abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2025 @ 16:12:57 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219348803
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Er is niets mis met onderbuikgevoelens. Het zijn goede, bruikbare hypotheses. Vooral waardevol als aanleiding om verder te onderzoeken. Mijn onderbuikgevoel is dat als GL-PvdA deel uit gaat maken van het nieuwe kabinet, Nederland totaal verloren is. Dus laat maar zien, we gaan dat onderzoeken.
Als er iets een bewezen slechte raadgever is wanneer het aankomt op zaken waar je weinig verstand van of ervaring mee hebt dan is het wel je intuïtie :') .
Huilen dan.
  woensdag 26 november 2025 @ 16:14:33 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219348809
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als er iets een bewezen slechte raadgever is wanneer het aankomt op zaken waar je weinig verstand van of ervaring mee hebt dan is het wel je intuïtie :') .
Toch knap voor iemand met 'Bolwerk van feitelijkheden'
  woensdag 26 november 2025 @ 16:18:36 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219348828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Toch knap voor iemand met 'Bolwerk van feitelijkheden'
Een treffender ondertitel zou inderdaad 'Broddelwerk van verzinsels' zijn.
Huilen dan.
  Forum Admin woensdag 26 november 2025 @ 16:37:11 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219348942
Na jarenlange blokkade gaan EU-landen toch akkoord met ’chat control’, Nederland stemt tegen | De Telegraaf https://share.google/nv5Gc3dR5N5SLBG4q

:N
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219348972
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke stropop denk je dat je mee aan het vechten bent?
Ik vraag je gewoon hoe de pers aan waarheidsbevinding moet doen, wat ze hier verkeerde gedaan hebben en zoja wat ze wel hadden moeten doen?

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allicht. Maar niemand weet waar die druk vandaan komt. Misschien heeft hij wel aangifte gedaan, we weten het niet. Sowieso moet je natuurlijk gewoon gaan stemmen, dat heeft de rest ook gedaan.
Dus het antwoord op niet durfen stemmen is "je moet gewoon stemmen"?
  woensdag 26 november 2025 @ 18:14:28 #231
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219349540
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 16:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou bij? Intuïtie of 'onderbuikgevoel' is een vorm van besluitvorming die snel, onbewust en gebaseerd is op eerder opgedane ervaringen, kennis en patronen die je brein heeft opgeslagen. Het is eigenlijk een snelle herkenning en verwerking van een situatie. Nee, je ziet het volkomen verkeerd. De ideale beslissing wordt vaak genomen door een balans te vinden tussen je snelle, intuïtieve gevoel en een bewuste, rationele afweging van de feiten. Zonder intuïtie of onderbuikgevoel ben je nergens. Mijn onderbuikgevoel is dat GL-PvdA dit land niet gaat regeren. Geen Klaver met zijn betweterige ideologische toontje die ons gaat vertellen waarom Nederland en witte Nederlanders zo "fout" zijn.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219349663
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:14 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou bij? Intuïtie of 'onderbuikgevoel' is een vorm van besluitvorming die snel, onbewust en gebaseerd is op eerder opgedane ervaringen, kennis en patronen die je brein heeft opgeslagen. Het is eigenlijk een snelle herkenning en verwerking van een situatie. Nee, je ziet het volkomen verkeerd. De ideale beslissing wordt vaak genomen door een balans te vinden tussen je snelle, intuïtieve gevoel en een bewuste, rationele afweging van de feiten. Zonder intuïtie of onderbuikgevoel ben je nergens. Mijn onderbuikgevoel is dat GL-PvdA dit land niet gaat regeren. Geen Klaver met zijn betweterige ideologische toontje die ons gaat vertellen waarom Nederland en witte Nederlanders zo "fout" zijn.
Ja, dingen zoals iets laten vallen en het in een reflex opvangen. Laat het nu een mes zijn, of boven een machine waar je dan met je hand in zit.

En intuïtie werkt alleen als je, zoals je zelf ook aangeeft, daar ervaring mee hebt. Laat jij nou geen ervaring hebben met een GL-PvdA die gaat regeren. Al was het maar, omdat die nieuw zijn en de VVD deze keer niet van de partij is. Wat je wel kunt zeggen is, dat je een grote aversie hebt tegen linkse partijen. En logica.
pi_219349673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:14 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Ja en de aarde is plat
pi_219350509
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
Sommige users in dit topic be like:

"raadsleden hebben gewoon gestemd"
"burgers die hun mening uiten"
"er is gestemd"
"mensen mogen gewoon meningen hebben"

Wanneer het gewenste resultaat bereikt wordt, dan is er toch niks aan de hand???
Dezelfde users die het goede journalistiek vonden dat Wijers iets zou hebben gezegd waar geen bewijs voor bleek te zijn.

Het is vrij simpel het doel heiligt de middelen.

Als het andersom was en het asielzoekerscentrum was er gekomen terwijl raadsleden zeggen dat ze onder druk voor een asielzoekerscentrum stemmen hadden we gehoord dat de onderste steen direct boven moet.
pi_219350622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dezelfde users die het goede journalistiek vonden dat Wijers iets zou hebben gezegd waar geen bewijs voor bleek te zijn.

Het is vrij simpel het doel heiligt de middelen.

Als het andersom was en het asielzoekerscentrum was er gekomen terwijl raadsleden zeggen dat ze onder druk voor een asielzoekerscentrum stemmen hadden we gehoord dat de onderste steen direct boven moet.
Dat was toch gewoon de NRC?
Dat is een prima kwalitatieve krant.

Of misschien is onze kwaliteitsmedia toch niet zo betrouwbaar. Wat vind jij?
pi_219350729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij werkt de pers altijd volgens een regels, waaronder één bron is geen bron.

Wat ik uit de verschillende artikelen haal is:

1. Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken.
2. Hugo de Jonge geeft aan dat inderdaad raadsleden die hebben gezegd dat ze onder druk zijn gezet om tegen het azc te stemmen.
3. Omroep Zeeland geeft aan dat enkele raadsleden zich onder druk gezet voelen rond de besluitvorming van het azc.

Oftewel bij de CvK en bij Omroep Zeeland is bekend dat meerdere raadsleden zich onder druk gezet voelen en Mobach geeft zelfs aan dat dit voor hem de reden is dat hij niet reageert.

Wanneer de pers (in dit geval de NOS) vanuit meerdere bronnen te horen krijgt dat raadsleden onder druk gezet zijn, en dat Mobach dat zelfs met naam en toenaam noemt, wat moet de pers dan volgens jou nog meer doen om te mogen publiceren hierover?
Het kan ook allemaal zonder speculaties.

https://nos.nl/artikel/25(...)iging-rond-komst-azc
  woensdag 26 november 2025 @ 20:08:07 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219350771
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

In diezelfde NRC kan je lezen dat raadsleden zich onder druk gezet voelen, en plotsklaps zie je hier ineens allerlei interessante vormen van hersengymnastiek ontstaan om dat maar te kunnen downplayen.
Huilen dan.
pi_219350848
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In diezelfde NRC kan je lezen dat raadsleden zich onder druk gezet voelen, en plotsklaps zie je hier ineens allerlei interessante vormen van hersengymnastiek ontstaan om dat maar te kunnen downplayen.
Volgens @Lord-Ronddraai levert de NRC geen goede journalistiek. En hebben ze 0 bewijs voor hun stellingen.

Zeg het maar.
Kwaliteitskrant of Kwalitatief Uitermate Teleurstellend?
pi_219350874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Volgens @:Lord-ronddraai levert de NRC geen goede journalistiek. En hebben ze 0 bewijs voor hun stellingen.

Zeg het maar.
Kwaliteitskrant of Kwalitatief Uitermate Teleurstellend?
ND heeft het ook geplaatst, dat heb ik ook geciteerd.

NRC is trouwens een prima krant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 26 november 2025 @ 20:17:34 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219350878
Ik vind dit een stom spelletje. Speel het maar zonder mij.
Huilen dan.
pi_219350902
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
ND heeft het ook geplaatst, dat heb ik ook geciteerd.

NRC is trouwens een prima krant.
Oh. Ik lees zojuist dat de NRC zaken publiceert waar nul bewijs voor is. 🤣👍🏻

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

woensdag 26 november 2025 @ 20:23:17 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219350933
Ondertussen in Venlo:

Rondom de woning van de burgemeester van Venlo, Antoin Scholten, zijn beveiligingsmaatregelen genomen. Dat bevestigt de gemeente aan persbureau ANP. De maatregelen zijn een reactie op de bedreigingen die de burgemeester kreeg, vanwege de komst van een asielzoekerscentrum.

https://www.volkskrant.nl(...)-komst-azc~b7ab9689/

Ook gewoon burgers die hun mening uiten.
Huilen dan.
pi_219351015
Ander probleem: voor de parlementaire enquêtecommissie corona, toch bedoeld om lessen te trekken uit een uniek moment in de geschiedenis, zijn maar 3 leden gevonden: de voorzitter van de VVD en 2 kamerleden van GL-PvdA en D66. Alle 3 ook kamerleden zonder enig gewicht.

Daan de Kort (1702 dagen in de Kamer, nr 20 op de VVD lijst)
Henk-Jan Oosterhuis (15 dagen in de Kamer, nr 20 op de D66 lijst)
Songül Mutluer (1379 dagen in de Kamer, nr 17 op de GL-PvdA lijst)

Drie backbenchers en dat is alles.

Groningen had Van der Lee als voorzitter en kamerleden als Kuik, Tielen, Kwint en in totaal 7 leden (zelfs de kleine CU vaardigde de Groningse Van der Graaf af). De toeslagenaffaire had Van Nispen, Belhaj, Aartsen, Maatoug, Van Raan en met Sylvana Simons en Azarkan zelfs twee fractievoorzitters. Dat waren kamerleden van naam toen ze in de commissie stapten.

Nu zijn het 3 inwisselbare kamerleden, dat doet wel heel veel afbreuk aan het instrument.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219351048
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
Ander probleem: voor de parlementaire enquêtecommissie corona, toch bedoeld om lessen te trekken uit een uniek moment in de geschiedenis, zijn maar 3 leden gevonden: de voorzitter van de VVD en 2 kamerleden van GL-PvdA en D66. Alle 3 ook kamerleden zonder enig gewicht.

Groningen had Van der Lee als voorzitter en kamerleden als Kuik, Tielen, Kwint en in totaal 7 leden (zelfs de kleine CU vaardigde de Groningse Van der Graaf af). De toeslagenaffaire had Van Nispen, Belhaj, Aartsen, Maatoug, Van Raan en met Sylvana Simons en Azarkan zelfs twee fractievoorzitters. Dat waren kamerleden van naam toen ze in de commissie stapten.

Nu zijn het 3 inwisselbare kamerleden, dat doet wel heel veel afbreuk aan het instrument.
Behalve natuurlijk als je het stilletjes uit de publieke opinie wilt laten verdwijnen.
  woensdag 26 november 2025 @ 20:36:09 #245
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219351065
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:

Is toch een moetje. Je weet toch dat er niks mee gedaan gaat worden.
pi_219351071
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Kan goede stukken hebben. Dat gedoe met Wijers was meer het niveau van Telegraaf. In plaats van journalistiek, politiek bedrijven.
Door op die manier ideologie boven kwaliteit te stellen hebben ze zich in die zaak in elk geval nogal voor schut gezet.

Ik weet niet wat je bedoelt met onze kwaliteitsmedia. De stroming is niet breed in Nederland. Je hebt blaadjes als de Groene of VN misschien kan je af en toe wat zeggen voor de Correspondent of FTM. Op de publieke omroep heb je eigenlijk alleen VPRO die kwaliteit levert.
pi_219351095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Behalve natuurlijk als je het stilletjes uit de publieke opinie wilt laten verdwijnen.
Er is geen enkele reden waarom de Kamer dat bij corona liever zou willen dan bij de toeslagenaffaire of bij Groningen.

Probleem is natuurlijk de totaal onervaren Kamer, met veel kleine fracties die niet 1 lid kunnen opofferen. Maar de grote fracties van CDA en D66 hebben hun ervaren leden nodig om de onervaren leden te begeleiden. Dan hou je eigenlijk alleen VVD, GL-PvdA (die sturen beide iemand, had van mij wel iemand met meer naam mogen zijn) en de afwezige PVV over. En CDA had misschien toch een onervaren kamerlid kunnen sturen, zoals D66 het ook doet.
  woensdag 26 november 2025 @ 20:40:08 #248
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219351108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen enkele reden waarom de Kamer dat bij corona liever zou willen dan bij de toeslagenaffaire of bij Groningen.

Probleem is natuurlijk de totaal onervaren Kamer, met veel kleine fracties die niet 1 lid kunnen opofferen. Maar de grote fracties van CDA en D66 hebben hun ervaren leden nodig om de onervaren leden te begeleiden. Dan hou je eigenlijk alleen VVD, GL-PvdA (die sturen beide iemand, had van mij wel iemand met meer naam mogen zijn) en de afwezige PVV over. En CDA had misschien toch een onervaren kamerlid kunnen sturen, zoals D66 het ook doet.
Bij Groningen en bij de toeslagenaffaire moeten accuut dingen gebeuren. Bij corona ja, niet. Zo cynisch is het.
pi_219351112
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Is toch een moetje. Je weet toch dat er niks mee gedaan gaat worden.
Er is veel gedaan met het verslag rondom de toeslagenaffaire (de hele hersteloperatie). Er is veel gedaan met het verslag rondom Groningen (Nij Begun). In Engeland zijn er ook lessen getrokken uit een vergelijkbare enquete rondom corona.

En dat is waar zo'n enquête met name voor bedoeld is: lessen leren. En dat moet nou juist bij uitstek bij corona, want dat gaat waarschijnlijk niet de laatste pandemie zijn geweest.
pi_219351114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben toch veel steken laten vallen. Zoals eerst inzetten op natuurlijke immuniteit (de kwetsbaren dood laten gaan). Daarna de intensive care niet opgeschaald krijgen. En als laatste dat we nu nog minder IC capaciteit hebben als aan het begin van de Corona. En dan sla ik een hoop over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')