abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 20 november 2025 @ 15:53:52 #76
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219303956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gekke is dat niemand die overlast dan ook echt ervaart...
Ik heb het zelf wel ervaren. Lokale supermarkten die beveiligers hebben moeten inhuren omdat er zoveel gestolen werd. Zelf heb ik een minderjarig (heel jong)meisje betrapt op stelen, die doet dat niet uit haarzelf.

Ik weet wel dat het niet exemplarisch is, maar als ik zoiets al meemaak in een nietszeggend dorpje in het oosten komen dit soort dingen gewoon vaker voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 20 november 2025 @ 15:57:10 #77
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219303970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het nemen van onpopulaire maatregelen is moeilijk in een democratie, dat ben ok zeker met je eens. Maar helaas ken ik geen werkbaar alternatief, jij wel?
Ja.

Technocratie, epistocratie, verlichte autocratie en hybride modellen: democratie gecombineerd met sterke onafhankelijke instellingen (centrale banken, klimaat- of gezondheidsraden) die cruciale problemen depolitiseren.

Elk heeft zijn voor- en nadelen maar hebben een hogere efectiviteit dan "democratie" in zijn puurste vorm.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  donderdag 20 november 2025 @ 16:29:42 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219304142
h de bekende "Ik krijg mijn zin niet dus werkt democratie niet" :')

Lijkt me goed dat dat soort mensen verplicht een paar jaar in een autoritair geleide staat gaan wonen.
  donderdag 20 november 2025 @ 16:50:29 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219304227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:35 schreef Meningbastion het volgende:
Het is zeer democratisch maar het werkt niet want de problemen slepen zich al tientallen jaren voort. Democratie werkt dus niet ...... zeg ik nu voor de 100e keer hier.
Ja, makkelijk gezegd hè. Maar als je alleen maar roept dat het huidige systeem niet functioneert en de "oplossing" is dat het gesloopt moet worden zonder te vertellen wat ervoor dan in de plaats moet komen dan kan je het nog 100 keer vertellen maar maak je vooral jezelf daarmee onsterfelijk belachelijk.
Huilen dan.
pi_219304336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:57 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Ja.

Technocratie, epistocratie, verlichte autocratie en hybride modellen: democratie gecombineerd met sterke onafhankelijke instellingen (centrale banken, klimaat- of gezondheidsraden) die cruciale problemen depolitiseren.

Elk heeft zijn voor- en nadelen maar hebben een hogere efectiviteit dan "democratie" in zijn puurste vorm.
Dus je wil Nederland inrichten als Singapore, een soort Europese Commissie of de Raad van State? Ben wel benieuwd hoe populair en geliefd dit zou worden?
pi_219304420
Staat er nu iets langer dan een jaar en nee. Heb er ook geen last van. Meer last van tokkies.
pi_219304439
Hier vlakbij zit een grote club Oekrainers. Geen last van.
Maar ik weet dat het ook anders kan.
  donderdag 20 november 2025 @ 17:48:08 #83
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219304521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gekke is dat niemand die overlast dan ook echt ervaart...
Als je erover heen leest niet nee. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 20 november 2025 @ 17:48:31 #84
459912 FlippingCoin
pi_219304525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb het zelf wel ervaren. Lokale supermarkten die beveiligers hebben moeten inhuren omdat er zoveel gestolen werd. Zelf heb ik een minderjarig (heel jong)meisje betrapt op stelen, die doet dat niet uit haarzelf.

Ik weet wel dat het niet exemplarisch is, maar als ik zoiets al meemaak in een nietszeggend dorpje in het oosten komen dit soort dingen gewoon vaker voor.
Hier in een dorp in de randstad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 20 november 2025 @ 19:06:01 #85
511161 Meningbastion
pi_219304929
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, makkelijk gezegd hè. Maar als je alleen maar roept dat het huidige systeem niet functioneert en de "oplossing" is dat het gesloopt moet worden zonder te vertellen wat ervoor dan in de plaats moet komen dan kan je het nog 100 keer vertellen maar maak je vooral jezelf daarmee onsterfelijk belachelijk.
Ik heb de exacte oplossing niet. Jij wel? Lekker blijven aanmodderen dus. Briljante oplossing.
  donderdag 20 november 2025 @ 19:07:55 #86
511161 Meningbastion
pi_219304940
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus je wil Nederland inrichten als Singapore, een soort Europese Commissie of de Raad van State? Ben wel benieuwd hoe populair en geliefd dit zou worden?
Je stelt weer de verkeerde vraag. Je moet je afvragen of beide effectiever zijn dan "democratie"?
pi_219305048
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:07 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Je stelt weer de verkeerde vraag. Je moet je afvragen of beide effectiever zijn dan "democratie"?
Ik denk niet dat de mens zo werkt. Laten we als voorbeeld de Europese Commissie noemen een technocratisch geheel wat echt enorme impact kan hebben. Ik denk dat veel van de wetgeving een goede inslag heeft, toch wordt het als veel mensen als enorm benauwend ervaren. Dus prima dat democratie minder effectief is, maar het effectievere is geen automatisch resultaat in tevredenheid.
  donderdag 20 november 2025 @ 19:28:36 #88
511161 Meningbastion
pi_219305159
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de mens zo werkt. Laten we als voorbeeld de Europese Commissie noemen een technocratisch geheel wat echt enorme impact kan hebben. Ik denk dat veel van de wetgeving een goede inslag heeft, toch wordt het als veel mensen als enorm benauwend ervaren. Dus prima dat democratie minder effectief is, maar het effectievere is geen automatisch resultaat in tevredenheid.
Dus omdat mensen het anders benauwd zouden krijgen, gaan we maar niet het landsbestuur werkend krijgen? Lijkt mij niet logisch. Tevredenheid van de bevolking is een loos concept. Ongeacht de bestuursvorm heb je tevredenen en ontevredenen. Uiteindelijk gaat het er om dat cruciale zaken kunnen worden opgelost.
pi_219305207
quote:
Richtlijnen voor Forum Politiek (POL)

[..]

Deze posts zijn niet welkom

• Posts met als doel de legitimiteit van en/of het vertrouwen in de democratie en rechtsstaat in Westerse landen te ondermijnen zonder enig bijgaand bewijs hiervan.
Goh
"Pools are perfect for holding water"
pi_219305505
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:28 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Dus omdat mensen het anders benauwd zouden krijgen, gaan we maar niet het landsbestuur werkend krijgen? Lijkt mij niet logisch. Tevredenheid van de bevolking is een loos concept. Ongeacht de bestuursvorm heb je tevredenen en ontevredenen. Uiteindelijk gaat het er om dat cruciale zaken kunnen worden opgelost.
Ik denk dat we het hier niet over eens zullen worden. Mijns inziens hebben zaken als gevoel een veel grotere impact dan werkelijk resultaat danwel data. Mocht dit niet het geval zijn dan zou een land als Singapore veel hoger staan in de world hapiness index.
pi_219305537
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:28 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
...en dat is ook exact wat in Nederland in principe goed gaat, als we geen kabinet vol malloten aan de macht zetten zoals bij het kabinet Schoof.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219305573
Wij hebben 2 opvanglocaties voor Oekraïners.
1 gaat prima en de andere zitten allemaal Afrikanen die zeggen dat ze Oekraïners zijn. Kutvolk met fatbikes die typisch rondhangen en stelen.
Zelfs de gemeente ambtenaar die alles organiseerde was piswoest, toen er ineens alleenstaande jonge Afrikanen kwamen, zgn studenten uit Oekraïne.
Vakman pur sang
pi_219305635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij hebben 2 opvanglocaties voor Oekraïners.
1 gaat prima en de andere zitten allemaal Afrikanen die zeggen dat ze Oekraïners zijn. Kutvolk met fatbikes die typisch rondhangen en stelen.
Zelfs de gemeente ambtenaar die alles organiseerde was piswoest, toen er ineens alleenstaande jonge Afrikanen kwamen, zgn studenten uit Oekraïne.
Ik dacht dat die 'derdelanders' inmiddels hun opvang kwijt waren.
https://ind.nl/nl/nieuws/(...)-op-4-september-2025

In elk geval gaat dat wel eindigen. Die opvang.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219305734
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik dacht dat die 'derdelanders' inmiddels hun opvang kwijt waren.
https://ind.nl/nl/nieuws/(...)-op-4-september-2025

In elk geval gaat dat wel eindigen. Die opvang.
Als ze een aanvraag hebben gedaan dan al niet eens:
quote:
De beëindiging van de bevriezingsmaatregel betekent dat deze mensen vanaf 4 september binnen vier weken Nederland moeten verlaten. Tenzij zij een verblijfsvergunning of een lopende asielprocedure hebben, of een aanvraag voor een reguliere verblijfsvergunning hebben ingediend voor 4 september. Voor mensen die eerder bezwaar maakten tegen het terugkeerbesluit geldt dat zij de uitspraak in hun beroepszaak in Nederland mogen afwachten. Zij mogen ondertussen gebruik blijven maken van de rechten die horen bij tijdelijke bescherming, ook na 4 september.
Hoe ik denk dat het werkt, dit is geheel door fraude en smokkelaars bedacht. Die personen zagen met de vlucht mogelijkheden om geld te verdienen. Corrupte Oekraïners verkochten visums en valse documenten aan Afrikaanse smokkelaars. Kan best dat die Afrikanen nooit in Oekraïne geweest zijn en zich hier gewoon melden met het verhaal en documenten.
Die zijn al getipt direct een procedure voor asiel of verblijf te doen en weten dat dat jaren duurt.
Vakman pur sang
  donderdag 20 november 2025 @ 20:25:19 #95
511161 Meningbastion
pi_219305754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en dat is ook exact wat in Nederland in principe goed gaat, als we geen kabinet vol malloten aan de macht zetten zoals bij het kabinet Schoof.
Welnee, zet 4 uiterst capabele politici van verschillende pluimage bij elkaar en je krijgt een strontcompromis waarmee het land niet is geholpen. " Democratie" klinkt leuk maar het is hol, betekenisloos en zeker niet effectief.
pi_219305809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:25 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Welnee, zet 4 uiterst capabele politici van verschillende pluimage bij elkaar en je krijgt een strontcompromis waarmee het land niet is geholpen. " Democratie" klinkt leuk maar het is hol, betekenisloos en zeker niet effectief.
...zegt een inwoner van één van de best georganiseerde landen in de wereld, in vrijheid vanaf zijn snelle internetverbinding.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 21 november 2025 @ 08:38:01 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219307628
Mijn ervaring is ook met name overlast door diefstal van fietsen. Winkeldiefstal en zelf straatoverval van een een bejaarde vrouw. En dat door de jaren heen want gelukkig zitten er hier meestal niet veel asielzoekers.
Ik moet er dan ook niet aan denken dat die hier in de buurt zouden komen zitten.

[ Bericht 16% gewijzigd door deedeetee op 21-11-2025 08:54:22 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:47:51 #98
459912 FlippingCoin
pi_219307936
Vandaag in de lokale krant een bericht dat "enkele jongeren ruzie kregen, en in de hectiek bestek pakten uit de bestekbak" waarna er 8 aanhoudingen zijn geweest...

Dat zullen vast lepels zijn geweest nietwaar.

vrijdag 21 november 2025 @ 19:53:42 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219312450
Het blijft verbazingwekkend, die 'progressieve' reflex om te denken dat alles wat hier naar toe komt uberhaupt wil meedoen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:41:04 #100
511161 Meningbastion
pi_219312982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
...zegt een inwoner van één van de best georganiseerde landen in de wereld ....
Heb jij slachtoffers van de toeslagencatastrofe al gesproken?
Heb jij Groningse aardbevingsslachtoffers al gesproken?
Heb jij bedrijven gesproken die al jaren wachten op aansluiting op het stroomnet?
Heb jij boeren al gesproken over wat zij kunnen verwachten rond "stikstof"?
Heb jij militairen al gesproken over de bezuinigingen op defensie in de afgelopen 20 jaar?
Heb jij .......?
Heb jij .......?
Heb jij .......?
Heb jij .......?

Dat Nederland een goed georganiseerd land is, is dus weer een kletsverhaal van jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')