Een AZC bij mij in de buurt is absoluut reden om de volgende keer op een niet-democratische partij te stemmen. Immers, het vestigen van een AZC betekent het falen van het democratisch proces. Want waar blijft de wens van het overgrote deel van de bevolking? Dus, als de democratie "het laat liggen" dan moet er maar iets anders voor in de plaats komen om het land goed te besturen en veilig te houden.quote:Op woensdag 19 november 2025 01:51 schreef PizzaMetPineapple het volgende:
In Zwolle komt een nieuw AZC. Ik vraag me af: mensen die nu bijvoorbeeld D66, GL of PvdA gestemd hebben en er een tijd dichtbij wonen, veranderen zij over vier jaar hun stem door de komst van het AZC, of blijft het eigenlijk hetzelfde?
Het lijkt me interessant om te zien of het echt de politieke keuze van mensen verandert die er dicht bij wonen. Misschien verandert er best veel, of juist helemaal niet. Zo kunnen mensen die er veel minder mee te maken hebben omdat ze niet in de buurt van een AZC wonen ook zien of hun idee dat het allemaal wel meevalt klopt, of juist niet.
Ben benieuwd wat jullie denken!
🙄quote:Op woensdag 19 november 2025 04:54 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Een AZC bij mij in de buurt is absoluut reden om de volgende keer op een niet-democratische partij te stemmen. Immers, het vestigen van een AZC betekent het falen van het democratisch proces. Want waar blijft de wens van het overgrote deel van de bevolking? Dus, als de democratie "het laat liggen" dan moet er maar iets anders voor in de plaats komen om het land goed te besturen en veilig te houden.
Democratie is een overschat fenomeen: het is een middel, geen doel.
Bolwerk van feitelijkheid.quote:Op woensdag 19 november 2025 04:54 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Een AZC bij mij in de buurt is absoluut reden om de volgende keer op een niet-democratische partij te stemmen. Immers, het vestigen van een AZC betekent het falen van het democratisch proces. Want waar blijft de wens van het overgrote deel van de bevolking? Dus, als de democratie "het laat liggen" dan moet er maar iets anders voor in de plaats komen om het land goed te besturen en veilig te houden.
Weet jezelf wel precies wat je eigenlijk wil zeggen?quote:Op woensdag 19 november 2025 04:54 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Een AZC bij mij in de buurt is absoluut reden om de volgende keer op een niet-democratische partij te stemmen. Immers, het vestigen van een AZC betekent het falen van het democratisch proces. Want waar blijft de wens van het overgrote deel van de bevolking?
Ik woon dichtbij Ter Apel maar helaas kan ik dit niet zeggen.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
Op een paar honderd meter van m'n huis waren ook 130 tijdelijke opvangplekken in een oud gebouw dat inmiddels gerenoveerd is. Nergens last van gehad.
Wel jammer dat je GL-PvdA stemt.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb een AZC op 175 meter van mijn huis aan dezelfde straat en ik stem PvdA/GL. Ik woon hier nu 8 jaar, waarvan 2 jaar met een AZC en voor mij is er echt niks veranderd.
Dat geloof ik.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik woon dichtbij Ter Apel maar helaas kan ik dit niet zeggen.
In elk geval minder jammer dan dat jij zo'n vervelend trolletje bent.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel jammer dat je GL-PvdA stemt.
Hier heb je je antwoord:quote:Op woensdag 19 november 2025 01:51 schreef PizzaMetPineapple het volgende:
In Zwolle komt een nieuw AZC. Ik vraag me af: mensen die nu bijvoorbeeld D66, GL of PvdA gestemd hebben en er een tijd dichtbij wonen, veranderen zij over vier jaar hun stem door de komst van het AZC, of blijft het eigenlijk hetzelfde?
Het lijkt me interessant om te zien of het echt de politieke keuze van mensen verandert die er dicht bij wonen. Misschien verandert er best veel, of juist helemaal niet. Zo kunnen mensen die er veel minder mee te maken hebben omdat ze niet in de buurt van een AZC wonen ook zien of hun idee dat het allemaal wel meevalt klopt, of juist niet.
Ben benieuwd wat jullie denken!
Ieder zijn eigen keuze en ik ben er tevreden mee.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wel jammer dat je GL-PvdA stemt.
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 19 november 2025 04:54 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op overlast. En daarom ben ik ook voor de spreidingswet, want ik vind het niet helemaal kies om de overlast op een paar plekken in het land te concentreren met alle gevolgen voor de lokale bevolking van dien. Daarom liever een aantal kleinere azc's verspreid over het land zodat de overlast ook verspreid wordt.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik woon dichtbij Ter Apel maar helaas kan ik dit niet zeggen.
Ik denk dat dit deels waar is. Ik merk persoonlijk echt weinig van de 150 asielzoekers in mijn straat en tegelijk zegt mijn buurvrouw dat het wel erg "donker" bij haar voor huis geworden is.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:16 schreef aquawoman het volgende:
Ik stem PvdA/GL en ik zou geen moeite hebben met een AZC in de buurt.
Ik heb wel makkelijker praten dan sommige anderen, want ik woon in Amsterdam. De invloed van een AZC zal daar allicht kleiner zijn dan in een klein dorpje.
Volgens mij is er best een concensus over het terugdringen van asielmigratie, maar ik weet niet of het overgrote deel van de Nederlandse bevolking is voor het compleet stoppen met asielmigratie. Heb jij hier data bij?quote:Op woensdag 19 november 2025 04:54 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik wil dat de democratie werkt. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Maar iig helder dat je er voor uit komt geen democratie te willen.
En wat zou er voor democratie in de plaats moeten en hoe zou die bestuursvorm wel werken om de 'grote problemen' aan te pakken? En hoe hou je de controle over die bestuursvorm?quote:Op woensdag 19 november 2025 13:13 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik wil het wel maar voor mij is het niet absolutuut heilig. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.
Werkt de democratie in Nederland dan wel volgens jou? Welke grote problemen zijn de laatste jaren dan opgelost?
Er zijn verschillende opties maar ik zou eerst eens werken aan "hoe krijgen we de democratie weer werkend?"quote:Op woensdag 19 november 2025 13:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat zou er voor democratie in de plaats moeten en hoe zou die bestuursvorm wel werken om de 'grote problemen' aan te pakken? En hoe hou je de controle over die bestuursvorm?
Dit zegt een VVD stemmerquote:Op woensdag 19 november 2025 13:13 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik wil dat de democratie werkt. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.
Werkt de democratie in Nederland dan wel volgens jou? Welke grote problemen zijn de laatste jaren dan opgelost?
We wonen in ongeveer het gelukkigste land van de wereld, met nauwelijks armoede, goed functionerende zorg, onderwijs, sociaal vangnetten en een lage staatsschuld.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:13 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik wil dat de democratie werkt. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.
Waarom werkt die niet?quote:Op woensdag 19 november 2025 13:13 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ja, al was het vorige kabinet echt waardeloos. Maar helaas kozen mensen daarvoor.quote:Werkt de democratie in Nederland dan wel volgens jou? Welke grote problemen zijn de laatste jaren dan opgelost?
Leg eerst eens uit waarom de democratie niet zou werken.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:41 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Er zijn verschillende opties maar ik zou eerst eens werken aan "hoe krijgen we de democratie weer werkend?"
Als die vraag niet beantwoord kan worden dan moeten we ons afvragen of we blijven voortmodderen of dat er een alternatief moet komen.
Nee hoor, hij stemt heus VVD. Net als alle forumleden die hier dag in dag uit het PVV/FvD narratief napraten.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:45 schreef Hexagon het volgende:
Ah het bekende "Het is alleen democratie als er uit komt wat ik wil!!" van PVV types.
Dat gebeurt ook door geboren-en-getogen Nederlanders, alleen wordt het veel meer uitvergroot en opgeblazen als het ‘iemand met een kleurtje’ is geweest (terwijl een groot deel van de Nederlanders niet roomblank is met blauwe ogen, maar dat ontgaat veel mensen).quote:Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
Ik ben al rechts, dus hoef niet meer te veranderen.
Maar ik denk wel dat linkse bubbels die last gaan krijgen van asielzoekers en dan heb ik het over overlast waar regelmatig de politie aan te pas moet komen, verkrachting in de stad of zelfs wijk en noem maar op, er echt wel toe gaat leiden dat mensen hun linkse bubbel gaan verlaten.
En dat is dan een positief gevolg van de spreidingswet.
Ja, maar hoe helpt op een andere partij stemmen tegen overlast van geboren-en-getogen Nederlanders?quote:Op woensdag 19 november 2025 14:57 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook door geboren-en-getogen Nederlanders, alleen wordt het veel meer uitvergroot en opgeblazen als het ‘iemand met een kleurtje’ is geweest (terwijl een groot deel van de Nederlanders niet roomblank is met blauwe ogen, maar dat ontgaat veel mensen).
De "Ik stem niet PVV maar..." zijn inderdaad meestal wel de ergsten.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor, hij stemt heus VVD. Net als alle forumleden die hier dag in dag uit het PVV/FvD narratief napraten.
Niet. Maar jij denkt dat mensen hun ‘linkse bubbel’ gaan verlaten. Wat ik sowieso al een beetje sneue uitdrukking vindt. Alsof je óf links óf rechts bent en je oogkleppen op hebt voor alles wat er om je heen gebeurt.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar hoe helpt op een andere partij stemmen tegen overlast van geboren-en-getogen Nederlanders?
Zijn er in de "linkse bubbels" dan geen AZC's? Ervaren de mensen in deze "linkse bubbels" dan geen overlast? Want je post leest een beetje of dat je graag wil dat deze "linkse bubbels" eens lekker veel overlast gaan krijgen.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
Maar ik denk wel dat linkse bubbels die last gaan krijgen van asielzoekers en dan heb ik het over overlast waar regelmatig de politie aan te pas moet komen, verkrachting in de stad of zelfs wijk en noem maar op, er echt wel toe gaat leiden dat mensen hun linkse bubbel gaan verlaten.
Gekke is dat niemand die overlast dan ook echt ervaart...quote:Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
De linkse bubbel van Nijmegen-Arnhem-Renkum-Wageningen hebben zelfs in tijden van crisis meer opgevangen zover ik weet. Bewoners juichen het toe zelfs.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
Vaak zie je dat als blijkt dat die mensen helemaal geen enge monsters zijn, ze het eigenlijk wel prima vinden dat het er is.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gekke is dat niemand die overlast dan ook echt ervaart...
Klopt.quote:
Ik woonde in een linkse bubbel.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
Waarom werkt de democratie niet?quote:Op woensdag 19 november 2025 16:22 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Klopt.
Probeer eens buiten de gebaande banen te denken in plaats van dogmatisch vast te houden aan systemen die op dit moment hopeloos falen.
Buiten de gebaande paden denken en dan stem je op een partij die val alle partijen het allermeest de macht heeft gehad de laatste 50 jaar.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:22 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Klopt.
Probeer eens buiten de gebaande banen te denken in plaats van dogmatisch vast te houden aan systemen die op dit moment hopeloos falen.
Want de paar mensen die hier reageren zijn ‘80% van de Fok! Users’?quote:Op woensdag 19 november 2025 17:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel mooi trouwens dat 80% van de Fok! users om de hoek van een AZC woont.
Nou en? Dat jij dogmatisch vasthoudt aan zaken die niet werken, pleit niet voor je.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Buiten de gebaande paden denken en dan stem je op een partij die val alle partijen het allermeest de macht heeft gehad de laatste 50 jaar.
Ik wil op de eerste plaats dat het landsbestuur effectief werkt.quote:Op donderdag 20 november 2025 03:28 schreef Huisopdehoek het volgende:
Heb jij dan liever een dictatuur? Een 1-partij parlement?
quote:Op woensdag 19 november 2025 17:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel mooi trouwens dat 80% van de Fok! users om de hoek van een AZC woont.
Dat blijft lastig met zoveel (tegengestelde) belangen. Niet een partij kan zijn verkiezingsbeloftes volledig nakomen.quote:Op donderdag 20 november 2025 10:16 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik wil op de eerste plaats dat het landsbestuur effectief werkt.
Dan wordt het dus voortmodderen. Fijn hè, die democratie.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:38 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Dat blijft lastig met zoveel (tegengestelde) belangen. Niet een partij kan zijn verkiezingsbeloftes volledig nakomen.
Nee, een dictatuur, daar schiet je wat mee op. 🙄quote:Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Dan wordt het dus voortmodderen. Fijn hè, die democratie.
Wat stel je voor?quote:Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Dan wordt het dus voortmodderen. Fijn hè, die democratie.
Waarom zet jij alleen een dictatuur tegenover democratie? Het is verleidelijk om democratie meteen te koppelen aan dictatuur als het grote tegenovergestelde maar de politieke werkelijkheid is rijker dan dat. Tussen beide uitersten bestaan allerlei bestuursvormen die elk hun eigen logica hebben. Denk bijvoorbeeld aan aristocratie, waarbij een kleine, geachte elite de beslissingen neemt of technocratie waarin experts de koers bepalen. Er zijn ook oligarchieën waar een beperkte groep machtige spelers de touwtjes in handen houdt. Sommige landen werken met theocratieën waar religieuze leiders het laatste woord hebben. Daarnaast bestaan er monarchieën die niet per se dictaturen zijn maar waar de macht wél stevig bij een vorst ligt. En er zijn hybride systemen die elementen van democratie mengen met autoritaire trekjes. Kortom, democratie staat niet tegenover één enkel alternatief maar maakt deel uit van een breed landschap aan manieren om samen een land te besturen. Uiteindelijk gaat het om de effectiviteit van het landsbestuur. En het is overduidelijk dat 'democratie' geen effectief landsbestuur oplevert.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:47 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Nee, een dictatuur, daar schiet je wat mee op. 🙄
(Tenzij de dictator alles doet wat jij wil, dan zal je er wel blij mee zijn. Maar dat lijkt me sterk)
Eerst proberen "de democratie" te laten werken. Dat kan niet anders dan rigoureuze maatregelen nemen. Weg van de gebaande banen. Te beginnen met het opheffen van de huidige politieke partijen.. Allemaal weg.quote:
Het is overal een zooitje in het Westen maar in China wil ik niet wonen.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:18 schreef Huisopdehoek het volgende:
Jij vindt dat het tijd is voor wat anders. Dus kun je ook verhuizen naar een land waar alles goed geregeld en bestuurd wordt, in jouw ogen. Niemand verplicht je om in dit democratische ‘rotzooitje’ te blijven wonen.
quote:Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Eerst proberen "de democratie" te laten werken. Dat kan niet anders dan rigoureuze maatregelen nemen. Weg van de gebaande banen. Te beginnen met het opheffen van de huidige politieke partijen.. Allemaal weg.
Wat is hier democratisch aan? De stem van 10,53 Nederlanders doet er niet toe?quote:Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Eerst proberen "de democratie" te laten werken. Dat kan niet anders dan rigoureuze maatregelen nemen. Weg van de gebaande banen. Te beginnen met het opheffen van de huidige politieke partijen.. Allemaal weg.
Het is zeer democratisch maar het werkt niet want de problemen slepen zich al tientallen jaren voort. Democratie werkt dus niet ...... zeg ik nu voor de 100e keer hier.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat is hier democratisch aan? De stem van 10,53 Nederlanders doet er niet toe?
Het nemen van onpopulaire maatregelen is moeilijk in een democratie, dat ben ok zeker met je eens. Maar helaas ken ik geen werkbaar alternatief, jij wel?quote:Op donderdag 20 november 2025 15:35 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Het is zeer democratisch maar het werkt niet want de problemen slepen zich al tientallen jaren voort. Democratie werkt dus niet ...... zeg ik nu voor de 100e keer hier.
Democratie werkt in de praktijk vaak niet omdat hardnekkige problemen al decennialang blijven liggen, hoe vaak burgers ook stemmen. Politieke partijen zijn drukker met elkaar bestrijden dan met structurele oplossingen. Korte verkiezingscycli zorgen ervoor dat politici vooral kiezen voor symptoombestrijding in plaats van lange-termijnbeleid. Bovendien verdwijnt verantwoordelijkheid wanneer iedereen een beetje mag beslissen maar niemand echt doorpakt. Daardoor blijft de beloofde slagkracht van de democratische staat vaak een illusie.
Democratie = illusiepolitiek
Ik heb het zelf wel ervaren. Lokale supermarkten die beveiligers hebben moeten inhuren omdat er zoveel gestolen werd. Zelf heb ik een minderjarig (heel jong)meisje betrapt op stelen, die doet dat niet uit haarzelf.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het nemen van onpopulaire maatregelen is moeilijk in een democratie, dat ben ok zeker met je eens. Maar helaas ken ik geen werkbaar alternatief, jij wel?
Ja, makkelijk gezegd hè. Maar als je alleen maar roept dat het huidige systeem niet functioneert en de "oplossing" is dat het gesloopt moet worden zonder te vertellen wat ervoor dan in de plaats moet komen dan kan je het nog 100 keer vertellen maar maak je vooral jezelf daarmee onsterfelijk belachelijk.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:35 schreef Meningbastion het volgende:
Het is zeer democratisch maar het werkt niet want de problemen slepen zich al tientallen jaren voort. Democratie werkt dus niet ...... zeg ik nu voor de 100e keer hier.
Dus je wil Nederland inrichten als Singapore, een soort Europese Commissie of de Raad van State? Ben wel benieuwd hoe populair en geliefd dit zou worden?quote:Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ja.
Technocratie, epistocratie, verlichte autocratie en hybride modellen: democratie gecombineerd met sterke onafhankelijke instellingen (centrale banken, klimaat- of gezondheidsraden) die cruciale problemen depolitiseren.
Elk heeft zijn voor- en nadelen maar hebben een hogere efectiviteit dan "democratie" in zijn puurste vorm.
Als je erover heen leest niet nee.quote:Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier in een dorp in de randstad.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het zelf wel ervaren. Lokale supermarkten die beveiligers hebben moeten inhuren omdat er zoveel gestolen werd. Zelf heb ik een minderjarig (heel jong)meisje betrapt op stelen, die doet dat niet uit haarzelf.
Ik weet wel dat het niet exemplarisch is, maar als ik zoiets al meemaak in een nietszeggend dorpje in het oosten komen dit soort dingen gewoon vaker voor.
Ik heb de exacte oplossing niet. Jij wel? Lekker blijven aanmodderen dus. Briljante oplossing.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, makkelijk gezegd hè. Maar als je alleen maar roept dat het huidige systeem niet functioneert en de "oplossing" is dat het gesloopt moet worden zonder te vertellen wat ervoor dan in de plaats moet komen dan kan je het nog 100 keer vertellen maar maak je vooral jezelf daarmee onsterfelijk belachelijk.
Je stelt weer de verkeerde vraag. Je moet je afvragen of beide effectiever zijn dan "democratie"?quote:Op donderdag 20 november 2025 17:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus je wil Nederland inrichten als Singapore, een soort Europese Commissie of de Raad van State? Ben wel benieuwd hoe populair en geliefd dit zou worden?
Ik denk niet dat de mens zo werkt. Laten we als voorbeeld de Europese Commissie noemen een technocratisch geheel wat echt enorme impact kan hebben. Ik denk dat veel van de wetgeving een goede inslag heeft, toch wordt het als veel mensen als enorm benauwend ervaren. Dus prima dat democratie minder effectief is, maar het effectievere is geen automatisch resultaat in tevredenheid.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:07 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Je stelt weer de verkeerde vraag. Je moet je afvragen of beide effectiever zijn dan "democratie"?
Dus omdat mensen het anders benauwd zouden krijgen, gaan we maar niet het landsbestuur werkend krijgen? Lijkt mij niet logisch. Tevredenheid van de bevolking is een loos concept. Ongeacht de bestuursvorm heb je tevredenen en ontevredenen. Uiteindelijk gaat het er om dat cruciale zaken kunnen worden opgelost.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mens zo werkt. Laten we als voorbeeld de Europese Commissie noemen een technocratisch geheel wat echt enorme impact kan hebben. Ik denk dat veel van de wetgeving een goede inslag heeft, toch wordt het als veel mensen als enorm benauwend ervaren. Dus prima dat democratie minder effectief is, maar het effectievere is geen automatisch resultaat in tevredenheid.
Gohquote:Richtlijnen voor Forum Politiek (POL)
[..]
Deze posts zijn niet welkom
• Posts met als doel de legitimiteit van en/of het vertrouwen in de democratie en rechtsstaat in Westerse landen te ondermijnen zonder enig bijgaand bewijs hiervan.
Ik denk dat we het hier niet over eens zullen worden. Mijns inziens hebben zaken als gevoel een veel grotere impact dan werkelijk resultaat danwel data. Mocht dit niet het geval zijn dan zou een land als Singapore veel hoger staan in de world hapiness index.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:28 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Dus omdat mensen het anders benauwd zouden krijgen, gaan we maar niet het landsbestuur werkend krijgen? Lijkt mij niet logisch. Tevredenheid van de bevolking is een loos concept. Ongeacht de bestuursvorm heb je tevredenen en ontevredenen. Uiteindelijk gaat het er om dat cruciale zaken kunnen worden opgelost.
...en dat is ook exact wat in Nederland in principe goed gaat, als we geen kabinet vol malloten aan de macht zetten zoals bij het kabinet Schoof.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:28 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Dus omdat mensen het anders benauwd zouden krijgen, gaan we maar niet het landsbestuur werkend krijgen? Lijkt mij niet logisch. Tevredenheid van de bevolking is een loos concept. Ongeacht de bestuursvorm heb je tevredenen en ontevredenen. Uiteindelijk gaat het er om dat cruciale zaken kunnen worden opgelost.
Ik dacht dat die 'derdelanders' inmiddels hun opvang kwijt waren.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij hebben 2 opvanglocaties voor Oekraïners.
1 gaat prima en de andere zitten allemaal Afrikanen die zeggen dat ze Oekraïners zijn. Kutvolk met fatbikes die typisch rondhangen en stelen.
Zelfs de gemeente ambtenaar die alles organiseerde was piswoest, toen er ineens alleenstaande jonge Afrikanen kwamen, zgn studenten uit Oekraïne.
Als ze een aanvraag hebben gedaan dan al niet eens:quote:Op donderdag 20 november 2025 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat die 'derdelanders' inmiddels hun opvang kwijt waren.
https://ind.nl/nl/nieuws/(...)-op-4-september-2025
In elk geval gaat dat wel eindigen. Die opvang.
Hoe ik denk dat het werkt, dit is geheel door fraude en smokkelaars bedacht. Die personen zagen met de vlucht mogelijkheden om geld te verdienen. Corrupte Oekraïners verkochten visums en valse documenten aan Afrikaanse smokkelaars. Kan best dat die Afrikanen nooit in Oekraïne geweest zijn en zich hier gewoon melden met het verhaal en documenten.quote:De beëindiging van de bevriezingsmaatregel betekent dat deze mensen vanaf 4 september binnen vier weken Nederland moeten verlaten. Tenzij zij een verblijfsvergunning of een lopende asielprocedure hebben, of een aanvraag voor een reguliere verblijfsvergunning hebben ingediend voor 4 september. Voor mensen die eerder bezwaar maakten tegen het terugkeerbesluit geldt dat zij de uitspraak in hun beroepszaak in Nederland mogen afwachten. Zij mogen ondertussen gebruik blijven maken van de rechten die horen bij tijdelijke bescherming, ook na 4 september.
Welnee, zet 4 uiterst capabele politici van verschillende pluimage bij elkaar en je krijgt een strontcompromis waarmee het land niet is geholpen. " Democratie" klinkt leuk maar het is hol, betekenisloos en zeker niet effectief.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
...en dat is ook exact wat in Nederland in principe goed gaat, als we geen kabinet vol malloten aan de macht zetten zoals bij het kabinet Schoof.
...zegt een inwoner van één van de best georganiseerde landen in de wereld, in vrijheid vanaf zijn snelle internetverbinding.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:25 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Welnee, zet 4 uiterst capabele politici van verschillende pluimage bij elkaar en je krijgt een strontcompromis waarmee het land niet is geholpen. " Democratie" klinkt leuk maar het is hol, betekenisloos en zeker niet effectief.
Heb jij slachtoffers van de toeslagencatastrofe al gesproken?quote:Op donderdag 20 november 2025 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
...zegt een inwoner van één van de best georganiseerde landen in de wereld ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |