Altijd dezelfden, altijd staan ze voor gek.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
En dan komt er vaak ook weer een user om te zeggen dat die afgelopen nacht vrouwonvriendelijk tegen je zusje of moeder was.
Dat soort debieltjes mogen van mij wel van het forum af
Wie zijn dat dan? Want ik heb het idee dat er een soort van 'harde kern' is oidquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Altijd dezelfden, altijd staan ze voor gek.
Draai maar een weekje mee.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:27 schreef DenzelW het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan? Want ik heb het idee dat er een soort van 'harde kern' is oid
Nah, ik denk niet dat het nodig is om een of andere witch hunt te gaan doen nu. Negeer gewoon de users die dergelijke uitspraken doen en zet ook vooral een TR.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:27 schreef DenzelW het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan? Want ik heb het idee dat er een soort van 'harde kern' is oid
Ja, ik lees wel eens 'wijven' en dan denk ik: dit kan ook anders. Maar dan ben ik gelijk weer een zeurpiet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:55 schreef Lienekien het volgende:
Die grappen zijn nog tot daar aan toe. Ik stoor me meer aan de meningen waarin vrouwen weggezet worden met denigrerende termen die ik liever niet herhaal.
Probleem met dat soort termen is dat ze vaak helemaal niet denigrerend bedoeld zijn, maar regionaal anders worden aangevoeld. Een vrouw als "meid" aanspreken heeft in Rotterdam helemaal geen bijsmaak, in andere steden wordt het als een echte belediging gezien. Internationaal zie je dat met de term "cunt", wat in Australie vaak niet direct beledigend bedoeld is, maar in de rest van de wereld ...quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:14 schreef DenzelW het volgende:
[..]
Ja, ik lees wel eens 'wijven' en dan denk ik: dit kan ook anders. Maar dan ben ik gelijk weer een zeurpiet.
Komt door alle boze witte mannen hier die niet deugen en op cursus moeten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:03 schreef DenzelW het volgende:
Beste medeforumleden,
Sinds enige tijd ben ik lid van FOK! en ik moet zeggen dat men hier nogal vrouwonvriendelijk kan zijn. Niet alle leden zijn even erg, maar ik vind het soms stuitend wat hier over vrouwen wordt gepost of hoe vrouwen worden omschreven. Ben ik de enige die dit vind of is het echt een trend tegenwoordig?
Maar dat is toch voor de grap? Ik doe dat ook altijd maar ik ben heus lief voor de vrouwtjes verder.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:00 schreef Stepperoller het volgende:
Grapjes an sich zijn het probleem niet, maar een deel draagt bij aan de piramide van geweld
[ afbeelding ]
Reageren met 'nice' op kindermisbruik door een knappe lerares valt hier bijvoorbeeld ook onder.
Nee, als je die woorden (zoals ‘wijven’) in de context leest, dan zijn ze meestal wel degelijk denigrerend bedoeld.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:30 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Probleem met dat soort termen is dat ze vaak helemaal niet denigrerend bedoeld zijn, maar regionaal anders worden aangevoeld. Een vrouw als "meid" aanspreken heeft in Rotterdam helemaal geen bijsmaak, in andere steden wordt het als een echte belediging gezien. Internationaal zie je dat met de term "cunt", wat in Australie vaak niet direct beledigend bedoeld is, maar in de rest van de wereld ...
Ik zou me er niet al te druk om maken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:14 schreef DenzelW het volgende:
[..]
Ja, ik lees wel eens 'wijven' en dan denk ik: dit kan ook anders. Maar dan ben ik gelijk weer een zeurpiet.
Nee, klopt. Ik vraag me dan alleen af, en dat wordt hierboven ook al gezegd, of dit niet afhankelijk is van de regio waar je vandaan komt en wat daar gangbaar is qua taalgebruik.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik zou me er niet al te druk om maken.
Grappige is dat het vaak 30 plussers zijn die waarschijnlijk nog met het schaamrood op hun kaken staan als ze bij een kassameisje staan. Dat soort lui kun je alleen maar uitlachen. Die kennen een naakte vrouw alleen van het internet.
Ik ben zelf ook wel zeker niet heilig hoor, als een vrouw bijvoorbeeld dom over voetbal praat, of er weer eens een inparkeerfout wordt gemaakt waarbij 6 auto's beschadigen maak ik er wel eens grapjes om.
Maar een vrouw een wijf noemen oid vind ik ook gewoon denegerend en onnodig.
Dat is ook weer zo.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:37 schreef DenzelW het volgende:
[..]
Nee, klopt. Ik vraag me dan alleen af, en dat wordt hierboven ook al gezegd, of dit niet afhankelijk is van de regio waar je vandaan komt en wat daar gangbaar is qua taalgebruik.
Ook dat vind ik wel een ding. Zeker nu de laatste maanden het woord "mannenprobleem" een ding is. Terwijl iedereen eigenlijk wel weet hoe je beestje bij naam genoemd moet worden, maar dat mag dan weer nietquote:Op vrijdag 7 november 2025 13:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Omgekeerd mag over mannen natuurlijk alles gezegd worden, publiekelijk en openbaar.
Geen enkel probleem.
Spreek mij er gerust op aan als ik denigrerend en negatief generaliserend over mannen praat op dit forum zoals sommige mannen hier over vrouwen praten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Omgekeerd mag over mannen natuurlijk alles gezegd worden, publiekelijk en openbaar.
Geen enkel probleem.
Wil je het echt die kant op trekken? Valt me tegen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ook dat vind ik wel een ding. Zeker nu de laatste maanden het woord "mannenprobleem" een ding is. Terwijl iedereen eigenlijk wel weet hoe je beestje bij naam genoemd moet worden, maar dat mag dan weer niet
En los daarvan, het is een beetje een papieren tijger die daar wordt opgetuigd. Niemand heeft dat gezegd, en het heeft ook helemaal niets met het doel van het topic van doen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Spreek mij er gerust op aan als ik denigrerend en negatief generaliserend over mannen praat op dit forum zoals sommige mannen hier over vrouwen praten.
Het is trouwens wel heel makkelijk om zo het topic van vrouwonvriendelijkheid uit de weg te gaan.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat vrouwen de vrouwelijke cabaretiers WEL leuk vinden?quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:29 schreef oppiedoppie het volgende:
Maar hee, wij zien dat anders omdat we vrouwen zijn die andere humor hebben.
Daar hebben we er een: ‘vrouwen zijn nooit grappig’.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je gaat me nu toch niet vertellen dat vrouwen de vrouwelijke cabaretiers WEL leuk vinden?
Je bewijst hier zelf het tegendeel.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar hebben we er een: ‘vrouwen zijn nooit grappig’.
Onzin natuurlijk, Soundos en Claudia de Breij zijn natuurlijk wel om te gieren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar hebben we er een: ‘vrouwen zijn nooit grappig’.
Over smaakt valt niet te twisten.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, Soundos en Claudia de Breij zijn natuurlijk wel om te gieren.
Volgens mij is ze niet gekwetst, maar maakt ze een opmerking over de sfeer. Die overigens perfect aansluit bij de OP.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik kreeg verleden weekend nog van een mod te horen dat gekwetst zijn een keuze is.
Ik vind nou ook niet bepaald bijdragen aan de sfeer, of ligt dat aan mij?quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is ze niet gekwetst, maar maakt ze een opmerking over de sfeer. Die overigens perfect aansluit bij de OP.
Wat op zichzelf gewoon helemaal in de lijn der verwachting ligt. Inclusief de 'mannen zijn ook zielig boehoe'-post.
Ik heb het idee, dat ondanks dat dit een discussieforum is, men hier wederom geen andere meningen wil horen hier.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:58 schreef Zorro het volgende:
Tja ik heb het over cabaretiers en dat meen ik volkomen.
Dat betekent niet dat vrouwen niet grappig kunnen zijn, films genoeg waar dat wel zo is.
Maar dat direct op iedereen betrekken, ja dat is zoals @:FlippingCoin al aangeeft, een keuze.
Ik bedoel eigenlijk meer in het algemeen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Spreek mij er gerust op aan als ik denigrerend en negatief generaliserend over mannen praat op dit forum zoals sommige mannen hier over vrouwen praten.
Ik ben hier toch?quote:Het is trouwens wel heel makkelijk om zo het topic van vrouwonvriendelijkheid uit de weg te gaan.
Het zijn hier gewoon geen mannen die hun ballen in het handtasje van hun vriendin/vrouw hebben zitten. (Als we die tenminste hebben, toegegeven)quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:03 schreef DenzelW het volgende:
Beste medeforumleden,
Sinds enige tijd ben ik lid van FOK! en ik moet zeggen dat men hier nogal vrouwonvriendelijk kan zijn. Niet alle leden zijn even erg, maar ik vind het soms stuitend wat hier over vrouwen wordt gepost of hoe vrouwen worden omschreven. Ben ik de enige die dit vind of is het echt een trend tegenwoordig?
Dat doet er qua schadelijkheid dus niet toe.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:33 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dat is toch voor de grap? Ik doe dat ook altijd maar ik ben heus lief voor de vrouwtjes verder.
Ik denk dat je het een beetje verkeerd interpreteert.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wil je het echt die kant op trekken? Valt me tegen.
Maar goed, jij schijnt een ‘bekende’ te zijn op FOK! Als ik je reguliere usernaam zou weten, zou ik me mogelijk deze moeite besparen.
Ik heb geen idee wat er aan jou ligt, maar als je dat vindt, kun je er misschien iets aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind nou ook niet bepaald bijdragen aan de sfeer, of ligt dat aan mij?
En daar issie weer. De totaal uit de lucht gegrepen mythe dat het een bepaalde bevolkingsgroep is want o, onze geweldige, witte, attente, zorgzame, nette mannen zijn zo niet. Die zijn alleen maar respectvol en netjes tegen iedereen, en zeker tegen mannen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:14 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik denk dat je het een beetje verkeerd interpreteert.
De "incidenten" van afgelopen maanden zijn voornamelijk niet een uitgebreid mannenprobleem, maar het komt van een bepaalde bevolkingsgroep die we binnen laten.
Als ik als man daarop moet worden aangesproken, dan ben jij als vrouw ook onderdeel van het probleem, want we zijn toch beide een mens?
For better or worse.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er aan jou ligt, maar als je dat vindt, kun je er misschien iets aan veranderen.
Dat, en niet ook niet alle vaginabezitters zijn heilig.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daar issie weer. De totaal uit de lucht gegrepen mythe dat het een bepaalde bevolkingsgroep is want o, onze geweldige, witte, attente, zorgzame, nette mannen zijn zo niet. Die zijn alleen maar respectvol en netjes tegen iedereen, en zeker tegen mannen.
Was het maar zo'n feest.
En voor ik ervan word beschuldigd alle mannen over een kam te scheren: zeker niet. Er zijn gelukkig heel veel fijne mannen en ik ken er gelukkig ook heel veel. Maar er zijn ook helaas veel mannen die bepaald niet tot de fijne mannen behoren, en dat zijn niet allemaal onaangepaste moslims.
Met een oververtegenwoordiging van bepaalde nieuwe mannen natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daar issie weer. De totaal uit de lucht gegrepen mythe dat het een bepaalde bevolkingsgroep is want o, onze geweldige, witte, attente, zorgzame, nette mannen zijn zo niet. Die zijn alleen maar respectvol en netjes tegen iedereen, en zeker tegen mannen.
Was het maar zo'n feest.
En voor ik ervan word beschuldigd alle mannen over een kam te scheren: zeker niet. Er zijn gelukkig heel veel fijne mannen en ik ken er gelukkig ook heel veel. Maar er zijn ook helaas veel mannen die bepaald niet tot de fijne mannen behoren, en dat zijn niet allemaal onaangepaste moslims.
Nee.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Met een oververtegenwoordiging van bepaalde nieuwe mannen natuurlijk.
Ik ben niet gelovig, dus in mijn ogen is helemaal niemand heilig.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat, en niet ook niet alle vaginabezitters zijn heilig.
Volgens het CBS wel meen ik al eens geplaatst te hebben.quote:
Dat is dus ook niet wat ik zeg, ik geef de schuld niet aan moslims, er zijn genoeg Nederlanders die hun vrouw wat aan doen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.
Nee, ik had het precies goed geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:14 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik denk dat je het een beetje verkeerd interpreteert.
De "incidenten" van afgelopen maanden zijn voornamelijk niet een uitgebreid mannenprobleem, maar het komt van een bepaalde bevolkingsgroep die we binnen laten.
Als ik als man daarop moet worden aangesproken, dan ben jij als vrouw ook onderdeel van het probleem, want we zijn toch beide een mens?
Misogynie is van alle tijden, de dieper liggende oorzaak is angst voor vrouwen. Hoe onzekerder het mannetje, hoe groter de bek.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:03 schreef DenzelW het volgende:
Beste medeforumleden,
Daar heb ik denk in al uitgebreid mijn woorden over gezegd, en dat in het daar op totaal niet mee eens ben. Maar waarom mogen mannen wel worden uitgekafferd? Zelfs het woord mannenprobleem, alsof iedere man constant vrouwen aan zitten te randen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik had het precies goed geïnterpreteerd.
Waarom is dit relevant in een discussie over vrouwonvriendelijkheid hier, op dit forum? Hm?
Ik ben helemaal klaar met jou. Wie je ook bent.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Daar heb ik denk in al uitgebreid mijn woorden over gezegd, en dat in het daar op totaal niet mee eens ben. Maar waarom mogen mannen wel worden uitgekafferd? Zelfs het woord mannenprobleem, alsof iedere man constant vrouwen aan zitten te randen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |