Volt wil artikel 23 herzien, of ze daarmee religieus onderwijs ook helemaal af willen schaffen durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook 50+ wil religieus onderwijs niet afschaffen. Sterker: momenteel wil dacht ik geen enkele partij dat.
Waarom niet SP?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aangezien Bontebal religieus onderwijs wel ziet zitten valt ook hij af.
Als ik uberhaupt nog ga stemmen, wordt het 50+, uit eerbied voor onze ouderen en om de tergende ouderenhaat tegen te gaan.
Ze vinden het anders wel prima dat niet iedereen gelijk is op dergelijke scholen en daarmee snap ik wel het punt. Hierdoor ga ik erg twijfelen over het cda.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook 50+ wil religieus onderwijs niet afschaffen. Sterker: momenteel wil dacht ik geen enkele partij dat.
LOL, ik ben groot voorstander van een kiesdrempel, maar 10 zetels gaat zelfs mij veel te ver!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Doe maar een kiesdrempel van 10 zetels.
'nieuwe politieke partijen' die niet eens meedoen in alle 20 kiesdistricten, kunnen helemaal wegblijven.
Die idioterie van one-issue partijtjes.....
30% van Nederland niet vertegenwoordigen en dan noem jij het nog een democratie? Waarom dan niet gelijk naar een kiesdrempel van 75 zetels?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Doe maar een kiesdrempel van 10 zetels.
'nieuwe politieke partijen' die niet eens meedoen in alle 20 kiesdistricten, kunnen helemaal wegblijven.
Die idioterie van one-issue partijtjes.....
Al die kleine clubjes, wat voegen ze nu precies toe?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
30% van Nederland niet vertegenwoordigen en dan noem jij het nog een democratie? Waarom dan niet gelijk naar een kiesdrempel van 75 zetels?
Kan ik je stem anders kopen? Geef ik die wel aan een goed doel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aangezien Bontebal religieus onderwijs wel ziet zitten valt ook hij af.
Als ik uberhaupt nog ga stemmen, wordt het 50+, uit eerbied voor onze ouderen en om de tergende ouderenhaat tegen te gaan.
PvdAGL is in geen enkel universum 'het midden'..quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:00 schreef -XOR- het volgende:
Wel grappig trouwens dat Dilan gewoon per ongeluk toegeeft dat CDA, D66 en PvdAGL het bestuurlijk midden vormen en de VVD daar ver vandaan staat.
Bekijk deze YouTube-video
SP is altijd de meest pro-Palestina partij van Nederland geweest en je hebt er meerdere keren op gestemd volgens jezelf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wegens hun Palestina-psychose.
Stukje power toe de peepel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
SP is altijd de meest pro-Palestina partij van Nederland geweest en je hebt er meerdere keren op gestemd volgens jezelf.
Oh ja, tegen genocide zijn moeten we natuurlijk niet willen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wegens hun Palestina-psychose.
Zover doorgeschoten als nu zijn ze onder Kant nooit geweest.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
SP is altijd de meest pro-Palestina partij van Nederland geweest en je hebt er meerdere keren op gestemd volgens jezelf.
Ik heb vooral niet zo'n zin om ordinair jaren '30 antisemitisme te faciliterenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ja, tegen genocide zijn moeten we natuurlijk niet willen.
Altijd een genoegen om iemand ter dienst te zijn, waarvan akte.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Na een lange dag op het werk ben ik blij dat er hier tenminste wat te lachen valt.
LOLquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zover doorgeschoten als nu zijn ze onder Kant nooit geweest.
Wat voegen die grote clubjes toe dan? Die zie ik ook weinig goed beleid de kamer doorlootsen. Je kan dan misschien nog beter stellen dat de kiesdrempel maximaal 10 zetels per partij zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die kleine clubjes, wat voegen ze nu precies toe?
Heb je daar een voorbeeld van bij SP. Bij een partij als VVD is dat overduidelijk, die staan gewoon voor Israel een fascistische staat naar voorbeeld van 1930 Duitsland.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vooral niet zo'n zin om ordinair jaren '30 antisemitisme te faciliteren
Maak je je ook zo druk over het facsisme in de rest van het Midden-Oosten, of is Israel vooral een mooi doelwit omdat dat in je intersectionele religie past?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van bij SP. Bij een partij als VVD is dat overduidelijk, die staan gewoon voor Israel een fascistische staat naar voorbeeld van 1930 Duitsland.
Ik herinner me dat er eerder ook al een keer ruzie was tussen Marianne Thieme en Esther Ouwehand. Was het in die tijd dat je opgezegd hebt?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik ben nog tien jaar partijlid geweest onder Thieme. Toen kwam er herrie in de tent en heb ik opgezegd.
Ze vertegenwoordigen de mening van de Nederlanders.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die kleine clubjes, wat voegen ze nu precies toe?
Het is niet helemaal waar dat de SP altijd de meest pro-Palestina partij is geweest. Op dit punt is de SP natuurlijk wel ingehaald door DENK.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:18 schreef -XOR- het volgende:
de grote clubs komen op voor heel Nederland.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat voegen die grote clubjes toe dan? Die zie ik ook weinig goed beleid de kamer doorlootsen. Je kan dan misschien nog beter stellen dat de kiesdrempel maximaal 10 zetels per partij zou moeten zijn.
Ja, rond 2010 was dat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herinner me dat er eerder ook al een keer ruzie was tussen Marianne Thieme en Esther Ouwehand. Was het in die tijd dat je opgezegd hebt?
Nu ik me die ruzie herinner en hoe het met die partij verder is gegaan, denk ik dat Marianne Thieme een grote fout heeft gemaakt door niet gewoon door te pakken en Esther Ouwehand eruit te gooien.
Dat denk ik eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herinner me dat er eerder ook al een keer ruzie was tussen Marianne Thieme en Esther Ouwehand. Was het in die tijd dat je opgezegd hebt?
Nu ik me die ruzie herinner en hoe het met die partij verder is gegaan, denk ik dat Marianne Thieme een grote fout heeft gemaakt door niet gewoon door te pakken en Esther Ouwehand eruit te gooien.
Hmmm, daar verschillen letterlijk bijna alle Nederlanders wel van mening met je over.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de grote clubs komen op voor heel Nederland.
Ieder subgroepje lekker voor zijn eigen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de grote clubs komen op voor heel Nederland.
vandaag zijn er twee partijen voor dieren, eentje voor ouderen, eentje voor mensen met migratie-achtergrond, eentje voor piraten, eentje voor libertairen, eentje voor complotdenkers en compleetidioten......
Samen voor ons eigen!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ieder subgroepje lekker voor zijn eigen.
Als one-issue partij zou je dat probleem misschien kunnen oplossen door van andere onderwerpen vrije kwesties te maken waarbij de fractieleden dus niet gebonden zijn aan een partijstandpunt maar naar eigen inzicht mogen stemmen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:25 schreef tizitl2 het volgende:
De vraag is of die taakopvatting van niets vinden op andere onderwerpen voor een parlementariėr realistisch is.
Ik vind van niet. En dan kom je vanzelf bij een politiek profiel uit.
Ik bedoelde uiteraard in de tijd dat EvB erop stemde. Toen bestond DENK nog helemaal niet, maar Etto denkt dat rond 2010 de SP minder pro-Palestijns zou zijn dan nu, dus dat Harry "intifada" van Bommel en Anja Meulenbelt "gematigder" Pro-Palestijns zouden zijn dan pakweg Jimmy Dijk en Sarah Dobbe, dat is gewoon niet zo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het is niet helemaal waar dat de SP altijd de meest pro-Palestina partij is geweest. Op dit punt is de SP natuurlijk wel ingehaald door DENK.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |