Borsato is er gewoon ingeluisd.quote:Op zondag 9 november 2025 01:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het is nogal een semantische discussie waarom de Russen kinderen meenemen uit Rusland. Punt is dat elk kind dat uit Oekraïne meegenomen wordt naar Rusland om daar geïndoctrineerd te worden met Russische denkwijzen en patronen per definitie fout is.
Als je een vergelijking trekt met Marco Borsato momenteel. Die kerel werpt een rookgordijn op over vanalles en nog wat hoe er in dat gezin gedacht en gedaan werd. Maar punt blijft. Hij is een volwassen kerel dat met zn tengels aan een kind gezeten heeft. Dus is ie een viespeuk.
Kan je met allerlei excuses aankomen. Verandert alleen helemaal niets aan de uitkomst.
Russen halen kinderen uit Oekraïne om hen te indoctrineren met hun anti-oekraine gedachtegoed. Dat is gewoon fout. Kan je links of rechtsom lullen onder welke omstandigheden, of welke gedachten, of welke achtergrond ze daar weggehaald zijn. Het veranderd niets aan dat het gewoon fout is.
Net als Borsato die met zn vieze flikken aan een meisje van 15 komt.
Die kinderen worden helemaal gehersenspoeld.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee ben ik niet van overtuigd. Ik denk wel dat er Oekraïense kinderen in Rusland verblijven omdat die achter zijn gelaten. Ik ga er niet in mee dat de Russen op "kinderjacht" zijn gegaan in Oekraiene. Het wordt wederom een semantische discussie over wanneer je spreekt over ontvoering en wanneer je spreekt over evacuatie. Anyway, die kinderen moeten natuurlijk herenigd worden met hun ouders oid.
Misschien denkt Putin dan met Trump af te kunnen spreken, jij geen Tomahawks naar Oekraine, ik geen raketjes naar Venezuela.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:09 schreef cosmosis het volgende:
Dat Rusland dreigt om Venezuela te helpen met lange afstands wapens snap ik echt niet, dat is toch een vrijwaring voor Trump om veel meer support aan Oekraine te gaan bieden? Kom maar op met de Tomahawks....
quote:Op zondag 9 november 2025 02:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kinderen worden helemaal gehersenspoeld.
Dat doe je niet als je ze tijdelijk opvangt omdat ze door de oorlog ontheemd zijn, om ze daarna weer te herenigen met hun ouders.
Ik laat deze discussie even aan mij voorbij gaan. Levert mij alleen maar notes en bans op die ik weer moet aanvechten om die ongedaan te krijgen. Heb ik niets bij te winnen.quote:Op zondag 9 november 2025 01:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is hoe dan ook een misdaad
maakt niet uit hoe je het noemt, volgens het internationaal recht mag het simpelweg niet
quote:"Increase in drone incidents over Belgium likely linked to issue of frozen Russian assets," says German Defense Minister Pistorius.
Er is niks semantisch aan het etnisch zuiveren waar de kinderontvoeringen deel van uitmaken. Jouw eufemistisch gelul over 'achtergebleven kinderen' en 'kinderjacht' is onvervalste Russische propaganda dat door het Strafhof als oorlogsmisdaden wordt gezien. https://www.icc-cpi.int/n(...)dimirovich-putin-andquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee ben ik niet van overtuigd. Ik denk wel dat er Oekraïense kinderen in Rusland verblijven omdat die achter zijn gelaten. Ik ga er niet in mee dat de Russen op "kinderjacht" zijn gegaan in Oekraiene. Het wordt wederom een semantische discussie over wanneer je spreekt over ontvoering en wanneer je spreekt over evacuatie. Anyway, die kinderen moeten natuurlijk herenigd worden met hun ouders oid.
In Oekraïns Oekraïne wordt het Russisch weggefilterd en in Russisch Oekraïne het Oekraïns. Dat lijkt me niet zo vreemd aangezien die gebieden ondertussen ook al sinds 2014 door Rusland gedomineerd worden. Het is vooral hopen dat de categorie kinderen die meegenomen is naar Rusland en nog wel familie heeft in Oekraïne op termijn gewoon kan terugkeren.quote:Op zondag 9 november 2025 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Ik laat deze discussie even aan mij voorbij gaan. Levert mij alleen maar notes en bans op die ik weer moet aanvechten om die ongedaan te krijgen. Heb ik niets bij te winnen.
Wat mij betreft mogen deze users zich hier eens over uitlaten:
@:LXIV
@:AchJa
@:BlaZ
Geniaal van Trump eigenlijk,quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:09 schreef cosmosis het volgende:
Dat Rusland dreigt om Venezuela te helpen met lange afstands wapens snap ik echt niet, dat is toch een vrijwaring voor Trump om veel meer support aan Oekraine te gaan bieden? Kom maar op met de Tomahawks....
als je niet met me in discussie wilt hoef je me niet te quotenquote:Op zondag 9 november 2025 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Ik laat deze discussie even aan mij voorbij gaan. Levert mij alleen maar notes en bans op die ik weer moet aanvechten om die ongedaan te krijgen. Heb ik niets bij te winnen.
https://ihl-databases.icrc.org/en/customary-ihl/v2/rule129quote:Geneva Convention IV
Article 45, fourth paragraph, of the 1949 Geneva Convention IV provides: "In no circumstances shall a protected person be transferred to a country where he or she may have reason to fear persecution for his or her political opinions or religious beliefs."
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 45, fourth para.
Geneva Convention IV
Article 49, first paragraph, of the 1949 Geneva Convention IV provides: "Individual or mass forcible transfers, as well as deportations of protected persons from occupied territory to the territory of the Occupying Power or to that of any other country, occupied or not, are prohibited, regardless of their motive."
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 49, first para.
Geneva Convention IV
Under Article 147 of the 1949 Geneva Convention IV, "unlawful deportation or transfer ... of a protected person" constitutes a grave breach of the Convention.
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War, Geneva, 12 August 1949, Article 147
NOSquote:Rusland heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag stations aangevallen die de twee Oekraïense kerncentrales van stroom voorzien. Dat zegt de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Sybiha op X. Hij roept het VN-atoomagentschap IAEA op om in een spoedvergadering te reageren op de "onaanvaardbare risico's".
Ik denk dat men bij de uitspraak eerder uitgegaan is van artikel 24 en 50. Het gaat niet precies om massadeportaties maar om een groep van zo'n 20.000 kinderen waarbij het vrijwel zonder uitzondering gaat om etnisch Oekraïnse kinderen waarvan er nog familie in Oekraïne woont.quote:Op zondag 9 november 2025 04:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je niet met me in discussie wilt hoef je me niet te quoten
het verplaatsen van kinderen of wie dan ook onder dwang uit conflictgebied is een oorlogsmisdaad, punt
[..]
https://ihl-databases.icrc.org/en/customary-ihl/v2/rule129
in no cirumstance ...
regardless of their motive ...
mag simpelweg nooit
je laat de discussie niet aan je voorbij gaan vanwege notes of bans maar omdat je weet dat je hem niet kunt winnen en @:lxiv @:achja en @:blaz geven hier gewoon hetzelfde antwoord ...
Ik heb me hier helemaal niet in verdiept. Sowieso ben ik tegen het indoctrineren van kinderen met haat, ongeacht de omstandigheden. Ook van volwassenen trouwens.quote:Op zondag 9 november 2025 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat dit per ongeluk is geplaatst?quote:Op donderdag 6 november 2025 09:16 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Projectie.
Bovendien hebben we het hier niet over een Oekraiense soldaat of door het regime vermoorde Russische huurling maar over een staatshoofd heulend met NS verleden en symboliek en dit op zijn Twitter/X zet.
Het is ongelofelijk dom en knullig en doet Oekraine veel kwaad.
En toch gaat er geen lampje bij je branden.quote:Op zondag 9 november 2025 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Wel grappig dat ze in de reacties denken dat Russische drones vanuit Rusland naar België moeten vliegen...quote:Op zondag 9 november 2025 07:29 schreef QAnonn het volgende:
"Officieel zijn er geen harde bewijzen dat Rusland achter de dronevluchten zit, maar bij de veiligheidsdiensten "is er eigenlijk geen redelijke twijfel meer mogelijk", melden bronnen aan onze redactie."
https://x.com/FrankPeeters4/status/1986162342720049164
Dat weet je zelf wel.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:26 schreef QAnonn het volgende:
Waarom is mijn filmpje met Zelensky verwijderd?
Omdat het ongemakkelijk is voor Zelensky fans? Het komt van zijn officiële account. Moet je voorstellen dat Trump zoiets zou gedaan hebben.quote:
Jij ziet de mods als Zelensky fans?quote:Op zondag 9 november 2025 07:46 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Omdat het ongemakkelijk is voor Zelensky fans? Het komt van zijn officiële account. Moet je voorstellen dat Trump zoiets zou gedaan hebben.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:44 schreef ExTec het volgende:
Maar het is wel het land van "traditionele normen en waarden".
Zoveel beter dan de "europese liberealen".
Dat moeten ze vooral doen. Maar waarschijnlijk weet blufquote:
Een “onomstreden” bron is dus alleen credible wanneer het past in jouw overtuiging of zienswijze. Bedankt maar weer (of nog een keer) voor de bevestiging.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |