abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219072104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:18 schreef -XOR- het volgende:
SP is altijd de meest pro-Palestina partij van Nederland geweest en je hebt er meerdere keren op gestemd volgens jezelf.
Het is niet helemaal waar dat de SP altijd de meest pro-Palestina partij is geweest. Op dit punt is de SP natuurlijk wel ingehaald door DENK.
pi_219072117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat voegen die grote clubjes toe dan? Die zie ik ook weinig goed beleid de kamer doorlootsen. Je kan dan misschien nog beter stellen dat de kiesdrempel maximaal 10 zetels per partij zou moeten zijn.
de grote clubs komen op voor heel Nederland.
vandaag zijn er twee partijen voor dieren, eentje voor ouderen, eentje voor mensen met migratie-achtergrond, eentje voor piraten, eentje voor libertairen, eentje voor complotdenkers en compleetidioten......

in de regel wilt of kan een one-issue partij niet samenwerken vanwege de ideologie. bijv. Partij voor de Dieren, BIJ1, SP vroeger
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:31:42 #153
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219072124
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik herinner me dat er eerder ook al een keer ruzie was tussen Marianne Thieme en Esther Ouwehand. Was het in die tijd dat je opgezegd hebt?

Nu ik me die ruzie herinner en hoe het met die partij verder is gegaan, denk ik dat Marianne Thieme een grote fout heeft gemaakt door niet gewoon door te pakken en Esther Ouwehand eruit te gooien.
Ja, rond 2010 was dat.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:31:48 #154
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219072125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik herinner me dat er eerder ook al een keer ruzie was tussen Marianne Thieme en Esther Ouwehand. Was het in die tijd dat je opgezegd hebt?

Nu ik me die ruzie herinner en hoe het met die partij verder is gegaan, denk ik dat Marianne Thieme een grote fout heeft gemaakt door niet gewoon door te pakken en Esther Ouwehand eruit te gooien.
Dat denk ik eigenlijk ook.
pi_219072128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Hmmm, daar verschillen letterlijk bijna alle Nederlanders wel van mening met je over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:32:03 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219072129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
vandaag zijn er twee partijen voor dieren, eentje voor ouderen, eentje voor mensen met migratie-achtergrond, eentje voor piraten, eentje voor libertairen, eentje voor complotdenkers en compleetidioten......
Ieder subgroepje lekker voor zijn eigen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:33:56 #157
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219072146
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ieder subgroepje lekker voor zijn eigen.
Samen voor ons eigen!
pi_219072172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 17:25 schreef tizitl2 het volgende:
De vraag is of die taakopvatting van niets vinden op andere onderwerpen voor een parlementariër realistisch is.

Ik vind van niet. En dan kom je vanzelf bij een politiek profiel uit.
Als one-issue partij zou je dat probleem misschien kunnen oplossen door van andere onderwerpen vrije kwesties te maken waarbij de fractieleden dus niet gebonden zijn aan een partijstandpunt maar naar eigen inzicht mogen stemmen.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:37:44 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is niet helemaal waar dat de SP altijd de meest pro-Palestina partij is geweest. Op dit punt is de SP natuurlijk wel ingehaald door DENK.
Ik bedoelde uiteraard in de tijd dat EvB erop stemde. Toen bestond DENK nog helemaal niet, maar Etto denkt dat rond 2010 de SP minder pro-Palestijns zou zijn dan nu, dus dat Harry "intifada" van Bommel en Anja Meulenbelt "gematigder" Pro-Palestijns zouden zijn dan pakweg Jimmy Dijk en Sarah Dobbe, dat is gewoon niet zo.

Juist in die tijd was de SP vrij militant pro-Palestijns.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219072176
Die richtingenstrijd is er daar al een tijd he, eerst de gekozen voorzitter voor verbreding pleitte en toe op erg vage gronden gewipt en geroyeerd werd door de rest van het bestuur zonder kans op wederhoor (kan best zijn dat hij ongeschikt was, maar dan royeer je iemand niet).

Toen dat bestuur wat Ouwehand vlak voor de verkiezingen plots wilde wippen op vage beschuldigingen die grotendeels van henzelf kwamen, wat me voor het gemak maar even achterhaald.

Het lijkt er meer op dat de leden in overgrote meerderheid een andere kant uit wilden en willen en een rancuneus oud bestuur wat daarin niet mee wilde en meermaals vuile spelletjes is gaan spelen en daarbij beschadiging can de partij in aanloop naar verkiezingen niet schuwt.

En dit zie ik dan toch eerder als een volgende episode daarin.
pi_219072216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:38 schreef tizitl2 het volgende:
Die richtingenstrijd is er daar al een tijd he, eerst de gekozen voorzitter voor verbreding pleitte en toe op erg vage gronden gewipt en geroyeerd werd door de rest van het bestuur zonder kans op wederhoor (kan best zijn dat hij ongeschikt was, maar dan royeer je iemand niet).
Er is in die tijd ook een kamerlid van de Partij voor de Dieren uit de fractie gestapt met behoud van haar zetel. Dat was Femke Merel van Kooten-Arissen. Ze was het er niet mee eens dat de fractie zich juist weer meer wilde richten op dieren en milieu, en dat er te weinig aandacht was voor mensendingen.

Ik vraag me af, nu het bij de PvdD onder Esther Ouwehand duidelijk niet meer over dieren gaat en het vrijwel alleen nog over mensendingen gaat, of ze Femke Merel van Kooten-Arissen uitnodigen om weer terug te komen.
pi_219072222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als one-issue partij zou je dat probleem misschien kunnen oplossen door van andere onderwerpen vrije kwesties te maken waarbij de fractieleden dus niet gebonden zijn aan een partijstandpunt maar naar eigen inzicht mogen stemmen.
Dat gaan dat vervolgens het congres voor samenstelling van de lijst domineren.

Stel je hebt een coronacrisis of iets soortgelijks waar de druk er goed op staat, binnen die partij is een deel antivaxxer(van die back to nature figuren) en een deel niet. Dat wordt in de fractie en partij natuurlijk 100% hommeles.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:46:32 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er is in die tijd ook een kamerlid van de Partij voor de Dieren uit de fractie gestapt met behoud van haar zetel. Dat was Femke Merel van Kooten-Arissen. Ze was het er niet mee eens dat de fractie zich juist weer meer wilde richten op dieren en milieu, en dat er te weinig aandacht was voor mensendingen.

Ik vraag me af, nu het bij de PvdD onder Esther Ouwehand duidelijk niet meer over dieren gaat en het vrijwel alleen nog over mensendingen gaat, of ze Femke Merel van Kooten-Arissen uitnodigen om weer terug te komen.
FMvKA is veel te rechts op 'mensendingen' in vergelijking met de huidige fractie (Ouwehand, Kostic en Teunissen).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219072257
Het is ook totale ongenuanceerde bullshit dat “pro Palestina” zijn, en tegen genocide, je automatisch antisemitisch zou maken. Dat lijkt Etto te beweren.

Ik ben niet pro-Hamas, die terroristische club mag van mij met hand en tand worden uitgeroeid. Maar ik ben ook tegen het beleid van Netanyahu en denk dat zijn handelen Israël meer kwaad dan goed doet (op termijn).

Ik ben tevens voor een veilige haven voor onze Joodse medemensen. Ik snap heel goed dat zij na 2000 jaar vervolging een veilige plek wensen en dat zou Israël moeten kunnen zijn.

Ik ben dus kritisch op het handelen van de regering Netanyahu en dat maakt mij geen antisemiet en dat laat ik mij ook niet aanleunen.

Ik denk dat de meeste mensen zo daar in staan.

Iedereen die die nuance niet ziet is zelf verhard in het debat en het spoor bijster.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219072282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is ook totale ongenuanceerde bullshit dat “pro Palestina” zijn, en tegen genocide, je automatisch antisemitisch zou maken. Dat lijkt Etto te beweren.

Ik ben niet pro-Hamas, die terroristische club mag van mij met hand en tand worden uitgeroeid. Maar ik ben ook tegen het beleid van Netanyahu en denk dat zijn handelen Israël meer kwaad dan goed doet (op termijn).

Ik ben tevens voor een veilige haven voor onze Joodse medemensen. Ik snap heel goed dat zij na 2000 jaar vervolging een veilige plek wensen en dat zou Israël moeten kunnen zijn.

Ik ben dus kritisch op het handelen van de regering Netanyahu en dat maakt mij geen antisemiet en dat laat ik mij ook niet aanleunen.

Iedereen die die nuance niet ziet is zelf verhard in het debat en het spoor bijster.
Wat betreft Israel en Palestina/Gaza is het conflict m.i. geopolitiek, zolang er nog landen zijn die een van beide landen niet erkennen als eigen staat blijft dit doorsudderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 21-10-2025 21:01:42 ]
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:56:42 #166
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219072292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
FMvKA is veel te rechts op 'mensendingen' in vergelijking met de huidige fractie (Ouwehand, Kostic en Teunissen).
Het zat in m'n herinnering ergens tussen PvdAGL en D66 in, iig in datgene wat ik op de Splinter-site zoal mee kreeg vóór het moment van afhaken. :+

Ze had op haar site zulke enorme lappen tekst staan, dat het einde nauwelijks bereikt kon worden.
2025-jaarlijst
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:59:36 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het zat in m'n herinnering ergens tussen PvdAGL en D66 in, iig in datgene wat ik op de Splinter-site zoal mee kreeg vóór het moment van afhaken. :+

Ze had op haar site zulke enorme lappen tekst staan, dat het einde nauwelijks bereikt kon worden.
centrum-centrum-links denk ik ook. Eigenlijk had ik verwacht dat Van Kooten Arissen een poging zou doen om de PiratenPartij nieuw leven in te blazen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:00:25 #168
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219072330
quote:

Zelden zo met iemand eens geweest op dit forum, come gimme a hug bro! O+
pi_219072337
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:59 schreef -XOR- het volgende:
centrum-centrum-links denk ik ook. Eigenlijk had ik verwacht dat Van Kooten Arissen een poging zou doen om de PiratenPartij nieuw leven in te blazen.
Misschien wil ze geen partij-hopper worden zoals er wel meer zijn.
pi_219072359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heb je daar een voorbeeld van bij SP. Bij een partij als VVD is dat overduidelijk, die staan gewoon voor Israel een fascistische staat naar voorbeeld van 1930 Duitsland.
Drank maakt meer kapot dan je lief is ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:06:47 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219072365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die is geloof ik wel uitgekeken op de politiek.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:07:23 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien wil ze geen partij-hopper worden zoals er wel meer zijn.
Dat is al wel een beetje laat, nadat ze Splinter, 50+, Lijst Krol en PvdD al heeft gehad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:08:31 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219072382
quote:

Geweldig goede post.

Israel is prima, Netanyahu en zijn regime zijn allesbehalve.
pi_219072435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geweldig goede post.

Israel is prima, Netanyahu en zijn regime zijn allesbehalve.
Exact, Netanyahu, de Israelische regering en Hamas staan echt op dezelfde zwarte lijst bij mij. Een pot nat.

Leidend moet zijn dat iedereen een veilige thuishaven moet kunnen hebben. Joods of niet-Joods is daarbij volstrekt irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219072454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Exact, Netanyahu, de Israelische regering en Hamas staan echt op dezelfde zwarte lijst bij mij. Een pot nat.

Leidend moet zijn dat iedereen een veilige thuishaven moet kunnen hebben. Joods of niet-Joods is daarbij volstrekt irrelevant.
Israel heeft Palestina/Gaza nooit erkend als land en andersom. De enige die er dichtbij zaten om elkaar te erkennen waren Rabin en Arafat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')