abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219347043
Het is gruwelijk druk in de procedurevergadering LVVN :D

Niet genoeg stoelen, publieke tribune kennelijk helemaal vol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219347145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:44 schreef Zelva het volgende:

[..]
Van Merrienboer stelt in zijn brief alleen de vraag of er zonder last is gestemd.
En speculeeert over bedreigingen. Dat kan echt niet.
pi_219347147
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Bedreigingen, in wat voor vorm dan ook, afdoen als “part of the job” kan natuurlijk niet.
Er zijn geen bedreigingen. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Bedreigingen zijn strafbaar en nooit part of the job.
pi_219347253
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dus alleen de extreem rechtse politici worden onheus bejegend? Alle slechte dingen die ze zeggen over de midden en linkse politici zijn gewoon waar?
Huh, hoenkom je daar nou weer bij.ik noem ook Timmermans juist in mijn post.

Maar ik wil die zogenaamde bedreigingen in deze casus graag nog wel even zien.
Want dat blijkt nog uit niets dat er mensen bedreigd zijn
Dat is trouwens ook gewoon strafbaar
pi_219347284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Wie heeft gezegd dat er bedreigingen in Terneuzen waren ?
Ik kan me indenken -- de verbale agressie van activistische vluchtelingenhaters kennende-- mensen die agressie als bedreigend ervaren. Dat is de trend ...
pi_219347285
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze had nog een pareltje:

[ twitter ]
Wat klopt er niet dan?
pi_219347286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Als je er mee naar de rechter gaat, moet je wel bewijs hebben. Intimidatie werkt veel verbaler en vaak anoniem.
pi_219347330
quote:
Huizen van bestuurders en raadsleden Venlo beveiligd na bedreiging door tegenstanders asielzoekerscentrum: ‘Niet eerder in deze mate meegemaakt’
De Limburger, vandaag

Venlo ?
Is dat niet een PVV-hol ?
Oh.. vandaar dus.. Opgehitst door een stadgenoot
  woensdag 26 november 2025 @ 12:16:15 #209
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219347338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En speculeeert over bedreigingen. Dat kan echt niet.
Dat politici zich niet meer vrij voelen om een stem uit te brengen en zich daarom onthouden van stemming is helemaal prima en een burgemeester mag daar niet mee in de maag zitten. Oké, het is wel duidelijk wat jouw standpunt is. ^O^
pi_219347527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er zijn geen bedreigingen. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Bedreigingen zijn strafbaar en nooit part of the job.
Maakt het je echt veel uit of het nu wel of niet om bedreiging gaat? Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken, is dat niet sowieso onwenselijk?
pi_219347608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Maakt het je echt veel uit of het nu wel of niet om bedreiging gaat? Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken, is dat niet sowieso onwenselijk?
Als we even aannemen dat hij onder buitensporige druk is gezet dan is dat natuurlijk niet goed, net zoals het niet goed is om iemand te bedreigen. Volgens mij betwist helemaal niemand dit.

Wat er echter wel gebeurde is dat de rest van de fractie/gemeenteraad wel heeft gestemd.
Misschien heeft het helemaal niks te maken met bedreigingen van buitenaf maar werd hij genormeerd door de rest van de fractie om tegen te stemmen en wilde hij niet, misschien werden zijn kinderen bedreigd, misschien heeft hij een envelopje aangenomen om tegen te stemmen, misschien is hij van gedachten veranderd etc etc.

Zonder feiten en bewijzen zijn het allemaal speculaties en insinuaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kickinalfa op 26-11-2025 13:16:12 ]
pi_219347768
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als we even aannemen dat hij onder buitensporige druk is gezet dan is dat natuurlijk niet goed, net zoals het niet goed is om iemand te bedreigen.

Alleen de rest van de fractie stemde wel, misschien heeft het helemaal niks te maken met bedreigingen van buitenaf maar werd hij genormeerd door de rest van de fractie om tegen te stemmen en wilde hij niet, misschien werden zijn kinderen bedreigd, misschien heeft hij een envelopje aangenomen om tegen te stemmen, misschien is hij van gedachten veranderd etc etc.

Zonder feiten en bewijzen zijn het allemaal speculaties en insinuaties.
Volgens mij werkt de pers altijd volgens een regels, waaronder één bron is geen bron.

Wat ik uit de verschillende artikelen haal is:

1. Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken.
2. Hugo de Jonge geeft aan dat inderdaad raadsleden die hebben gezegd dat ze onder druk zijn gezet om tegen het azc te stemmen.
3. Omroep Zeeland geeft aan dat enkele raadsleden zich onder druk gezet voelen rond de besluitvorming van het azc.

Oftewel bij de CvK en bij Omroep Zeeland is bekend dat meerdere raadsleden zich onder druk gezet voelen en Mobach geeft zelfs aan dat dit voor hem de reden is dat hij niet reageert.

Wanneer de pers (in dit geval de NOS) vanuit meerdere bronnen te horen krijgt dat raadsleden onder druk gezet zijn, en dat Mobach dat zelfs met naam en toenaam noemt, wat moet de pers dan volgens jou nog meer doen om te mogen publiceren hierover?
pi_219347779
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:24 schreef miss_sly het volgende:
Het is gruwelijk druk in de procedurevergadering LVVN :D

Niet genoeg stoelen, publieke tribune kennelijk helemaal vol.
Wat word er zoal besproken?
  woensdag 26 november 2025 @ 13:37:12 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219347809
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Heb je even? :D

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2025A03105 Lekker scrollen
pi_219347830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Maakt het je echt veel uit of het nu wel of niet om bedreiging gaat?
Ja, dat heb ik al meerdere keren uitgelegd. Druk is noodzakelijk, bedreiging is strafbaar.
quote:
Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken, is dat niet sowieso onwenselijk?
Allicht. Maar niemand weet waar die druk vandaan komt. Misschien heeft hij wel aangifte gedaan, we weten het niet. Sowieso moet je natuurlijk gewoon gaan stemmen, dat heeft de rest ook gedaan.
pi_219347837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij werkt de pers altijd volgens een regels, waaronder één bron is geen bron.

Wat ik uit de verschillende artikelen haal is:

1. Mobach geeft aan dat hij en zijn omgeving zo onder druk gezet zijn dat hij zich niet vrij voelde om zich uit te spreken.
2. Hugo de Jonge geeft aan dat inderdaad raadsleden die hebben gezegd dat ze onder druk zijn gezet om tegen het azc te stemmen.
3. Omroep Zeeland geeft aan dat enkele raadsleden zich onder druk gezet voelen rond de besluitvorming van het azc.

Oftewel bij de CvK en bij Omroep Zeeland is bekend dat meerdere raadsleden zich onder druk gezet voelen en Mobach geeft zelfs aan dat dit voor hem de reden is dat hij niet reageert.

Wanneer de pers (in dit geval de NOS) vanuit meerdere bronnen te horen krijgt dat raadsleden onder druk gezet zijn, en dat Mobach dat zelfs met naam en toenaam noemt, wat moet de pers dan volgens jou nog meer doen om te mogen publiceren hierover?
Welke stropop denk je dat je mee aan het vechten bent?
pi_219347869
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het was niet heel spannend allemaal. Wat zaken voor debatten, wat dingen controversieel verklaard, het was vooral veel en met nieuwe leden na de verkiezingen.
pi_219347873
Nog een podcast van Diederik Samsom (hij heeft een boek geschreven):

Bekijk deze YouTube-video

Gewoon weer het standaard klimaatverhaal; dat we allemaal naar de kloten gaan als we niet heel snel alles uit de kast halen: zon, wind, accu's en waterstof. En natuurlijk geen vlees meer eten en allemaal een elektrische auto kopen. Oh, en tevreden zijn met minder. Dan zijn alle problemen opgelost.

En weer geen enkele onderbouwing over hoe dat dan moet gaan werken. We moeten maar aannemen dat zo de Aarde weer flink afkoelt en daardoor alle problemen automatisch verdwijnen of voorkomen worden. Een werkende energievoorziening lossen we gewoon op met accu's en waterstof. Simpel. En door al die gratis energie kunnen we dan echt meters gaan maken met het vergroenen.

Magie.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:48:35 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219347888
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:10 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd gewoon motie van wantrouwen waardig, echt bizar dat je als bewindspersoon zulke beschuldigingen doet.

Wat vindt Schoof hiervan? Is dit kabinetsstandpunt? Keizer is al eerder voor een dergelijke grap ontslagen.

Gelukkig wordt BBB een non factor binnenkort. Wat kijk ik er naar uit dat dit soort onzin weer even verleden tijd is.
Mevrouw linkte AVROTROS ook al aan jodenhaat vanwege het songfestival. Onderbuik rotzooi voor een vice premier.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:51:52 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219347901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Mevrouw linkte AVROTROS ook al aan jodenhaat vanwege het songfestival. Onderbuik rotzooi voor een vice premier.
De onderBBBuik blijft onrustig BBBorrelen. En ik maar denken dat er geleverd werd :? .
Huilen dan.
pi_219348019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nog een podcast van Diederik Samsom (hij heeft een boek geschreven):

Bekijk deze YouTube-video

Gewoon weer het standaard klimaatverhaal; dat we allemaal naar de kloten gaan als we niet heel snel alles uit de kast halen: zon, wind, accu's en waterstof. En natuurlijk geen vlees meer eten en allemaal een elektrische auto kopen. Oh, en tevreden zijn met minder. Dan zijn alle problemen opgelost.

En weer geen enkele onderbouwing over hoe dat dan moet gaan werken. We moeten maar aannemen dat zo de Aarde weer flink afkoelt en daardoor alle problemen automatisch verdwijnen of voorkomen worden. Een werkende energievoorziening lossen we gewoon op met accu's en waterstof. Simpel. En door al die gratis energie kunnen we dan echt meters gaan maken met het vergroenen.

Magie.
Hij geeft Bill Gates ook gewoon deels gelijk? Dat de meest rampzalige scenarios niet uit gaan komen (mede doordat er al wat is gebeurd) maar dat 2-3 graden nog steeds wel grote gevolgen gaat hebben. Niet voor elk land of inkomen hetzelfde natuurlijk.

Samsom zegt ook nog iets over Hollywood films...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219348473
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij geeft Bill Gates ook gewoon deels gelijk? Dat de meest rampzalige scenarios niet uit gaan komen (mede doordat er al wat is gebeurd) maar dat 2-3 graden nog steeds wel grote gevolgen gaat hebben. Niet voor elk land of inkomen hetzelfde natuurlijk.

Samsom zegt ook nog iets over Hollywood films...
Je kunt natuurlijk moeilijk zeggen dat het allemaal wel meevalt, als je er al zo diep in zit. Dan ben je meteen niet meer geloofwaardig. En daarom moet je ook niet ingaan op de praktische details. Zeker niet als je er een boek over wilt verkopen.
  woensdag 26 november 2025 @ 15:48:45 #223
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219348680
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De onderBBBuik blijft onrustig BBBorrelen. En ik maar denken dat er geleverd werd :? .
Er is niets mis met onderbuikgevoelens. Het zijn goede, bruikbare hypotheses. Vooral waardevol als aanleiding om verder te onderzoeken. Mijn onderbuikgevoel is dat als GL-PvdA deel uit gaat maken van het nieuwe kabinet, Nederland totaal verloren is. Dus laat maar zien, we gaan dat onderzoeken.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219348758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Er is niets mis met onderbuikgevoelens. Het zijn goede, bruikbare hypotheses. Vooral waardevol als aanleiding om verder te onderzoeken. Mijn onderbuikgevoel is dat als GL-PvdA deel uit gaat maken van het nieuwe kabinet, Nederland totaal verloren is. Dus laat maar zien, we gaan dat onderzoeken.
Ja, het lijkt me een uitstekend idee om dat in de praktijk te toetsen.
pi_219348780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:48 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Caroline, that you?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')