Die Brexit gaat ze keihard de kop kosten daar.. Benieuwd hoe ze daar nog boven op gaan komen. Er zijn vast mogelijkheden om het te redden maar daar heb je wel competente leiders (en stemvolk) voor nodig.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Starter is wel zeldzaam incompetent, tot zoverre zelfs dat ik het onder hem nog helemaal fout zie lopen in het vk.
Genoeg lui die daar toch anders over dachten toen Irak Koeweit binnen viel... En oh ja, bij de tweede Golfoorlog was de boot helemaal aan natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef The-BFG het volgende:
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland. Zelfs niet als Oekraïne lid van de EU en NAVO zou worden.
Soevereiniteit is een niet bestaand concept voor kleinere landen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar hoe is dat een provocatie? Je praat over soevereine landen die zelf een buitenlandbeleid mogen voeren en zelf bepalen bij welke alliantie ze zich aansluiten. Wat woke ermee te maken heeft zie ik niet. Rusland heeft ook helemaal niets te schaften met het deurbeleid van de NAVO.
Helemaal waar natuurlijk, maar het is oorlog. En oorlog is de voortzetting van de politiek met andere middelen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef The-BFG het volgende:
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland.
Ik heb je hoog zitten, dat weet je.quote:
quote:
Heeft volgens mij met hele andere dingen te maken dan de Brexit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:31 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die Brexit gaat ze keihard de kop kosten daar.. Benieuwd hoe ze daar nog boven op gaan komen. Er zijn vast mogelijkheden om het te redden maar daar heb je wel competente leiders (en stemvolk) voor nodig.
Idealiter heeft elk land de vrijheid om zich aan te sluiten bij welke club dan ook, maar als dat niet het geval is, dan kan je dat als club accepteren of je kunt de boel escaleren. Wij hebben voor het laatste gekozen zonder zélf voltallig voor die vrijheid te gaan staan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Gewoon staan voor vrijheid is "allerlei lekker voor hun neus hangen"? Ok.. tip ga eens echt praten met Oost Europeanen.
Maar je kunt niet soeverein zijn als je met je poten van andere soevereinen af moet blijven; je kunt dan die keuze, die juist inherent is aan het soeverein zijn, namelijk niet maken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nee je hebt gewoon met je poten van andere soevereinen landen af te blijven. Er gaat geen enkele dreiging uit van Oekraïne richting Rusland. Zelfs niet als Oekraïne lid van de EU en NAVO zou worden.
Het enige wat Oekraïne daar mee wil laten zien is dat het geen vriendjes wil zijn met Rusland en Putin. Daar is het waar het in de kern om gaat namelijk.
En geen vriendjes willen zijn != vijand zijn.
Maar je wijd niet uit over wat de europese politiek dan precies gedaan heeft, richting defensie.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:21 schreef AchJa het volgende:
En dan kom ik weer terug op mijn eerdere "de europese politiek zit met zijn tengels in defensie" opmerking.
Dat ben ik helemaal met je eens, zoals ik al zei we hebben ons in slaap laten sussen als het gaat het gevaar van oorlog/conflicten. We hebben Rusland of eigenlijk Putin totaal onderschat. Men was eindelijk blij dat het gedonder met Rusland over was.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu draai je het om he? De europese NATO landen inclusief Canada kwamen sinds het vallen van de muur kakken te kort om het "vredesdividend te innen". Iedereen leunde een beetje op de grote broer de VS en dan kon er nog wel wat meer bezuinigd worden door alles en iedereen op fucking Griekenland na... Dat de VS dat een keer zat zou worden is natuurlijk geen heel ingewikkelde rekensom. Nu worden we keihard met de neus op de feiten geduwd. Self inflicted damage.
De discussie komt steeds voorbij, waar telkens wordt gezegd: Oekraïne is een souverein land en mag zelf kiezen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Rusland had daar een politieke mening over en heeft die mening bijgezet met militair vertoon zodoende het politiek probleem op te lossen. Het mag dat gewoon als soeverein land.
Nederland mag ook België binnenvallen, maar wij doen dat niet omdat we daar geen belang in zien.
Je verdraait het. Maar Poetin is wel een verdediger van het klassieke denken dat steeds meer onder druk staat, en hij verdedigt dat met verve.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Praten tegen een muur he?
Hij is daar ook al vaak zat eerlijk over geweest hoor, ondanks dat rus recordhouder scheidingen is etc, is rus het bastion van traditionele waarden, oid, en dus is hij pro rus.
Met de Amerikanen en de Russen als vijanden en de Europeanen als vrienden is je situatie hopeloos idd.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef Discombobulate het volgende:
Dit zat er altijd al wel aan te komen. Treffend filmpje van Zelensky, je ziet echt dat hij de druk voelt. Trump denkt denk ik een onrechtvaardige vrede is beter dan een eindeloze oorlog; en dan daar ff de credits van pakken. Enige manier om te winnen is boots on the ground, maar wij gaan daar geen wereldoorlog voor riskeren.
Uh huh, ik verdraai het, maar je bevestigd het wel.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je verdraait het. Maar Poetin is wel een verdediger van het klassieke denken dat steeds meer onder druk staat, en hij verdedigt dat met verve.
Wat je suggereert gaat te ver.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
"Stel dat Estland blijft provoceren", hoe krijg je de onzin toch ook uit je trollen toetsenbord. Estland verdiend de bloed van hun kinderen aan de muur omdat ze niet zo leuke dingen hebben gezegd over Putin nou goed. Als jij mij provoceert mag ik dan jou dan ook doden en je huis innemen?
Je weet dat je nu gewoon de rassenleer van de Nazi's neerpleurt?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Soevereiniteit is een niet bestaand concept voor kleinere landen.
Oekraine behoort -als zelfstandig land- tot de Russische/Slavische wereld. Wij behoren daar niet toe. Wij behoren tot de germaanse wereld. Het is wat het is.
Eerst maar eens doorwerken tot je 65e. Spreken we daarna over bloedoffers Frankrijkquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk precies wat deze omhooggevallen uienvreter zegt.
En wil je hiermee de daden van Putin goed praten?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar je kunt niet soeverein zijn als je met je poten van andere soevereinen af moet blijven; je kunt dan die keuze, die juist inherent is aan het soeverein zijn, namelijk niet maken.
Of ben jij Mart?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oud commandant landstrijdkrachten, dat was dus een driester generaal (Lgen).
Maar goed, ik ken Mart wel wat langer dan vandaag...
De NATO heeft zich niet gewapenderhand uit lopen breiden. Het stond die landen vrij om te solliciteren naar een NATO lidmaatschap, niemand heeft dat opgedrongen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb je hoog zitten, dat weet je.
Maar door je leeftijd heb je toch kleine hiaten..
Wat 65?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerst maar eens doorwerken tot je 65e. Spreken we daarna over bloedoffers Frankrijk
Het kan toch ook een taalkundige opmerking zijn?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je weet dat je nu gewoon de rassenleer van de Nazi's neerpleurt?
Nee, dat is toch helemaal niet im frage; je mag altijd een oordeel vellen over hetgeen een land met zijn soevereiniteit doet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En wil je hiermee de daden van Putin goed praten?
Met zijn post historie?quote:Op vrijdag 21 november 2025 19:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het kan toch ook een taalkundige opmerking zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |