abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219213295
Beste medeforumleden,

Sinds enige tijd ben ik lid van FOK! en ik moet zeggen dat men hier nogal vrouwonvriendelijk kan zijn. Niet alle leden zijn even erg, maar ik vind het soms stuitend wat hier over vrouwen wordt gepost of hoe vrouwen worden omschreven. Ben ik de enige die dit vind of is het echt een trend tegenwoordig?
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:07:31 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219213332
Altijd al zo geweest. Maar tegenwoordig zijn we met minder op dit forum en daardoor krijg je helaas dat je vaak dezelfde users blijft tegenkomen die tot in den treure hun vrouwonvriendelijke mening blijven verkondigen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219213360
En dan komt er vaak ook weer een user om te zeggen dat die afgelopen nacht vrouwonvriendelijk tegen je zusje of moeder was.

Dat soort debieltjes mogen van mij wel van het forum af
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:13:02 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219213367
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
En dan komt er vaak ook weer een user om te zeggen dat die afgelopen nacht vrouwonvriendelijk tegen je zusje of moeder was.

Dat soort debieltjes mogen van mij wel van het forum af
Altijd dezelfden, altijd staan ze voor gek.
pi_219213491
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wie zijn dat dan? Want ik heb het idee dat er een soort van 'harde kern' is oid
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:28:50 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219213500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:27 schreef DenzelW het volgende:

[..]
Draai maar een weekje mee.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:29:04 #7
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219213503
Ja, dat hoort er een beetje bij hier op FOK, is mannelijke humor, die vrouwen niet hebben.
Het zijn ook altijd dezelfden. Dan krijg je als antwoord dat ze je moeder hebben geneukt bijvoorbeeld.

Maar hee, wij zien dat anders omdat we vrouwen zijn die andere humor hebben.
Ik vind dat er best wel grappige dingen tussen zitten maar sommige zijn gewoon smakeloos.
Maar op een gegeven moment registreer je het om de een of andere manier niet meer en leer je er overheen te lezen. Er zijn nu eenmaal veel meer mannen hier op FOK.

Sommigen vinden het ook nogal een ding dat er tegenwoordig aandacht worden gegeven aan moord op vrouwen die de relatie beindigen omdat het ook gebeurd bij mannen, wat niet wordt vermeld, en dat vinden ze dan oneerlijk. Tja......gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
To BG or not to BG!
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 12:29:37 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219213507
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:27 schreef DenzelW het volgende:

[..]
Nah, ik denk niet dat het nodig is om een of andere witch hunt te gaan doen nu. Negeer gewoon de users die dergelijke uitspraken doen en zet ook vooral een TR.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:37:35 #9
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219213596
Ik denk dat we in tijd leven waarbij het niet meer gepast is om zo de nadruk op gender te leggen. Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten
Want het wetboek ken ik ook
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:55:49 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219213721
Die grappen zijn nog tot daar aan toe. Ik stoor me meer aan de meningen waarin vrouwen weggezet worden met denigrerende termen die ik liever niet herhaal.
pi_219213748
Grapjes an sich zijn het probleem niet, maar een deel draagt bij aan de piramide van geweld

Reageren met 'nice' op kindermisbruik door een knappe lerares valt hier bijvoorbeeld ook onder.
pi_219213842
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:55 schreef Lienekien het volgende:
Die grappen zijn nog tot daar aan toe. Ik stoor me meer aan de meningen waarin vrouwen weggezet worden met denigrerende termen die ik liever niet herhaal.
Ja, ik lees wel eens 'wijven' en dan denk ik: dit kan ook anders. Maar dan ben ik gelijk weer een zeurpiet.
  vrijdag 7 november 2025 @ 13:30:06 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219213965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:14 schreef DenzelW het volgende:

[..]
Ja, ik lees wel eens 'wijven' en dan denk ik: dit kan ook anders. Maar dan ben ik gelijk weer een zeurpiet.
Probleem met dat soort termen is dat ze vaak helemaal niet denigrerend bedoeld zijn, maar regionaal anders worden aangevoeld. Een vrouw als "meid" aanspreken heeft in Rotterdam helemaal geen bijsmaak, in andere steden wordt het als een echte belediging gezien. Internationaal zie je dat met de term "cunt", wat in Australie vaak niet direct beledigend bedoeld is, maar in de rest van de wereld ...
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219213971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:03 schreef DenzelW het volgende:
Beste medeforumleden,

Sinds enige tijd ben ik lid van FOK! en ik moet zeggen dat men hier nogal vrouwonvriendelijk kan zijn. Niet alle leden zijn even erg, maar ik vind het soms stuitend wat hier over vrouwen wordt gepost of hoe vrouwen worden omschreven. Ben ik de enige die dit vind of is het echt een trend tegenwoordig?
Komt door alle boze witte mannen hier die niet deugen en op cursus moeten. :W
pi_219213984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:00 schreef Stepperoller het volgende:
Grapjes an sich zijn het probleem niet, maar een deel draagt bij aan de piramide van geweld
[ afbeelding ]
Reageren met 'nice' op kindermisbruik door een knappe lerares valt hier bijvoorbeeld ook onder.
Maar dat is toch voor de grap? Ik doe dat ook altijd maar ik ben heus lief voor de vrouwtjes verder.
-nee-
  vrijdag 7 november 2025 @ 13:33:19 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219213987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:30 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Probleem met dat soort termen is dat ze vaak helemaal niet denigrerend bedoeld zijn, maar regionaal anders worden aangevoeld. Een vrouw als "meid" aanspreken heeft in Rotterdam helemaal geen bijsmaak, in andere steden wordt het als een echte belediging gezien. Internationaal zie je dat met de term "cunt", wat in Australie vaak niet direct beledigend bedoeld is, maar in de rest van de wereld ...
Nee, als je die woorden (zoals ‘wijven’) in de context leest, dan zijn ze meestal wel degelijk denigrerend bedoeld.
pi_219214006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:14 schreef DenzelW het volgende:

[..]
Ik zou me er niet al te druk om maken.

Grappige is dat het vaak 30 plussers zijn die waarschijnlijk nog met het schaamrood op hun kaken staan als ze bij een kassameisje staan. Dat soort lui kun je alleen maar uitlachen. Die kennen een naakte vrouw alleen van het internet.

Ik ben zelf ook wel zeker niet heilig hoor, als een vrouw bijvoorbeeld dom over voetbal praat, of er weer eens een inparkeerfout wordt gemaakt waarbij 6 auto's beschadigen maak ik er wel eens grapjes om.

Maar een vrouw een wijf noemen oid vind ik ook gewoon denegerend en onnodig.
pi_219214024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:36 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik zou me er niet al te druk om maken.

Grappige is dat het vaak 30 plussers zijn die waarschijnlijk nog met het schaamrood op hun kaken staan als ze bij een kassameisje staan. Dat soort lui kun je alleen maar uitlachen. Die kennen een naakte vrouw alleen van het internet.

Ik ben zelf ook wel zeker niet heilig hoor, als een vrouw bijvoorbeeld dom over voetbal praat, of er weer eens een inparkeerfout wordt gemaakt waarbij 6 auto's beschadigen maak ik er wel eens grapjes om.

Maar een vrouw een wijf noemen oid vind ik ook gewoon denegerend en onnodig.
Nee, klopt. Ik vraag me dan alleen af, en dat wordt hierboven ook al gezegd, of dit niet afhankelijk is van de regio waar je vandaan komt en wat daar gangbaar is qua taalgebruik.
pi_219214044
Omgekeerd mag over mannen natuurlijk alles gezegd worden, publiekelijk en openbaar.
Geen enkel probleem. :O
pi_219214072
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:37 schreef DenzelW het volgende:

[..]
Nee, klopt. Ik vraag me dan alleen af, en dat wordt hierboven ook al gezegd, of dit niet afhankelijk is van de regio waar je vandaan komt en wat daar gangbaar is qua taalgebruik.
Dat is ook weer zo.

Ik zei vroeger wel eens als ik een scharrel had tegen mijn vader "dat was een leuke meid om te zien" zag daar dan ook het kwaad niet van in. Maar mijn vader vind dat toch denegerend klinken.

Maar wijf is wel een lastige, er zijn inderdaad regio's waar vriendschappelijk onder elkaar "hee wijfie, hoe is het" wordt gezegd.

Alleen op een forum heb je meestal niet met elkaar geknikkerd om het zo maar te zeggen
pi_219214093
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Omgekeerd mag over mannen natuurlijk alles gezegd worden, publiekelijk en openbaar.
Ook dat vind ik wel een ding. Zeker nu de laatste maanden het woord "mannenprobleem" een ding is. Terwijl iedereen eigenlijk wel weet hoe je beestje bij naam genoemd moet worden, maar dat mag dan weer niet
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:14:14 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219214265
quote:
Spreek mij er gerust op aan als ik denigrerend en negatief generaliserend over mannen praat op dit forum zoals sommige mannen hier over vrouwen praten.

Het is trouwens wel heel makkelijk om zo het topic van vrouwonvriendelijkheid uit de weg te gaan.
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:16:38 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219214282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:44 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ook dat vind ik wel een ding. Zeker nu de laatste maanden het woord "mannenprobleem" een ding is. Terwijl iedereen eigenlijk wel weet hoe je beestje bij naam genoemd moet worden, maar dat mag dan weer niet
Wil je het echt die kant op trekken? Valt me tegen.

Maar goed, jij schijnt een ‘bekende’ te zijn op FOK! Als ik je reguliere usernaam zou weten, zou ik me mogelijk deze moeite besparen.
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 14:20:08 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_219214300
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Spreek mij er gerust op aan als ik denigrerend en negatief generaliserend over mannen praat op dit forum zoals sommige mannen hier over vrouwen praten.

Het is trouwens wel heel makkelijk om zo het topic van vrouwonvriendelijkheid uit de weg te gaan.
En los daarvan, het is een beetje een papieren tijger die daar wordt opgetuigd. Niemand heeft dat gezegd, en het heeft ook helemaal niets met het doel van het topic van doen.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 14:21:57 #25
842 Zorro
Z
pi_219214305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:29 schreef oppiedoppie het volgende:
Maar hee, wij zien dat anders omdat we vrouwen zijn die andere humor hebben.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat vrouwen de vrouwelijke cabaretiers WEL leuk vinden?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:26:45 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219214327
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:21 schreef Zorro het volgende:

[..]
Je gaat me nu toch niet vertellen dat vrouwen de vrouwelijke cabaretiers WEL leuk vinden?
Daar hebben we er een: ‘vrouwen zijn nooit grappig’.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 14:30:11 #27
842 Zorro
Z
pi_219214343
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je bewijst hier zelf het tegendeel.
pi_219214486
quote:

[..]
Onzin natuurlijk, Soundos en Claudia de Breij zijn natuurlijk wel om te gieren.
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:53:08 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219214497
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:51 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk, Soundos en Claudia de Breij zijn natuurlijk wel om te gieren.
Over smaakt valt niet te twisten. ;(

Paulien Cornelisse kan ik wel om lachen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 14:55:45 #30
5428 crew  miss_sly
pi_219214526
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik kreeg verleden weekend nog van een mod te horen dat gekwetst zijn een keuze is.
Volgens mij is ze niet gekwetst, maar maakt ze een opmerking over de sfeer. Die overigens perfect aansluit bij de OP.

Wat op zichzelf gewoon helemaal in de lijn der verwachting ligt. Inclusief de 'mannen zijn ook zielig boehoe'-post.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:57:33 #31
459912 FlippingCoin
pi_219214538
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is ze niet gekwetst, maar maakt ze een opmerking over de sfeer. Die overigens perfect aansluit bij de OP.

Wat op zichzelf gewoon helemaal in de lijn der verwachting ligt. Inclusief de 'mannen zijn ook zielig boehoe'-post.
Ik vind nou ook niet bepaald bijdragen aan de sfeer, of ligt dat aan mij?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 14:58:16 #32
842 Zorro
Z
pi_219214543
Tja ik heb het over cabaretiers en dat meen ik volkomen.
Dat betekent niet dat vrouwen niet grappig kunnen zijn, films genoeg waar dat wel zo is.
Maar dat direct op iedereen betrekken, ja dat is zoals @FlippingCoin al aangeeft, een keuze.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:00:27 #33
459912 FlippingCoin
pi_219214551
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:58 schreef Zorro het volgende:
Tja ik heb het over cabaretiers en dat meen ik volkomen.
Dat betekent niet dat vrouwen niet grappig kunnen zijn, films genoeg waar dat wel zo is.
Maar dat direct op iedereen betrekken, ja dat is zoals @:FlippingCoin al aangeeft, een keuze.
Ik heb het idee, dat ondanks dat dit een discussieforum is, men hier wederom geen andere meningen wil horen hier.
pi_219214585
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik bedoel eigenlijk meer in het algemeen.

quote:
Ik ben hier toch?
pi_219214602
quote:
Beste medeforumleden,

Het zijn hier gewoon geen mannen die hun ballen in het handtasje van hun vriendin/vrouw hebben zitten. (Als we die tenminste hebben, toegegeven)
pi_219214638
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Maar dat is toch voor de grap? Ik doe dat ook altijd maar ik ben heus lief voor de vrouwtjes verder.
Dat doet er qua schadelijkheid dus niet toe.
pi_219214647
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wil je het echt die kant op trekken? Valt me tegen.

Maar goed, jij schijnt een ‘bekende’ te zijn op FOK! Als ik je reguliere usernaam zou weten, zou ik me mogelijk deze moeite besparen.
Ik denk dat je het een beetje verkeerd interpreteert.

De "incidenten" van afgelopen maanden zijn voornamelijk niet een uitgebreid mannenprobleem, maar het komt van een bepaalde bevolkingsgroep die we binnen laten.

Als ik als man daarop moet worden aangesproken, dan ben jij als vrouw ook onderdeel van het probleem, want we zijn toch beide een mens?
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 15:16:08 #38
5428 crew  miss_sly
pi_219214657
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik vind nou ook niet bepaald bijdragen aan de sfeer, of ligt dat aan mij?
Ik heb geen idee wat er aan jou ligt, maar als je dat vindt, kun je er misschien iets aan veranderen.
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 15:18:18 #39
5428 crew  miss_sly
pi_219214675
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

De "incidenten" van afgelopen maanden zijn voornamelijk niet een uitgebreid mannenprobleem, maar het komt van een bepaalde bevolkingsgroep die we binnen laten.

Als ik als man daarop moet worden aangesproken, dan ben jij als vrouw ook onderdeel van het probleem, want we zijn toch beide een mens?
En daar issie weer. De totaal uit de lucht gegrepen mythe dat het een bepaalde bevolkingsgroep is want o, onze geweldige, witte, attente, zorgzame, nette mannen zijn zo niet. Die zijn alleen maar respectvol en netjes tegen iedereen, en zeker tegen mannen.

Was het maar zo'n feest.

En voor ik ervan word beschuldigd alle mannen over een kam te scheren: zeker niet. Er zijn gelukkig heel veel fijne mannen en ik ken er gelukkig ook heel veel. Maar er zijn ook helaas veel mannen die bepaald niet tot de fijne mannen behoren, en dat zijn niet allemaal onaangepaste moslims.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:18:24 #40
459912 FlippingCoin
pi_219214677
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er aan jou ligt, maar als je dat vindt, kun je er misschien iets aan veranderen.
For better or worse.

Ik denk dat er behoefte is aan meerdere invalshoeken anders is er geen discussie en kan dit forum wel definitief 503’s gaan serveren.
pi_219214694
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daar issie weer. De totaal uit de lucht gegrepen mythe dat het een bepaalde bevolkingsgroep is want o, onze geweldige, witte, attente, zorgzame, nette mannen zijn zo niet. Die zijn alleen maar respectvol en netjes tegen iedereen, en zeker tegen mannen.

Was het maar zo'n feest.

En voor ik ervan word beschuldigd alle mannen over een kam te scheren: zeker niet. Er zijn gelukkig heel veel fijne mannen en ik ken er gelukkig ook heel veel. Maar er zijn ook helaas veel mannen die bepaald niet tot de fijne mannen behoren, en dat zijn niet allemaal onaangepaste moslims.
Dat, en niet ook niet alle vaginabezitters zijn heilig.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:20:05 #42
459912 FlippingCoin
pi_219214695
quote:

[..]

Was het maar zo'n feest.

Met een oververtegenwoordiging van bepaalde nieuwe mannen natuurlijk.
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 15:21:11 #43
5428 crew  miss_sly
pi_219214702
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Met een oververtegenwoordiging van bepaalde nieuwe mannen natuurlijk.
Nee.
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 15:21:31 #44
5428 crew  miss_sly
pi_219214705
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat, en niet ook niet alle vaginabezitters zijn heilig.
Ik ben niet gelovig, dus in mijn ogen is helemaal niemand heilig.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:23:21 #45
459912 FlippingCoin
pi_219214717
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee.
Volgens het CBS wel meen ik al eens geplaatst te hebben. :lijstje:
pi_219214721
quote:

[..]

Was het maar zo'n feest.

Dat is dus ook niet wat ik zeg, ik geef de schuld niet aan moslims, er zijn genoeg Nederlanders die hun vrouw wat aan doen.

Maar ook dat kunnen soms vrouwen zijn

https://www.ad.nl/binnenl(...)-dochter-5~add7278a/

Moeten wij, als mensen die nooit een vrouw, kind of wie dan ook hebben aangedaan ons schuldig voelen? De verantwoordelijkheid daarvoor nemen?

Moet een asielzoeker die daadwerkelijk vlucht voor een oorlog, en met de beste intenties het land binnen komt daarmee worden veroordeeld?

Nee, dus stop dan ook met het woord mannenprobleem.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:26:43 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219214739
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Nee, ik had het precies goed geïnterpreteerd.

Waarom is dit relevant in een discussie over vrouwonvriendelijkheid hier, op dit forum? Hm?
pi_219214744
quote:
Beste medeforumleden,

Misogynie is van alle tijden, de dieper liggende oorzaak is angst voor vrouwen. Hoe onzekerder het mannetje, hoe groter de bek.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219214761
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, ik had het precies goed geïnterpreteerd.

Waarom is dit relevant in een discussie over vrouwonvriendelijkheid hier, op dit forum? Hm?
Daar heb ik denk in al uitgebreid mijn woorden over gezegd, en dat in het daar op totaal niet mee eens ben. Maar waarom mogen mannen wel worden uitgekafferd? Zelfs het woord mannenprobleem, alsof iedere man constant vrouwen aan zitten te randen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:30:39 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219214768
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:29 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Daar heb ik denk in al uitgebreid mijn woorden over gezegd, en dat in het daar op totaal niet mee eens ben. Maar waarom mogen mannen wel worden uitgekafferd? Zelfs het woord mannenprobleem, alsof iedere man constant vrouwen aan zitten te randen.
Ik ben helemaal klaar met jou. Wie je ook bent.

Jij begint over ‘mannenprobleem’. Hè.
pi_219214773
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik ben helemaal klaar met jou. Wie je ook bent.
Prima
pi_219214783
quote:
[ afbeelding ]
Je weet hoop ik dat die pyramide ook maar een mening is en niet een visuele weergave op basis van wetenschappelijk onderzoek?

Wat 'nice' zeggen als er sprake is van een lerares die seks heeft gehad met een minderjarige te maken heeft met vrouwonvriendelijkheid ontgaat mij. Daaruit komt juist naar voren dat mannen die zoiets doen negatiever beoordeeld worden dan wanneer een vrouw dader is.
pi_219214818
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:21 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nou ken ik eerlijk gezegd heel weinig cabaretiers in NL die ik echt grappig vind en daar zit toevallig geen vrouw tussen, maar er zijn in de VS echt heel veel erg grappige stand up comedians die noch als man zijn geboren, noch zich als zodanig identificeren. Velen zijn ook in Nederland te bewonderen. Dus het is een beetje onzin dat vrouwen niet grappig zouden zijn.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:37:05 #54
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219214830
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:27 schreef OllieA het volgende:

[..]
Misogynie is van alle tijden, de dieper liggende oorzaak is angst voor vrouwen. Hoe onzekerder het mannetje, hoe groter de bek.
Mwa. Het is ook cultureel bepaald. Verandering daarin kost tijd.

Misschien niet geheel toevallig heeft een groot deel van de users op fok ook moeite met verandering :D dat zal ook niet meehelpen aan de vrouwonvriendelijkheid hier.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:39:01 #55
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219214858
Op dit topic merk ik het maar onder vrienden merk ik het (helaas) ook.
Door de jaren heen worden de vrouwonvriendelijke opmerkingen groter en harder, maar vooral waar voorheen deze niet in het bijzijn van vrouwen gemaakt werden is dat nu wel zo.
Lachen joh.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:40:11 #56
436847 embedguy
pi_219214872
Jullie worden gewaardeerd hoor, dames. Goed ook dat dit topic geopend is, het helpt bij bewustwording.
Life is happening now.
pi_219214908
Overigens vind ik het zelf wel meevallen met vrouwonvriendelijkheid. Ja, er zijn wat users die denken dat het stoer is om wijf te zeggen in plaats van vrouw (waar ik wel wat van zeg, beetje onzinnig gedoe vind ik), maar in zijn algemeenheid vind ik het wel meevallen, zeker als je je beseft dat het internet is en je daar nogal eens wat leest waar de honden geen brood van lusten.

Maar misschien is het ook omdat ik niet ben opgegroeid in de hypersensitieve tijd waar men overal een probleem in wenst te zien (zoals het hebben van good jeans en dan verdomme ook nog een BLANKE vrouw!!!).

Van die sire reclame (man, zeg er wat van), zakt mijn broek dan ook af. Niet alleen vanwege de stupiditeit, maar ook omdat een groep vrouwen bij elkaar ook regelmatig denigrerend doen over het mannelijk geslacht en ja... het is maar waar je je druk om wil maken.
pi_219214953
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Alles wat mensen doen, doen ze met een reden.

Jongens en mannen die zich erg vrouwonvriendelijk opstellen, dealen waarschijnlijk met frustraties omdat ze 'vrouwen niet begrijpen' (= ze hebben de zelfreflectie niet om te snappen dat ze zich lomp opstellen en daarom niet snappen waarom ze elke keer een blauwtje lopen of ze snappen niet waarom hun vrouw/vriendin vaak boos is).

Vergelijkbaar zijn die extreme feministen die roepen dat alle mannen potentiele verkrachters zijn. Daar zit meestal helemaal niet achter dat ze dat zoiets zelf hebben meegemaakt, maar dat ze hun eigen minderwaardigheidscomplex op anderen moeten afreageren. Of "Als mannen mij niet zien staan, probeer ik de vrouwen waarin ze wel geinteresseerd zijn, tegen hen op te zetten!"
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:47:08 #59
459912 FlippingCoin
pi_219214957
Ik merk ook best wat vrouwonvriendelijkheid hoor, en ik kan zelfs soms ook wel wat te grof zijn(overigens niet alleen richting vrouwen).

Soms stoor ik mijzelf er zelfs aan, ik krijg hierin niet de mogelijkheid dit te benoemen, daar wordt op gemod.

Wel denk ik dat het niet alleen richting vrouwen is of dat zij er het slechtst van af komen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:48:23 #60
459912 FlippingCoin
pi_219214968
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:40 schreef embedguy het volgende:
Jullie worden gewaardeerd hoor, dames. Goed ook dat dit topic geopend is, het helpt bij bewustwording.
Nou vind ik niet, ik waardeer best een hoop vrouwen hier, om hun bijdragen maar niet om het vrouw zijn.
pi_219214989
Ach een beetje geinen toch?
Zelf heb ik nooit bewust en gemeend vrouwonvriendelijkheden meegemaakt

Ja wat geroep over vrijen en uiterlijkheden
Alleen dat kan ik niet serieus nemen
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:16:07 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219215325
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Alles wat mensen doen, doen ze met een reden.

Jongens en mannen die zich erg vrouwonvriendelijk opstellen, dealen waarschijnlijk met frustraties omdat ze 'vrouwen niet begrijpen' (= ze hebben de zelfreflectie niet om te snappen dat ze zich lomp opstellen en daarom niet snappen waarom ze elke keer een blauwtje lopen of ze snappen niet waarom hun vrouw/vriendin vaak boos is).

Vergelijkbaar zijn die extreme feministen die roepen dat alle mannen potentiele verkrachters zijn. Daar zit meestal helemaal niet achter dat ze dat zoiets zelf hebben meegemaakt, maar dat ze hun eigen minderwaardigheidscomplex op anderen moeten afreageren. Of "Als mannen mij niet zien staan, probeer ik de vrouwen waarin ze wel geinteresseerd zijn, tegen hen op te zetten!"
Ja, zoiets zal het zijn. :)
pi_219215335
Vrouwen krijgen sowieso al veel te veel aandacht de laatste jaren, en maar het slachtoffer uithangen.
De man is gewoon een voetveeg geworden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:22:35 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219215382
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:17 schreef halfway het volgende:
Vrouwen krijgen sowieso al veel te veel aandacht de laatste jaren, en maar het slachtoffer uithangen.
Ook al issues?
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:31:25 #65
436847 embedguy
pi_219215475
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou vind ik niet, ik waardeer best een hoop vrouwen hier, om hun bijdragen maar niet om het vrouw zijn.
Vrouwen hebben een andere inbreng dan mannen. Het is imho hardstikke fijn dat die andere inbreng er ook is. Ik denk oprecht dat fok een minder fijne plek zou zijn zonder de fok dames. Evengoed als dat fok een mindere plek zou zijn met alleen maar dames.

De minder fijne haatbrengende users op fok zijn ook veelal mannen, ik denk niet dat dat toeval is. Vrouwen zijn gemiddeld simpelweg vriendelijker en hebben een hoger eq. Let wel: gemiddeld, ik zeg nergens dat mannen een laag eq hebben of wat dan ook.
Life is happening now.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:34:41 #66
459912 FlippingCoin
pi_219215509
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:31 schreef embedguy het volgende:

[..]
Vrouwen hebben een andere inbreng dan mannen. Het is imho hardstikke fijn dat die andere inbreng er ook is. Ik denk oprecht dat fok een minder fijne plek zou zijn zonder de fok dames. Evengoed als dat fok een mindere plek zou zijn met alleen maar dames.

De minder fijne haatbrengende users op fok zijn ook veelal mannen, ik denk niet dat dat toeval is. Vrouwen zijn gemiddeld simpelweg vriendelijker en hebben een hoger eq. Let wel: gemiddeld, ik zeg nergens dat mannen een laag eq hebben of wat dan ook.
Ja dat eerste wel, maar ik denk niet dat eq hetgeen is waardoor mannen grover zijn hier op fok.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:38:54 #67
436847 embedguy
pi_219215569
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat eerste wel, maar ik denk niet dat eq hetgeen is waardoor mannen grover zijn hier op fok.
Misschien heb je daar wel gelijk in, het kan ook wat anders zijn dan eq, al draagt dat natuurlijk wel bij aan een betere sfeer.
Life is happening now.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:41:37 #68
459912 FlippingCoin
pi_219215588
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:38 schreef embedguy het volgende:

[..]
Misschien heb je daar wel gelijk in, het kan ook wat anders zijn dan eq, al draagt dat natuurlijk wel bij aan een betere sfeer.
Mwah. :+

Kan wel om iemand als rozevla lachen om maar wat te noemen.
pi_219215617
Ik vind de post van TS trouwens maar aanmatigend.
Wie is hij om te beslissen wat een ander mag zeggen en wat zogenaamd denigrerend is of niet? Ik zeg wat ik wil, pech als andermans mening en formulering je niet bevalt. Het is niet verplicht om te lezen en niemand hoeft zich bij hem te verantwoorden. Lijkt me dus in de eerste en enige plaats zijn probleem.

[ Bericht 9% gewijzigd door Joopklepzeiker op 07-11-2025 17:09:54 ]
pi_219216134
quote:
Beste medeforumleden,

Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Er zijn vele, vele users en nog veel meer ex-users die dit ook vinden. Maar het heeft geen zin om er iets van te zeggen zoals je topic aantoont. Dus we nemen het maar voor wat het is en het forum wordt helaas steeds leger. Dat is een keuze van de eigenaar, die is heel principieel wat omgangsvormen betreft.

Gelukkig kan je met een account veel subfora uit de actieve topics filteren. Er zijn hier echt nog stukjes forum waar mensen wel normaal met elkaar kunnen communiceren :)
Spoilers!
pi_219216247
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:17 schreef halfway het volgende:
pi_219216850
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ook al issues?
Ik niet wel met het feit dat de meesten te lui zijn om 40 jaar fulltime te werken, terwijl ze ouder worden dan de mannen. De zijn lui, verwend, en denken dat ze heel wat voorstellen met een beetje make-up en een kort rokje.
pi_219217821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wie is hij om te beslissen wat een ander mag zeggen en wat zogenaamd denigrerend is of niet? Ik zeg wat ik wil, pech als andermans mening en formulering je niet bevalt. Het is niet verplicht om te lezen en niemand hoeft zich bij hem te verantwoorden. Lijkt me dus in de eerste en enige plaats zijn probleem.
Een mening hebben, is niet hetzelfde als voor anderen beslissen
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:53:03 #74
459912 FlippingCoin
pi_219217905
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Er zijn vele, vele users en nog veel meer ex-users die dit ook vinden. Maar het heeft geen zin om er iets van te zeggen zoals je topic aantoont. Dus we nemen het maar voor wat het is en het forum wordt helaas steeds leger. Dat is een keuze van de eigenaar, die is heel principieel wat omgangsvormen betreft.

Gelukkig kan je met een account veel subfora uit de actieve topics filteren. Er zijn hier echt nog stukjes forum waar mensen wel normaal met elkaar kunnen communiceren :)
Ironisch dat je dan wel weer in POL post.
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:20:07 #75
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219218208
quote:

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Lees je eigen (verzonnen) onzin topics anders nog eens door.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219219675
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 21:20 schreef Puzzie het volgende:

[..]
[..]
Lees je eigen (verzonnen) onzin topics anders nog eens door.
Ik heb een goed excuus.
Ik ben een waardeloze lul.
pi_219220124
Ik vind persoonlijk "wijven" wel ordinair klinken, maar niet echt grensoverschrijdend. Als mannen geen "wijven" meer mogen zeggen, kunnen mannen daartegenover eisen dat vrouwen de woorden "vent", "kerel" of "gast" niet meer mogen zeggen.

"sletten", "hoeren", "kegs" en "gleufmachines" vind ik wel te ver gaan. Maar ik vind het ook sneu. Ik associeer dat met jochies die klagen:

"Boehoehoe! In de zomer zie ik allemaal jonge mooie vrouwen in strakke kleding. Dan verlang ik naar seks met een mooie vrouw. Maar ik durf ze niet aan te spreken. :'( Ze zijn waarschijnlijk alleen maar geinteresseerd in stoere zelfverzekerde mannen en daar lijk ik helemaal niet op! En vrouwen zijn ook zo gecompliceerd, ik snap er helemaal niks van! Als ik op iemand durf af te stappen en zo'n meisje doet vriendelijk tegen mij, dan is het toch logisch dat ze "ja" tegen mij zegt? Maar dan zegt ze tegen mij "Ik weet het nog niet". Als ik aandring, belooft ze mij te appen, maar vervolgens laat ze niks meer van zich horen ... en dan voel ik mij zo eenzaam!!! Elke zomer weer hetzelfde! Ik voel mij dan elke dag ontzettend geil, maar ik heb dan alleen maar seks met mezelf! :'( Dan voel ik mij zo depressief dat ik de energie niet meer heb om mijn bed uit te komen, laat staan om het te verschonen (ik weet ook niet goed hoe de wasmachine werkt), dus het stinkt en het plakt en dan voel ik mij nog meer een viezerik!

Het is de schuld van de vrouwen! Hoe durven ze 's zomers strakke kleding te dragen, waardoor ik opgewonden raak en vervolgens zien ze mij niet staan?! Weet je wat ik ga doen? Ik ga ze uitschelden voor "hoer" en ze vernederen voor hun vrouw-zijn! Dat is mijn wraak; dan voelen ze zich net zo minderwaardig als ik!"
pi_219220144
Ik denk opeens aan de sketches van Kooten & De Bie :D

Bekijk deze YouTube-video

pi_219220152
quote:

[..]

Was het maar zo'n feest.

Zolang jij het woord ‘witte’ gebruikt, gebruik ik het woord ‘wijf/wijven’.
pi_219220160
Als we serieus over het onderwerp praten vind ik gewoon dat als beide geslachten gelijk behandeld willen en moeten worden dat er dan ook geen onderscheid in gemaakt moet worden in incasseringsvermogen en tere ziektjesgedoe op een discussieforum.

Mensen de heel snel klagen over vrouwonvriendelijkheid, racisme of weet ik veel wat bij het minste geringste zijn vaak van die overijverige beschermers die lijden aan overactieve pc hormonen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 10:31:52 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219220173
Je ziet dat gedrag vaak in omgevingen waar simpelweg zeer weinig vrouwen zijn. Ik heb het in mijn studententijd mogen aanschouwen. Ik heb in de periode 2001-2006 informatica gestudeerd in Eindhoven en woonde in een studentenhuis daar met tien kerels. Als je dan geen alternatieve sociale netwerken hebt, dan is de kans groot dat je geisoleerd raakt in een ecosysteem waar vrouwen een soort felbegeerde exoten zijn. Dat leidde tot wanhoop, frustratie, gekke ideeen over en afgoderij van vrouwen. Die kwam je overal in die studentenpopulatie wel tegen. Een van de ergsten was wel een huisgenoot die op zijn 26e nog maagd was en de grofste dingen over vrouwen kon zeggen, als er geen vrouw bij was natuurlijk.

En mannen vinden het dat stoer elkaar te overtoepen met dat soort taalgebruik. Ook mannen die wel een vriendin hadden of geen moeite hadden om te kunnen experimenteren met liefde van vrouwen, mezelf incluis, werden daar een beetje in meegetrokken, om er toch maar bij te horen. Maar de werkelijkheid daarin was overigens sowieso onbespreekbaar. Geen man met een grote bek kwam er voor uit dat het eigenlijk allemaal niet zo wilde lukken met vrouwen. Overigens hebben de meeste van die mannen later gewoon een vrouw gevonden, en zijn weer genormaliseerd. Vrouwen werken in die zin al heilzaam met hun aanwezigheid.

En daar komt FOK! om de hoek kijken. Dat was in die tijd eigenlijk een van de eerste plekken in Nederland waar mannen dit soort problemen open konden uiten. Anoniem en naar gewone mensen (als in niet professionele hulpverleners). Dus sindsdien is FOK! al een populaire hangplek voor eenzame mannen die hier ook vrijelijk hun frustraties kunnen uiten. Tot zover niks heel nieuws.

Verschil met vroeger zijn denk ik 2 dingen.
1. Internetdaten is nu genormaliseerd. En veel eenzame mannen denken dat dat een simpele weg is om hun geisoleerde bestaan te omzeilen. Maar zo werkt dat niet. Dus een extra frustratiebron
2. Er is een ideologie/verdienmodel rondom incels ontstaan, dat er baat bij heeft zoveel mogelijk gekke en verachterlijke denkbeelden te verspreiden over vrouwen. Waarbij ze elkaar in die poel van ellende houden.
pi_219220207
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:31 schreef Hexagon het volgende:
Je ziet dat gedrag vaak in omgevingen waar simpelweg zeer weinig vrouwen zijn. Ik heb het in mijn studententijd mogen aanschouwen. Ik heb in de periode 2001-2006 informatica gestudeerd in Eindhoven en woonde in een studentenhuis daar met tien kerels. Als je dan geen alternatieve sociale netwerken hebt, dan is de kans groot dat je geisoleerd raakt in een ecosysteem waar vrouwen een soort felbegeerde exoten zijn. Dat leidde tot wanhoop, frustratie, gekke ideeen over en afgoderij van vrouwen. Die kwam je overal in die studentenpopulatie wel tegen. Een van de ergsten was wel een huisgenoot die op zijn 26e nog maagd was en de grofste dingen over vrouwen kon zeggen, als er geen vrouw bij was natuurlijk.

En mannen vinden het dat stoer elkaar te overtoepen met dat soort taalgebruik. Ook mannen die wel een vriendin hadden of geen moeite hadden om te kunnen experimenteren met liefde van vrouwen, mezelf incluis, werden daar een beetje in meegetrokken, om er toch maar bij te horen. Maar de werkelijkheid daarin was overigens sowieso onbespreekbaar. Geen man met een grote bek kwam er voor uit dat het eigenlijk allemaal niet zo wilde lukken met vrouwen. Overigens hebben de meeste van die mannen later gewoon een vrouw gevonden, en zijn weer genormaliseerd. Vrouwen werken in die zin al heilzaam met hun aanwezigheid.

En daar komt FOK! om de hoek kijken. Dat was in die tijd eigenlijk een van de eerste plekken in Nederland waar mannen dit soort problemen open konden uiten. Anoniem en naar gewone mensen (als in niet professionele hulpverleners). Dus sindsdien is FOK! al een populaire hangplek voor eenzame mannen die hier ook vrijelijk hun frustraties kunnen uiten. Tot zover niks heel nieuws.

Verschil met vroeger zijn denk ik 2 dingen.
1. Internetdaten is nu genormaliseerd. En veel eenzame mannen denken dat dat een simpele weg is om hun geisoleerde bestaan te omzeilen. Maar zo werkt dat niet. Dus een extra frustratiebron
2. Er is een ideologie/verdienmodel rondom incels ontstaan, dat er baat bij heeft zoveel mogelijk gekke en verachterlijke denkbeelden te verspreiden over vrouwen. Waarbij ze elkaar in die poel van ellende houden.
Met alle respect, maar besprak jij nooit met vrienden eens als je een keer een blauwtje liep?

Natuurlijk waren de succesverhalen populairder, maar de werkelijkheid onbespreekbaar? Nope…
pi_219220224
Zojuist weer iemand die Emma Heesters een wijf noemt wat op hem mag zitten

Je kan ook gewoon zeggen dat je haar knap vindt daar is niks mis mee maar dit soort opmerkingen vind ik vrouwonvriendelijk
pi_219220225
Er zijn hier leuke normale users, maar helaas ook best wat vrouwonvriendelijke.

Ik trek me daar weinig van aan, het zegt meer over het intellect van die users dan over vrouwen. Het helpt in ieder geval om de kneuzen er uit te filteren.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 8 november 2025 @ 10:46:33 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219220248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met alle respect, maar besprak jij nooit met vrienden eens als je een keer een blauwtje liep?

Natuurlijk waren de succesverhalen populairder, maar de werkelijkheid onbespreekbaar? Nope…
Zoiets kleins als een blauwtje lopen viel er ook niet onder. Natuurlijk gebeurde het wel eens dat ik in de kroeg op het stratumseind een meisje aan het versieren was, een vervelende vriendin van haar dat in de wielen reed, en ik daarna op weg naar huis even wat na liep te mopperen en schelden over de situatie. .

Maar ik heb het meer over de mannen voor wie liefde/seks werkelijk non-existent was, en waarvan sommigen wel een enorm grote bek hadden. Daar werd werkelijk nooit over gesproken. Wie er maagd was en wie niet, dat wist ook bijna niemand van elkaar. Je kon het bij velen wel raden, maar het werd nooit expliciet besproken.
  zaterdag 8 november 2025 @ 10:56:31 #86
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219220311
Wat een onzin
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219220613
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:43 schreef aquawoman het volgende:
Er zijn hier leuke normale users, maar helaas ook best wat vrouwonvriendelijke.

Ik trek me daar weinig van aan, het zegt meer over het intellect van die users dan over vrouwen. Het helpt in ieder geval om de kneuzen er uit te filteren.
Daar zul je mij wel mee bedoelen, helaas voor jou ben ik geen kneus en heb genoeg vrouwen gehad en ben getrouwd, helaas kwam ik diverse 4tjes tegen die dachten dat ze een 9tje waren puur om het feit omdat ze dachten met dat plukje haar daaronder dat ze alles konden maken :r
pi_219220617
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Daar zul je mij wel mee bedoelen, helaas voor jou ben ik geen kneus en heb genoeg vrouwen gehad en ben getrouwd, helaas kwam ik diverse 4tjes tegen die dachten dat ze een 9tje waren puur om het feit omdat ze dachten met dat plukje haar daaronder dat ze alles konden maken :r
Ik weet niet eens wie jij bent. Maar thanks for proving my point :)
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:52:04 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220656
quote:

[..]
Ja hoor, in elke zin een leugen! :D
pi_219220662
quote:
.... dat men hier nogal vrouwonvriendelijk kan zijn
Wat me vooral heel vaak opvalt aan veel stellingnames van gebruikers op FOK!, is dat een relatief groot aantal mensen sterk neigt naar generalisaties... waarbij het (negatieve) gedrag van specifieke gebruikers die extra opvallen, vervolgens als 'standaard' voorgesteld wordt voor de instelling van een zeer groot aantal personen, zoniet de bepalende meerderheid.

Het mechanisme op een anoniem internet-forum (en breder, ook voor vrijwel alle online 'sociale' reactie-platformen) is vooral dat bepaalde personen die nogal luidruchtig en hardnekkig radikale standpunten innemen, vooral enorm veel aandacht krijgen, deels ook omdat het veel tegen-reacties uitlokt en daarover veelal veel discussies plaatsvinden.

De realiteit is niet zozeer dat mensen zelf allemaal zo radikaal zijn, integendeel zelfs, vrijwel alle radikale en negatieve opmerkingen krijgen vaak veelvuldig een reactie die deze insteling poogt te weerleggen:
maar door erop te reageren, versterken veel mensen ongemerkt de oorspronkelijke reactie, bv door hem te quoten of in de argumentatie om het te weerleggen, het 'echo-en' van de oorspronkelijke negatieve post.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_219220724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:28 schreef DerekB het volgende:

[..]
Zolang jij het woord ‘witte’ gebruikt, gebruik ik het woord ‘wijf/wijven’.
Prima, daarmee laat je alleen maar zien wat voor 'man' je bent: een die maar beter kan worden genegeerd.
pi_219220734
quote:

[..]
Haha zelfs de 4tjes moeten je niet
pi_219220768
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima, daarmee laat je alleen maar zien wat voor 'man' je bent: een die maar beter kan worden genegeerd.
Boeit niet wat jij vindt.
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:06:40 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220780
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:05 schreef DerekB het volgende:

[..]
Boeit niet wat jij vindt.
Ik vind het ook.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 12:07:20 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_219220784
Echt. De treurigheid. :')
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:20:05 #96
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219220843
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
_O-

Oke dus jouw woordje voor blanke mensen is prima,

Maar zijn woordje voor vrouwen is niet prima

Waarom ben jij degene die dat denkt te bepalen?
pi_219220905
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
_O-

Oke dus jouw woordje voor blanke mensen is prima,

Maar zijn woordje voor vrouwen is niet prima

Waarom ben jij degene die dat denkt te bepalen?
Ik ben degene die bepaalt wie ik wel of niet negeer en met wie ik wel of niet in discussie ga. Dat lijkt me ook vrij logisch. Of dien ik me aan te passen aan dat wat jij of anderen vinden?
pi_219220975
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben degene die bepaalt wie ik wel of niet negeer en met wie ik wel of niet in discussie ga.
Vraagje: klopt dat wel?

Ik zie namelijk hier eerder het tegenovergestelde, je negeert die personen niet en gaat juist in discussie met hen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:58:49 #99
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219220992
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben degene die bepaalt wie ik wel of niet negeer en met wie ik wel of niet in discussie ga. Dat lijkt me ook vrij logisch. Of dien ik me aan te passen aan dat wat jij of anderen vinden?
Dat vind ik verder geen antwoord op mijn vraag
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 12:59:11 #100
5428 crew  miss_sly
pi_219220993
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Vraagje: klopt dat wel?

Ik zie namelijk hier eerder het tegenovergestelde, je negeert die personen niet en gaat juist in discussie met hen.
Ik had de persoon waar ik nu opdragend nog niet in een categorie ingedeeld. En de ander heb ik wat medegedeeld. Lijkt me netjes.
pi_219221009
Eigenlijk hé,

Man, vrouw, alles er tussen in. Links, rechts, blank, wit, zwart of geel moet iedereen eens normaal doen.

Als iemand wat vind of denkt, als antwoord krijgen "dan praat ik niet meer met jou" is het failliet van een forum.

Een forum is juist een discussieplatform
  zaterdag 8 november 2025 @ 13:08:03 #102
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_219221036
De maatschappij is vrouwonvriendelijk dus FOK!forum ook.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 13:11:08 #103
5428 crew  miss_sly
pi_219221053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:01 schreef Watmoetjenou het volgende:
Eigenlijk hé,

Man, vrouw, alles er tussen in. Links, rechts, blank, wit, zwart of geel moet iedereen eens normaal doen.

Als iemand wat vind of denkt, als antwoord krijgen "dan praat ik niet meer met jou" is het failliet van een forum.

Een forum is juist een discussieplatform
De opmerking ‘als jij dat zegt blijf ik dit zeggen’ is inderdaad echt passend bij een discussieplatform en geeft goede argumenten om op door te borduren in een uitwisseling van meningen.
pi_219221069
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De opmerking ‘als jij dat zegt blijf ik dit zeggen’ is inderdaad echt passend bij een discussieplatform en geeft goede argumenten om op door te borduren in een uitwisseling van meningen.
Nee maar je snapt wel waar ik op doel.

Het is alleen sowieso een beetje waar de samenleving heen gaat. Niet alleen op het forum helaas
pi_219221081
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik had de persoon waar ik nu opdragend nog niet in een categorie ingedeeld. En de ander heb ik wat medegedeeld. Lijkt me netjes.
Maar dat is niet negeren, integendeel zelfs.

Het is overigens gewoon een observatie, die paar users die zo’n enorme drijfveer hebben om over “wijven” te posten, weten heel veel reacties op te roepen, waarbij hun posts dan vaak meermaals ge-quote en daardoor herhaald worden.

Het is mij niet ondenkbaar dat zij het ook bewust daarom doen, volgens het oude adagium “meisjes plagen, kusjes vragen”.
pi_219221099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:42 schreef Cupfighter het volgende:
Zojuist weer iemand die Emma Heesters een wijf noemt wat op hem mag zitten

Je kan ook gewoon zeggen dat je haar knap vindt daar is niks mis mee maar dit soort opmerkingen vind ik vrouwonvriendelijk
Ordinair eerder.

Het feit dat je iemand seksueel aantrekkelijk vindt betekent toch dat je met die persoon wel seks zou willen hebben? Daar is niets vrouwonvriendelijks aan, ook al willen sommigen dat er graag van maken…

Mijn vrouw zegt dat mannen bij iedere vrouw denken ‘zou ik doen’, ‘zou ik niet doen’. En onderbewust klopt dat denk ik ook wel.

Ik denk alleen dat vrouwen dat net zo goed doen. Die reageren ook als ze een knappe man treffen.
pi_219221111
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zoiets kleins als een blauwtje lopen viel er ook niet onder. Natuurlijk gebeurde het wel eens dat ik in de kroeg op het stratumseind een meisje aan het versieren was, een vervelende vriendin van haar dat in de wielen reed, en ik daarna op weg naar huis even wat na liep te mopperen en schelden over de situatie. .

Maar ik heb het meer over de mannen voor wie liefde/seks werkelijk non-existent was, en waarvan sommigen wel een enorm grote bek hadden. Daar werd werkelijk nooit over gesproken. Wie er maagd was en wie niet, dat wist ook bijna niemand van elkaar. Je kon het bij velen wel raden, maar het werd nooit expliciet besproken.
O, zo.

Nou associeer ik dat meer met de middelbare, maar goed: ik deed dan ook studies waar vrouwen in de meerderheid waren. Al waren er natuurlijk altijd wel wat studenten bij waarbij vrouwen liever droog bleven staan…
pi_219221113
quote:
[ afbeelding ]
Dit is toch satire zeker, zo'n piramide? Die suggereert dat iedereen die een keer een gender gekleurd grapje heeft gemaakt, medeplichtig is aan moord? Dat is niet serieus toch?
  zaterdag 8 november 2025 @ 13:33:23 #109
459912 FlippingCoin
pi_219221129
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:28 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dit is toch satire zeker, zo'n piramide? Die suggereert dat iedereen die een keer een gender gekleurd grapje heeft gemaakt, medeplichtig is aan moord? Dat is niet serieus toch?
Hallo, het staat in een fucking diagram dan moet het wel waar zijn. :R
pi_219221147
Incels volgen een playbook en zijn vaak de havenots van de samenleving die vrouwen willen vernederen om zich machtig te voelen.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 13:49:10 #111
5428 crew  miss_sly
pi_219221184
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Maar dat is niet negeren, integendeel zelfs.

Het is overigens gewoon een observatie, die paar users die zo’n enorme drijfveer hebben om over “wijven” te posten, weten heel veel reacties op te roepen, waarbij hun posts dan vaak meermaals ge-quote en daardoor herhaald worden.

Het is mij niet ondenkbaar dat zij het ook bewust daarom doen, volgens het oude adagium “meisjes plagen, kusjes vragen”.
Dat oude adagio slaat nergens op en ik hoop werkelijk dat men kinderen niet meer zo opvoedt.

Verder vind ik dit een lastige discussie. Negeren kan, maar soms is het ook van belang te laten weten waar je staat.
En dat heb ik gedaan en wanneer ik dat wil of nodig acht, doe ik dat weer. Daar hoef ik niet per se een belerende reactie op.
pi_219221405
Is dit het forum waar de meeste mannen 30+ of 40+ zijn en nog steeds maagd? Die indruk begin ik te krijgen met de reacties die ik lees
  zaterdag 8 november 2025 @ 14:53:53 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219221497
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, zo.

Nou associeer ik dat meer met de middelbare, maar goed: ik deed dan ook studies waar vrouwen in de meerderheid waren. Al waren er natuurlijk altijd wel wat studenten bij waarbij vrouwen liever droog bleven staan…
Die technische studies trekken ook gewoon een hoop sociaal onhandige mannen die op de middelbare school al niks voor elkaar kregen. Dus dat ging tijdens de studietijd gewoon door. Dan is een door mannen gedomineerde studentenpopulatie ook niet bevorderlijk.

Je zag dat soort problemen ook nooit bij de studenten die tijdens de middelbare school al succesjes hadden gehad. Die wisten wel een van de vrouwen geinteresseerd te krijgen en/of kwamen ook in andere netwerken buiten de Eindhovense studentencultuur.

De probleemgevallen waren vooral types die eigenlijk amper buiten de biotoop van Fontys/TUe/Bunker kwamen of lui die bij hun ouders woonden en daar nauwelijks vrienden hadden.
  zaterdag 8 november 2025 @ 14:56:13 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219221514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:17 schreef RM-rf het volgende:

Ik geloof niet dat iemand werkelijk denkt dat vrouwen daar blij van worden.

Die lui die het hebben over "wijven" doen dat om hun enorme onzekerheid te maskeren. Als je immers een grote bek hebt, dan durven anderen immers niet de vraag te stellen hoe het met jouw seksleven gesteld is.
pi_219221654
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat iemand werkelijk denkt dat vrouwen daar blij van worden.

Die lui die het hebben over "wijven" doen dat om hun enorme onzekerheid te maskeren. Als je immers een grote bek hebt, dan durven anderen immers niet de vraag te stellen hoe het met jouw seksleven gesteld is.
Iemand die spreekt over 'wijven' heeft geen of een basic onboeiend seksleven, dus daar zal ik dan inderdaad niet naar vragen. Dat interesseert me niet.
pi_219221662
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:28 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Haha dingen helemaal uit context rukken en framen. Hhahaha
  zaterdag 8 november 2025 @ 15:19:58 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219221887
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 15:09 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Iemand die spreekt over 'wijven' heeft geen of een basic onboeiend seksleven, dus daar zal ik dan inderdaad niet naar vragen. Dat interesseert me niet.
Vind je dat niet een voorbeeld van een type opmerking dat in die onderste laag van die piramide past?
pi_219221988
Niet geïnteresseerd zijn in het seksleven van patriarchale tokkies (m/v/x) die krampachtig vast blijven houden aan heternormatieve normen valt daar wat mij betreft niet onder nee.
  zaterdag 8 november 2025 @ 15:43:25 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219222189
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 15:27 schreef Stepperoller het volgende:
Niet geïnteresseerd zijn in het seksleven van patriarchale tokkies (m/v/x) die krampachtig vast blijven houden aan heternormatieve normen valt daar wat mij betreft niet onder nee.
Kritiek op patriarchaal en heteronormatief snap ik, maar ik zou het waardeoordeel over hun seksleven er buiten laten. Met ‘geen of basic onboeiend seksleven’ maak je je ook schuldig aan haantjesgedrag.
pi_219222224
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 15:09 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Haha dingen helemaal uit context rukken en framen. Hhahaha
Hoe moet ik deze vage stemmingmakende piramide anders lezen? Ik hoor namelijk al jaren dat wanneer je grappen maakt over vrouwen, je bijdraagt aan "rape culture", omdat je dan verkrachters het idee geeft dat verkrachten normaal is door zulke grappen te maken. Over dingen finaal uit de context rukken en framen gesproken
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:05:21 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219222513
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 15:45 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Hoe moet ik deze vage stemmingmakende piramide anders lezen? Ik hoor namelijk al jaren dat wanneer je grappen maakt over vrouwen, je bijdraagt aan "rape culture", omdat je dan verkrachters het idee geeft dat verkrachten normaal is door zulke grappen te maken. Over dingen finaal uit de context rukken en framen gesproken
Heel vreemd, maar wel waar: als ik hier op FOK! Vrouwonvriendelijke posts lees dan voel ik me onveilig. Er komt dan een sfeer van achteloosheid en lacherigheid waar ik me niet prettig bij voel.
pi_219222641
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Heel vreemd, maar wel waar: als ik hier op FOK! Vrouwonvriendelijke posts lees dan voel ik me onveilig. Er komt dan een sfeer van achteloosheid en lacherigheid waar ik me niet prettig bij voel.
Begrijpelijk dat je je daar niet prettig bij voelt, maar om te stellen dat die posters medeplichtig zijn aan de volgende verkrachting die heeft plaatsgevonden, gaat me echt veel te ver.
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:34:44 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219222702
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:22 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Begrijpelijk dat je je daar niet prettig bij voelt, maar om te stellen dat die posters medeplichtig zijn aan de volgende verkrachting die heeft plaatsgevonden, gaat me echt veel te ver.
Nou, dat slaat natuurlijk nergens op. Alleen, er is toch ergens een verband.
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:48:03 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219222768
Als je alleen maar dat lijntje trekt naar verkrachting en moord, snap ik dat je dat van je af schuift. Dat is ook een beetje mijn bezwaar tegen het op de proppen komen met die piramide als het topic begint met aan de orde stellen dat er soms een vrouwonvriendelijke sfeer heerst op dit forum.

Maar kijk nou gewoon eens naar de lagere regionen, het type gedrag dat daar genoemd staat. Hoe denk je dat dat voelt voor mensen? Snap je dat mensen zich daar niet fijn bij voelen, met allerlei mogelijke gevolgen van dien?

En dan niet vanwege angst voor verkrachting of moord, maar ‘gewoon’ vanwege het denigrerende gedrag over vrouwen.

En dan heb ik het niet over de flauwe grappen en ook niet per se over gebruik van het woord ‘wijven’. Maar dus wel over de denigrerende meningen over vrouwen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Lienekien op 08-11-2025 16:54:38 ]
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:19:18 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219222928
@Lienekien Tegen wie heb je het…?
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:25:55 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219222968
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:19 schreef Boca_Raton het volgende:
@:Lienekien Tegen wie heb je het…?
Multibanaan, net als jij.
pi_219223045
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:48 schreef Lienekien het volgende:
Als je alleen maar dat lijntje trekt naar verkrachting en moord, snap ik dat je dat van je af schuift. Dat is ook een beetje mijn bezwaar tegen het op de proppen komen met die piramide als het topic begint met aan de orde stellen dat er soms een vrouwonvriendelijke sfeer heerst op dit forum.

Maar kijk nou gewoon eens naar de lagere regionen, het type gedrag dat daar genoemd staat. Hoe denk je dat dat voelt voor mensen? Snap je dat mensen zich daar niet fijn bij voelen, met allerlei mogelijke gevolgen van dien?

En dan niet vanwege angst voor verkrachting of moord, maar ‘gewoon’ vanwege het denigrerende gedrag over vrouwen.

En dan heb ik het niet over de flauwe grappen en ook niet per se over gebruik van het woord ‘wijven’. Maar dus wel over de denigrerende meningen over vrouwen.
Kan je je voorstellen hoe mannen zich voelen als er weer eens zo'n lulprogramma op tv is met een kring vrouwen die gezellig met hun benen over elkaar zitten te lullen dat mannen het probleem zijn.
Dat mag wel, want applaus.
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:37:46 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219223055
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Kan je je voorstellen hoe mannen zich voelen als er weer eens zo'n lulprogramma op tv is met een kring vrouwen die gezellig met hun benen over elkaar zitten te lullen dat mannen het probleem zijn.
Ik weet het niet, ik ken die programma’s niet.
pi_219223074
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik weet het niet, ik ken die programma’s niet.
Makkelijk antwoord.
Het punt is dat het maatschappelijk aanvaard is dat mannen als groep aanspreekbaar zijn maar als je dat als vrouwen doet is het seksistisch en stuitend. Nou kijk, zo lust ik er nog ook wel een paar.

[ Bericht 17% gewijzigd door Joopklepzeiker op 08-11-2025 17:45:52 ]
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:40:24 #130
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219223088
quote:

[..]
We hadden het over denigrerend gedrag t.a.v. vrouwen. Niet andersom.
pi_219223199
quote:

[..]
Lijkt wel een beetje op dat voetbalprogramma met derksen.
Twiddel
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:54:01 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219223200
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Makkelijk antwoord.
Het punt is dat het maatschappelijk aanvaard is dat mannen als groep aanspreekbaar zijn maar als je dat als vrouwen doet is het seksistisch en stuitend. Nou kijk, zo lust ik er nog ook wel een paar.
Denk je dat ik het zeg omdat het makkelijk is, of omdat ik die programma’s gewoon echt niet ken?
pi_219223384
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
We hadden het over denigrerend gedrag t.a.v. vrouwen. Niet andersom.
Oh, lekker makkelijk.
Als je het verhaal omdraait heb je mischien wel de waarheid maar het komt niet gelegen. Tyf dan lekker op met dat getrut.
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:19:30 #134
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219223396
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oh, lekker makkelijk.
Als je het verhaal omdraait heb je mischien wel de waarheid maar het komt niet gelegen. Tyf dan lekker op met dat getrut.
Jij verandert het onderwerp en nu sta je op je achterste benen :?
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:36:32 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219223541
Classic whataboutary.
pi_219223726
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:48 schreef Lienekien het volgende:

Jawel hoor, dat heb ik in mijn post hierboven ook gewoon erkent
pi_219224993
quote:

[..]
Correctie: vrouwen zijn zelden grappig, niet nooit. :+
pi_219225133
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:31 schreef embedguy het volgende:

[..]

Vrouwen concurreren meer met elkaar op fysiek vlak. Als vrouw moet je er vooral goed uitzien om "succesvol" te zijn. Vriendelijk, ja, maar in de basis is bijna iedereen wel vriendelijk. Mannen moeten ambitieus, hoogopgeleid, leidend, sterk, sportief, handig, moedig en nog tig andere dingen zijn, die als vanzelfsprekend gezien worden (en daardoor onzichtbaar). Tegelijkertijd resulteert dat tot ongewenste gedragingen: bewijzingsdrang en haantjesgedrag bijvoorbeeld.
  zondag 9 november 2025 @ 08:50:18 #139
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219228002
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Vrouwen concurreren meer met elkaar op fysiek vlak. Als vrouw moet je er vooral goed uitzien om "succesvol" te zijn. Vriendelijk, ja, maar in de basis is bijna iedereen wel vriendelijk. Mannen moeten ambitieus, hoogopgeleid, leidend, sterk, sportief, handig, moedig en nog tig andere dingen zijn, die als vanzelfsprekend gezien worden (en daardoor onzichtbaar). Tegelijkertijd resulteert dat tot ongewenste gedragingen: bewijzingsdrang en haantjesgedrag bijvoorbeeld.
Klopt, hoe vaak hoor je niet "Mijn man werkt acht uur per dag en dan denkt ie dat ie thuis niks meer hoeft te doen." Terwijl de dames in kwestie dan slechts een parttime baan hebben of huisvrouw zijn.
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 08:55:01 #140
5428 crew  miss_sly
pi_219228015
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 08:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Klopt, hoe vaak hoor je niet "Mijn man werkt acht uur per dag en dan denkt ie dat ie thuis niks meer hoeft te doen." Terwijl de dames in kwestie dan slechts een parttime baan hebben of huisvrouw zijn.
Zelden, eigenlijk.
  zondag 9 november 2025 @ 09:08:00 #141
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219228071
quote:

[..]
...Vriendelijk, ja, maar in de basis is bijna iedereen wel vriendelijk.
Of doet op z'n minst alsof.
Top 2000-suggesties: Vanaf hier ----- 2025-jaarlijst
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 09:12:55 #142
5428 crew  miss_sly
pi_219228096
quote:

[..]
Ik weet niet of ik het nu goed lees, maar bedoel je te zeggen dat van vrouwen alleen wordt verwacht dat ze vriendelijk zijn en verder niks, en dat van mannen veel meer wordt verwacht?
  zondag 9 november 2025 @ 09:54:48 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219228367
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik het nu goed lees, maar bedoel je te zeggen dat van vrouwen alleen wordt verwacht dat ze vriendelijk zijn en verder niks, en dat van mannen veel meer wordt verwacht?
Vond het ook al een rare post ja.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219228513
quote:

[..]
Dit is wel hoe veel mannen het ervaren.

Ik denk dat wat zoiets betreft de beleving van mannen en vrouwen van elkaar verschillen.

Mannen groeien wel op met het idee dat ze stoer en masculien moeten zijn. Als je tijdens de jeugd als jongen nogal angstig was en niet goed voor jezelf kon opkomen, dan was je al snel de lul en het slachtoffer van pestgedrag van leeftijdgenoten.

Herinner jij je nog de eerste jaren tijdens jouw middelbare schoolperiode? In vergelijking tot jongens worden vrouwen meestal eerder volwassen. Dat was ook op school merkbaar: jongens waren vaak nog kinderen, terwijl meiden met make-up er al vrijwel als volwassen vrouwen uitzagen. Meiden waren vaak meer geinteresseerd in oudere jongens die er meer als volwassen mannen uitzagen. Onder de jongens van hun eigen leeftijd, gaf dat veel strijd en concurrentie. Als je destijds niet alleen door jongens werd gepest, maar ook door de meiden, werd daarmee het idee bevestigd dat je niks voorstelde. En al helemaal als je je seksueel niet aangetrokken voelde tot vrouwen maar tot jouw eigen geslacht. Het scheldwoord "Homo!" betekende dat je volkomen minderwaardig bent en de titel "man" absoluut niet waard bent.

Na de puberteit vlakt dat een stuk meer af. Degenen die de puberteit redelijk gelukkig waren doorgekomen, konden dat achter zich laten. Maar voor degenen die destijds gepest werden, blijft het altijd wel steken. Het is wel een cruxiale fase in jouw leven m.b.t. erachter komen wie je bent als persoon, hoe je in het leven wilt staan en hoe je met andere mensen in contact staat.

~~~~~~

Ik ben het wel met jou eens dat het niet zwartwit is.
  zondag 9 november 2025 @ 10:14:13 #145
438527 MissButterflyy
pi_219228531
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik denk dat wat zoiets betreft de beleving van mannen en vrouwen van elkaar verschillen.

Mannen groeien wel op met het idee dat ze stoer en masculien moeten zijn. Als je tijdens de jeugd als jongen nogal angstig was en niet goed voor jezelf kon opkomen, dan was je al snel de lul en het slachtoffer van pestgedrag van leeftijdgenoten.

Herinner jij je nog de eerste jaren tijdens jouw middelbare schoolperiode? In vergelijking tot jongens worden vrouwen meestal eerder volwassen. Dat was ook op school merkbaar: jongens waren vaak nog kinderen, terwijl meiden met make-up er al vrijwel als volwassen vrouwen uitzagen. Meiden waren vaak meer geinteresseerd in oudere jongens die er meer als volwassen mannen uitzagen. Onder de jongens van hun eigen leeftijd, gaf dat veel strijd en concurrentie. Als je destijds niet alleen door jongens werd gepest, maar ook door de meiden, werd daarmee het idee bevestigd dat je niks voorstelde. En al helemaal als je je seksueel niet aangetrokken voelde tot vrouwen maar tot jouw eigen geslacht. Het scheldwoord "Homo!" betekende dat je volkomen minderwaardig bent en de titel "man" absoluut niet waard bent.

Na de puberteit vlakt dat een stuk meer af. Degenen die de puberteit redelijk gelukkig waren doorgekomen, konden dat achter zich laten. Maar voor degenen die destijds gepest werden, blijft het altijd wel steken. Het is wel een cruxiale fase in jouw leven m.b.t. erachter komen wie je bent als persoon, hoe je in het leven wilt staan en hoe je met andere mensen in contact staat.

~~~~~~

Goed, dat is heel erg naar als je als jongen dan zo wordt gepest.
Maar meisjes pesten elkaar ook, en er zijn ook genoeg jongens die meisjes pesten.
pi_219228565
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

~~~~~~

Dit is wel herkenbaar ik ben ook gepest op school en ook door meiden die konden soms erg gemeen zijn
pi_219228689
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goed, dat is heel erg naar als je als jongen dan zo wordt gepest.
Maar meisjes pesten elkaar ook, en er zijn ook genoeg jongens die meisjes pesten.
Snap ik.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen, is dat mannen en vrouwen het altijd van een heel ander perspectief blijven ervaren en elkaar op die vlakken nooit helemaal kunnen begrijpen, want de ervaringen zijn nou eenmaal anders.

Het gras lijkt daarbij altijd groener aan de overkant
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 10:42:11 #148
5428 crew  miss_sly
pi_219228703
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Snap ik.

Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen, is dat mannen en vrouwen het altijd van een heel ander perspectief blijven ervaren en elkaar op die vlakken nooit helemaal kunnen begrijpen, want de ervaringen zijn nou eenmaal anders.

Het gras lijkt daarbij altijd groener aan de overkant
Dat dat zo lijkt, kan natuurlijk. Maar zeker als volwassenen weten we dat dat niet zo is. Dat er mannen zijn die denken dat van vrouwen niet anders verwacht wordt dan dat ze vriendelijk zijn, vind ik nogal bijzonder.
  zondag 9 november 2025 @ 10:53:48 #149
438527 MissButterflyy
pi_219228767
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat dat zo lijkt, kan natuurlijk. Maar zeker als volwassenen weten we dat dat niet zo is. Dat er mannen zijn die denken dat van vrouwen niet anders verwacht wordt dan dat ze vriendelijk zijn, vind ik nogal bijzonder.
En vergeet niet het stukje over dat ze er goed moeten uitzien.
pi_219228782
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Oh, lekker makkelijk.
Misschien zou het helpen als je je whataboutism wat concreter maakt met bijvoorbeeld de naam van het programma waar het over gaat. Dan weten we allemaal wat je wie verwijt. Nu is het maar gissen over een hypothetisch ons onbekend tv-programma.
  zondag 9 november 2025 @ 10:56:07 #151
438527 MissButterflyy
pi_219228785
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 08:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik ken eigenlijk geen vrouwen die thuis blijven. Ze werken toch allemaal.
En ‘maar’ een parttime baan is ook vaak wel 32 uur per week. Veel mannen werken trouwens ook minder, bijvoorbeeld ook 32 uur.
Maar er wordt nog niet genoeg gezien dat mannen dan ook meer in het huishouden doen.

Vrouwen zijn meer gaan werken, maar mannen zijn niet meer in het huishouden gaan doen. Natuurlijk niet allemaal, maar het kan veel beter.
pi_219228794
quote:

[..]
Vertel eens wat er van vrouwen verwacht wordt, voordat je in de verdediging schiet?
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 11:05:31 #153
5428 crew  miss_sly
pi_219228832
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Vertel eens wat er van vrouwen verwacht wordt, voordat je in de verdediging schiet?
Ik schiet toch niet in de verdediging. Ik stel je een vraag omdat ik je misschien niet goed begrijp.
  zondag 9 november 2025 @ 11:07:58 #154
459912 FlippingCoin
pi_219228845
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En ‘maar’ een parttime baan is ook vaak wel 32 uur per week. Veel mannen werken trouwens ook minder, bijvoorbeeld ook 32 uur.
Maar er wordt nog niet genoeg gezien dat mannen dan ook meer in het huishouden doen.

Vrouwen zijn meer gaan werken, maar mannen zijn niet meer in het huishouden gaan doen. Natuurlijk niet allemaal, maar het kan veel beter.
Volgens mij klopt dit absoluut niet, vroeger waren er bijvoorbeeld maar weinig mannen die kookten. Tegenwoordig is dit gemeengoed, ken veel stellen waar de mannen zelfs veel meer koken.
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 11:13:29 #155
5428 crew  miss_sly
pi_219228871
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Volgens mij klopt dit absoluut niet, vroeger waren er bijvoorbeeld maar weinig mannen die kookten. Tegenwoordig is dit gemeengoed, ken veel stellen waar de mannen zelfs veel meer koken.
Er zijn gelukkig inderdaad veel gezinnen waarin beide ouders een deel van het huishouden en zorg doen. zorgen dat kinderen op tijd op school of opvang zijn, koken, boodschappen doen, dingen in het huishouden. Het is ook zeker niet zo dat mannen in het algemeen dat niet doen.
Maar het is net zo min het geval dat vrouwen in het algemeen een parttime van van een paar uur hebben en daarnaast verwachten dat hun man de helft van het huishouden doen.

Het zou zo mooi zijn als aan beide kanten een eerlijker en meer realistisch beeld van elkaar wordt gezien.
  zondag 9 november 2025 @ 11:17:34 #156
459912 FlippingCoin
pi_219228902
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn gelukkig inderdaad veel gezinnen waarin beide ouders een deel van het huishouden en zorg doen. zorgen dat kinderen op tijd op school of opvang zijn, koken, boodschappen doen, dingen in het huishouden. Het is ook zeker niet zo dat mannen in het algemeen dat niet doen.
Maar het is net zo min het geval dat vrouwen in het algemeen een parttime van van een paar uur hebben en daarnaast verwachten dat hun man de helft van het huishouden doen.

Het zou zo mooi zijn als aan beide kanten een eerlijker en meer realistisch beeld van elkaar wordt gezien.
Ja! Een goede start zou zijn mannen veel meer ouderschapsverlof geven.
  zondag 9 november 2025 @ 11:21:27 #157
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219228932
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sorry, maar dat is een makkelijke manier om net te doen of je iets in het huishouden doet. En ik kan het weten, want dit is wat ik doe in ons huishouden - koken en boodschappen. Mijn vriend doet het overgrote deel van het huishouden. Koken en boodschappen doen is leuk, de WC schoonmaken en de afwas doen niet :)
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 11:25:11 #158
5428 crew  miss_sly
pi_219228963
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is gelukkig al naar vijf weken opgeschroefd.
  zondag 9 november 2025 @ 11:28:59 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219228989
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Absoluut. Het helpt niet dat dit soort zaken nog in de wet verankerd zijn. Nog zo'n voorbeeld is het fiscaal partnerschap dat maximale voordelen biedt aan het Hollandse kerngezond met 1 persoon die max. 3 dagen werkt en de ander werkt fulltime. We weten allemaal wie er in de praktijk parttime werkt.
Resistance is futile.
  zondag 9 november 2025 @ 11:32:14 #160
459912 FlippingCoin
pi_219229013
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Sorry, maar dat is een makkelijke manier om net te doen of je iets in het huishouden doet. En ik kan het weten, want dit is wat ik doe in ons huishouden - koken en boodschappen. Mijn vriend doet het overgrote deel van het huishouden. Koken en boodschappen doen is leuk, de WC schoonmaken en de afwas doen niet :)
dismissed
  zondag 9 november 2025 @ 11:32:41 #161
459912 FlippingCoin
pi_219229020
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is gelukkig al naar vijf weken opgeschroefd.
Moet nog veel hoger worden, nu drukt het zowel mannen als vrouwen in een bepaalde rolverdeling.
  zondag 9 november 2025 @ 11:33:46 #162
459912 FlippingCoin
pi_219229026
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2025 11:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Absoluut. Het helpt niet dat dit soort zaken nog in de wet verankerd zijn. Nog zo'n voorbeeld is het fiscaal partnerschap dat maximale voordelen biedt aan het Hollandse kerngezond met 1 persoon die max. 3 dagen werkt en de ander werkt fulltime. We weten allemaal wie er in de praktijk parttime werkt.
Helemaal waar.
  zondag 9 november 2025 @ 11:38:20 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219229063
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Makkelijk antwoord.
Het verschil is eigenlijk wel dat mannen als groep niet gedenigreerd worden in deze discussies. Er wordt niet neerbuigend gedaan in vergelijkbare termen als wijven etc. Er wordt niet gelachen zoals de kaars in de kut verhalen.

Veel mannen willen zichzelf wel graag als slachtoffer zien van die discussies, valt mij op.
Resistance is futile.
pi_219229091
quote:

[..]
Op zich klopt het wel dat van mannen meer wordt verwacht dan van vrouwen.
pi_219229125
quote:

[..]

Dit is onwaar. Sowieso werken mannen duidelijk meer uren gemiddeld. En als je de uren van betaalde arbeid en niet betaalde arbeid (incl huishouden en zorg voor kinderen) bij elkaar optelt, dan nog besteden mannen de meeste uren aan werk en zorg.

Bron: CBS.
pi_219229140
quote:

[..]
Koop een vaatwasser en huur een schoonmaakster in voor het schoonmaakwerk. :)
  zondag 9 november 2025 @ 11:47:51 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219229145
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het verschil is eigenlijk wel dat mannen als groep niet gedenigreerd worden in deze discussies. Er wordt niet neerbuigend gedaan in vergelijkbare termen als wijven etc. Er wordt niet gelachen zoals de kaars in de kut verhalen.

Veel mannen willen zichzelf wel graag als slachtoffer zien van die discussies, valt mij op.
Helemaal eens.
pi_219229151
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2025 11:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dat laatste?
pi_219229162
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Al die verhalen over het niet bestaande patriarchaat… dat is niet de slachtofferrol?

Ik zie ook wel mannen die zichzelf de slachtofferrol toebedelen, maar net doen alsof dat vooral een mannending is, dat vind ik vrij bijzonder…
  zondag 9 november 2025 @ 11:54:08 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219229194
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al die verhalen over het niet bestaande patriarchaat… dat is niet de slachtofferrol?

Ik zie ook wel mannen die zichzelf de slachtofferrol toebedelen, maar net doen alsof dat vooral een mannending is, dat vind ik vrij bijzonder…
Ladies, zie hier een klassiek voorbeeld van gaslighten en bewust verdraaien van mijn woorden ^O^ .

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt dat de meeste mannen niet bereid zijn om deze discussie te voeren. Zelfs degenen die graag doen alsof ze dat wel willen.
Resistance is futile.
  zondag 9 november 2025 @ 11:59:19 #171
438527 MissButterflyy
pi_219229230
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is onwaar. Sowieso werken mannen duidelijk meer uren gemiddeld. En als je de uren van betaalde arbeid en niet betaalde arbeid (incl huishouden en zorg voor kinderen) bij elkaar optelt, dan nog besteden mannen de meeste uren aan werk en zorg.

Bron: CBS.
Deze discussie hebben we al eens gevoerd.
Vraag me af hoe het CBS aan de cijfers komt, als je de gemiddelde man vraagt hoeveel hij doet in het huishouden zal het inderdaad veel zijn.
Mannen maken dingen graag groter, vrouwen cijferen zich nog wel eens weg.

Ik zie werkelijk waar bijna nooit een man mantelzorgen voor zijn ouders bijvoorbeeld, het zal nog eerder zijn dat de schoondochter de was komt doen en veel andere zorg.
Vrouwen mantelzorgen ontzettend veel, het is een reden waardoor veel vrouwen van middelbare leeftijd in een burn out raken omdat zorg voor kleinkinderen, (schoon)ouders en een betaalde baan niet meer is te combineren. Oh ja, en het huishouden er dan nog bij.
  zondag 9 november 2025 @ 11:59:45 #172
459912 FlippingCoin
pi_219229235
Oke nu gaan we wel een grens over, nu gaan we ineens wel generaliseren over mannen. Niet oke.
pi_219229257
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2025 11:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ladies, zie hier een klassiek voorbeeld van gaslighten en bewust verdraaien van mijn woorden ^O^ .

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt dat de meeste mannen niet bereid zijn om deze discussie te voeren. Zelfs degenen die graag doen alsof ze dat wel willen.
Over gaslighten gesproken…

En meteen direct persoonlijk maken, de hele groep mannen aanvallen (met voor de vorm erbij ‘niet alle’) en geen enkele bereidheid om de discussie inhoudelijk te voeren.

Het is ZO doorzichtig!
pi_219229310
quote:
boodschappen doen is leuk
Zei niemand ooit
  zondag 9 november 2025 @ 12:07:48 #175
438527 MissButterflyy
pi_219229311
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke nu gaan we wel een grens over, nu gaan we ineens wel generaliseren over mannen. Niet oke.
Goh. Je bent een user die er vaak de vreemdste en onaardigste dingen uitgooit op dit forum en nu heb je het ineens over dat er niet mag worden gegeneraliseerd en dat er grenzen worden overschreden?
Lol.
  zondag 9 november 2025 @ 12:10:08 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219229339
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Over gaslighten gesproken…

En meteen direct persoonlijk maken, de hele groep mannen aanvallen (met voor de vorm erbij ‘niet alle’) en geen enkele bereidheid om de discussie inhoudelijk te voeren.

Het is ZO doorzichtig!
Ik vind wel dat het gezegd mag worden: jij draagt bij aan het probleem zoals besproken in de OP. Je zorgt voor een onveilige sfeer door je manier van posten. Dat is feedback, dat jij het als persoonlijke aanval ziet is een you problem.
Resistance is futile.
  zondag 9 november 2025 @ 12:10:32 #177
459912 FlippingCoin
pi_219229340
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goh. Je bent een user die er vaak de vreemdste en onaardigste dingen uitgooit op dit forum en nu heb je het ineens over dat er niet mag worden gegeneraliseerd en dat er grenzen worden overschreden?
Lol.
Vreemd ja, onaardig op zijn tijd, maar zelfs een kapotte klok heeft tweemaal daags gelijk, zoals nu; je persoonlijke aanval sterkt die gedachte. :lijstje:
pi_219229381
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Deze discussie hebben we al eens gevoerd.
Vraag me af hoe het CBS aan de cijfers komt, als je de gemiddelde man vraagt hoeveel hij doet in het huishouden zal het inderdaad veel zijn.
Mannen maken dingen graag groter, vrouwen cijferen zich nog wel eens weg.

Ik zie werkelijk waar bijna nooit een man mantelzorgen voor zijn ouders bijvoorbeeld, het zal nog eerder zijn dat de schoondochter de was komt doen en veel andere zorg.
Vrouwen mantelzorgen ontzettend veel, het is een reden waardoor veel vrouwen van middelbare leeftijd in een burn out raken omdat zorg voor kleinkinderen, (schoon)ouders en een betaalde baan niet meer is te combineren. Oh ja, en het huishouden er dan nog bij.
Dus jij vertrouwt de officiële cijfers niet, zet mannen neer als leugenaars (want dat is feitelijk wat je zegt met ‘maken dingen groter’) en dan maak je wat jij ziet tot norm.

Dat is toch niet serieus te nemen? Het CBS is een serieuze organisatie die de cijfers echt wel toetst.

Verder ken ik weldegelijk mannen die mantelzorger zijn. Het is ongetwijfeld zo dat vrouwen gemiddeld meer uren aan mantelzorg besteden, maar ook daarbij geldt: het CBS heeft dat allemaal netjes meegenomen en totdat je met onderzoeken komt waaruit blijkt dat de cijfers van het CBS niet kloppen zijn dat gewoon de feiten zoals we ze kennen.

Btw: het is niet zomaar dat de ‘derde shift’ is verzonnen. Dat is nl. een reactie op het feit dat uit onderzoek in veel landen bleek dat mannen eigenlijk helemaal niet die luie uitvreters zijn die naast hun werk niets doen.

Hell, iedereen kan het ook zien: ga naar een lagere school en kijk naar de verhouding man/vrouw bij het ophalen van de kinderen. Ja, iets meer vrouwen meestal, maar het is zeker geen uitzondering dat mannen daar staan.

Die man die op zondag het vlees snijdt is tegenwoordig een enorme uitzondering.
pi_219229428
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 12:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind wel dat het gezegd mag worden: jij draagt bij aan het probleem zoals besproken in de OP. Je zorgt voor een onveilige sfeer door je manier van posten. Dat is feedback, dat jij het als persoonlijke aanval ziet is een you problem.
Jij beschuldigt mij van gaslighten (modewoord pur sang) en vervolgens ben ik ook nog degene die zorgt voor een onveilige sfeer. En ligt het aan mij dat ik een beschuldiging als een persoonlijke aanval zie (lolwut!).

Mijn hemel zeg. Het is gewoon een discussie waarbij ik zie dat de waarheid door sommigen enorm geweld aangedaan wordt.
pi_219229438
Wel zuur dat ineens de sfeer weer om moet slaan naar een mannen vs vrouwen. Nergens voor nodig.
  zondag 9 november 2025 @ 12:20:48 #181
438527 MissButterflyy
pi_219229461
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus jij vertrouwt de officiële cijfers niet, zet mannen neer als leugenaars (want dat is feitelijk wat je zegt met ‘maken dingen groter’) en dan maak je wat jij ziet tot norm.

Dat is toch niet serieus te nemen? Het CBS is een serieuze organisatie die de cijfers echt wel toetst.

Verder ken ik weldegelijk mannen die mantelzorger zijn. Het is ongetwijfeld zo dat vrouwen gemiddeld meer uren aan mantelzorg besteden, maar ook daarbij geldt: het CBS heeft dat allemaal netjes meegenomen en totdat je met onderzoeken komt waaruit blijkt dat de cijfers van het CBS niet kloppen zijn dat gewoon de feiten zoals we ze kennen.

Btw: het is niet zomaar dat de ‘derde shift’ is verzonnen. Dat is nl. een reactie op het feit dat uit onderzoek in veel landen bleek dat mannen eigenlijk helemaal niet die luie uitvreters zijn die naast hun werk niets doen.

Hell, iedereen kan het ook zien: ga naar een lagere school en kijk naar de verhouding man/vrouw bij het ophalen van de kinderen. Ja, iets meer vrouwen meestal, maar het is zeker geen uitzondering dat mannen daar staan.

Die man die op zondag het vlees snijdt is tegenwoordig een enorme uitzondering.
https://www.womenshealthm(...)-niet-mannen-van-wel

Rondje Google levert zoveel hits op. Maar het zal wel allemaal flauwekul zijn.
Mannen zeggen vooral dat ze veel doen in het huishouden en zijn tevreden over de verdeling. Vrouwen zeggen wat anders.
  zondag 9 november 2025 @ 12:21:42 #182
459912 FlippingCoin
pi_219229472
Ik vraag mij sterk af waar dat nare sentiment rond mannen vandaan komt, misschien goed voor die of gene om zich, vooral buiten digitale sferen, met minder nare mannen in te laten om zo een beter wereldbeeld te krijgen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:24:05 #183
438527 MissButterflyy
pi_219229505
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vraag mij sterk af waar dat nare sentiment rond mannen vandaan komt, misschien goed voor die of gene om zich, vooral buiten digitale sferen, met minder nare mannen in te laten om zo een beter wereldbeeld te krijgen.
Waarom hangt er meteen een naar sentiment rond mannen als vrouwen ontevreden zijn over hun bijdrage in het huishouden?
Waarom is dat meteen een aanval op mannen en de mannelijkheid?
Waarom zien mannen dat zo? Of de mannen in dit topic dan.
  zondag 9 november 2025 @ 12:25:36 #184
459912 FlippingCoin
pi_219229527
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom hangt er meteen een naar sentiment rond mannen als vrouwen ontevreden zijn over hun bijdrage in het huishouden?
Het is meer dan dit natuurlijk, nog even terug werd er min of meer geschreven dat mannen fantasten zijn bijvoorbeeld.
  zondag 9 november 2025 @ 12:27:17 #185
438527 MissButterflyy
pi_219229548
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het is meer dan dit natuurlijk, nog even terug werd er min of meer geschreven dat mannen fantasten zijn bijvoorbeeld.
Je maakt het weer groter dan het is.
Zoek het maar op, mannen vinden dat ze veel doen in het huishouden, vrouwen vinden van niet.
  zondag 9 november 2025 @ 12:28:40 #186
438527 MissButterflyy
pi_219229563
https://www.metronieuws.n(...)n-solo-klusjes-doen/

Hier nog wat wetenschappelijke onderzoeken.

Ik ga er van uit dat het CBS niet met een stopwatch naast de stellen heeft gestaan om de minuten dat ze bezig zijn met het huishouden te registeren, maar ze vooral afgaan op wat mannen en vrouwen zelf zeggen te doen.
pi_219229570
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
https://www.womenshealthm(...)-niet-mannen-van-wel

Rondje Google levert zoveel hits op. Maar het zal wel allemaal flauwekul zijn.
Mannen zeggen vooral dat ze veel doen in het huishouden en zijn tevreden over de verdeling. Vrouwen zeggen wat anders.
CBS laat gewoon zien dat vrouwen meer tijd besteden aan zorg en onbetaalde arbeid waaronder het huishouden.

Dus dit onderzoek bijt het onderzoek van het CBS niet.

Overigens: jij vult nu voor mij in dat ik het af ga doen als onzin. Waarom? Is dat niet gewoon projectie? Aangezien het exact de reactie is die jij had op de officiële cijfers van het CBS?

Bedenk overigens dat ik reageerde op een post waarin jij suggereerde dat vrouwen en mannen beiden 32 uren per week werken. En dat is aantoonbaar niet waar, omdat nu eenmaal via loonadministraties dat soort zaken goed bijgehouden worden.

Probeer eens wat objectiever te zijn.
  zondag 9 november 2025 @ 12:30:23 #188
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219229578
Gelukkig maar dat er geen grotere problemen in de wereld zijn waar we ons druk om kunnen maken - dat scheelt 🤞
"Hoka Hey!"
pi_219229591
quote:

[..]
Van mannen wordt meer verwacht op het gebied van (economische, sociale en fysieke) prestaties, status en alle persoonlijkheidskenmerken die daarbij horen.
pi_219229621
quote:

[..]
Correctie: VIND jij leuker. Genoeg mensen vinden koken een vervelende verplichting. Ook vaak genoeg gehoord van mensen dat ze boodschappen doen hekelen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:36:38 #191
287741 matspontius
pi_219229628
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Van mannen wordt meer verwacht op het gebied van (economische, sociale en fysieke) prestaties, status en alle persoonlijkheidskenmerken die daarbij horen.
Wie verwacht dat dan? Dat komt voornamelijk voor in de oerconservatieve culturen waar mannen de boventoon voeren - volledig achterlijke gedachtengang natuurlijk!
"Hoka Hey!"
  zondag 9 november 2025 @ 12:37:00 #192
459912 FlippingCoin
pi_219229630
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zoek het maar op, mannen vinden dat ze veel doen in het huishouden, vrouwen vinden van niet.
Ik geloof alleen het CBS!
pi_219229635
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat komt uit de feministische hoek, aangewakkerd door intersectionaliteitsidioterie.

En voor de goede orde: niet alle feministen denken zo, maar een deel daarvan.

Wat dat betreft is het veelzeggend dat je de ‘witte’ man overal de schuld van mag geven en dat regelmatig in serieuze media te lezen is. Denkt iemand dat je gedraaid komt met zwarte vrouwen aanvallen als de bron van al het kwaad?

Het is te zot voor woorden.

Wat dat betreft is het ook veelzeggend dat sommigen in mijn woorden een aanval richting vrouwen zien, waar mijn doel is om te komen tot een meer evenwichtige vaststelling en dat is dat zowel mannen als vrouwen uitdagingen hebben. Soms ben je als man beter af. Dan weer als vrouw.

Het zou geen strijd moeten zijn.
pi_219229642
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie dan?

En ontevredenheid kan twee oorzaken hebben…
  zondag 9 november 2025 @ 12:40:20 #195
459912 FlippingCoin
pi_219229657
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat komt uit de feministische hoek, aangewakkerd door intersectionaliteitsidioterie.

En voor de goede orde: niet alle feministen denken zo, maar een deel daarvan.

Wat dat betreft is het veelzeggend dat je de ‘witte’ man overal de schuld van mag geven en dat regelmatig in serieuze media te lezen is. Denkt iemand dat je gedraaid komt met zwarte vrouwen aanvallen als de bron van al het kwaad?

Het is te zot voor woorden.

Wat dat betreft is het ook veelzeggend dat sommigen in mijn woorden een aanval richting vrouwen zien, waar mijn doel is om te komen tot een meer evenwichtige vaststelling en dat is dat zowel mannen als vrouwen uitdagingen hebben. Soms ben je als man beter af. Dan weer als vrouw.

Het zou geen strijd moeten zijn.
Jezus was ook een witte man, eindigde aan een kruis. :{
pi_219229666
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En wat is daarvan dan het punt? Mensen zijn in zijn algemeenheid overtuigd van dat zij meer doen dan anderen, omdat je nu eenmaal precies ziet wat jij doet en niet noodzakelijk wat de ander doet.

Waarbij, nogmaals, helemaal niet ter discussie staat dat vrouwen gemiddeld meer doen in het huishouden. Wat betwist werd is dat mannen meer betaalde arbeid doen!
pi_219229682
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)n-solo-klusjes-doen/

Hier nog wat wetenschappelijke onderzoeken.

Ik ga er van uit dat het CBS niet met een stopwatch naast de stellen heeft gestaan om de minuten dat ze bezig zijn met het huishouden te registeren, maar ze vooral afgaan op wat mannen en vrouwen zelf zeggen te doen.
Je mag overal vanuit gaan. Daar hebben we verder niets aan.

Dit onderzoek wat je aanhaalt staat wederom niet haaks op wat het CBS heeft geconcludeerd.
pi_219229694
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jezus was ook een witte man, eindigde aan een kruis. :{
Iedereen zijn hobby. :)

(Was hij overigens niet gewoon lichtgetint?)
pi_219229706
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:36 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wie verwacht dat dan? Dat komt voornamelijk voor in de oerconservatieve culturen waar mannen de boventoon voeren - volledig achterlijke gedachtengang natuurlijk!
Niet echt. Veruit de meeste vrouwen verwachten dat een aantrekkelijke partner een goede loopbaan heeft. Waar mannen van een aantrekkelijke partner zoiets nauwelijks verwachten.
  zondag 9 november 2025 @ 12:55:37 #200
459912 FlippingCoin
pi_219229834
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iedereen zijn hobby. :)

(Was hij overigens niet gewoon lichtgetint?)
Nee. :{
pi_219229850
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Is dit het forum waar de meeste mannen 30+ of 40+ zijn en nog steeds maagd? Die indruk begin ik te krijgen met de reacties die ik lees
Sterk argument, iedereen die niet denkt zoals ik, is maagd. Eigenlijk draag je bij aan de zogenaamde "toxische mannencultuur", door te zeggen dat elke man die maagd is zich diep moet schamen. Welk punt probeer je nou te maken?
pi_219229852
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee. :{
Historisch gezien lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Maar goed, er is wel meer onwaarschijnlijk in zijn levensverhaal.
  zondag 9 november 2025 @ 12:57:52 #203
459912 FlippingCoin
pi_219229856
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Maar goed, er is wel meer onwaarschijnlijk in zijn levensverhaal.
De beste man kon over water lopen enzovoort. Dit is wel een van de mindere bijzonderheden.
pi_219229909
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
De beste man kon over water lopen enzovoort. Dit is wel een van de mindere bijzonderheden.
Dat kan ik ook. In de winter, als het koud genoeg is…
  zondag 9 november 2025 @ 13:05:44 #205
459912 FlippingCoin
pi_219229948
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat kan ik ook. In de winter, als het koud genoeg is…
Dan loop je over ijs nozem.
pi_219230012
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:36 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee hoor, de meeste vrouwen verwachten dat ook. Vanuit biologisch oogpunt verder niet raar, daar niet van, maar het idee dat veel mannen hun hele leven achterover leunen en ontspannen is simpelweg onjuist.

Mannen plegen gemiddeld vaker zelfmoord of zijn eenzaam, omdat zij vaker bezwijken onder prestatiedruk en sociale uitsluiting (lage status).

Vrouwen hebben bijvoorbeeld gemiddeld vaker eetstoornissen en ondergaan vaker plastische chirurgie, omdat er meer verwacht wordt van hun uiterlijke verschijning en vaker geconfronteerd worden met ideaalbeelden en seksualisering.
pi_219230058
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dan loop je over ijs nozem.
Dat is ook de meest waarschijnlijke verklaring ten aanzien van Jezus…
  zondag 9 november 2025 @ 13:27:33 #208
438527 MissButterflyy
pi_219230108
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
CBS laat gewoon zien dat vrouwen meer tijd besteden aan zorg en onbetaalde arbeid waaronder het huishouden.

Dus dit onderzoek bijt het onderzoek van het CBS niet.

Overigens: jij vult nu voor mij in dat ik het af ga doen als onzin. Waarom? Is dat niet gewoon projectie? Aangezien het exact de reactie is die jij had op de officiële cijfers van het CBS?

Bedenk overigens dat ik reageerde op een post waarin jij suggereerde dat vrouwen en mannen beiden 32 uren per week werken. En dat is aantoonbaar niet waar, omdat nu eenmaal via loonadministraties dat soort zaken goed bijgehouden worden.

Probeer eens wat objectiever te zijn.
Ik heb nergens gesuggereerd dat mannen en vrouwen beiden 32 uur per week werken, je hebt de post duidelijk niet goed gelezen. Lees m nog eens goed. :{

Dus ehm. Probeer aub niet te doen alsof jij hier zo objectief bent. Je begint hier te jij-bakken en het persoonlijk te maken als je iets leest wat je niet aanstaat.
  zondag 9 november 2025 @ 13:30:05 #209
438527 MissButterflyy
pi_219230127
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En wat is daarvan dan het punt? Mensen zijn in zijn algemeenheid overtuigd van dat zij meer doen dan anderen, omdat je nu eenmaal precies ziet wat jij doet en niet noodzakelijk wat de ander doet.

Waarbij, nogmaals, helemaal niet ter discussie staat dat vrouwen gemiddeld meer doen in het huishouden. Wat betwist werd is dat mannen meer betaalde arbeid doen!
Hee, je haalt nu heel iets anders weer terug wat eerder is gepost en gezegd.
Maar ik laat me verder niet uit de tent lokken, dit zijn zulke vermoeide discussies.
  zondag 9 november 2025 @ 14:13:00 #210
287741 matspontius
pi_219230470
Oh, de lange tenen brigade heeft weer klachtjes ingediend - chapeau 🤫
"Hoka Hey!"
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 14:17:00 #211
16180 crew  CoolGuy
pi_219230505
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:13 schreef matspontius het volgende:
Oh, de lange tenen brigade heeft weer klachtjes ingediend - chapeau 🤫
Nee, dat hebben ze niet, ik haalde gewoon de post van de lange tenen brigade die ík zag + de reacties daarop weg.
  zondag 9 november 2025 @ 14:18:24 #212
287741 matspontius
pi_219230514
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, dat hebben ze niet, ik haalde gewoon de post van de lange tenen brigade die ík zag + de reacties daarop weg.
Tuurlijk joh.. 🤗
"Hoka Hey!"
  zondag 9 november 2025 @ 14:19:24 #213
438527 MissButterflyy
pi_219230521
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 14:18 schreef matspontius het volgende:

[..]
Tuurlijk joh.. 🤗
:')
pi_219230801
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik heb nergens gesuggereerd dat mannen en vrouwen beiden 32 uur per week werken, je hebt de post duidelijk niet goed gelezen. Lees m nog eens goed. :{

Dus ehm. Probeer aub niet te doen alsof jij hier zo objectief bent. Je begint hier te jij-bakken en het persoonlijk te maken als je iets leest wat je niet aanstaat.
Ik heb jouw post goed gelezen:

quote:

[..]

Daar staat inderdaad niet letterlijk dat beiden evenveel werken, maar je doet hier net alsof part time voor vrouwen 32 uur is (gemiddeld is dat veel lager, inclusief de fulltimers) en dat mannen ook vaak 32 uur plegen te werken, waarmee je weldegelijk suggereert dat beiden ongeveer evenveel uren betaald werk verrichten.

Daarnaast stel je ook nog eens dat mannen niet meer in het huishouden zijn gaan doen, waar vrouwen wel meer zijn gaan werken. Ook dat is simpelweg niet waar.

En het was al helemaal geen jij bak en ook niet persoonlijk gemaakt. Wat een onzin zeg...
pi_219230809
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hee, je haalt nu heel iets anders weer terug wat eerder is gepost en gezegd.
Maar ik laat me verder niet uit de tent lokken, dit zijn zulke vermoeide discussies.
Het vermoeiende is dat jij data van het CBS wenst te negeren door onderzoeken aan te halen die volledig in lijn zijn met de conclusies van het CBS.
pi_219233985
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Sterk argument, iedereen die niet denkt zoals ik, is maagd. Eigenlijk draag je bij aan de zogenaamde "toxische mannencultuur", door te zeggen dat elke man die maagd is zich diep moet schamen. Welk punt probeer je nou te maken?
Dat er zo extreem overtrokken gereageerd wordt wanneer iemand een topic maakt over vrouw-onvriendelijkheid. Eerst alleen door mannen en vandaar dus mijn reactie. Inmiddels ook door vrouwelijke users, dus ik neem mijn vorige post terug.
  zondag 9 november 2025 @ 19:58:30 #217
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219234146
Ik schrik er van wat hier op FOK! over vrouwen gezegd wordt. Zó denigrerend, soms alsof de vrouw afval is. Naast de fijne en correcte heren FOK!ers is het een stuk of 10 man die verantwoordelijk lijken te zijn voor deze hele nare opmerkingen. Ongetwijfeld uit frustratie maar dan nóg. Man man man….
pi_219234580
Als je schrikt dat mensen op Fok! soms vrouwonvriendelijk zijn, dan ligt dat toch ook aan jezelf hoor.

De dynamiek op Fok! is veranderd.
Vroeger waren die droeftoeters in de minderheid en gingen ze op in de massa, nu zijn ze in sommige fora in de meerderheid en vallen ze op.

Das het beetje hetzelfde als verrast zijn dat ze in POL alles nogal persoonlijk maken naar elkaar en in NWS de meeste zo racistisch als de pest zijn.

Ik kom hier (bijna) alleen nog maar voor de popcorn :P
Hell To The Liars
pi_219234595
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:36 schreef Droopie het volgende:
Als je schrikt dat mensen op Fok! soms vrouwonvriendelijk zijn, dan ligt dat toch ook aan jezelf hoor.

De dynamiek op Fok! is veranderd.
Vroeger waren die droeftoeters in de minderheid en gingen ze op in de massa, nu zijn ze in sommige fora in de meerderheid en vallen ze op.

Das het beetje hetzelfde als verrast zijn dat ze in POL alles nogal persoonlijk maken naar elkaar en in NWS de meeste zo racistisch als de pest zijn.

Ik kom hier (bijna) alleen nog maar voor de popcorn :P
Dit is wel een fijne opmerking gelukkig :')
  zondag 9 november 2025 @ 20:42:45 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219234667
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 20:36 schreef Droopie het volgende:

:')
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:24:56 #221
459912 FlippingCoin
pi_219274171
Is feeks nou zo’n typisch vrouwonvriendelijke term?
pi_219274291
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Is feeks nou zo’n typisch vrouwonvriendelijke term?
Dat hangt van de betekenis af. Volgens Van Dale heeft het woord twee betekenissen. De eerste betekenis is deze: "boos­aar­di­ge, nij­di­ge, drif­ti­ge of las­ti­ge vrouw". Niet bepaald een compliment. Dat wordt nog duidelijker als je de synoniemen leest die erbij staan: helleveeg, serpent, duivelin, furie, karonje, loeder ... Maar "feeks" wordt soms ook schertsend gebrukt. Dan heeft het de betekenis van "uit­ge­sla­pen vrouw of meis­je". Vergelijkbaar met de term bijdehandje. Daarin hoeft geen negatief oordeel over de vrouw in kwestie besloten te liggen.
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:51:45 #223
459912 FlippingCoin
pi_219274347
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:45 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Dat hangt van de betekenis af. Volgens Van Dale heeft het woord twee betekenissen. De eerste betekenis is deze: "boos­aar­di­ge, nij­di­ge, drif­ti­ge of las­ti­ge vrouw". Niet bepaald een compliment. Dat wordt nog duidelijker als je de synoniemen leest die erbij staan: helleveeg, serpent, duivelin, furie, karonje, loeder ... Maar "feeks" wordt soms ook schertsend gebrukt. Dan heeft het de betekenis van "uit­ge­sla­pen vrouw of meis­je". Vergelijkbaar met de term bijdehandje. Daarin hoeft geen negatief oordeel over de vrouw in kwestie besloten te liggen.
Oke, gezien het opstappen kunnen we denk ik wel stellen dat het niet bijster positief was, en een term alleen voor vrouwen; tamelijk misogyn.
pi_219274417
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Correctie: VIND jij leuker. Genoeg mensen vinden koken een vervelende verplichting. Ook vaak genoeg gehoord van mensen dat ze boodschappen doen hekelen.
Ok. Ben ik nog steeds wel benieuwd of ze het nog kutter vinden dan de WC schoonmaken en de afwas doen.
  zaterdag 15 november 2025 @ 20:06:04 #225
459912 FlippingCoin
pi_219274477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:58 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ok. Ben ik nog steeds wel benieuwd of ze het nog kutter vinden dan de WC schoonmaken en de afwas doen.
wc schoonmaken duurt veel minder lang dan 1 keer koken, laat staan een keer of 4 in de week. En wie heeft er tegenwoordig geen vaatwasser.
pi_219274700
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke, gezien het opstappen kunnen we denk ik wel stellen dat het niet bijster positief was, en een term alleen voor vrouwen; tamelijk misogyn.
De vermeende uitspraak van de heer Wijers over mevrouw Dilan Yeşilgöz-Zegerius lijkt mij inderdaad niet als compliment te zijn bedoeld. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
  zondag 16 november 2025 @ 12:05:01 #227
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219277840
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 10:55 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Misschien zou het helpen als je je whataboutism wat concreter maakt met bijvoorbeeld de naam van het programma waar het over gaat. Dan weten we allemaal wat je wie verwijt. Nu is het maar gissen over een hypothetisch ons onbekend tv-programma.
  zondag 16 november 2025 @ 12:45:40 #228
335476 oppiedoppie
pi_219278048
Er zit dus een diepere laag in als je een vrouw een heks noemt. Niet zomaar een scheldwoord. Net als hoer. Interessant.

[ Bericht 2% gewijzigd door oppiedoppie op 16-11-2025 18:57:34 ]
To BG or not to BG!
pi_219278338
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat laatste is wel kort door de bocht. Klootzak zeg je alleen tegen een man, maar niemand zal het als misandrie zien.

Verder was het natuurlijk wel gewoon een opmerking die duidelijk maakt dat je allesbehalve objectief bent. Dus terecht opgestapt.
  zondag 16 november 2025 @ 14:31:33 #230
459912 FlippingCoin
pi_219278559
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste is wel kort door de bocht. Klootzak zeg je alleen tegen een man, maar niemand zal het als misandrie zien.

Verder was het natuurlijk wel gewoon een opmerking die duidelijk maakt dat je allesbehalve objectief bent. Dus terecht opgestapt.
Nouja als we teruggrijpen op de eerdere discussie, is dit vrouwonvriendelijk, of klootzak in gelijke mate manonvriendelijk is doet hier niets aan af denk ik; grijpen we dan ook terug op eerdere beredeneringen dan draagt Wijers bij aan vrouwenmoord in Nederland.
  zondag 16 november 2025 @ 14:33:02 #231
459912 FlippingCoin
pi_219278571
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik schrik er van wat hier op FOK! over vrouwen gezegd wordt. Zó denigrerend, soms alsof de vrouw afval is. Naast de fijne en correcte heren FOK!ers is het een stuk of 10 man die verantwoordelijk lijken te zijn voor deze hele nare opmerkingen. Ongetwijfeld uit frustratie maar dan nóg. Man man man….
Wat wil je als de informateur namens de grootste partij van het land dit ook doet, hoe moet het simpele volk hier daarboven staan.
  zondag 16 november 2025 @ 15:50:24 #232
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219279184
quote:
Beste medeforumleden,

Heeft TS nog zelf wat te zeggen of is het alleen maar OP'tje droppen en vuurwerk kijken?
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 16:12:15 #233
441859 crew  Lenny77
pi_219279302
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 15:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Heeft TS nog zelf wat te zeggen of is het alleen maar OP'tje droppen en vuurwerk kijken?
Durf te wedden dat dat een kloontje is van één van de vrouwonvriendelijke users
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219279328
quote:
16s.gif Op zondag 16 november 2025 14:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja als we teruggrijpen op de eerdere discussie, is dit vrouwonvriendelijk, of klootzak in gelijke mate manonvriendelijk is doet hier niets aan af denk ik; grijpen we dan ook terug op eerdere beredeneringen dan draagt Wijers bij aan vrouwenmoord in Nederland.
Tsja, dat laatste lijkt mij ook een bespottelijke gedachte.

Ik verwacht ook dat zijn afkeer van Dilan persoonlijk is en niets te maken heeft met haar vrouw zijn.
  zondag 16 november 2025 @ 16:21:09 #235
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219279358
Een VVD'er uitmaken voor leugenaar is trouwens hetzelfde als water nat noemen dus ik begrijp de fophef niet eens. Maar dat terzijde.
  zondag 16 november 2025 @ 16:37:00 #236
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219279539
quote:
16s.gif Op zondag 16 november 2025 14:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat wil je als de informateur namens de grootste partij van het land dit ook doet, hoe moet het simpele volk hier daarboven staan.
Maar ben je het ermee eens…?
  zondag 16 november 2025 @ 17:51:54 #237
459912 FlippingCoin
pi_219280100
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 16:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar ben je het ermee eens…?
ik vind een vrouw een feeks noemen niet noemenswaardiger dan een man een klootzak noemen
  zondag 16 november 2025 @ 17:54:53 #238
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219280115
quote:
16s.gif Op zondag 16 november 2025 17:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ik vind een vrouw een feeks noemen niet noemenswaardiger dan een man een klootzak noemen
Een feeks vind ik een tandje erger…
  zondag 16 november 2025 @ 17:56:00 #239
459912 FlippingCoin
pi_219280123
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 17:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Een feeks vind ik een tandje erger…
waarom?
  zondag 16 november 2025 @ 17:57:44 #240
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219280131
quote:
16s.gif Op zondag 16 november 2025 17:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
waarom?
Bij een feeks denk ik aan een hysterische heks met lange nagels die tekeer gaat. Een klootzak is voor mij iemand die niet deugt.
  zondag 16 november 2025 @ 19:07:23 #241
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280651
Het komt voor. Laatst D66 corryfee Weijers die Yesilgoz een feeks noemde oid.
En toch zijn er users die dat dan gaan bagatelliseren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219280754
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 15:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Hoi, ik ben hier nog niet zo lang actief en ook niet zo vaak helaas. Maar de meningenstrijd is losgebarsten en ik moet zeggen dat het toch vooral een kwestie van semantiek is waarbij soms de kwalificatie van de vrouw - dus hoe wordt ze genoemd in dagelijks taalgebruik - kan afhangen van de regio. Waar bijvoorbeeld 'wijf(fie)'gangbaar kan zijn in Amsterdam of Rotterdam, is dit in bijvoorbeeld Twente niet zo, integendeel.

Kortom, een interessante discussie en ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar mening.
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 19:56:50 #243
441859 crew  Lenny77
pi_219280983
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Bij een feeks denk ik aan een hysterische heks met lange nagels die tekeer gaat. Een klootzak is voor mij iemand die niet deugt.
Hm.. niet mee eens.
Een feeks is een bitch en een klootzak eigenlijk ook :D
Voor mij staan ze op dezelfde trap der belediging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 19-11-2025 07:03:40 ]
  dinsdag 18 november 2025 @ 16:02:58 #244
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_219291625
- het lijkt me dat jij beter naar andere topics dan wel subfora kunt verkassen in plaats van dergelijke stemmingmakerij -

[ Bericht 65% gewijzigd door CoolGuy op 18-11-2025 16:27:18 ]
Le Diable
pi_219292097
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat het punt is, dat vrouwen aangevallen worden op hun 'vrouw zijn', en mannen minder. Klootzak is over het algemeen gezien geen aanval op mannen hun mannelijkheid. Daar zit wel een waarheid in. Maar dat geldt ook voor homofiele mannen bijvoorbeeld, waarbij de belediging zich vooral richt op geaardheid, en niet exclusief op gedrag of persoonlijkheid.
pi_219294489
Sommigen doen dat uit geloofsovertuiging.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219400800
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik denk dat het punt is, dat vrouwen aangevallen worden op hun 'vrouw zijn', en mannen minder. Klootzak is over het algemeen gezien geen aanval op mannen hun mannelijkheid. Daar zit wel een waarheid in. Maar dat geldt ook voor homofiele mannen bijvoorbeeld, waarbij de belediging zich vooral richt op geaardheid, en niet exclusief op gedrag of persoonlijkheid.
Bepaalde vrouwen beginnen er ook te pas en te onpas over tegenwoordig dus dat houdt elkaar lekker in balans.
  woensdag 3 december 2025 @ 14:56:22 #248
335476 oppiedoppie
pi_219401278
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wc schoonmaken duurt veel minder lang dan 1 keer koken, laat staan een keer of 4 in de week. En wie heeft er tegenwoordig geen vaatwasser.
Wij hebben geen vaatwasser en zijn op meer gebieden niet zoals 'de meeste mensen'.

We delen wel de klussen thuis maar man doet het meest en ik werk het meest buitenhuis.
To BG or not to BG!
pi_219401623
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ooit gehoord van toxische mannelijkheid?

Het is gewoon niet zo zwart wit.
pi_219401635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 14:56 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Wij hebben geen vaatwasser
Holy shit. Middeleeuwen! ;)
  donderdag 4 december 2025 @ 22:23:37 #251
335476 oppiedoppie
pi_219411881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Holy shit. Middeleeuwen! ;)
Ja echt, bijna wél. Hebben geen: tv, magnetron, vaatwasser, wasmachine, droger. Hebben zonnepanelen met accu's en zijn al 5 jaar zelfvoorzienend en eigenlijk valt het allemaal enorm mee, mis eigenlijk niks. Doen het als experiment plus we besparen zoveel geld dat ik veel eerder kan stoppen met werken.
To BG or not to BG!
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 22:44:13 #252
441859 crew  Lenny77
pi_219412025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja echt, bijna wél. Hebben geen: tv, magnetron, vaatwasser, wasmachine, droger. Hebben zonnepanelen met accu's en zijn al 5 jaar zelfvoorzienend en eigenlijk valt het allemaal enorm mee, mis eigenlijk niks. Doen het als experiment plus we besparen zoveel geld dat ik veel eerder kan stoppen met werken.
Geen wasmachine? Gaan jullie naar een wasserij? Of handwas?
pi_219412045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Luxepaardje hier. Kan mij er weinig bij voorstellen.

Maar goed, als jouw man zegt dat hij een wasbordje heeft, bedoelt hij dus echt zo’n ding om met de hand te wassen? :)
  donderdag 4 december 2025 @ 23:28:36 #254
335476 oppiedoppie
pi_219412238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Geen wasmachine? Gaan jullie naar een wasserij? Of handwas?
Zomers hebben we een hotfill wasmachine, die vul je met warm water en er kan maar 3 kilo in en in de winter inderdaad wasserette.
To BG or not to BG!
  donderdag 4 december 2025 @ 23:30:37 #255
335476 oppiedoppie
pi_219412245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Luxepaardje hier. Kan mij er weinig bij voorstellen.

Maar goed, als jouw man zegt dat hij een wasbordje heeft, bedoelt hij dus echt zo’n ding om met de hand te wassen? :)
Zo erg is het nu ook weer niet maar hij heeft nog wel een echte......
To BG or not to BG!
pi_219413477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 23:30 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zo erg is het nu ook weer niet maar hij heeft nog wel een echte......
You lucky girl!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')