abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219351126
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Oh. Ik lees zojuist dat de NRC zaken publiceert waar nul bewijs voor is. 🤣👍🏻
[..]

Misschien moet je leren lezen ik stel nergens dat NRC zaken publiceert waar 0 bewijs voor is.

Dat ze voor hun berichtgeving over Wijers diep door het stof moeten vinden ze zelf ook.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-veel-fout-a4913245
Maar goede zelfreflectie daar geeft ook die ombudsman geen blijk van want ze houden vast dat ze een reden hadden om Wijers keihard te beschadigen zonder goed bewijs. Tja op die manier kan een kwaliteitsmedium snel credibiliteit verliezen.
pi_219351139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Kan goede stukken hebben. Dat gedoe met Wijers was meer het niveau van Telegraaf. In plaats van journalistiek, politiek bedrijven.
Door op die manier ideologie boven kwaliteit te stellen hebben ze zich in die zaak in elk geval nogal voor schut gezet.

Ik weet niet wat je bedoelt met onze kwaliteitsmedia. De stroming is niet breed in Nederland. Je hebt blaadjes als de Groene of VN misschien kan je af en toe wat zeggen voor de Correspondent of FTM. Op de publieke omroep heb je eigenlijk alleen VPRO die kwaliteit levert.
NRC is gewoon een kwaliteitskrant. Net als ND, Trouw, Volkskrant en sommige meer lokale kranten als het DvhN. Het is onzinnig om deze peiler in de democratie zo neer te halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219351155
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze hebben toch veel steken laten vallen. Zoals eerst inzetten op natuurlijke immuniteit (de kwetsbaren dood laten gaan). Daarna de intensive care niet opgeschaald krijgen. En als laatste dat we nu nog minder IC capaciteit hebben als aan het begin van de Corona. En dan sla ik een hoop over.
Ja, er zijn steken laten vallen. Maar dat was bij de toeslagenaffaire (waar de Kamer de oorzaak was) en bij Groningen (hoogste winningsniveau kwam het jaar ná de zwaarste aardbeving) ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219351182
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
NRC is gewoon een kwaliteitskrant. Net als ND, Trouw, Volkskrant en sommige meer lokale kranten als het DvhN. Het is onzinnig om deze peiler in de democratie zo neer te halen.
Niet als ze 3 dagen op rij overhaaste roddeljournalistiek bedrijven zoals hun eigen ombudsman aangeeft dat ze hebben gedaan. Op dat punt hebben ze zich zeer onbetrouwbaar getoond.

Een peiler van de democratie wipt geen informateur op basis van haastig broddelwerk.
Ik blijf het bijzonder vinden dat je vaker op deze manier ondermijning van de democratie goedpraat.
pi_219351203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er zijn steken laten vallen. Maar dat was bij de toeslagenaffaire (waar de Kamer de oorzaak was) en bij Groningen (hoogste winningsniveau kwam het jaar ná de zwaarste aardbeving) ook.
Des te meer reden om in alle gevallen eens flink de hand in eigen boezem te steken en de zaak recht te zetten. Wat tot nu toe met de toeslagen en Groningen een lachertje is geweest.
pi_219351206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Niet als ze 3 dagen op rij overhaaste roddeljournalistiek bedrijven zoals hun eigen ombudsman aangeeft dat ze hebben gedaan. Op dat punt hebben ze zich zeer onbetrouwbaar getoond.

Een peiler van de democratie wipt geen informateur op basis van haastig broddelwerk.
Ik blijf het bijzonder vinden dat je vaker op deze manier ondermijning van de democratie goedpraat.
De informateur heeft zichzelf gewipt door een conclusie te trekken (ik kan niet aanblijven) die gewoon onzinnig was. Hij had prima aan kunnen blijven en kunnen zeggen dat hij die opmerkingen als ambteloos burger had gemaakt. Vrijwel alle politieke duiders geven ook aan dat dat geen enkel probleem had gegeven.
pi_219351247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Des te meer reden om in alle gevallen eens flink de hand in eigen boezem te steken en de zaak recht te zetten. Wat tot nu toe met de toeslagen en Groningen een lachertje is geweest.
De hersteloperatie van de toeslagenaffaire is bijna klaar, waarschijnlijk wordt uiterlijk in de eerste helft van 2027 maar waarschijnlijk eerder het laatste bedrag uitgekeerd. Die zaak is dus wel rechtgezet.

Dat de Kamer daarbij te weinig naar zichzelf heeft gekeken klopt. Het door Omtzigt zo stampvoetend geëiste rapport uit de EU (Venetië rapport) verdween snel in de la toen de enige met naam genoemde persoon bij de oorzaken de heer Omtzigt zelf bleek en dat rapport de schuld eigenlijk volledig bij de Kamer legde.

Bij Groningen gaan we zien wat Nij Begun gaat brengen.
pi_219351254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het was broddelwerk. De journalist Logtenberg was te rap bezig met scoren
Hoofdredacteur had niet door hoe gebroddel het was. De ombudsman wel.
Blijft de verdenking of het iemands bedoeling was Wijers uit te schakelen om zo meer regeerkans voor de VVD te krijgen.

Wat nu? Misschien toch een minderheidskabinet met de VVD-CDA-D66 ? Want met die rechtse kamermeerderheid is er meer kans zo nodig gedoogsteun van de oppositie te verwerven ?
Hoewel ..., het zou gezond zijn voor de VVD en de Nederlandse politiek als de VVD 8 jaar niet in de regering zit.
pi_219351271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat nu? Misschien toch een minderheidskabinet met de VVD-CDA-D66 ?
Voorlopig gewoon formatiegesprekken tussen D66 en CDA met als doel een plan schrijven waar zo veel mogelijk partijen zich bij aan kunnen sluiten, het doel van die gesprekken lijkt me niet dat daar alleen de VVD bij komt.
pi_219351291
Een minderheidskabinet lijkt me wel de meest waarschijnlijke uitkomst in ieder geval. Welke smaak minderheidskabinet durf ik zo niet te zeggen.
pi_219351407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een minderheidskabinet lijkt me wel de meest waarschijnlijke uitkomst in ieder geval. Welke smaak minderheidskabinet durf ik zo niet te zeggen.
Wel een goede tijd uitgekozen om met een direct al vleugellam kabinet van start te gaan.
Lekker in tijden dat de wereld ongeveer letterlijk in de fik staat. Kan niet wachten tot we de komende economische crisis ingaan met lui zonder visie of daadkracht.
pi_219351462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wel een goede tijd uitgekozen om met een direct al vleugellam kabinet van start te gaan.
Lekker in tijden dat de wereld ongeveer letterlijk in de fik staat. Kan niet wachten tot we de komende economische crisis ingaan met lui zonder visie of daadkracht.
Tsja, Yesilgoz had niet op een slechter moment kunnen komen; nota bene nadat ze Rutte IV sloopte.

Misschien dat er nog wel een meerderheidskabinet komt, maar met VVD+JA21+nog eentje zie ik niet zo gauw gebeuren, want dan begin je met een meerderheidskabinet dat niks wil oplossen, dus wat zou het punt daarvan zijn?

Misschien nog een kans met JA21 + CU ipv VVD of eventueel na de gemeenteraadsverkiezingen met een midden/midden-rechts kabinet als de VVD hun rare blokkade misschien bereid is te laten varen.
pi_219351523
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voorlopig gewoon formatiegesprekken tussen D66 en CDA met als doel een plan schrijven waar zo veel mogelijk partijen zich bij aan kunnen sluiten, het doel van die gesprekken lijkt me niet dat daar alleen de VVD bij komt.
Lijkt me ook niet het doel, op dit moment. Maar de VVD wil perse geen coalitie met GL/PvdA en dan zijn D66 en CDA wel gedwongen hierin mee te gaan. Het kan dat D66 geen JA21 wil meenemen ... dan is een minderrheidskabinet een mogelijkheid.

Maar als CDA en D66 toch een vierpartijen-overleg wil in de eerste fase .... gaat de VVD daarmee akkoord ?
Misschien wel... om zogenaamd van goede wil te zijn en dan het overleg te laten klappen op inhoudelijke tegenstellingen.
pi_219351581
Vraag mij af met welke concessies een eventueel blok van D66, VVD en CDA de steun van PvdA/GL krijgt voor de nodige stikstofmaatregelen (sowieso eeste kamer) en hoe een eventuele coalitiepartner JA21 met zulk beleid mee gaat doen?
pi_219351634
Gewoon de wensen van de VVD respecteren en ze op de reservebank zetten. Voor een links minderkabinet met gedoogsteun van de kleine linkse partijen gaan. Die zijn toch al veel sneller bereid water bij de wijn te doen dat de grotere rechtse.
pi_219351658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gewoon de wensen van de VVD respecteren en ze op de reservebank zetten. Voor een links minderkabinet met gedoogsteun van de kleine linkse partijen gaan. Die zijn toch al veel sneller bereid water bij de wijn te doen dat de grotere rechtse.
Ik denk niet dat het CDA zich daar heel erg bij thuis zou voelen.
  woensdag 26 november 2025 @ 21:43:45 #267
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219351735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het CDA zich daar heel erg bij thuis zou voelen.
Qua Christelijke waarden zitten ze met links prima. Ze zouden juist niet met VVD moeten willen wat dat betreft.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219351760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Qua Christelijke waarden zitten ze met links prima. Ze zouden juist niet met VVD moeten willen wat dat betreft.
Als je kijk naar de achterban van het CDA dan willen ze liever met de VVD dan met PvdA/GL en dat is historisch ook altijd zo geweest. Dat kun jij verder onchristelijk vinden, maar daar denken ze zelf klaarblijkelijk anders over.

Het voorzetje van @SymbolicFrank (wat ik zelf ook wel eens geopperd heb) was trouwens niet een minderheidskabinet D66/CDA/GL-PvdA met brede steun, maar met gedoogsteun van alle linkse partijen.
  woensdag 26 november 2025 @ 21:47:11 #269
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219351771
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je kijk naar de achterban van het CDA dan willen ze liever met de VVD dan met PvdA/GL en dat is historisch ook altijd zo geweest. Dat kun jij verder onchristelijk vinden, maar daar denken ze zelf klaarblijkelijk anders over.
Vandaar dat ik ook niets met die hypocrieten heb. :D
pi_219351833
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:28 schreef KaheemSaid het volgende:
Vraag mij af met welke concessies een eventueel blok van D66, VVD en CDA de steun van PvdA/GL krijgt voor de nodige stikstofmaatregelen (sowieso eeste kamer) en hoe een eventuele coalitiepartner JA21 met zulk beleid mee gaat doen?
Zou PvdA/GL concessies willen voor het aanpakken van de stikstofproblematiek bij een minderheidskabinet zonder hen of lees ik je verkeerd?
pi_219351887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:28 schreef KaheemSaid het volgende:
De aanwezigheid van JA21 verraadt dat al. Zo’n kabinet geeft gewoon weer een paar jaar stilstand.
pi_219352178
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou PvdA/GL concessies willen voor het aanpakken van de stikstofproblematiek bij een minderheidskabinet zonder hen of lees ik je verkeerd?
De weg voor een meerderheid van broodnodige stikstofaanpak lijkt mij in de eerste kamer zeker via GL/PvdA gaan, omdat je anders geen meerderheid gaat krijgen. Zal een PvdA/GL hiervoor echt gewoon maar tekenen bij het kruisje?
pi_219352251
Laat ik het zo zeggen: jullie weten hoe ik denk over die klimaatdoelstellingen van GL-PvdA. En toch wil ik hun graag in de regering.

Je moet het wel heel hoog in je bol hebben om op de VVD te stemmen. Of erg verward zijn voor de PVV. Stem nou gewoon eens voor jezelf.
  woensdag 26 november 2025 @ 22:41:21 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219352315
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 22:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laat ik het zo zeggen: jullie weten hoe ik denk over die klimaatdoelstellingen van GL-PvdA. En toch wil ik hun graag in de regering.

Je moet het wel heel hoog in je bol hebben om op de VVD te stemmen. Of erg verward zijn voor de PVV. Stem nou gewoon eens voor jezelf.
Ik stem niet "voor mezelf". Ik stem voor hoe ik wil dat NL eruitziet voor iedereen.

Helaas doet 'iedereen' met een hypotheek of een net bovenmodaal inkomen dat wel ('stemmen voor zichzelf'). Pakt echt reuze wenselijk uit...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 november 2025 @ 22:43:28 #275
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219352335
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik stem niet "voor mezelf". Ik stem voor hoe ik wil dat NL eruitziet voor iedereen.

Helaas doet 'iedereen' met een hypotheek of een net bovenmodaal inkomen dat wel 'stemmen voor zichzelf'. Pakt echt reuze wenselijk uit...
Ik heb ook niet direct profijt van het feit dat ik D'66 stem, maar ik vind klimaat/stikstof, onderwijs en internationale samenwerking nou eenmaal belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')