abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2025 @ 10:56:07 #151
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219228785
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 08:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Klopt, hoe vaak hoor je niet "Mijn man werkt acht uur per dag en dan denkt ie dat ie thuis niks meer hoeft te doen." Terwijl de dames in kwestie dan slechts een parttime baan hebben of huisvrouw zijn.
Ik ken eigenlijk geen vrouwen die thuis blijven. Ze werken toch allemaal.
En ‘maar’ een parttime baan is ook vaak wel 32 uur per week. Veel mannen werken trouwens ook minder, bijvoorbeeld ook 32 uur.
Maar er wordt nog niet genoeg gezien dat mannen dan ook meer in het huishouden doen.

Vrouwen zijn meer gaan werken, maar mannen zijn niet meer in het huishouden gaan doen. Natuurlijk niet allemaal, maar het kan veel beter.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219228794
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik het nu goed lees, maar bedoel je te zeggen dat van vrouwen alleen wordt verwacht dat ze vriendelijk zijn en verder niks, en dat van mannen veel meer wordt verwacht?
Vertel eens wat er van vrouwen verwacht wordt, voordat je in de verdediging schiet?
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 11:05:31 #153
5428 crew  miss_sly
pi_219228832
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Vertel eens wat er van vrouwen verwacht wordt, voordat je in de verdediging schiet?
Ik schiet toch niet in de verdediging. Ik stel je een vraag omdat ik je misschien niet goed begrijp.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 november 2025 @ 11:07:58 #154
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219228845
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En ‘maar’ een parttime baan is ook vaak wel 32 uur per week. Veel mannen werken trouwens ook minder, bijvoorbeeld ook 32 uur.
Maar er wordt nog niet genoeg gezien dat mannen dan ook meer in het huishouden doen.

Vrouwen zijn meer gaan werken, maar mannen zijn niet meer in het huishouden gaan doen. Natuurlijk niet allemaal, maar het kan veel beter.
Volgens mij klopt dit absoluut niet, vroeger waren er bijvoorbeeld maar weinig mannen die kookten. Tegenwoordig is dit gemeengoed, ken veel stellen waar de mannen zelfs veel meer koken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 11:13:29 #155
5428 crew  miss_sly
pi_219228871
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Volgens mij klopt dit absoluut niet, vroeger waren er bijvoorbeeld maar weinig mannen die kookten. Tegenwoordig is dit gemeengoed, ken veel stellen waar de mannen zelfs veel meer koken.
Er zijn gelukkig inderdaad veel gezinnen waarin beide ouders een deel van het huishouden en zorg doen. zorgen dat kinderen op tijd op school of opvang zijn, koken, boodschappen doen, dingen in het huishouden. Het is ook zeker niet zo dat mannen in het algemeen dat niet doen.
Maar het is net zo min het geval dat vrouwen in het algemeen een parttime van van een paar uur hebben en daarnaast verwachten dat hun man de helft van het huishouden doen.

Het zou zo mooi zijn als aan beide kanten een eerlijker en meer realistisch beeld van elkaar wordt gezien.
  zondag 9 november 2025 @ 11:17:34 #156
459912 FlippingCoin
pi_219228902
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn gelukkig inderdaad veel gezinnen waarin beide ouders een deel van het huishouden en zorg doen. zorgen dat kinderen op tijd op school of opvang zijn, koken, boodschappen doen, dingen in het huishouden. Het is ook zeker niet zo dat mannen in het algemeen dat niet doen.
Maar het is net zo min het geval dat vrouwen in het algemeen een parttime van van een paar uur hebben en daarnaast verwachten dat hun man de helft van het huishouden doen.

Het zou zo mooi zijn als aan beide kanten een eerlijker en meer realistisch beeld van elkaar wordt gezien.
Ja! Een goede start zou zijn mannen veel meer ouderschapsverlof geven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 9 november 2025 @ 11:21:27 #157
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219228932
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Sorry, maar dat is een makkelijke manier om net te doen of je iets in het huishouden doet. En ik kan het weten, want dit is wat ik doe in ons huishouden - koken en boodschappen. Mijn vriend doet het overgrote deel van het huishouden. Koken en boodschappen doen is leuk, de WC schoonmaken en de afwas doen niet :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 11:25:11 #158
5428 crew  miss_sly
pi_219228963
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is gelukkig al naar vijf weken opgeschroefd.
  zondag 9 november 2025 @ 11:28:59 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219228989
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Absoluut. Het helpt niet dat dit soort zaken nog in de wet verankerd zijn. Nog zo'n voorbeeld is het fiscaal partnerschap dat maximale voordelen biedt aan het Hollandse kerngezond met 1 persoon die max. 3 dagen werkt en de ander werkt fulltime. We weten allemaal wie er in de praktijk parttime werkt.
Resistance is futile.
  zondag 9 november 2025 @ 11:32:14 #160
459912 FlippingCoin
pi_219229013
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Sorry, maar dat is een makkelijke manier om net te doen of je iets in het huishouden doet. En ik kan het weten, want dit is wat ik doe in ons huishouden - koken en boodschappen. Mijn vriend doet het overgrote deel van het huishouden. Koken en boodschappen doen is leuk, de WC schoonmaken en de afwas doen niet :)
dismissed
  zondag 9 november 2025 @ 11:32:41 #161
459912 FlippingCoin
pi_219229020
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is gelukkig al naar vijf weken opgeschroefd.
Moet nog veel hoger worden, nu drukt het zowel mannen als vrouwen in een bepaalde rolverdeling.
  zondag 9 november 2025 @ 11:33:46 #162
459912 FlippingCoin
pi_219229026
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2025 11:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Absoluut. Het helpt niet dat dit soort zaken nog in de wet verankerd zijn. Nog zo'n voorbeeld is het fiscaal partnerschap dat maximale voordelen biedt aan het Hollandse kerngezond met 1 persoon die max. 3 dagen werkt en de ander werkt fulltime. We weten allemaal wie er in de praktijk parttime werkt.
Helemaal waar.
  zondag 9 november 2025 @ 11:38:20 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219229063
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Makkelijk antwoord.
Het punt is dat het maatschappelijk aanvaard is dat mannen als groep aanspreekbaar zijn maar als je dat als vrouwen doet is het seksistisch en stuitend. Nou kijk, zo lust ik er nog ook wel een paar.
Het verschil is eigenlijk wel dat mannen als groep niet gedenigreerd worden in deze discussies. Er wordt niet neerbuigend gedaan in vergelijkbare termen als wijven etc. Er wordt niet gelachen zoals de kaars in de kut verhalen.

Veel mannen willen zichzelf wel graag als slachtoffer zien van die discussies, valt mij op.
Resistance is futile.
pi_219229091
quote:

[..]
Ik weet niet of ik het nu goed lees, maar bedoel je te zeggen dat van vrouwen alleen wordt verwacht dat ze vriendelijk zijn en verder niks, en dat van mannen veel meer wordt verwacht?
Op zich klopt het wel dat van mannen meer wordt verwacht dan van vrouwen.
pi_219229125
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit is onwaar. Sowieso werken mannen duidelijk meer uren gemiddeld. En als je de uren van betaalde arbeid en niet betaalde arbeid (incl huishouden en zorg voor kinderen) bij elkaar optelt, dan nog besteden mannen de meeste uren aan werk en zorg.

Bron: CBS.
pi_219229140
quote:

[..]
Koop een vaatwasser en huur een schoonmaakster in voor het schoonmaakwerk. :)
  zondag 9 november 2025 @ 11:47:51 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219229145
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het verschil is eigenlijk wel dat mannen als groep niet gedenigreerd worden in deze discussies. Er wordt niet neerbuigend gedaan in vergelijkbare termen als wijven etc. Er wordt niet gelachen zoals de kaars in de kut verhalen.

Veel mannen willen zichzelf wel graag als slachtoffer zien van die discussies, valt mij op.
Helemaal eens.
pi_219229151
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2025 11:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dat laatste?
pi_219229162
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 11:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Al die verhalen over het niet bestaande patriarchaat… dat is niet de slachtofferrol?

Ik zie ook wel mannen die zichzelf de slachtofferrol toebedelen, maar net doen alsof dat vooral een mannending is, dat vind ik vrij bijzonder…
  zondag 9 november 2025 @ 11:54:08 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219229194
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al die verhalen over het niet bestaande patriarchaat… dat is niet de slachtofferrol?

Ik zie ook wel mannen die zichzelf de slachtofferrol toebedelen, maar net doen alsof dat vooral een mannending is, dat vind ik vrij bijzonder…
Ladies, zie hier een klassiek voorbeeld van gaslighten en bewust verdraaien van mijn woorden ^O^ .

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt dat de meeste mannen niet bereid zijn om deze discussie te voeren. Zelfs degenen die graag doen alsof ze dat wel willen.
Resistance is futile.
  zondag 9 november 2025 @ 11:59:19 #171
438527 MissButterflyy
pi_219229230
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is onwaar. Sowieso werken mannen duidelijk meer uren gemiddeld. En als je de uren van betaalde arbeid en niet betaalde arbeid (incl huishouden en zorg voor kinderen) bij elkaar optelt, dan nog besteden mannen de meeste uren aan werk en zorg.

Bron: CBS.
Deze discussie hebben we al eens gevoerd.
Vraag me af hoe het CBS aan de cijfers komt, als je de gemiddelde man vraagt hoeveel hij doet in het huishouden zal het inderdaad veel zijn.
Mannen maken dingen graag groter, vrouwen cijferen zich nog wel eens weg.

Ik zie werkelijk waar bijna nooit een man mantelzorgen voor zijn ouders bijvoorbeeld, het zal nog eerder zijn dat de schoondochter de was komt doen en veel andere zorg.
Vrouwen mantelzorgen ontzettend veel, het is een reden waardoor veel vrouwen van middelbare leeftijd in een burn out raken omdat zorg voor kleinkinderen, (schoon)ouders en een betaalde baan niet meer is te combineren. Oh ja, en het huishouden er dan nog bij.
  zondag 9 november 2025 @ 11:59:45 #172
459912 FlippingCoin
pi_219229235
Oke nu gaan we wel een grens over, nu gaan we ineens wel generaliseren over mannen. Niet oke.
pi_219229257
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2025 11:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ladies, zie hier een klassiek voorbeeld van gaslighten en bewust verdraaien van mijn woorden ^O^ .

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt dat de meeste mannen niet bereid zijn om deze discussie te voeren. Zelfs degenen die graag doen alsof ze dat wel willen.
Over gaslighten gesproken…

En meteen direct persoonlijk maken, de hele groep mannen aanvallen (met voor de vorm erbij ‘niet alle’) en geen enkele bereidheid om de discussie inhoudelijk te voeren.

Het is ZO doorzichtig!
pi_219229310
quote:
boodschappen doen is leuk
Zei niemand ooit
  zondag 9 november 2025 @ 12:07:48 #175
438527 MissButterflyy
pi_219229311
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke nu gaan we wel een grens over, nu gaan we ineens wel generaliseren over mannen. Niet oke.
Goh. Je bent een user die er vaak de vreemdste en onaardigste dingen uitgooit op dit forum en nu heb je het ineens over dat er niet mag worden gegeneraliseerd en dat er grenzen worden overschreden?
Lol.
  zondag 9 november 2025 @ 12:10:08 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219229339
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Over gaslighten gesproken…

En meteen direct persoonlijk maken, de hele groep mannen aanvallen (met voor de vorm erbij ‘niet alle’) en geen enkele bereidheid om de discussie inhoudelijk te voeren.

Het is ZO doorzichtig!
Ik vind wel dat het gezegd mag worden: jij draagt bij aan het probleem zoals besproken in de OP. Je zorgt voor een onveilige sfeer door je manier van posten. Dat is feedback, dat jij het als persoonlijke aanval ziet is een you problem.
Resistance is futile.
  zondag 9 november 2025 @ 12:10:32 #177
459912 FlippingCoin
pi_219229340
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goh. Je bent een user die er vaak de vreemdste en onaardigste dingen uitgooit op dit forum en nu heb je het ineens over dat er niet mag worden gegeneraliseerd en dat er grenzen worden overschreden?
Lol.
Vreemd ja, onaardig op zijn tijd, maar zelfs een kapotte klok heeft tweemaal daags gelijk, zoals nu; je persoonlijke aanval sterkt die gedachte. :lijstje:
pi_219229381
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Deze discussie hebben we al eens gevoerd.
Vraag me af hoe het CBS aan de cijfers komt, als je de gemiddelde man vraagt hoeveel hij doet in het huishouden zal het inderdaad veel zijn.
Mannen maken dingen graag groter, vrouwen cijferen zich nog wel eens weg.

Ik zie werkelijk waar bijna nooit een man mantelzorgen voor zijn ouders bijvoorbeeld, het zal nog eerder zijn dat de schoondochter de was komt doen en veel andere zorg.
Vrouwen mantelzorgen ontzettend veel, het is een reden waardoor veel vrouwen van middelbare leeftijd in een burn out raken omdat zorg voor kleinkinderen, (schoon)ouders en een betaalde baan niet meer is te combineren. Oh ja, en het huishouden er dan nog bij.
Dus jij vertrouwt de officiële cijfers niet, zet mannen neer als leugenaars (want dat is feitelijk wat je zegt met ‘maken dingen groter’) en dan maak je wat jij ziet tot norm.

Dat is toch niet serieus te nemen? Het CBS is een serieuze organisatie die de cijfers echt wel toetst.

Verder ken ik weldegelijk mannen die mantelzorger zijn. Het is ongetwijfeld zo dat vrouwen gemiddeld meer uren aan mantelzorg besteden, maar ook daarbij geldt: het CBS heeft dat allemaal netjes meegenomen en totdat je met onderzoeken komt waaruit blijkt dat de cijfers van het CBS niet kloppen zijn dat gewoon de feiten zoals we ze kennen.

Btw: het is niet zomaar dat de ‘derde shift’ is verzonnen. Dat is nl. een reactie op het feit dat uit onderzoek in veel landen bleek dat mannen eigenlijk helemaal niet die luie uitvreters zijn die naast hun werk niets doen.

Hell, iedereen kan het ook zien: ga naar een lagere school en kijk naar de verhouding man/vrouw bij het ophalen van de kinderen. Ja, iets meer vrouwen meestal, maar het is zeker geen uitzondering dat mannen daar staan.

Die man die op zondag het vlees snijdt is tegenwoordig een enorme uitzondering.
pi_219229428
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 12:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind wel dat het gezegd mag worden: jij draagt bij aan het probleem zoals besproken in de OP. Je zorgt voor een onveilige sfeer door je manier van posten. Dat is feedback, dat jij het als persoonlijke aanval ziet is een you problem.
Jij beschuldigt mij van gaslighten (modewoord pur sang) en vervolgens ben ik ook nog degene die zorgt voor een onveilige sfeer. En ligt het aan mij dat ik een beschuldiging als een persoonlijke aanval zie (lolwut!).

Mijn hemel zeg. Het is gewoon een discussie waarbij ik zie dat de waarheid door sommigen enorm geweld aangedaan wordt.
pi_219229438
Wel zuur dat ineens de sfeer weer om moet slaan naar een mannen vs vrouwen. Nergens voor nodig.
  zondag 9 november 2025 @ 12:20:48 #181
438527 MissButterflyy
pi_219229461
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus jij vertrouwt de officiële cijfers niet, zet mannen neer als leugenaars (want dat is feitelijk wat je zegt met ‘maken dingen groter’) en dan maak je wat jij ziet tot norm.

Dat is toch niet serieus te nemen? Het CBS is een serieuze organisatie die de cijfers echt wel toetst.

Verder ken ik weldegelijk mannen die mantelzorger zijn. Het is ongetwijfeld zo dat vrouwen gemiddeld meer uren aan mantelzorg besteden, maar ook daarbij geldt: het CBS heeft dat allemaal netjes meegenomen en totdat je met onderzoeken komt waaruit blijkt dat de cijfers van het CBS niet kloppen zijn dat gewoon de feiten zoals we ze kennen.

Btw: het is niet zomaar dat de ‘derde shift’ is verzonnen. Dat is nl. een reactie op het feit dat uit onderzoek in veel landen bleek dat mannen eigenlijk helemaal niet die luie uitvreters zijn die naast hun werk niets doen.

Hell, iedereen kan het ook zien: ga naar een lagere school en kijk naar de verhouding man/vrouw bij het ophalen van de kinderen. Ja, iets meer vrouwen meestal, maar het is zeker geen uitzondering dat mannen daar staan.

Die man die op zondag het vlees snijdt is tegenwoordig een enorme uitzondering.
https://www.womenshealthm(...)-niet-mannen-van-wel

Rondje Google levert zoveel hits op. Maar het zal wel allemaal flauwekul zijn.
Mannen zeggen vooral dat ze veel doen in het huishouden en zijn tevreden over de verdeling. Vrouwen zeggen wat anders.
  zondag 9 november 2025 @ 12:21:42 #182
459912 FlippingCoin
pi_219229472
Ik vraag mij sterk af waar dat nare sentiment rond mannen vandaan komt, misschien goed voor die of gene om zich, vooral buiten digitale sferen, met minder nare mannen in te laten om zo een beter wereldbeeld te krijgen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:24:05 #183
438527 MissButterflyy
pi_219229505
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vraag mij sterk af waar dat nare sentiment rond mannen vandaan komt, misschien goed voor die of gene om zich, vooral buiten digitale sferen, met minder nare mannen in te laten om zo een beter wereldbeeld te krijgen.
Waarom hangt er meteen een naar sentiment rond mannen als vrouwen ontevreden zijn over hun bijdrage in het huishouden?
Waarom is dat meteen een aanval op mannen en de mannelijkheid?
Waarom zien mannen dat zo? Of de mannen in dit topic dan.
  zondag 9 november 2025 @ 12:25:36 #184
459912 FlippingCoin
pi_219229527
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom hangt er meteen een naar sentiment rond mannen als vrouwen ontevreden zijn over hun bijdrage in het huishouden?
Het is meer dan dit natuurlijk, nog even terug werd er min of meer geschreven dat mannen fantasten zijn bijvoorbeeld.
  zondag 9 november 2025 @ 12:27:17 #185
438527 MissButterflyy
pi_219229548
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het is meer dan dit natuurlijk, nog even terug werd er min of meer geschreven dat mannen fantasten zijn bijvoorbeeld.
Je maakt het weer groter dan het is.
Zoek het maar op, mannen vinden dat ze veel doen in het huishouden, vrouwen vinden van niet.
  zondag 9 november 2025 @ 12:28:40 #186
438527 MissButterflyy
pi_219229563
https://www.metronieuws.n(...)n-solo-klusjes-doen/

Hier nog wat wetenschappelijke onderzoeken.

Ik ga er van uit dat het CBS niet met een stopwatch naast de stellen heeft gestaan om de minuten dat ze bezig zijn met het huishouden te registeren, maar ze vooral afgaan op wat mannen en vrouwen zelf zeggen te doen.
pi_219229570
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
https://www.womenshealthm(...)-niet-mannen-van-wel

Rondje Google levert zoveel hits op. Maar het zal wel allemaal flauwekul zijn.
Mannen zeggen vooral dat ze veel doen in het huishouden en zijn tevreden over de verdeling. Vrouwen zeggen wat anders.
CBS laat gewoon zien dat vrouwen meer tijd besteden aan zorg en onbetaalde arbeid waaronder het huishouden.

Dus dit onderzoek bijt het onderzoek van het CBS niet.

Overigens: jij vult nu voor mij in dat ik het af ga doen als onzin. Waarom? Is dat niet gewoon projectie? Aangezien het exact de reactie is die jij had op de officiële cijfers van het CBS?

Bedenk overigens dat ik reageerde op een post waarin jij suggereerde dat vrouwen en mannen beiden 32 uren per week werken. En dat is aantoonbaar niet waar, omdat nu eenmaal via loonadministraties dat soort zaken goed bijgehouden worden.

Probeer eens wat objectiever te zijn.
  zondag 9 november 2025 @ 12:30:23 #188
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219229578
Gelukkig maar dat er geen grotere problemen in de wereld zijn waar we ons druk om kunnen maken - dat scheelt 🤞
"Hoka Hey!"
pi_219229591
quote:

[..]
Van mannen wordt meer verwacht op het gebied van (economische, sociale en fysieke) prestaties, status en alle persoonlijkheidskenmerken die daarbij horen.
pi_219229621
quote:

[..]
Correctie: VIND jij leuker. Genoeg mensen vinden koken een vervelende verplichting. Ook vaak genoeg gehoord van mensen dat ze boodschappen doen hekelen.
  zondag 9 november 2025 @ 12:36:38 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219229628
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Van mannen wordt meer verwacht op het gebied van (economische, sociale en fysieke) prestaties, status en alle persoonlijkheidskenmerken die daarbij horen.
Wie verwacht dat dan? Dat komt voornamelijk voor in de oerconservatieve culturen waar mannen de boventoon voeren - volledig achterlijke gedachtengang natuurlijk!
"Hoka Hey!"
  zondag 9 november 2025 @ 12:37:00 #192
459912 FlippingCoin
pi_219229630
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zoek het maar op, mannen vinden dat ze veel doen in het huishouden, vrouwen vinden van niet.
Ik geloof alleen het CBS!
pi_219229635
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat komt uit de feministische hoek, aangewakkerd door intersectionaliteitsidioterie.

En voor de goede orde: niet alle feministen denken zo, maar een deel daarvan.

Wat dat betreft is het veelzeggend dat je de ‘witte’ man overal de schuld van mag geven en dat regelmatig in serieuze media te lezen is. Denkt iemand dat je gedraaid komt met zwarte vrouwen aanvallen als de bron van al het kwaad?

Het is te zot voor woorden.

Wat dat betreft is het ook veelzeggend dat sommigen in mijn woorden een aanval richting vrouwen zien, waar mijn doel is om te komen tot een meer evenwichtige vaststelling en dat is dat zowel mannen als vrouwen uitdagingen hebben. Soms ben je als man beter af. Dan weer als vrouw.

Het zou geen strijd moeten zijn.
pi_219229642
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie dan?

En ontevredenheid kan twee oorzaken hebben…
  zondag 9 november 2025 @ 12:40:20 #195
459912 FlippingCoin
pi_219229657
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat komt uit de feministische hoek, aangewakkerd door intersectionaliteitsidioterie.

En voor de goede orde: niet alle feministen denken zo, maar een deel daarvan.

Wat dat betreft is het veelzeggend dat je de ‘witte’ man overal de schuld van mag geven en dat regelmatig in serieuze media te lezen is. Denkt iemand dat je gedraaid komt met zwarte vrouwen aanvallen als de bron van al het kwaad?

Het is te zot voor woorden.

Wat dat betreft is het ook veelzeggend dat sommigen in mijn woorden een aanval richting vrouwen zien, waar mijn doel is om te komen tot een meer evenwichtige vaststelling en dat is dat zowel mannen als vrouwen uitdagingen hebben. Soms ben je als man beter af. Dan weer als vrouw.

Het zou geen strijd moeten zijn.
Jezus was ook een witte man, eindigde aan een kruis. :{
pi_219229666
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En wat is daarvan dan het punt? Mensen zijn in zijn algemeenheid overtuigd van dat zij meer doen dan anderen, omdat je nu eenmaal precies ziet wat jij doet en niet noodzakelijk wat de ander doet.

Waarbij, nogmaals, helemaal niet ter discussie staat dat vrouwen gemiddeld meer doen in het huishouden. Wat betwist werd is dat mannen meer betaalde arbeid doen!
pi_219229682
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)n-solo-klusjes-doen/

Hier nog wat wetenschappelijke onderzoeken.

Ik ga er van uit dat het CBS niet met een stopwatch naast de stellen heeft gestaan om de minuten dat ze bezig zijn met het huishouden te registeren, maar ze vooral afgaan op wat mannen en vrouwen zelf zeggen te doen.
Je mag overal vanuit gaan. Daar hebben we verder niets aan.

Dit onderzoek wat je aanhaalt staat wederom niet haaks op wat het CBS heeft geconcludeerd.
pi_219229694
quote:
16s.gif Op zondag 9 november 2025 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jezus was ook een witte man, eindigde aan een kruis. :{
Iedereen zijn hobby. :)

(Was hij overigens niet gewoon lichtgetint?)
pi_219229706
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 12:36 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wie verwacht dat dan? Dat komt voornamelijk voor in de oerconservatieve culturen waar mannen de boventoon voeren - volledig achterlijke gedachtengang natuurlijk!
Niet echt. Veruit de meeste vrouwen verwachten dat een aantrekkelijke partner een goede loopbaan heeft. Waar mannen van een aantrekkelijke partner zoiets nauwelijks verwachten.
  zondag 9 november 2025 @ 12:55:37 #200
459912 FlippingCoin
pi_219229834
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iedereen zijn hobby. :)

(Was hij overigens niet gewoon lichtgetint?)
Nee. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')