Voor mij is het hele pro Palestina en de GeNoCiDe een heel grote rode vlag. Niet eens qua antisemitisme, maar puur het feit dat zogenaamde nuchtere kaaskoppen zich zo laten meevoeren in een conflict.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is ook totale ongenuanceerde bullshit dat “pro Palestina” zijn, en tegen genocide, je automatisch antisemitisch zou maken. Dat lijkt Etto te beweren.
@EttovanBelgie is géén Belgquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit lijkt me een idee die een bekende Belg hier op FOK! had kunnen verzinnen
Gaat natuurlijk over capuchon_jongen, de knuffelvlaam van VBL en ONZ.quote:
Dat zoveel mensen daarvan spreken komt natuurlijk ook voort uit het oordeel van een commissie van de Verenigde Naties:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Voor mij is het hele pro Palestina en de GeNoCiDe een heel grote rode vlag. Niet eens qua antisemitisme, maar puur het feit dat zogenaamde nuchtere kaaskoppen zich zo laten meevoeren in een conflict.
Maar goed, onder meer als detective ben ik iets kritischer ingesteld.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is ook totale ongenuanceerde bullshit dat “pro Palestina” zijn, en tegen genocide, je automatisch antisemitisch zou maken. Dat lijkt Etto te beweren.
Ik ben niet pro-Hamas, die terroristische club mag van mij met hand en tand worden uitgeroeid. Maar ik ben ook tegen het beleid van Netanyahu en denk dat zijn handelen Israël meer kwaad dan goed doet (op termijn).
Ik ben tevens voor een veilige haven voor onze Joodse medemensen. Ik snap heel goed dat zij na 2000 jaar vervolging een veilige plek wensen en dat zou Israël moeten kunnen zijn.
Ik ben dus kritisch op het handelen van de regering Netanyahu en dat maakt mij geen antisemiet en dat laat ik mij ook niet aanleunen.
Ik denk dat de meeste mensen zo daar in staan.
Iedereen die die nuance niet ziet is zelf verhard in het debat en het spoor bijster.
Uiteraard jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk over capuchon_jongen, de knuffelvlaam van VBL en ONZ.
Alweer?! Ik klaag niet overigensquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Wie ramptoerisme wil moet nu VI kijken waar Dilan een paar zetels verspeelt
Nee die is een jaar of 40 geloof ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eerder een boze gefrustreerde 50-plusser.
In een buitengewoon gesprek kwam ze sympathiek over, het is niet bij te houden allemaal..quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:55 schreef Hexagon het volgende:
@EttovanBelgie wat is je leeftijd (ongeveer)?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee die is een jaar of 40 geloof ik.
Je kunt je wel afvragen of dit voor de Nederlandse Kamer nu echt het hoofdonderwerp moest zijn. Niet stikstof, inflatie, woningbouw, arbeidsmigratie, klimaat, bedreigingen van de democratie of defensie domineerden het debat het laatste half jaar, dat deed Gaza. Prima dat je er eens een keer over debatteert, maar bij de APB verwacht je toch dat de Nederlandse problemen een hoofdrol spelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zoveel mensen daarvan spreken komt natuurlijk ook voort uit het oordeel van een commissie van de Verenigde Naties:
https://nos.nl/collectie/(...)n-maakt-medeplichtig
Als we zelfs de Verenigde Naties niet meer serieus gaan nemen…. ?
Ik ben toch benieuwd waar die zetels dan terecht gaan komen, ik heb het idee dat de leegloop van VVD naar PVV wel gestopt is, dus wellicht CDA of D66quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Ja21quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd waar die zetels dan terecht gaan komen, ik heb het idee dat de leegloop van VVD naar PVV wel gestopt is, dus wellicht CDA of D66
Hoe gaat ze nu weer de mist in?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is de leegloop van VVD wel afgelopen. Bontenbal blijkt toch geen ideale schoonzoon, Jetten krijg je Timmermans bij en Eerdmans blijkt totaal ongeschikt en onbetrouwbaar. Dan kan de VVD kiezer niet echt ergens meer heen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd waar die zetels dan terecht gaan komen, ik heb het idee dat de leegloop van VVD naar PVV wel gestopt is, dus wellicht CDA of D66
Op zich wel eens, maar ik denk dat de premiersstrijd misschien toch nog wat VVD'ers richting Bontenbal en Jetten kan sturen. Premier Timmermans is voor die achterban nog net wat erger dan Timmernans die meedoet met CDA en D66quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is de leegloop van VVD wel afgelopen. Bontenbal blijkt toch geen ideale schoonzoon, Jetten krijg je Timmermans bij en Eerdmans blijkt totaal ongeschikt en onbetrouwbaar. Dan kan de VVD kiezer niet echt ergens meer heen.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Oei, Timmermans heeft gejokt over hoe goed Spanje het met terugsturen van asielzoekers doet
Spanje deelt die cijfers namelijk niet officieel
Timmermans heeft verschillende keren in de afgelopen weken benoemd hoe goed Spanje het doet met het uitzetten van asielzoekers. Nieuwsuur heeft dat uitgezocht en er zijn nergens officiele cijfers gedeeld vanuit de regering, ook Vluchtelingenwerk Spanje niet.quote:
Dank voor je uitlegquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Timmermans heeft verschillende keren in de afgelopen weken benoemd hoe goed Spanje het doet met het uitzetten van asielzoekers. Nieuwsuur heeft dat uitgezocht en er zijn nergens officiele cijfers gedeeld vanuit de regering, ook Vluchtelingenwerk Spanje niet.
Frans had eerst de exacte cijfers niet paraat na vragen van Wollaart, maar na de vraag hoe hij dat dan weet dat ze het zo goed doen zegt ie dat die cijfers door spaanse politici achter de schermen met 'm zijn gedeeld. Voelt een beetje als een leugentje om bestwil
Hij gebruikt dat als het voorbeeld hoe hij het zelf in Nederland ook succesvol wil regelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg![]()
Ben momenteel ziekig (en dus niet zo scherp momenteel) én niet ingevoerd in het asielbeleid van Spanje. DUS ik begrijp even niet welk voordeel het in deze zou opleveren voor Timmermans om te liegen over het adielbeleid van Spanje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |