abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219034199

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219034204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
Misschien op een andere manier dan @:HowardRoark

Wat zou voor jou wel een move zijn van de Trump administratie waarbij je het problematisch zou gaan vinden?
Er zijn verschillende dingen waar ik het niet mee eens: houding in de oorlog met Oekraïne (nu is die natuurlijk beter, maar daar is veel bizars aan voorafgegaan), de rare bezoekjes aan oliestaten in het Midden-Oosten, de werkelijk waar bespottelijke handelsoorlog en het aan banden leggen van anticonceptiemiddelen. Dit laatste is vooral een lokaal ding, maar dan nog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219034231
Wat is dit voor debiele TT? :') Een wapenstilstand dat wankel stand houdt is vrede?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219034242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:51 schreef Barbusse het volgende:
Wat is dit voor debiele TT? :') Een wapenstilstand dat wankel stand houdt is vrede?
Vind je niet dat hij goed werk heeft geleverd dan? De gijzelaars zijn vrij en er wordt niet meer gevochten. Dat lijkt mij een enorm belangrijke stap naar vrede.

Ik snap verder dat velen het wellicht anders zullen zien en dat TTs hier vooral worden gebruikt als bash tegen Trump en de Republikeinen, maar voor de verandering wilde ik het even iets positiever benaderen. Daar moet ook ruimte voor zijn.
pi_219034263
Ik ben benieuwd of het komende weekend goed gaat. De opmerkingen van tevoren hebben de kenmerken van gerichte propaganda. Tegenstanders van Donald Trump worden door de fanatieke aanhangers van Donald Trump gelijkgesteld aan terroristen.
pi_219034356
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd of het komende weekend goed gaat. De opmerkingen van tevoren hebben de kenmerken van gerichte propaganda. Tegenstanders van Donald Trump worden door de fanatieke aanhangers van Donald Trump gelijkgesteld aan terroristen.
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219034406
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeft ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219034424
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeft ;)
"Jamaar dat is anders hurrdurr!" _O-
pi_219034491
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En het is tevens opmerkelijk dat binnen Democratische contreien en diens adepten hier ineens een grote aandacht voor is ontstaan. Ik heb hier zelfs gezien dat Trump een aantal keer voor pedofiel was weggezet, iets dat toen dat in BNW gebeurde mbt Democraten, men schuimbekkend over elkaar rolde van woede.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:25:20 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034576
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:55 schreef Jojoke het volgende:
Sterke paralellen met het verleden, toen er ook iemand was die zijn politieke stroming gelijkstelde aan de staat. Iemand die pretendeerde de volkswil te belichamen. Iemand die slechts één opvatting duldde. Iemand die andersdenkenden wegzette als vijand van de staat.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:27:55 #11
236264 crew  capricia
pi_219034590
Hoe populair is Trump eigenlijk nog in de approval ratings?

Als je het vergelijkt met andere presidenten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:32:37 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034621
https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker

FAKE approval ratings! Total scam! Everyone knows the real numbers are tremendous. The best ever!
Huilen dan.
pi_219034681
quote:

[..]
Alles en iedereen communist noemen is iets wat in de Tea Party tijdperk al gebeurde, maar het is nu inderdaad overgeslagen naar de mainstream. Het doet mij denken aan het jargon dat op Free Republic altijd werd gebruikt.
pi_219034729
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterke paralellen met het verleden, toen er ook iemand was die zijn politieke stroming gelijkstelde aan de staat. Iemand die pretendeerde de volkswil te belichamen. Iemand die slechts één opvatting duldde. Iemand die andersdenkenden wegzette als vijand van de staat.
Inderdaad, kortom een autocraat. En een héle narcistische.
pi_219034776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
Hoe populair is Trump eigenlijk nog in de approval ratings?

Als je het vergelijkt met andere presidenten.
Hangt ervan af wie je het vraagt ;)

SPOILER: resultaten van verschillende polls
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Link naar site van screenshots met links naar de polls zelf

“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:51:18 #16
236264 crew  capricia
pi_219034850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:45 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Hangt ervan af wie je het vraagt ;)

SPOILER: resultaten van verschillende polls
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Link naar site van screenshots met links naar de polls zelf

[ afbeelding ]
Niet dramatisch dus.
Kennelijk staan er veel Amerikanen ook achter zijn beleid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219034898
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet dramatisch dus.
Bij de belangrijke swing voters is zijn approval rating wel keihard gedaald

https://www.commondreams.org/news/trump-impeachment-poll

45% wil zelfs dat hij wordt impeached. Dat is ongekend hoog. Zelfs Nixon na Watergate had een minder hoog percentage.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:02:08 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034937
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet dramatisch dus.
Zo'n beetje de slechtste ratings sinds 1953. Nek-aan-nek race met een andere dramatisch slechte regeerperiode: Trump 2017.

Huilen dan.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:14:21 #19
236264 crew  capricia
pi_219035004
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zo'n beetje de slechtste ratings sinds 1953. Nek-aan-nek race met een andere dramatisch slechte regeerperiode: Trump 2017.

[ afbeelding ]
Okay. Dat haalde ik niet uit de eerste link.
Daar doet ie het beter dan/gelijk aan Biden of Bush.

Ik zie in jouw plaatje wel dat ie ook veel slechter begonnen is dan de rest.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219035168
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs in 2017! T.o.v. zich zelve.🙃

Hij koorddanst er een pietsie boven.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:47:02 #21
236264 crew  capricia
pi_219035203
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zelfs in 2017! T.o.v. zich zelve.🙃

Hij koorddanst er een pietsie boven.
Dat is niet goed hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219035310
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Het Amerikaanse landschap is ook wel veel meer gepolariseerd vandaag de dag, waardoor 'van de andere partij' zijn al afdoende is voor een negatief oordeel van 40% van het electoraat. Het soort approval ratings dat JFK en Eisenhower hadden zul je vandaag de dag niet meer zien. Vooral interessant ook is dat b.v. in de approval tracker van de Economist Trump ook flink is ingezakt qua oordeel op subonderwerpen waar men op voorhand juist positief over hem was zoals immigratie en inflatie.

Daarnaast is ook de uitgangspositie relevant. Trump erfde een ideale situatie. In tegenstelling tot wat hij zelf van de daken schreeuwde draaide de economie als een zonnetje, de inflatie was gestaag dalende en ga zo maar door.
Trump lijkt zelf wanhopig bezig om dat allemaal om zeep te helpen, maar voorlopig lijkt de economie nog redelijk bestand tegen al die verstorende factoren. Als echter de AI-bubbel ook nog eens knapt, dan gaan Amerikanen echt de gevolgen van het destructieve beleid merken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219035491
De anti-ICE demonstranten gooien het over een andere boeg vanwege het geweld richting de demonstranten.
Verkleed als opblaas kikkers , bananen, Spongebob of Martians proberen ze zonder agressie op te wekken hun boodschap te verkondigen :D
Sta je daar met je mitrailleur tegenover in je ICE pak :')

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 11% gewijzigd door Dutch_view op 17-10-2025 12:42:42 ]
pi_219035524
Ik denk dat de bot farms in de VS ook uiterst effectief waren tijdens de afgelopen verkiezingen. Door Harris af te schilderen als "te links" of "niet links genoeg" of "het maakt allemaal niet uit, ze zijn allebei slecht", en dat continu herhalen, zorgt er ook voor dat een deel van de kiezers is thuisgebleven en dat heeft bijgedragen aan Trump's winst.

Die mensen vinden Trump eigenlijk ook niets, maar ze hebben ook niet op Harris gestemd. Waardoor er nu toch Trump-2 is.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:04:46 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219035673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 04:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar oh wee als je andersom zegt dat de Republikeinen deplorables zijn.
En ze was niet eens een president.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:05:25 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219035676
quote:
She puts the 'Pro' in 'Propaganda'.

En dan weer de totale krankzinnigheid op een belangrijke positie, die van de zorg.

quote:
RFK Jr: "Today the average teenager in this country has 50% of the sperm count, 50% of the testosterone of a 65 year old man. Our girls are hitting puberty 6 years early ... our parents aren't having children."
WTF!

[ Bericht 9% gewijzigd door Vis1980 op 17-10-2025 13:13:28 ]
pi_219035734
quote:

[..]
Is toch niet zo heel gek als zowat elk protest die je in de VS ziet bevolkt word met mensen die zwaaien met de Palestijnse vlag en de vlag van Antifa.
Of ze nu protesteren tegen ICE met Palestina en antifa vlaggen, de marsen door bijvoorbeeld NYC met Palestina vlaggen en ook met het aankomende protest zullen we weer een veelvoud van die vlaggen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chivaz op 17-10-2025 13:24:44 ]
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:16:46 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219035741
Idioot gespot.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:18:34 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219035751
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Is toch niet zo heel gek als zowat elk protest die je in de VS ziet bevolkt word met mensen die zwaaien met de Palestijnse vlag en de vlag van Antifa.
Of ze nu protesteren tegen ICE met Palestina en antifa vlaggen, de marsen door bijvoorbeeld NYV met Palestina vlaggen en ook met het aankomende protest zullen we weer een veelvoud van die vlaggen zien.
Wat vind je van de recente uitspraak van Leavitt over Democraten? is dat acceptabel vanuit zo'n positie zulks soort polarisatie?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219035761
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat vind je van de recente uitspraak van Leavitt over Democraten? is dat acceptabel vanuit zo'n positie zulks soort polarisatie?
Nee, ik ben sowieso niet echt te spreken over Leavitt. Ik had liever gezien dat er een minder agressief persoon persvoorlichter was. Ik snap wel waarom zij daar is neergezet maar uiteindelijk heb je als persvoorlichter ook een taak om een goede relatie met de media te houden. Daar slaagt zij absoluut niet in.
Ik vond die vorige onder zijn eerste periode (ben even haar naam kwijt) een stuk beter. Die wist heel goed om te gaan met de pers, ze verdedigde het beleid uitstekend maar deed dat met klasse.
pi_219035770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
She puts the 'Pro' in 'Propaganda'.

En dan weer de totale krankzinnigheid op een belangrijke positie, die van de zorg.
[..]
WTF!
De man is een heroïnejunk. Go figure.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:33:02 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219035818
Huckerbee was net zo vals.

Spicer liet zien dat iemand met de beste bedoelingen geen plek heeft in MAGA.

Die schaamde zich kapot dat ie zoveel moest liegen.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:42:17 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219035870
En die vlag van atifa....

Dit was de vlag in 1932. Hier tegen zijn is natuurlijk de sneuheid ten top. Deze mensen kwamen in opstand tegen de Nazi's...

Dat zegt toch al genoeg? Open je ogen.

Check anders ook eens de leugen dat men 'de vriendin van de oprichter van Antifa' zo hebben opgepakt. Die moet over de 100 zijn inmiddels. Waarom zouden ze daarover liegen? Zou je dan ook kunnen stellen dat het hele verhaal over terroristen ook gelogen is? Liegen is het speerpunt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, ik ben sowieso niet echt te spreken over Leavitt. Ik had liever gezien dat er een minder agressief persoon persvoorlichter was. Ik snap wel waarom zij daar is neergezet maar uiteindelijk heb je als persvoorlichter ook een taak om een goede relatie met de media te houden. Daar slaagt zij absoluut niet in.
Ik vond die vorige onder zijn eerste periode (ben even haar naam kwijt) een stuk beter. Die wist heel goed om te gaan met de pers, ze verdedigde het beleid uitstekend maar deed dat met klasse.
Wanner ga je nu eens inzien dat al die mensen juist gekozen zijn door Trump, omdat ze de rechtstaat, media, educatie, wetenschap moeten ondermijnen? Leavit is de standaard, dat is geen toeval. En tóch blijf je de boel aanhangen, dat kun je toch op geen enkele manier rijmen? RFK jr is ook al zo'n nitwit zonder enkele kennis, alleen daar neergezet omdat ie loyaal is en om de boel af te breken. Open je ogen!

Patel en Bondi ook, op belangrijke posities totale chaos creëren en over alles liegen. Het is Trump's standaard, maar zogenaamd blijf je supporter. Johnson probeerde in het begin nog wel eens ergens tegen te zijn, maar daar is ie snel op zijn vingers getikt en sindsdien doet ie net zo hard mee met agressief liegen en de boel tegenhouden.

Mijn conclusie: het gaat je alleen om extreemrechtse motieven. De rest zie je door de vingers. Hoe je het ook bekijkt, er is absoluut geen enkele intentie om politiek te bedrijven. Ze zijn allemaal geplaatst en ingesteld om zo agressief mogelijk tegen de media, waarheid en oppositie te ageren. Bij Leavit valt het je zogenaamd op, maar ze doen het dus allemaal en nóg acteer je dat je er geen probleem mee hebt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:21 schreef Chivaz het volgende:
maar uiteindelijk heb je als persvoorlichter ook een taak om een goede relatie met de media te houden. Daar slaagt zij absoluut niet in.
Dit zie je echt terug in de gehele administratie. Agressief en vooral hun eigenlijke taken niet uitvoeren.

[ Bericht 32% gewijzigd door capricia op 17-10-2025 16:21:49 ]
pi_219036055
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:33 schreef Vis1980 het volgende:
Huckerbee was net zo vals.

Spicer liet zien dat iemand met de beste bedoelingen geen plek heeft in MAGA.

[ afbeelding ]

Die schaamde zich kapot dat ie zoveel moest liegen.
De taak van een persvoorlichter is om beleid te verdedigen en daar hoort liegen en verdraaien bij.
Daarom is het van belang dat een persvoorlichter welbespraakt is en weet hoe ze met de pers om moeten gaan. Leavitt is een wals, die walst over iedereen heen zonder genade. Het is een tactiek die past bij Trump maar niet de manier om een goede relatie met de pers te onderhouden.
Spicer was hier gewoon niet goed in, Huckabee deed het beter maar had haar voorkomen en accent niet mee.
Die laatste blonde daarentegen was fantastisch.
pi_219036085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:42 schreef Vis1980 het volgende:
En die vlag van atifa....

[ afbeelding ]

Dit was de vlag in 1932. Hier tegen zijn is natuurlijk de sneuheid ten top. Deze mensen kwamen in opstand tegen de Nazi's ..

Dat zegt toch al genoeg? Open je ogen.

Check anders ook eens de leugen dat men 'de vriendin van de oprichter van Antifa' zo hebben opgepakt. Die moet over de 100 zijn inmiddels. Waarom zouden ze daarover liegen? Zou je dan ook kunnen stellen dat het hele verhaal over terroristen ook gelogen is? Liegen is het speerpunt.
[..]
Wanner ga je nu eens inzien dat al die mensen juist gekozen zijn door Trump, omdat ze de rechtstaat, media, educatie, wetenschap moeten ondermijnen? Leavit is de standaard, dat is geen toeval. En tóch blijf je de boel aanhangen, dat kun je toch op geen enkele manier rijmen? RFK jr is ook al zo'n nitwit zonder enkele kennis, alleen daar neergezet omdat ie loyaal is en om de boel af te breken. Open je ogen!

Patel en Bondi ook, op belangrijke posities totale chaos creëren en over alles liegen. Het is Trump's standaard, maar zogenaamd blijf je supporter. Johnson probeerde in het begin nog wel eens ergens tegen te zijn, maar daar is ie snel op zijn vingers getikt en sindsdien doet ie net zo hard mee met agressief liegen en de boel tegenhouden.

Mijn conclusie: het gaat je alleen om extreemrechtse motieven. De rest zie je door de vingers. Hoe je het ook bekijkt, er is absoluut geen enkele intentie om politiek te bedrijven. Ze zijn allemaal geplaatst en ingesteld om zo agressief mogelijk tegen de media, waarheid en oppositie te ageren. Bij Leavit valt het je zogenaamd op, maar ze doen het dus allemaal en nóg acteer je dat je er geen probleem mee hebt.
[..]
Dit zie je echt terug in de gehele administratie. Agressief en vooral hun eigenlijke taken niet uitvoeren.
Wat zijn die extreem rechtse motieven dan? Kun je dat eens uiteen zetten waar ik zogenaamd achter sta en wat jij kwalificeert als extreem rechts?

Over Antifa kan ik heel kort zijn, het is een extreem linkse “organisatie” die erg vaak onterecht met de term fascisme strooien en daarmee hun eigen wangedrag legitimeren. Ik heb niets tegen protest, maar ik heb de afgelopen jaren ontzettend veel zaken van vandalisme, terreur, mishandeling, intimidatie en zelfs pogingen tot moord gezien van de anti fascisten.
Als jij vind dat dit soort tuig in bescherming genomen dient te worden dan is dat jou goedrecht, ik ben ieder geval blij mee dat deze ondemocratische groepering hard word aangepakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 17-10-2025 16:22:18 ]
pi_219036101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat zijn die extreem rechtse motieven dan? Kun je dat eens uiteen zetten waar ik zogenaamd achter sta en wat jij kwalificeert als extreem rechts?

Over Antifa kan ik heel kort zijn, het is een extreem linkse “organisatie” die erg vaak onterecht met de term fascisme strooien en daarmee hun eigen wangedrag legitimeren. Ik heb niets tegen protest, maar ik heb de afgelopen jaren ontzettend veel zaken van vandalisme, terreur, mishandeling, intimidatie en zelfs pogingen tot moord gezien van de anti fascisten.
Als jij vind dat dit soort tuig in bescherming genomen dient te worden dan is dat jou goedrecht, ik ben ieder geval blij mee dat deze ondemocratische groepering hard word aangepakt.
Wat zijn dan de extreemlinkse motieven van antifa, en op basis van welke bronnen kom je tot die conclusie?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:24:14 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219036108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zwak antwoord, je gaat niet eens op de punten in. Ja, ik durf te stellen dat het je alleen gaat om het hardhandig verwijderen van ondermensen. Onder het motto, 'je hebt geen rechten als je...'.

Daarnaast kom je met een leugen over Antifa, terwijl je ziet dat alle mensen met kritiek op Trump nu als terrorist wordt weggezet, maar jij komt niet verder dan 'je verdedigt tuig'.

Zwak, zwak, zwak.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:25:50 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219036120
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De taak van een persvoorlichter is om beleid te verdedigen en daar hoort liegen en verdraaien bij.
Daarom is het van belang dat een persvoorlichter welbespraakt is en weet hoe ze met de pers om moeten gaan. Leavitt is een wals, die walst over iedereen heen zonder genade. Het is een tactiek die past bij Trump maar niet de manier om een goede relatie met de pers te onderhouden.
Spicer was hier gewoon niet goed in, Huckabee deed het beter maar had haar voorkomen en accent niet mee.
Die laatste blonde daarentegen was fantastisch.
Nogmaals, Leavit is niet de uitzondering, dit IS Trump's kabinet deze tweede termijn. Dan weet je toch dat men geen enkele intentie heeft om politiek te bedrijven?

Noem dan op wat het kabinet dan zo goed maakt.

Is het de economie?
Is het de banenmarkt?
Is het het terugdringen van armoede?
Is het de banden versterken met bondgenoten?
Is het het terugdringen van de staatsschuld?
Is het de manier waarop de constitution wordt gewaarborgd?
Is het de manier waarop hij mensen in het land verbindt?
Is het de manier waarop men de corruptie tegengaat?

Ondertussen worden er op basis van pure leugens troepen afgestuurd op alleen blauwe staten met een gouverneur die misschien nog wel eens kandidaat zou kunnen worden bij de dems als het om het presidentschap gaat.

Er is echt geen enkel punt waarop Trump de boel beter maakt, nogmaals, ik durf te stellen dat het je alleen maar gaat om 'die mensen verdienen geen rechten'.

quote:
Secretary RFK Jr. responds to Trump saying he won't get into heaven. "You didn't believe you were gonna get to heaven...you are doing gods work here!"
Totale krankzinnigheid.

quote:
No one can serve two masters, for either he will hate the one and love the other, or he will be devoted to the one and despise the other. You cannot serve God and money.

Mathew 6:24
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat zijn dan de extreemlinkse motieven van antifa, en op basis van welke bronnen kom je tot die conclusie?
Be prepared for: 'Ik volg de politiek niet zo'

Het is allemaal talking points via End Wokeness en dat soort kanalen. Wel eens een videootje gezien van iets, en daarom is het zogenaamd nu goed om 'bij alle linkse mensen hun rechten te ontnemen'.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vis1980 op 17-10-2025 14:54:03 ]
pi_219036309
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zwak antwoord, je gaat niet eens op de punten in. Ja, ik durf te stellen dat het je alleen gaat om het hardhandig verwijderen van ondermensen. Onder het motto, 'je hebt geen rechten als je...'.

Daarnaast kom je met een leugen over Antifa, terwijl je ziet dat alle mensen met kritiek op Trump nu als terrorist wordt weggezet, maar jij komt niet verder dan 'je verdedigt tuig'.

Zwak, zwak, zwak.
Ik ga niet in op je punten omdat het een mening betreft die ik niet deel. Het gaat een vervelende herhaling van zetten worden waar uiteindelijk het topic door ontspoort en de helft weer zit te huilen in feedback.

Ik vind het veel interessanter wat je precies onder extreem rechts beleid verstaat en waarom je denkt dat het extreem rechts is. Als ik je definitie van extreem rechts kan begrijpen is dat een begin naar wederzijds begrip.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:58:41 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219036338
Chivaz op zoek naar wederzijds begrip.

Het kan verkeren.
Huilen dan.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:00:40 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219036350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ga niet in op je punten omdat het een mening betreft die ik niet deel. Het gaat een vervelende herhaling van zetten worden waar uiteindelijk het topic door ontspoort en de helft weer zit te huilen in feedback.

Ik vind het veel interessanter wat je precies onder extreem rechts beleid verstaat en waarom je denkt dat het extreem rechts is. Als ik je definitie van extreem rechts kan begrijpen is dat een begin naar wederzijds begrip.

Is het de economie?
Is het de banenmarkt?
pi_219036357
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, Leavit is niet de uitzondering, dit IS Trump's kabinet deze tweede termijn. Dan weet je toch dat men geen enkele intentie heeft om politiek te bedrijven?

Is het de economie?
Is het de banenmarkt?

Ondertussen worden er op basis van pure leugens troepen afgestuurd op alleen blauwe staten met een gouverneur die misschien nog wel eens kandidaat zou kunnen worden bij de dems als het om het presidentschap gaat.

Er is echt geen enkel punt waarop Trump de boel beter maakt, nogmaals, ik durf te stellen dat het je alleen maar gaat om 'die mensen verdienen geen rechten'.
[..]
Totale krankzinnigheid.
[..]
[..]
Be prepared for: 'Ik volg de politiek niet zo'

Het is allemaal talking points via End Wokeness en dat soort kanalen. Wel eens een videootje gezien van iets, en daarom is het zogenaamd nu goed om 'bij alle linkse mensen hun rechten te ontnemen'.
Dat het kabinet de confrontatie opzoekt is een logisch gevolg van het vorige termijn. Je kan maar beter voorbereid zijn op de hyena’s in de pers en bij de oppositie. Tot nu toe werkt die strategie best goed, de democraten weten niet waar ze het zoeken moeten en de partij is verdeeld. Aan de ene kant heb je de socialisten vertegenwoordigt door AOC die vinden dat er veel harder oppositie gevoerd moet worden en aan de andere kant heb je gematigden die vooral verdeeld zijn maar begrijpen dat er op bepaalde vlakken best samengewerkt kan worden.
Ik blijf vinden dat het gebrek aan leiderschap en richting bij de democraten eigenlijk veel belangrijker is dan wat de huidige regering nu doet.
2028 komt eraan en er is nog steeds niemand opgestaan die de partij kan verenigen.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:03:48 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219036369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat het kabinet de confrontatie opzoekt is een logisch gevolg van het vorige termijn. Je kan maar beter voorbereid zijn op de hyena’s in de pers en bij de oppositie. Tot nu toe werkt die strategie best goed, de democraten weten niet waar ze het zoeken moeten en de partij is verdeeld. Aan de ene kant heb je de socialisten vertegenwoordigt door AOC die vinden dat er veel harder oppositie gevoerd moet worden en aan de andere kant heb je gematigden die vooral verdeeld zijn maar begrijpen dat er op bepaalde vlakken best samengewerkt kan worden.
Ik blijf vinden dat het gebrek aan leiderschap en richting bij de democraten eigenlijk veel belangrijker is dan wat de huidige regering nu doet.
2028 komt eraan en er is nog steeds niemand opgestaan die de partij kan verenigen.
Deze woordenbrij geeft nergens antwoord op, het is een poging die punten die ik aanhaal te legitimeren. Geen argument waarom ze het niet doen, maar een uitleg waarom ze dat zogenaamd moeten doen.

Dus je bent het eens met mijn punten?
pi_219036379
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
Chivaz op zoek naar wederzijds begrip.

Het kan verkeren.
Ja ik ben wat dat betreft een heel redelijk mens, ik post niet voor niets in het hol van de leeuw. De links progressieve geest is wat mij betreft fascinerend, het zijn vaak geen domme mensen maar wel erg emotioneel en egoïstisch terwijl de ideologie toch anders doet vermoeden.
Nu snap ik dat er in een tribale wereld geen ruimte is voor nuance, maar het mooie van al dit alles is dat de mensen die erg tribaal zijn vinden dat ze zelf erg neutraal zijn.
Ik geef het ronduit toe, ik ben behoorlijk tribaal maar ik probeer wel met een open vizier naar de gebeurtenissen in de wereld te kijken.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:08:12 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219036394
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja ik ben wat dat betreft een heel redelijk mens, ik post niet voor niets in het hol van de leeuw. De links progressieve geest is wat mij betreft fascinerend, het zijn vaak geen domme mensen maar wel erg emotioneel en egoïstisch terwijl de ideologie toch anders doet vermoeden.
Nu snap ik dat er in een tribale wereld geen ruimte is voor nuance, maar het mooie van al dit alles is dat de mensen die erg tribaal zijn vinden dat ze zelf erg neutraal zijn.
Ik geef het ronduit toe, ik ben behoorlijk tribaal maar ik probeer wel met een open vizier naar de gebeurtenissen in de wereld te kijken.
Je gebruikt een hele hoop woorden om precies niks te zeggen.
Huilen dan.
pi_219036398
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Deze woordenbrij geeft nergens antwoord op, het is een poging die punten die ik aanhaal te legitimeren. Geen argument waarom ze het niet doen, maar een uitleg waarom ze dat zogenaamd moeten doen.

Dus je bent het eens met mijn punten?
Niet alles pakt even goed uit, maar er gaat ook een heel hoop wel goed natuurlijk zoals onder elke president. Hoe Trump aan het werk gaat qua misdaad en immigratie verdient gewoon een pluim, ook zijn bemiddeling in het midden oosten was gewoon uitstekend werk. De tarieven daarentegen pakten wat minder goed uit, het is allemaal niet zo zwart wit en ik heb geen zin om hier een welles nietes spelletje te spelen. Dat doen we immers al lang genoeg vind je niet?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:15:48 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219036432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:09 schreef Chivaz het volgende:
maar er gaat ook een heel hoop wel goed natuurlijk zoals onder elke president. Hoe Trump aan het werk gaat qua misdaad en immigratie verdient gewoon een pluim
Komen we toch weer aan op dat punt dat 'sommige mensen geen rechten verdienen'.

Ik had dus volledig gelijk.
pi_219036452
Dat dit nodig is.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219036565
Links egoïstisch noemen wanneer je als MAGA vindt dat gastarbeiders, illegalen en asielzoekers geen recht hebben om te bestaan. Hardop gelachen.

Wat een droevenis.
pi_219036876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is er mis met het vertellen van de waarheid over het beleid?
pi_219037119
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan begrijpen mensen hoe slecht dat beleid is. Dat willen ze niet natuurlijk.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:22:16 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219037467
Trump is een soort Nero 2.0. Nero bouwde zijn ‘Domus Aureus’, zijn Gouden Huis, vol met kitsch. Trump is het Witte Huis aan het omvormen tot de nieuwe versie ervan met al zijn kitsch gouden ornamenten. Nero had zijn ronddraaiende eetzaal in het Gouden Huis, Trump heeft zijn ballroom. Nero liet een 30 meter hoge Colossus van zichzelf in de voortuin zetten, Trump wil een triomfboog.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219037658
Trump team preparing to install ‘allies’ at the IRS to target ‘major Democratic donors’ including George Soros: report

https://www.independent.c(...)ations-b2846575.html

Nog een stok om politieke tegenstanders mee te slaan. Waarschijnlijk hangt het alleen af van je loyaliteit of je wel of niet vervolgd wordt.
pi_219038091
Arc de Trump :') _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219038160
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:49 schreef TLC het volgende:
Arc de Trump :') _O- _O-
En binnenkort verschijnt 'Trump des Willens' in de bios. :Y
pi_219038195
Trump gaat dadelijk nog n boek schrijven ook met als titel 'my battle' o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219038453
In gesprek gaan met iemand met een autocratische ideologie, is als de weg vragen aan iemand die alleen weet waar de urinoirs te vinden zijn.
Alleen zinvol als je zin hebt om te zeiken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219038711
Teapot Dome. Watergate. They’re Nothing Compared to This.

Maar een schreeuwende in de woestijn hier denkt het toch echt veel beter te weten dan al die door hem geframede egoïstische zogenaamde extreem linksen die hier artikelen uit serieuze media delen. :D

Wanneer deelt de zelfbenoemde rechtse held hier eens artikelen uit serieuze media. 8-)
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:50:13 #59
319979 Fok-it
All is well
pi_219038871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trump is een soort Nero 2.0. Nero bouwde zijn ‘Domus Aureus’, zijn Gouden Huis, vol met kitsch. Trump is het Witte Huis aan het omvormen tot de nieuwe versie ervan met al zijn kitsch gouden ornamenten. Nero had zijn ronddraaiende eetzaal in het Gouden Huis, Trump heeft zijn ballroom. Nero liet een 30 meter hoge Colossus van zichzelf in de voortuin zetten, Trump wil een triomfboog.
Et tu, JD?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:02:30 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_219038974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Et tu, JD?
Je zit er ongeveer 120 jaar naast.

Qualis pacem factor pereo, denk ik.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:03:31 #61
319979 Fok-it
All is well
pi_219038988
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je zit er ongeveer 120 jaar naast.

Qualis pacem factor pereo, denk ik.
Was een gebbetje. Dat was Julius
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:14:20 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_219039097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Was een gebbetje. Dat was Julius
Leesvoer:
pi_219039216
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Komen we toch weer aan op dat punt dat 'sommige mensen geen rechten verdienen'.

Ik had dus volledig gelijk.
?????
pi_219039237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:37 schreef beefkeek het volgende:
Links egoïstisch noemen wanneer je als MAGA vindt dat gastarbeiders, illegalen en asielzoekers geen recht hebben om te bestaan. Hardop gelachen.

Wat een droevenis.
Ze mogen best bestaan, maar dat moet dan maar in het land van herkomst. Op asielzoekers na kunnen ze allen terug naar huis gaan, ik snap oprecht niet wat daar zo controversieel aan is.
pi_219039252
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je snapt de rol van een persvoorlichter toch wel. Die zit er niet om “de waarheid” te vertellen, die zit er om de regering te verdedigen. Het zou anders wel een erg makkelijk baantje zijn hè als je slechts feiten moet oplepelen.
pi_219039311
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ze mogen best bestaan, maar dat moet dan maar in het land van herkomst. Op asielzoekers na kunnen ze allen terug naar huis gaan, ik snap oprecht niet wat daar zo controversieel aan is.
Maar links is inderdaad egoïstisch.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:28:54 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219039648
twitter

Zelfs op fok hadden ze zijn reactie weggegooid :')
pi_219039773
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je snapt de rol van een persvoorlichter toch wel. Die zit er niet om “de waarheid” te vertellen, die zit er om de regering te verdedigen. Het zou anders wel een erg makkelijk baantje zijn hè als je slechts feiten moet oplepelen.
Verdedigen door te liegen?

Jij hebt wel een heel bijzondere maatstaf.
pi_219039780
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Zelfs op fok hadden ze zijn reactie weggegooid :')
Ik begrijp van @Chivaz dat dit heel normaal is.
pi_219039841
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verdedigen door te liegen?

Jij hebt wel een heel bijzondere maatstaf.
En dan wordt er verwacht dat je normaal in discussie gaat met zo iemand. Zonder normen en principes. Liegen en crimineel gedrag is allemaal prima, zolang je het maar doet onder het mom van vreemdelingenhaat en met een christofas*-sausje. Maar god verhoede dat je het een labeltje geeft.
pi_219040051

Head of the U.S. Military’s Southern Command Is Stepping Down, Officials Say

Adm. Alvin Holsey is leaving less than a year into his tenure, and as the Pentagon escalates attacks against boats in the Caribbean Sea.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219040052
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 23:03 schreef Friggles het volgende:

[..]
En dan wordt er verwacht dat je normaal in discussie gaat met zo iemand. Zonder normen en principes. Liegen en crimineel gedrag is allemaal prima, zolang je het maar doet onder het mom van vreemdelingenhaat en met een christofas*-sausje. Maar god verhoede dat je het een labeltje geeft.
Hij was dacht ik ook een streng gelovige christen. "Leg over andere geen valse getuigenis af."
pi_219040217
pi_219040685

Hegseth vlak voor het bezoek met Zelenskyy. Hij is er helemaal klaar voor (stropdas in de kleuren en correcte volgorde van de Russische vlag). Wat een blamage

[ Bericht 15% gewijzigd door opgebaarde op 18-10-2025 08:45:33 ]
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 01:49:08 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219040718
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Precies, jij bepaalt wel even dat ze geen rechten verdienen. Dat mag je vinden, maar dan moag ik het ook benoemen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 02:01:50 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219040746
quote:
Johnson: "Last time I checked, Americans have more freedom right now to express themselves and speak their minds after Republicans took over and ended the years of Americans voices silenced during the lefts cancel culture. it's the Republicans who restored your right to share and speak your mind."
Het is blijkbaar ook de taak van de speaker om met leugens de president te verdedigen.
pi_219040757
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 02:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is blijkbaar ook de taak van de speaker om met leugens de president te verdedigen.
The Newsspeaker of the House...
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 02:19:37 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219040767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 02:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]
The Newsspeaker of the House...
En dat met 'het transparantste kabinet ooit'.
pi_219040793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 02:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat met 'het transparantste kabinet ooit'.
Nu ja, ze verbergen niet echt waar ze voor staan ondertussen. So there's that...

pi_219040818
Nou het Pentagon is dus helemaal niet transparant over de boten die ze bij Venezuela opblazen. Dom want die informatie komt er op den duur toch wel via andere wegen.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3fqkhr2g22v

pi_219040840

pi_219041026
Dat heeft nog even geduurd voordat hij santos heeft vrijgelaten.

Zou santos niet eerder genoeg smeergeld bij elkaar gesprokkeld hebben? :')
pi_219041109
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Leesvoer:
[ afbeelding ]
Dat boek is betrekkelijk eenvoudig samen te vatten:

Rare jongens, die Romeinen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_219041112
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar Nero kon wel mooi harp spelen.
Dat zie/hoor ik Trump niet doen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_219041225
https://www.nu.nl/verkiez(...)ge-santos.html#nujij

Trump geeft een onterecht gratie aan de grootste oplichter en fraude in Congress ooit, alleen omdat hij op Trump heeft gestemd.

Wat een bananenrepubliek begint dat te worden. Trump geeft hier ook steeds meer het signaal af dat je alles kunt maken zo lang je maar in het goede kamp zit. Het is een kwestie van tijd dat een Democratische politici wordt omgelegd door een MAGA en Trump hem vrijuit laat gaan.
pi_219041266
Dan hoeft Trump Vance Boelter dus alleen maar vrij te laten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:55:15 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219041349
quote:
Santos komt nog beter weg dan Andrew Windsor, formerly known as "Prince".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:25:29 #89
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_219041531
Corrupte politici steunen elkaar.
Géén kloon van tvlxd!
pi_219041581
quote:
Maxwell volgende week dus?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:58:31 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_219041778
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 07:47 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar Nero kon wel mooi harp spelen.
Dat zie/hoor ik Trump niet doen.
Nou, dat vond Nero vooral zelf. De omgeving was minder enthousiast. De latere keizer Vespasianus viel regelmatig in slaap tijdens optredens.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:59:30 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_219041786
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:28 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)ge-santos.html#nujij

Trump geeft een onterecht gratie aan de grootste oplichter en fraude in Congress ooit, alleen omdat hij op Trump heeft gestemd.

Wat een bananenrepubliek begint dat te worden. Trump geeft hier ook steeds meer het signaal af dat je alles kunt maken zo lang je maar in het goede kamp zit. Het is een kwestie van tijd dat een Democratische politici wordt omgelegd door een MAGA en Trump hem vrijuit laat gaan.
Het enkelvoud van politici is politicus.
pi_219041801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou, dat vond Nero vooral zelf. De omgeving was minder enthousiast. De latere keizer Vespasianus viel regelmatig in slaap tijdens optredens.
Ruim tweeduizend jaar later lees ik graag Romeinse weetjes. Dus geen klassieke opvoeding gehad.
De actuele Amerikaanse doen mij griezelen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:06:25 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_219041855
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:01 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ruim tweeduizend jaar later lees ik graag Romeinse weetjes. Dus geen klassieke opvoeding gehad.
De actuele Amerikaanse doen mij griezelen.
Nou, ik ben een bron van Romeinse weetjes, hoor. En het huidige Amerika behoort ieder beschaafd mens te doen griezelen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:36:36 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219042062
Ik maak me zorgen over de No King-demonstraties. Ik vrees dat het een aanleiding gaat worden voor het activeren van de Insurrection Act met alle gevolgen van dien.

Het lukt natuurlijk nooit om alle demonstraties volledig vreedzaam te laten verlopen en ze zullen alle wanordelijkheden aangrijpen.

Aan de ene kant juich ik de demonstraties toe, maar ik vrees dat het tot veel ellende gaat leiden. Maar goed, van nature ben ik dan ook geen optimist, dus hopelijk valt het mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:36:40 #96
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_219042064
Ik moest even opzoeken of dit toch wel waar was, want het klinkt ongeloofwaardig. Maar het was helaas waar:

quote:
HuffPost asked the White House who suggested Budapest as the location for President Trump and President Putin’s next summit.

White House Press Secretary Karoline Leavitt replied:

“Your mom did.”

White House Communications Director Steven Cheung replied:

“Your mom.”
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:44:09 #97
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219042109
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:36 schreef livelink het volgende:
Ik maak me zorgen over de No King-demonstraties. Ik vrees dat het een aanleiding gaat worden voor het activeren van de Insurrection Act met alle gevolgen van dien.

Het lukt natuurlijk nooit om alle demonstraties volledig vreedzaam te laten verlopen en ze zullen alle wanordelijkheden aangrijpen.

Aan de ene kant juich ik de demonstraties toe, maar ik vrees dat het tot veel ellende gaat leiden. Maar goed, van nature ben ik dan ook geen optimist, dus hopelijk valt het mee.
Ik zit er ook net aan te denken. Naar verwachting zal de opkomst iig enorm zijn en het is ook nog eens in alle 50 staten tegelijk. Ik vrees ook met grote vreze want er hoeven maar een paar honderd provocateurs tussen te lopen en de ellende is niet te overzien...
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:48:59 #98
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219042151
https://www.ad.nl/buitenl(...)ke-onvrede~a0974ed0/

Uh oh...

quote:
Het brengt historicus Rees tot twaalf waarschuwingen die sterk overeenkomen met wat journaliste Rosan Smits haar lezers voorhoudt. Als een politicus de volgende gevoelens bij je oproept, en dan ook nog allemaal tegelijk, dan is het oppassen geblazen, schrijven ze. Je trapt er namelijk zomaar in. We pikken er hier drie uit.

1. Het verleden was mooi, daar moeten we naar terug

Hitler sprak van een Derde Rijk. Hij verbond zijn plannen zo met de gloriedagen van het Heilige Roomse Rijk van 962 tot 1806, en het Duitsland van Bismarck van 1871 tot 1918.

Trump wil Amerika weer groots maken. Toen oliebaronnen nog ongestoord konden ‘drillen’ en de witte man gewoon de baas was. Nederlanders weer op één, zegt Wilders. Het land was ooit ‘van ons’, maar is afgebroken door ‘massa-immigratie’ en ‘klimaatdictaten’.

2. We zijn het slachtoffer van een complot

De Dolkstootlegende stelde dat Duitsland de Eerste Wereldoorlog had verloren door verraad van linkse en Joodse elementen.

Donald Trump noemt de verkiezingen van 2019, toen Biden van hem won, gestolen: ‘Stop the steal’. De EU is opgericht om de VS ‘te naaien’ en binnen de VS is er een ‘deep state’, een vermeende schaduwmacht van ambtenaren, rechters en veiligheidsdiensten, zegt hij ook. Befaamde uitspraak: „Ze zitten niet achter mij aan, maar achter jullie – ik sta alleen maar in de weg.”

Bij Wilders zijn het de ‘linkse kerk’, ‘woke multiculturalisme’ en ‘ongekozen Eurocommissarissen’ die de samenleving ondermijnen.

3. Ze werken ons tegen

Hitler had een hekel aan advocaten die zijn daden in twijfel trokken en aan priesters, want de Duitsers moesten allereerst in hém geloven.

Trump noemt journalisten onomwonden ‘vijanden van het volk’ en pakt tv-presentatoren die de spot met hem drijven.

Wilders noemt journalisten ‘enge activisten’ en ‘tuig van de richel’, hekelt ‘D66-rechters’ en wil de publieke omroep afschaffen. Onafhankelijke denkers kunnen namelijk het zand in de propagandamachine zijn. Volgens Smits en Rees willen sterke leiders geen lastige vragen.
Geert is erbij gehaald als voorbeeld maar Geert is zeker geen F*#@sT of een Nazi. Wel een goede debater en een onmogelijke bestuurder maar niet dat andere.

Verder spreekt het artikel voor zich en past dit gelukkig blijkbaar in de maatschappelijke trend om het beestje te benoemen. :)
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:50:40 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_219042163

Republican tantrum coming in 3…..2……1…..
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:54:51 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219042195
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]

Republican tantrum coming in 3…..2……1…..
Dat wordt 'm niet. Qua verkiezingen winnen. Veel te vrouw, te links en te kleur.
Get real.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')