Welke campagne hebben we het dan over precies? Wat AI-gebroddel?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar de PVV komt nooit in een kabinet
Dat zou kunnen. Maar zeg nooit nooit.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je kan nu al aan je water aanvoelen hoe verongelijkt Geert en zijn stemvee daarover gaan zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Velen zien het verschil niet tussen grootste partij en een meerderheid.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan nu al aan je water aanvoelen hoe verongelijkt Geert en zijn stemvee daarover gaan zijn.
'De wil van HET VOLK wordt genegeerd!'quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan nu al aan je water aanvoelen hoe verongelijkt Geert en zijn stemvee daarover gaan zijn.
Dat weet Geert heel goed, maar dit frame zal hij wel weer gaan verspreiden ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
'De wil van HET VOLK wordt genegeerd!'
Niet beseffend dat als PVV 30 zetels haalt, er voor 120 zetels op wat anders is gestemd.
Geert tellen we niet mee die stemmen gaan rechstreeks de vuilnisbak inquote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De grootste, zeg je?
Je vergeet er een. Geert.
De rest vecht om wat overblijft.
Dat zou ik niet zo hard durven zeggen. De VVD heeft zich niet voor niets al twee keer aan deze verleiding toegegeven…quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie ook nog altijd CDA-D66-VVD-JA21 gebeuren. Zou qua besturingservaring geen ramp zijn, maar wel ernstig rechts naar mijn mening. Alleen als ze de 75 niet redden (wat waarschijnlijk is) heb ik geen idee wat ze er verder bij moeten vragen. CU gaat niet akkoord met anti-migratie, SGP, FVD en BBB lijken mij te radicaal. Dan geef ik Volt nog het beste kansje ook al zitten die wel heel ver van JA21.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:27 schreef Nexum het volgende:
Eigenlijk wordt het meest interessant wie de vijfde grootste partij wordt. Ik verwacht niet dat PVV weer in de regering komt, dus dan wordt het CDA - D66 - GL-PvdA maar wie gaat die dan ondersteunen? Ik zie ze niet genoeg halen samen voor 75.
Nou ergers zijn allerlei gefrustreerde linkse querulanten als Ronald Plasterk, Ewald Engelen en Rob Oudkerk die op hoge toon komen vertellen hoe zielig en hulpeloos die mensen wel niet zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat weet Geert heel goed, maar dit frame zal hij wel weer gaan verspreiden ja.
En er zal flink boos geschreeuwd worden dat er een 'cordon sanitaire' zou zijn. Ook hier op fok.
We hebben het over de grootste coalitiepartner, niet de grootste oppositiepartijquote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De grootste, zeg je?
Je vergeet er een. Geert.
De rest vecht om wat overblijft.
Weet je wat dom is. Constant over kaaskoppen praten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hey Luigi, je zult toch niet geloven dat een serieus persoon daar in gaat trappen?
Aan de andere kant, de gemiddelde kaaskop is nogal dom.
Wat mij betreft zijn er nu idd 2 serieuze opties:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zie ook nog altijd CDA-D66-VVD-JA21 gebeuren. Zou qua besturingservaring geen ramp zijn, maar wel ernstig rechts naar mijn mening. Alleen als ze de 75 niet redden (wat waarschijnlijk is) heb ik geen idee wat ze er verder bij moeten vragen. CU gaat niet akkoord met anti-migratie, SGP, FVD en BBB lijken mij te radicaal. Dan geef ik Volt nog het beste kansje ook al zitten die wel heel ver van JA21.
Ze hebben ook CDA dan nodig en die kans acht ik niet zo waarschijnlijk. Tenzij ze de volgende verkiezingen NSC achterna willenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo hard durven zeggen. De VVD heeft zich niet voor niets al twee keer aan deze verleiding toegegeven…
Voeg Volt nog maar toe aan optie 1, dat kan een aardig pijnvrije toevoeging zijn voor alle partijen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn er nu idd 2 serieuze opties:
CDA-D66-GL/PvdA
CDA-D66-VVD-JA21
De derde optie als die beide geen meerderheid hebben is CDA-D66-GL/PvdA-JA21. VVD en GL/PvdA in één kabinet zie ik echt niet gebeuren, zeker niet met VVD als enige echt rechtse partij.
De partij die het afgelopen kabinet het meest heeft gefrustreerd en waarschijnlijk de slechtste minister ooit heeft afgeleverd? De partij die Nederland liever stil zet dan ook maar 1 hectare minder te laten bemesten?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:
MIsschien kunnen ze voor de VVD het BBB overblijfsel meenemen in de coalitie. Caroline doet alles voor macht.
Eens dat het onlogisch lijkt, maar het is misschien wel gewoon de enige optie. Als je de PVV even negeert, we er vanuit gaan dat VVD niet met GL/PvdA wil als ze minder dan 20 zetels hebben (lijkt me zeer waarschijnlijk) en partijen als Volt en CU maar 3 zetels halen. Dan blijven er weinig wegen naar een meerderheid over, waarschijnlijk. En Eerdmans is ijdel genoeg om in zo'n kabinet te stappen en veel meloenen te slikken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
JA21 en GLPvdA lijkt mij compleet onlogisch. Ik vind JA21 en D66 al niet heel realistisch eigenlijk.
Wilders gokt op een minderheidskabinet met JA21 en FVDquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat het onlogisch lijkt, maar het is misschien wel gewoon de enige optie. Als je de PVV even negeert, we er vanuit gaan dat VVD niet met GL/PvdA wil als ze minder dan 20 zetels hebben (lijkt me zeer waarschijnlijk) en partijen als Volt en CU maar 3 zetels halen. Dan blijven er weinig wegen naar een meerderheid over, waarschijnlijk. En Eerdmans is ijdel genoeg om in zo'n kabinet te stappen en veel meloenen te slikken.
Ook een minderheidskabinet zal zonder PVV zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders gokt op een miniderheidskabinet
misschien is dat wel het meest democratisch
Geert zal wel minderheidskabinet PVV, JA21, BBB, misschien VVD willenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook een minderheidskabinet zal zonder PVV zijn.
Daar zie ik alleen CDA, D66, GL/PvdA als optie.
zijn daar regels over ?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook een minderheidskabinet zal zonder PVV zijn.
Daar zie ik alleen CDA, D66, GL/PvdA als optie.
Regel is simpel: kamervoorzitter kiest in overleg met de beoogde fractievoorzitters een verkenner, die komt met een voorstel en dan gaat de Kamer beslissen of ze naar dat voorstel luisteren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn daar regels over ?
Grootste partij maakt minderheidskabinet?
Dus Bosma kiest een verkenner en dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Regel is simpel: kamervoorzitter kiest in overleg met de beoogde fractievoorzitters een verkenner, die komt met een voorstel en dan gaat de Kamer beslissen of ze naar dat voorstel luisteren.
Als de verkenner met het voorstel komt om het zonder de 3 grootste partijen te doen en alle andere partijen samen te laten werken, mag dat gewoon (niet dat dat praktisch haalbaar is of momenteel een meerderheid heeft, maar goed). Dus nee, zo lang de Kamer dat wil kan Wilders genegeerd worden in de formatie, op een gesprekje met de verkenner na.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |