Ik zal het hem binnenkort vragen als ik hem met zijn hondje weer binnen laat in het wandelpark waar ik werk.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:21 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het leuk wordt bij Hans Klok 🪄
quote:Op donderdag 13 november 2025 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zal het hem binnenkort vragen als ik hem met zijn hondje weer binnen laat in het wandelpark waar ik werk.
Die laat dat stokje verdwijnen en rent daarna naar de trompettist om het stokje uit die trompet te halen.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:21 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het leuk wordt bij Hans Klok 🪄
Lekker voor de spiegel met een baton staan te zwaaienquote:Op zaterdag 20 december 2025 22:12 schreef golfer het volgende:
Ik heb Hans Klok al een paar weken niet met zijn hondje en zijn vriend bij ons wandelpark Caprera gezien.
Hij is zeker te druk met oefenen voor Maestro.
Hij was snel maar verder erg goed gedaan.quote:
Eens. Hij was consistent.quote:Op zondag 21 december 2025 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep, maar ik doe het hem niet na…
quote:Op zondag 21 december 2025 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Eens. Hij was consistent.
Nog steeds stom dat Dominic nog steeds Engels lult trouwens.
Hoe lang woont hij al in NL?
quote:Dominic Seldis woont sinds 2008 in Nederland, toen hij bij het Koninklijk Concertgebouworkest kwam als solocontrabassist, maar hij voelt zich helemaal thuis en is een bekend gezicht geworden door zijn deelname aan programma's zoals Maestro. Hij is getrouwd met Floor en woont in Amsterdam/Weesp
Hij is feeling himself very thuis ja?quote:
De Moldau begint met twee bronnen die ontspringen en in elkaar verstrengelen om uit te groeien tot een grote rivier. Maar dat hebben we niet gehoord.quote:
Dominic vind dat hij een verschrikkelijke uitspraak van het NL heeft, hij schaamt zich daarvoor en wil daarom geen NL praten.quote:Op zondag 21 december 2025 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Praat Nederlands met me! Met je grounded en humble
Verder was het dirigeren best wel prut maar ze had er wel lol in.
Dat wordt niet beter als hij het blijft vermijden. Het lijkt een intelligente man zonder spraakgebrek. Hij moet over zichzelf heen komenquote:Op zondag 21 december 2025 21:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Dominic vind dat hij een verschrikkelijke uitspraak van het NL heeft, hij schaamt zich daarvoor en wil daarom geen NL praten.
Ik quote je ook nog wrongquote:Op zondag 21 december 2025 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat wordt niet beter als hij het blijft vermijden. Het lijkt een intelligente man zonder spraakgebrek. Hij moet over zichzelf heen komen
Hij slaat de noten en niet de maatquote:Op zondag 21 december 2025 22:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lol, Hans richt zich telkens op een instrumentengroep als hij een stuk herkent: nog meer chaos
Ze vindt Kai leuk, denk ik.quote:Op zondag 21 december 2025 22:14 schreef Faraday01 het volgende:
De harpiste heeft er wel lol in , zit continu te lachen.
Altijd de 13 in een dozijn deuntjes die het klapvee mee kan klappen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:19 schreef Faraday01 het volgende:
Weer de Hongaarse dans , beetje saai
Ja er zijn er tot nu toe 2 een beetje veel beter dan de rest.quote:
Zekerquote:Op zondag 28 december 2025 20:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ben verliefd op Froukje. Wat een leukerd is zij toch
Nee…quote:Op zondag 28 december 2025 20:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Tellen ze de scores van vorige week en deze week bij elkaar op?
Extra aflevering op tv uit kunnen zendenquote:Op zondag 28 december 2025 20:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Was vorige week dan nog ergens goed voor?
Eigenlijk niet, beetje kennismaken en wat aanpielen…quote:Op zondag 28 december 2025 20:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Was vorige week dan nog ergens goed voor?
Ja, er gaan er twee uit vandaag.quote:Op zondag 28 december 2025 21:01 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ooit flarden van het programma gezien maar nu voor het eerst echt volgen.
Fantastisch zeg, Jamai vorige week wow! Froukje nog veel ruimte voor verbetering denk ik.
Hans gaat het niet redden maar er gaan er 2 uit vandaag?
Ja.quote:Op zondag 28 december 2025 21:01 schreef Dazalbest1 het volgende:
Hans gaat het niet redden maar er gaan er 2 uit vandaag?
Aangezien het publieke omroep is, gok ik op NPO Start…quote:Op zondag 28 december 2025 21:05 schreef Dazalbest1 het volgende:
Thanks...
Weet iemand of en zo ja waar oude seizoenen nog terug te zien zijn?
Npo startquote:Op zondag 28 december 2025 21:05 schreef Dazalbest1 het volgende:
Thanks...
Weet iemand of en zo ja waar oude seizoenen nog terug te zien zijn?
Het is heel irritant dat Jamai alles waaraan hij meedoet wintquote:Op zondag 28 december 2025 21:23 schreef Faraday01 het volgende:
Jamai gaat dit fluitend winnen. Zo veel beter dan de rest.
Ik zag ze vanavond nog bij de terublik op dit jaat bij Podium Klassiek.quote:Op zondag 28 december 2025 21:22 schreef MadMaster het volgende:
Wij sponsoren al jaren het Ricciotti Ensemble, een groep jonge klassiek afgestudeerde muzikanten die het ensemble gebruiken om een stapje hogerop te komen.
In het orkest zie ik nu diverse voormalige leden van het ensemble terug.
Leuk…
Ah, even terugkijken…quote:Op zondag 28 december 2025 21:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zag ze vanavond nog bij de terublik op dit jaat bij Podium Klassiek.
Vorige week dus ook alquote:Op zondag 28 december 2025 21:25 schreef Aoibhin het volgende:
Nou dit was wel by far de beste inderdaad
Het verschil is nu wel heel grootquote:Op zondag 28 december 2025 21:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Vorige week dus ook al
En wat hier boven al staat, hij gaat dit winnen of hij moet het helemaal gaan verknallen
Dat zullen ze zeker doen hoewel het ergens ook niet helemaal te vergelijken is dan.quote:Op zondag 28 december 2025 21:27 schreef svann het volgende:
Prachtige beoordeling van Jamai, maar gaat hij dat volhouden.
Ze gaan hem nu misschien wat pittiger werk geven.
Ze kunnen het hem iets lastiger maken, maar al te veel zou niet eerlijk zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 21:32 schreef Faraday01 het volgende:
Dat zullen ze zeker doen hoewel het ergens ook niet helemaal te vergelijken is dan.
Als het hem echt lastig willen maken, zoiets:
https://musescore.com/hms(...)ue_in_d_minor_v2_0_2
Tempowisselingen, fermates en alles.
Hij won Idols omdat ik al mijn zakgeld uitgaf aan stemmen en met levensgrote posters ‘STEM OP JAMAI’ door het dorp fietstequote:Op zondag 28 december 2025 21:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het is heel irritant dat Jamai alles waaraan hij meedoet wint
Ze hebben ze er inderdaad af gegooidquote:Op zondag 28 december 2025 21:12 schreef Dazalbest1 het volgende:
Dacht ik ook, plus abonnement genomen maar zie alleen huidige afleveringen van dit seizoen. Erg jammer
Dat is ook wel een beetje marketing van het programma natuurlijkquote:Op maandag 29 december 2025 00:59 schreef Moira het volgende:
Dat Dominic hem ‘de beste dirigent die ze ooit gehad hebben’ noemt terwijl ze Maartje en Leona als winnaars hebben gehad (ook van die natuurtalentjes die het gelijk al goed deden) zegt imo wel heel wat
Erg jammer jaquote:Op maandag 29 december 2025 01:03 schreef Moira het volgende:
[..]
Ze hebben ze er inderdaad af gegooid![]()
Heel jammer want ik heb ze een paar jaar terug nog allemaal kunnen terugkijken!
Zo'n traag stuk is niet makkelijkquote:Op zondag 4 januari 2026 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
Benieuwd of Jamai ook weer zo goed is zonder baton
Dus wel.quote:Op zondag 4 januari 2026 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
Benieuwd of Jamai ook weer zo goed is zonder baton
Het zou mooi zijn voor de wedstrijd als iemand nog enorm gaat verbeteren de komende tijdquote:Op zondag 4 januari 2026 20:52 schreef Dazalbest1 het volgende:
Pppfffff niet te doen die Jamai. Eenzame hoogte![]()
Dit kan iedereen meeneuriėn.quote:Op zondag 4 januari 2026 20:54 schreef Faraday01 het volgende:
Niet weer die second waltz
Die jazz suite is zoveel meer en mooier dan dit
Ik denk en hoop Froukje.quote:Op zondag 4 januari 2026 20:54 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn voor de wedstrijd als iemand nog enorm gaat verbeteren de komende tijdOf misschien vanavond al wel.
Dat is ook de enige kandidaat die het nog een beetje spannend kan gaan maken. De rest zit er wel heel ver achter.quote:
Ik snap sowieso niet waarom bij elk programma er opeens iemand door optredens heen moet tetteren. Nu dan de jury, gelukkig wel minimaal, maar dan ook die gast apart nog terwijl we na het optreden meer dan voldoende horen of het wel of niet goed ging.quote:Op zondag 4 januari 2026 20:56 schreef MadMaster het volgende:
Van die overenthousiaste begeleider, met z'n ongetwijfeld goedbedoelde commentaar, word ik wel wat moe…
Ja dit is een stuk lastiger. De rest krijgt dan wel betere punten maar het is eigenlijk lastig te vergelijken op deze manier.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:10 schreef MadMaster het volgende:
Technisch gezien is dit stuk van Froukje een wereld van verschil met dat niemendalletje van hiervoor…
Je lijkt gelijk te gaan krijgenquote:
Het punten geven voor enige 'verbetering' is misschien ook goed voor het moreel, maar dat moet niet overdreven worden. Als je minder uit de bocht vliegt dan de vorige keer, dan vlieg je toch nog steeds uit de bocht…quote:Op zondag 4 januari 2026 21:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja dit is een stuk lastiger. De rest krijgt dan wel betere punten maar het is eigenlijk lastig te vergelijken op deze manier.
Harry Potter/Lord of the rings?quote:Op zondag 4 januari 2026 21:31 schreef Faraday01 het volgende:
Filmmuziek. Dan komen alle usual suspects ongetwijfeld voorbij:
- Star Wars
- Morricone (naar keuze)
- Schindlers List
- Iets van Hans Zimmer
Welnee, gewoon gedoodverfde winnaar natuurtalentje ditdatzuszoquote:Op zondag 4 januari 2026 20:54 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn voor de wedstrijd als iemand nog enorm gaat verbeteren de komende tijdOf misschien vanavond al wel.
Ik vind Jamai ook nog steeds het beste, maar het kijkt gewoon leuker als er meerdere kandidaten zijn die kans kunnen maken op winst, anders is het ook niet spannendquote:Op zondag 4 januari 2026 22:31 schreef Moira het volgende:
[..]
Welnee, gewoon gedoodverfde winnaar natuurtalentje ditdatzuszo
Ik voorspelde vooraf al dat de finale uit Jamai en Froukje zou bestaan omdat dat de zangers van het stel zijn, maar ik vind dat Annick het eigenlijk nog beter doet dan Froukje. En beiden komen niet in de buurt van Jamai
Ja het leek wel of sommige kandidaten een hogere score kregen omdat ze veel verbetering lieten zien en Jamai aan een hogere standaard wordt gemeten. Dat zag je inderdaad het meest bij de scores van Ed.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:22 schreef Moira het volgende:
Wtf is met Ed’s scores? Jamai en Isabelle allebei een 8 (terwijl Jamai duidelijk beter was) en Froukje dan ineens wel een 9 (terwijl Jamai duidelijk beter was)?
Is Ed dan toch Jamai aan een hogere standaard aan het meten dan de rest?
En dan Annick ook een 8 van hem alsof dat niet van veel hoger niveau was dan Isabelle?
Oh echt, ik dacht dat ze comedienne wasquote:Op zondag 4 januari 2026 23:27 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vind Jamai ook nog steeds het beste, maar het kijkt gewoon leuker als er meerdere kandidaten zijn die kans kunnen maken op winst, anders is het ook niet spannend![]()
Annick is ook zangeres natuurlijk.
Ze heeft in ieder geval in musicals gespeeldquote:Op maandag 5 januari 2026 10:00 schreef Moira het volgende:
[..]
Oh echt, ik dacht dat ze comedienne was
Verklaart waarom ze met die anderen in de top 3 staat
Ook wel benieuwd hoe de stukken worden verdeeld en op basis waarvan....quote:Op zondag 11 januari 2026 20:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit was tegelijkertijd veel minder ingewikkeld dan star wars om te dirigeren.
Lotr wordt een bingo voor @Felagundquote:Op zondag 11 januari 2026 20:52 schreef Alcatranz. het volgende:
[..]
Welke films staan er nog meer op je kaart?
Dan kan de stift inderdaad nog even uit het vet worden gelaten.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lotr wordt een bingo voor @:Felagund
en dan verwacht ik eigenlijk ook nog iets van Morricone.
Lalaland had ik niet aan zien komenquote:Op zondag 11 januari 2026 20:56 schreef Alcatranz. het volgende:
[..]
Dan kan de stift inderdaad nog even uit het vet worden gelaten.
Orkest heeft nog de keuze straks toch?quote:Op zondag 11 januari 2026 21:11 schreef Dazalbest1 het volgende:
Jammer van Froukje, ik zie liever Isabella vertrekken
quote:Op zondag 11 januari 2026 21:12 schreef Gremen het volgende:
In het midden van de aarde is iets met Smeagol
Ja, maar wie niet bij de onderste twee zit kan sowieso niet afvallenquote:Op zondag 11 januari 2026 21:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Orkest heeft nog de keuze straks toch?
Oh ja tussen de laagste 2 he, ff hoop houden nogquote:Op zondag 11 januari 2026 21:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Orkest heeft nog de keuze straks toch?
Het kan nogquote:Op zondag 11 januari 2026 21:11 schreef Dazalbest1 het volgende:
Jammer van Froukje, ik zie liever Isabella vertrekken
Het kan nog!quote:Op zondag 11 januari 2026 21:14 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, maar wie niet bij de onderste twee zit kan sowieso niet afvallen
Ik corrigeer mijn voorspelling naar Jamai en Annickquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:54 schreef Moira het volgende:
Gezien hun achtergrond voorspel ik alvast dat de finale vast uit Jamai en Froukje zal bestaan
Dit inderdaad....quote:Op zondag 11 januari 2026 22:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik corrigeer mijn voorspelling naar Jamai en Annick
Had niet verwacht dat het orkest Isabelle erdoorheen zou stemmenBeetje lullig dat ze Froukje op 1 fout afrekenen terwijl Isabelle ze elke aflevering maakt
En Jamai eindelijk drie 10en
Dit ging wel erg fout bij Froukje, was geen klein foutje.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik corrigeer mijn voorspelling naar Jamai en Annick
Had niet verwacht dat het orkest Isabelle erdoorheen zou stemmenBeetje lullig dat ze Froukje op 1 fout afrekenen terwijl Isabelle ze elke aflevering maakt
En Jamai eindelijk drie 10en
Snap ik, maar meestal zie je het orkest over een bredere lijn oordelen. Dan komt Froukje nog steeds met kop en schouders boven Isabelle uit.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit ging wel erg fout bij Froukje, was geen klein foutje.
Dat vond ik niet. Ze was overduidelijk de slechtste kandidaat.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef Moira het volgende:
Snap ik, maar meestal zie je het orkest over een bredere lijn oordelen. Dan komt Froukje nog steeds met kop en schouders boven Isabelle uit.
Eens. Zoveel beter dan Isabelle en ook Annickquote:Op maandag 12 januari 2026 12:21 schreef Moira het volgende:
[..]
Snap ik, maar meestal zie je het orkest over een bredere lijn oordelen. Dan komt Froukje nog steeds met kop en schouders boven Isabelle uit.
Die is zo veel beter dan de rest dat hij dat ook nog kan hebbenquote:Op zondag 18 januari 2026 20:39 schreef Dazalbest1 het volgende:
Hopelijk heeft Jamai nu niet net zijn dag niet......
Heiligschennis!quote:Op zondag 18 januari 2026 20:48 schreef MadMaster het volgende:
Ook bekend als:
Bekijk deze YouTube-video
Sorry, ik houd van klassieke muziek én van dance muziek en kan die cross-overs vaak wel waarderen…quote:
Ik heb daar op zich ook geen moeite mee alleen niet met een requiem dat iemand min of meer voor zijn eigen dood geschreven heeft. En dan ook nog met een vrolijk deuntje eronderquote:Op zondag 18 januari 2026 20:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, ik houd van klassieke muziek én van dance muziek en kan die cross-overs vaak wel waarderen…
William Orbit, wel duizend keer gedraaidquote:Op zondag 18 januari 2026 21:00 schreef MadMaster het volgende:
Ik zal de trance versie van het Adagio for Strings maar niet posten.
Was wel een grotere hit dan de versie die we nu zullen gaan horen…
Laat u de kist maar zakken…quote:Op zondag 18 januari 2026 21:10 schreef Faraday01 het volgende:
Ze hebben wel vrolijke koormuziek deze aflevering
Nee lijkt er niet op en ik vind haar daardoor ook niet sympathiek overkomen. Je ziet weinig dat ze echt enorm knokt om te verbeteren.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:13 schreef MadMaster het volgende:
Ik vraag me af of ze enig idee heeft wat ze aan het doen is…
Ik vind haar wel een genot om naar te kijken, passie.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:13 schreef MadMaster het volgende:
Ik vraag me af of ze enig idee heeft wat ze aan het doen is…
Het is het Europese volkslied, niet dat van de USA…quote:Op zondag 18 januari 2026 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
Ode an die freude dat is wat anders dan al die requiems
Als je echt dirigent bent moet je vooral ook de partituur bestuderen en het orkest tijdens repetities een muziekstuk nog muzikaler laten spelen. De uitvoering is maar een klein deel van het werk van een dirigent.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:58 schreef StevenHyde het volgende:
Jamai moet hierin verder. Verplicht.
Jamai heeft in een orkest gezeten en kan partituur lezen, hij zou prima door kunnen stromen als hij dat zou willen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je echt dirigent bent moet je vooral ook de partituur bestuderen en het orkest tijdens repetities een muziekstuk nog muzikaler laten spelen. De uitvoering is maar een klein deel van het werk van een dirigent.
Mensen studeren daar jaren voor
Jamai had een hele goede dirigent kunnen zijn, nu is hij een redelijke zanger/presentator.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:44 schreef Moira het volgende:
[..]
Jamai heeft in een orkest gezeten en kan partituur lezen, hij zou prima door kunnen stromen als hij dat zou willen.
Ik heb ook in orkesten gespeeld en kan partituur lezen, dat wil nog niet zeggen dat ik professioneel dirigent kan worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:44 schreef Moira het volgende:
[..]
Jamai heeft in een orkest gezeten en kan partituur lezen, hij zou prima door kunnen stromen als hij dat zou willen.
Klopt, echter moge het duidelijk zijn dat Jamai er een natuurlijke aanleg voor heeft die hij prima verder zou kunnen uitwerken mocht hij dat willen. Er zijn zat professionele dirigenten die daar pas op latere leeftijd in zijn gestroomd.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb ook in orkesten gespeeld en kan partituur lezen, dat wil nog niet zeggen dat ik professioneel dirigent kan worden.
Deze is misschien wel interessant voor je:
Bekijk deze YouTube-video
Hij lijkt één te zijn met de muziek.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Sorella het volgende:
Ik heb alle seizoenen van meastro gezien en heb nog nooit traantjes gelaten maar jamai heeft dat doorbroken, zo mooi als dat hij dirigeert.
quote:Op zondag 25 januari 2026 18:28 schreef EsserS het volgende:
Aardig artikel waarin een professional spreekt.
https://www.klankwijzer.nl/260120-8/
Er zijn genoeg personen tijdens het programma op die kist geklommen die er geen reet van bakten met datzelfde orkest, dus het is wat kortzichtig om te stellen dat de gedachte dat iedereen dit zou kunnen nu massaal boven komt drijven.quote:Risico
Tegelijkertijd heeft het succes ook een risico. Het gevaar is dat kijkers, of bestuurders, kunnen denken: ‘zie je wel, met een beetje talent kun je dus gewoon dirigeren.’ En daar begint het te schuren met de dagelijkse werkelijkheid. Boonekamp: “Wat voor veel mensen onvoldoende zichtbaar blijft, is dat Jamai mag werken met een orkest van hooggetrainde, hoogopgeleide professionals. Musici die hun instrument tot in de kleinste vezel beheersen, die muzikaal kunnen dragen, die snel kunnen schakelen, die compenseren waar nodig. In zo’n setting kan iemand, zeker met muzikaliteit en podiumkracht, relatief snel tot een overtuigende prestatie komen. Dat doet niets af aan Jamai’s talent, hij laat lef, muzikaliteit en overtuiging zien. Maar het zegt óók iets over de context waarin hij dat laat zien.”
Dat is wel overdreven gezegd. Hij is een enthousiaste, leergierige jongeman die het aardig weet over te brengen. Tot nu toe, beter dan wie ook die in Maestro heeft opgetreden. Meer niet. Als hij echt zou willen, kan hij uitgroeien tot een echte maestro maar dan wel heel wat jaren heel hard studeren.quote:Op zondag 25 januari 2026 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij lijkt één te zijn met de muziek.
Het ging anders voortreffelijk.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:40 schreef EsserS het volgende:
[..]
Dat is wel overdreven gezegd. Hij is een enthousiaste, leergierige jongeman die het aardig weet over te brengen. Tot nu toe, beter dan wie ook die in Maestro heeft opgetreden. Meer niet. Als hij echt zou willen, kan hij uitgroeien tot een echte maestro maar dan wel heel wat jaren heel hard studeren.
Ja, het was heel goed. Maar als hij nou het echte werk moet doen, bijvoorbeeld het populaire Le Sacre du printemps van Igor Stravinsky dat wordt beschouwd als 1 van de moeilijkste baletten om te dirigeren vanwege de ritmische complexiteit, blijft Jamai dan overeind of kukelt hij de orkestbak in? Kaf wordt van koren gescheiden en koren betekent jarenlang studeren, kennis verwerven, een eigen stijl/muziekstempel ontwikkelen en dit allemaal in staat zijn om dit over te brengen aan alle individuele orkestleden met ieder hun eigen kwaliteiten.quote:
Wie weet komt dat nog.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:48 schreef EsserS het volgende:
[..]
Ja, het was heel goed. Maar als hij nou het echte werk moet doen, bijvoorbeeld het populaire Le Sacre du printemps van Igor Stravinsky die wordt beschouwd als 1 van de moeilijkste symphonieėn om te dirigeren vanwege de ritmische complexiteit, blijft Jamai dan overeind of kukelt hij de orkestbak in? Kaf wordt van koren gescheiden en koren betekent jarenlang studeren, kennis verwerven, een eigen stijl/muziekstempel ontwikkelen en dit allemaal in staat zijn om dit over te brengen aan alle individuele orkestleden met ieder hun eigen kwaliteiten.
Het begin is veelbelovend maar dat wordt ook gezegd van 100.000'en voetballertjes waar later niemand nog van hoorde. Uiteindelijk gaat het naast talent ook om de wil iets te bereiken. En geluk hebben uiteraard.quote:
Bij de premičre was Le Sacre nog niet zo'n doorslaand succesquote:Op zondag 25 januari 2026 19:48 schreef EsserS het volgende:
[..]
Ja, het was heel goed. Maar als hij nou het echte werk moet doen, bijvoorbeeld het populaire Le Sacre du printemps van Igor Stravinsky dat wordt beschouwd als 1 van de moeilijkste baletten om te dirigeren vanwege de ritmische complexiteit, blijft Jamai dan overeind of kukelt hij de orkestbak in? Kaf wordt van koren gescheiden en koren betekent jarenlang studeren, kennis verwerven, een eigen stijl/muziekstempel ontwikkelen en dit allemaal in staat zijn om dit over te brengen aan alle individuele orkestleden met ieder hun eigen kwaliteiten.
Het ogenschijnlijke gemak waarmee hij het orkest en de diverse sessies echt stuurt is bijzonder.quote:
Als ze allemaal 6'jes had gekregen, was het meer dan logisch geweest…quote:Op zondag 25 januari 2026 20:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]maar de achten net waren natuurlijk wel een beetje kolderiek in vergelijking met dit.
Laten we eerlijk zijn, de andere twee kandidaten hadden waarschijnlijk het einde van de vuurvogel niet gehaald.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ze allemaal 6'jes had gekregen, was het meer dan logisch geweest…
Ik ben er ook bang voor.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de andere twee kandidaten hadden waarschijnlijk het einde niet gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |