abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219217958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
...Net als het verhaal hier eerder mbt de SAMP-T, werd de radar als een soort van detail weggezet want de missile dit, dat, zoveel G-krachten alles. De radar is juist een van de belangrijkste zo niet het belangrijkste onderdeel van een luchtverdedigingssyteem. Dat kan iedereen dan afdoen als een "onbenullig detail" maar dat is het simpelweg niet.
Ik zet de radar helemaal niet weg als onbelangrijk detail, dat doe jij eerder met wat ik stel over de Aster 30.

Sowieso gaat de vergelijking tussen Patriot en SAMP-T vanaf het begin al een beetje mank omdat ze met verschillende doelen ontworpen zijn.
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:03:04 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219218004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:58 schreef Radegast het volgende:
Ik zet de radar helemaal niet weg als onbelangrijk detail, dat doe jij eerder met wat ik stel over de Aster 30.
Het missile is veel minder belangrijk. Je kunt nog zo'n capabel missile hebben maar als die slecht wordt aangestuurd en de verkeerde richting op wordt gestuurd heb je er helemaal niks aan. Nog even los van het feit dat er ook nog zoiets als de PAC-3 (MSE/GEM-T) bestaat,

quote:
Sowieso gaat de vergelijking tussen Patriot en SAMP-T vanaf het begin al een beetje mank omdat ze met verschillende doelen ontworpen zijn.
Vertel.
pi_219218329
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het missile is veel minder belangrijk. Je kunt nog zo'n capabel missile hebben maar als die slecht wordt aangestuurd en de verkeerde richting op wordt gestuurd heb je er helemaal niks aan. Nog even los van het feit dat er ook nog zoiets als de PAC-3 (MSE/GEM-T) bestaat,
[..]
Vertel.
Hoe kom je er nou bij dat de SAMP-T zijn raketten de verkeerde richting op schiet?

quote:
Both systems are capable western-designs that are ideally suited for the needs of their respective militaries. The French and Italians prefer to keep their surface-to-air missiles moving, likely due to the environment in which they are intended to fight (Both nations have relatively small land-masses). The U.S. Patriot is designed to be forward deployed and emplaced, being more of a “semi-permanent” system to deny an area to a potential enemy. The Patriot’s strategic mobility, such as its ability to be carried with several C-17s, was probably of greater concern than the tactical mobility which was stressed on the Franco-Italian SAMP/T. (bron : IHS Janes)
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:52:11 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219220959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 21:35 schreef Radegast het volgende:
Hoe kom je er nou bij dat de SAMP-T zijn raketten de verkeerde richting op schiet?
Als een radar niet heel nauwkeurige gegevens (missile guidance en target location) levert dan zal een missile zijn doel gewoon missen. Dan heb ik het niet over 180 graden de verkeerde kant op maar zeg 50-100 meter naast het doel.
pi_219221110
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als een radar niet heel nauwkeurige gegevens (missile guidance en target location) levert dan zal een missile zijn doel gewoon missen. Dan heb ik het niet over 180 graden de verkeerde kant op maar zeg 50-100 meter naast het doel.
En daar is sprake van...?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219221145
quote:
Rusland heeft de jacht geopend op ‘zwarte weduwes’: vrouwen die soldaten proberen te overtuigen met hen te trouwen, zodat ze bij hun overlijden op het slagveld in Oekraïne een vette uitkering kunnen opstrijken. Die kan wel 170.000 euro bedragen, zo'n twintig keer het gemiddelde Russische jaarloon.

Volgens een onderzoek van de zakenkrant The Wall Street Journal kregen Russische rechtbanken al verscheidene van zulke zaken voorgeschoteld. De ‘zwarte weduwes’ worden vaak aangeklaagd door familie van de gesneuvelde soldaat, die met lege handen achterblijft.

Zo is er het voorbeeld van Sergej Chandozjko (40). Hij trouwde in oktober 2023, een dag nadat hij zich had aangemeld voor het leger. Familie en vrienden keken er vreemd van op, want het was het eerste wat ze hoorden van een bruid of een huwelijk. De ceremonie duurde twintig minuten. Er werden geen ringen uitgewisseld, geen foto’s genomen en er was maar één gast. Volgens gerechtsdocumenten bleef de vrouw daarna gewoon bij haar ex-man en hun kinderen wonen.

De alarmbellen gingen pas echt af nadat Chandozjko sneuvelde op het slagveld in Oekraïne, en zijn vrouw de stevige overlijdensuitkering kreeg.

Een rechter besliste eerder dit jaar echter dat de echtgenote de soldaat had verleid om met haar te trouwen, zodat ze zijn erfenis kon opstrijken. Daarop werd het huwelijk nietig verklaard en kreeg de vrouw een boete van 32 euro. Ze is in beroep gegaan.

Het is maar één voorbeeld van de rechtszaken rond de ‘zwarte weduwes’, een benaming die werd geïntroduceerd omdat het fenomeen zo wijdverspreid is geraakt in Rusland. De vrouwen, of de bendes waar ze deel van uitmaken, zoeken vaak contact via sociale media. Zo zijn er op de Russische socialenetwerksite VKontakte tientallen groepen voor vrouwen die een man zoeken die in Oekraïne moet vechten.

Ook het Russische parlement bindt de strijd aan met de ‘zwarte weduwes’. Zo werden er al wetsvoorstellen ingediend die strengere straffen moeten opleggen aan de oplichters, of die de uitkeringen moeten beperken. Die zijn zo hoog omdat Rusland het moeilijk heeft soldaten te vinden die bereid zijn naar Oekraïne te gaan, waar ze hun leven riskeren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-strijken~a0a67b1a/
Waarschijnlijk wil het Kremlin zelf een deel van die uitgekeerde overlijdenssom terug. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze iets geven om het lot van de familie van omgekomen militairen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219221165
Maar het is wel het land van "traditionele normen en waarden".

Zoveel beter dan de "europese liberealen".
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219221183
Tsssssss. Wat denkt dat tuig wel. Werken zul je, voor de tsaar. Doe anders maar enkeltje gulag.

twitter
pi_219221185
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:44 schreef ExTec het volgende:

Hier op de wallen in Nederland maak je als man een wip van 20 minuten en dat kost je een dag salaris.
In Rusland 'trouw' je in 20 minuten zonder ceremonie of ring en dat kost je je als man 20 jaarlonen die je nabestaanden mislopen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 13:50:26 #110
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219221192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wil het Kremlin zelf een deel van die uitgekeerde overlijdenssom terug. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze iets geven om het lot van de familie van omgekomen militairen.
Ik blijf mij verbazen hoeveel moeite het Westen blijft steken in desinformatie omtrent Rusland en haar vermeende economische zwakte. Het wordt ook steeds extremer.

quote:
Rusland heeft de jacht geopend op ‘zwarte weduwes’: vrouwen die soldaten proberen te overtuigen met hen te trouwen, zodat ze bij hun overlijden op het slagveld in Oekraïne een vette uitkering kunnen opstrijken. Die kan wel 170.000 euro bedragen, zo'n twintig keer het gemiddelde Russische jaarloon.
Laten we eens een factcheck uitvoeren.
170.000 delen door 20 = 8500

Het gemiddelde jaarinkomen Rusland: 14.889 usd
Inkomen in Rusland gecorrigeerd in PPP: 41.705 usd

Corrigeer dat nog wat voor door wisselkoers effecten en je ziet dat ook hier Rusland qua economie wordt gedownplayed. Ga je dit vergelijken met de koopkracht van de gemiddelde Rus dan kun je stellen dat het artikel feitelijk desinformatie van de bovenste plank is. Een land dat qua koopkracht tussen Frankrijk en Griekenland in staat.

BRON BRON BRON BRON
https://data.worldbank.or(...)tart=1988&view=chart
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219221207
Ah, het gaat voor de verandering weer eens helemaal toppie met de rus economie.

Helder.
pi_219221333
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het eerste systeem dat Italie stuurde had in het begin software-issues maar die zijn snel opgelost.

Denk niet dat Oek steeds bij Italie en Frankrijk om meer Asters zou vragen als die dingen steeds hun doel zouden missen..
pi_219221409
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:17 schreef Radegast het volgende:

[..]
Het eerste systeem dat Italie stuurde had in het begin software-issues maar die zijn snel opgelost.

Denk niet dat Oek steeds bij Italie en Frankrijk om meer Asters zou vragen als die dingen steeds hun doel zouden missen..
Grootste issue die ik kan vinden is: te weinig, vuursets en raketten.

Voor de rest heb je het over software. CEO van de maker van patriots heeft ook toegegeven dat nav feedback van oekrainers de software getweaked is tbv ballistische raketten neerhalen.

Software moeten finetunen is de norm, niet de uitzondering.

En qua radar; tuurlijk verder weg is beter. Maar of je nou een raket op 5 KM afstand neerhaalt, of 3, neer is neer.
pi_219221469
quote:
Rusland zegt bereid te zijn Venezuela te helpen en dreigt hypersonische raketten te leveren
Rusland heeft vrijdag verklaard bereid te zijn in te gaan op verzoeken van Venezuela om hulp, terwijl het tegelijk waarschuwt voor een verdere escalatie van de spanningen in het Caribisch gebied. Dat zei de woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zakharova.

Donderdag had Rusland al gewaarschuwd dat het zijn nieuwste wapensystemen kan leveren aan het regime van Maduro, nadat de Verenigde Staten hun militaire aanwezigheid in het Caribisch gebied hebben versterkt. Volgens viceminister van Buitenlandse Zaken Sergey Rybakov zorgt de “ongerechtvaardigde opbouw van Amerikaanse troepen in de zuidelijke Caraïben” voor een gespannen situatie “waarvoor alleen de Verenigde Staten verantwoordelijk zijn”.

De Russische parlementariër Alexey Zhuravlev, vicevoorzitter van de defensiecommissie, zei dat Moskou Venezuela kan voorzien van Oreshnik-raketten, kernkopgeschikte hypersonische raketten met een bereik van meer dan 4.800 kilometer. Volgens Zhuravlev zou Rusland ook Kalibr-kruisraketten kunnen leveren en “de Amerikanen enkele verrassingen kunnen bezorgen”.
https://www.hln.be/buiten(...)te-leveren~a9e527bd/
pi_219221488
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik blijf mij verbazen hoeveel moeite het Westen blijft steken in desinformatie omtrent Rusland en haar vermeende economische zwakte. Het wordt ook steeds extremer.
Dat is wat de russen zelf zeggen. Sommigen hier lezen alleen maar russische kranten, en volgen bijna alleen maar russische bronnen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:08:24 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219222546
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is wat de russen zelf zeggen. Sommigen hier lezen alleen maar russische kranten, en volgen bijna alleen maar russische bronnen.
?
Mijn cijfers komen van de wereldbank. Veel anti russische liberale bron kan ik niet vinden. De cijfers zijn de cijfers.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219222581
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?
Mijn cijfers komen van de wereldbank. Veel anti russische liberale bron kan ik niet vinden. De cijfers zijn de cijfers.
Cijfers spreken echter niet automatisch de waarheid.

Jij denkt kennelijk van wel en trapt er dus in.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:15:54 #118
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219222600
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Cijfers spreken echter niet automatisch de waarheid.

Jij denkt kennelijk van wel en trapt er dus in.
de wereldbank is een normale bron en niet controversieel. Als je zelfs dit niet vertrouwt dan is elke discussie kansloos.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219222622
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit verzin jij er allemaal bij.
pi_219222640
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de wereldbank is een normale bron en niet controversieel. Als je zelfs dit niet vertrouwt dan is elke discussie kansloos.
Hoe komt de Wereldbank aan die gegevens?
pi_219222785
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
?
Macro economische cijfers zijn sinds 2023 geclassificeerd, en bovendien zit het kremlin met de cijfers te knoeien, om zich sterker voor te doen dan de werkelijkheid.

Daarom kijken we hier alleen naar de gevolgen, en niet wat het kremlin of Wereldbank beweren.
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:55:50 #122
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219222803
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe komt de Wereldbank aan die gegevens?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Macro economische cijfers zijn sinds 2023 geclassificeerd, en bovendien zit het kremlin met de cijfers te knoeien, om zich sterker voor te doen dan de werkelijkheid.

Daarom kijken we hier alleen naar de gevolgen, en niet wat het kremlin of Wereldbank beweren.
Het zijn geen cijfers van het Kremlin. Maar de cijfers van de wereldbank.

Is twijfel zaaien en overal een vraagteken zetten bij geverifieerde informatie een nieuwe tactiek ofzo?

https://www.rvo.nl/onderwerpen/buitenlandnetwerk/tio/wereldbank
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219222819
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Laten we eens een factcheck uitvoeren.
170.000 delen door 20 = 8500

Het gemiddelde jaarinkomen Rusland: 14.889 usd
Inkomen in Rusland gecorrigeerd in PPP: 41.705 usd

Corrigeer dat nog wat voor door wisselkoers effecten en je ziet dat ook hier Rusland qua economie wordt gedownplayed. Ga je dit vergelijken met de koopkracht van de gemiddelde Rus dan kun je stellen dat het artikel feitelijk desinformatie van de bovenste plank is. Een land dat qua koopkracht tussen Frankrijk en Griekenland in staat.

BRON BRON BRON BRON
https://data.worldbank.or(...)tart=1988&view=chart
Ik blijf me verbazen hoeveel moeite jij steekt in het verdedigen van Rusland, waarbij je zelfs deze oplichtingspraktijken, die verder niets te maken hebben met de economische toestand van Rusland, probeert recht te praten door net te doen alsof het economisch uitstekend gaat met Rusland...
pi_219222838
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Is twijfel zaaien en overal een vraagteken zetten bij geverifieerde informatie een nieuwe tactiek ofzo?

Geef es antwoord op Wantie zijn vraag.
pi_219222852
quote:

[..]
[..]

Wereldbank gebruikt voor haar analyse de officiële cijfers van Rosstat...
pi_219222855
Koopkrachtpariteit is een Russisch talking point om te doen alsof de economie een veel grotere omvang heeft dan daadwerkelijk het geval is.

De meeste Russen hebben niet eens een wc in huis. Het is zinloos om te doen alsof de gemiddelde welvaart in Rusland ook maar in de buurt komt van Westerse standaarden. Ja in de grote steden misschien, maar daarbuiten is het één treurige, achtergebleven zooi.
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:10:23 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219222880
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:26 schreef ExTec het volgende:
Ja, de radar is simpelweg niet heel best. Het heeft een reden dat de ASTER SAMP/T NG is ontwikkeld en die de SAMP-T gaat vervangen.

quote:
ASTER SAMP/T NG will replace the SAMP/T in the Italian and French armed forces, providing improved performance in range and altitude and greater ATBM capabilities with a new missile and a new multi-function radar.
pi_219223069
quote:

[..]
[..]
Kremlincijfers.

Tevens een kandidaat voor de volgende TT.
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:38:56 #129
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219223070
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:04 schreef Spablauw214 het volgende:
De meeste Russen hebben niet eens een wc in huis.
Wiki:
Approximately 89% of Russian households have indoor toilets.

Quora:
86% of Russian households have a flush toilet, while 88,8% have an indoor toilet

Beetje eenzelfde fabel als dat wij op klompen lopen.
pi_219223090
Kan de Patriot straks met de nieuwe radar die eraan komt wel 360 graden zien?
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 17:40:50 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219223091
Meeste Russen wonen dan ook in de stad

Dus hij heeft ergens gelijk alleen weet hij niet waar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219223154
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:40 schreef Radegast het volgende:
Weinig zin. Moeten ze die TEL's herbouwen om recht omhoog af te vuren ipv schuin zoals nu. Anders kan het gebeuren dat zo'n raket in de lucht moet keren. En dat kost je bereik.
pi_219223222
Eternal flight brothers, zoals fighterbomber zou zeggen.

twitter
  zaterdag 8 november 2025 @ 17:57:47 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219223225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:40 schreef Radegast het volgende:
Ja. Maar de dreigingsrichting is toch wel bekend. Een Ballistic Missile bv. zal niet plotseling van een 180 graden andere kant komen.
pi_219223229
Het modale inkomen in Rusland is 440 euro per maand (dus ook de meeste mensen in die grote steden verdienen bij een fulltime contract 440 euro per maand)

https://en.wikipedia.org/wiki/Income_in_Russia.

Het gemiddelde maand inkomen (dus hoogste en laagste inkomen optellen bij elkaar delen door aantal mensen). is 53 000 RUB per maand.

Als we die waarde omrekenen naar euro’s (1 RUB ≈ 0,01066 EUR, stand 7 nov 2025), komt dit overeen met ongeveer 564 euro per maand.

https://www.statista.com/(...)ta-russia-by-region/

Dus waar die php zijn fantasieen weer vandaaan heeft....
pi_219223239
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:38 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Wiki:
Approximately 89% of Russian households have indoor toilets.

Quora:
86% of Russian households have a flush toilet, while 88,8% have an indoor toilet

Beetje eenzelfde fabel als dat wij op klompen lopen.
Echt heel goed 1 op de 10 heeft heeft dus geen stromend water.....

Nee totaal te vergelijken met ons in het westen
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:17:58 #137
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219223382
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:40 schreef sp3c het volgende:
Meeste Russen wonen dan ook in de stad

Dus hij heeft ergens gelijk alleen weet hij niet waar
De stelling "De meeste Russen hebben niet eens een wc in huis" is gewoon onwaar.

Sterker nog. De rioleringsgraad van Rusland is marginaal hoger dan die van Europa. (cijfers: 2024 Eurostat)

Europa zit op 14% zonder riolering. met name Roemenie (22%), Bulgarije (13%) en Letland (8%) doen het slecht.
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:19:02 #138
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_219223392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Echt heel goed 1 op de 10 heeft heeft dus geen stromend water.....

Nee totaal te vergelijken met ons in het westen
Inderdaad. Het is marginaal beter dan in Europa. Zie de cijfers hierboven.
pi_219223446
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja. Maar de dreigingsrichting is toch wel bekend. Een Ballistic Missile bv. zal niet plotseling van een 180 graden andere kant komen.
Hoe verklaar jij dat het nog maar nauwelijks lukt om die Iskanders te onderscheppen? Is het op korte termijn op te lossen?
pi_219223513
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:17 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De stelling "De meeste Russen hebben niet eens een wc in huis" is gewoon onwaar.

Sterker nog. De rioleringsgraad van Rusland is marginaal hoger dan die van Europa. (cijfers: 2024 Eurostat)

Europa zit op 14% zonder riolering. met name Roemenie (22%), Bulgarije (13%) en Letland (8%) doen het slecht.
En als je een beerput hebt dan? Dat valt niet onder riolering. Gewoon normale doorspoeltoiletten in huis. Het is niet alsof als je geen riolering hebt, het betekent dat men in een hok in de achtertuin gaat kakken.
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:34:25 #141
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219223525
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik blijf me verbazen hoeveel moeite jij steekt in het verdedigen van Rusland, waarbij je zelfs deze oplichtingspraktijken.
Vraag ik mij ook wel eens af. Levert mij alleen maar gezeik op. Maar ik vind het gewoon te leuk én de desinformatie over Rusland wil ik gewoon bestrijden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee. En nee.
Ook KRO reporter (staatsmedia) legt dit ook zo uit dat je absolute dollars in Rusland niet kunt afzetten tegen absolute dollars in het Westen. Met één dollar kun je in Rusland simpelweg meer.

quote:
Het IISS doet een poging. Wat vooral opvalt is dat een dollar in China of Rusland veel meer waard is dan in Europa of de VS. Voor Rusland zouden de cijfers voor 2024 en gecorrigeerd naar koopkrachtpariteit neerkomen op 461,6 miljard dollar (in plaats van 145,9 miljard dollar) en voor China op 476,7 miljard dollar (in plaats van 235 miljard dollar).
BRON BRON BRON BRON
https://pointer.kro-ncrv.(...)uitgaven-moeilijk-is
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:35:16 #142
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219223532
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Koopkrachtpariteit is een Russisch talking point om te doen alsof de economie een veel grotere omvang heeft dan daadwerkelijk het geval is.

De meeste Russen hebben niet eens een wc in huis. Het is zinloos om te doen alsof de gemiddelde welvaart in Rusland ook maar in de buurt komt van Westerse standaarden. Ja in de grote steden misschien, maar daarbuiten is het één treurige, achtergebleven zooi.
Onzin. Zie de PPP cijfers van de wereldbank. Rusland zit qua welvaart tussen griekenland en frankrijk in.
Waarom de cijfers negeren?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 18:44:34 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219223609
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:17 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

mijn opa had ook geen wc in huis

was in de stal die tegen het huis aangebouwd was, die had dan weer geen verwarming ... daar ging je niet heen met een krantje maar alleen in hele hoge nood _O-

en dat is dan Drenthe, kan me voorstellen dat je diep in Siberie ofzo wel wat practische problemen tegenkomt die wij hier niet vinden
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:46:39 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219223630
quote:
88s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
mijn opa had ook geen wc in huis

was in de stal die tegen het huis aangebouwd was, die had dan weer geen verwarming ... daar ging je niet heen met een krantje maar alleen in hele hoge nood _O-

en dat is dan Drenthe, kan me voorstellen dat je diep in Siberie ofzo wel wat practische problemen tegenkomt die wij hier niet vinden
Tot 1950 waren er in Nederland nog heel veel mensen zonder riolering, maar gewoon met een schijthuisje buiten.
The End Times are wild
pi_219223636
Oh, vandaar al die Russische soldaten die zich door een bonus van 3 miljoen roebel laten verleiden, en hele eenheden die via social media klagen dat ze niks krijgen. Wie gaat zijn leven nou niet riskeren voor die centen. Zeker in zo'n welvaartsstaat als Rusland.
pi_219223801
Solovyov gaat tijdens de uitzending helemaal los op de redactie van zijn programma _O-

Bekijk deze YouTube-video

}) ~O> })
pi_219224112
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vraag ik mij ook wel eens af. Levert mij alleen maar gezeik op. Maar ik vind het gewoon te leuk én de desinformatie over Rusland wil ik gewoon bestrijden.
[..]
Het artikel gaat puur over oplichting.

Heeft niets met de economie te maken.

quote:
Nee. En nee.
Ook KRO reporter (staatsmedia) legt dit ook zo uit dat je absolute dollars in Rusland niet kunt afzetten tegen absolute dollars in het Westen. Met één dollar kun je in Rusland simpelweg meer.
[..]
BRON BRON BRON BRON
https://pointer.kro-ncrv.(...)uitgaven-moeilijk-is
Jawel, de Wereldbank gebruikt cijfers van Rosstat.
Je bladiebla over de dollar is daarbij niet relevant.

Iedereen snapt wel dat in Rusland meer kunt kopen met 1 dollar dan in de VS
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:28:11 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219224195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:25 schreef Radegast het volgende:
Hoe verklaar jij dat het nog maar nauwelijks lukt om die Iskanders te onderscheppen? Is het op korte termijn op te lossen?
Omdat de Iskanders geen zuivere ballistische baan vliegen en in het laatste deel een soort evasive maneuver doen.

pi_219224198
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onzin. Zie de PPP cijfers van de wereldbank. Rusland zit qua welvaart tussen griekenland en frankrijk in.
Waarom de cijfers negeren?
Je kan lang en breed lullen maar de gemiddelde welvaart in Rusland komt nog niet in de buurt van Westerse standaarden.

Die Wereldbank-cijfers zijn overigens gebaseerd op Russische data.
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:40:00 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219224362
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Is er nou altijd gezeik hier godverdomme over wat onbenullige details?
De bewapening van een oorlogsschip is geen onbenullig detail. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 november 2025 @ 19:40:27 #151
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219224368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan lang en breed lullen maar de gemiddelde welvaart in Rusland komt nog niet in de buurt van Westerse standaarden.

Die Wereldbank-cijfers zijn overigens gebaseerd op Russische data.
Hoe de wereldbank de data ontsluit weet ik niet, o.a Russische statistieken inderdaad. Maar de ontwikkeling (opgaande lijn) is al ingezet sinds de 00. Nu zou het ineens gelogen zijn omdat blijkt dat er helemaal geen crash gaande is.
Het enige wat je kan zien is dat de boel stagneert. Maar dat doet het hier ook.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219224533
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe de wereldbank de data ontsluit weet ik niet, o.a Russische statistieken inderdaad. Maar de ontwikkeling (opgaande lijn) is al ingezet sinds de 00. Nu zou het ineens gelogen zijn omdat blijkt dat er helemaal geen crash gaande is.
Ik heb je al 2 x verteld van welke gegevens de wereldbank uit gaat.
pi_219224549
quote:

[..]
Die Elvira Nabioellina doet het best goed voor Rusland.
Best knap hoe ze de economie overeind weet te houden.
Uiteraard wel met behulp van andere landen.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 20:22:28 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219224837
quote:

[..]
verschil is dat het hier niet stagneert door een mislukte invasie van een veel kleiner buurland en de daarop volgende sancties

doen alsof dat niet gebeurt is eigenaardig

was Rusland Oekraine niet binnen gevallen stond alles nu nog steeds plus .... feitelijk waar lijkt me
pi_219224904
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 17:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze moeten wel.
Niks anders is beschikbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219224996
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze moeten wel.
Niks anders is beschikbaar.
Klopt, maar dat kleurt de cijfers.
pi_219225192
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk ondertussen er van overtuigd dat Rusland Oekraïense kinderen ontvoerd (heeft) of geloof je onomstreden bronnen alleen als het je goed uitkomt?
pi_219225446
G
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk ondertussen er van overtuigd dat Rusland Oekraïense kinderen ontvoerd (heeft) of geloof je onomstreden bronnen alleen als het je goed uitkomt?
geloof jij die flauwekul allemaal dan?
Vakman pur sang
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:43:12 #159
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219225694
Russen doodsbang voor Tomahawks uit Oekraïne: hun luchtafweer bleek eerder niet in staat ze te stoppen
https://www.telegraaf.nl/(...)oppen/101698167.html

Valt hier best wat bij voor te stellen en voor te zeggen. Als aan deze oorlog onschuldig Russisch burger (vrouwen en kinderen/bejaarden) zal eenieder zich hierdoor niet veilig wanen aldaar. :o
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:46:14 #160
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219225714
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:43 schreef Scjvb het volgende:
Russen doodsbang voor Tomahawks uit Oekraïne: hun luchtafweer bleek eerder niet in staat ze te stoppen

Valt hier best wat bij voor te stellen en voor te zeggen. Als aan deze oorlog onschuldig Russisch burger (vrouwen en kinderen/bejaarden) zal eenieder zich hierdoor niet veilig wanen aldaar. :o
Mooi, kunnen ze gaan klagen bij hun grote leider.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:56:11 #161
345631 Scjvb
pi_219225799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:46 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Mooi, kunnen ze gaan klagen bij hun grote leider.
Begrijp uw punt. Was het allemaal maar zo eenvoudig.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219225803
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:56 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Begrijp uw punt. Was het allemaal maar zo eenvoudig.
Dat is het.
pi_219225810
quote:

Mooi, zo veel mogelijk Tomahawks naar Oekraïne.
  zaterdag 8 november 2025 @ 22:07:00 #164
345631 Scjvb
pi_219225907
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is het.
Zou Poetin zelf gaarne willen vragen z'n troepen daar terug te trekken, en het hem vervolgens ook zien doen.
Maar ja, paranoïde rusland zag helaas redenen om preventief te handelen vanwege toenemende invloeden vanuit het westen.
  VIVA zaterdag 8 november 2025 @ 22:09:13 #165
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219225925
Dat Rusland dreigt om Venezuela te helpen met lange afstands wapens snap ik echt niet, dat is toch een vrijwaring voor Trump om veel meer support aan Oekraine te gaan bieden? Kom maar op met de Tomahawks....
What lies behind makes no sense in my mind
pi_219225944
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:07 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Zou Poetin zelf gaarne willen vragen z'n troepen daar terug te trekken, en het hem vervolgens ook zien doen.
Maar ja, paranoïde rusland zag helaas redenen om preventief te handelen vanwege toenemende invloeden vanuit het westen.
Daarom hebben de inwoners van rusland ook een schone taak om hier wat aan te doen.

Weetjewel; ipv met roebel tekens in hun ogen zich laten verschepen naar oekraine om daar onschuldige mensen te vermoorden, mss wat aan putin zelf doen.
pi_219225970
quote:
80s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:09 schreef cosmosis het volgende:
Dat Rusland dreigt om Venezuela te helpen met lange afstands wapens snap ik echt niet, dat is toch een vrijwaring voor Trump om veel meer support aan Oekraine te gaan bieden? Kom maar op met de Tomahawks....
En elke raket die Rusland naar Venezuela stuurt komt niet meer terecht op Oekraïne...
  zaterdag 8 november 2025 @ 23:04:12 #168
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219226389
quote:
88s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
verschil is dat het hier niet stagneert door een mislukte invasie van een veel kleiner buurland en de daarop volgende sancties
De oorlog in Oekraïne zorgt er ook hier voor dat de economie tegenvalt. Dat het hier tegenvalt komt -inderdaad- niet alleen door de invasie. Er zijn hier onderliggende problemen.

quote:
doen alsof dat niet gebeurt is eigenaardig
Nooit ontkend. Overigens geldt ook andersom: de Russische economie veel groter zijn als ze in 2014 en 2022 geen oorlog begonnen waren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 8 november 2025 @ 23:09:16 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219226423
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nee ben ik niet van overtuigd. Ik denk wel dat er Oekraïense kinderen in Rusland verblijven omdat die achter zijn gelaten. Ik ga er niet in mee dat de Russen op "kinderjacht" zijn gegaan in Oekraiene. Het wordt wederom een semantische discussie over wanneer je spreekt over ontvoering en wanneer je spreekt over evacuatie. Anyway, die kinderen moeten natuurlijk herenigd worden met hun ouders oid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 8 november 2025 @ 23:10:18 #170
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219226429
quote:

Dat is een risico inderdaad. Dat zullen de Amerikanen dus ook niet toestaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219226434
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga er niet in mee dat de Russen op "kinderjacht" zijn gegaan in Oekraiene.
Ik heb nog nooit iemand dat zien stellen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 23:48:18 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219226708
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wel een beetje klok-klepel verhaal in dat artikel.
Want? :)
  zondag 9 november 2025 @ 01:27:11 #174
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219226875
quote:

[..]
Nee ben ik niet van overtuigd. Ik denk wel dat er Oekraïense kinderen in Rusland verblijven omdat die achter zijn gelaten. Ik ga er niet in mee dat de Russen op "kinderjacht" zijn gegaan in Oekraiene. Het wordt wederom een semantische discussie over wanneer je spreekt over ontvoering en wanneer je spreekt over evacuatie. Anyway, die kinderen moeten natuurlijk herenigd worden met hun ouders oid.
Het is nogal een semantische discussie waarom de Russen kinderen meenemen uit Rusland. Punt is dat elk kind dat uit Oekraïne meegenomen wordt naar Rusland om daar geïndoctrineerd te worden met Russische denkwijzen en patronen per definitie fout is.

Als je een vergelijking trekt met Marco Borsato momenteel. Die kerel werpt een rookgordijn op over vanalles en nog wat hoe er in dat gezin gedacht en gedaan werd. Maar punt blijft. Hij is een volwassen kerel dat met zn tengels aan een kind gezeten heeft. Dus is ie een viespeuk.

Kan je met allerlei excuses aankomen. Verandert alleen helemaal niets aan de uitkomst.

Russen halen kinderen uit Oekraïne om hen te indoctrineren met hun anti-oekraine gedachtegoed. Dat is gewoon fout. Kan je links of rechtsom lullen onder welke omstandigheden, of welke gedachten, of welke achtergrond ze daar weggehaald zijn. Het veranderd niets aan dat het gewoon fout is.

Net als Borsato die met zn vieze flikken aan een meisje van 15 komt.
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 01:49:56 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219226922
quote:

[..]
het is hoe dan ook een misdaad

maakt niet uit hoe je het noemt, volgens het internationaal recht mag het simpelweg niet
pi_219226949
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 01:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het is nogal een semantische discussie waarom de Russen kinderen meenemen uit Rusland. Punt is dat elk kind dat uit Oekraïne meegenomen wordt naar Rusland om daar geïndoctrineerd te worden met Russische denkwijzen en patronen per definitie fout is.

Als je een vergelijking trekt met Marco Borsato momenteel. Die kerel werpt een rookgordijn op over vanalles en nog wat hoe er in dat gezin gedacht en gedaan werd. Maar punt blijft. Hij is een volwassen kerel dat met zn tengels aan een kind gezeten heeft. Dus is ie een viespeuk.

Kan je met allerlei excuses aankomen. Verandert alleen helemaal niets aan de uitkomst.

Russen halen kinderen uit Oekraïne om hen te indoctrineren met hun anti-oekraine gedachtegoed. Dat is gewoon fout. Kan je links of rechtsom lullen onder welke omstandigheden, of welke gedachten, of welke achtergrond ze daar weggehaald zijn. Het veranderd niets aan dat het gewoon fout is.

Net als Borsato die met zn vieze flikken aan een meisje van 15 komt.
Borsato is er gewoon ingeluisd.
Maar dat is verder off topic.
pi_219226960
quote:

[..]
Die kinderen worden helemaal gehersenspoeld.

Dat doe je niet als je ze tijdelijk opvangt omdat ze door de oorlog ontheemd zijn, om ze daarna weer te herenigen met hun ouders.
pi_219226995
quote:
Misschien denkt Putin dan met Trump af te kunnen spreken, jij geen Tomahawks naar Oekraine, ik geen raketjes naar Venezuela.
  zondag 9 november 2025 @ 02:16:43 #179
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219227002
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 02:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kinderen worden helemaal gehersenspoeld.

Dat doe je niet als je ze tijdelijk opvangt omdat ze door de oorlog ontheemd zijn, om ze daarna weer te herenigen met hun ouders.
quote:
88s.gif Op zondag 9 november 2025 01:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is hoe dan ook een misdaad

maakt niet uit hoe je het noemt, volgens het internationaal recht mag het simpelweg niet
Ik laat deze discussie even aan mij voorbij gaan. Levert mij alleen maar notes en bans op die ik weer moet aanvechten om die ongedaan te krijgen. Heb ik niets bij te winnen.
Wat mij betreft mogen deze users zich hier eens over uitlaten:
@LXIV
@AchJa
@BlaZ
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219227003
quote:
"Increase in drone incidents over Belgium likely linked to issue of frozen Russian assets," says German Defense Minister Pistorius.
pi_219227026
quote:

[..]
Er is niks semantisch aan het etnisch zuiveren waar de kinderontvoeringen deel van uitmaken. Jouw eufemistisch gelul over 'achtergebleven kinderen' en 'kinderjacht' is onvervalste Russische propaganda dat door het Strafhof als oorlogsmisdaden wordt gezien. https://www.icc-cpi.int/n(...)dimirovich-putin-and

En valt samen met de indoctrinatie van kinderen in bezet gebied. Russificatie van kinderen in bezette gebieden Oekraïne steeds ernstiger - https://nos.nl/l/2582003 doelbewust beleid, net zoals jouw propaganda doelbewust al jaren hier de ether wordt ingepompt.

Je uit dit al jaren doelbewust, bijna elke dag. Dat iedereen dat gelul hier zat is, nauwelijks meer reageert en weg blijft maakt het niet ineens waar of salonfähig

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2025 02:27:50 ]
  zondag 9 november 2025 @ 03:04:32 #182
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219227132
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 02:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Ik laat deze discussie even aan mij voorbij gaan. Levert mij alleen maar notes en bans op die ik weer moet aanvechten om die ongedaan te krijgen. Heb ik niets bij te winnen.
@:LXIV
@:AchJa
@:BlaZ
In Oekraïns Oekraïne wordt het Russisch weggefilterd en in Russisch Oekraïne het Oekraïns. Dat lijkt me niet zo vreemd aangezien die gebieden ondertussen ook al sinds 2014 door Rusland gedomineerd worden. Het is vooral hopen dat de categorie kinderen die meegenomen is naar Rusland en nog wel familie heeft in Oekraïne op termijn gewoon kan terugkeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219227241
quote:
Geniaal van Trump eigenlijk,
Hij komt er met Putin niet uit en via bondgenoot Venezuela lokt die de Russen uit de tent.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 04:16:08 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219227254
quote:

[..]
[..]
als je niet met me in discussie wilt hoef je me niet te quoten

het verplaatsen van kinderen of wie dan ook onder dwang uit conflictgebied is een oorlogsmisdaad, punt

quote:
Geneva Convention IV
Article 45, fourth paragraph, of the 1949 Geneva Convention IV provides: "In no circumstances shall a protected person be transferred to a country where he or she may have reason to fear persecution for his or her political opinions or religious beliefs."
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 45, fourth para.

Geneva Convention IV
Article 49, first paragraph, of the 1949 Geneva Convention IV provides: "Individual or mass forcible transfers, as well as deportations of protected persons from occupied territory to the territory of the Occupying Power or to that of any other country, occupied or not, are prohibited, regardless of their motive."
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 49, first para.

Geneva Convention IV
Under Article 147 of the 1949 Geneva Convention IV, "unlawful deportation or transfer ... of a protected person" constitutes a grave breach of the Convention.
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 147
https://ihl-databases.icrc.org/en/customary-ihl/v2/rule129

in no cirumstance ...

regardless of their motive ...

mag simpelweg nooit

je laat de discussie niet aan je voorbij gaan vanwege notes of bans maar omdat je weet dat je hem niet kunt winnen en @LXIV @AchJa en @BlaZ geven hier gewoon hetzelfde antwoord ...
pi_219227257
quote:
Rusland heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag stations aangevallen die de twee Oekraïense kerncentrales van stroom voorzien. Dat zegt de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Sybiha op X. Hij roept het VN-atoomagentschap IAEA op om in een spoedvergadering te reageren op de "onaanvaardbare risico's".
NOS
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 04:19:36 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219227263
en als je de discussie niet aan wilt gaan moet je hem niet steeds aanzwengelen

het mag simpelweg niet, punt, klaar, hou erover op als je er niet over wil praten
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 04:19:51 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219227264
laf gedoe :r
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 04:21:56 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219227269
mij boeit het niet zoveel @AchJa @LXIV en @BlaZ ook niet

jij wilt het erover hebben en jij zit hier gewoon fout, dan ga ik niet met hun praten over jouw domme propaganda :{w
  zondag 9 november 2025 @ 05:35:42 #189
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219227469
quote:
88s.gif Op zondag 9 november 2025 04:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
als je niet met me in discussie wilt hoef je me niet te quoten

het verplaatsen van kinderen of wie dan ook onder dwang uit conflictgebied is een oorlogsmisdaad, punt
[..]
https://ihl-databases.icrc.org/en/customary-ihl/v2/rule129

in no cirumstance ...

regardless of their motive ...

mag simpelweg nooit

je laat de discussie niet aan je voorbij gaan vanwege notes of bans maar omdat je weet dat je hem niet kunt winnen en @:lxiv @:achja en @:blaz geven hier gewoon hetzelfde antwoord ...
Ik denk dat men bij de uitspraak eerder uitgegaan is van artikel 24 en 50. Het gaat niet precies om massadeportaties maar om een groep van zo'n 20.000 kinderen waarbij het vrijwel zonder uitzondering gaat om etnisch Oekraïnse kinderen waarvan er nog familie in Oekraïne woont.

Een voorbeeld is een 12-jarige die zijn moeder verloor en naar Rusland was gestuurd als wees maar daarna terugkeerde naar zijn oma in Kiiv. Zo iets kan natuurlijk gebeuren maar dan moet er wel actief door Rusland gezocht worden, in samenwerking met de Oekraïnse autoriteiten, naar een familielid of oplossing en daar gaat het verkeerd.
Van de ~20.000 zaken zijn er 1600 opgelost en dat is gewoon niet acceptabel na een strijd van jaren.

Daarnaast zullen er ook gevallen zijn van nog jongere kinderen die gewoon onder de radar verdwenen zijn. Een 12-jarige weet waar hij thuishoord een 2-jarige niet. Het aantal probleemgevallen zal daarom ongetwijfeld hoger liggen dan de genoemde 20.000.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 9 november 2025 @ 06:17:03 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219227580
quote:

[..]
[..]
Ik heb me hier helemaal niet in verdiept. Sowieso ben ik tegen het indoctrineren van kinderen met haat, ongeacht de omstandigheden. Ook van volwassenen trouwens.
The End Times are wild
pi_219227712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:16 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Projectie.

Bovendien hebben we het hier niet over een Oekraiense soldaat of door het regime vermoorde Russische huurling maar over een staatshoofd heulend met NS verleden en symboliek en dit op zijn Twitter/X zet.

Het is ongelofelijk dom en knullig en doet Oekraine veel kwaad.
Maar dan ga je er vanuit dat dit per ongeluk is geplaatst?
pi_219227761
"Officieel zijn er geen harde bewijzen dat Rusland achter de dronevluchten zit, maar bij de veiligheidsdiensten "is er eigenlijk geen redelijke twijfel meer mogelijk", melden bronnen aan onze redactie."

https://x.com/FrankPeeters4/status/1986162342720049164
pi_219227784
quote:

[..]
[..]
En toch gaat er geen lampje bij je branden.
pi_219227793
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 07:29 schreef QAnonn het volgende:
"Officieel zijn er geen harde bewijzen dat Rusland achter de dronevluchten zit, maar bij de veiligheidsdiensten "is er eigenlijk geen redelijke twijfel meer mogelijk", melden bronnen aan onze redactie."

https://x.com/FrankPeeters4/status/1986162342720049164

Wel grappig dat ze in de reacties denken dat Russische drones vanuit Rusland naar België moeten vliegen...
pi_219227820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:26 schreef QAnonn het volgende:
Waarom is mijn filmpje met Zelensky verwijderd?
Dat weet je zelf wel.
pi_219227843
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat weet je zelf wel.
Omdat het ongemakkelijk is voor Zelensky fans? Het komt van zijn officiële account. Moet je voorstellen dat Trump zoiets zou gedaan hebben.
pi_219227896
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 07:46 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Omdat het ongemakkelijk is voor Zelensky fans? Het komt van zijn officiële account. Moet je voorstellen dat Trump zoiets zou gedaan hebben.
Jij ziet de mods als Zelensky fans?
pi_219227973
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij ziet de mods als Zelensky fans?
Hij ziet iedereen met een positief iq als Zelensky fans.
  zondag 9 november 2025 @ 09:13:44 #199
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219228106
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:44 schreef ExTec het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat moeten ze vooral doen. Maar waarschijnlijk weet bluf
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_219228136
quote:

[..]
Een “onomstreden” bron is dus alleen credible wanneer het past in jouw overtuiging of zienswijze. Bedankt maar weer (of nog een keer) voor de bevestiging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')