Ik zet de radar helemaal niet weg als onbelangrijk detail, dat doe jij eerder met wat ik stel over de Aster 30.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
...Net als het verhaal hier eerder mbt de SAMP-T, werd de radar als een soort van detail weggezet want de missile dit, dat, zoveel G-krachten alles. De radar is juist een van de belangrijkste zo niet het belangrijkste onderdeel van een luchtverdedigingssyteem. Dat kan iedereen dan afdoen als een "onbenullig detail" maar dat is het simpelweg niet.
Het missile is veel minder belangrijk. Je kunt nog zo'n capabel missile hebben maar als die slecht wordt aangestuurd en de verkeerde richting op wordt gestuurd heb je er helemaal niks aan. Nog even los van het feit dat er ook nog zoiets als de PAC-3 (MSE/GEM-T) bestaat,quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:58 schreef Radegast het volgende:
Ik zet de radar helemaal niet weg als onbelangrijk detail, dat doe jij eerder met wat ik stel over de Aster 30.
Vertel.quote:Sowieso gaat de vergelijking tussen Patriot en SAMP-T vanaf het begin al een beetje mank omdat ze met verschillende doelen ontworpen zijn.
Hoe kom je er nou bij dat de SAMP-T zijn raketten de verkeerde richting op schiet?quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het missile is veel minder belangrijk. Je kunt nog zo'n capabel missile hebben maar als die slecht wordt aangestuurd en de verkeerde richting op wordt gestuurd heb je er helemaal niks aan. Nog even los van het feit dat er ook nog zoiets als de PAC-3 (MSE/GEM-T) bestaat,
[..]
Vertel.
quote:Both systems are capable western-designs that are ideally suited for the needs of their respective militaries. The French and Italians prefer to keep their surface-to-air missiles moving, likely due to the environment in which they are intended to fight (Both nations have relatively small land-masses). The U.S. Patriot is designed to be forward deployed and emplaced, being more of a “semi-permanent” system to deny an area to a potential enemy. The Patriot’s strategic mobility, such as its ability to be carried with several C-17s, was probably of greater concern than the tactical mobility which was stressed on the Franco-Italian SAMP/T. (bron : IHS Janes)
Als een radar niet heel nauwkeurige gegevens (missile guidance en target location) levert dan zal een missile zijn doel gewoon missen. Dan heb ik het niet over 180 graden de verkeerde kant op maar zeg 50-100 meter naast het doel.quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:35 schreef Radegast het volgende:
Hoe kom je er nou bij dat de SAMP-T zijn raketten de verkeerde richting op schiet?
En daar is sprake van...?quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als een radar niet heel nauwkeurige gegevens (missile guidance en target location) levert dan zal een missile zijn doel gewoon missen. Dan heb ik het niet over 180 graden de verkeerde kant op maar zeg 50-100 meter naast het doel.
Waarschijnlijk wil het Kremlin zelf een deel van die uitgekeerde overlijdenssom terug. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze iets geven om het lot van de familie van omgekomen militairen.quote:Rusland heeft de jacht geopend op ‘zwarte weduwes’: vrouwen die soldaten proberen te overtuigen met hen te trouwen, zodat ze bij hun overlijden op het slagveld in Oekraïne een vette uitkering kunnen opstrijken. Die kan wel 170.000 euro bedragen, zo'n twintig keer het gemiddelde Russische jaarloon.
Volgens een onderzoek van de zakenkrant The Wall Street Journal kregen Russische rechtbanken al verscheidene van zulke zaken voorgeschoteld. De ‘zwarte weduwes’ worden vaak aangeklaagd door familie van de gesneuvelde soldaat, die met lege handen achterblijft.
Zo is er het voorbeeld van Sergej Chandozjko (40). Hij trouwde in oktober 2023, een dag nadat hij zich had aangemeld voor het leger. Familie en vrienden keken er vreemd van op, want het was het eerste wat ze hoorden van een bruid of een huwelijk. De ceremonie duurde twintig minuten. Er werden geen ringen uitgewisseld, geen foto’s genomen en er was maar één gast. Volgens gerechtsdocumenten bleef de vrouw daarna gewoon bij haar ex-man en hun kinderen wonen.
De alarmbellen gingen pas echt af nadat Chandozjko sneuvelde op het slagveld in Oekraïne, en zijn vrouw de stevige overlijdensuitkering kreeg.
Een rechter besliste eerder dit jaar echter dat de echtgenote de soldaat had verleid om met haar te trouwen, zodat ze zijn erfenis kon opstrijken. Daarop werd het huwelijk nietig verklaard en kreeg de vrouw een boete van 32 euro. Ze is in beroep gegaan.
Het is maar één voorbeeld van de rechtszaken rond de ‘zwarte weduwes’, een benaming die werd geïntroduceerd omdat het fenomeen zo wijdverspreid is geraakt in Rusland. De vrouwen, of de bendes waar ze deel van uitmaken, zoeken vaak contact via sociale media. Zo zijn er op de Russische socialenetwerksite VKontakte tientallen groepen voor vrouwen die een man zoeken die in Oekraïne moet vechten.
Ook het Russische parlement bindt de strijd aan met de ‘zwarte weduwes’. Zo werden er al wetsvoorstellen ingediend die strengere straffen moeten opleggen aan de oplichters, of die de uitkeringen moeten beperken. Die zijn zo hoog omdat Rusland het moeilijk heeft soldaten te vinden die bereid zijn naar Oekraïne te gaan, waar ze hun leven riskeren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-strijken~a0a67b1a/
Hier op de wallen in Nederland maak je als man een wip van 20 minuten en dat kost je een dag salaris.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:44 schreef ExTec het volgende:
Maar het is wel het land van "traditionele normen en waarden".
Zoveel beter dan de "europese liberealen".
Ik blijf mij verbazen hoeveel moeite het Westen blijft steken in desinformatie omtrent Rusland en haar vermeende economische zwakte. Het wordt ook steeds extremer.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil het Kremlin zelf een deel van die uitgekeerde overlijdenssom terug. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze iets geven om het lot van de familie van omgekomen militairen.
Laten we eens een factcheck uitvoeren.quote:Rusland heeft de jacht geopend op ‘zwarte weduwes’: vrouwen die soldaten proberen te overtuigen met hen te trouwen, zodat ze bij hun overlijden op het slagveld in Oekraïne een vette uitkering kunnen opstrijken. Die kan wel 170.000 euro bedragen, zo'n twintig keer het gemiddelde Russische jaarloon.
Het eerste systeem dat Italie stuurde had in het begin software-issues maar die zijn snel opgelost.quote:
Grootste issue die ik kan vinden is: te weinig, vuursets en raketten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Het eerste systeem dat Italie stuurde had in het begin software-issues maar die zijn snel opgelost.
Denk niet dat Oek steeds bij Italie en Frankrijk om meer Asters zou vragen als die dingen steeds hun doel zouden missen..
quote:Rusland zegt bereid te zijn Venezuela te helpen en dreigt hypersonische raketten te leveren
Rusland heeft vrijdag verklaard bereid te zijn in te gaan op verzoeken van Venezuela om hulp, terwijl het tegelijk waarschuwt voor een verdere escalatie van de spanningen in het Caribisch gebied. Dat zei de woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zakharova.
Donderdag had Rusland al gewaarschuwd dat het zijn nieuwste wapensystemen kan leveren aan het regime van Maduro, nadat de Verenigde Staten hun militaire aanwezigheid in het Caribisch gebied hebben versterkt. Volgens viceminister van Buitenlandse Zaken Sergey Rybakov zorgt de “ongerechtvaardigde opbouw van Amerikaanse troepen in de zuidelijke Caraïben” voor een gespannen situatie “waarvoor alleen de Verenigde Staten verantwoordelijk zijn”.
De Russische parlementariër Alexey Zhuravlev, vicevoorzitter van de defensiecommissie, zei dat Moskou Venezuela kan voorzien van Oreshnik-raketten, kernkopgeschikte hypersonische raketten met een bereik van meer dan 4.800 kilometer. Volgens Zhuravlev zou Rusland ook Kalibr-kruisraketten kunnen leveren en “de Amerikanen enkele verrassingen kunnen bezorgen”.
https://www.hln.be/buiten(...)te-leveren~a9e527bd/
Dat is wat de russen zelf zeggen. Sommigen hier lezen alleen maar russische kranten, en volgen bijna alleen maar russische bronnen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik blijf mij verbazen hoeveel moeite het Westen blijft steken in desinformatie omtrent Rusland en haar vermeende economische zwakte. Het wordt ook steeds extremer.
?quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is wat de russen zelf zeggen. Sommigen hier lezen alleen maar russische kranten, en volgen bijna alleen maar russische bronnen.
Cijfers spreken echter niet automatisch de waarheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Mijn cijfers komen van de wereldbank. Veel anti russische liberale bron kan ik niet vinden. De cijfers zijn de cijfers.
de wereldbank is een normale bron en niet controversieel. Als je zelfs dit niet vertrouwt dan is elke discussie kansloos.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Cijfers spreken echter niet automatisch de waarheid.
Jij denkt kennelijk van wel en trapt er dus in.
Dit verzin jij er allemaal bij.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil het Kremlin zelf een deel van die uitgekeerde overlijdenssom terug. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze iets geven om het lot van de familie van omgekomen militairen.
Hoe komt de Wereldbank aan die gegevens?quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
de wereldbank is een normale bron en niet controversieel. Als je zelfs dit niet vertrouwt dan is elke discussie kansloos.
Macro economische cijfers zijn sinds 2023 geclassificeerd, en bovendien zit het kremlin met de cijfers te knoeien, om zich sterker voor te doen dan de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Mijn cijfers komen van de wereldbank. Veel anti russische liberale bron kan ik niet vinden. De cijfers zijn de cijfers.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe komt de Wereldbank aan die gegevens?
Het zijn geen cijfers van het Kremlin. Maar de cijfers van de wereldbank.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Macro economische cijfers zijn sinds 2023 geclassificeerd, en bovendien zit het kremlin met de cijfers te knoeien, om zich sterker voor te doen dan de werkelijkheid.
Daarom kijken we hier alleen naar de gevolgen, en niet wat het kremlin of Wereldbank beweren.
Ik blijf me verbazen hoeveel moeite jij steekt in het verdedigen van Rusland, waarbij je zelfs deze oplichtingspraktijken, die verder niets te maken hebben met de economische toestand van Rusland, probeert recht te praten door net te doen alsof het economisch uitstekend gaat met Rusland...quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik blijf mij verbazen hoeveel moeite het Westen blijft steken in desinformatie omtrent Rusland en haar vermeende economische zwakte. Het wordt ook steeds extremer.
[..]
Laten we eens een factcheck uitvoeren.
170.000 delen door 20 = 8500
Het gemiddelde jaarinkomen Rusland: 14.889 usd
Inkomen in Rusland gecorrigeerd in PPP: 41.705 usd
Corrigeer dat nog wat voor door wisselkoers effecten en je ziet dat ook hier Rusland qua economie wordt gedownplayed. Ga je dit vergelijken met de koopkracht van de gemiddelde Rus dan kun je stellen dat het artikel feitelijk desinformatie van de bovenste plank is. Een land dat qua koopkracht tussen Frankrijk en Griekenland in staat.
BRON BRON BRON BRON
https://data.worldbank.or(...)tart=1988&view=chart
Geef es antwoord op Wantie zijn vraag.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het zijn geen cijfers van het Kremlin. Maar de cijfers van de wereldbank.
Is twijfel zaaien en overal een vraagteken zetten bij geverifieerde informatie een nieuwe tactiek ofzo?
https://www.rvo.nl/onderwerpen/buitenlandnetwerk/tio/wereldbank
Wereldbank gebruikt voor haar analyse de officiële cijfers van Rosstat...quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het zijn geen cijfers van het Kremlin. Maar de cijfers van de wereldbank.
Is twijfel zaaien en overal een vraagteken zetten bij geverifieerde informatie een nieuwe tactiek ofzo?
https://www.rvo.nl/onderwerpen/buitenlandnetwerk/tio/wereldbank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |