Ah, ok! Dankquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij gebruikt dat als het voorbeeld hoe hij het zelf in Nederland ook succesvol wil regelen.
Nogmaals dank (ook voor je geduld!)quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep een deal met Marokko om daar snel mensen naartoe uit te zetten, maar dat blijkt dus allemaal met mysterie omgeven
Dank! Al blijft voor mij toch een beetje het 'Elsevies' (Elsevier) aan EW kleven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier staat wat meer:
https://www.ewmagazine.nl(...)itzettingen-1508322/
Pluriforme media zijn maar eng.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank! Al blijft voor mij toch een beetje het 'Elsevies' (Elsevier) aan EW kleven.
Mwah, die zijn inmiddels wel geabsorbeerd. Jetten zit nu wel aan zijn taks en gaat ook een beetje teveel in zichzelf geloven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich wel eens, maar ik denk dat de premiersstrijd misschien toch nog wat VVD'ers richting Bontenbal en Jetten kan sturen. Premier Timmermans is voor die achterban nog net wat erger dan Timmernans die meedoet met CDA en D66
Elsevier loog. Aantoonbaar.quote:
Vind het wel typisch hoe mensen die nooit op een partij als de PvdD zouden stemmen het beter weten. Wat is er nou weer mis met Ouwehand behalve dat de partijtop haar niet moet. Ze lult teveel over Palestina, ja iemand als Greta Thunberg ook, dat komt omdat genocide met onze steun nou eenmaal nogal een issue is voor mensen die wel geloven in mensenrechten en een rechtsstaat. Een partij kan niet geloofwaardig voor dieren opkomen als ze niet eens opkomen voor basale mensenrechten, alsof wij geen dieren zijn.quote:
DENK is er voor iedereen. Goed verkiezingsprogramma. Was van plan er op te stemmen, maar heb besloten toch strategisch voor Timmermans te gaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
eentje voor mensen met migratie-achtergrond
Dat geloof je zelf toch niet eens of wel?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
DENK is er voor iedereen. Goed verkiezingsprogramma. Was van plan er op te stemmen, maar heb besloten toch strategisch voor Timmermans te gaan.
Ach ja, Hero. De Groene is ook berispt voor AVV. Shit happens. Ik frame verder niet, dat doe je zelf door vanuit het niets met Elsevies aan te komen, terwijl er op het artikel zelf niets is aan te merken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Elsevier loog. Aantoonbaar.
Verder ga je maar een ander vals framen.
Je framet zeer zeker wél, met 'Pluriforme media zijn maar eng' oneliner onzin.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ja, Hero. De Groene is ook berispt voor AVV. Shit happens. Ik frame verder niet, dat doe je zelf door vanuit het niets met Elsevies aan te komen, terwijl er op het artikel zelf niets is aan te merken.
Ja, het is wat vermoeiend als rechts-liberale media weggezet worden als 'vies', whatever that may be, helemaal als het stuk zelf gewoon oké is. Wat vind je zelf nou van de waarde van je eigen toevoeging?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je framet zeer zeker wél, met 'Pluriforme media zijn maar eng' oneliner onzin.
Daar pas ik voor.
Prima uiteraard. Ik geef keurig aan waarom ik EW als bron discutabel vind.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het is wat vermoeiend als rechts-liberale media weggezet worden als 'vies', whatever that may be, helemaal als het stuk zelf gewoon oké is. Wat vind je zelf nou van de waarde van je eigen toevoeging?
Dus bij elk stuk van De Groene voeg je hun berisping door de Raad toe, of werkt dat dan net weer wat anders? Geen enkel medium is brandschoon.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima uiteraard. Ik geef keurig aan waarom ik EW als bron discutabel vind.
En dat heeft verder niets te maken met de gezindte.
Geen idee wat je probleem is verder, ik was gewoon duidelijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus bij elk stuk van De Groene voeg je hun berisping door de Raad toe, of werkt dat dan net weer wat anders? Geen enkel medium is brandschoon.
Mwah, ik vind de artikelen op hun site de laatste tijd wel prima en vaak informatief en redelijk neutraal in hun uiteenzettingen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima uiteraard. Ik geef keurig aan waarom ik EW als bron discutabel vind.
En dat heeft verder niets te maken met de gezindte.
Dat is (wederom) geen antwoord op mijn vraag. Wat ik wel snap, want het antwoord is nee.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee wat je probleem is verder, ik was gewoon duidelijk.
Nogmaals: het ging over EW. Als ik kritiek heb op De Telegraaf hoef ik ook niet al mijn kanttekeningen bij alle andere dagbladen te posten. Dus non-argument van jou +quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is (wederom) geen antwoord op mijn vraag. Wat ik wel snap, want het antwoord is nee.
En dat is je goed recht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ik vind de artikelen op hun site de laatste tijd wel prima en vaak informatief en redelijk neutraal in hun uiteenzettingen.
Heb je het nou over mij? Ik zeg een paar posts daarvoor nota bene dat ik juist wél op PvdD heb gestemd!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het wel typisch hoe mensen die nooit op een partij als de PvdD zouden stemmen het beter weten. Wat is er nou weer mis met Ouwehand behalve dat de partijtop haar niet moet. Ze lult teveel over Palestina, ja iemand als Greta Thunberg ook, dat komt omdat genocide met onze steun nou eenmaal nogal een issue is voor mensen die wel geloven in mensenrechten en een rechtsstaat. Een partij kan niet geloofwaardig voor dieren opkomen als ze niet eens opkomen voor basale mensenrechten, alsof wij geen dieren zijn.
Kritiek op een medium moet wel relevant zijn voor het stuk dat geplaatst wordt. Dat is het al niet in jouw geval. Het is gewoon random diskwalificeren. En dat kan je met élk medium. Gewoon ogen op de bal houden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: het ging over EW. Als ik kritiek heb op De Telegraaf hoef ik ook niet al mijn kanttekeningen bij alle andere dagbladen te posten. Dus non-argument van jou +
Dat is jouw persoonlijke mening. En wat mij betreft dus irrelevant.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Kritiek op een medium moet wel relevant zijn voor het stuk dat geplaatst wordt. Dat is het al niet in jouw geval. Het is gewoon random diskwalificeren. En dat kan je met élk medium. Gewoon ogen op de bal houden.
Dit speelt pas voor mensen sinds een maandquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zoveel mensen daarvan spreken komt natuurlijk ook voort uit het oordeel van een commissie van de Verenigde Naties:
https://nos.nl/collectie/(...)n-maakt-medeplichtig
Als we zelfs de Verenigde Naties niet meer serieus gaan nemen…. ?
Volt. CU is nog steeds ZIEDEND op D66 dus dat is een no-go.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:27 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk wordt het meest interessant wie de vijfde grootste partij wordt. Ik verwacht niet dat PVV weer in de regering komt, dus dan wordt het CDA - D66 - GL-PvdA maar wie gaat die dan ondersteunen? Ik zie ze niet genoeg halen samen voor 75.
Dat zou ik een interessante keuze vinden, maar D66 en Volt samen is misschien wel te progressief voor het CDA.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Volt. CU is nog steeds ZIEDEND op D66 dus dat is een no-go.
En die vijfde kleine partij heeft dan de hand op de knop om een of ander poepstandpunt door te drukken of anders! En dan kunnen we een jaar of zo later weer naar de stembus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:27 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk wordt het meest interessant wie de vijfde grootste partij wordt. Ik verwacht niet dat PVV weer in de regering komt, dus dan wordt het CDA - D66 - GL-PvdA maar wie gaat die dan ondersteunen? Ik zie ze niet genoeg halen samen voor 75.
Nee, die willen weer liever met de VVD (als hij "moet kiezen"), maar je zal toch ergens uit de loopgraven moeten komen, want inmiddels wordt dat uitsluiten wel wat irritant. Dat D66 met JA21 wil verbaast me dan wel weer, in positieve zin, lijkt erop dat Jetten wat Milei-inspiratie heeft gekregen met zijn spontane forse ruk naar rechts.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:33 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat zou ik een interessante keuze vinden, maar D66 en Volt samen is misschien wel te progressief voor het CDA.
Jetten zei net op RTL dat hij eerder Yesilgoz en Timmermans samen in een coalitie zag dan zichzelf en Eerdmans omdat hij vond dat JA21 wel heel dicht tegen PVV aanschurkt. In het parlement samenwerken op thema's vond hij okay, maar samen in een regering zag hij niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:37 schreef nostra het volgende:
Dat D66 met JA21 wil verbaast me dan wel weer,
Ah, ik las eerder dat hij fijn had samengewerkt op een aantal punten, maar dat democratie en rechtstaat wel een dingetje waren. Nu lijkt me dat niet echt een 'dingetje', maar goed.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten zei net op RTL dat hij eerder Yesilgoz en Timmermans samen in een coalitie zag dan zichzelf en Eerdmans omdat hij vond dat JA21 wel heel dicht tegen PVV aanschurkt.
Dus wie komt er dan nog het best vanaf vd 3?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:52 schreef TheVulture het volgende:
Die vrouw heeft echt 0 charisma en likeability he. Dat gemaakte leuk en spontaan doen, wat totaal nep overkomt... totaal ongeschikt op alle vlakken
Bontenbal wordt trouwens bij VI ook helemaal afgemaakt na die Artikel23-uitglijder bij Nieuwsuur
Dat zijn dan samen 30 zetels op dit momentquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:45 schreef TheVulture het volgende:
Dilan bij Vi Inside![]()
Ze wil stabiele partijen aan de macht, aldus de vrouw die de deur open heeft gezet voor de PVV, NSC en BBB.
En nu wil ze een voorkeurskabinet met JA21 en BBB.
Van welke 3? Ik denk dat Jetten tot nu toe het meest schadevrij door de campagne is gekomen, al kennen we het Bontenbal-effect van gisteren nog niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus wie komt er dan nog het best vanaf vd 3?
Ik bedoel alleen vandaag. In de (tv-)media. Waar jij hier over berichtte.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Van welke 3? Ik denk dat Jetten tot nu toe het meest schadevrij door de campagne is gekomen, al kennen we het Bontenbal-effect van gisteren nog niet.
Timmermans is sowieso chronisch impopulair, net als Yesilgoz
Morgen Bontenbal bij VI, de messen zijn geslepen
Dan Jetten bij RTL-Tonight, maar ik heb het idee dat Yesilgoz en Timmermans sowieso vanwege hun persoonlijkheid en houding al met 3-0 achterstaan in welk programma ze ook gaan zitten.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen vandaag. In de (tv-)media. Waar jij hier over berichtte.
Dank voor je oordeelquote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan Jetten bij RTL-Tonight, maar ik heb het idee dat Yesilgoz en Timmermans sowieso vanwege hun persoonlijkheid en houding al met 3-0 achterstaan in welk programma ze ook gaan zitten.
Jetten draait overduidelijk de beste mediacampagne, maar denk dat uiteindelijk toch Bontenbal of Timmermans de grootste wordt.quote:
De grootste, zeg je?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jetten draait overduidelijk de beste mediacampagne, maar denk dat uiteindelijk toch Bontenbal of Timmermans de grootste wordt.
Nee, dat doet hij niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De grootste, zeg je?
Je vergeet er een. Geert.
Dat zou kunnen, maar de PVV komt nooit in een kabinetquote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De grootste, zeg je?
De rest vecht om wat overblijft.
Welke campagne hebben we het dan over precies? Wat AI-gebroddel?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar de PVV komt nooit in een kabinet
Dat zou kunnen. Maar zeg nooit nooit.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je kan nu al aan je water aanvoelen hoe verongelijkt Geert en zijn stemvee daarover gaan zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Velen zien het verschil niet tussen grootste partij en een meerderheid.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan nu al aan je water aanvoelen hoe verongelijkt Geert en zijn stemvee daarover gaan zijn.
'De wil van HET VOLK wordt genegeerd!'quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan nu al aan je water aanvoelen hoe verongelijkt Geert en zijn stemvee daarover gaan zijn.
Dat weet Geert heel goed, maar dit frame zal hij wel weer gaan verspreiden ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
'De wil van HET VOLK wordt genegeerd!'
Niet beseffend dat als PVV 30 zetels haalt, er voor 120 zetels op wat anders is gestemd.
Geert tellen we niet mee die stemmen gaan rechstreeks de vuilnisbak inquote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De grootste, zeg je?
Dat zou ik niet zo hard durven zeggen. De VVD heeft zich niet voor niets al twee keer aan deze verleiding toegegeven…quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie ook nog altijd CDA-D66-VVD-JA21 gebeuren. Zou qua besturingservaring geen ramp zijn, maar wel ernstig rechts naar mijn mening. Alleen als ze de 75 niet redden (wat waarschijnlijk is) heb ik geen idee wat ze er verder bij moeten vragen. CU gaat niet akkoord met anti-migratie, SGP, FVD en BBB lijken mij te radicaal. Dan geef ik Volt nog het beste kansje ook al zitten die wel heel ver van JA21.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:27 schreef Nexum het volgende:
Nou ergers zijn allerlei gefrustreerde linkse querulanten als Ronald Plasterk, Ewald Engelen en Rob Oudkerk die op hoge toon komen vertellen hoe zielig en hulpeloos die mensen wel niet zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat weet Geert heel goed, maar dit frame zal hij wel weer gaan verspreiden ja.
En er zal flink boos geschreeuwd worden dat er een 'cordon sanitaire' zou zijn. Ook hier op fok.
We hebben het over de grootste coalitiepartner, niet de grootste oppositiepartijquote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De grootste, zeg je?
Weet je wat dom is. Constant over kaaskoppen praten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hey Luigi, je zult toch niet geloven dat een serieus persoon daar in gaat trappen?
Aan de andere kant, de gemiddelde kaaskop is nogal dom.
Wat mij betreft zijn er nu idd 2 serieuze opties:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zie ook nog altijd CDA-D66-VVD-JA21 gebeuren. Zou qua besturingservaring geen ramp zijn, maar wel ernstig rechts naar mijn mening. Alleen als ze de 75 niet redden (wat waarschijnlijk is) heb ik geen idee wat ze er verder bij moeten vragen. CU gaat niet akkoord met anti-migratie, SGP, FVD en BBB lijken mij te radicaal. Dan geef ik Volt nog het beste kansje ook al zitten die wel heel ver van JA21.
Ze hebben ook CDA dan nodig en die kans acht ik niet zo waarschijnlijk. Tenzij ze de volgende verkiezingen NSC achterna willenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo hard durven zeggen. De VVD heeft zich niet voor niets al twee keer aan deze verleiding toegegeven…
Voeg Volt nog maar toe aan optie 1, dat kan een aardig pijnvrije toevoeging zijn voor alle partijen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn er nu idd 2 serieuze opties:
CDA-D66-GL/PvdA
CDA-D66-VVD-JA21
De derde optie als die beide geen meerderheid hebben is CDA-D66-GL/PvdA-JA21. VVD en GL/PvdA in één kabinet zie ik echt niet gebeuren, zeker niet met VVD als enige echt rechtse partij.
De partij die het afgelopen kabinet het meest heeft gefrustreerd en waarschijnlijk de slechtste minister ooit heeft afgeleverd? De partij die Nederland liever stil zet dan ook maar 1 hectare minder te laten bemesten?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:
MIsschien kunnen ze voor de VVD het BBB overblijfsel meenemen in de coalitie. Caroline doet alles voor macht.
Eens dat het onlogisch lijkt, maar het is misschien wel gewoon de enige optie. Als je de PVV even negeert, we er vanuit gaan dat VVD niet met GL/PvdA wil als ze minder dan 20 zetels hebben (lijkt me zeer waarschijnlijk) en partijen als Volt en CU maar 3 zetels halen. Dan blijven er weinig wegen naar een meerderheid over, waarschijnlijk. En Eerdmans is ijdel genoeg om in zo'n kabinet te stappen en veel meloenen te slikken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
JA21 en GLPvdA lijkt mij compleet onlogisch. Ik vind JA21 en D66 al niet heel realistisch eigenlijk.
Wilders gokt op een minderheidskabinet met JA21 en FVDquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat het onlogisch lijkt, maar het is misschien wel gewoon de enige optie. Als je de PVV even negeert, we er vanuit gaan dat VVD niet met GL/PvdA wil als ze minder dan 20 zetels hebben (lijkt me zeer waarschijnlijk) en partijen als Volt en CU maar 3 zetels halen. Dan blijven er weinig wegen naar een meerderheid over, waarschijnlijk. En Eerdmans is ijdel genoeg om in zo'n kabinet te stappen en veel meloenen te slikken.
Ook een minderheidskabinet zal zonder PVV zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders gokt op een miniderheidskabinet
misschien is dat wel het meest democratisch
Geert zal wel minderheidskabinet PVV, JA21, BBB, misschien VVD willenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook een minderheidskabinet zal zonder PVV zijn.
Daar zie ik alleen CDA, D66, GL/PvdA als optie.
zijn daar regels over ?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook een minderheidskabinet zal zonder PVV zijn.
Daar zie ik alleen CDA, D66, GL/PvdA als optie.
Regel is simpel: kamervoorzitter kiest in overleg met de beoogde fractievoorzitters een verkenner, die komt met een voorstel en dan gaat de Kamer beslissen of ze naar dat voorstel luisteren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn daar regels over ?
Grootste partij maakt minderheidskabinet?
Dus Bosma kiest een verkenner en dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Regel is simpel: kamervoorzitter kiest in overleg met de beoogde fractievoorzitters een verkenner, die komt met een voorstel en dan gaat de Kamer beslissen of ze naar dat voorstel luisteren.
Als de verkenner met het voorstel komt om het zonder de 3 grootste partijen te doen en alle andere partijen samen te laten werken, mag dat gewoon (niet dat dat praktisch haalbaar is of momenteel een meerderheid heeft, maar goed). Dus nee, zo lang de Kamer dat wil kan Wilders genegeerd worden in de formatie, op een gesprekje met de verkenner na.
Nee, een verkenner komt niet met 'een voorstel voor een premier' maar die neemt gewoon de temperatuur op met betrekking tot de wensen van de verschillende partijen. Verkenners doen het voorwerk voor de informateur.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus Bosma kiest een verkenner en dan?
En als die verkenner met een voorstel komt om Mw van de Plas premier te maken dan gaat dat gebeuren
Is die verkenner zo machtig dan??
De BBB mag vooral genadebrood gaan eten dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De partij die het afgelopen kabinet het meest heeft gefrustreerd en waarschijnlijk de slechtste minister ooit heeft afgeleverd? De partij die Nederland liever stil zet dan ook maar 1 hectare minder te laten bemesten?
BBB zit wat mij betreft echt op het niveau FvD, zelfs met de PVV valt nog beter te praten.
BBB wil heel erg graag in de regering , de minitser van landbouw leverenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De BBB mag vooral genadebrood gaat eten dan.
Nou en.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB wil heel erg graag in de regering , de minitser van landbouw leveren
Maar de grootste partij zal niet op voorhand genegeerd worden denk ikquote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, een verkenner komt niet met 'een voorstel voor een premier' maar die neemt gewoon de temperatuur op met betrekking tot de wensen van de verschillende partijen. Verkenners doen het voorwerk voor de informateur.
We bedenken wel een extra fopminister op dat ministerie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn We al een dictatuur dan ,? nee toch?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We bedenken wel een extra fopminister op dat ministerie.
Dat moet ik nog zien als er een meerderheid valt te maken met D66, CDA en JA21.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:
Maar Dilan is over twee weken toch weg dus haar woorden zijn niet veel waard.
De verkenner komt met een voorstel dat bepaalde partijen samen moeten gaan onderhandelen, nav de gesprekken met de fractievoorzitters (waarvan de goedgekeurde gespreksverslagen gewoon openbaar worden gemaakt). Dus een verkenner doet niet veel anders dan aan iedere partij vragen welke rol ze voor zichzelf zien, met wie samen ze willen werken en met wie ze zeker niet samen willen werken. Jetten zegt dan bijvoorbeeld "we willen graag regeren, liefst met GL-PvdA en CDA, zeker niet met PVV en FvD, voorkeurscoalitie is bijvoorbeeld D66-CDA-GL/PvdA-VVD". Vervolgens komt hij bij Yeşilgöz en die zegt "ik zie mezelf in de oppositie, maar als het echt moet kan het wel met CDA, D66, JA21, zeker niet met PVV, FvD, GL-PvdA, Denk, PvdD en SP".quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus Bosma kiest een verkenner en dan?
En als die verkenner met een voorstel komt om Mw van de Plas premier te maken dan gaat dat gebeuren
Is die verkenner zo machtig dan??
Of neemt men de grootste partij?
Ik begrijp er echt niks van dat die partijen eerder te porren zijn voor samenwerken met JA21 dan met PvdAGL.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat moet ik nog zien als er een meerderheid valt te maken met D66, CDA en JA21.
We zijn een dictatuur als vd Plas geen ministerpost krijgt? Wat?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn We al een dictatuur dan ,? nee toch?
Idem.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:05 schreef kladderadatsch het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik mezelf toch genoodzaakt zie om volgende week een strategische stem uit te brengen. Zou inmiddels liever Volt stemmen maar als GL/PvdA ergens als derde of vierde partij eindigt krijgen we ws een kabinet met CDA, VVD, JA21 en D66, dat is me veel te rechts en dat wil ik dus niet op m'n geweten hebben.
D66 en CDA zullen liever GL-PvdA hebben, maar VVD blokkeert dat waarschijnlijk. Een coalitie met GL-PvdA en VVD lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp er echt niks van dat die partijen eerder te porren zijn voor samenwerken met JA21 dan met PvdAGL.
Bosma die stelt een verkenner aan dusquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp er echt niks van dat die partijen eerder te porren zijn voor samenwerken met JA21 dan met PvdAGL.
Landbouw wil absoluut geen BBB minister meer. BBB op landbouw zetten is alsof je FvD een minister van Europese Samenwerking laat leveren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. En vervolgens komt de verkenner terug met de constatering dat niemand een coalitie wil vormen met de PVV. En dan gaan we door met andere mogelijkheden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bosma die stelt een verkenner aan dus
en die verkenner doet een voorstel
neemt daar verwacht ik de grootste partij in mee
Ja, Wilders wordt meegenomen in het advies. Als in "Wilders heeft een voorkeur voor dit, maar met de PVV kan geen meerderheid worden gevormd en dus adviseer ik verder te kijken".quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bosma die stelt een verkenner aan dus
en die verkenner doet een voorstel
neemt daar verwacht ik de grootste partij in mee
behalve dan de reptielenpartij en JA21quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. En vervolgens komt de verkenner terug met de constatering dat niemand een coalitie wil vormen met de PVV. En dan gaan we door met andere mogelijkheden.
Ja en dat lijkt niet eens een beetje op een meerderheid, dus waarom zou die optie verder onderzocht moeten worden terwijl er andere coalities zijn te vormen die wel een meerderheid in het parlement hebben?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
behalve dan de reptielenpartij en JA21
Eerlijk gezegd ben ik enigszins geschokt dat michaelmoore, toch best een vaste klant hier in POL, niet weet wat een verkenner doet en wanneer iemand recht heeft op een minister(-presidents)postquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We zijn een dictatuur als vd Plas geen ministerpost krijgt? Wat?
Het zal sowieso een minderheidscoalitie wordenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Wilders wordt meegenomen in het advies. Als in "Wilders heeft een voorkeur voor dit, maar met de PVV kan geen meerderheid worden gevormd en dus adviseer ik verder te kijken".
ik pretendeer niet dat ik verstand van politiek hebquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik enigszins geschokt dat michaelmoore, toch best een vaste klant hier in POL, niet weet wat een verkenner doet en wanneer iemand recht heeft op een minister(-presidents)post
Dat kun je echt niet zeggen. Er zal heel lang geformeerd worden voordat ze de handdoek in de ring gooien en overgaan tot een minderheidskabinet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het zal sowieso een minderheidscoalitie worden
Nee dat is ook goed hoor dat je ernaar vraagt maar goed wellicht had ik gewoon de algemene kennis wat hoger ingeschat van de POL-bezoekers.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik pretendeer niet dat ik verstand van politiek heb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |