abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219072216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:38 schreef tizitl2 het volgende:
Die richtingenstrijd is er daar al een tijd he, eerst de gekozen voorzitter voor verbreding pleitte en toe op erg vage gronden gewipt en geroyeerd werd door de rest van het bestuur zonder kans op wederhoor (kan best zijn dat hij ongeschikt was, maar dan royeer je iemand niet).
Er is in die tijd ook een kamerlid van de Partij voor de Dieren uit de fractie gestapt met behoud van haar zetel. Dat was Femke Merel van Kooten-Arissen. Ze was het er niet mee eens dat de fractie zich juist weer meer wilde richten op dieren en milieu, en dat er te weinig aandacht was voor mensendingen.

Ik vraag me af, nu het bij de PvdD onder Esther Ouwehand duidelijk niet meer over dieren gaat en het vrijwel alleen nog over mensendingen gaat, of ze Femke Merel van Kooten-Arissen uitnodigen om weer terug te komen.
pi_219072222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als one-issue partij zou je dat probleem misschien kunnen oplossen door van andere onderwerpen vrije kwesties te maken waarbij de fractieleden dus niet gebonden zijn aan een partijstandpunt maar naar eigen inzicht mogen stemmen.
Dat gaan dat vervolgens het congres voor samenstelling van de lijst domineren.

Stel je hebt een coronacrisis of iets soortgelijks waar de druk er goed op staat, binnen die partij is een deel antivaxxer(van die back to nature figuren) en een deel niet. Dat wordt in de fractie en partij natuurlijk 100% hommeles.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:46:32 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er is in die tijd ook een kamerlid van de Partij voor de Dieren uit de fractie gestapt met behoud van haar zetel. Dat was Femke Merel van Kooten-Arissen. Ze was het er niet mee eens dat de fractie zich juist weer meer wilde richten op dieren en milieu, en dat er te weinig aandacht was voor mensendingen.

Ik vraag me af, nu het bij de PvdD onder Esther Ouwehand duidelijk niet meer over dieren gaat en het vrijwel alleen nog over mensendingen gaat, of ze Femke Merel van Kooten-Arissen uitnodigen om weer terug te komen.
FMvKA is veel te rechts op 'mensendingen' in vergelijking met de huidige fractie (Ouwehand, Kostic en Teunissen).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219072257
Het is ook totale ongenuanceerde bullshit dat “pro Palestina” zijn, en tegen genocide, je automatisch antisemitisch zou maken. Dat lijkt Etto te beweren.

Ik ben niet pro-Hamas, die terroristische club mag van mij met hand en tand worden uitgeroeid. Maar ik ben ook tegen het beleid van Netanyahu en denk dat zijn handelen Israël meer kwaad dan goed doet (op termijn).

Ik ben tevens voor een veilige haven voor onze Joodse medemensen. Ik snap heel goed dat zij na 2000 jaar vervolging een veilige plek wensen en dat zou Israël moeten kunnen zijn.

Ik ben dus kritisch op het handelen van de regering Netanyahu en dat maakt mij geen antisemiet en dat laat ik mij ook niet aanleunen.

Ik denk dat de meeste mensen zo daar in staan.

Iedereen die die nuance niet ziet is zelf verhard in het debat en het spoor bijster.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219072282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is ook totale ongenuanceerde bullshit dat “pro Palestina” zijn, en tegen genocide, je automatisch antisemitisch zou maken. Dat lijkt Etto te beweren.

Ik ben niet pro-Hamas, die terroristische club mag van mij met hand en tand worden uitgeroeid. Maar ik ben ook tegen het beleid van Netanyahu en denk dat zijn handelen Israël meer kwaad dan goed doet (op termijn).

Ik ben tevens voor een veilige haven voor onze Joodse medemensen. Ik snap heel goed dat zij na 2000 jaar vervolging een veilige plek wensen en dat zou Israël moeten kunnen zijn.

Ik ben dus kritisch op het handelen van de regering Netanyahu en dat maakt mij geen antisemiet en dat laat ik mij ook niet aanleunen.

Iedereen die die nuance niet ziet is zelf verhard in het debat en het spoor bijster.
Wat betreft Israel en Palestina/Gaza is het conflict m.i. geopolitiek, zolang er nog landen zijn die een van beide landen niet erkennen als eigen staat blijft dit doorsudderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 21-10-2025 21:01:42 ]
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:56:42 #166
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219072292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
FMvKA is veel te rechts op 'mensendingen' in vergelijking met de huidige fractie (Ouwehand, Kostic en Teunissen).
Het zat in m'n herinnering ergens tussen PvdAGL en D66 in, iig in datgene wat ik op de Splinter-site zoal mee kreeg vóór het moment van afhaken. :+

Ze had op haar site zulke enorme lappen tekst staan, dat het einde nauwelijks bereikt kon worden.
2025-jaarlijst
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:59:36 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Het zat in m'n herinnering ergens tussen PvdAGL en D66 in, iig in datgene wat ik op de Splinter-site zoal mee kreeg vóór het moment van afhaken. :+

Ze had op haar site zulke enorme lappen tekst staan, dat het einde nauwelijks bereikt kon worden.
centrum-centrum-links denk ik ook. Eigenlijk had ik verwacht dat Van Kooten Arissen een poging zou doen om de PiratenPartij nieuw leven in te blazen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:00:25 #168
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219072330
quote:

Zelden zo met iemand eens geweest op dit forum, come gimme a hug bro! O+
pi_219072337
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:59 schreef -XOR- het volgende:
centrum-centrum-links denk ik ook. Eigenlijk had ik verwacht dat Van Kooten Arissen een poging zou doen om de PiratenPartij nieuw leven in te blazen.
Misschien wil ze geen partij-hopper worden zoals er wel meer zijn.
pi_219072359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heb je daar een voorbeeld van bij SP. Bij een partij als VVD is dat overduidelijk, die staan gewoon voor Israel een fascistische staat naar voorbeeld van 1930 Duitsland.
Drank maakt meer kapot dan je lief is ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:06:47 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219072365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die is geloof ik wel uitgekeken op de politiek.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:07:23 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien wil ze geen partij-hopper worden zoals er wel meer zijn.
Dat is al wel een beetje laat, nadat ze Splinter, 50+, Lijst Krol en PvdD al heeft gehad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:08:31 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219072382
quote:

Geweldig goede post.

Israel is prima, Netanyahu en zijn regime zijn allesbehalve.
pi_219072435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geweldig goede post.

Israel is prima, Netanyahu en zijn regime zijn allesbehalve.
Exact, Netanyahu, de Israelische regering en Hamas staan echt op dezelfde zwarte lijst bij mij. Een pot nat.

Leidend moet zijn dat iedereen een veilige thuishaven moet kunnen hebben. Joods of niet-Joods is daarbij volstrekt irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219072454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Exact, Netanyahu, de Israelische regering en Hamas staan echt op dezelfde zwarte lijst bij mij. Een pot nat.

Leidend moet zijn dat iedereen een veilige thuishaven moet kunnen hebben. Joods of niet-Joods is daarbij volstrekt irrelevant.
Israel heeft Palestina/Gaza nooit erkend als land en andersom. De enige die er dichtbij zaten om elkaar te erkennen waren Rabin en Arafat.
pi_219072540
quote:
Voor mij is het hele pro Palestina en de GeNoCiDe een heel grote rode vlag. Niet eens qua antisemitisme, maar puur het feit dat zogenaamde nuchtere kaaskoppen zich zo laten meevoeren in een conflict.

Maar goed, onder meer als detective ben ik iets kritischer ingesteld.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:34:26 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219072617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 14:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit lijkt me een idee die een bekende Belg hier op FOK! had kunnen verzinnen
@EttovanBelgie is géén Belg :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219072649
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:EttovanBelgie is géén Belg :N
Eerder een boze gefrustreerde 50-plusser. :D
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:37:30 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219072661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:EttovanBelgie is géén Belg :N
Gaat natuurlijk over capuchon_jongen, de knuffelvlaam van VBL en ONZ.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219072686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Voor mij is het hele pro Palestina en de GeNoCiDe een heel grote rode vlag. Niet eens qua antisemitisme, maar puur het feit dat zogenaamde nuchtere kaaskoppen zich zo laten meevoeren in een conflict.

Maar goed, onder meer als detective ben ik iets kritischer ingesteld.
Dat zoveel mensen daarvan spreken komt natuurlijk ook voort uit het oordeel van een commissie van de Verenigde Naties:

https://nos.nl/collectie/(...)n-maakt-medeplichtig

Als we zelfs de Verenigde Naties niet meer serieus gaan nemen…. ?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:55:15 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219072832
Wie ramptoerisme wil moet nu VI kijken waar Dilan een paar zetels verspeelt
pi_219072849
quote:

_O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:58:38 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219072865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Gaat natuurlijk over capuchon_jongen, de knuffelvlaam van VBL en ONZ.
Uiteraard ja :D
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:59:47 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219072876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Alweer?! Ik klaag niet overigens O-)
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:00:06 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219072880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eerder een boze gefrustreerde 50-plusser. :D
Nee die is een jaar of 40 geloof ik.
pi_219072899
quote:
In een buitengewoon gesprek kwam ze sympathiek over, het is niet bij te houden allemaal.. :D
pi_219072900
Eens kijken hoe Timmermans het doet bij Nieuwsuur :P
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:02:42 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219072902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee die is een jaar of 40 geloof ik.
@EttovanBelgie wat is je leeftijd (ongeveer)?
pi_219072906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat zoveel mensen daarvan spreken komt natuurlijk ook voort uit het oordeel van een commissie van de Verenigde Naties:

https://nos.nl/collectie/(...)n-maakt-medeplichtig

Als we zelfs de Verenigde Naties niet meer serieus gaan nemen…. ?
Je kunt je wel afvragen of dit voor de Nederlandse Kamer nu echt het hoofdonderwerp moest zijn. Niet stikstof, inflatie, woningbouw, arbeidsmigratie, klimaat, bedreigingen van de democratie of defensie domineerden het debat het laatste half jaar, dat deed Gaza. Prima dat je er eens een keer over debatteert, maar bij de APB verwacht je toch dat de Nederlandse problemen een hoofdrol spelen.

Niet dat Gaza geen aandacht verdient en niet erg is, het is verschrikkelijk wat daar is gebeurd (laten we hopen dat het staakt-het-vuren het houdt), maar de invloed van Nederland daarop is en blijft gewoon zeer minimaal.

En de oorlog in Jemen is bijvoorbeeld net zo erg, maar daar spreekt de VN dan zelfs al nooit over. Net zo min als Boko Haram, 3 weken geleden weer tientallen doden in 1 aanslag. Of het feit dat het in Ethiopië momenteel weer uit de hand dreigt te lopen, nadat tussen 2020 en 2022 daar al 600.000 mensen om kwamen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219072934
quote:
Ik ben toch benieuwd waar die zetels dan terecht gaan komen, ik heb het idee dat de leegloop van VVD naar PVV wel gestopt is, dus wellicht CDA of D66
pi_219072953
We waren 3 minuten bezig bij Nieuwsuur en Timmermans wordt al doorgezaagd over het Rights Forum waar Jan Pronk en Hedy D'Ancona aan meewerken. Caroline vd Plas gaat aangifte doen omdat ze zich bedreigd voelt door die club.

Nieuwsuur is soms wel iets te nadrukkelijk op zoek naar de rel en het doorzagen in mijn ogen.
pi_219072954
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben toch benieuwd waar die zetels dan terecht gaan komen, ik heb het idee dat de leegloop van VVD naar PVV wel gestopt is, dus wellicht CDA of D66
Ja21
pi_219072955
quote:
Hoe gaat ze nu weer de mist in?
pi_219072960
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij is de leegloop van VVD wel afgelopen. Bontenbal blijkt toch geen ideale schoonzoon, Jetten krijg je Timmermans bij en Eerdmans blijkt totaal ongeschikt en onbetrouwbaar. Dan kan de VVD kiezer niet echt ergens meer heen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219072991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij is de leegloop van VVD wel afgelopen. Bontenbal blijkt toch geen ideale schoonzoon, Jetten krijg je Timmermans bij en Eerdmans blijkt totaal ongeschikt en onbetrouwbaar. Dan kan de VVD kiezer niet echt ergens meer heen.
Op zich wel eens, maar ik denk dat de premiersstrijd misschien toch nog wat VVD'ers richting Bontenbal en Jetten kan sturen. Premier Timmermans is voor die achterban nog net wat erger dan Timmernans die meedoet met CDA en D66
pi_219073059
Oei, Timmermans heeft gejokt over hoe goed Spanje het met terugsturen van asielzoekers doet :+

Spanje deelt die cijfers namelijk niet officieel _O-
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:18:11 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219073099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:15 schreef TheVulture het volgende:
Oei, Timmermans heeft gejokt over hoe goed Spanje het met terugsturen van asielzoekers doet :+

Spanje deelt die cijfers namelijk niet officieel _O-
:?
pi_219073114
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:?
Timmermans heeft verschillende keren in de afgelopen weken benoemd hoe goed Spanje het doet met het uitzetten van asielzoekers. Nieuwsuur heeft dat uitgezocht en er zijn nergens officiele cijfers gedeeld vanuit de regering, ook Vluchtelingenwerk Spanje niet.

Frans had eerst de exacte cijfers niet paraat na vragen van Wollaart, maar na de vraag hoe hij dat dan weet dat ze het zo goed doen zegt ie dat die cijfers door spaanse politici achter de schermen met 'm zijn gedeeld. Voelt een beetje als een leugentje om bestwil zoals Timmermans wel vaker een loopje heeft genomen met de waarheid :')
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:24:27 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219073154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Timmermans heeft verschillende keren in de afgelopen weken benoemd hoe goed Spanje het doet met het uitzetten van asielzoekers. Nieuwsuur heeft dat uitgezocht en er zijn nergens officiele cijfers gedeeld vanuit de regering, ook Vluchtelingenwerk Spanje niet.

Frans had eerst de exacte cijfers niet paraat na vragen van Wollaart, maar na de vraag hoe hij dat dan weet dat ze het zo goed doen zegt ie dat die cijfers door spaanse politici achter de schermen met 'm zijn gedeeld. Voelt een beetje als een leugentje om bestwil :')
Dank voor je uitleg ^O^

Ben momenteel ziekig (en dus niet zo scherp momenteel) én niet ingevoerd in het asielbeleid van Spanje. DUS ik begrijp even niet welk voordeel het in deze zou opleveren voor Timmermans om te liegen over het adielbeleid van Spanje.
pi_219073168
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank voor je uitleg ^O^

Ben momenteel ziekig (en dus niet zo scherp momenteel) én niet ingevoerd in het asielbeleid van Spanje. DUS ik begrijp even niet welk voordeel het in deze zou opleveren voor Timmermans om te liegen over het adielbeleid van Spanje.
Hij gebruikt dat als het voorbeeld hoe hij het zelf in Nederland ook succesvol wil regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')