Er zijn geen bedreigingen. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Bedreigingen zijn strafbaar en nooit part of the job.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bedreigingen, in wat voor vorm dan ook, afdoen als “part of the job” kan natuurlijk niet.
Huh, hoenkom je daar nou weer bij.ik noem ook Timmermans juist in mijn post.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dus alleen de extreem rechtse politici worden onheus bejegend? Alle slechte dingen die ze zeggen over de midden en linkse politici zijn gewoon waar?
Wie heeft gezegd dat er bedreigingen in Terneuzen waren ?quote:Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Huh, hoenkom je daar nou weer bij.ik noem ook Timmermans juist in mijn post.
Maar ik wil die zogenaamde bedreigingen in deze casus graag nog wel even zien.
Want dat blijkt nog uit niets dat er mensen bedreigd zijn
Dat is trouwens ook gewoon strafbaar
Wat klopt er niet dan?quote:Op woensdag 26 november 2025 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze had nog een pareltje:
[ twitter ]
Als je er mee naar de rechter gaat, moet je wel bewijs hebben. Intimidatie werkt veel verbaler en vaak anoniem.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Huh, hoenkom je daar nou weer bij.ik noem ook Timmermans juist in mijn post.
Maar ik wil die zogenaamde bedreigingen in deze casus graag nog wel even zien.
Want dat blijkt nog uit niets dat er mensen bedreigd zijn
Dat is trouwens ook gewoon strafbaar
De Limburger, vandaagquote:Huizen van bestuurders en raadsleden Venlo beveiligd na bedreiging door tegenstanders asielzoekerscentrum: ‘Niet eerder in deze mate meegemaakt’
Dat politici zich niet meer vrij voelen om een stem uit te brengen en zich daarom onthouden van stemming is helemaal prima en een burgemeester mag daar niet mee in de maag zitten. Oké, het is wel duidelijk wat jouw standpunt is.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En speculeeert over bedreigingen. Dat kan echt niet.
Maakt het je echt veel uit of het nu wel of niet om bedreiging gaat? Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken, is dat niet sowieso onwenselijk?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn geen bedreigingen. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Bedreigingen zijn strafbaar en nooit part of the job.
Als we even aannemen dat hij onder buitensporige druk is gezet dan is dat natuurlijk niet goed, net zoals het niet goed is om iemand te bedreigen. Volgens mij betwist helemaal niemand dit.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maakt het je echt veel uit of het nu wel of niet om bedreiging gaat? Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken, is dat niet sowieso onwenselijk?
Volgens mij werkt de pers altijd volgens een regels, waaronder één bron is geen bron.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als we even aannemen dat hij onder buitensporige druk is gezet dan is dat natuurlijk niet goed, net zoals het niet goed is om iemand te bedreigen.
Alleen de rest van de fractie stemde wel, misschien heeft het helemaal niks te maken met bedreigingen van buitenaf maar werd hij genormeerd door de rest van de fractie om tegen te stemmen en wilde hij niet, misschien werden zijn kinderen bedreigd, misschien heeft hij een envelopje aangenomen om tegen te stemmen, misschien is hij van gedachten veranderd etc etc.
Zonder feiten en bewijzen zijn het allemaal speculaties en insinuaties.
Wat word er zoal besproken?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Het is gruwelijk druk in de procedurevergadering LVVN
Niet genoeg stoelen, publieke tribune kennelijk helemaal vol.
Ja, dat heb ik al meerdere keren uitgelegd. Druk is noodzakelijk, bedreiging is strafbaar.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maakt het je echt veel uit of het nu wel of niet om bedreiging gaat?
Allicht. Maar niemand weet waar die druk vandaan komt. Misschien heeft hij wel aangifte gedaan, we weten het niet. Sowieso moet je natuurlijk gewoon gaan stemmen, dat heeft de rest ook gedaan.quote:Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken, is dat niet sowieso onwenselijk?
Welke stropop denk je dat je mee aan het vechten bent?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij werkt de pers altijd volgens een regels, waaronder één bron is geen bron.
Wat ik uit de verschillende artikelen haal is:
1. Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken.
2. Hugo de Jonge geeft aan dat inderdaad raadsleden die hebben gezegd dat ze onder druk zijn gezet om tegen het azc te stemmen.
3. Omroep Zeeland geeft aan dat enkele raadsleden zich onder druk gezet voelen rond de besluitvorming van het azc.
Oftewel bij de CvK en bij Omroep Zeeland is bekend dat meerdere raadsleden zich onder druk gezet voelen en Mobach geeft zelfs aan dat dit voor hem de reden is dat hij niet reageert.
Wanneer de pers (in dit geval de NOS) vanuit meerdere bronnen te horen krijgt dat raadsleden onder druk gezet zijn, en dat Mobach dat zelfs met naam en toenaam noemt, wat moet de pers dan volgens jou nog meer doen om te mogen publiceren hierover?
Het was niet heel spannend allemaal. Wat zaken voor debatten, wat dingen controversieel verklaard, het was vooral veel en met nieuwe leden na de verkiezingen.quote:
Mevrouw linkte AVROTROS ook al aan jodenhaat vanwege het songfestival. Onderbuik rotzooi voor een vice premier.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:10 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd gewoon motie van wantrouwen waardig, echt bizar dat je als bewindspersoon zulke beschuldigingen doet.
Wat vindt Schoof hiervan? Is dit kabinetsstandpunt? Keizer is al eerder voor een dergelijke grap ontslagen.
Gelukkig wordt BBB een non factor binnenkort. Wat kijk ik er naar uit dat dit soort onzin weer even verleden tijd is.
De onderBBBuik blijft onrustig BBBorrelen. En ik maar denken dat er geleverd werdquote:Op woensdag 26 november 2025 13:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Mevrouw linkte AVROTROS ook al aan jodenhaat vanwege het songfestival. Onderbuik rotzooi voor een vice premier.
Hij geeft Bill Gates ook gewoon deels gelijk? Dat de meest rampzalige scenarios niet uit gaan komen (mede doordat er al wat is gebeurd) maar dat 2-3 graden nog steeds wel grote gevolgen gaat hebben. Niet voor elk land of inkomen hetzelfde natuurlijk.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nog een podcast van Diederik Samsom (hij heeft een boek geschreven):
Bekijk deze YouTube-video
Gewoon weer het standaard klimaatverhaal; dat we allemaal naar de kloten gaan als we niet heel snel alles uit de kast halen: zon, wind, accu's en waterstof. En natuurlijk geen vlees meer eten en allemaal een elektrische auto kopen. Oh, en tevreden zijn met minder. Dan zijn alle problemen opgelost.
En weer geen enkele onderbouwing over hoe dat dan moet gaan werken. We moeten maar aannemen dat zo de Aarde weer flink afkoelt en daardoor alle problemen automatisch verdwijnen of voorkomen worden. Een werkende energievoorziening lossen we gewoon op met accu's en waterstof. Simpel. En door al die gratis energie kunnen we dan echt meters gaan maken met het vergroenen.
Magie.
Je kunt natuurlijk moeilijk zeggen dat het allemaal wel meevalt, als je er al zo diep in zit. Dan ben je meteen niet meer geloofwaardig. En daarom moet je ook niet ingaan op de praktische details. Zeker niet als je er een boek over wilt verkopen.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij geeft Bill Gates ook gewoon deels gelijk? Dat de meest rampzalige scenarios niet uit gaan komen (mede doordat er al wat is gebeurd) maar dat 2-3 graden nog steeds wel grote gevolgen gaat hebben. Niet voor elk land of inkomen hetzelfde natuurlijk.
Samsom zegt ook nog iets over Hollywood films...
Er is niets mis met onderbuikgevoelens. Het zijn goede, bruikbare hypotheses. Vooral waardevol als aanleiding om verder te onderzoeken. Mijn onderbuikgevoel is dat als GL-PvdA deel uit gaat maken van het nieuwe kabinet, Nederland totaal verloren is. Dus laat maar zien, we gaan dat onderzoeken.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De onderBBBuik blijft onrustig BBBorrelen. En ik maar denken dat er geleverd werd.
Ja, het lijkt me een uitstekend idee om dat in de praktijk te toetsen.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Er is niets mis met onderbuikgevoelens. Het zijn goede, bruikbare hypotheses. Vooral waardevol als aanleiding om verder te onderzoeken. Mijn onderbuikgevoel is dat als GL-PvdA deel uit gaat maken van het nieuwe kabinet, Nederland totaal verloren is. Dus laat maar zien, we gaan dat onderzoeken.
Caroline, that you?quote:Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Er is niets mis met onderbuikgevoelens. Het zijn goede, bruikbare hypotheses. Vooral waardevol als aanleiding om verder te onderzoeken. Mijn onderbuikgevoel is dat als GL-PvdA deel uit gaat maken van het nieuwe kabinet, Nederland totaal verloren is. Dus laat maar zien, we gaan dat onderzoeken.
Als er iets een bewezen slechte raadgever is wanneer het aankomt op zaken waar je weinig verstand van of ervaring mee hebt dan is het wel je intuïtiequote:Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Toch knap voor iemand met 'Bolwerk van feitelijkheden'quote:Op woensdag 26 november 2025 16:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als er iets een bewezen slechte raadgever is wanneer het aankomt op zaken waar je weinig verstand van of ervaring mee hebt dan is het wel je intuïtie.
Een treffender ondertitel zou inderdaad 'Broddelwerk van verzinsels' zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch knap voor iemand met 'Bolwerk van feitelijkheden'
Ik vraag je gewoon hoe de pers aan waarheidsbevinding moet doen, wat ze hier verkeerde gedaan hebben en zoja wat ze wel hadden moeten doen?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welke stropop denk je dat je mee aan het vechten bent?
Dus het antwoord op niet durfen stemmen is "je moet gewoon stemmen"?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allicht. Maar niemand weet waar die druk vandaan komt. Misschien heeft hij wel aangifte gedaan, we weten het niet. Sowieso moet je natuurlijk gewoon gaan stemmen, dat heeft de rest ook gedaan.
Hoe kom je daar nou bij? Intuïtie of 'onderbuikgevoel' is een vorm van besluitvorming die snel, onbewust en gebaseerd is op eerder opgedane ervaringen, kennis en patronen die je brein heeft opgeslagen. Het is eigenlijk een snelle herkenning en verwerking van een situatie. Nee, je ziet het volkomen verkeerd. De ideale beslissing wordt vaak genomen door een balans te vinden tussen je snelle, intuïtieve gevoel en een bewuste, rationele afweging van de feiten. Zonder intuïtie of onderbuikgevoel ben je nergens. Mijn onderbuikgevoel is dat GL-PvdA dit land niet gaat regeren. Geen Klaver met zijn betweterige ideologische toontje die ons gaat vertellen waarom Nederland en witte Nederlanders zo "fout" zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 16:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als er iets een bewezen slechte raadgever is wanneer het aankomt op zaken waar je weinig verstand van of ervaring mee hebt dan is het wel je intuïtie.
Ja, dingen zoals iets laten vallen en het in een reflex opvangen. Laat het nu een mes zijn, of boven een machine waar je dan met je hand in zit.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:14 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Intuïtie of 'onderbuikgevoel' is een vorm van besluitvorming die snel, onbewust en gebaseerd is op eerder opgedane ervaringen, kennis en patronen die je brein heeft opgeslagen. Het is eigenlijk een snelle herkenning en verwerking van een situatie. Nee, je ziet het volkomen verkeerd. De ideale beslissing wordt vaak genomen door een balans te vinden tussen je snelle, intuïtieve gevoel en een bewuste, rationele afweging van de feiten. Zonder intuïtie of onderbuikgevoel ben je nergens. Mijn onderbuikgevoel is dat GL-PvdA dit land niet gaat regeren. Geen Klaver met zijn betweterige ideologische toontje die ons gaat vertellen waarom Nederland en witte Nederlanders zo "fout" zijn.
Ja en de aarde is platquote:Op woensdag 26 november 2025 18:14 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Intuïtie of 'onderbuikgevoel' is een vorm van besluitvorming die snel, onbewust en gebaseerd is op eerder opgedane ervaringen, kennis en patronen die je brein heeft opgeslagen. Het is eigenlijk een snelle herkenning en verwerking van een situatie. Nee, je ziet het volkomen verkeerd. De ideale beslissing wordt vaak genomen door een balans te vinden tussen je snelle, intuïtieve gevoel en een bewuste, rationele afweging van de feiten. Zonder intuïtie of onderbuikgevoel ben je nergens. Mijn onderbuikgevoel is dat GL-PvdA dit land niet gaat regeren. Geen Klaver met zijn betweterige ideologische toontje die ons gaat vertellen waarom Nederland en witte Nederlanders zo "fout" zijn.
Dezelfde users die het goede journalistiek vonden dat Wijers iets zou hebben gezegd waar geen bewijs voor bleek te zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
Sommige users in dit topic be like:
"raadsleden hebben gewoon gestemd"
"burgers die hun mening uiten"
"er is gestemd"
"mensen mogen gewoon meningen hebben"
Wanneer het gewenste resultaat bereikt wordt, dan is er toch niks aan de hand???
Dat was toch gewoon de NRC?quote:Op woensdag 26 november 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dezelfde users die het goede journalistiek vonden dat Wijers iets zou hebben gezegd waar geen bewijs voor bleek te zijn.
Het is vrij simpel het doel heiligt de middelen.
Als het andersom was en het asielzoekerscentrum was er gekomen terwijl raadsleden zeggen dat ze onder druk voor een asielzoekerscentrum stemmen hadden we gehoord dat de onderste steen direct boven moet.
Het kan ook allemaal zonder speculaties.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij werkt de pers altijd volgens een regels, waaronder één bron is geen bron.
Wat ik uit de verschillende artikelen haal is:
1. Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken.
2. Hugo de Jonge geeft aan dat inderdaad raadsleden die hebben gezegd dat ze onder druk zijn gezet om tegen het azc te stemmen.
3. Omroep Zeeland geeft aan dat enkele raadsleden zich onder druk gezet voelen rond de besluitvorming van het azc.
Oftewel bij de CvK en bij Omroep Zeeland is bekend dat meerdere raadsleden zich onder druk gezet voelen en Mobach geeft zelfs aan dat dit voor hem de reden is dat hij niet reageert.
Wanneer de pers (in dit geval de NOS) vanuit meerdere bronnen te horen krijgt dat raadsleden onder druk gezet zijn, en dat Mobach dat zelfs met naam en toenaam noemt, wat moet de pers dan volgens jou nog meer doen om te mogen publiceren hierover?
In diezelfde NRC kan je lezen dat raadsleden zich onder druk gezet voelen, en plotsklaps zie je hier ineens allerlei interessante vormen van hersengymnastiek ontstaan om dat maar te kunnen downplayen.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon de NRC?
Dat is een prima kwalitatieve krant.
Of misschien is onze kwaliteitsmedia toch niet zo betrouwbaar. Wat vind jij?
Volgens @Lord-Ronddraai levert de NRC geen goede journalistiek. En hebben ze 0 bewijs voor hun stellingen.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In diezelfde NRC kan je lezen dat raadsleden zich onder druk gezet voelen, en plotsklaps zie je hier ineens allerlei interessante vormen van hersengymnastiek ontstaan om dat maar te kunnen downplayen.
ND heeft het ook geplaatst, dat heb ik ook geciteerd.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Volgens @:Lord-ronddraai levert de NRC geen goede journalistiek. En hebben ze 0 bewijs voor hun stellingen.
Zeg het maar.
Kwaliteitskrant of Kwalitatief Uitermate Teleurstellend?
Oh. Ik lees zojuist dat de NRC zaken publiceert waar nul bewijs voor is. 🤣👍🏻quote:Op woensdag 26 november 2025 20:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
ND heeft het ook geplaatst, dat heb ik ook geciteerd.
NRC is trouwens een prima krant.
quote:Op woensdag 26 november 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dezelfde users die het goede journalistiek vonden dat Wijers iets zou hebben gezegd waar geen bewijs voor bleek te zijn.
Behalve natuurlijk als je het stilletjes uit de publieke opinie wilt laten verdwijnen.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
Ander probleem: voor de parlementaire enquêtecommissie corona, toch bedoeld om lessen te trekken uit een uniek moment in de geschiedenis, zijn maar 3 leden gevonden: de voorzitter van de VVD en 2 kamerleden van GL-PvdA en D66. Alle 3 ook kamerleden zonder enig gewicht.
Daan de Kort (1702 dagen in de Kamer, nr 20 op de VVD lijst)
Henk-Jan Oosterhuis (15 dagen in de Kamer, nr 20 op de D66 lijst)
Songül Mutluer (1379 dagen in de Kamer, nr 17 op de GL-PvdA lijst)
Drie backbenchers en dat is alles.
Groningen had Van der Lee als voorzitter en kamerleden als Kuik, Tielen, Kwint en in totaal 7 leden (zelfs de kleine CU vaardigde de Groningse Van der Graaf af). De toeslagenaffaire had Van Nispen, Belhaj, Aartsen, Maatoug, Van Raan en met Sylvana Simons en Azarkan zelfs twee fractievoorzitters. Dat waren kamerleden van naam toen ze in de commissie stapten.
Nu zijn het 3 inwisselbare kamerleden, dat doet wel heel veel afbreuk aan het instrument.
Is toch een moetje. Je weet toch dat er niks mee gedaan gaat worden.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
Ander probleem: voor de parlementaire enquêtecommissie corona, toch bedoeld om lessen te trekken uit een uniek moment in de geschiedenis, zijn maar 3 leden gevonden: de voorzitter van de VVD en 2 kamerleden van GL-PvdA en D66. Alle 3 ook kamerleden zonder enig gewicht.
Daan de Kort (1702 dagen in de Kamer, nr 20 op de VVD lijst)
Henk-Jan Oosterhuis (15 dagen in de Kamer, nr 20 op de D66 lijst)
Songül Mutluer (1379 dagen in de Kamer, nr 17 op de GL-PvdA lijst)
Drie backbenchers en dat is alles.
Groningen had Van der Lee als voorzitter en kamerleden als Kuik, Tielen, Kwint en in totaal 7 leden (zelfs de kleine CU vaardigde de Groningse Van der Graaf af). De toeslagenaffaire had Van Nispen, Belhaj, Aartsen, Maatoug, Van Raan en met Sylvana Simons en Azarkan zelfs twee fractievoorzitters. Dat waren kamerleden van naam toen ze in de commissie stapten.
Nu zijn het 3 inwisselbare kamerleden, dat doet wel heel veel afbreuk aan het instrument.
Kan goede stukken hebben. Dat gedoe met Wijers was meer het niveau van Telegraaf. In plaats van journalistiek, politiek bedrijven.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon de NRC?
Dat is een prima kwalitatieve krant.
Of misschien is onze kwaliteitsmedia toch niet zo betrouwbaar. Wat vind jij?
Er is geen enkele reden waarom de Kamer dat bij corona liever zou willen dan bij de toeslagenaffaire of bij Groningen.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Behalve natuurlijk als je het stilletjes uit de publieke opinie wilt laten verdwijnen.
Bij Groningen en bij de toeslagenaffaire moeten accuut dingen gebeuren. Bij corona ja, niet. Zo cynisch is het.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom de Kamer dat bij corona liever zou willen dan bij de toeslagenaffaire of bij Groningen.
Probleem is natuurlijk de totaal onervaren Kamer, met veel kleine fracties die niet 1 lid kunnen opofferen. Maar de grote fracties van CDA en D66 hebben hun ervaren leden nodig om de onervaren leden te begeleiden. Dan hou je eigenlijk alleen VVD, GL-PvdA (die sturen beide iemand, had van mij wel iemand met meer naam mogen zijn) en de afwezige PVV over. En CDA had misschien toch een onervaren kamerlid kunnen sturen, zoals D66 het ook doet.
Er is veel gedaan met het verslag rondom de toeslagenaffaire (de hele hersteloperatie). Er is veel gedaan met het verslag rondom Groningen (Nij Begun). In Engeland zijn er ook lessen getrokken uit een vergelijkbare enquete rondom corona.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is toch een moetje. Je weet toch dat er niks mee gedaan gaat worden.
Ze hebben toch veel steken laten vallen. Zoals eerst inzetten op natuurlijke immuniteit (de kwetsbaren dood laten gaan). Daarna de intensive care niet opgeschaald krijgen. En als laatste dat we nu nog minder IC capaciteit hebben als aan het begin van de Corona. En dan sla ik een hoop over.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom de Kamer dat bij corona liever zou willen dan bij de toeslagenaffaire of bij Groningen.
Probleem is natuurlijk de totaal onervaren Kamer, met veel kleine fracties die niet 1 lid kunnen opofferen. Maar de grote fracties van CDA en D66 hebben hun ervaren leden nodig om de onervaren leden te begeleiden. Dan hou je eigenlijk alleen VVD, GL-PvdA (die sturen beide iemand, had van mij wel iemand met meer naam mogen zijn) en de afwezige PVV over. En CDA had misschien toch een onervaren kamerlid kunnen sturen, zoals D66 het ook doet.
Misschien moet je leren lezen ik stel nergens dat NRC zaken publiceert waar 0 bewijs voor is.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Oh. Ik lees zojuist dat de NRC zaken publiceert waar nul bewijs voor is. 🤣👍🏻
[..]
NRC is gewoon een kwaliteitskrant. Net als ND, Trouw, Volkskrant en sommige meer lokale kranten als het DvhN. Het is onzinnig om deze peiler in de democratie zo neer te halen.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kan goede stukken hebben. Dat gedoe met Wijers was meer het niveau van Telegraaf. In plaats van journalistiek, politiek bedrijven.
Door op die manier ideologie boven kwaliteit te stellen hebben ze zich in die zaak in elk geval nogal voor schut gezet.
Ik weet niet wat je bedoelt met onze kwaliteitsmedia. De stroming is niet breed in Nederland. Je hebt blaadjes als de Groene of VN misschien kan je af en toe wat zeggen voor de Correspondent of FTM. Op de publieke omroep heb je eigenlijk alleen VPRO die kwaliteit levert.
Ja, er zijn steken laten vallen. Maar dat was bij de toeslagenaffaire (waar de Kamer de oorzaak was) en bij Groningen (hoogste winningsniveau kwam het jaar ná de zwaarste aardbeving) ook.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze hebben toch veel steken laten vallen. Zoals eerst inzetten op natuurlijke immuniteit (de kwetsbaren dood laten gaan). Daarna de intensive care niet opgeschaald krijgen. En als laatste dat we nu nog minder IC capaciteit hebben als aan het begin van de Corona. En dan sla ik een hoop over.
Niet als ze 3 dagen op rij overhaaste roddeljournalistiek bedrijven zoals hun eigen ombudsman aangeeft dat ze hebben gedaan. Op dat punt hebben ze zich zeer onbetrouwbaar getoond.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
NRC is gewoon een kwaliteitskrant. Net als ND, Trouw, Volkskrant en sommige meer lokale kranten als het DvhN. Het is onzinnig om deze peiler in de democratie zo neer te halen.
Des te meer reden om in alle gevallen eens flink de hand in eigen boezem te steken en de zaak recht te zetten. Wat tot nu toe met de toeslagen en Groningen een lachertje is geweest.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, er zijn steken laten vallen. Maar dat was bij de toeslagenaffaire (waar de Kamer de oorzaak was) en bij Groningen (hoogste winningsniveau kwam het jaar ná de zwaarste aardbeving) ook.
De informateur heeft zichzelf gewipt door een conclusie te trekken (ik kan niet aanblijven) die gewoon onzinnig was. Hij had prima aan kunnen blijven en kunnen zeggen dat hij die opmerkingen als ambteloos burger had gemaakt. Vrijwel alle politieke duiders geven ook aan dat dat geen enkel probleem had gegeven.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet als ze 3 dagen op rij overhaaste roddeljournalistiek bedrijven zoals hun eigen ombudsman aangeeft dat ze hebben gedaan. Op dat punt hebben ze zich zeer onbetrouwbaar getoond.
Een peiler van de democratie wipt geen informateur op basis van haastig broddelwerk.
Ik blijf het bijzonder vinden dat je vaker op deze manier ondermijning van de democratie goedpraat.
De hersteloperatie van de toeslagenaffaire is bijna klaar, waarschijnlijk wordt uiterlijk in de eerste helft van 2027 maar waarschijnlijk eerder het laatste bedrag uitgekeerd. Die zaak is dus wel rechtgezet.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Des te meer reden om in alle gevallen eens flink de hand in eigen boezem te steken en de zaak recht te zetten. Wat tot nu toe met de toeslagen en Groningen een lachertje is geweest.
Het was broddelwerk. De journalist Logtenberg was te rap bezig met scorenquote:Op woensdag 26 november 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet als ze 3 dagen op rij overhaaste roddeljournalistiek bedrijven zoals hun eigen ombudsman aangeeft dat ze hebben gedaan. Op dat punt hebben ze zich zeer onbetrouwbaar getoond.
Een peiler van de democratie wipt geen informateur op basis van haastig broddelwerk.
Ik blijf het bijzonder vinden dat je vaker op deze manier ondermijning van de democratie goedpraat.
Voorlopig gewoon formatiegesprekken tussen D66 en CDA met als doel een plan schrijven waar zo veel mogelijk partijen zich bij aan kunnen sluiten, het doel van die gesprekken lijkt me niet dat daar alleen de VVD bij komt.quote:Op woensdag 26 november 2025 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat nu? Misschien toch een minderheidskabinet met de VVD-CDA-D66 ?
Wel een goede tijd uitgekozen om met een direct al vleugellam kabinet van start te gaan.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een minderheidskabinet lijkt me wel de meest waarschijnlijke uitkomst in ieder geval. Welke smaak minderheidskabinet durf ik zo niet te zeggen.
Tsja, Yesilgoz had niet op een slechter moment kunnen komen; nota bene nadat ze Rutte IV sloopte.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel een goede tijd uitgekozen om met een direct al vleugellam kabinet van start te gaan.
Lekker in tijden dat de wereld ongeveer letterlijk in de fik staat. Kan niet wachten tot we de komende economische crisis ingaan met lui zonder visie of daadkracht.
Lijkt me ook niet het doel, op dit moment. Maar de VVD wil perse geen coalitie met GL/PvdA en dan zijn D66 en CDA wel gedwongen hierin mee te gaan. Het kan dat D66 geen JA21 wil meenemen ... dan is een minderrheidskabinet een mogelijkheid.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voorlopig gewoon formatiegesprekken tussen D66 en CDA met als doel een plan schrijven waar zo veel mogelijk partijen zich bij aan kunnen sluiten, het doel van die gesprekken lijkt me niet dat daar alleen de VVD bij komt.
Ik denk niet dat het CDA zich daar heel erg bij thuis zou voelen.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gewoon de wensen van de VVD respecteren en ze op de reservebank zetten. Voor een links minderkabinet met gedoogsteun van de kleine linkse partijen gaan. Die zijn toch al veel sneller bereid water bij de wijn te doen dat de grotere rechtse.
Qua Christelijke waarden zitten ze met links prima. Ze zouden juist niet met VVD moeten willen wat dat betreft.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het CDA zich daar heel erg bij thuis zou voelen.
Als je kijk naar de achterban van het CDA dan willen ze liever met de VVD dan met PvdA/GL en dat is historisch ook altijd zo geweest. Dat kun jij verder onchristelijk vinden, maar daar denken ze zelf klaarblijkelijk anders over.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Qua Christelijke waarden zitten ze met links prima. Ze zouden juist niet met VVD moeten willen wat dat betreft.
Vandaar dat ik ook niets met die hypocrieten heb.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je kijk naar de achterban van het CDA dan willen ze liever met de VVD dan met PvdA/GL en dat is historisch ook altijd zo geweest. Dat kun jij verder onchristelijk vinden, maar daar denken ze zelf klaarblijkelijk anders over.
Zou PvdA/GL concessies willen voor het aanpakken van de stikstofproblematiek bij een minderheidskabinet zonder hen of lees ik je verkeerd?quote:Op woensdag 26 november 2025 21:28 schreef KaheemSaid het volgende:
Vraag mij af met welke concessies een eventueel blok van D66, VVD en CDA de steun van PvdA/GL krijgt voor de nodige stikstofmaatregelen (sowieso eeste kamer) en hoe een eventuele coalitiepartner JA21 met zulk beleid mee gaat doen?
De aanwezigheid van JA21 verraadt dat al. Zo’n kabinet geeft gewoon weer een paar jaar stilstand.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:28 schreef KaheemSaid het volgende:
Vraag mij af met welke concessies een eventueel blok van D66, VVD en CDA de steun van PvdA/GL krijgt voor de nodige stikstofmaatregelen (sowieso eeste kamer) en hoe een eventuele coalitiepartner JA21 met zulk beleid mee gaat doen?
De weg voor een meerderheid van broodnodige stikstofaanpak lijkt mij in de eerste kamer zeker via GL/PvdA gaan, omdat je anders geen meerderheid gaat krijgen. Zal een PvdA/GL hiervoor echt gewoon maar tekenen bij het kruisje?quote:Op woensdag 26 november 2025 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou PvdA/GL concessies willen voor het aanpakken van de stikstofproblematiek bij een minderheidskabinet zonder hen of lees ik je verkeerd?
Ik stem niet "voor mezelf". Ik stem voor hoe ik wil dat NL eruitziet voor iedereen.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laat ik het zo zeggen: jullie weten hoe ik denk over die klimaatdoelstellingen van GL-PvdA. En toch wil ik hun graag in de regering.
Je moet het wel heel hoog in je bol hebben om op de VVD te stemmen. Of erg verward zijn voor de PVV. Stem nou gewoon eens voor jezelf.
Ik heb ook niet direct profijt van het feit dat ik D'66 stem, maar ik vind klimaat/stikstof, onderwijs en internationale samenwerking nou eenmaal belangrijk.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik stem niet "voor mezelf". Ik stem voor hoe ik wil dat NL eruitziet voor iedereen.
Helaas doet 'iedereen' met een hypotheek of een net bovenmodaal inkomen dat wel 'stemmen voor zichzelf'. Pakt echt reuze wenselijk uit...
Hm. Je bedoelt, dat ze er een paar puntjes uitpikken waar ze wat over hebben gehoord en die belangrijk lijken. En ze dus niet naar het grote geheel kijken? Want wie weet nog hoe een linkse regering werkt? We hebben wel allemaal tot in den treure gehoord, dat we daar mee gestopt zijn omdat het onbetaalbaar was geworden. En dat blijkt een uitstekend argument te zijn, dat wordt nog steeds vaak gebruikt.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik stem niet "voor mezelf". Ik stem voor hoe ik wil dat NL eruitziet voor iedereen.
Helaas doet 'iedereen' met een hypotheek of een net bovenmodaal inkomen dat wel 'stemmen voor zichzelf'. Pakt echt reuze wenselijk uit...
quote:Op woensdag 26 november 2025 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helaas doet 'iedereen' met een hypotheek of een net bovenmodaal inkomen dat wel ('stemmen voor zichzelf'). Pakt echt reuze wenselijk uit...
Willen we dat zo houden? Want we glijden af.quote:Op woensdag 26 november 2025 23:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland één na beste land ter wereld
Nederland heeft de beste bijstand van Europa
De Nederlandse burger is de vierde rijkste ter wereld
Nederlander in de top 5 gelukkigste ter wereld
Nederland in de top 3 beste gezondheidszorg in de wereld
Nederland in top 5 kleinste inkomensverschillen van Europa
Het kabinet met PVV/NSC/BBB/VVD was natuurlijk geen groots succes. Laten we eerst even kijken wat deze formatie gaat opleveren.quote:Op donderdag 27 november 2025 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Willen we dat zo houden? Want we glijden af.
Deze punten zijn behaald onder 25-30 jaar centrumrechts beleid. Moet je nagaan hoe links dat eigenlijk is.quote:Nou zijn de meeste andere sociale landen ook veel egoïstischer geworden, dus de hele schaal schuift naar beneden. Maar willen we daar aan meedoen, of zelfs voorop gaan lopen?
Kijk eens naar het verschil tussen het gemiddelde en het modale inkomen. Dat is heel inzichtelijk.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar zeker in de Scandinavische landen, lang de sociale bolwerken, is de politiek sterk opgeschoven naar rechts. Ook in Frankrijk wordt dat nu gezien als een zwakte. En wij hebben dat ook gedaan, zeker als je ziet dat de PVV landelijk gezien al een hele tijd de grootste partij is en de VVD zich nu ook onder de extreem rechtse partijen heeft geschaard.quote:Op donderdag 27 november 2025 00:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het kabinet met PVV/NSC/BBB/VVD was natuurlijk geen groots succes. Laten we eerst even kijken wat deze formatie gaat opleveren.
[..]
Deze punten zijn behaald onder 25-30 jaar centrumrechts beleid. Moet je nagaan hoe links dat eigenlijk is.
Mooie lijstjes. En laat de VVD nou de laatste tientallen jaren dit prachtige land hebben bestuurd.quote:Op woensdag 26 november 2025 23:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland één na beste land ter wereld
Nederland heeft de beste bijstand van Europa
De Nederlandse burger is de vierde rijkste ter wereld
Nederlander in de top 5 gelukkigste ter wereld
Nederland in de top 3 beste gezondheidszorg in de wereld
Nederland in top 5 kleinste inkomensverschillen van Europa
Heb je ook kanttekeningen bij het beleid van de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 27 november 2025 04:13 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Mooie lijstjes. En laat de VVD nou de laatste tientallen jaren dit prachtige land hebben bestuurd.
En hopelijk is Wiersma binnenkort ook aan de beurt met haar complete minachting van de Kamer en rechtspraak.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hopelijk wordt Mariëlle Paul helemaal gesloopt vandaag.
Die zal flink gaan kronkelen voor de mensen die bij haar gelobbyd hebbenquote:Op donderdag 27 november 2025 09:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hopelijk wordt Mariëlle Paul helemaal gesloopt vandaag.
Dit raakt aan de kern.quote:Op donderdag 27 november 2025 00:04 schreef Shreyas het volgende:
Deze punten zijn behaald onder 25-30 jaar centrumrechts beleid. Moet je nagaan hoe links dat eigenlijk is.
Eh, nee. Je reageert ergens anders op. Media moeten insinuaties onderzoeken. Als er niet meer uit komt dan een Facebookpagina dan moet er gewoon naar gevraagd worden.quote:Op woensdag 26 november 2025 16:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag je gewoon hoe de pers aan waarheidsbevinding moet doen, wat ze hier verkeerde gedaan hebben en zoja wat ze wel hadden moeten doen?
Ja, dat is je taak als volksvertegenwoordiger. De andere raadsleden hebben wel gewoon gestemd.quote:Dus het antwoord op niet durfen stemmen is "je moet gewoon stemmen"?
Nee.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb je ook kanttekeningen bij het beleid van de afgelopen jaren?
Ik zou zeggen “zou zich veilig moeten voeln om ye durven stemmen, maar laten we het er op houden dat we het niet eens worden.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dat is je taak als volksvertegenwoordiger. De andere raadsleden hebben wel gewoon gestemd.
OK, dus de VVD is (mede)verantwoordelijk voor de wooncrisis, de asielcrisis (waarvan ze zelf aangeven dat die er is, dus), de stikstofcrisis? Om er maar een paar te noemen.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:52 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Nee.
Het is een kwestie van feiten en deze logisch met elkaar te verbinden.
1. Nederland scoort in alle internationale lijstjes torenhoog, zo niet de allerbeste
2. De VVD heeft de afgelopen 35 jaar in bijna alle kabinetten gezeten met uiterst bekwame bestuurders
3. "1+1 = 2"; de logica gebiedt ons om de VVD als 1 van de meest succesvolste politieke partijen aan te wijzen die wel levert en Nederland beter heeft gemaakt. Dat kan Klaver met zijn GL die nog nooit 1 minuut regeringsverantwoordelijkheid heeft gehad, niet zeggen.
De VVD is nergens verantwoordelijk voor. Behalve voor het vrijwillig samenwerken met andere partijen in een coalitieverband. Die andere partijen waren duidelijk een hindernis om Nederland nog verder succesvol te maken. Ik weet zeker dat Nederland anders op eenzame hoogte had gestaan in die internationale lijstjes. Maar ja, PvdA, d66 en vooral CU, waren in de afgelopen jaren echte dwarsliggers en belemmeraars.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, dus de VVD is (mede)verantwoordelijk voor de wooncrisis, de asielcrisis (waarvan ze zelf aangeven dat die er is, dus), de stikstofcrisis? Om er maar een paar te noemen.
Dan is VVD bepaald dom om wel 35 jaar als geweldige, fantastische, grote partij te regeren, maar zich te laten ringeloren door wat kleine, onbeduidende partijen. Dan heb je het niet best gedaan als partij.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:06 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De VVD is nergens verantwoordelijk voor. Behalve voor het vrijwillig samenwerken met andere partijen in een coalitieverband. Die andere partijen waren duidelijk een hindernis om Nederland nog verder succesvol te maken. Ik weet zeker dat Nederland anders op eenzame hoogte had gestaan in die internationale lijstjes. Maar ja, PvdA, d66 en vooral CU, waren in de afgelopen jaren echte dwarsliggers en belemmeraars.
Dat is democratie hè? Het werkt dus niet al te best. Mensen geloven nu eenmaal in progressieve sprookjes en andere flauwekul en dubieuze politici voeren dat uit, verpakt in ideologische nonsens. Dus je hebt gelijk, democratie schaadt op een enorme manier de kwaliteit van het landsbestuur.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is VVD bepaald dom om wel 35 jaar als geweldige, fantastische, grote partij te regeren, maar zich te laten ringeloren door wat kleine, onbeduidende partijen. Dan heb je het niet best gedaan als partij.
Dat is niet wat ik zeg, en dat weet je ook goed.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Dat is democratie hè? Het werkt dus niet al te best. Mensen geloven nu eenmaal in progressieve sprookjes en andere flauwekul en dubieuze politici voeren dat uit, verpakt in ideologische nonsens. Dus je hebt gelijk, democratie schaadt op een enorme manier de kwaliteit van het landsbestuur.
GroenLinks heeft nog nooit in een regering gezeten. Waarom die partij door sommigen zo belangrijk wordt gemaakt, dat is mij nou een raadsel.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:54 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Je bent in de war met GL die in mijn ogen het ergste is wat de Nederlandse politiek ooit heeft voortgebracht. Waarom deze partij nog niet is verboden, is mij een raadsel.
1. EU-ranglijst investeringsklimaat, tot 2017 in de top 5 inmiddels 10.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:52 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Nee.
Het is een kwestie van feiten en deze logisch met elkaar te verbinden.
1. Nederland scoort in alle internationale lijstjes torenhoog, zo niet de allerbeste
2. De VVD heeft de afgelopen 35 jaar in bijna alle kabinetten gezeten met uiterst bekwame bestuurders
3. "1+1 = 2"; de logica gebiedt ons om de VVD als 1 van de meest succesvolste politieke partijen aan te wijzen die wel levert en Nederland beter heeft gemaakt. Dat kan Klaver met zijn GL die nog nooit 1 minuut regeringsverantwoordelijkheid heeft gehad, niet zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |