abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2025 @ 15:31:34 #51
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219297884
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
Ik ben al rechts, dus hoef niet meer te veranderen.

Maar ik denk wel dat linkse bubbels die last gaan krijgen van asielzoekers en dan heb ik het over overlast waar regelmatig de politie aan te pas moet komen, verkrachting in de stad of zelfs wijk en noem maar op, er echt wel toe gaat leiden dat mensen hun linkse bubbel gaan verlaten.

En dat is dan een positief gevolg van de spreidingswet.
De linkse bubbel van Nijmegen-Arnhem-Renkum-Wageningen hebben zelfs in tijden van crisis meer opgevangen zover ik weet. Bewoners juichen het toe zelfs.
Gek genoeg hoor ik bij ons in Wageningen weinig over de overlast. Misschien komt het, omdat wij de mensen in hun waarde laten, niets provoceren en de mensen welkom heten?
In Wageningen hoor ik juist dat de meeste problemen uit de PVV buurt komt. Maar hé

Kom anders lekker hier wonen in de linkse bubbel, het is er fijn O+
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 19 november 2025 @ 16:04:24 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219298096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gekke is dat niemand die overlast dan ook echt ervaart...
Vaak zie je dat als blijkt dat die mensen helemaal geen enge monsters zijn, ze het eigenlijk wel prima vinden dat het er is.
  woensdag 19 november 2025 @ 16:22:33 #53
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219298195
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit zegt een VVD stemmer
Klopt.

Probeer eens buiten de gebaande banen te denken in plaats van dogmatisch vast te houden aan systemen die op dit moment hopeloos falen.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  woensdag 19 november 2025 @ 16:26:41 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219298214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:
Ik ben al rechts, dus hoef niet meer te veranderen.

Maar ik denk wel dat linkse bubbels die last gaan krijgen van asielzoekers en dan heb ik het over overlast waar regelmatig de politie aan te pas moet komen, verkrachting in de stad of zelfs wijk en noem maar op, er echt wel toe gaat leiden dat mensen hun linkse bubbel gaan verlaten.

En dat is dan een positief gevolg van de spreidingswet.
Ik woonde in een linkse bubbel.
Toen kwam er een tijdelijke opvang waar niemand last van heeft gehad.
Nu woon ik nog steeds in een linkse bubbel.
Huilen dan.
pi_219298230
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:22 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Klopt.

Probeer eens buiten de gebaande banen te denken in plaats van dogmatisch vast te houden aan systemen die op dit moment hopeloos falen.
Waarom werkt de democratie niet?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 19 november 2025 @ 16:44:14 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219298277
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:22 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Klopt.

Buiten de gebaande paden denken en dan stem je op een partij die val alle partijen het allermeest de macht heeft gehad de laatste 50 jaar. :')
pi_219298428
Wel mooi trouwens dat 80% van de Fok! users om de hoek van een AZC woont.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219300515
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Want de paar mensen die hier reageren zijn ‘80% van de Fok! Users’?
Of reageren mensen hier alleen omdat ze ervaring hebben met het topic?
  donderdag 20 november 2025 @ 01:33:57 #59
511161 Meningbastion
pi_219300551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Buiten de gebaande paden denken en dan stem je op een partij die val alle partijen het allermeest de macht heeft gehad de laatste 50 jaar. :')
Nou en? Dat jij dogmatisch vasthoudt aan zaken die niet werken, pleit niet voor je.

Welke problemen zou "de democratie" hebben moeten oplossen?

- De asielmigratiecatastrofe: sleept zich al tientallen jaren voort
- Het direct uitwijzen van kansloze asielzoekers naar landen van herkomst: sleept zich al tientallen jaren voort
- Het klimaatbeleid/de energietransitie: sleept zich al tientallen jaren voort
- Het stikstofprobleem: sleept zich al tientallen jaren voort
- De Groninger gasafhandeling: sleept zich al tientallen jaren voort
- Het toeslagendrama: sleept zich al tientallen jaren voort
- Het toeslagenstelsel: sleept zich al tientallen jaren voort
- De onbeheersbaarheid van de zorgkosten: sleept zich al tientallen jaren voort
- De tsunami van onbruikbare wetten en regeltjes voor het bedrijfsleven: sleept zich al tientallen jaren voort
- Het geopolitiek, strategische onbenul van politici waardoor we nu met handen en voeten gebonden zijn aan
grootmachten als de VS en China en Nederland en Europa existentieel worden bedreigd door Rusland: sleept
zich al tientallen jaren voort

Nederland sleept zich voort van probleem naar probleem. Geen probleem wordt opgelost. "De democratie" faalt dus hopeloos. Tenminste als je als doel hebt dat landsbestuur op de eerste plaats effectief is.

[ Bericht 23% gewijzigd door Meningbastion op 20-11-2025 02:39:55 ]
pi_219300609
Heb jij dan liever een dictatuur? Een 1-partij parlement?
  donderdag 20 november 2025 @ 10:16:00 #61
511161 Meningbastion
pi_219301655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 03:28 schreef Huisopdehoek het volgende:
Heb jij dan liever een dictatuur? Een 1-partij parlement?
Ik wil op de eerste plaats dat het landsbestuur effectief werkt.
  donderdag 20 november 2025 @ 10:35:06 #62
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219301753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 17:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Zo gek is dat niet meer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219302034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:16 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Ik wil op de eerste plaats dat het landsbestuur effectief werkt.
Dat blijft lastig met zoveel (tegengestelde) belangen. Niet een partij kan zijn verkiezingsbeloftes volledig nakomen.
pi_219303039
Nee. Ik woon al meer dan 12 jaar in de buurt van een opvanglocatie. Heb nooit last ervaren.
  donderdag 20 november 2025 @ 13:20:21 #65
511161 Meningbastion
pi_219303049
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:38 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat blijft lastig met zoveel (tegengestelde) belangen. Niet een partij kan zijn verkiezingsbeloftes volledig nakomen.
Dan wordt het dus voortmodderen. Fijn hè, die democratie.
pi_219303590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Nee, een dictatuur, daar schiet je wat mee op. 🙄
(Tenzij de dictator alles doet wat jij wil, dan zal je er wel blij mee zijn. Maar dat lijkt me sterk)
  donderdag 20 november 2025 @ 15:13:23 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219303723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
Huilen dan.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:14:05 #68
511161 Meningbastion
pi_219303731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:47 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Nee, een dictatuur, daar schiet je wat mee op. 🙄
(Tenzij de dictator alles doet wat jij wil, dan zal je er wel blij mee zijn. Maar dat lijkt me sterk)
Waarom zet jij alleen een dictatuur tegenover democratie? Het is verleidelijk om democratie meteen te koppelen aan dictatuur als het grote tegenovergestelde maar de politieke werkelijkheid is rijker dan dat. Tussen beide uitersten bestaan allerlei bestuursvormen die elk hun eigen logica hebben. Denk bijvoorbeeld aan aristocratie, waarbij een kleine, geachte elite de beslissingen neemt of technocratie waarin experts de koers bepalen. Er zijn ook oligarchieën waar een beperkte groep machtige spelers de touwtjes in handen houdt. Sommige landen werken met theocratieën waar religieuze leiders het laatste woord hebben. Daarnaast bestaan er monarchieën die niet per se dictaturen zijn maar waar de macht wél stevig bij een vorst ligt. En er zijn hybride systemen die elementen van democratie mengen met autoritaire trekjes. Kortom, democratie staat niet tegenover één enkel alternatief maar maakt deel uit van een breed landschap aan manieren om samen een land te besturen. Uiteindelijk gaat het om de effectiviteit van het landsbestuur. En het is overduidelijk dat 'democratie' geen effectief landsbestuur oplevert.

:lijstje: Het is dus tijd voor wat anders.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:17:55 #69
511161 Meningbastion
pi_219303773
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
Eerst proberen "de democratie" te laten werken. Dat kan niet anders dan rigoureuze maatregelen nemen. Weg van de gebaande banen. Te beginnen met het opheffen van de huidige politieke partijen.. Allemaal weg.
pi_219303781
Jij vindt dat het tijd is voor wat anders. Dus kun je ook verhuizen naar een land waar alles goed geregeld en bestuurd wordt, in jouw ogen. Niemand verplicht je om in dit democratische ‘rotzooitje’ te blijven wonen.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:20:25 #71
511161 Meningbastion
pi_219303795
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:18 schreef Huisopdehoek het volgende:
Jij vindt dat het tijd is voor wat anders. Dus kun je ook verhuizen naar een land waar alles goed geregeld en bestuurd wordt, in jouw ogen. Niemand verplicht je om in dit democratische ‘rotzooitje’ te blijven wonen.
Het is overal een zooitje in het Westen maar in China wil ik niet wonen.
Waarom moet ik weg? Laten die falende bestuurders maar ophoepelen. Ga jij anders maar weg.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:24:18 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219303822
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Eerst proberen "de democratie" te laten werken. Dat kan niet anders dan rigoureuze maatregelen nemen. Weg van de gebaande banen. Te beginnen met het opheffen van de huidige politieke partijen.. Allemaal weg.
Huilen dan.
pi_219303832
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Wat is hier democratisch aan? De stem van 10,53 Nederlanders doet er niet toe?
  donderdag 20 november 2025 @ 15:35:49 #74
511161 Meningbastion
pi_219303867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat is hier democratisch aan? De stem van 10,53 Nederlanders doet er niet toe?
Het is zeer democratisch maar het werkt niet want de problemen slepen zich al tientallen jaren voort. Democratie werkt dus niet ...... zeg ik nu voor de 100e keer hier.

Democratie werkt in de praktijk vaak niet omdat hardnekkige problemen al decennialang blijven liggen, hoe vaak burgers ook stemmen. Politieke partijen zijn drukker met elkaar bestrijden dan met structurele oplossingen. Korte verkiezingscycli zorgen ervoor dat politici vooral kiezen voor symptoombestrijding in plaats van lange-termijnbeleid. Bovendien verdwijnt verantwoordelijkheid wanneer iedereen een beetje mag beslissen maar niemand echt doorpakt. Daardoor blijft de beloofde slagkracht van de democratische staat vaak een illusie.

:lijstje: Democratie = illusiepolitiek
pi_219303907
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:35 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Het is zeer democratisch maar het werkt niet want de problemen slepen zich al tientallen jaren voort. Democratie werkt dus niet ...... zeg ik nu voor de 100e keer hier.

Democratie werkt in de praktijk vaak niet omdat hardnekkige problemen al decennialang blijven liggen, hoe vaak burgers ook stemmen. Politieke partijen zijn drukker met elkaar bestrijden dan met structurele oplossingen. Korte verkiezingscycli zorgen ervoor dat politici vooral kiezen voor symptoombestrijding in plaats van lange-termijnbeleid. Bovendien verdwijnt verantwoordelijkheid wanneer iedereen een beetje mag beslissen maar niemand echt doorpakt. Daardoor blijft de beloofde slagkracht van de democratische staat vaak een illusie.

:lijstje: Democratie = illusiepolitiek
Het nemen van onpopulaire maatregelen is moeilijk in een democratie, dat ben ok zeker met je eens. Maar helaas ken ik geen werkbaar alternatief, jij wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')