abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219296200
Nee. Ik moest google, maar blijkbaar zit er hier al 1tje niet ver vandaan. Had geen idee.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219296277
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:16 schreef aquawoman het volgende:
Ik stem PvdA/GL en ik zou geen moeite hebben met een AZC in de buurt.

Ik heb wel makkelijker praten dan sommige anderen, want ik woon in Amsterdam. De invloed van een AZC zal daar allicht kleiner zijn dan in een klein dorpje.
Ik denk dat dit deels waar is. Ik merk persoonlijk echt weinig van de 150 asielzoekers in mijn straat en tegelijk zegt mijn buurvrouw dat het wel erg "donker" bij haar voor huis geworden is.
pi_219296303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 04:54 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Een AZC bij mij in de buurt is absoluut reden om de volgende keer op een niet-democratische partij te stemmen. Immers, het vestigen van een AZC betekent het falen van het democratisch proces. Want waar blijft de wens van het overgrote deel van de bevolking? Dus, als de democratie "het laat liggen" dan moet er maar iets anders voor in de plaats komen om het land goed te besturen en veilig te houden.

:lijstje: Democratie is een overschat fenomeen: het is een middel, geen doel.
Volgens mij is er best een concensus over het terugdringen van asielmigratie, maar ik weet niet of het overgrote deel van de Nederlandse bevolking is voor het compleet stoppen met asielmigratie. Heb jij hier data bij?
pi_219296421
Dit artikel geeft het wel goed weer:
https://www.reddit.com/r/(...)elzoekers_verstomde/

Dat is bijna overal het geval. Behalve uiteraard in de plekken waar ze binnenkomen zoals Ter Apel.
Mensen vergeten nog wel eens dat de asielzoekers die worden verspreid over de gemeentes niet de economische gelukszoekers zijn die in Ter Apel voor overlast zorgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 19 november 2025 @ 12:49:51 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219296787
Nee, ik vind mensen uit een ander land niet zo beangstigend.
  roze woensdag 19 november 2025 @ 12:59:36 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219296827
We hebben hier in Emmen ook een AZC maar daar heb je eigenlijk geen last van. Het zijn de mensen die in Ter Apel komen en weten dat ze niks te verliezen hebben omdat ze toch niet mogen blijven, die veroorzaken overlast in Ter Apel, Nieuw Weerdinge en Emmen (en in de trein tussen Emmen en Zwolle). En het is daar ook nog eens overvol in het aanmeldcentrum.
Your beauty never ever scared me.
pi_219296832
Ja
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 19 november 2025 @ 13:13:37 #33
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219296895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoe dat zo?

Maar iig helder dat je er voor uit komt geen democratie te willen.
Ik wil dat de democratie werkt. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.

Werkt de democratie in Nederland dan wel volgens jou? Welke grote problemen zijn de laatste jaren dan opgelost?

[ Bericht 4% gewijzigd door Meningbastion op 19-11-2025 13:39:50 ]
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 13:19:13 #34
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219296940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:13 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Ik wil het wel maar voor mij is het niet absolutuut heilig. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.

Werkt de democratie in Nederland dan wel volgens jou? Welke grote problemen zijn de laatste jaren dan opgelost?
En wat zou er voor democratie in de plaats moeten en hoe zou die bestuursvorm wel werken om de 'grote problemen' aan te pakken? En hoe hou je de controle over die bestuursvorm?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 november 2025 @ 13:41:51 #35
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219297079
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wat zou er voor democratie in de plaats moeten en hoe zou die bestuursvorm wel werken om de 'grote problemen' aan te pakken? En hoe hou je de controle over die bestuursvorm?
Er zijn verschillende opties maar ik zou eerst eens werken aan "hoe krijgen we de democratie weer werkend?"
Als die vraag niet beantwoord kan worden dan moeten we ons afvragen of we blijven voortmodderen of dat er een alternatief moet komen.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  woensdag 19 november 2025 @ 13:45:42 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219297119
Ah het bekende "Het is alleen democratie als er uit komt wat ik wil!!" van PVV types.
pi_219297201
quote:

[..]
Ik wil dat de democratie werkt. Als democratie niet werkt dan moet het maar worden vervangen.

Dit zegt een VVD stemmer
pi_219297510
quote:

[..]

We wonen in ongeveer het gelukkigste land van de wereld, met nauwelijks armoede, goed functionerende zorg, onderwijs, sociaal vangnetten en een lage staatsschuld.

Verder had de democratie in principe stikstof al opgelost, met name door de verkozen provincievertegenwoordigers. Er kwam alleen een boer-zoekt-vrouw-minister langs die het weggooide. Er is een oplossing voor alle problemen met asiel: de spreidingswet. Die is ook al door beide kamers, alleen hebben we een prutskabinet dat het niet wil handhaven.

Dus ja, de democratie werkt. Het kabinet Schoof niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219297575
quote:

[..]
Waarom werkt die niet?

quote:
Ja, al was het vorige kabinet echt waardeloos. Maar helaas kozen mensen daarvoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219297599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:41 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Er zijn verschillende opties maar ik zou eerst eens werken aan "hoe krijgen we de democratie weer werkend?"
Als die vraag niet beantwoord kan worden dan moeten we ons afvragen of we blijven voortmodderen of dat er een alternatief moet komen.
Leg eerst eens uit waarom de democratie niet zou werken.
pi_219297611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:45 schreef Hexagon het volgende:
Ah het bekende "Het is alleen democratie als er uit komt wat ik wil!!" van PVV types.
Nee hoor, hij stemt heus VVD. Net als alle forumleden die hier dag in dag uit het PVV/FvD narratief napraten.
  woensdag 19 november 2025 @ 14:48:33 #42
3542 Gia
User under construction
pi_219297636
Ik ben al rechts, dus hoef niet meer te veranderen.

Maar ik denk wel dat linkse bubbels die last gaan krijgen van asielzoekers en dan heb ik het over overlast waar regelmatig de politie aan te pas moet komen, verkrachting in de stad of zelfs wijk en noem maar op, er echt wel toe gaat leiden dat mensen hun linkse bubbel gaan verlaten.

En dat is dan een positief gevolg van de spreidingswet.
pi_219297688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:48 schreef Gia het volgende:

Maar ik denk wel dat linkse bubbels die last gaan krijgen van asielzoekers en dan heb ik het over overlast waar regelmatig de politie aan te pas moet komen, verkrachting in de stad of zelfs wijk en noem maar op, er echt wel toe gaat leiden dat mensen hun linkse bubbel gaan verlaten.

Dat gebeurt ook door geboren-en-getogen Nederlanders, alleen wordt het veel meer uitvergroot en opgeblazen als het ‘iemand met een kleurtje’ is geweest (terwijl een groot deel van de Nederlanders niet roomblank is met blauwe ogen, maar dat ontgaat veel mensen).
  woensdag 19 november 2025 @ 15:01:51 #44
3542 Gia
User under construction
pi_219297700
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:57 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat gebeurt ook door geboren-en-getogen Nederlanders, alleen wordt het veel meer uitvergroot en opgeblazen als het ‘iemand met een kleurtje’ is geweest (terwijl een groot deel van de Nederlanders niet roomblank is met blauwe ogen, maar dat ontgaat veel mensen).
Ja, maar hoe helpt op een andere partij stemmen tegen overlast van geboren-en-getogen Nederlanders?
  woensdag 19 november 2025 @ 15:14:01 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219297773
Gegroet uit Wageningen waar we er geloof ik 2 hebben, waarvan 1 ook specifiek voor alleenstaande mannen. Wij stemmen hier allemaal GroenLinks.

Hiervoor woonde ik in gemeente Renkum, ook veel opvang. Ook GroenLinks gemeente.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 19 november 2025 @ 15:17:17 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219297794
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor, hij stemt heus VVD. Net als alle forumleden die hier dag in dag uit het PVV/FvD narratief napraten.
De "Ik stem niet PVV maar..." zijn inderdaad meestal wel de ergsten.
pi_219297806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, maar hoe helpt op een andere partij stemmen tegen overlast van geboren-en-getogen Nederlanders?
Niet. Maar jij denkt dat mensen hun ‘linkse bubbel’ gaan verlaten. Wat ik sowieso al een beetje sneue uitdrukking vindt. Alsof je óf links óf rechts bent en je oogkleppen op hebt voor alles wat er om je heen gebeurt.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 15:24:07 #48
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219297833
quote:

Zijn er in de "linkse bubbels" dan geen AZC's? Ervaren de mensen in deze "linkse bubbels" dan geen overlast? Want je post leest een beetje of dat je graag wil dat deze "linkse bubbels" eens lekker veel overlast gaan krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 november 2025 @ 15:26:56 #49
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219297854
Heeft het al gedaan, in negatieve zin. Wij hebben hier 2 azc's een ver aan de rand van de gemeente, daar zijn ze recent nog zo erg in gevecht geweest dat er een hele groep overgeplaatst is naar verschillende locaties. Maar daar hebben we geen last van, dat is onderling. Het kleinere AZC in de dorpskern krijgen we veel overlast van, diefstal, aanrandingen en scheldpartijen onder andere.

[ Bericht 42% gewijzigd door FlippingCoin op 19-11-2025 15:31:58 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219297881
quote:

Gekke is dat niemand die overlast dan ook echt ervaart...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')