abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP dinsdag 6 januari 2026 @ 14:36:14 #1
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219760955
quote:
OM: Ryan (18) stierf door verdrinking, was door vader vastgebonden met 18 meter tape

Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. Ze was vastgebonden met achttien meter tape, met daarop DNA van haar vader. Dit maakte het Openbaar Ministerie vrijdag bekend op een derde inleidende zitting in de zaak tegen de broers Mohamed Al N. (23) en Muhanad Al N. (25), die met hun vader worden verdacht van moord.

Justitie gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak. Ze zou een ‘te westerse’ levensstijl hebben gehad, tot woede van met name haar vader.

Het lichaam van de uit Joure afkomstige jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. ,,Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet.”

Volgens de aanklager blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt. Volgens het OM is het tapen door haar vader uitgevoerd, de 52-jarige Khaled Al N. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syrië.

De twee broers ontkenden tijdens een eerdere zitting in de rechtbank van Lelystad de moord op Ryan te hebben gepleegd. ,,Ik zou het nooit doen. Ik was er niet bij toen het gebeurde”, stelde de oudste broer destijds. ,,Mijn vader wel. Hij was alleen met haar.”

Bron: https://www.destentor.nl/(...)meter-tape~a960d65f/

quote:
Openbaar Ministerie: Ryan (18) uit Joure om het leven gebracht door verdrinking

Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. De jonge vrouw, die in Joure woonde, was vastgebonden met 18 meter tape met DNA van haar vader.

Dit maakte het Openbier Ministerie vrijdag bekend op de derde inleidende zitting in de zaak tegen twee broers van Ryan. Zij worden, net als hun vader, verdacht van moord. Het OM gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak.

Verzet
Het lichaam van de jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. "Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet."

Volgens het OM blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden, omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt.

Het tapen werd door haar vader uitgevoerd, zegt justitie. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syrië.

Telefoons in het water
Ryan moet in bedwang zijn gehouden of buiten bewustzijn zijn geweest tijdens het vastbinden, zei de officier. Haar beide telefoons waren in het water gegooid. De telefoonhoesjes zijn in haar schoenen gestopt, die in het water zijn gevonden.
"Op het telefoonhoesje dat is gevonden in de linkerschoen van het slachtoffer zat een vingerafdruk van haar broer."

Het OM citeerde uit chats die familieleden naar elkaar stuurden rond de moord. In de telefoon van een van de broers is een gesprek gevonden tussen zijn broer en hun vader. Twaalf dagen voor de moord zei de broer: "Als zij aan het liegen is en ons nog meer gezichtsverlies gaat bezorgen, moet ze afgestraft worden."

Ryan zou zich in de ogen van haar familie te westers hebben gedragen. In de chats van haar familieleden werd ze volgens het OM letterlijk doodgewenst.
De vader schreef in de chats: "Ik hoop dat ze in een kist terugkomt" en "ze heeft een kogel in haar hart nodig en gif in haar lijf." Ryans moeder schreef: "Als God het wil, zullen we haar gewikkeld zien in een lijkwade. Ryan maakt de familie te schande en verdient de dood."

De volgende inleidende zittingen zijn op 25 april en 30 juni. De zaak wordt eind dit jaar inhoudelijk behandeld.
Bron: https://www.omropfryslan.(...)cht-door-verdrinking
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP dinsdag 6 januari 2026 @ 14:36:56 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219760963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:33 schreef DrDentz het volgende:
1 ding hieraan snap ik niet:
Als je zo boos bent dat je dochter westers gedrag vertoont, waarom ga je dan in een westers land leven? Als ik een bloedhekel heb aan Japanners ga ik toch niet in Japan wonen..
Het zijn ordinaire gelukszoekers.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219761002
Ver van mijn bed show. Niks met dat soort mensen te maken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2026 14:40:17 ]
  dinsdag 6 januari 2026 @ 14:41:09 #4
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219761015
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het zijn ordinaire gelukszoekers.
Punt is dat ze denken hun eigen achterlijke, middeleeuwse normen en waarden te kunnen behouden en dat iedereen hier dan maar rekening mee moet houden. Ze zijn non flexibel want ja: eer, gedrag en geloof is natuurlijk veel belangrijker dan je eigen kind. Waarom wordt dit soort schorem uberhaupt binnen gelaten? Het kan echt anders, zie Polen en Denemarken!!!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 6 januari 2026 @ 15:06:14 #5
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219761218
Hoeveel kinderen had die vrouw/moeder eigenlijk?
Nu dus 1 in de kist en 2 in de bak. Plus 'gescheiden' van haar man.

Hoe zullen ze dit gaan oppakken? Hoe kan die familie nu nog worden 'gecontroleerd' en in 'toom gehouden' nu alle volwassen mannen 'verdwenen' zijn. Kan maar een ding bedenken en dat is dat wat er nog over is van die familie ook terug gaat naar Syrie. Of zal hier nog meer (manlijk) familie wonen die die taak op zich kan nemen?

Ben ook heel benieuwd wat die moeder achteraf van dit alles vind. Of zouden ze zo rigide zijn dat ze denken dat het niet anders kon en dat alles Ryan haar schuld is?
To BG or not to BG!
pi_219761225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar die vader is niet eens uitgeleverd, die woont daar met een nieuwe vrouw en een winkeltje terwijl algemeen bekend is wat hij uitgevreten heeft. Ik acht de kans niet heel groot dat hij nu "gemarteld wordt totdat hij daar een lange, pijnlijke dood sterft".
Als Nederland om de uitlevering van die vader vraagt dan zal Syrië ook ons om uitlevering vragen. Die hier in Nederland veroordeelde Syriers (niet die moordende vader) kunnen we niet uitleveren want we weten waar ze mogelijk terechtkomen
pi_219761829
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef oppiedoppie het volgende:

Hoe zullen ze dit gaan oppakken? Hoe kan die familie nu nog worden 'gecontroleerd' en in 'toom gehouden' nu alle volwassen mannen 'verdwenen' zijn. Kan maar een ding bedenken en dat is dat wat er nog over is van die familie ook terug gaat naar Syrie. Of zal hier nog meer (manlijk) familie wonen die die taak op zich kan nemen?

Ben ook heel benieuwd wat die moeder achteraf van dit alles vind. Of zouden ze zo rigide zijn dat ze denken dat het niet anders kon en dat alles Ryan haar schuld is?
de vraag stellen is hem vermoedelijk ook meteen beantwoorden.

Zieke cultuur
pi_219761871
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:22 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
de vraag stellen is hem vermoedelijk ook meteen beantwoorden.

Zieke cultuur
Links denkt altijd dat iedere cultuur gelijkwaardig is ofzo, maar stellen tegelijkertijd voor vrouwenrechten e.d. te zijn.

Mensen snappen de wereld echt totaal niet
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Colorchick dinsdag 6 januari 2026 @ 16:31:37 #9
382129 crew  Donna
pi_219761900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:06 schreef oppiedoppie het volgende:

We weten dat toch? Moeder appte zelf dat Ryan dood moest.

Er zijn nog 1 of 2 zussen boven Ryan en nog 1 zus jonger dan Ryan. En een jongetje dat naar de basisschool gaat.
En vast nog meer.
pi_219762167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Links denkt altijd dat iedere cultuur gelijkwaardig is ofzo, maar stellen tegelijkertijd voor vrouwenrechten e.d. te zijn.

Links Nederland geeft altijd hoog op van vreemde culturen! Die vormen volgens hen een verrijking van Nederland.

Hoe wrang en macaber echter - ook eerwraak maakt onderdeel uit van sommige culturen. Heet je die vreemde culturen welkom, dan verwelkom je dus tegelijkertijd ook de eerwraak (en de besnijdenis, etc. etc.).
  dinsdag 6 januari 2026 @ 17:08:31 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219762249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:31 schreef Donna het volgende:

[..]

Er zijn nog 1 of 2 zussen boven Ryan en nog 1 zus jonger dan Ryan. En een jongetje dat naar de basisschool gaat.
En vast nog meer.
En dat zieke volk woont gewoon in West Europa.

.. wat doet dat hier?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219762256
quote:

[..]

Tja, dit is de grote spagaat binnen die contreien, maar dit zal men nooit willen erkennen.

Aan de ene kant profileert men zich graag als de vermeende voorvechters van progressieve Westerse individuele vrijheden, maar aan de andere kant heeft men een groot zwak voor de Islam en moslims en toont bereidheid om zelfs voor de meest geradicaliseerde individuen of groeperingen in de bres te springen. Dat zien bijvoorbeeld bij de Palestijnen terug maar ook bij wangedrag van verscheidene moslims in het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219762308
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:40 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ver van mijn bed show. Niks met dat soort mensen te maken
Ik denk juist van wel, want dit zijn de mensen waarmee wij ook in Nederland samen leven, maar die het niet kunnen hebben dat een ander anders denkt. Er zijn genoeg moslims/christenenen die anderen die ruimte wel gunnen.
pi_219762322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En dat zieke volk woont gewoon in West Europa.

.. wat doet dat hier?
Profiteren.
pi_219762503
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:57 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Links Nederland geeft altijd hoog op van vreemde culturen! Die vormen volgens hen een verrijking van Nederland.
Links vindt dat iedereen gelijk is. Je kan net zoals howardroarks allerlei zaken verzinnen over waarom links zus of zo met moslims of andere culturen vindt of zo, het is gewoon niet zo moeilijk en die verzinsels dienen alleen maar de onderbuik.

Is iemand in nood dan geef je die persoon hulp. Ook al had die persoon de eerste twee of drie huizen overgeslagen of een dichte deur inclusief middelvinger ontvangen.
pi_219762571
quote:
Links brein kortsluiting:

"Islam heeft gelijk over vrouwen..!"
  dinsdag 6 januari 2026 @ 17:59:09 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219762700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:17 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Profiteren.
Hun kotsideologie proberen uit te breiden
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 januari 2026 @ 18:01:50 #18
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219762720
quote:

[..]

En vast nog meer.
Ja ik weet dat die moeder dat appte maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu achteraf het nog een goed id vind.

Maar goed, wat mij betreft gaat die hele familie terug naar Syrië.
To BG or not to BG!
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 18:02:23 #19
269689 crew  Viv
pi_219762730
quote:

[..]

Eigenlijk vreemd dat zij niet ook vervolgd is. Ze wist van de plannen en heeft niks gedaan om haar dochter te beschermen. Sterker nog, ze was het ermee eens. En is ze dan nog wel een geschikte moeder voor de minderjarige kinderen in dit gezin? :{
pi_219762781
quote:

[..]

Links ziet religie als eilandjes. Toevallig is dit eilandje niet zo prettig, maar dat betekent niet dat het grootste gedeelte van de eilandjes ook zo is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Colorchick dinsdag 6 januari 2026 @ 18:07:51 #21
382129 crew  Donna
pi_219762800
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:01 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja ik weet dat die moeder dat appte maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu achteraf het nog een goed id vind.

Maar goed, wat mij betreft gaat die hele familie terug naar Syrië.
Dat denk ik eigenlijk wel, want zij geloven dat dit een juiste manier van handelen is. En daarom horen ze hier niet.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 18:26:42 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219762985
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:02 schreef Viv het volgende:

[..]
Eigenlijk vreemd dat zij niet ook vervolgd is. Ze wist van de plannen en heeft niks gedaan om haar dochter te beschermen. Sterker nog, ze was het ermee eens. En is ze dan nog wel een geschikte moeder voor de minderjarige kinderen in dit gezin? :{
Ja dit. Heb het al eerder gezegd hier in het topic maar ik vind het gewoon zo ongelooflijk onbegrijpelijk
In het belang van die kinderen èn de samenleving zou die vrouw vervolgd moeten worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 6 januari 2026 @ 18:31:40 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219763031
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dit. Heb het al eerder gezegd hier in het topic maar ik vind het gewoon zo ongelooflijk onbegrijpelijk
In het belang van die kinderen èn de samenleving zou die vrouw vervolgd moeten worden
Ik ga er vanuit dat ze op zijn minst onderzocht is in verband met de zorg voor de jongere kinderen en dan denk ik: wat moet je nog meer doen om de voogdij te verliezen dan je eigen kind om te laten brengen? Welke instantie heeft hier een stempeltje op gezet?
  dinsdag 6 januari 2026 @ 18:33:37 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219763047
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat denk ik eigenlijk wel, want zij geloven dat dit een juiste manier van handelen is. En daarom horen ze hier niet.
Dan is er het risico dat je een nieuwe Ryan wegstuurt, een meisje dat hier wel wilde slagen. Of een jongetje.
Die ouders en volwassen broers: trek ze wat mij betreft door de shredder.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 18:34:06 #25
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219763055
quote:

[..]
Natuurlijk is ze compleet ongeschikt, maar helaas is seksisme nog diep geworteld in de rechtsvervolging. Mannen slechte dader, vrouwen zielig slachtoffer.
Life is what you make it.
pi_219763145
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik las
quote:
Haar moeder zei: "Ryan maakt de familie te schande en verdient de dood".
Ik vind dat de moeder net als haar vent en haar zoons de dood verdient en ik ben bloed serieus. Ik begrijp dat ik er verder van af sta maar ik denk dat niemand een seconden twijfelt op de vraag of ik vervolgd moet worden.
Ongelofelijk wat een getikte lui. Arme Ryan. Misselijkmakend.
  Spellchecker dinsdag 6 januari 2026 @ 18:47:37 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219763147
quote:

[..]
Voor de jongens wel :X
pi_219764688
quote:
Ook de moeder van Ryan liet zich niet onbetuigd in chats. “Ze is een slet, het meisje is een slet en dient gedood te worden.”
Mohamed: “Er is niks anders dan de dood.”
Moeder: “Als God het wil, dan zullen we haar gewikkeld zien in een lijkwade.”
Uiteraard heeft het niets met de islam te maken :X
  Spellchecker dinsdag 6 januari 2026 @ 21:21:03 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219764708
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik las
[..]
Ik vind dat de moeder net als haar vent en haar zoons de dood verdient en ik ben bloed serieus. Ik begrijp dat ik er verder van af sta maar ik denk dat niemand een seconden twijfelt op de vraag of ik vervolgd moet worden.
Ongelofelijk wat een getikte lui. Arme Ryan. Misselijkmakend.
ik heb diep medelijden met andere meisjes in het gezin.
pi_219805465
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:16 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Uiteraard heeft het niets met de islam te maken :X
Ah ik begrip nu waarom moeder niet vervolgd is voor die verschrikkelijke chats. Ze is analfabeet en heeft de chats waarschijnlijk niet geschreven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')