Sja. Ze doen ook weinig om dat beeld te veranderen. Veel bla-bla, weinig daden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jouw negativiteit op de hele EU is stuitend
Starmer en Macron met historisch lage approval ratings.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die heeft ook door dat met de Amerikanen en de Russen tegen hem en die Europeanen als enige vrienden aan zijn kant het een hopeloos verhaal wordt.
Na deze oorwassing zal het beter worden. Maar op dit moment wordt het financieel beleid door de Fransen bepaald, ons buitenlandbeleid door een Est, onze industriepolitiek is lang bepaald door Timmermans.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja. Ze doen ook weinig om dat beeld te veranderen.
Tandeloze bureaucraten die door Poetin en Trump alle hoeken van de kamer worden getoond. Stuk voor stuk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:47 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Starmer en Macron met historisch lage approval ratings.
Deze is wel een beetje gemeen. Kijk ik heb heel veel respect voor gasten zoals jou die zo'n beroep kiezen. Maar voor mij is het echt niets, ik ben een comfort beestje eerste klas. Daarnaast heeft het me ook nooit "geroepen". Ik bedoel oorlog was toch iets wat voor ons nooit meer ging gebeuren. Jaren 90 galore.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb jij een mililtaire achtergrond? Heb je jezelf al aangemeld als reservist of beroeps?
Die hele stinkende Oekraïne is ook niet één druppel bloed van mijn kinderen waard.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, maar laten we wel wezen: ook de mensen die dit opmerken zijn vaak te beroerd om uit eigen beweging een werkelijk offer te maken - en dat terwijl ze hier bewust van zijn. Dat is nog veel kwalijker.
Dat is in dit conflict heel duidelijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:51 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat de meesten -ook hier- best gevechtsbereid zijn voor het goede.
Maar wat is het goede?
De EU =/= europese NATO landen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Jouw negativiteit op de hele EU is stuitend
Dit gaat om het ego van twee seniele gekken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:54 schreef halfway het volgende:
Daarbij, het gaat alle partijen alleen maar om geld en grondstoffen.
En al helemaal omdat de oorlog waarschijnlijk te voorkomen was.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hele stinkende Oekraïne is ook niet één druppel bloed van mijn kinderen waard.
Dat er geld naar toe gaat is heel wat anders. Wat dat betreft is Europa echt niet zuinig geweest. Het geld moet ook te verwerken zijn daar. Met 1 miljard meer had je nog niet zomaar 1 miljoen artikleriegranaten op het doel gekregen. Ik denk niet dat geld de bottleneck is geweest.
Maar of wat obscure gehuchten in Oost-Oekraïne nu onder Russisch of Oekrains bestuur vallen, nee, daar ga ik het leven van mijn kinderen niet voor op de waagschaal stellen. Geen enkele ouder. En de politiek weet dat het politieke zelfmoord is daaraan te beginnen.
Dat is ook niet helemaal fair, maar idd in deze casus heeft de EU het polderen vanuit ons landje overgenomen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja. Ze doen ook weinig om dat beeld te veranderen. Veel bla-bla, weinig daden.
Zeker. Daarom moeten de garanties zo hard mogelijk zijn. Waaronder dus op z'n minst een lidmaatschap van de NAVO…quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ook als ze wel toe zouden kunnen treden bij de NAVO is dat geen garantie.
Precies. Laat die slapjanussen er zelf mee dealen in plaats van voor een dubbeltje de Oekraïners op te jutten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef fjs het volgende:
Heb het al vaker gezegd. Als ik Zelensky was zou ik alle landgenoten oproepen om naar west-Europa te vluchten/vertrekken. En als dan Rusland aan de oostgrens van Europa staat zeggen: zo nou is het jullie probleem Europa met je slappe geouwehoer!
Wellicht moet je een carrière als helderziende nastreven?quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een vrede die die naam niet mag hebben, aangezien Rusland die in de praktijk niet zal respecteren….
Tekenend wederom dat je dat als startpunt neemt en niet de Russische bemoeienis in de decennia daarvoor…quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, triest. Het misleiden van Oekraïne begon al in 2014 op het euromaidanplein
Starmer heeft ondertussen defensie ook al tegen zich met zijn waardeloze onzin... Lekker militairen die de puinzooi tijdens "de Troubles" hebben lopen oplossen onder de bus flikkeren...quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:47 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Starmer en Macron met historisch lage approval ratings.
Schaamteloos.quote:
Maar zie jij zelf niet hoe lomp en je medestanders zijn?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. Laat die slapjanusen er zelf mee dealen in plaats van voor een dubbeltje de Oekraïners op te jutten.
Helaas is de historie wat dit betreft niet echt hoopgevend. Maar wellicht heb jij voorbeelden van verdragen van de afgelopen decennia waar Rusland zich wel aan heeft gehouden?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht moet je een carrière als helderziende nastreven?
Praktisch gezien maakt dat daar weinig uit. Net als recent onder de Tories zal Labour het ook nog jaren uitzingen zonder nieuwe verkiezingen oid.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Starmer heeft ondertussen defensie ook al tegen zich met zijn waardeloze onzin... Lekker militairen die de puinzooi tijdens "de Troubles" hebben lopen oplossen onder de bus flikkeren...
Bekijk deze YouTube-video
Maar word nou eens concreet. Wat is de provocatie van Oekraïne dan geweest? Dat ze de koers van het schip richting het Westen hebben verlegd?quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En al helemaal omdat de oorlog waarschijnlijk te voorkomen was.
Maar stel dat Estland blijft provoceren en dat de Russen iets doen? Zou daar jouw offerbereidheid hoger zijn?
Of nog beter, aan welke afspraken heeft Putin zich ooit gehouden.. Verdiep je in Putin en Rusland en historie algemeen.. Dan heb je geen glazenbol nodig.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Helaas is de historie wat dit betreft niet echt hoopgevend. Maar wellicht heb jij voorbeelden van verdragen van de afgelopen decennia waar Rusland zich wel aan heeft gehouden?
Ja dit bedoel ik dus ook. Dit is waar het om gaat.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hele stinkende Oekraïne is ook niet één druppel bloed van mijn kinderen waard.
Dat er geld naar toe gaat is heel wat anders. Wat dat betreft is Europa echt niet zuinig geweest. Het geld moet ook te verwerken zijn daar. Met 1 miljard meer had je nog niet zomaar 1 miljoen artikleriegranaten op het doel gekregen. Ik denk niet dat geld de bottleneck is geweest.
Maar of wat obscure gehuchten in Oost-Oekraïne nu onder Russisch of Oekrains bestuur vallen, nee, daar ga ik het leven van mijn kinderen niet voor op de waagschaal stellen. Geen enkele ouder. En de politiek weet dat het politieke zelfmoord is daaraan te beginnen.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is natuurlijk een beredenering van Jan lul. Alsof je pas iets over de aanpak van criminaliteit mag roepen als je bij de politie hebt gesolliciteerd. Of iets over de wachtlijsten bij de GGZ als je niet op z’n minst een opleiding tot psycholoog volgt.
Als je een grote broek aan gaat trekken en gaat ouwehoeren over de blijkbaar niet bestaande "gevechts-/sneuvelbereidheid" van de Nederlanders is dat allemaal prima. Maar dan moet je wel zelf het goeie voorbeeld geven. Mij boeit het persoonlijk helemaal niks dat mensen niet kiezen voor een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eigenlijk niet) simpele idioten zoals ondergetekende die daar wel voor kiezen en er ook geen probleem mee hebben om te vechten voor mensen die een andere keus gemaakt hebbten. Maar ga dan niet roepen dat er geen fighting spirit is en de oorlogsmentaliteit ontbreekt. Daar heb je als buitenstaander helemaal geen zicht op.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:49 schreef The-BFG het volgende:
Deze is wel een beetje gemeen. Kijk ik heb heel veel respect voor gasten zoals jou die zo'n beroep kiezen. Maar voor mij is het echt niets, ik ben een comfort beestje eerste klas. Daarnaast heeft het me ook nooit "geroepen". Ik bedoel oorlog was toch iets wat voor ons nooit meer ging gebeuren. Jaren 90 galore.
Agent leek me wel wat, totdat meer een baan van het opvoeden van andersmans kinderen is gewonnen, en ik eerder escaleer dan deescaleer.
Valt men Nederland binnen en kunnen ze mij gebruiken, dan is het verhaal anders. Al weet je nooit 100% zeker hoe je dan reageerd.. Al is weglopen niets voor mij.
Akkoord.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Als je een grote broek aan gaat trekken en gaat ouwehoeren over de blijkbaar niet bestaande "gevechts-/sneuvelbereidheid" van de Nederlanders is dat allemaal prima. Maar dan moet je wel zelf het goeie voorbeeld geven. Mij boeit het persoonlijk helemaal niks dat mensen niet kiezen voor een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eigenlijk niet) simpele idioten zoals ondergetekende die daar wel voor kiezen en er ook geen probleem mee hebben om te vechten voor mensen die een andere keus gemaakt hebbten. Maar ga dan niet roepen dat er geen fighting spirit is en de oorlogsmentaliteit ontbreekt. Daar heb je als buitenstaander helemaal geen zicht op.
Jij zegt hier dat er dus dat alle EU-NATO mannen van dienstbare leeftijd moeten worden opgeroepen om daar te vechten. Want als je dat doet dan kun je winnen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:30 schreef The-BFG het volgende:
Het is gewoon tijd dat er iemand in de Europese Unie opstaat met ballen. Ga je gvd echt eens verenigen, ga dat kankergezwel Putin/Rusland eens echt aanpakken. Laat die verwerpelijke ideologie in Rusland en stik er lekker in. Geen Russische stink poten op het grondgebied van de Europese Unie (incl Oekraïne).
Al eeuwenlang is Rusland een gevaar voor de wereldvrede op af en toe een decennium na, waarin er geen complete debiel aan de macht was daar.
Nato expansie, politieke inmenging, opnemen in EU en NATO sferen, de cultuur willen laten verdwijnen en vervangen voor de moderniteit. Etc etc.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar word nou eens concreet. Wat is de provocatie van Oekraïne dan geweest? Dat ze de koers van het schip richting het Westen hebben verlegd?
Dus jouw hele argumentatie gaat niet verder dan “had Oekraïne maar geen kort rokje moeten dragen”? Weten we dat ook weer.
Mij gaat het niet om de sneuvelbereidheid van de Nederlanders tbh. Sterker nog als ik zo om me heen hoor is het gevoel voor gerichtiheid vs wat Rusland doet vrij hoog.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:11 schreef AchJa het volgende:
een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eige
Het nieuwe STARTverdrag is meen ik. De historie is niet hoopgevend maar biedt tegelijkertijd geen garanties voor de toekomst, maar we moeten ons ook niet twee keer laten bijten door dezelfde slang.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Helaas is de historie wat dit betreft niet echt hoopgevend. Maar wellicht heb jij voorbeelden van verdragen van de afgelopen decennia waar Rusland zich wel aan heeft gehouden?
Dat zijn politieke keuzes.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:14 schreef The-BFG het volgende:
Mij gaat het niet om de sneuvelbereidheid van de Nederlanders tbh. Sterker nog als ik zo om me heen hoor is het gevoel voor gerichtiheid vs wat Rusland doet vrij hoog.
Het gaat mij om de laffe houding van de EU. Wees gewoon eerlijk dat je geen "boot on the ground" wil maar draai er niet de hele tijd om heen. Of laat het niet alleen bij dreigen.
Absoluut, en dan nog niet eens meegenomen dat ik tegelijkertijd verfoeid wordt om het dragen van nationalistische sentimenten voor nota bene mijn eigen land!quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
De zelfde usual suspects die nu denken dat Rusland zich wel aan de afspraken gaat houden die nog vlak voor de invasie keihard aan het beweren waren dat Rusland nooit Oekraine zou binnenvallen. Over naïef gesproken. Blijven geloven in de partij die maar geweld op geweld blijft plegen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat het niet slim is om een gevecht te starten dat je niet kunt winnen. Het is echter niet Oekraïne dat is begonnen, maar Rusland. Die zijn namelijk op basis van wat gelegenheidsargumenten een soeverein buurland binnengevallen.
Dat Oekraïne nu voor de zoveelste keer de schuld krijgt van de usual suspects hier is eigenlijk niets dan treurig.
ffs man, de Oekraische bevolking WIL DIT ZELF. Daar heeft Herr Putin niets maar dan ook helemaal niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nato expansie, politieke inmenging, opnemen in EU en NATO sferen, de cultuur willen laten verdwijnen en vervangen voor de moderniteit. Etc etc.
Keuzes door laffe, bange bureaucraten.quote:
Poetin gaat noot akkoord net het erkennen van Oekraïne als autonome staatquote:Op vrijdag 21 november 2025 16:52 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt wel het totale falen van de Europese diplomatie. Een super slechte deal, en dat na drie jaar vergeefs vechten. Europa heeft zichzelf volkomen op een zijspoor gerangeerd. De grootste fout was Kalas aan te stellen als vertegenwoordigster van buitenlandse zaken. Een extreemist die door haar standpunten door niemand serieus kon worden genomen als onderhandelingspartner, en dat ook zelfs helemaal niet wilde. Nu heeft Amerika de rol op zich genomen en is de deal voor Europa gewoon extreem slecht.
Totale verspilling van mensenlevens en geld
Iedereen moet buigen als Putin iets wil ja, php geeft Putin zo zijn vriendin, moeder of zus als die dat zou willen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:
[..]
ffs man, de Oekraische bevolking WIL DIT ZELF. Daar heeft Herr Putin niets maar dan ook helemaal niets over te zeggen.
Juist dat laatste maakt me zeer sceptisch over dit “vredesvoorstel”…quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het nieuwe STARTverdrag is meen ik. De historie is niet hoopgevend maar biedt tegelijkertijd geen garanties voor de toekomst, maar we moeten ons ook niet twee keer laten bijten door dezelfde slang.
Dat is wat anders. Als je als baas van het land militairen onder de bus wil flikkeren die 50 jaar geleden de kutklussen voor je voorgangers hebben opgeknapt ben je gewoon een fucking landverrader.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Praktisch gezien maakt dat daar weinig uit. Net als recent onder de Tories zal Labour het ook nog jaren uitzingen zonder nieuwe verkiezingen oid.
Maar hoe is dat een provocatie? Je praat over soevereine landen die zelf een buitenlandbeleid mogen voeren en zelf bepalen bij welke alliantie ze zich aansluiten. Wat woke ermee te maken heeft zie ik niet. Rusland heeft ook helemaal niets te schaften met het deurbeleid van de NAVO.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nato expansie, politieke inmenging, opnemen in EU en NATO sferen, de cultuur willen laten verdwijnen en vervangen voor de moderniteit. Etc etc.
En dit natuurlijk, en de motieven vanuit onze (dwz; de Amerikaanse) hoek vertrouw ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens die oud kolonel die overal aanschuift en ook in Afghanistan zat, is vechtsbereidheid er heel snel bij heel veel mensen. Als er zaken je echt gaan raken, zoals kinderen die vermoord worden door raketten en dergelijke dan heb je zo een grote vechtmachine.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Als je een grote broek aan gaat trekken en gaat ouwehoeren over de blijkbaar niet bestaande "gevechts-/sneuvelbereidheid" van de Nederlanders is dat allemaal prima. Maar dan moet je wel zelf het goeie voorbeeld geven. Mij boeit het persoonlijk helemaal niks dat mensen niet kiezen voor een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eigenlijk niet) simpele idioten zoals ondergetekende die daar wel voor kiezen en er ook geen probleem mee hebben om te vechten voor mensen die een andere keus gemaakt hebbten. Maar ga dan niet roepen dat er geen fighting spirit is en de oorlogsmentaliteit ontbreekt. Daar heb je als buitenstaander helemaal geen zicht op.
Daar mogen de Russen toch een mening over hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:
[..]
ffs man, de Oekraische bevolking WIL DIT ZELF. Daar heeft Herr Putin niets maar dan ook helemaal niets over te zeggen.
Praten tegen een muur he?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Laten we eerst beginnen met het beroepsleger. En als het erop aankom dan heb ik geen problemen om te sterven voor de gerechtigheid.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij zegt hier dat er dus dat alle EU-NATO mannen van dienstbare leeftijd moeten worden opgeroepen om daar te vechten. Want als je dat doet dan kun je winnen.
Dus ook jij. Ben jij bereid te sneuvelen voor Oekraïne?
"Stel dat Estland blijft provoceren", hoe krijg je de onzin toch ook uit je trollen toetsenbord. Estland verdiend de bloed van hun kinderen aan de muur omdat ze niet zo leuke dingen hebben gezegd over Putin nou goed. Als jij mij provoceert mag ik dan jou dan ook doden en je huis innemen?quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar stel dat Estland blijft provoceren en dat de Russen iets doen? Zou daar jouw offerbereidheid hoger zijn?
wereldvreemdquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:15 schreef Aether het volgende:
Frankrijks hoogste generaal: "We moeten bereid zijn onze kinderen te verliezen in verdediging tegen Rusland"
https://www.geenstijl.nl/(...)diging-tegen-rusland
En dan kom ik weer terug op mijn eerdere "de europese politiek zit met zijn tengels in defensie" opmerking. Laat het gewoon lekker aan het europese NATO smaldeel over, luister als politiek naar de NATO topmilitairen en baseer daar je veiligheidsbeleid op. En stop met atm niet terzake doende ongein.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:
Ik beschuldig dan ook nergens iemand van defensie
Kijk precies wat deze omhooggevallen uienvreter zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:15 schreef Aether het volgende:
Frankrijks hoogste generaal: "We moeten bereid zijn onze kinderen te verliezen in verdediging tegen Rusland"
https://www.geenstijl.nl/(...)diging-tegen-rusland
Een mening is wat anders dan gvd een land binnen vallen.. Tering zeg...quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar mogen de Russen toch een mening over hebben.
Momenteel wil de Russische bevolking Oekraïne onderwerpen en daar hebben wij net zo goed een mening over.
Je kan daar ook een mening over hebben zonder een buurland binnen te vallen en je reet af te vegen met het internationaal rechtquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar mogen de Russen toch een mening over hebben.
Momenteel wil de Russische bevolking Oekraïne onderwerpen en daar hebben wij net zo goed een mening over.
Wie?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens die oud kolonel die overal aanschuift en ook in Afghanistan zat, is vechtsbereidheid er heel snel bij heel veel mensen. Als er zaken je echt gaan raken, zoals kinderen die vermoord worden door raketten en dergelijke dan heb je zo een grote vechtmachine.
Ware het niet dat de NAVO nu last heeft van een verrader van alles waar de NAVO voor staat/stond. En dat Oekraïne helaas nog geen lid is van de NAVO. Dus dan is het ineens zeker wel een zaak voor de EU.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan kom ik weer terug op mijn eerdere "de europese politiek zit met zijn tengels in defensie" opmerking. Laat het gewoon lekker aan het europese NATO smaldeel over, luister als politiek naar de NATO topmilitairen en baseer daar je veiligheidsbeleid op. En stop met atm niet terzake doende ongein.
Schijnbaar wel; we hebben de Oekraïners allerlei lekkers voor hun neus gehangen en vervolgens aan hun lot over gelaten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:
Ik denk dat het vanuit Russisch perspectief een frictie tussen suzereiniteit en soevereiniteit is in het geval Oekraïne; dat zou in ieder geval een logische verklaring zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar hoe is dat een provocatie? Je praat over soevereine landen die zelf een buitenlandbeleid mogen voeren en zelf bepalen bij welke alliantie ze zich aansluiten. Wat woke ermee te maken heeft zie ik niet. Rusland heeft ook helemaal niets te schaften met het deurbeleid van de NAVO.
Gewoon staan voor vrijheid is "allerlei lekker voor hun neus hangen"? Ok.. tip ga eens echt praten met Oost Europeanen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Schijnbaar wel; we hebben de Oekraïners allerlei lekkers voor hun neus gehangen en vervolgens aan hun lot over gelaten.
Rusland had daar een politieke mening over en heeft die mening bijgezet met militair vertoon zodoende het politiek probleem op te lossen. Het mag dat gewoon als soeverein land.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:21 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Een mening is wat anders dan gvd een land binnen vallen.. Tering zeg...
De verklaring is natuurlijk het westen haar model wereldwijd heeft afgedwongen, selectief shopt in de normen die ze predikt en bij andere afdwingt (lees; als wapen gebruiken voor financiele of zelfs militaire interventie), dat de meeste landen geen keuze hebben dan dat te slikken, en dat Rusland niet een van die landen is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het vanuit Russisch perspectief een frictie tussen suzereiniteit en soevereiniteit is in het geval Oekraïne; dat zou in ieder geval een logische verklaring zijn.
Nu draai je het om he? De europese NATO landen inclusief Canada kwamen sinds het vallen van de muur kakken te kort om het "vredesdividend te innen". Iedereen leunde een beetje op de grote broer de VS en dan kon er nog wel wat meer bezuinigd worden door alles en iedereen op fucking Griekenland na... Dat de VS dat een keer zat zou worden is natuurlijk geen heel ingewikkelde rekensom. Nu worden we keihard met de neus op de feiten geduwd. Self inflicted damage.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:22 schreef The-BFG het volgende:
Ware het niet dat de NAVO nu last heeft van een verrader van alles waar de NAVO voor staat/stond. En dat Oekraïne helaas nog geen lid is van de NAVO. Dus dan is het ineens zeker wel een zaak voor de EU.
Starter is wel zeldzaam incompetent, tot zoverre zelfs dat ik het onder hem nog helemaal fout zie lopen in het vk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Praktisch gezien maakt dat daar weinig uit. Net als recent onder de Tories zal Labour het ook nog jaren uitzingen zonder nieuwe verkiezingen oid.
kunne we ze wel leren dat het patat is en niet frietequote:Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland had daar een politieke mening over en heeft die mening bijgezet met militair vertoon zodoende het politiek probleem op te lossen. Het mag dat gewoon als soeverein land.
Nederland mag ook België binnenvallen, maar wij doen dat niet omdat we daar geen belang in zien.
Oud commandant landstrijdkrachten, dat was dus een driester generaal (Lgen).quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
De Kruif, kon er even niet opkomen.
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland. Zelfs niet als Oekraïne lid van de EU en NAVO zou worden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland had daar een politieke mening over en heeft die mening bijgezet met militair vertoon zodoende het politiek probleem op te lossen. Het mag dat gewoon als soeverein land.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedereen moet buigen als Putin iets wil ja, php geeft Putin zo zijn vriendin, moeder of zus als die dat zou willen.
Dat speelt ook mee, maar in het specifieke geval van Oekraïne gaat het ook om een heroveringsoorlog - Oekraïne heeft honderden jaren bij Rusland gehoord en de Russen willen die situatie eigenlijk het liefst herstellen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De verklaring is natuurlijk het westen haar model wereldwijd heeft afgedwongen, selectief shopt in de normen die ze predikt en bij andere afdwingt (lees; als wapen gebruiken voor financiele of zelfs militaire interventie), dat de meeste landen geen keuze hebben dan dat te slikken, en dat Rusland niet een van die landen is.
Die Brexit gaat ze keihard de kop kosten daar.. Benieuwd hoe ze daar nog boven op gaan komen. Er zijn vast mogelijkheden om het te redden maar daar heb je wel competente leiders (en stemvolk) voor nodig.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Starter is wel zeldzaam incompetent, tot zoverre zelfs dat ik het onder hem nog helemaal fout zie lopen in het vk.
Genoeg lui die daar toch anders over dachten toen Irak Koeweit binnen viel... En oh ja, bij de tweede Golfoorlog was de boot helemaal aan natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef The-BFG het volgende:
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland. Zelfs niet als Oekraïne lid van de EU en NAVO zou worden.
Soevereiniteit is een niet bestaand concept voor kleinere landen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar hoe is dat een provocatie? Je praat over soevereine landen die zelf een buitenlandbeleid mogen voeren en zelf bepalen bij welke alliantie ze zich aansluiten. Wat woke ermee te maken heeft zie ik niet. Rusland heeft ook helemaal niets te schaften met het deurbeleid van de NAVO.
Helemaal waar natuurlijk, maar het is oorlog. En oorlog is de voortzetting van de politiek met andere middelen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef The-BFG het volgende:
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland.
Ik heb je hoog zitten, dat weet je.quote:
quote:
Heeft volgens mij met hele andere dingen te maken dan de Brexit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:31 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die Brexit gaat ze keihard de kop kosten daar.. Benieuwd hoe ze daar nog boven op gaan komen. Er zijn vast mogelijkheden om het te redden maar daar heb je wel competente leiders (en stemvolk) voor nodig.
Idealiter heeft elk land de vrijheid om zich aan te sluiten bij welke club dan ook, maar als dat niet het geval is, dan kan je dat als club accepteren of je kunt de boel escaleren. Wij hebben voor het laatste gekozen zonder zélf voltallig voor die vrijheid te gaan staan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Gewoon staan voor vrijheid is "allerlei lekker voor hun neus hangen"? Ok.. tip ga eens echt praten met Oost Europeanen.
Maar je kunt niet soeverein zijn als je met je poten van andere soevereinen af moet blijven; je kunt dan die keuze, die juist inherent is aan het soeverein zijn, namelijk niet maken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland. Zelfs niet als Oekraïne lid van de EU en NAVO zou worden.
Het enige wat Oekraïne daar mee wil laten zien is dat het geen vriendjes wil zijn met Rusland en Putin. Daar is het waar het in de kern om gaat namelijk.
En geen vriendjes willen zijn != vijand zijn.
Maar je wijd niet uit over wat de europese politiek dan precies gedaan heeft, richting defensie.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:21 schreef AchJa het volgende:
En dan kom ik weer terug op mijn eerdere "de europese politiek zit met zijn tengels in defensie" opmerking.
Dat ben ik helemaal met je eens, zoals ik al zei we hebben ons in slaap laten sussen als het gaat het gevaar van oorlog/conflicten. We hebben Rusland of eigenlijk Putin totaal onderschat. Men was eindelijk blij dat het gedonder met Rusland over was.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu draai je het om he? De europese NATO landen inclusief Canada kwamen sinds het vallen van de muur kakken te kort om het "vredesdividend te innen". Iedereen leunde een beetje op de grote broer de VS en dan kon er nog wel wat meer bezuinigd worden door alles en iedereen op fucking Griekenland na... Dat de VS dat een keer zat zou worden is natuurlijk geen heel ingewikkelde rekensom. Nu worden we keihard met de neus op de feiten geduwd. Self inflicted damage.
De discussie komt steeds voorbij, waar telkens wordt gezegd: Oekraïne is een souverein land en mag zelf kiezen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nederland mag ook België binnenvallen, maar wij doen dat niet omdat we daar geen belang in zien.
Je verdraait het. Maar Poetin is wel een verdediger van het klassieke denken dat steeds meer onder druk staat, en hij verdedigt dat met verve.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Praten tegen een muur he?
Hij is daar ook al vaak zat eerlijk over geweest hoor, ondanks dat rus recordhouder scheidingen is etc, is rus het bastion van traditionele waarden, oid, en dus is hij pro rus.
Met de Amerikanen en de Russen als vijanden en de Europeanen als vrienden is je situatie hopeloos idd.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
Dit zat er altijd al wel aan te komen. Treffend filmpje van Zelensky, je ziet echt dat hij de druk voelt. Trump denkt denk ik een onrechtvaardige vrede is beter dan een eindeloze oorlog; en dan daar ff de credits van pakken. Enige manier om te winnen is boots on the ground, maar wij gaan daar geen wereldoorlog voor riskeren.
Uh huh, ik verdraai het, maar je bevestigd het wel.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verdraait het. Maar Poetin is wel een verdediger van het klassieke denken dat steeds meer onder druk staat, en hij verdedigt dat met verve.
Wat je suggereert gaat te ver.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
"Stel dat Estland blijft provoceren", hoe krijg je de onzin toch ook uit je trollen toetsenbord. Estland verdiend de bloed van hun kinderen aan de muur omdat ze niet zo leuke dingen hebben gezegd over Putin nou goed. Als jij mij provoceert mag ik dan jou dan ook doden en je huis innemen?
Je weet dat je nu gewoon de rassenleer van de Nazi's neerpleurt?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Soevereiniteit is een niet bestaand concept voor kleinere landen.
Oekraine behoort -als zelfstandig land- tot de Russische/Slavische wereld. Wij behoren daar niet toe. Wij behoren tot de germaanse wereld. Het is wat het is.
Eerst maar eens doorwerken tot je 65e. Spreken we daarna over bloedoffers Frankrijkquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk precies wat deze omhooggevallen uienvreter zegt.
En wil je hiermee de daden van Putin goed praten?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar je kunt niet soeverein zijn als je met je poten van andere soevereinen af moet blijven; je kunt dan die keuze, die juist inherent is aan het soeverein zijn, namelijk niet maken.
Of ben jij Mart?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oud commandant landstrijdkrachten, dat was dus een driester generaal (Lgen).
Maar goed, ik ken Mart wel wat langer dan vandaag...
De NATO heeft zich niet gewapenderhand uit lopen breiden. Het stond die landen vrij om te solliciteren naar een NATO lidmaatschap, niemand heeft dat opgedrongen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb je hoog zitten, dat weet je.
Maar door je leeftijd heb je toch kleine hiaten..
Wat 65?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerst maar eens doorwerken tot je 65e. Spreken we daarna over bloedoffers Frankrijk
Het kan toch ook een taalkundige opmerking zijn?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je weet dat je nu gewoon de rassenleer van de Nazi's neerpleurt?
Nee, dat is toch helemaal niet im frage; je mag altijd een oordeel vellen over hetgeen een land met zijn soevereiniteit doet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En wil je hiermee de daden van Putin goed praten?
Met zijn post historie?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het kan toch ook een taalkundige opmerking zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |