigd in chats. “Ze is een slet, het meisje is een slet en dient gedood te worden.”
Mohamed: “Er is niks anders dan de dood.”
Moeder: “Als God het wil, dan zullen we haar gewikkeld zien in een lijkwade.”
ik heb diep medelijden met andere meisjes in het gezin.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik las
[..]
Ik vind dat de moeder net als haar vent en haar zoons de dood verdient en ik ben bloed serieus. Ik begrijp dat ik er verder van af sta maar ik denk dat niemand een seconden twijfelt op de vraag of ik vervolgd moet worden.
Ongelofelijk wat een getikte lui. Arme Ryan. Misselijkmakend.
Ah ik begrip nu waarom moeder niet vervolgd is voor die verschrikkelijke chats. Ze is analfabeet en heeft de chats waarschijnlijk niet geschrevenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:16 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Uiteraard heeft het niets met de islam te maken
WA heeft toch gewoon speech to text, in de auto wel iig.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik begrip nu waarom moeder niet vervolgd is voor die verschrikkelijke chats. Ze is analfabeet en heeft de chats waarschijnlijk niet geschreven
Zijn die nog steeds bij dat gezin dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:21 schreef maily het volgende:
[..]
ik heb diep medelijden met andere meisjes in het gezin.
Klopt, volgens de islamitische wetgeving, regels wat je wil, is wat de familie heeft gedaan verboden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:16 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Uiteraard heeft het niets met de islam te maken
Weet ik eigenlijk niet. Maar zij had nog minstens één zus ...quote:Op zondag 11 januari 2026 11:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zijn die nog steeds bij dat gezin dan?
Ik dacht meerdere kinderen idd.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:38 schreef maily het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Maar zij had nog minstens één zus ...
Er is iemand hier op Fok! die de moeder nog weleens ziet fietsen.
Misschien weet die iemand het wel.
Ik ook niet ....quote:Op zondag 11 januari 2026 11:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik dacht meerdere kinderen idd.
Ik heb niet het gevoel dat die veilig zijn.
Zie pagina 1 van dit topic.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:38 schreef maily het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Maar zij had nog minstens één zus ...
Er is iemand hier op Fok! die de moeder nog weleens ziet fietsen.
Misschien weet die iemand het wel.
Die meisjes durven geen scheve stap meer te zetten voor de rest van hun leven..quote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:21 schreef maily het volgende:
[..]
ik heb diep medelijden met andere meisjes in het gezin.
Ik mag toch hopen dat de kinderen bij moeder weggehaald zijn?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Die meisjes durven geen scheve stap meer te zetten voor de rest van hun leven..
Ja, die willen vast niet het volgende "varken" worden in een lijkwade "als Allah het wil".quote:Op zondag 11 januari 2026 12:05 schreef NoCigar het volgende:
Gaven die zussen niet ook nogal uitgesproken steun aan hun broers, op TikTok?
Ja natuurlijk. De oudste in ieder geval. Want anders waren/was zij ook aan de beurt natuurlijkquote:Op zondag 11 januari 2026 12:05 schreef NoCigar het volgende:
Gaven die zussen niet ook nogal uitgesproken steun aan hun broers, op TikTok?
Zo te lezen niet?quote:Op zondag 11 januari 2026 12:06 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de kinderen bij moeder weggehaald zijn?
Wat ik begrijp, ik zou ook liever niet in een meer gegooid worden zoals mijn zus...quote:Op zondag 11 januari 2026 12:09 schreef NoCigar het volgende:
Die zussen lijken hier alles op de vader te gooien zoals het plan was: https://www.hartvannederl(...)r-verdacht-van-moord
Of dat was gewoon het plan binnen de familie: alles op vader gooien als die hem gepeerd is naar Syrië.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:27 schreef maily het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. De oudste in ieder geval. Want anders waren/was zij ook aan de beurt natuurlijk
Die moeder heeft hier gewoon wetenschap van gehad. Ook de bak in flikkeren en na de straf terug naar Syrie.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef oppiedoppie het volgende:
Zijn grondig gedomesticeerd.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Die meisjes durven geen scheve stap meer te zetten voor de rest van hun leven..
Queers for Palestine......quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach ja die man merkt zelf straks toch niets meer van de gevolgen van zijn handelen.quote:
Maar de meesten zijn niet in nood hg!!!!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Links vindt dat iedereen gelijk is. Je kan net zoals howardroarks allerlei zaken verzinnen over waarom links zus of zo met moslims of andere culturen vindt of zo, het is gewoon niet zo moeilijk en die verzinsels dienen alleen maar de onderbuik.
Is iemand in nood dan geef je die persoon hulp. Ook al had die persoon de eerste twee of drie huizen overgeslagen of een dichte deur inclusief middelvinger ontvangen.
quote:Her mother recalls: 'Ryan was a good girl.
'She used to study the Koran, did her house duties and learned how to pray.
'But Ryan was bullied at school all the time for wearing her white scarf.
'Ryan started to rebel when she was around 15 years old.
'She stopped wearing scarfs and started smoking. She had many friends, boys and girls.'
And when she took to removing her scarf to appease the bullies and behaving like them to fit in, she began to get bullied at home instead - and in a manner far, far worse than at school.
Het was een braaf meisje dat netjes het heilige boekje las en meehielp in het huis, maar de ongelovige honden hebben haar op het verkeerde pad gelokt. Als contact met de ongelovigen nou helemaal vermeden had kunnen worden was dit niet gebeurd.quote:Sumaia went on: 'We are a conservative family. I didn't like what Ryan was doing but I guess her rebellion stemmed from all the bullying she received in the Dutch school…[or] maybe Ryan had bad friends.
Het is altijd de schuld van iemand anders bij deze mensen he.quote:'Our story became so huge the Dutch Court thought they better punish my sons. If I die of a heart attack, I blame the Dutch Court.'
Zo hé, stukje victim blaming...quote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Aether het volgende:
Moeder van door vader en broers vermoorde Ryan (18): Ze werd op school gepest om hoofddoek, daarna ging alles mis
https://www.geenstijl.nl/5187784/moeder-ryan-joure
Ik ben even kwijt waarom deze mensen naar Nederland zijn gekomen ....quote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Aether het volgende:
Moeder van door vader en broers vermoorde Ryan (18): Ze werd op school gepest om hoofddoek, daarna ging alles mis
Schaamteloos zulke mensen. En dan maar blaten over zoiets als "eer"...quote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Aether het volgende:
Brrrrr.....quote:De twee broers zitten op dit moment vast in Nederland, maar vader Khaled vluchtte direct naar de moord naar het buitenland. Naar Syrië, het land waar hij werd geboren en waar hij woonde voordat hij met zijn gezin naar Nederland kwam. In een interview met The Daily Mail vertelt Ryans moeder Sumaia nu dat hij daar nog steeds is en zelfs een nieuwe vrouw heeft met wie hij een gezin gaat stichten.
Het is ook onze schuld dat ze in dit land vol ongelovige kaffers is terechtgekomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Het was een braaf meisje dat netjes het heilige boekje las en meehielp in het huis, maar de ongelovige honden hebben haar op het verkeerde pad gelokt. Als contact met de ongelovigen nou helemaal vermeden had kunnen worden was dit niet gebeurd.
[..]
Het is altijd de schuld van iemand anders bij deze mensen he.
Gad-ver-damme inderdaadquote:Op maandag 12 januari 2026 12:49 schreef Molo het volgende:
Dat interview in het VK ook echt, walgelijke trol van een 'moeder' aan het woord. Zij en haar zonen zijn slachtoffers, en het is maar al te fijn dat haar overige dochter nu 'wel gehoorzaam' zijn in het dragen van een hoofddoek.
Het was Ryan's lot geeft ze aan, echt, ik wens haar een langzame diepe snede met een bot roestig mesje vol tetanus toe
Moeder en die zus ook eruit trappen a.u.b. Wat moeten we er hier mee?quote:Their trial also heard evidence that appeared to implicate Mrs al Najjar herself in the plot against Ryan: a message sent to a family WhatsApp group, apparently by her said: 'She [Ryan] is a slut and should be killed.'
But prior to conducting this interview the Mail established with Dutch prosecutors that they are not convinced Mrs al Najjar sent this vile message - something she strongly denies - and believe that it was likely sent by her controlling husband from her phone as he tried to ramp up ill feeling against the teenager he had come to hate.
..
'There is no evidence they were involved in any crime. It's so unfair to put my boys in prison for the crime of their father.
...
'We have become victims of societal injustice, and that is truly terrible.
Dit is wel zo'n beetje de grootste idioot die er ooit in de Tweede Kamer heeft gezeten.quote:
Het is echt meer dan walgelijkquote:Op maandag 12 januari 2026 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gad-ver-damme inderdaad
Ze neemt 0 verantwoording voor haar eigen aandeel.
https://www.dailymail.co.(...)sed-netherlands.html
[..]
Moeder en die zus ook eruit trappen a.u.b. Wat moeten we er hier mee?
Hoog tijd dat we deze vorm van vrouwenonderdrukking gaan verbieden dus. Moslims die het daar niet mee eens zijn blijven dan maar gewoon hier weg.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Aether het volgende:
Ah, ze zou dat bericht niet zelf verstuurd hebben. Komt dat even goed uit zeg!quote:Op maandag 12 januari 2026 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gad-ver-damme inderdaad
Ze neemt 0 verantwoording voor haar eigen aandeel.
https://www.dailymail.co.(...)sed-netherlands.html
[..]
quote:There is no honour in killing your daughter.
De moeder is een sletquote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Aether het volgende:
Waarom sturen we dit gedrocht niet terug naar Syrië? Zij was de onschuldige zuivere vrome huisvrouw. Haar man is ondertussen ook niet opgepakt daar. Dan kunnen ze prima terug. Die boys van haar zitten hier prima de aankomende 20 jaar.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Het was een braaf meisje dat netjes het heilige boekje las en meehielp in het huis, maar de ongelovige honden hebben haar op het verkeerde pad gelokt. Als contact met de ongelovigen nou helemaal vermeden had kunnen worden was dit niet gebeurd.
[..]
Het is altijd de schuld van iemand anders bij deze mensen he.
Dat is ook het bizarre hieraan. Je ziet massa's mensen naar het westen verhuizen terwijl ze de westerse normen & waarden vreselijk vinden. Waarom kom je dan hier?quote:Op maandag 12 januari 2026 14:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt waarom deze mensen naar Nederland zijn gekomen ....
"Kind was te verwesterd" ....
En dan vooral als je er achter komt dat de cultuur hier niks is, waarom blijf je dan hier!? Tsjaquote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is ook het bizarre hieraan. Je ziet massa's mensen naar het westen verhuizen terwijl ze de westerse normen & waarden vreselijk vinden. Waarom kom je dan hier?
Helaas zijn er genoeg apologeten in het Westen die het keer op keer voor de raciale Islam zullen opnemen. Je hebt zelfs Westerse mensen die het ook toejuichen dat er allerlei Islamitische scholen worden bijgebouwd in rap tempo.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:26 schreef SpaceOddity het volgende:
De islam; het is een gevaarlijk barbaarse ideologie en religie.
Je moet wel gestoord zijn om het onvoorwaardelijk aan te hangen.
De meesten komen in de hoop een beter leven te kunnen vinden met meer welvaart.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is ook het bizarre hieraan. Je ziet massa's mensen naar het westen verhuizen terwijl ze de westerse normen & waarden vreselijk vinden. Waarom kom je dan hier?
Om van twee walletjes te eten. Een veilig land, een eigen huis, een uitkering. En dan vooral binnen zitten en de westerse samenleving verafschuwen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Er is ook veel welvaart in landen als Qatar, VAE, Saoedi-Arabië en Koeweit. Bovendien ligt dat dichterbij hun normen & waarden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het meest schrikbarende aan dit verhaal is dat die vader dus nu probleemloos weer in Syrië woont. Je vraagt je af waarom al die mensen dan hierheen zijn gekomen als men daar gewoon weer kan wonen en zoals we weten zijn er ook genoeg Syriërs die daar op vakantie gaan.
De meesten komen in de hoop een beter leven te kunnen vinden met meer welvaart.
Als ik het ergens niks vind vertrek ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan vooral als je er achter komt dat de cultuur hier niks is, waarom blijf je dan hier!? Tsja
Kolonisatiequote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Je wilt niet weten voor hoeveel dit op zal gaan. Het zou mij niet verbazen als het wel eens de helft kan zijn van alle migranten uit zulke landen, als niet meer.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Om van twee walletjes te eten. Een veilig land, een eigen huis, een uitkering. En dan vooral binnen zitten en de westerse samenleving verafschuwen.
Die hebben niet dezelfde sociale voorzieningen. Je krijgt hier als gezin met drie of vier kinderen zo duizenden euro's toegeworpen. Dat is voor mensen uit zulke landen een vetpot natuurlijk. Jarenlang is er ook misbruik gemaakt door migranten die dan zogenaamd nog een aantal kinderen in het herkomstland hadden. Ook dat wordt nu pas sinds een jaar of vijftien strenger gecontroleerd, helaas gaat het nog altijd geregeld mis: Marokkaanse vaders steken kinderbijslag in eigen zak.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Er is ook veel welvaart in landen als Qatar, VAE, Saoedi-Arabië en Koeweit. Bovendien ligt dat dichterbij hun normen & waarden.
En dan boos worden als er een streep door de toeslagen/uitkeringen gaat. Zelfreflectie kennen ze niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die hebben niet dezelfde sociale voorzieningen. Je krijgt hier als gezin met drie of vier kinderen zo duizenden euro's toegeworpen. Dat is voor mensen uit zulke landen een vetpot natuurlijk. Jarenlang is er ook misbruik gemaakt door migranten die dan zogenaamd door drie of vier kinderen in het herkomstland hadden. Ook dat wordt nu pas sinds een jaar of vijftien strenger gecontroleerd, helaas gaat het nog altijd geregeld mis: Marokkaanse vaders steken kinderbijslag in eigen zak.
Ze zijn gekomen toen daar een burgeroorlog was. Lijkt me een prima reden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het meest schrikbarende aan dit verhaal is dat die vader dus nu probleemloos weer in Syrië woont. Je vraagt je af waarom al die mensen dan hierheen zijn gekomen als men daar gewoon weer kan wonen en zoals we weten zijn er ook genoeg Syriërs die daar op vakantie gaan.
Ja, gelukkig is niet iedereen zo. Ik ken hier in Zweden een man die als tiener zonder ouders vanuit Afghanistan is gevlucht. Hij dient inmiddels vrijwillig in het Zweedse leger, uit waardering voor het land dat hem zoveel geboden heeft.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je wilt niet weten voor hoeveel dit op zal gaan. Het zou mij niet verbazen als het wel eens de helft kan zijn van alle migranten uit zulke landen, als niet meer.
Jup. Zo zijn zequote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:22 schreef HSG het volgende:
[..]
En dan boos worden als er een streep door de toeslagen/uitkeringen gaat. Zelfreflectie kennen ze niet.
Ik begreep dat ze analfabeet is.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, ze zou dat bericht niet zelf verstuurd hebben. Komt dat even goed uit zeg!![]()
Goede comment ergens daaronder trouwens:
[..]
Enig idee hoeveel landen je gepasseerd bent om vanuit Syrië en Joure uit te komen?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:24 schreef Viv het volgende:
Ze zijn gekomen toen daar een burgeroorlog was. Lijkt me een prima reden.
dit ja. en het vervolgens raar vinden dat veel mensen het eigenlijk wel gehad hebben met "diversiteit" en "inclusie"quote:Op maandag 12 januari 2026 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is echt meer dan walgelijk
Wat ik ook dus in het diepste van mijn hart niet begrijp, waarom doen we hier niets aan als overheid??? Dit kun je niet toelaten in onze samenleving
Ze moeten de gevangenis in. En het is natuurlijk ook niet zo dat dit gemiddeld zo vaak gebeurd dat er we goedlopend beleid op kan worden gevoerd. Een vreselijke moord met vreselijk lange gevangenisstraffen. Je kunt niet veel meer doen, lijkt me.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is echt meer dan walgelijk
Wat ik ook dus in het diepste van mijn hart niet begrijp, waarom doen we hier niets aan als overheid??? Dit kun je niet toelaten in onze samenleving
Voor foto’s en spraakberichten bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Waarom zou ze dan überhaupt WhatsApp hebben?
Wie weet. Maar dan rammelt het alsnog. Haar echtgenoot zou via haar telefoon een bericht hebben gestuurd naar de gezinsleden om draagvlak te creëren voor de aanstaande moord. Maar als je jouw moeder kent als een analfabeet die alleen foto's en spraakberichten stuurt via WhatsApp, dan valt een geschreven bericht toch meteen op?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Voor foto’s en spraakberichten bijvoorbeeld?
Zoek je een beter antwoord dan gratis geld ?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat vluchtelingen ergens vandaan vluchten, en omdat buurlanden al overbelast zijn dan maar naar landen met familie of in ieder geval landgenoten vertrekken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. De dood van Ryan is nu de schuld van alles en iedereen, behalve van de daders zelf.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Aether het volgende:
Inderdaad, en dan denken ze dat de rechters gek zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Wie weet. Maar dan rammelt het alsnog. Haar echtgenoot zou via haar telefoon een bericht hebben gestuurd naar de gezinsleden om draagvlak te creëren voor de aanstaande moord. Maar als je jouw moeder kent als een analfabeet die alleen foto's en spraakberichten stuurt via WhatsApp, dan valt een geschreven bericht toch meteen op?
Ik snap er echt geen snars meer van. In het artikel van de Daily Mail staat nota bene dat het OM gelooft dat de vader het geschreven bericht heeft verstuurd om de haat bij de broers jegens Ryan verder op te schroeven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Wie weet. Maar dan rammelt het alsnog. Haar echtgenoot zou via haar telefoon een bericht hebben gestuurd naar de gezinsleden om draagvlak te creëren voor de aanstaande moord. Maar als je jouw moeder kent als een analfabeet die alleen foto's en spraakberichten stuurt via WhatsApp, dan valt een geschreven bericht toch meteen op?
Dat laatste dacht ik ook. Waarschijnlijk ziet het OM sowieso al geen reden tot vervolging voor de onsmakelijke berichten, los van of moeder die wel of niet heeft geschreven.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:00 schreef Mariposas het volgende:
Een analfabeet kan niet lezen of schrijven, ook niet in de moedertaal. Zonder alle berichten te kennen kunnen we onmogelijk de context bepalen en waarom het OM denkt dat zij analfabeet is. Er kunnen natuurlijk best wel wat mogelijkheden zijn:
- moeder maakte gebruikt van speech to text en text to speech;
- een ander, bijvoorbeeld de vader, gebruikte de telefoon van moeder vaker om gedicteerde berichten van haar te typen, en dat was bekend binnen de familie en is ook verklaard door anderen;
- een ander, bijvoorbeeld de vader, gebruikte de telefoon van moeder wel vaker uit haar naam, en dat was bekend binnen de familie en is ook verklaard door anderen.
Als de zoons niet opkeken van de berichten uit hun moeders naam kan dat komen doordat zij bekend waren met het gebruik van 1 van bovenstaande mogelijkheden. Of het waren zoveel berichten van zoveel mensen dat het ze niet is opgevallen. Wie weet. Juridisch gezien zijn de uitspraken niet zo heel relevant. Voor de vader is al genoeg bewijs. Het lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat zelfs als de moeder de uitspraken heeft gefaan, zij zou worden vervolgd of veroordeeld tot medeplichtigheid aan moord. Hoe moreel verwerpelijk haar uitspraken verder ook zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat ze een tolk mee hadden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:16 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Verder wel echt een vreemd verhaal. Moeder is analfabeet maar zou berichten schrijven. Moeder zou (in het Engels?) een heel interview over haar gepeste en rebelse dochter hebben afgelegd. Of het is niet waar, of moeder is toch niet zo analfabeet/achtergesteld als nu wordt gezegd.
Ja, straffen zijn veel te laag.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Patroon het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)r-beroep-tegen-straf
Pa moet gewoon een dronestrike koppen. Dat zou standaard moeten zijn voor iedereen die denkt zijn of haar straf te kunnen ontlopen door naar een land zonder uitleveringsmogelijkheden te vluchten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Patroon het volgende:
Beetje in Syrië zitten, waar vandaan je gevlucht bent omdat het daar te gevaarlijk is, en dan ook nog in hoger beroep gaan. Hopelijk komt er voor die vader en broers heel wat jaren bij.
Het staat er wel, maar de nadruk ligt inderdaad op de in hun ogen onterechte veroordeling van de twee zonen/broers.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat me vooral opvalt in het interview is dat de moeder eigenlijk alleen lijkt te huilen om de straf die haar twee zoons opgelegd hebben gekregen. Nergens lees ik hoe ze rouwt om de dood van haar dochter. Of dat ze de dood niet verdiende.
quote:described her profound grief over what happened to Ryan
quote:My children are in shock about the verdict on top of their distress about the murder of their sister.
quote:Finally Sumaia returned to the subject of her daughter's death, wailing: 'We miss her every day.
Inderdaad, hoger beroep zou je alleen in persoon op locatie moeten kunnen instellen. Dit is een rechtsstaat die zichzelf ondermijnt op deze manier.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:14 schreef Donna het volgende:
Echt bizar dat je in hoger beroep kunt gaan terwijl je op de vlucht bent. WTF.
Krokodillentranen vooral.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Het staat er wel, maar de nadruk ligt inderdaad op de in hun ogen onterechte veroordeling van de twee zonen/broers.
[..]
[..]
[..]
Inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad, hoger beroep zou je alleen in persoon op locatie moeten kunnen instellen. Dit is een rechtsstaat die zichzelf ondermijnt op deze manier.
Tolk zou idd kunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat ze een tolk mee hadden.
Wat me vooral opvalt in het interview is dat de moeder eigenlijk alleen lijkt te huilen om de straf die haar twee zoons opgelegd hebben gekregen. Nergens lees ik hoe ze rouwt om de dood van haar dochter. Of dat ze de dood niet verdiende.
Het zou kunnen dat ze dit wel heeft gezegd maar DailyMail dit allemaal niet heeft opgeschreven in het artikel, maar dat lijkt me niet.
Deze familie is gewoon compleet achterlijk.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:05 schreef n__n het volgende:
Dit zal alleen maar toenemen, daar kiezen we immers massaal voor.
Nou ja, daar beschrijf je wel een groot probleem: wanneer mag je besluiten dat de opvoeding, cultuur, religie schadelijk zijn voor een kind. Zoals Ryan en haar zusjes zijn er nog tienduizenden meisjes die zich niet volledig mogen en kunnen ontplooiien.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:10 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Deze familie is gewoon compleet achterlijk.
Het werkelijke probleem is dat zulke families niet herkend worden en niet tijdig, al dan niet gedwongen, hulp krijgt.
Je moet ook niet vergeten dat dit gezin nu nog steeds meerdere opgroeiende kinderen geniet. Ik las iets over dat een van de kinderen zelfs nog op de basisschool wordt gebracht door de moeder. Als het een wit kindje was had het wrs al allemaal bemoeizorg gehad, maar omdat het 'maar syriers' zijn wordt het aan diens lot overgelaten.
Nou als moeders kind vermoord wordt door notabene haar eigen partner en ze er helemaal niet om rouwt vind ik dat een teken dat er iets goed mis is in dat gezinquote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ja, daar beschrijf je wel een groot probleem: wanneer mag je besluiten dat de opvoeding, cultuur, religie schadelijk zijn voor een kind. Zoals Ryan en haar zusjes zijn er nog tienduizenden meisjes die zich niet volledig mogen en kunnen ontplooiien.
Vroeger in mijn stichtelijke omgeving hadden we dat soort meisjes ook en daar werd wel op geageerd. Waarom zouden we Syrische, Turkse en Marokkaanse meisjes wel zo laten beperken? Die zijn niet minder getalenteerd en hongerig dan hun Hollandsche buurmeisjes.
Zo zitten die mensen in elkaar met hun geloof.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:06 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Nou als moeders kind vermoord wordt door notabene haar eigen partner en ze er helemaal niet om rouwt vind ik dat een teken dat er iets goed mis is in dat gezin
Dat vinden we in Nederland niet oke.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
Zo zitten die mensen in elkaar met hun geloof.
Mensen van de Jehova's getuigen behandelen hun kinderen ook zo als ze uit die gemeenschap stappen.
Nee dat klopt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:09 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Dat vinden we in Nederland niet oke.
Prima, maar dan moet ze maar terug naar land van herkomstquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:09 schreef maily het volgende:
[..]
Nee dat klopt.
Maar voor die moeder is dat dus wel "normaal" .
Ik word hier kotsmisselijk van.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:39 schreef Patroon het volgende:
Beetje in Syrië zitten, waar vandaan je gevlucht bent omdat het daar te gevaarlijk is, en dan ook nog in hoger beroep gaan. Hopelijk komt er voor die vader en broers heel wat jaren bij.
Dit.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:49 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Inderdaad, hoger beroep zou je alleen in persoon op locatie moeten kunnen instellen. Dit is een rechtsstaat die zichzelf ondermijnt op deze manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |