abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219311970
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En al helemaal omdat de oorlog waarschijnlijk te voorkomen was.
Maar stel dat Estland blijft provoceren en dat de Russen iets doen? Zou daar jouw offerbereidheid hoger zijn?
Maar word nou eens concreet. Wat is de provocatie van Oekraïne dan geweest? Dat ze de koers van het schip richting het Westen hebben verlegd?

Dus jouw hele argumentatie gaat niet verder dan “had Oekraïne maar geen kort rokje moeten dragen”? Weten we dat ook weer.
pi_219312002
Je zou kunnen zeggen dat het niet slim is om een gevecht te starten dat je niet kunt winnen. Het is echter niet Oekraïne dat is begonnen, maar Rusland. Die zijn namelijk op basis van wat gelegenheidsargumenten een soeverein buurland binnengevallen.

Dat Oekraïne nu voor de zoveelste keer de schuld krijgt van de usual suspects hier is eigenlijk niets dan treurig.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:10:29 #128
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219312016
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Helaas is de historie wat dit betreft niet echt hoopgevend. Maar wellicht heb jij voorbeelden van verdragen van de afgelopen decennia waar Rusland zich wel aan heeft gehouden?
Of nog beter, aan welke afspraken heeft Putin zich ooit gehouden.. Verdiep je in Putin en Rusland en historie algemeen.. Dan heb je geen glazenbol nodig.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219312018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die hele stinkende Oekraïne is ook niet één druppel bloed van mijn kinderen waard.
Dat er geld naar toe gaat is heel wat anders. Wat dat betreft is Europa echt niet zuinig geweest. Het geld moet ook te verwerken zijn daar. Met 1 miljard meer had je nog niet zomaar 1 miljoen artikleriegranaten op het doel gekregen. Ik denk niet dat geld de bottleneck is geweest.

Maar of wat obscure gehuchten in Oost-Oekraïne nu onder Russisch of Oekrains bestuur vallen, nee, daar ga ik het leven van mijn kinderen niet voor op de waagschaal stellen. Geen enkele ouder. En de politiek weet dat het politieke zelfmoord is daaraan te beginnen.
Ja dit bedoel ik dus ook. Dit is waar het om gaat.
Vakman pur sang
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:11:06 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219312025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is natuurlijk een beredenering van Jan lul. Alsof je pas iets over de aanpak van criminaliteit mag roepen als je bij de politie hebt gesolliciteerd. Of iets over de wachtlijsten bij de GGZ als je niet op z’n minst een opleiding tot psycholoog volgt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:49 schreef The-BFG het volgende:
Deze is wel een beetje gemeen. Kijk ik heb heel veel respect voor gasten zoals jou die zo'n beroep kiezen. Maar voor mij is het echt niets, ik ben een comfort beestje eerste klas. Daarnaast heeft het me ook nooit "geroepen". Ik bedoel oorlog was toch iets wat voor ons nooit meer ging gebeuren. Jaren 90 galore.

Agent leek me wel wat, totdat meer een baan van het opvoeden van andersmans kinderen is gewonnen, en ik eerder escaleer dan deescaleer.

Valt men Nederland binnen en kunnen ze mij gebruiken, dan is het verhaal anders. Al weet je nooit 100% zeker hoe je dan reageerd.. Al is weglopen niets voor mij.
Als je een grote broek aan gaat trekken en gaat ouwehoeren over de blijkbaar niet bestaande "gevechts-/sneuvelbereidheid" van de Nederlanders is dat allemaal prima. Maar dan moet je wel zelf het goeie voorbeeld geven. Mij boeit het persoonlijk helemaal niks dat mensen niet kiezen voor een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eigenlijk niet) simpele idioten zoals ondergetekende die daar wel voor kiezen en er ook geen probleem mee hebben om te vechten voor mensen die een andere keus gemaakt hebbten. Maar ga dan niet roepen dat er geen fighting spirit is en de oorlogsmentaliteit ontbreekt. Daar heb je als buitenstaander helemaal geen zicht op.
pi_219312036
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Als je een grote broek aan gaat trekken en gaat ouwehoeren over de blijkbaar niet bestaande "gevechts-/sneuvelbereidheid" van de Nederlanders is dat allemaal prima. Maar dan moet je wel zelf het goeie voorbeeld geven. Mij boeit het persoonlijk helemaal niks dat mensen niet kiezen voor een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eigenlijk niet) simpele idioten zoals ondergetekende die daar wel voor kiezen en er ook geen probleem mee hebben om te vechten voor mensen die een andere keus gemaakt hebbten. Maar ga dan niet roepen dat er geen fighting spirit is en de oorlogsmentaliteit ontbreekt. Daar heb je als buitenstaander helemaal geen zicht op.
Akkoord.
pi_219312037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:30 schreef The-BFG het volgende:
Het is gewoon tijd dat er iemand in de Europese Unie opstaat met ballen. Ga je gvd echt eens verenigen, ga dat kankergezwel Putin/Rusland eens echt aanpakken. Laat die verwerpelijke ideologie in Rusland en stik er lekker in. Geen Russische stink poten op het grondgebied van de Europese Unie (incl Oekraïne).

Al eeuwenlang is Rusland een gevaar voor de wereldvrede op af en toe een decennium na, waarin er geen complete debiel aan de macht was daar.
Jij zegt hier dat er dus dat alle EU-NATO mannen van dienstbare leeftijd moeten worden opgeroepen om daar te vechten. Want als je dat doet dan kun je winnen.
Dus ook jij. Ben jij bereid te sneuvelen voor Oekraïne?
Vakman pur sang
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:13:16 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219312041
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar word nou eens concreet. Wat is de provocatie van Oekraïne dan geweest? Dat ze de koers van het schip richting het Westen hebben verlegd?

Dus jouw hele argumentatie gaat niet verder dan “had Oekraïne maar geen kort rokje moeten dragen”? Weten we dat ook weer.
Nato expansie, politieke inmenging, opnemen in EU en NATO sferen, de cultuur willen laten verdwijnen en vervangen voor de moderniteit. Etc etc.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:14:03 #134
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219312052
quote:
een militaire carriere, dat is simpelweg een persoonlijke keuze. Genoeg (eige
Mij gaat het niet om de sneuvelbereidheid van de Nederlanders tbh. Sterker nog als ik zo om me heen hoor is het gevoel voor gerichtiheid vs wat Rusland doet vrij hoog.

Het gaat mij om de laffe houding van de EU. Wees gewoon eerlijk dat je geen "boot on the ground" wil maar draai er niet de hele tijd om heen. Of laat het niet alleen bij dreigen.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:15:19 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219312066
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Helaas is de historie wat dit betreft niet echt hoopgevend. Maar wellicht heb jij voorbeelden van verdragen van de afgelopen decennia waar Rusland zich wel aan heeft gehouden?
Het nieuwe STARTverdrag is meen ik. De historie is niet hoopgevend maar biedt tegelijkertijd geen garanties voor de toekomst, maar we moeten ons ook niet twee keer laten bijten door dezelfde slang.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:15:27 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219312067
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:14 schreef The-BFG het volgende:

Mij gaat het niet om de sneuvelbereidheid van de Nederlanders tbh. Sterker nog als ik zo om me heen hoor is het gevoel voor gerichtiheid vs wat Rusland doet vrij hoog.

Het gaat mij om de laffe houding van de EU. Wees gewoon eerlijk dat je geen "boot on the ground" wil maar draai er niet de hele tijd om heen. Of laat het niet alleen bij dreigen.
Dat zijn politieke keuzes.
pi_219312068
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die hele stinkende Oekraïne is ook niet één druppel bloed van mijn kinderen waard.
Dat er geld naar toe gaat is heel wat anders. Wat dat betreft is Europa echt niet zuinig geweest. Het geld moet ook te verwerken zijn daar. Met 1 miljard meer had je nog niet zomaar 1 miljoen artikleriegranaten op het doel gekregen. Ik denk niet dat geld de bottleneck is geweest.

Maar of wat obscure gehuchten in Oost-Oekraïne nu onder Russisch of Oekrains bestuur vallen, nee, daar ga ik het leven van mijn kinderen niet voor op de waagschaal stellen. Geen enkele ouder. En de politiek weet dat het politieke zelfmoord is daaraan te beginnen.
Absoluut, en dan nog niet eens meegenomen dat ik tegelijkertijd verfoeid wordt om het dragen van nationalistische sentimenten voor nota bene mijn eigen land!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:15:28 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219312069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat het niet slim is om een gevecht te starten dat je niet kunt winnen. Het is echter niet Oekraïne dat is begonnen, maar Rusland. Die zijn namelijk op basis van wat gelegenheidsargumenten een soeverein buurland binnengevallen.

Dat Oekraïne nu voor de zoveelste keer de schuld krijgt van de usual suspects hier is eigenlijk niets dan treurig.
De zelfde usual suspects die nu denken dat Rusland zich wel aan de afspraken gaat houden die nog vlak voor de invasie keihard aan het beweren waren dat Rusland nooit Oekraine zou binnenvallen. Over naïef gesproken. Blijven geloven in de partij die maar geweld op geweld blijft plegen.
pi_219312071
Frankrijks hoogste generaal: "We moeten bereid zijn onze kinderen te verliezen in verdediging tegen Rusland"
https://www.geenstijl.nl/(...)diging-tegen-rusland

Bekijk deze YouTube-video
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:16:05 #140
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219312073
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nato expansie, politieke inmenging, opnemen in EU en NATO sferen, de cultuur willen laten verdwijnen en vervangen voor de moderniteit. Etc etc.
ffs man, de Oekraische bevolking WIL DIT ZELF. Daar heeft Herr Putin niets maar dan ook helemaal niets over te zeggen.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:16:07 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219312076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Keuzes door laffe, bange bureaucraten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:16:44 #142
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219312081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik beschuldig dan ook nergens iemand van defensie ;)
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:17:22 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219312085
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:52 schreef LXIV het volgende:
Dit is echt wel het totale falen van de Europese diplomatie. Een super slechte deal, en dat na drie jaar vergeefs vechten. Europa heeft zichzelf volkomen op een zijspoor gerangeerd. De grootste fout was Kalas aan te stellen als vertegenwoordigster van buitenlandse zaken. Een extreemist die door haar standpunten door niemand serieus kon worden genomen als onderhandelingspartner, en dat ook zelfs helemaal niet wilde. Nu heeft Amerika de rol op zich genomen en is de deal voor Europa gewoon extreem slecht.

Totale verspilling van mensenlevens en geld
Poetin gaat noot akkoord net het erkennen van Oekraïne als autonome staat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:17:24 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219312086
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:16 schreef The-BFG het volgende:

[..]
ffs man, de Oekraische bevolking WIL DIT ZELF. Daar heeft Herr Putin niets maar dan ook helemaal niets over te zeggen.
Iedereen moet buigen als Putin iets wil ja, php geeft Putin zo zijn vriendin, moeder of zus als die dat zou willen.
pi_219312088
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het nieuwe STARTverdrag is meen ik. De historie is niet hoopgevend maar biedt tegelijkertijd geen garanties voor de toekomst, maar we moeten ons ook niet twee keer laten bijten door dezelfde slang.
Juist dat laatste maakt me zeer sceptisch over dit “vredesvoorstel”…
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:17:33 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219312089
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:

Praktisch gezien maakt dat daar weinig uit. Net als recent onder de Tories zal Labour het ook nog jaren uitzingen zonder nieuwe verkiezingen oid.
Dat is wat anders. Als je als baas van het land militairen onder de bus wil flikkeren die 50 jaar geleden de kutklussen voor je voorgangers hebben opgeknapt ben je gewoon een fucking landverrader.
pi_219312092
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar hoe is dat een provocatie? Je praat over soevereine landen die zelf een buitenlandbeleid mogen voeren en zelf bepalen bij welke alliantie ze zich aansluiten. Wat woke ermee te maken heeft zie ik niet. Rusland heeft ook helemaal niets te schaften met het deurbeleid van de NAVO.
pi_219312095
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
En al helemaal omdat de oorlog waarschijnlijk te voorkomen was.
En dit natuurlijk, en de motieven vanuit onze (dwz; de Amerikaanse) hoek vertrouw ik ook niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:18:23 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219312101
quote:

[..]
[..]
Volgens die oud kolonel die overal aanschuift en ook in Afghanistan zat, is vechtsbereidheid er heel snel bij heel veel mensen. Als er zaken je echt gaan raken, zoals kinderen die vermoord worden door raketten en dergelijke dan heb je zo een grote vechtmachine.

Vergeet niet dat Europeanen de hele westerse wereld hebben gecreëerd, Europa zelf, de VS en Australië en veel in Indonesië en vele eilanden, allemaal opgebouwd door een paar witbaarden die met een paar man en wat wapens een heel volk omver wierp, aanstuurde maar ook welvaart en rechtspraak bracht (en wat slaven mee terugnam)
Dus vergeet niet je afkomst en het beest dat kan worden losgemaakt als je de Europeanen gaat tergen. Dan vergeten ze de craputiono met havermelk en mama, trekken hun militaire outfit aan en gaan moordend de wereld over.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')