De vermeende uitspraak van de heer Wijers over mevrouw Dilan Yeşilgöz-Zegerius lijkt mij inderdaad niet als compliment te zijn bedoeld. En dan druk ik mij voorzichtig uit.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke, gezien het opstappen kunnen we denk ik wel stellen dat het niet bijster positief was, en een term alleen voor vrouwen; tamelijk misogyn.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 november 2025 10:55 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Misschien zou het helpen als je je whataboutism wat concreter maakt met bijvoorbeeld de naam van het programma waar het over gaat. Dan weten we allemaal wat je wie verwijt. Nu is het maar gissen over een hypothetisch ons onbekend tv-programma.
Dat laatste is wel kort door de bocht. Klootzak zeg je alleen tegen een man, maar niemand zal het als misandrie zien.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke, gezien het opstappen kunnen we denk ik wel stellen dat het niet bijster positief was, en een term alleen voor vrouwen; tamelijk misogyn.
Nouja als we teruggrijpen op de eerdere discussie, is dit vrouwonvriendelijk, of klootzak in gelijke mate manonvriendelijk is doet hier niets aan af denk ik; grijpen we dan ook terug op eerdere beredeneringen dan draagt Wijers bij aan vrouwenmoord in Nederland.quote:Op zondag 16 november 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel kort door de bocht. Klootzak zeg je alleen tegen een man, maar niemand zal het als misandrie zien.
Verder was het natuurlijk wel gewoon een opmerking die duidelijk maakt dat je allesbehalve objectief bent. Dus terecht opgestapt.
Wat wil je als de informateur namens de grootste partij van het land dit ook doet, hoe moet het simpele volk hier daarboven staan.quote:Op zondag 9 november 2025 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik schrik er van wat hier op FOK! over vrouwen gezegd wordt. Zó denigrerend, soms alsof de vrouw afval is. Naast de fijne en correcte heren FOK!ers is het een stuk of 10 man die verantwoordelijk lijken te zijn voor deze hele nare opmerkingen. Ongetwijfeld uit frustratie maar dan nóg. Man man man….
Heeft TS nog zelf wat te zeggen of is het alleen maar OP'tje droppen en vuurwerk kijken?quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:03 schreef DenzelW het volgende:
Beste medeforumleden,
Sinds enige tijd ben ik lid van FOK! en ik moet zeggen dat men hier nogal vrouwonvriendelijk kan zijn. Niet alle leden zijn even erg, maar ik vind het soms stuitend wat hier over vrouwen wordt gepost of hoe vrouwen worden omschreven. Ben ik de enige die dit vind of is het echt een trend tegenwoordig?
Durf te wedden dat dat een kloontje is van één van de vrouwonvriendelijke usersquote:Op zondag 16 november 2025 15:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Heeft TS nog zelf wat te zeggen of is het alleen maar OP'tje droppen en vuurwerk kijken?
Tsja, dat laatste lijkt mij ook een bespottelijke gedachte.quote:Op zondag 16 november 2025 14:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja als we teruggrijpen op de eerdere discussie, is dit vrouwonvriendelijk, of klootzak in gelijke mate manonvriendelijk is doet hier niets aan af denk ik; grijpen we dan ook terug op eerdere beredeneringen dan draagt Wijers bij aan vrouwenmoord in Nederland.
Maar ben je het ermee eens…?quote:Op zondag 16 november 2025 14:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat wil je als de informateur namens de grootste partij van het land dit ook doet, hoe moet het simpele volk hier daarboven staan.
ik vind een vrouw een feeks noemen niet noemenswaardiger dan een man een klootzak noemenquote:
Een feeks vind ik een tandje erger…quote:Op zondag 16 november 2025 17:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik vind een vrouw een feeks noemen niet noemenswaardiger dan een man een klootzak noemen
waarom?quote:Op zondag 16 november 2025 17:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een feeks vind ik een tandje erger…
Bij een feeks denk ik aan een hysterische heks met lange nagels die tekeer gaat. Een klootzak is voor mij iemand die niet deugt.quote:
Hoi, ik ben hier nog niet zo lang actief en ook niet zo vaak helaas. Maar de meningenstrijd is losgebarsten en ik moet zeggen dat het toch vooral een kwestie van semantiek is waarbij soms de kwalificatie van de vrouw - dus hoe wordt ze genoemd in dagelijks taalgebruik - kan afhangen van de regio. Waar bijvoorbeeld 'wijf(fie)'gangbaar kan zijn in Amsterdam of Rotterdam, is dit in bijvoorbeeld Twente niet zo, integendeel.quote:Op zondag 16 november 2025 15:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Heeft TS nog zelf wat te zeggen of is het alleen maar OP'tje droppen en vuurwerk kijken?
Hm.. niet mee eens.quote:Op zondag 16 november 2025 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij een feeks denk ik aan een hysterische heks met lange nagels die tekeer gaat. Een klootzak is voor mij iemand die niet deugt.
Ik denk dat het punt is, dat vrouwen aangevallen worden op hun 'vrouw zijn', en mannen minder. Klootzak is over het algemeen gezien geen aanval op mannen hun mannelijkheid. Daar zit wel een waarheid in. Maar dat geldt ook voor homofiele mannen bijvoorbeeld, waarbij de belediging zich vooral richt op geaardheid, en niet exclusief op gedrag of persoonlijkheid.quote:Op zondag 16 november 2025 13:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel kort door de bocht. Klootzak zeg je alleen tegen een man, maar niemand zal het als misandrie zien.
Verder was het natuurlijk wel gewoon een opmerking die duidelijk maakt dat je allesbehalve objectief bent. Dus terecht opgestapt.
Bepaalde vrouwen beginnen er ook te pas en te onpas over tegenwoordig dus dat houdt elkaar lekker in balans.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt is, dat vrouwen aangevallen worden op hun 'vrouw zijn', en mannen minder. Klootzak is over het algemeen gezien geen aanval op mannen hun mannelijkheid. Daar zit wel een waarheid in. Maar dat geldt ook voor homofiele mannen bijvoorbeeld, waarbij de belediging zich vooral richt op geaardheid, en niet exclusief op gedrag of persoonlijkheid.
Wij hebben geen vaatwasser en zijn op meer gebieden niet zoals 'de meeste mensen'.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wc schoonmaken duurt veel minder lang dan 1 keer koken, laat staan een keer of 4 in de week. En wie heeft er tegenwoordig geen vaatwasser.
Ooit gehoord van toxische mannelijkheid?quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt is, dat vrouwen aangevallen worden op hun 'vrouw zijn', en mannen minder. Klootzak is over het algemeen gezien geen aanval op mannen hun mannelijkheid. Daar zit wel een waarheid in. Maar dat geldt ook voor homofiele mannen bijvoorbeeld, waarbij de belediging zich vooral richt op geaardheid, en niet exclusief op gedrag of persoonlijkheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |